Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 881 855
  • 8 574

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niinhän tuo näyttää että postaamani linkki on vain ehdotus.

Ei kestänytkään kovin montaa viestiä sinulta tuota huomata, vaikka se sinulle useampaan otteeseen selkeästi kerrottiin... Mitäs jos seuraavan kerran tutustuisit siihen linkin sisältöön, minkä ihan itse laitat, jo silloin kun sen linkin postaat? Ei luulisi olevan kovin vaikeaa edes sinulle ja muut säästyisivät myötähäpeältä.
 

cornix

Jäsen
Ei kestänytkään kovin montaa viestiä sinulta tuota huomata, vaikka se sinulle useampaan otteeseen selkeästi kerrottiin... Mitäs jos seuraavan kerran tutustuisit siihen linkin sisältöön, minkä ihan itse laitat, jo silloin kun sen linkin postaat? Ei luulisi olevan kovin vaikeaa edes sinulle ja muut säästyisivät myötähäpeältä.

Sinun viestejäsi minä nyt en ota tosissaan edes vähää alusta, siinä vaiheessa kun lainasit tuon asioista jotain tietävän henkilön quoten sinne perään niin huomasin tarkistaa.

Pointtini nyt toki edelleen on validi niinkuin Stouts77 tuossa pari viestiä taakse selvensi, eli rikostausta ei ole este JV-kortille.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ei kestänytkään kovin montaa viestiä sinulta tuota huomata, vaikka se sinulle useampaan otteeseen selkeästi kerrottiin... Mitäs jos seuraavan kerran tutustuisit siihen linkin sisältöön, minkä ihan itse laitat, jo silloin kun sen linkin postaat? Ei luulisi olevan kovin vaikeaa edes sinulle ja muut säästyisivät myötähäpeältä.

Asiahan ei mulle tietenkään kuulu, mutta...

Mä en nyt ihan ymmärrä mitä sä vaahtoat tosta HE:stä, jonka @cornix linkitti. Eikös se ollut HE 265/2004, joka on nykyisen 12 pykälän taustalla? Noista esityksistähän just haeskellaan infoa siitä mitä lainsäätäjä säännöksillään haluaa saavutettavan.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinun viestejäsi minä nyt en ota tosissaan edes vähää alusta, siinä vaiheessa kun lainasit tuon asioista jotain tietävän henkilön quoten sinne perään niin huomasin tarkistaa.
No se on huomattu, että sinulle ei järjen ääni kelpaa. Ei, vaikka miten selvästi sinulle sen ilmaisisi, että lainaamasi teksti ei ole sielläpäinkään, mitä sen kuvittelet olevan, kun et asioihin viitsi tutustua edes sen vertaa että lukisit omia linkkejäsi.

Asiahan ei mulle tietenkään kuulu, mutta...

Mä en nyt ihan ymmärrä mitä sä vaahtoat tosta HE:stä, jonka @cornix linkitti. Eikös se ollut HE 265/2004, jolla on muutettu tällä hetkellä voimassa olevaa 12. pykälää? Noista esityksistähän just haeskellaan infoa siitä mitä lainsäätäjä säännöksillään haluaa saavutettavan.

No jos tuo nimimerkin @Stouts77 laittama linkki muutoksista, jotka koskee lakia järjestyksenvalvojista, on uskominen ja miksi ei olisi, niin ei tuon cornixin linkkaaman esityksen perusteella ole muutettu yhtään mitään.

edit. Ellei sitten esityksen tunnistenumero ja sen pohjalta tehdyn lakimuutoksen tunnistenumero ole eri, mikä olisi kyllä hyvin outoa jos niin olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei löytynyt tällaista videota. Laitatko linkkiä, koska et kai sinä nyt tuollaisena puolueettomana sivustakatsojana tällaisesta lähtisi valehtelemaankaan?

Kuten hyvin tiedät, niin kyse on tuon videon nimestä. Videosta, jolla mainitaan väkivallan olevan erilaista. Se on totta, etten ole puolueeton - en voi sietää natseja, enkä vastakkaisen puolenkaan ääriajattelijoita, eli sinun aatesisariasi. Tämä on tietysti aivan mahdoton asia käsittää henkilölle, joka ei ymmärrä, ettei suurin osa tämän maan kansalaisista kuulu kumpaankaan paskahousuporukkaan..
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators

Todella surkea artikkeli, joskin ymmärrän HS:n toimituspäällikön lähtökohdan joka lienee jotain "toiselle vapaustaistelija, toiselle terroristi" -tyyppistä ajatuksen juoksua. Lopputulos kertoo kuitenkin enemmän HS:n nykylinjasta kuin Törnistä tai Chestä.

Oletkos ikinä miettinyt että tapasi keskustella on hieman solipsistinen? Keskustelet ikään kuin lähinnä itsesi kanssa ja hihität omissa korvissasi nokkelille sutkauksille.

Ai helvetti, tämä oli taas klassinen tahattoman itseironian töräytys sinulta. Nauroin.

Puukko ja telekoskooppipamppu ei myöskään ole mikään voimakas puolustusvoima jos kerran saivarrella haluat, olisihan siellä voinut olla vaikka käsiaseet..

Puukko ja teleskooppipamppu ei ole voimakas puolustusvoima? Just. Sivuhuomiona, on huvittavaa miten tietty, sanotaanko ns. valveentunut kansanosa, kritisoi poliisin voimankäyttöä tämän saman ns. valistuneen kansanosan "voimakkaan, perustuslaillisen oikeuden mukaisen mielipiteen julkaisun julkituontia" esim. itsenäisyyspäivänä. Eikä siellä käytetä puukkoja. Ainakaan poliisin toimesta.

Jos olisit ihan viisas, olisit toivottanut samaa sen vitivalkoisen ja verettömän puhtaan lahtarikaartilaisuuden suhteen, siellä valkoisen ylemmyyden norsunluutornissa.

1918 nevö föget. Ei helvetti teitä vasureita.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
No jos tuo nimimerkin @Stouts77 laittama linkki muutoksista, jotka koskee lakia järjestyksenvalvojista, on uskominen ja miksi ei olisi, niin ei tuon cornixin linkkaaman esityksen perusteella ole muutettu yhtään mitään.

Okei, sä siis sokeana peesaat nimimerkkiä @Stouts77.

Mäpäs veikkaankin, että esityksen mukainen 12 § meni ns. sukkana läpi, en tosin ihan kauhesti jaksanut asian selvittämiseen panostaa, mutta siihen tulokseen tulin pikaisen katsauksen perusteella. Jos mulle osoitetaan, että oon väärässä, niin auliisti sen myönnän.

Seuraavan linkin takaa pääsemme tutkailemaan HE 265/2004 eduskuntakäsittelyä (eduskunnan sivut).
Sivut - Trip

Huomaamme, että esitys on hyväksytty muutettuna. Koska esitystä on muutettu, niin katsokaamme mitäs se eduskunta on siellä muutellut. Perustuslakivaliokunnan lausui vaan hallintovaliokunnalle, joten perustusvaliokunnan höpinöillä ei liene niin kauheasti väliksi. HaVM toteaa mietinnössään (tässä vaiheessa PerVL on siis hommasta lausunut ja höpinät on huomioitu) "11—19 § (Kuten HE)". Eikös tämä meinaa, että esitykseen ei ehdoteta tehtäväksi muutoksia pykälän 12 osalta? Eduskunnan ensimmäisessä käsittelyssä 21.11.2006: "Lakiehdotukset hyväksyttiin valiokunnan ehdotuksen mukaisesti." Eduskunnan toisessa käsittelyssä 24.11.2006: "Eduskunta hyväksyi ensimmäisessä käsittelyssä päätetyt lakiehdotukset."

Mun ja vaan mun päätelmä on seuraava: @cornix in linkkaama esitys on ihan kuranttia kamaa, jos halutaan avata lainsäätäjän tahtoa po. pykälän taustalla. Jos mun päätelmä on väärä ja joku homman mulle perustelee pitävästi käyttäen valmisteluasiakirjoja, niin mä myönnän toki virheeni.

Stouts77 linkistä muuten löytyy laki 104/2007, jonka esityönä on HE 265/2004.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Siis onko se nyt erilaista vai parempaa?

Kuten tuli edellä mainittua, niin erilaista, ja videolla kommentoivien vassareiden suurta ymmärrystä nauttivaa.

Onko valtarakenteisiin, poliisiin tai hevosiin kohdistuva väkivalta sinusta jotenkin hyväksyttävämpää tai ymmärrettävämpää, kuin ihmisryhmiin kohdistuva väkivalta. Onko se siis vain erilaista, vai peräti parempaa?
 

cornix

Jäsen
Puukko ja teleskooppipamppu ei ole voimakas puolustusvoima? Just.

Sä varmaan skarppina kaverina huomasit että vastasin Toejoen Veikon viestiin, joka oli lähinnä kasa virheellisiä olettamuksia ja vääristelyjä. Mutta ei tuohon nyt kannata liikaa takertua, vastasin saivarteluun saivartelulla niinkuin viestissäni kirjoitin.

Sivuhuomiona, on huvittavaa miten tietty, sanotaanko ns. valveentunut kansanosa, kritisoi poliisin voimankäyttöä tämän saman ns. valistuneen kansanosan "voimakkaan, perustuslaillisen oikeuden mukaisen mielipiteen julkaisun julkituontia" esim. itsenäisyyspäivänä. Eikä siellä käytetä puukkoja. Ainakaan poliisin toimesta.

Häh?
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Kuten tuli edellä mainittua, niin erilaista, ja videolla kommentoivien vassareiden suurta ymmärrystä nauttivaa.

Onko valtarakenteisiin, poliisiin tai hevosiin kohdistuva väkivalta sinusta jotenkin hyväksyttävämpää tai ymmärrettävämpää, kuin ihmisryhmiin kohdistuva väkivalta. Onko se siis vain erilaista, vai peräti parempaa?

Minusta väkivalta on aina tyhmää. Sinä väitit että se on parempaa, en minä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Minusta väkivalta on aina tyhmää. Sinä väitit että se on parempaa, en minä.

Älä nyt viitsi valehdella. Mainitsin jo edellä viittavani tuon hyvin tutun videon nimeen ja täsmentänyt viedolla mainittavan väkivallan olevan erilaista. Väkivallan tyhmyydestä olemme näköjään samaa mieltä ja siis täysin eri kannalla kuin videolla esiintyvät vassarityttöset.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten hyvin tiedät, niin kyse on tuon videon nimestä. Videosta, jolla mainitaan väkivallan olevan erilaista. Se on totta, etten ole puolueeton - en voi sietää natseja, enkä vastakkaisen puolenkaan ääriajattelijoita, eli sinun aatesisariasi. Tämä on tietysti aivan mahdoton asia käsittää henkilölle, joka ei ymmärrä, ettei suurin osa tämän maan kansalaisista kuulu kumpaankaan paskahousuporukkaan..
Jaxuheil sullekin. Ei siitä nyt noin kannata hermostua, kun joku spottaa ton sun vakiovalhees. Kyllä mä ymmärrän, että sä et aina muista missä kaikkialla se ei mene enää läpi,
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Älä nyt viitsi valehdella. Mainitsin jo edellä viittavani tuon hyvin tutun videon nimeen ja täsmentänyt viedolla mainittavan väkivallan olevan erilaista. Väkivallan tyhmyydestä olemme näköjään samaa mieltä ja siis täysin eri kannalla kuin videolla esiintyvät vassarityttöset.

Miten minä valehtelen? En ole nähnyt mitään videota joten sanotaanko siinä myöskin suoraan että se väkivalta on hyväksyttävää? Onhan minustakin ikkunan rikkominen erilaista väkivaltaa kuin vaikkapa jonkun leuan murtaminen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Okei, sä siis sokeana peesaat nimimerkkiä @Stouts77.

Ei, vaan mä olen lukenut ja tarkistanut ja lainannut sen lakikohdan, johon olen koko ajan viitannut. Minun mielipiteeni perustuu lakiin, joskaan se ei ole mielipide koska se on, no laki. Tämän lisäksi @Stouts77 linkitti sen listan muutoksista, ja ajattelin että tunnistenumerot ovat samat sekä ehdotuksissa että hyväksytyissä muutoksissa. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti sitten ole, mutta ei se sitä lakitekstiä mihinkään muuta. Sen voi lukea kuka tahansa milloin tahansa, jos haluaa.

Siis onko se nyt erilaista vai parempaa?

Kuva kertoo "totuuden".
 

Liitteet

  • Vassariväkivalta.jpg
    Vassariväkivalta.jpg
    23,2 KB · kertaa luettu: 3 117

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sä varmaan skarppina kaverina huomasit että vastasin Toejoen Veikon viestiin, joka oli lähinnä kasa virheellisiä olettamuksia ja vääristelyjä. Mutta ei tuohon nyt kannata liikaa takertua, vastasin saivarteluun saivartelulla niinkuin viestissäni kirjoitin.

Saivartelun ja perseilyn välillä on aika iso ero. Tulet tämän varmasti oppimaan jossain vaiheessa, tod,näk. kantapään kautta.

Se että väität ettei puukko ja telepamppu ole "voimakas puolustusvoima" on perseilyä. Sinun perseilylogiikkaasi seuraten voidaan todeta ettei M60 ole "voimakas puolustusvoima" koska ydinaseet.

Oletko muuten ns. vanha tuttu? Pari viikkoa vanhana nimimerkkinä haisee vahva ns. jälkiliukas kun näin kovalla asenteella olet kirjoittamassa.


Ja näin.

Jaxuheil sullekin. Ei siitä nyt noin kannata hermostua, kun joku spottaa ton sun vakiovalhees. Kyllä mä ymmärrän, että sä et aina muista missä kaikkialla se ei mene enää läpi,

Natsiviittauksesta vahva plusplus. Vahvistaa sinun kuvaasi asiakirjoittelijana.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jaxuheil sullekin. Ei siitä nyt noin kannata hermostua, kun joku spottaa ton sun vakiovalhees. Kyllä mä ymmärrän, että sä et aina muista missä kaikkialla se ei mene enää läpi,

Heippa vaan sinnekin. Ei minulta saa tällaisten aiheiden ympärillä ja nimimerkien takaa käytävissä keskusteluissa hermoja menemään, se on enemmänkin ideologisesti hurahtaneiden hommaa - nauran teille ääriajattelijoille kuten ennenkin.

Ja tottakai muistan kuinka olen kertonut sinulle aiemminkin viittaavani tuon video nimeen ja kuinka kerta toisensa jälkeen valehtelet minun valehtelevan.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno kuva. Alleviivaa vaan tosin sitä että koko juttuhan taitaa olla ihan keksittyä?

Niin, se totuus oli lainausmerkeissä. Mutta noin muuten, niin se että joku nimimerkki väittää että Anderssonin mielestä vasemmistolainen väkivalta on parempaa, pitää ihan yhtä paljon paikkansa kuin se, että Anderssonin mielestä Suomen suurin uhka on oikeistolainen väkivalta tai se, että hänen mielestään Suomessa on käynnissä luokkataistelu ja että oikeisto on siinä voitolla. Toinen on siis keskustelupalstan nimimerkki ja toinen on kansanedustaja.
 

cornix

Jäsen
Se että väität ettei puukko ja telepamppu ole "voimakas puolustusvoima" on perseilyä. Sinun perseilylogiikkaasi seuraten voidaan todeta ettei M60 ole "voimakas puolustusvoima" koska ydinaseet.

Kyllä tuossa mentiin ihan Toejoen Veikon perseilylogiikalla koko matka. Vasemmistopoliitikot eivät ole vaatineet armeijan totaalista alasajoa vaikka tuollaisen harhaluulon varjolla kyseinen nimimerkki yritti perustella sen, että miksei uusnatsien hyökkäystä ratkaistu diplomaattisin keinoin. Ihan niinkuin jotain valtion puolustuspolitiikkaa voisi käyttää vertailuna siviilien kirjanjulkistamistilaisuuteen.

Oletko muuten ns. vanha tuttu? Pari viikkoa vanhana nimimerkkinä haisee vahva ns. jälkiliukas kun näin kovalla asenteella olet kirjoittamassa.

En tunne sinua.


Mitä "näin" ? Oli sen verran sekavaa tekstiä tuo lainaamani kohta etten oikeen päässyt kärryille edes kieliopista.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Miten minä valehtelen?

Näinkö nopeasti omat väitteet unohtuvat?

En ole nähnyt mitään videota joten sanotaanko siinä myöskin suoraan että se väkivalta on hyväksyttävää?

Katso se video ja palataan sitten asiaan.

Onhan minustakin ikkunan rikkominen erilaista väkivaltaa kuin vaikkapa jonkun leuan murtaminen.

Ikkunoiden rikkominen on ilkivaltaa, hevosten haakkaminen ja poliisin kimppuun käyminen väkivaltaa. Tästä lienemme samaa mieltä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyllä tuossa mentiin ihan Toejoen Veikon perseilylogiikalla koko matka. Vasemmistopoliitikot eivät ole vaatineet armeijan totaalista alasajoa vaikka tuollaisen harhaluulon varjolla kyseinen nimimerkki yritti perustella sen, että miksei uusnatsien hyökkäystä ratkaistu diplomaattisin keinoin. Ihan niinkuin jotain valtion puolustuspolitiikkaa voisi käyttää vertailuna siviilien kirjanjulkistamistilaisuuteen.

Näinkö oikeasti meni? Eli sinun väitteesi telepamppujen ja puukkonen "ei-voimakkaasta puolustusvoimista" liittyi tähän väittämääsi aikaisempaan vertaukseen?

En tunne sinua..

En minäkään sinua. Haiset (noin kuvainnollisesti siis) niin vahvasti joltain, mahdollisesti poistetulta, aikaisemmalta kirjoittajalta että oli pakko kysyä. Mutta ehkä olet oikeasti uusi kirjoittaja ilman historiaa täällä. Rohkenen tosin epäillä.

Mitä "näin" ? Oli sen verran sekavaa tekstiä tuo lainaamani kohta etten oikeen päässyt kärryille edes kieliopista.

Joulukuusi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös