Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 545 719
  • 9 521

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Piti mainita myös kaikki dataamiseen liittyvät sanat. Teinit kun "dataavat 24/7" jne. :D Miksei vaan voi notkua koneella tuntikausia tai surffata netissä... Pitää dataa vaan.

Jotkut teinit dataa 24/7. Kyseessä on kuitenkin jotain muuta kuin demin keskustelupalstalla angstaaminen. Näin olen kuullut, ja pariin otteeseen nähnyt dataamista lyhyen aikaa. On aika tympeää seurattavaa sivulliselle.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jotkut teinit dataa 24/7. Kyseessä on kuitenkin jotain muuta kuin demin keskustelupalstalla angstaaminen. Näin olen kuullut, ja pariin otteeseen nähnyt dataamista lyhyen aikaa. On aika tympeää seurattavaa sivulliselle.

Huhua olen kuullut myös, eräs sukulaiseni kun dataa 24/7. Eikä demissä angstaile tietääkseni :) Mutta silti! Argh tuo terminologia tuossa asiassa!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Jussi" silloin,kun puhutaan juhannuksesta.Se on perkele juhannus eikä mikään JUSSI!
Sehän voisi olla Johannes. Eikös se ole Johanneksen nimipäivä, ja se juontaa taasen siitä Kastajasta. Johannes Yökastelija.

Minä itse henkilökohtaisesti
Don't get me started on this. Yleensähän tuota minää ei edes ole mukana, vaan sen tilalla on allekirjoittanut. Etenkin silloin kun puhutaan eikä taatusti kirjoiteta mitään. Silti noista tuo "itse" on se... No joo. Enköhän minä ole jo tehnyt asian selväksi.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulemma me porilaiset käytetään paljon tätä ketää.
Näin väitti joku turkulainen, vai ketä lie ollut.

---

Tässä ketjussa useasti esillä ollut "periaatteessa" on kyllä oma "suosikkini".


Eihä tuo vielä mitään, mutta jotkut kirjoittaa tuon perjaatteessa. Pari kertaa meinanut syöksyä tietokoneen näytön läpi kuristamaan kaveria kun on kirjoittanut facebookiin tuolla tavoin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tämä on varmaan ketä-sanan jälkeen ärsyttävin: kyynerpää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Dramaattinen preesens: eli rakenne, jossa aletaan, monesti yht'äkkiä, puhua menneestä tapahtumasta preesensissä. "Kun ottelua oli pelattu 13.31 ampuu Sedinin hieman nuorempi sisko kiekon maaliin."

Nostalginen passiivi: esimerkiksi "oltiin sitten siinä pihalla smurffipuvuissa kun alikit käskytti hakemaan taisteluvarustuksen". Hyvin yleinen inttimuisteluissa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä sana. Jos joku pystyy perustelemaan miksi pitää sanoa näin eikä voi sanoa että "käski", niin tahtoisin kuulla.
"Käskyttäminen" on sitä, että käskyn antaja ei suoraan anna määräystä, vaan käskyttää jonkun kolmannen tahon kautta tai muuten kiertoteitse tai salamyhkäisesti tekemään jotain sellaista, mitä suora "käsky" ei sääntöjen tai yleisesti hyväksyttyjen normien mukaan ole soveliasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
"Käskyttäminen" on sitä, että käskyn antaja ei suoraan anna määräystä, vaan käskyttää jonkun kolmannen tahon kautta tai muuten kiertoteitse tai salamyhkäisesti tehdä jotain sellaista, mitä suora "käsky" ei sääntöjen tai yleisesti hyväksyttyjen normien mukaan ole soveliasta.
Olen lukenut lehdestä esimerkiksi, että "poliisi käskytti miestä pudottamaan aseensa". Kenen kautta siis poliisi salamyhkäisesti käskytti miehen luopumaan pyssystä? Soitti huligaanin äidille, että soittaisi pojalleen jotta pyssy pois Pertti?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tämä sana. Jos joku pystyy perustelemaan miksi pitää sanoa näin eikä voi sanoa että "käski", niin tahtoisin kuulla.

Oikeastaanhan minä en kirjoittanut tuota, vaan minun mukaani näin on sanottu tai kirjoitettu. Huomaa myös alikki.

Tämä "käskyttää" alkoi yleistyä urheilujournalismissa, kun Ismo Lehkonen esitti legendaarisen "nyt tuli Pesoselle noutaja" -ääneenajattelunsa. Kliinisesti ottaen sana tarkoittaa käskyllä tai käskyillä varustamista. Semanttisesti eroa on juuri niin vähän, että minunkaan mielestäni käskyttäminen-termiä ei erityisesti olisi aikoinaan mihinkään tarvittu, mutta nyt sillä alkaa olla erityismerkitystä tuon tapahtuman vuoksi. Tai jotain sinnepäin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
"Käskyttäminen" on sitä, että käskyn antaja ei suoraan anna määräystä, vaan käskyttää jonkun kolmannen tahon kautta tai muuten kiertoteitse tai salamyhkäisesti tekemään jotain sellaista, mitä suora "käsky" ei sääntöjen tai yleisesti hyväksyttyjen normien mukaan ole soveliasta.
Eivätkö poliisitkin käytä "käskyttämistä", kun he yrittävät saada esim. asuntoon linnoittautunutta mahdollisesti aseistautunutta henkilöä ulos omaehtoisesti ilman asuntoon tunkeutumista?

Toinen poliisitermi, jota olen ihmetellyt, on "puhuttaminen". Mikä ero on puhuttamisella ja kuulustelemisella? Olen käsittänyt näin, että "puhuttaminen" on aavistuksen vapaaehtoisempaa kuin kuulusteluissa vastaaminen, mutta... Onko siinä eroa, jos näissä tilanteissa vaikkapa valehtelee?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eivätkö poliisitkin käytä "käskyttämistä", kun he yrittävät saada esim. asuntoon linnoittautunutta mahdollisesti aseistautunutta henkilöä ulos omaehtoisesti ilman asuntoon tunkeutumista?
Tuossakin käskyttäminen tarkoittaa sitä, että käsky tulee ylemmältä taholta. Jotenkin näin minä sen olen ymmärtänyt. Tästä saa olla toki eri mieltä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuossakin käskyttäminen tarkoittaa sitä, että käsky tulee ylemmältä taholta. Jotenkin näin minä sen olen ymmärtänyt. Tästä saa olla toki eri mieltä.
Eli siis äiti on se ylempi taho, joka käskee Perttiä tiputtamaan pyssyn?

Kyllä olen ymmärtänyt sen "käskyttävän" poliisin olevan se, joka huutaa että "pyssy pois Pertti". Että se käskyttäminen tässä olisi käskemistä.

Jos mie käsken lastani että "syö ruokasi loppuun", niin mie käsken, en käskytä. Jos poliisi käskee Perttiä, että "pistä pyssy pois", niin se käskyttää. Tätä mie en ymmärrä.
 
Ärsyttää termi "kevyet mullat" kun joku on kuollut. Mitä se ruumis niistä sielä arkussa tajuaa vaikka arkun päällä olisi viisi tonnia sepelia?
Entäs polttohaudatut. Mihin ne kevyitä multia tarvitsee?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuo on kyllä harvinaisen ärsyttävä sanonta, kuten oikeastaan kaikki muutkin osanotot ym. muistolauseet.
Jep, etenkin se kun suomenkieliseen lauseeseen ympätään R.I.P. Olisi edes L.R.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Voi vittu sun kanssas... Tarkoitin, että poliisin esimies/johtaja antaa käskyn kenttämiehistölle viedä käsky eteenpäin.
Eli käskevä poliisi joutuu soittamaan esimiehelleen ja kysymään luvan, saako Perttiä käskeä tiputtamaan pyssy. Ja sillä aikaa kun odotetaan käskytystä että päästään käskemään, ehtii Pertti joko ampua sinivuokot tai livistää.

Vittu kanssani kuulostaa oikeastaan ihan mukavalta ajatukselta!
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eihän ne tapahtumaa johtavat päälliköt tietenkään paikan päällä ole, vaan savumerkein koitetaan signaalia, jos tuuli on suosiollinen. Eiköhän poliiseista ne eturivin jannut pitkälti ammuskele silloin kun hyvältä alkaa tuntua. Turha pantata sitä tunnetta, jos on oikein mukavasti jyvällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös