Lactal-mainoshan on jo ihan legenda! Nykyään se ei jaksa enää vituttaakaan, sen verran kierroksia tuli sen esittämisen alkuaikoina otettua.
Mua ärsyttää suunnattomasti, että suomalaisissa mainoksissa on järjestään kaksi "ääntä", jotka mainoksessa esiintyy. Miehen nimeä en tiedä, paitsi että Petteri Summanenkin esiintyy todella monessa mainoksessa (yhtään ei tosin tule juuri nyt mieleeni), mutta en nyt tarkoita ko. hemmoa. Toinen ääni on naisen eli näyttelijä Kirsi Ylijoen, joka tunnetaan myös Eicca Toppisen vaimona ja Kotikadun Nellana (?).
Varsinkin Ylijoen ääni on niin huono ja teennäinen, että se kääntyy jo melkein mainostettavaa tuotetta vastaan. Tai ainakaan ensivaikutelma ei ole positiivinen. Toinen seikka on se, että eihän ne mainokset erotu toisistaan millään tavalla, kun samat äänet toistuu joka mainoksessa. Mainoskatko on kuin yhtä pitkää mainosta. Luulisi, että ei olisi hirveän vaikea saada muitakin ääniä, mutta ehkäpä meillä Suomessa yritykset kaikessa näppäryydessään juuri haluavat saman äänen kuin kilpailijalla... en tiedä. Ärsyttää vain.