Mikä on seksuaalinen suuntautumisesi?

  • 45 455
  • 375

Mikä on sinun seksuaalinen suuntautumisesi?

  • Hetero

    Ääniä: 341 92,7%
  • Homo

    Ääniä: 10 2,7%
  • Bi

    Ääniä: 17 4,6%

  • Äänestäjiä
    368

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kysely seksuaalisesta suuntautuneisuudestasi

Seksuaalinen suuntautuneisuutesi?

Jatkoajassa on käsitelty mitä erilaisimpia aiheita. On ollut puhetta suhtautumisesta vähemmistöihin, on ollut puhetta raiskaajista, rasismista. On myös leikkimielisten testien varjolla tiedusteltu suuntautuneisuutta tahi sukupuolta tms. kivaa.

Tässä jo jonkin aikaa olen miettinyt rohkeneeko tämän aiheen nostaa esille. Uskaltaako näin henkilökohtaista asiaa käydä tiedustelemaan teiltä arvon jatkoaikalaiset. Nyt viimein rohkenen, mukana on ripaus tiedonjanoakin. Halu tietää missä määrin miehisenlajin seuraajista löyty seksuaalistenvähemmistöjen edustajia. Ensin ajattelin avata vain ketjun aiheesta, mutta ehkäpä on parempi tehdä tästä kysely. Näin anonyymius on huomattavasti helpompi säilyttää.

Ennen vaihtoehtojen läpikäyntiä muutama sana itsestäni.

Rohkenen varsin avoimesti tunnustaa sen, että nuoruudessa elin kausia jolloin olin hyvin epävarma itsestäni - olin epävarma niin minuudesta ja siihen liittyen myös epävarmuus seksuaalisuudestani. Mitä suurimmalla syyllä syyllinen epävarmuuteeni löytyi perheoloistani, se oli kaikkea muuta kuin tasapainoinen ympäristö ja tämä osaltaan heijasteli minuun siten etten kokenut itse itseäni “kokonaiseksi” vaan tunsin olevani kaikin puolin vajaa, tähän vajauteen liittyi erityisen painavasti tuntemus seksuaalisesta epävarmuudesta.

Kaikkiaan tämä epävarmuus oli “seuranani“ vuosia murrosiästä aina aikuisuudenporteille saakka. Tuohon kauteen liittyy tunteita siitä ettei minulla ole lainkaan seksuualisuutta ja toisaalta aikoja jolloin se tuntui varsin kiihkeältä, ja aikoja jolloin olin todella hämmentynyt ja mietin “Mikä todellisuudessa olen“. Tämän kasvuprosessin analysointi näin jälkikäteen on ollut varsin mielenkiintoinen projekti, (ei hätää - säästän teidät tämän analysoinnin tarkemmalta selvittelyltä ainakin toistaiseksi).

Kyselyn vaihtoehdot:

-Hetero.
-Homo.
-Lesbo.
-Bi-seksuaalinen.
-En ole varma seksuaalisesta suuntautuneisuudestani.
-Jokin muu.

Muutama selventävä sana jaottelusta.

Heteron mukana olo nyt on itsestäänselvyys - joten siitä ei tämän enempää. Homo ja lesbo on tarkoituksella eroteltu toisistaan, eräissä kysymyksissä ne on yhdistetty periaatteen tähden, että “homolla” tarkoitetaan henkilöä joka rakastaa samaa sukupuolta olevaa henkilöä. Bi-seksuaalinen on henkilö joka tuntee seksuaalista vetovoimaa molempiin sukupuoliin joten bi- voi olla niin mies kuin nainenkin. “En ole varma...” on mukana lähinnä sen tähden koska joukossa voi olla henkilöitä jotka eivät ole sinuja itsensä kanssa ja sen tähden eivät kykene tarkoin määrittelemään suuntautuneisuuttaan - tämä on tavallaan takaportti heille, (itseni olisin määritellyt vuosia sitten tähän ryhmään kuuluvaksi). “Jokin muu” tarkoittaa lähinnä sellaisia henkilöitä jotka eivät katso kuuluvansa ainoaankaan em. ryhmään, esim. joku fetissi voi katsoa kuuluvansa tähän ryhmään.

Avoimin mielin vastailemaan, toivon kuitenkin ettei ketju riistäydy miksikään vähemmistöjen perusteettomaksi haukkumaketjuksi. Asialliset mielipiteet ja kuvaukset itsestään tms. ovat tervetulleita.

vlad#16.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy sanoa, että ketjun avaaminenkin on oma taitonsa. En siis tarkoita toiminnallisesti (nyt painan tätä nappia ja sitten...) vaan millaisella viestillä ketju avataan. Varsinkin tämmöisissä aremmissa aiheissa on hyvä, että avausviestiin on paneuduttu, eikä lätkäisty parin lauseen aloitusta, joka sekin yleensä huumorilla tyyliin kuka on Homo, hehheh.

Edellisen varsin sekavan tekstin voi siis tiivistäen sanoa, että Vladilta aivan erinomainen ketjun avaus. Moni on jo näköjään äänestänytkin, mutta kukaan ei ole vielä kommentoinut. Äänestyksen mukaan tuominen oli myös oikea ratkaisu, koska suurin osa (varsinkaan enemmistöstä poikkeava) ei halua tuoda näin henkilökohtaista asiaa edes nimimerkin takaa julki. Itse sijoitun tuonne tällä hetkellä enemmistönä olevaan ryhmään. Hyvä Vlad!
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näkyy olevan tähän asti jo kolme homopetteriäkin listoilla.
Tulkaa vaan rohkeasti nimillänne esiin kun kerran olette vaatimassa adoptio-oikeuttakin. Minä voin julkisesti tunnustaa olevani hetero.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Wiipuri
Näkyy olevan tähän asti jo kolme homopetteriäkin listoilla.
Tulkaa vaan rohkeasti nimillänne esiin kun kerran olette vaatimassa adoptio-oikeuttakin. Minä voin julkisesti tunnustaa olevani hetero.

Saanen huomauttaa etteivät läheskään kaikki homot ole ajamassa adoptio-oikeutta, kielteisen kannan ottaneita löytyy myös homoista, ja vastapainoksi adoptio-oikeuteen myönteisen kannan ottaneita löytyy heteroista.

Minä voin tunnustautua ihmiseksi joka ei ole lesbo - kaikkea muuta voin olla.

vlad#16.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ihan hetero olen. Aina olen ollut ja näillä näkymin tulen olemaankin. En näkisi mitään syytä vaihtaa suuntautumistani.

Mitä tuohon kyselyn äänestysosioon tulee, niin emmehän me sitä tiedä, jos jotkut vain leikillään haluavat kaunistaa homojen ja lesbojen tilastoa klikkaamalla sitä kohtaa vaihtoehdoista. No, saatan toki olla väärässäkin, sillä luulisin jatkoaikalaisten olevan suhteellisen rehellistä kansaa. Siinäkin mielessä, että joukkoon mahtuu myös vähemmistöjä.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kyllä tässä ihan "suoria" ollaan. En ole tähänastisen elämäni aikana toiseen mieheen tuntenut vetoa - en oikeastaan minkäänlaista sellaista. Minulla itselläni ei ole kuitenkaan yhtään mitään homoseksuaalisia henkilöitä vastaan, päinvastoin on vain mukava nähdä, että omaan maahammekin mahtuu paljon erilaisia ihmisiä.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Exit only.

Kyllä tässä ihan heteroita ollaan, samaan sukupuoleen en ole tietoisesti koskaan tuntenut vetoa. Työpaikaltani löytyy molempien, homo- ja lesbo-vähemmisöjen edustajia ja eivät he minulle eikä muillekaan kollegoilleen aiheuta minkäänlaista vastenmielisyyttä.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Taannoisessa SETA-testissä todettiin minun olevan "sukupuolineutraali".

Parhaiten ns. suuntautuneisuuttani selvittää rakkaan siskoni tokaisu.
Oli joutunut sanaharkkaan "tumman" kanssa joka lopussa (yllättäen)
raivosi "are you a rasist?".
Johon siskoni ytimekkäästi "No, im an individual!"

En pidä sukupuolisuutta niin tärkeänä asiana että siitä pitäisi kovasti meltota.
Olen pussannut useita kavereitanini pelkästään järkyttääkseni tiettyjä ihmisiä. Ja joukossa on ollut myös kunnon kielareita, yöks...

Those who fear it,
make the most noise about it!


ps. Married with child.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ihan vittuillakseni äänestin bi-seksuaalia. Se on vähän sama kuin liian isojen vaatteiden ostaminen. Jää kasvun varaa. Se mihin suuntaan mahdollinen kasvu tapahtuu jääköön arvoitukseksi.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on jo neljäs homo tullut puoliksi kaapistaan ulos ja samoin näyttää olevan neljä kaappilesboa. Odotan mielenkiinnolla kuka julkisesti uskaltautuu ensimmäisenä ilmoittautumaan homoksi tai lesboksi.

