Miksi Suomi hyysää rikollisia?

  • 22 308
  • 271
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Yhdysvalloista Suomeen lapsensa kaapannut suomalainen nainen sai tänään iltapäivälehtien varauksettomat sympatiat, kun lapset pitäisi kansainvälisten sopimusten mukaan palauttaa Yhdysvaltoihin lailliselle huoltajalleen. Naisella oli ollut yhteishuoltajuus lapsiinsa yhdessä amerikkalaisen miehen kanssa, mutta se ei riittänyt naiselle, vaan tämä kaappasi lapset Suomeen.

Iltapäivälehdissä rikoksen tehneestä naisesta tehtiin uhri, ja lapsiaan takaisin vaativasta isästä tehtiin joku "hirviö". Iltalehden raflaava otsikko oli "Me emme halua isää!".

Näyttäisi siltä, että nainen on aina uhri, vaikka hän tekisi rikoksen. Olisiko lapsensa kaapannut suomalainen mies saanut vastaavia sympatioita medialta? No ei varmasti. Asia olisi joko vaiettu hiljaisuuteen, tai miehestä olisi tehty syyllinen ja rikollinen.

Voiko nainen yleensä tehdä mitä vain ilman, että häntä pidettäisiin syyllisenä? Eikö nykyään ole poliittisesti korrektia sanoa, että nainenkin voi tehdä väärin?

Muistaakseni vuosi tai pari sitten Suomessa oli tapaus, jossa egyptiläinen isä kaappasi lapsensa lapsen äidiltä, ja Suomen oikeuslaitos tuomitsi hänet vankeuteen. Miksei kukaan puhu mitään vankeustuomiosta, kun nainen tekee saman tempun? Onko lainsäädäntö erilainen tässä suhteessa miehille kuin naisille?

Muistan myös Kerstin Campoyn tapauksen, jossa tämä suomalainen nainen kaappasi lapsensa niinikään Yhdysvalloista. Sen sijaan, että Suomen oikeuslaitos olisi rankaissut Campoyta rikoksesta, antoi Suomen valtio miljoona euroa Kerstin Campoylle, jotta hän saisi lapset USA:sta Suomeen!

Onko todellakin niin, että nainen voi tehdä Suomessa rikoksen, ja valtio on valmis rankaisemisen sijasta tukemaan rahallisesti miljoonalla eurolla rikoksen tehnyttä naista? Käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti The Original Jags


Onko todellakin niin, että nainen voi tehdä Suomessa rikoksen, ja valtio on valmis rankaisemisen sijasta tukemaan rahallisesti miljoonalla eurolla rikoksen tehnyttä naista? Käsittämätöntä.

On. Jep, käsittämätöntä että tuettiin vain miljoonalla eurolla, olisi pitänyt tukea vähintään kahdella miljoonalla eurolla.

edit: Ai niin, kun naisten elämä on mielestäsi niin auvoista ja jatkuva kateuden kohde sinulle, niin miksi ihmeessä et mene sukupuolenvaihdosleikkaukseen? Pääsisit sitten eroon tuosta katkeruudestasi ettet ole syntynyt naiseksi. Pistäs poju harkintaan!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Gellner
On. Jep, käsittämätöntä että tuettiin vain miljoonalla eurolla, olisi pitänyt tukea vähintään kahdella miljoonalla eurolla.

Sarkasmiin ei ole aihetta tässä tapauksessa, koska kyse on veronmaksajien rahoista.

Tulkitsen sarkasmisi siten, että hyväksyt sekä kaappauksen että kaapparin tukemisen verovaroin.

Vaarallista ajatella, että kuka tahansa suomalainen nainen voi kaapata lapsensa toisesta valtiosta, ja on tämän jälkeen vielä oikeutettu vankeustuomion sijasta mahdollisesti satojen tuhansien tai jopa miljoonien eurojen arvoiseen veronmaksajilta nyhdettyyn tukeen, jotta voisi "taistella" lapsistaan.

Taitaa tulla turhan kalliiksi veronmaksajille.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Gellner
edit: Ai niin, kun naisten elämä on mielestäsi niin auvoista ja jatkuva kateuden kohde sinulle, niin miksi ihmeessä et mene sukupuolenvaihdosleikkaukseen? Pääsisit sitten eroon tuosta katkeruudestasi ettet ole syntynyt naiseksi. Pistäs poju harkintaan!

Kuinka monelta feministiltä olet kysynyt tuon saman kysymyksen siten, että vaihdat "naisen" tilalle "miehen"?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti The Original Jags
Kuinka monelta feministiltä olet kysynyt tuon saman kysymyksen siten, että vaihdat "naisen" tilalle "miehen"?

Kysyn nyt. Haluanko olla mies? En halua. Ai niin, mutta minä en itkekään julkisesti kovaa kohtaloani syntyä naiseksi, enkä ole katkera. Et muuten vastannut kysymykseeni. Ja oikeasti, minua ei voisi tippaakaan kiinnostaa miten sinä tulkitset sarkasmini. On se teidän miesten elämä niin kovaa, niisk. Ei kaikki voi olla naisia, mutta sinulla on toivoa! Ehkä sinä seuraavassa elämässäsi synnyt naiseksi ja voit tehdä ihan mitä huvittaa, sillä niin auvoista tämä naisten elämä on. Ajattele, voit vaikka tehdä rikoksia ja sinut palkitaan siitä miljoonalla eurolla! Menenpäs muuten tästä ryöstämään tuon lähikioskin. Minne voin ilmoittaa tilinumeroni, jotta saan sen luvatun miljoonan, jolla naisia palkitaan rikoksista?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Gellner
Kysyn nyt. Haluanko olla mies? En halua.

Menee kyllä nyt todellakin ihan ohi aiheesta, mutta mä olen aina luullut sua mieheksi :). Nyt sitten selvis sekin...
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Gellner
Kysyn nyt. Haluanko olla mies? En halua. Ai niin, mutta minä en itkekään julkisesti kovaa kohtaloani syntyä naiseksi, enkä ole katkera.

Ehkä se johtuu siitä, että suomalaisella naisella on tällä hetkellä sellaiset oikeudet, josta suomalainen mies voi vain uneksia? Sinulla ei siis ole mitään syytä valittaa, koska olet etuoikeutettu sukupuolesi perusteella.

En minäkään valittaisi, jos minulla olisi sinun oikeudet.


Viestin lähetti Gellner

Et muuten vastannut kysymykseeni.

Ai siihen sukupuolenvaihdoskysymykseen? No vastaan nyt, että en halua olla nainen. Yksi merkittävä syy siihen on se, että olen heteroseksuaali, ja sen voisi kuvitella olevani kiinnostunut miehistä naisena.

Sitä paitsi on typerää ajatella, että jokainen mies (tai nainen), joka on tyytymätön sukupuolensa oikeuksiin, haluaisi olla vastakkaista sukupuolta. Tuollaisella tulkinnalla esimerkiksi naisten äänioikeutta vaatineet naiset halusivat olla miehiä!


Viestin lähetti Gellner


Ja oikeasti, minua ei voisi tippaakaan kiinnostaa miten sinä tulkitset sarkasmini. On se teidän miesten elämä niin kovaa, niisk.

Taas syyllistyt turhaan sarkasmiin.

Vastaapa suoraan kysymykseen: Hyväksytkö sen, että suomalainen nainen kaappaa lapsensa vieraasta valtiosta vastoin kv. sopimuksia, ja että Suomen sosiaaliviranomaiset asettuvat varauksetta kaapparin puolelle, ja että Suomen valtio tukee kaapparia huomattavalla rahamäärällä?

Viestin lähetti Gellner

Ei kaikki voi olla naisia, mutta sinulla on toivoa! Ehkä sinä seuraavassa elämässäsi synnyt naiseksi ja voit tehdä ihan mitä huvittaa, sillä niin auvoista tämä naisten elämä on. Ajattele, voit vaikka tehdä rikoksia ja sinut palkitaan siitä miljoonalla eurolla! Menenpäs muuten tästä ryöstämään tuon lähikioskin. Minne voin ilmoittaa tilinumeroni, jotta saan sen luvatun miljoonan, jolla naisia palkitaan rikoksista?

No voi hyvänen aika.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti VH87
Menee kyllä nyt todellakin ihan ohi aiheesta, mutta mä olen aina luullut sua mieheksi :). Nyt sitten selvis sekin...

Hehheh! Et muuten ole ainoa joka täällä Jatkoajassa on luullut samaa :)
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Gellner
Hehheh! Et muuten ole ainoa joka täällä Jatkoajassa on luullut samaa :)

Siis mä olen ihan puulla päähän lyöty! Tosin mä joskus mietein ettei Suomalainen mies voi olla niin kova Per Gessle-fani, men ändå :)...
Ja taas ohi aiheesta :).
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti VH87
Menee kyllä nyt todellakin ihan ohi aiheesta, mutta mä olen aina luullut sua mieheksi :). Nyt sitten selvis sekin...
Toivottavasti ette ole nähneet...

[offtopic jatkui tämän verran]
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti VH87
Nyt sitten selvis sekin...
Jep! Niin tapahtui. VH87:n tapaan olen erehtynyt aina pitämään Gellneriä miehenä. Heh, kuinka sitä voikaan mennä harhaan. En sitten tiedä, onko se tuo nimimerkki josta tulee mies jotenkin mieleen ihan oletuksena-kin...

Kaikenlaista. Joo, ei ole minullakaan näemmä tähdellisempää sanottavaa itse aiheeseen.
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Gellner

edit: Ai niin, kun naisten elämä on mielestäsi niin auvoista ja jatkuva kateuden kohde sinulle, niin miksi ihmeessä et mene sukupuolenvaihdosleikkaukseen? Pääsisit sitten eroon tuosta katkeruudestasi ettet ole syntynyt naiseksi. Pistäs poju harkintaan!

Viestin lähetti The Original Jags
Kuinka monelta feministiltä olet kysynyt tuon saman kysymyksen siten, että vaihdat "naisen" tilalle "miehen"?

Ja taas tälläinen ketju. Eiköhän Gellner tarkoittanut sitä, että tämä on jo kolmas ketju tätä samaa eli suurta katkeruutta naisia kohtaan. Aikaisemmat "miten iso riski avioliitto on miehelle" ja "naiset ja lapset ensin(kö?). Mitään vastaavaa en ole koskaan mieheltä nähnyt. Kaikki tietää, että olet tätä mieltä:

Viestin lähetti The Original Jags
Ehkä se johtuu siitä, että suomalaisella naisella on tällä hetkellä sellaiset oikeudet, josta suomalainen mies voi vain uneksia? Sinulla ei siis ole mitään syytä valittaa, koska olet etuoikeutettu sukupuolesi perusteella.

En minäkään valittaisi, jos minulla olisi sinun oikeudet.

Eli ymmärretty on. Naisilla ei ole mitään ongelmia ja sellaiseksi olisi pitänyt syntyä eikä miehenä ole hyvä olla, koska naiset sortaa.

Sori pieni chatti, mutta tämä on tosiaan jo kolmas ketju tätä samaa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti rainman
Ja taas tälläinen ketju. Eiköhän Gellner tarkoittanut sitä, että tämä on jo kolmas ketju tätä samaa eli suurta katkeruutta naisia kohtaan.
´

Ei kyseessä ole katkeruus, vaan epäoikeudenmukaisuuden havaitseminen.



Viestin lähetti rainman

Naisilla ei ole mitään ongelmia ja sellaiseksi olisi pitänyt syntyä eikä miehenä ole hyvä olla, koska naiset sortaa.

Jos noin sanoo, niin ei ole täysin väärässä. Myös naisilla on ongelmia, mutta kokonaisuutena naisten osa on parempi kuin miesten, ja heitä voidaan tietyllä tapaa pitää etuoikeutettuina kansalaisina.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti The Original Jags
Iltapäivälehdissä rikoksen tehneestä naisesta tehtiin uhri, ja lapsiaan takaisin vaativasta isästä tehtiin joku "hirviö". Iltalehden raflaava otsikko oli "Me emme halua isää!".

Näyttäisi siltä, että nainen on aina uhri, vaikka hän tekisi rikoksen. Olisiko lapsensa kaapannut suomalainen mies saanut vastaavia sympatioita medialta? No ei varmasti. Asia olisi joko vaiettu hiljaisuuteen, tai miehestä olisi tehty syyllinen ja rikollinen.

Kyllä taatusti olisi saanut lapsensa kaapannut suomalainen mies sympatiat. Pointti kun tässä asiassa on se, että suomalainen saa suomalaisen sympatiat. En itsekään ihan loppuun asti ymmärrä lehdistön yksisilmäistä tapaa käsitellä näitä lapsikaappausjuttuja suomalaisnäkökulmasta, mutta se näkökulma on mielestäni pelkästään kansallisuuteen, ei sukupuoleen sidottu.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti FourForty
Kyllä taatusti olisi saanut lapsensa kaapannut suomalainen mies sympatiat. Pointti kun tässä asiassa on se, että suomalainen saa suomalaisen sympatiat. En itsekään ihan loppuun asti ymmärrä lehdistön yksisilmäistä tapaa käsitellä näitä lapsikaappausjuttuja suomalaisnäkökulmasta, mutta se näkökulma on mielestäni pelkästään kansallisuuteen, ei sukupuoleen sidottu.

En voi olla samaa mieltä.

Jos kaappari olisi ollut mies, olisi tapaus joko vaiettu kuoliaaksi tai miehestä tehty syyllinen.

Onko muuten kenelläkään tiedossa yhtään tapausta, jossa suomalainen mies olisi kaapannut lapsensa laittomasti Suomeen, ja saanut lehdistön ja sosiaaliviranomaisten varauksettoman tuen taakseen?
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taas en voi olla samaa mieltä sinun kanssasi. Tunnen sen verran lehtimaailmaa, että olen omiin kokemuksiini pohjaten tätä mieltä asiasta.

Tunteeko kukaan yleensä yhtään tapausta, jossa isä olisi kaapannut lapset Suomeen? Jos näitä ei ole tapahtunut, on ihan turha jossitella mitä tapahtuisi, koska faktaa väitteiden tueksi ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti FourForty

Tunteeko kukaan yleensä yhtään tapausta, jossa isä olisi kaapannut lapset Suomeen? Jos näitä ei ole tapahtunut, on ihan turha jossitella mitä tapahtuisi, koska faktaa väitteiden tueksi ei ole.

Varmasti näitä tapauksia on tapahtunut. Niistä vain ei ole pidetty meteliä, koska miehestä ei ole yhtä helppo tehdä uhria kuin "viattomasta" naisesta.

Uskoisin myös, että Suomen viranomaiset ovat miesten tapauksessa toimineet kuten pitääkin, eli palauttaneet lapset lailliselle huoltajalleen.

EDIT: Itse asiassa muistan erään tapauksen, jossa afrikkalaissyntyinen isä kaappasi lapsensa tämän äidillä. Mies istuu tällä hetkellä vankilassa Suomessa saatuaan tuomion lapsensa kaappaamisesta. Näin siis Suomi kohtelee miehiä, jotka kaappaavat lapsen äidiltään.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitähän medioita seuraat? Eikö muistu mieleen yhtään tapausta, joissa venäläinen nainen on kaapannut suomalaisen miehen kanssa tekemänsä lapsen Venäjälle ja mies on saanut medioista palstatilaa kertomuksille tapahtumasta?

Pikaisella arkistohaulla (olen töissä lehdessä, ja tein haun työpaikkani juttuarkistoon) löysin viimeisen viiden vuoden ajalta kuusi tapausta, joissa äiti on kaapannut lapsen isältä ja isää on haastateltu lehdessä. Jokaista tapausta on käsitelty useamman artikkelin voimin. Sympatiat jutuissa ovat hyvin vahvasti isän puolella ja isä esitellään nimenomaan uhrina - varsinkin niissä jutuissa, joissa lapsi on kaapattu ulkomaille, jolloin kaappaukseen tulee vielä kansainvälinen lisämauste. Voin luetella tapaukset nimeltä ja kaivaa päivämäärät esille, jos haluat tutustua juttuihin.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Hei Jags, jotain rajaa jo näihin samaa aihetta sivuaviin ketjunavauksiin. Eikö yksi ketju riittäisi? Otsikko voisi olla vaikka "Miksi miehiä sorretaan?" Siellä voisit sitten vapaasti purkaa kaikki patoutumasi naisia kohtaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti VH87
Menee kyllä nyt todellakin ihan ohi aiheesta, mutta mä olen aina luullut sua mieheksi :). Nyt sitten selvis sekin...

Sama. Mitäs seuraavaksi, ervatsalokin on joku 12-vuotias tyttö?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti FourForty
Mitähän medioita seuraat? Eikö muistu mieleen yhtään tapausta, joissa venäläinen nainen on kaapannut suomalaisen miehen kanssa tekemänsä lapsen Venäjälle ja mies on saanut medioista palstatilaa kertomuksille tapahtumasta?

Mielestäni nämä kaksi asiaa eivät ole täysin vertailukelpoisia. Vertailukelpoisia ne olisivat silloin, jos suomalainen isä olisi kaapannut lapsensa Suomeen.

Ei siinä ole mitään väärää, jos uhria sympatiseerataan. Sitähän tämä mies tässä tapauksessa oli. Mutta jos hän olisi itse ollut rikollinen ja saanut siitä huolimatta sympatiat osakseen, olisi tilanne ollut vertailukelpoinen tähän Outi Kosken tapaukseen.


Voit toki tästä huolimatta postata tänne linkkejä, joissa kyseistä kaappausta Venäjälle käsitellään.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Rooster
Hei Jags, jotain rajaa jo näihin samaa aihetta sivuaviin ketjunavauksiin. Eikö yksi ketju riittäisi? Otsikko voisi olla vaikka "Miksi miehiä sorretaan?" Siellä voisit sitten vapaasti purkaa kaikki patoutumasi naisia kohtaan.

Mikset ota kantaa itse aiheeseen, vaan höpiset patoutumista?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Miehet ja naiset, ketä sorretaan, ihan sama kummatkärsii.

Ajatelkaa näitä tilanteeseen syyttömiä LAPSIA!

Avaa Jags ketju lastenoikeuksista ja lopeta tuo ainainen naisviha ja katkeruus. Mun puolesta naisilla saa olla etuoikeuksia, silti mä tykkään olla mies, enkä vähiten sentakia, että on olemassa, myös naisia.(kokeile joskus, se kannattaa)
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi Suomi hyysää rikollisia?

Viestin lähetti Master Chief
Sama. Mitäs seuraavaksi, ervatsalokin on joku 12-vuotias tyttö?

Niin, tiäx oiqeest naula kantaa!!!!! siis oikeest ihquu!!!!! ;) :) :) :)

Itse asiaan mennäkseni päädyn toteamaan, että mikäli me miehet emme pidä puoliamme, naiset pukevat meidät vielä potkuhousuihin.

Mitä tulee tähän lastenkaappausasiaan, pidättäydyn ottamasta kantaa, koska juttu on peräisin iltapäivälehdestä, eikä siis luultavasti perustu faktoihin, vaan juttu on taas sävelletty siten, että typerät kotiäidit ostaisivat mahdollisimman monta lehteä kauppareissullaan.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös