The man
Kyllä mullekin Jere kelpaisi tältä seisomalta. Ajankohtaisia kysymyksiä olisi tosin:
1) Kunto - Miten on?(mun mielestä ihan aiheellista kysyä jopa Jerguksen kohdalla)
2) Motivaatio - Rahaahan ne pelaajat haluaa ja sitä Jere saa sakuista. Olisiko HIFK valmis maksamaan niin että tyydyttäisi miestä? Entä onko Jere sitten niiden taalojen arvoinen? <-- Provotonta mietiskelyä
3) Menneisyys - Mitenkä paljon painaa? HIFK& Jere on nähty moneen kertaan ja tulokset tiedetään. Onko Jeressä tarpeeksi 'äijää' näyttämään vielä kaikille nimenomaan HIFK:n paidassa? Halutessaan pystyy helposti ottamaan dominoivia askeleita meidän napaseudun liigassa.
4) Muu jengi - Mitenkä Jere otettaisiin sisään& vastaan? Se menneisyys painaa vielä tässäkin. Olisiko fiiliksen nostattaja vai laskija? Eli riski/hyöty suhde tässäkin kohtaa olisi hyvä tsekata.
1. Jeren kohdalla kun kyse on sijoittuvasta pelaajasta, niin pelivuosia on vielä paljon jäljellä. vrt. Pepe. Kaveri kävi kanssa kattomassa matsin saksassa ja kuulemma luistin liikkui 97-98 vuoden malliin.
2. Luulen, että perhe ja rakkaus jengiin motivoi aika paljon. Sen lisäksi toisen käden kautta valunut tietoa, että Jereä vähän harmittaisi omat töppäilytkin ja haluaisi näyttää, että pystyy vielä pelaamaan. Haluaisi itse vielä tsäänssin rakkaan seuran kanssa. Tämä siis kuulopuhetta.
3. Elämässä kuuluu osata antaa anteeksi. Jerehän ei ole ikinä vahingoittanut ketään muuta kuin itseään ja sitä harmittaa kun muut joutuu kärsimään sen takia. Itse ainakin osaan antaa anteeksi virheet. Todellinen HIFK-fani osaa. On meillä sen verran epeleitä pelannu.
Ja kaikki ketä asiasta oikeasti tietää sanoo, että se huumerahoitus on paskapuhetta ja aikamoinen sekaannus rahaliikenteen suhteen. Velkoja maksettu ja rahat menny väärään osoitteeseen.
4. Asiasta kysyttäessä, analyyttisin vastaus minkä olen saanut, on Hank Pikkaraisen suusta ja meni suurin piirtein näin: "Jere on äijä ja IFK-ikoni. Oon aina valmis pelaamaan sen kanssa. Ei oo ketään HIFK-kasvattia, ketä ei olis. Kaikilla meillä on paskat aikamme. Ja jengi olis valmis tukemaan kaveria milloin vaan."
En tunne Jereä, kerran tavannut, mutta on sellainen fiilis, että kaiken tän sotkun jälkeen sillä on halua näyttää itelleen, perheelleen, faneilleen ja koko SM-liigalle, että se osaa vielä pelaa ja sellainen Jere mahtuu aina mun HIFKiin.
Mutta taitaa mennä aikaisintaan ensi kauteen.