Tämä on juuri tätä kaksinaismoralismia. Vaahdotaan suu sperm...eikun vaahdossa adoptio-oikeutta mutta samanaikaisesti piileskellään kaapissa.

Hiukan alle 80 % näyttää olevan heteroita. Onko Suomessa yleensä ottaen tosiaan alle 80 % heteroita vai onko Jatkoajasta tullut homojen temmellyskenttä?

Nyt kun kuitenkin ollaan jääkiekkofoorumissa eikä homofoorumissa ja lätkäfaneista näyttäisi tällä hetkellä äänestystä olevan lähes 4 % homoja niin päteeköhän tämä pelaajiinkin liigassa. Eli onkohan liigapelaajista 4 % näitä homopettereitä ja jos on niin keitä he ovat. Itse en ole vielä kuullut yhtään liigan homopelaajaa mutta tähän ketjuun voi varmaan myös näitä nimiä laittaa jos kerran kyseessä on niin luonnollinen asia.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Wiipuri: Niin kauan kun ihmisiä, jotka ajattelevat niinkuin sinä, niin varmasti löytyy paljon homoja/lesboja tai muita valtavirrasta erottuvia, jotka eivät halua paljastaa todellista suuntautumistaan. Tuo "uhoamisesi" vaikuttaa lähinnä naurettavalta...ettei vaan itselläsi ole luurankoja kaapissa ;)

Asiaan. Itse en ole oikeen vieläkään osannut muodostaa omaa mielipidettä homoista. Ajatustasolla hyväksyn homman täysin, mutta käytännössä tuntuu erittäin epämiellyttävältä ajatella kahta miestä harrastamassa *piip*. Olen päätellyt, että tämän täytyy siis olla täysin mielikuvista kiinni, koska kaksi naista taas yhdessä *nam*. Eli jotenkin pitäisi vaan päästä tuosta mielikuvasta eroon. (lähes) Aina, kun homoista on puhe, niin pintaan hiipii tuo karmea mielleyhtymä. En millään saa todisteltua itselleni, että on normaalia, että toinen mies panee (en jaksa enää sensuroida ;) ) toista b-rappuun. Tähän taas voisi todeta itselleen, että harrastavathan heterotkin kaikenlaista ehkä hieman inhoilta tuntuvia leikkejä, kuten ulosteiden kanssa leikkimistä. Tämä tosin ei taas liene yhtä yleistä kuin homoseksuaalisuus. Äh, taas ajatukseni kiertää ympyrää. Kuten edellisestä huomaa ja kuten jo aikaisemminkin sanoin, mielipide asian suhteen ei ole vielä valmis.

Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että omapa on häpeäni. Pidän itseäni todella avomielisenä, mutta minkäs teet kun olen tämmöisen dilemman päähäni rakentanut. Kaikesta huolimatta homot ja lesbot ovat aivan samalla tavallani mielestäni oikeutettuja elämään parisuhteessa kuin muutkin heterotkin. Tämä alkaa menemään kyllä jo tuon toisen ketjun puolelle, joten jatkan tuonne toiseen ketjuun adoptio-oikeudesta ja muista asioista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Wiipuri
Nyt on jo neljäs homo tullut puoliksi kaapistaan ulos ja samoin näyttää olevan neljä kaappilesboa. Odotan mielenkiinnolla kuka julkisesti uskaltautuu ensimmäisenä ilmoittautumaan homoksi tai lesboksi.

Tämä on juuri tätä kaksinaismoralismia. Vaahdotaan suu sperm...eikun vaahdossa adoptio-oikeutta mutta samanaikaisesti piileskellään kaapissa.

Niin, ja katsoessasi peiliin näet erään syyn sille mikseivät homot tai lesbot kovin mielellään, poikkeuksiakin löytyy, tule ulos kaapista ja paljasta suuntautuneisuuttaan edes kasvottomalla keskustelufoorumilla.

Onhan tästä se hyvä puoli, että ollessasi tekemisissä muiden jatkoaikalaisten kanssa, mikäli olet, joudut tästä lähin miettimään aina "Onko toi nyt homo" ja "Tartuttaako se homouden minuun".

Epäilen, että jossain vaiheessa myös joku seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva jatkoaikalainen avaa sanaisen arkkunsa. (Itseasiassa johan sopuli avasi, vaikka hän kertoikin "ihan vittuillakseni äänesti bi-seksuaalia".)

Niin, eipä muuten kovinkaan moni ole rohjennut tunnustautua heteroksikaan, hui mitä "kaappiheteroita" tämä paikka on pullollaan!

vlad#16.

edit: poistettu toinen "allekirj.".
 
Viimeksi muokattu:

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Wiipuri
Odotan mielenkiinnolla kuka julkisesti uskaltautuu ensimmäisenä ilmoittautumaan homoksi tai lesboksi

Ah, wiipuri, sä oot kyllä aikamoinen höpsö murmeli!
Ja niin ihanan kipakkakin...

AAAHHH!!!
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Huh, juuri ehdin äänestää tällä palstalla. Arvatkaas vain kuinka fandea olikaan katsoa silmät kosteana Uneton Seattlessa. Siis siihen leffaan mä en kyllä kyllästy koskaan. Miten ihanaa olikaan siivota ja suunnitella tänään kotona sisustusta, kohta on punaisia elefantteja tapetit täynnä. Sitä estetiikkaa ja tilatajun hyödyntämistä viimeisen päälle. Voi niitä miehiä, jotka eivät ymmärrä näitä asioita ollenkaan! Mihin sitä tällainen kaunis persoona pystyykään lähtiessään estottomasti hassuttelemaan. Edessä 8 tunnin kauneusunet, mutta sitä ennen ei sovi unohtaa kasvojen puhdistusta ja kosteusvoidetta ihoa uudistavaa yötä varten. Pieniä hetkiä kaikille, erityisesti Wiipurille..

Ja voi peba jos en ole tiistaina kertaakaan kentällä kun ylämummo laulaa. Pitäähän sitä päästä halaamaan ja nauttimaan homoeroottisista latauksista ihan tällaisen umpi....onkin - keinolla millä hyvänsä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä vastasin.

Kuinka itse vastasin kysymykseen?

Joku varmaan jo avausviestin perusteella on vedellyt johtopäätöksiä suuntaan jos toiseen, kenties otsaani on lyöty leima "Poikkeava yksilö".

Mitään perverssiä ei kuitenkaan ole tiedossa, tai se nyt riippuu siitä minkä kukakin kokee perverssinä, mutta kohdallani kaikki ei todellakaan kulkenut niitä tavanomaisimpia polkuja myöten - kuten jo vihjasin avausviestissäni.

Epävarmuus ja ajoittainen seksuaalittomuus nuorempana aiheutti sen, etten todellakaan tiennyt mihin kuulua: missä tuntea olonsa kotoisaksi. Toisaalta vuosiin mahtui kausia jolloin koin huomattavaa aktiviteettia tällä saralla, mutta läheskään aina en löytänyt oikeaa - itselleni oikeaa - reittiä purkautumiseen.

Oli siis aikoja jolloin en ollut lainkaan varma mistään seksuaalisuuteen liittyvästä, tämän ohella oli aikoja jolloin tuntui siltä etten kokenut kiinnostusta lainkaan toisiin ihmisiin, minulla oli eräänlainen fetissi. Ei kuitenkaan mikään perverssioksi lueteltava fetissi. Tuolloin tunsin myös suurta vastenmielisyyttä tavallisten sosiaalisten kontaktien luomisen sekä kanssakäymisen suhteen toisiin ihmisiin - mielenkiintoista, eikö totta?

Mitä sitten vastata esitettyyn kysymykseen?

Olisi ollut aivan liian helppoa vastata "En ole varma..." tai "Jokin muu", toisaalta myös pelkän heteron valitseminen tuntui tavallaan itsensä huijaamiselta koska menneisyyteni on mikä on. Olen kokenut aikoja jolloin miesvartalo on, jollei muuta, niin näyttänyt klassisella tavalla kauniilta ja jopa eroottiselta, ja koska nämä tuntemukset ovat olleet hyvin merkittävä osa minua, enkä voi olla täysin varma siitä etteivät ne enää kuunaan voisi olla osa minua vastasin: bi-seksuaali.

Mikään ei ole koskaan niin varmaan kuin epävarma... vai mitenkä se nyt meni.

vlad#16.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Milhouse Nixon
Huh, juuri ehdin äänestää tällä palstalla. Arvatkaas vain kuinka fandea olikaan katsoa silmät kosteana Uneton Seattlessa. Siis siihen leffaan mä en kyllä kyllästy koskaan. Pieniä hetkiä kaikille, erityisesti Wiipurille..

Kiitoksia vaan.
Joo katselin myös Uneton Seattlessa mutta pienenä ajatusleikkinä ajatteleppa jos Samia olisikin ollut Annien sijasta ollut odottamassa vaikkapa Dick.... :)

Ja sen verran lisäisin että älkää homot syyttä minua peljätkö, rohkeasti vain esiin kaapeistanne. Kuten aiemmin olen ilmaissut kantani niin homot tehkööt keskenään mitä vain, mutta älkööt yrittäkö juttuihinsa sekoittaa lapsia toisin sanoen nää homojen adoptio-oikeudet ovat täysin naurettavia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Painoin ihan vahingossa "homo"-vaihtoehtoa vaikka piti painaa heteroa. Ups. Mitäs nyt tehdään? Yksi homo siis pois ja siirto heteroihin...
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti punaiset_lasit
Painoin ihan vahingossa "homo"-vaihtoehtoa vaikka piti painaa heteroa. Ups. Mitäs nyt tehdään? Yksi homo siis pois ja siirto heteroihin...

Häh? Ei mitään siirtoja, sä oot nyt homo! ;)

Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista lukea tätä ketjua. Toivottavasti useampi uskaltaisi avata sanaisen arkkunsa. Pelkäänpä pahoin, että uusi päivä vie rohkeuden mennessään...toivottavasti olen väärässä ja ketju täyttyy viesteistä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen koko elämäni ollut rehellinen itselleni ja toiminut taipumusteni mukaisesti. Taipumukseni on myös määrännyt kumppanieni sukupuolen. Sen verran yksitoikkoinen olen noilta taipumuksiltani, että en pidä sitä kokematta jäänyttä sukupuolta kokemisen arvoisena. Wiipurin ja muiden vastaavien kiusaksi jätän tarkemmat selittelyt sikseen. Minut tuntevat kyllä tietävät taipumukseni.

Seuraava äänestys voisi kyllä olla siitä, miten paha homofobia kenelläkin on. Olisi mielenkiintoista nähdä, kuinka moni on valmis suoraan myöntämään sen, minkä muut heidän kirjoituksistaan näkevät.

PS. Muistanko väärin, vai onko tästä asiasta ollut ennenkin äänestys? Siis seksuaalisesta suuntautuneisuudesta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Heterona tässä mennään ja pidätän oikeuteni elää haavemaailmassa, että kaikki naiset ovat Bi-seksuaaleja. Kyllä minä tiedän mitä naisten saunailloissa oikeasti tapahtuu, sanotte mitä sanotte.

Homoista: Periaatteessa olen suvaitsevainen, mutta en ole ainakaan tähän päivään mennessä oppinut suhtautumaan homoihin niinkuin heteroihin. Jos tiedän jonkun olevan homo, niin tunnen oloni erittäin vaivaantuneeksi ollessani lähelläkään kyseistä henkilöä. Jo tarpeeksi homahtava henkilö saa minut tuntemaan oloni epämukavaksi. Esim. joku naisten housuissaan kikattava Marco Bumtsibum on vallan inhottava olento. Joskus kun ilmoitin kaverilleni, että minähän en sen ihmisen (joku hänen puolituttunsa, joka oli homo) kanssa baariin lähde, niin kaverini kysyi minulta että "Mitä se haittaa jos hän on homo? Luuletko olevasi niin komea, että homot eivät malta pitää näppejään erossa sinusta?". Vastasin että "En luule, mutta pienikin mahdollisuus, että joku mies kuvittelee minut alasti riittää siihen, että en aio hänen seurassaan baari-iltaa viettää, koska tunnen oloni epämukavaksi.".

Jos joku hyvä kaverini tai sukulaiseni kertoisi olevansa homo, niin tuskin minä silloin välejä katkaisisin, mutta jos tiedän jonkun homoksi, niin silloin minun on melko mahdotonta ystävystyä kyseisen henkilön kanssa.

Homofobinenko? Ikävä kyllä.

Lesboista: Nam. Tyttöjen välinen ystävyys on kaunista. Vielä kun pääsisi mukaan. Niinkuin paritellen sarjan Steve sanoi: "Ollappa lesbo. Vaikka nainen lähteekin kotiin, niin jäljelle jää silti 2 tissiä.".

Offtopic: Miksi televisiossa esiintyy vähän väliä drag-queeneja? Kuka niitä haluaa nähdä? Hetero miehet? Hetero naiset? Homoseksuaalit? Bi-seksuaalit? Lähes viikottain joku Jarkko Bjurströminkaveri heiluu jollain kanavalla naisten vaatteissa.

edit: Ai niin. Sanotaan vielä se, että jos joku ihminen on homo, mutta ei homahtava, niin silloin se ei minua niin paljon haittaa. Esim. joku Kevin Spacey ei inhota ollenkaan, mutta sen sijaan Elton John saa minut vaihtamaan kanavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
HN: Pahoittelen, jos käytän mielestäsi sanaa "homofoobikko" tai "homofobia" väärin. Mutta en keksi parempaakaan sanaa kuvaamaan henkilöitä, jotka ovat ehdottomasti homokielteisiä ja korostavat tuota kielteisyyttään voimakkaasti, mutta eivät silti pysty kunnolla perustelemaan, miksi ovat niin kielteisiä. Sinä käytät sanaa kriittinen, minä sanaa kielteinen, mutta uskon meidän puhuvan samasta asiasta. Minä vain liitän kriittisyyteen myös oman kannan perustelut.

Minä uskon, että osa homofoobikoista (käytän tuota nyt ihan tietoisesti tässä lauseessa) suhtautuu homouteen kuten suhtautuu siksi, että pelkää itsestään löytyvän kyseisiä ominaisuuksia. Ja siihen tilanteeseen suhtautuminen olisi niin vaikeaa, että mielummin kielletään koko vaihtoehto. En sano, että kaikki ovat, en edes että suurin osa, tai puolet, mutta osa.

Onko sinulla enemmänkin tietoa siitä, miten kyseinen sana on lanseerattu propaganda-aseeksi? Korostan nyt tässä välissä sitä, että en käytä sitä haukkumanimenä, nimittelynä tai minään vastaavana. Voin käyttää homouteen yltiökielteisesti suhtautuvista ihmisistä myös muunlaisia nimityksiä. Tässä nyt kuitenkin hain ns. yleispätevää termiä.

"Harmi, että niin moni ottaa liberalismin ja tasa-arvon (molemmat sinänsä kannatettavia ajatuksia) nimissä kaiken vastaan kyseenalaistamatta." Jos lasket minun kuuluvan niihin moniin, niin ohi meni sellaiset puolisen kilometriä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen hetero. Ainakin niin luulen.
Koskaan en ole edes "leikinvarjolla" duunaillut mitään seksijuttuja miesten kans. Pussailua tietty, sehän kuuluu jo teini-iän shokeeraustyyliin. Ei kuitenkaan mulkku mielessä.
Mut, ei mulla homoja vastaan mitään ole.
Jokainen on sellainen kuin on, ja niin kauan kun ei häiritse muiden elämää, vittuako se muille kuuluu.
 
Viimeksi muokattu:

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti Designer

PS. Muistanko väärin, vai onko tästä asiasta ollut ennenkin äänestys? Siis seksuaalisesta suuntautuneisuudesta.

Et muista väärin. Vastasin silloinkin hetero ja niin vastaan nytkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kiitos windowsin pitkähkö viesti katosi bittiavaruuteen...

Joten, muutama ajatus "homofobia"-sanan käytöstä.

Itse suhtaudun sanaan tietyllä varauksella, varsinkin sanan holtittomaan käyttöön. Lähinnä sen tähden koska epäilen sanan holtittoman käytön kääntyvän lopulta sanaa itseään vastaan, kuten esim. "rasisti"-sanan viljelyn kohdalla on hiljalleen tapahtunut - osin tämän kaavan toistuminen on havaittavissa "homofobia"-sanan kohdalla.

Tietyissä tilanteissa sanan käyttö on kuitenkin kohtalaisen perusteltua, tuolloinkin mielummin kohdistettuna selkeästi tiettyihin (tunnettuihin) yksilöihin jotka eivät osaa tai kykene antamaan perusteltua syytä kammolleen, aivan samoin kuin ihmisen joka pelkää hämähäkkejä, ja kykenee sanomaan syyksi ainoastaan "Ne on inhottavia", sanotaan kärsivän araknofobiasta. Jokaista joka suhtautuu kriittisesti homoihin/lesboihin, ei siis mielestäni pidä nimittää homofobiaiseksi.

vlad#16.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös