Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 545 623
  • 9 521

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tätä palstaa, jos ja ihan kun, kun aukoo, niin viime atomien värähtelyaikoina kaikenlainen homosteluun viittaava sana on lievästi mainiten jotenkin melkeinpä lähestynyt ärsytystuntemuksieni päämajaa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Joo piti tulla itekkin tuosta terdestä avautumaan tänne. Ihmettelin, etteikö siitä kukaan muu ole vielä ehtiny ärsyyntyä, mutta onneksi olin väärässä. Tuon järkyttävän oksennuksen kuulin pari viikkoa sitten, kaveri tuli intistä lomille ja kysy, että lähdetäänkö terdelle. Meinasin puukottaa naamaan.

Naamakirjassa jokaisen päivityksessä on jatkuvasti "nyt terdelle, hei oon klo 16 terdellä tulkaa moikkaa"

vittu mitä spedejä.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Karppaus ja karppaaminen. Ilmeisesti käännetty suoraan englannista, mutta silti.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Mua on jotenkin ruvennut risomaan sana "kilpapyörä". Lähinnä siksi, että sillä tarkoitetaan aina maantiepyörää. Kuitenkin myös esim. maastopyörillä, BMX-pyörillä ja cyclocross-pyörillä kilpaillaan. Itse käytän aina omasta pyörästäni ja muidenkin maantiefillareista nimenomaan sanaa maantiepyörä, mutta kaikki ulkopuoliset tuntuvat puhuvan kilpapyörästä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joo piti tulla itekkin tuosta terdestä avautumaan tänne.

Hassua, tuota sanaa on raflahenksu käyttänyt jo vuosia, ellei vuosikymmenen, nyt se vasta on rantautunut näköjään valtaväestönkin sanavarastoon. En tiedä kyllä mistä on lähtöisin, mutta mulle se on ollut ihan normaalia sanavarastoa. Eikä ärsytä kyllä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hassua, tuota sanaa on raflahenksu käyttänyt jo vuosia, ellei vuosikymmenen, nyt se vasta on rantautunut näköjään valtaväestönkin sanavarastoon. En tiedä kyllä mistä on lähtöisin, mutta mulle se on ollut ihan normaalia sanavarastoa.
Ei ole minullakaan hajua mistä sana on lähtöisin, mutta niin kauan kun minä olen terdeistä puhunut, se on aina ollut terde. Hyvin lyhyen nollatutkimuksen perusteella huomasin suurimman osan ärsyyntyneistä tulevan maalta, joten tässä on luultavasti kyse siitä ilmiöstä, että böndelle kaikki saapuu vähän myöhässä. Tässä tapauksessa jokainen voi ihan itse päättää onko se hyvä vai huono asia.

Minua ärsyttää, kun joku kirjoittaa mm tai mmm. Usein perässä on vielä pisteitä. Mitä se edes tarkoittaa? Joo, niin, totta, vai ihan vaan jotain irrallista muminaa? Voisitteko lopettaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole minullakaan hajua mistä sana on lähtöisin, mutta niin kauan kun minä olen terdeistä puhunut, se on aina ollut terde. Hyvin lyhyen nollatutkimuksen perusteella huomasin suurimman osan ärsyyntyneistä tulevan maalta, joten tässä on luultavasti kyse siitä ilmiöstä, että böndelle kaikki saapuu vähän myöhässä. Tässä tapauksessa jokainen voi ihan itse päättää onko se hyvä vai huono asia.
Mä asun täällä Helsingissä ja ainakin mun korvaani tuo sana terde kuulostaa tosi oudolta ja typerältä.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan näitä paljonkin, mutta nyt ei äkkisiltään tule yksittäisiä sanoja mieleen.

Naamakirjassa tulee ainakin nähtyä paljon kaikenlaisia Petri Nygårdin yms. huumoriräppäreitten biiseistä kopioituja letkautuksia, kuten "selvästi hyvä päivä, hyvästi selvä päivä" jnejne. Vittu että noi saatanan lainaukset vituttaa.

Ja ainiin, meno on ku Mallorcalla, saletisti natsaa ja meno on tosi let's go.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sie/mie syntyperäisen helsinkiläisen käyttämänä.
Hesa syntyperäisen helsinkiläisen käyttämänä, en vaadi Stadin käyttämistä jos se tuntuu vieraalta.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime päivien uutisissa ollut News of the World -viikkolehti ja sen aiheuttama puhelinhakkerointiskandaali. Aivan järkyttävä yhdyssanahirviö!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tänään ärsyttää keskustelupalstan ketjun kutsuminen "triidiksi".

Englannin kielen thread-sanastahan tuo on peräisin, mutta kun sitä sanaa ei edes äännetä noin. Se on "thred" eikä "thriid".
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Kävin tänään aikaisemmin lukemassa tuota Jatkoajan HockeyArena -ketjua, huomasin sanan potsku ja sammutin kannettavan...
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
"Yleisö oli ihan pähkinöinä."
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
Ei voi olla, tällaisen löysin:



Tuu nyt kesäesa itte selittämää.

Minä voin selittää varavaraluistimet jalassa. Potskulla tarkoitetaan arvatenkin pelaajan potentiaalia, joka ollessaan >0 tarkoittaa sitä, että pelaajan taidot kohenevat vielä harjoittelun myötä. Kun potsku on 0, taidot eivät enää treenin myötä muutu, ja kun <0, taidot lähtevät putoamaan alaspäin putoamisvauhdin kiihtyessä kausi kaudelta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Palastella. Palastelkaa vain menemään, mutta kasvattakaa naiset ensin kainalokarvat ja miehet valkaiskoon persereikänsä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nyt on pakko kysyä. Mitä tarkoittaa palastella?

Voitsä kulti palastella ne porkkanat siihen rucolapedille?

Jopa raavaat metsurit (kaappihomoja kyllä ihan varmasti) palastelevat kantoja yms. metsästä löytyviä puisia juttuja.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Voitsä kulti palastella ne porkkanat siihen rucolapedille?

Jopa raavaat metsurit (kaappihomoja kyllä ihan varmasti) palastelevat kantoja yms. metsästä löytyviä puisia juttuja.

Siis paloitella? Asia selvä. On kyllä aika ärsyttävä termi. Joskus aikoja sitten kaveri käytti korjaamisesta termiä ehjätä. Vitsinä tosin, mutta en pitänyt sitä kovin hauskana. "Sain juuri ehjättyä herätyskelloni". Vai niin...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Voitsä kulti palastella ne porkkanat siihen rucolapedille?

Jopa raavaat metsurit (kaappihomoja kyllä ihan varmasti) palastelevat kantoja yms. metsästä löytyviä puisia juttuja.
Väärin ärsyynnytty. Palastelu on pitkälle edenneiden rikollisten tapa tehdä uhrista lähes tunnistamaton.

Porkkanaa ei kukaan palastele, eikä havumetsävyöhykkeen metsurit termiä tunne.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Hakkarainen on neekeriukko-kohun keskiössä." Mikä vittu on keskiö???
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös