Jep, samaa olen itsekin miettynyt. Jos mun pitäisi kotikaupungissani viedä ulkomaalainen syömään suomalaista hyvää ravintolaruokaa niin en pystyisi siihen. On kyllä kaikenlaista burritoa, hampparia, pizzaa, kinukkia, thaikkua, kebabia jne. mutta yksinkertainen suomalainen sapuska on kortilla. Ei uskoisi, että asutaan Suomessa. Rohkeesti vaan kunniaan suomalainen peruspöperö ennen kuin meillä on kasvanut sukupolvia, joille perussapuskaa on juuri kebabit ja pizzat.
Yksinkertaisesta sapuskasta tuli muuten mieleen yksi piristävä poikkeus, jota on saatavissa lähes joka torilta ja ne on kunnon rasvassa paistetut muikut. Hitto ne on hyviä ja juuri sitä perusmeininkiä, jota voisi kuvitella Bourdaininkin ohjelmassa syötävän.
Olen samaa mieltä Fordelin kanssa että kotimainen ruokakulttuuri on häviämässä jonnekin. Tässä viettäessäni sairauslomaa, olen pusannut pari kertaa karjalanpaistia. Toisella kerralla onnistui jo varsin mainiosti. Tällä viikolla menulla on lihamureketta sipuliperunalaatikon kera. Yksinelävänä ihmisenä on siis hiukan vaikeampi tehdä ruokaa vain kertasyöntiä varten..
Minä olen jossain määrin kyllästynyt ravintoloiden ja työpaikkaruokaloiden suljuun. Taidankin ruveta kokkaileman itse itselleni useammin. Kotona tehty ruoka on aina parempaa kuin työpaikalta saatavat kalapuikot. Ja niissä ravintoloissa, joissa käyn, aika harvassa saa mitään oikeaa suomalaista ruokaa.