Äijänsuon Arenan kunnostus

  • 429 856
  • 1 789

Juha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oi Lahti On!
Hyökkäyssuunnat

Anteeksi jos kysymykseni on väärässä ketjussa, mutta en mistään muualta löytänyt parempaakaan. Ja voihan aina ajatella että tilanne on halliremontin yhteydessä muuttunut, jolloin kysymys on aiheellinen.

Jos katsotaan tätä kuvaa, http://www.raumanlukko.fi/kuvat/kaukalo.gif, niin kumpaan suuntaan vierasjoukkue hyökkää ensimmäisessä ja kolmannessa erässä?

Olen tulossa lauantaina Raumalle seuraamaan peliä ja haluaisin istua lähellä Lukon maalia (ts nähdä Pelicansin maalintekoyritykset mahdollisimman läheltä). Pitääkö silloin ostaa lippu K/A1/A2/B1/H vai C1/C2/D/E/G katsomoon? Osaisiko joku suositella tahi muuten kertoa mitä eroa noilla paikoilla on.

Kiitos!
 

Korinekki

Jäsen
Juha kirjoitti:
Anteeksi jos kysymykseni on väärässä ketjussa, mutta en mistään muualta löytänyt parempaakaan. Ja voihan aina ajatella että tilanne on halliremontin yhteydessä muuttunut, jolloin kysymys on aiheellinen.

Jos katsotaan tätä kuvaa, http://www.raumanlukko.fi/kuvat/kaukalo.gif, niin kumpaan suuntaan vierasjoukkue hyökkää ensimmäisessä ja kolmannessa erässä?

Olen tulossa lauantaina Raumalle seuraamaan peliä ja haluaisin istua lähellä Lukon maalia (ts nähdä Pelicansin maalintekoyritykset mahdollisimman läheltä). Pitääkö silloin ostaa lippu K/A1/A2/B1/H vai C1/C2/D/E/G katsomoon? Osaisiko joku suositella tahi muuten kertoa mitä eroa noilla paikoilla on.

Kiitos!

Vierasjoukkue hyökkää kaksi kertaa kohti E-katsomoa / Penalty Pubin päätyä.
Vierasjoukkueiden fanit perinteisesti ovat tuota E-Katsomoa miehittäneet....
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Juha kirjoitti:
Jos katsotaan tätä kuvaa, http://www.raumanlukko.fi/kuvat/kaukalo.gif, niin kumpaan suuntaan vierasjoukkue hyökkää ensimmäisessä ja kolmannessa erässä?

Olen tulossa lauantaina Raumalle seuraamaan peliä ja haluaisin istua lähellä Lukon maalia (ts nähdä Pelicansin maalintekoyritykset mahdollisimman läheltä). Pitääkö silloin ostaa lippu K/A1/A2/B1/H vai C1/C2/D/E/G katsomoon? Osaisiko joku suositella tahi muuten kertoa mitä eroa noilla paikoilla on.

Lukon veskari tulee kaksi kertaa Penaltyn puoleiseen päätyyn, eli C1/C2/D/G/E-suuntaan. Vierasjoukkueen faneille on usein myyty lippuja E-katsomosta.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko



Ihan OT, mutta oletteko harkinneet uraa palvelualan ammattilaisena? Tuollainen asenne puuttuu liian monelta :)
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siitähän tulee valtava!

Kävin surffailemassa Lukon sivuilla, jossa mm. lupailtiin uutisia monelta rintamalta huhtikuun alussa. Mielenkiintoista. Tietysti piti tsekata halligalleria. Viikon 12 kuvia katsellessa meinasi leuka ylettyä näppikseen: aikovatko ne piilottaa vanhan hallin uuden alle? Valtavat pylväät ylettyvät vanhan hallin ylle.
Ei auta muu kuin olla paikalla, kun juhlakausi alkaa. Kyllä uusi halli on nähtävä ja toki uusi joukkuekin. Koska liput tulevat myyntiin?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hearsay kirjoitti:
Kävin surffailemassa Lukon sivuilla, jossa mm. lupailtiin uutisia monelta rintamalta huhtikuun alussa. Mielenkiintoista. Tietysti piti tsekata halligalleria. Viikon 12 kuvia katsellessa meinasi leuka ylettyä näppikseen: aikovatko ne piilottaa vanhan hallin uuden alle? Valtavat pylväät ylettyvät vanhan hallin ylle.
Ei auta muu kuin olla paikalla, kun juhlakausi alkaa. Kyllä uusi halli on nähtävä ja toki uusi joukkuekin. Koska liput tulevat myyntiin?

Eipä sitä vanhaa hallia tosiaan enää paljonkaan taida näkyviin jäädä. Vihdoinkin se pääkatsomon takainen ahdas käytävä jää historiaan. Komea viritys vissiin tulee kaiken kaikkiaan, ja se näkyy myös sitten lipunhinnoissa ensi kaudella.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lipunhintoja olisi kuulemma muutenkin tarkistettu juhlakaudelle, joten ihan kaikkea ei voi hallin piikkiin laittaa. No, Joukkueen pärjäämiselle ei kukaan, edes hjallis, voi antaa takeita. Ensi kaudella ei viihtyminen ainakaan jää hallista ja sen palveluista kiinni.

Voi muuten olla että kunnolliset halliolosuhteet voivat auttaa pelaajien houkutelemisessa Raumalle. Kyllä tuollaiset asiat vaikuttavat ainakin jollain tasolla.

On se Santala kerrassaan vittumainen äijä kun tuollaisen palatsin Raumalle fanien kiusaksi lobbasi.

edit. Lukkoa on haukuttu hallinsa remontoimisesta ja tuhlailusta epäolennaiseen. Muistaakseni Lukon osuus oli jotain 2,5 miljoonan euron luokkaa. Verratkaapa tätä rahamäärää Sedu Koskisen remontoimaan Onnela ravintolaan, jonka remonttiin mies upotti miljoonan. Miljoona euroa.

Kummastakohan paikasta veikkaatte investoinnin maksavan itsensä paremmin takaisin? Kävijämäärät ovat kuitenkin vuositasolla jokseenkin eri tasolla. Ja todistetusti Sedukin osaa ravintoloita pyörittää, ja odottaa varmasti sijoittamilleen rahoille vastinetta.
http://www.uusirauma.fi/artikkeli.phtml?id=15248 Tuolla juttua.

Tkks. Muistaakseni ne kausikirjan kuvat ovat samoja kuin Ur:n kuvat.
 
Viimeksi muokattu:

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku sanoi, että Lukon kausijulkaisussa tai jossain oli kuvia siitä hallin suunnitelmista. Mä olen varmaan vähän jäähalli-fetisisti, kun ne niin paljon kiinnostaa. Eli onko jollain tietoa löytyykö niitä suunnitelmia mistään muualta. UR:n sivuilla on joskus ollut pari kuvaa.

Lukon sivuilla oleva halli-galleria on kyllä hyvä, mutta sekään ei oikein kerro, että' mikä on lopputulos mihin pyritään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muuttuuko hallin katsojakapasiteetti paljonkin? Ja mihin suuntaan?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
MustatKortit kirjoitti:
Muuttuuko hallin katsojakapasiteetti paljonkin? Ja mihin suuntaan?
Uusi kapasiteetti on 5000 eli pudotusta 400. Vaikka virallinen luku onkin nyt suurempi niin 5400 on ollut maksimi mitä sisälle on otettu ja tuolla luvulla matsi onkin ilmoitettu loppuun myydyksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitäisi varmaan lukea ketju läpi taas kerran, sillä tarkoittamaani aihetta on varmaan käsitelty. Mutten jaksa.

Eli vastatkaas nyt, tuleeko halliin uusi pelikello? Entä jonkinlainen videosysteemi josta voi hidastuksia katsella?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Roku kirjoitti:
Eli vastatkaas nyt, tuleeko halliin uusi pelikello? Entä jonkinlainen videosysteemi josta voi hidastuksia katsella?
Heh, itsellä kävi eilen juuri mielessä että tuleekohan uusi kello. Mutta mielestäni missään ei ainakaan ole kirjoitettu, että halliin uusi kello tulisi tai saatika jotain videosysteemiä. Voi tietysti olla, että muistan väärinkin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun mä vaan ajattelin sitä että kun ne eivät tuota vanhaakaan vielä osaa käyttää niin mitäs sitten käy jos sinne nyt jo 14 vuoden jälkeen tuodaan uusi kuutio kattoon?

Ei kai tuosta sitten ole mitään mainintaa missään ollut. Tuskinpa tulee.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Siirto Toivola-ketjusta:

L4E kirjoitti:
Itse olisin ja sijoittanut seisomokatsomon vaihtoaitioiden taakse, mutta nyt se tullee jalkapallokentän puolelle.

Taas tulee nostalgisia muistoja. Nyt on mennyt monen monta vuotta etten ole Äijänsuolla vieraillut enkä välttämättä muutenkaan niinä kertoina kiinnittänyt huomiota vaihto- ja jäähyaitioiden sijaintiin, mutta aikanaan vaihtoaitiot olivat jalkapallokentän puolella (?)... siis aikanaan on minulla 1960-lukua.... Muistanko väärin vai voiko joku vahvistaa? Itse asiassa hallia ja nykyisiä vaatimuksia ajatellen onhan niiden pakko nykyisin ollakin pääkatsomon puolella, mutta ennen ei ollut (?)
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
rellu kirjoitti:
Siirto Toivola-ketjusta:
Taas tulee nostalgisia muistoja. Nyt on mennyt monen monta vuotta etten ole Äijänsuolla vieraillut enkä välttämättä muutenkaan niinä kertoina kiinnittänyt huomiota vaihto- ja jäähyaitioiden sijaintiin, mutta aikanaan vaihtoaitiot olivat jalkapallokentän puolella (?)... siis aikanaan on minulla 1960-lukua.... Muistanko väärin vai voiko joku vahvistaa? Itse asiassa hallia ja nykyisiä vaatimuksia ajatellen onhan niiden pakko nykyisin ollakin pääkatsomon puolella, mutta ennen ei ollut (?)
Olihan ne vaihtoaitiot futiskentän puolella vielä 80-luvullakin. Itse ainakin muistan pikkukossina 80-luvun alkupuolella, kun isän kanssa istuttiin pääkatsomossa puupenkeillä ja vaihtoaitiot olivat toisella puolella kenttää.

Tuosta kuutiosta olisin ainakin itse sitä mieltä, että kannattaisihan tuo uudistaa. Nykyinen kello on varmasti ihan (toimiva?) ja selkeä, mutta pitäähän meidän jossain edes olla pohjoista naapuriamme edellä. Urheilullisella puolella ei juuri nyt heille pärjätä ;)
 
Jukan takahiukset kirjoitti:
Olihan ne vaihtoaitiot futiskentän puolella vielä 80-luvullakin.

Näin minäkin muistan jostain 80- ja 90-lukujen taitteesta. Olin kyllä todella pieni silloin.

Eikös näiden (futiskentän puolella olevien) vaihtoaitioiden takana ollut muuten jonkinlainen seisomakatsomohökkeli silloin? Nykyiset G- ja H katsomot tuli sitten näiden tilalle ja samoihin aikoihin (vai vähän ennen?) myös vaihtoaitiot siirtyivät nykyiselle paikalleen?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
rellu kirjoitti:
Taas tulee nostalgisia muistoja. Nyt on mennyt monen monta vuotta etten ole Äijänsuolla vieraillut enkä välttämättä muutenkaan niinä kertoina kiinnittänyt huomiota vaihto- ja jäähyaitioiden sijaintiin, mutta aikanaan vaihtoaitiot olivat jalkapallokentän puolella (?)... siis aikanaan on minulla 1960-lukua.... Muistanko väärin vai voiko joku vahvistaa? Itse asiassa hallia ja nykyisiä vaatimuksia ajatellen onhan niiden pakko nykyisin ollakin pääkatsomon puolella, mutta ennen ei ollut (?)

Niinpä, rupesin muistelemaan että koska näiden vaihtopenkkien ja jäähypenkkien puolia vaihdettiin, ja kyllä se oli pakko olla joskus 80-luvun lopussa jo. Muistelisin että hopeakaudella 1987-88 nämä penkit olivat jo näin kuten nytkin, mutta ihan varma en asiasta ole. Tuolloinhan halliin tehtiin jotain pikku remonttia melkein joka kesä. Seisomakatsomo tuolla jalkapallokentän puoleisella sivulla oli vielä 90-luvullakin, istumapaikat sinne tehtiin vasta 1992 ison remontin jälkeen. Vai kuinka?

Hassua että tällaiseen asiaan, jonka näkee joka pelissä, ei kiinnitä mitään huomiota, kun taas jotkut maalintekijät ja se miten maali tehtiin muistetaan kyllä vielä kiikkustuolissakin.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lakaisija kirjoitti:
Näin minäkin muistan jostain 80- ja 90-lukujen taitteesta. Olin kyllä todella pieni silloin.

Eikös näiden (futiskentän puolella olevien) vaihtoaitioiden takana ollut muuten jonkinlainen seisomakatsomohökkeli silloin? Nykyiset G- ja H katsomot tuli sitten näiden tilalle ja samoihin aikoihin (vai vähän ennen?) myös vaihtoaitiot siirtyivät nykyiselle paikalleen?

Edellisen kerran Äijänsuon hallia remontoitiin isolla kädellä kesällä kesällä 1992. Sillloin tehtiin koko penaltypubin pääty ja hallia jatkettiin jalkapallohallin suuntaan. Samassa remontissa myös matalamman puolen seisomakatsomo korvattiin G+H katsomoilla ja myös vaihtoaitiot sekä pelaaja-aitiot vaihtoivat kentän toisille puolille. Uusi seisomakatsomo on siten tulossa "vanhaan paikkaan" matalalle pitkälle sivulle, vaikka se ei koko sivun pituinen tule olemaankaan.
 

Gee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Puikkarit, LeKi
Johto kirjoitti:

Pidän tätä seisomakatsomon paikan vaihtoa oikeinkin hyvänä. Vielä parempi olisi jos se olisi keskellä jäähyaitiota, mutta hyvä näinkin. Ääni kantaa paremmin pääkatsomoon ja antaa ainakin paremman mahiksen myös häpeilevällä istumakatsomolle tulla mukaan kannustukseen.
 

senilix

Jäsen
Alunperin silloin tekojääaikana 60-luvun alussa pelaaja-aitiot ja jäähyaitiot olivat nykyisillä paikoillaan, pelaaja-aitio pääkatsomon puolella ja jäähyaitio vanhan "puukatsomon" puolella. Alunperin myös puukatsomo oli 2-osainen, sen keskellä oli jokin koppi.
En muista, koska aitiot vaihtoivat paikkaa, olisiko ollut tekojään kattamisen yhteydessä 70-luvun alussa vai jo aikaisemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös