Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 246 784
  • 7 347

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ei ole huijausta, jos puolessa tunnissa esitellään Etelä-Korea. Koreoita on kaksi, joten Pohjois-Koreallekin voi varata oman puolituntisen jolloin koko Korea mahtuu tuntiin.
Lukitaan tämä vastaus, oli paras ja hauskin esitetyistä vaihtoehdoista!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole huijausta, jos puolessa tunnissa esitellään Etelä-Korea. Koreoita on kaksi, joten Pohjois-Koreallekin voi varata oman puolituntisen jolloin koko Korea mahtuu tuntiin.

Tämä on vähän niin ja näin. Varsinkin Pohjoisen puolella ajatellaan Koreoita olevan vain yksi ja ne puhuvat Koreasta.

Eikä tuo muutenkaan ole huijausta, koska eihän tuossa väitetä ohjelman keston olevan yksi tunti vaan se esitetään tunnin sisällä. Jos ohjelma-aika olisi klo 20.45-21.15, niin se olisi jo melkoisen kyseenalaista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Työn sankari" -mentaliteetti. Mikä saa ihmisen asumaan työpaikalla ja tekemään, jopa palkatta, arjet ja pyhät firman puolesta jota ei edes omista. Yrittäjiltä siis ymmärrän että sen homman kanssa on naimisissa, mutta saisi olla aika unelmaduuni (suunnilleen huippuautojen ja -mallien koeajo Rivieralla) että omaa aikaani sille uhraisin pakollista enemmän (ja siitäkin voisi kyllä ihan hyvin karsia). Omituisesta ärsyttäväksi tuo luonteenpiirre muuttuu, kun työn sankari alkaa arvottamaan kanssaihmisiä oman arvomaailmansa kautta.

Itsellänihän on luonnollisesti hyvin erilainen ja työnantajan näkökulmasta paljon ikävämpi arvomaailma (olettaen ettei tarjoa huippuautojen ja -mallien koeajopestiä Rivieralla, hätätilassa joku vastaava kohde käy kunhan on nätit maisemat ja lämmintä ympärivuotisesti), olen päättänyt uskoa sanontaa jonka mukaan käärinliinat olisivat kovin puutteelisia taskujen suhteen ja näin ollen olettamukseni on että kun ainoa merkityksellinen asia mitä ihmisellä on maan päällä, on se hetki jonka tietoisena täällä vaeltaa, kannattaisi siitä ajasta pyrkiä tekemään itselle mahdollisimman antoisaa.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Asia joka ei ole täysin avautunut -eli en ole jaksanut täysin paneutua- on tämä hevostalousjupakka, Libera/Kiesiläinen ja muutaman muun tahon herättämä keskustelu. Ovatko ns. asialla kritisoidessaan valtiotukien jakoa vai onko tässä jotain tarkoitushakuista poliittista ajoa?

Toisaalta, onko hevos/peli-ihmiset asialla selitellessään ja puolustaessaan tukiaisia? Vai onko kyse siitä, että heitä vaan ärsyttää kuinka joku kehtaa tulla kritisoimaan ja kyseenalaistamaan asioita heidän intohimo-hiekkalaatikolleen? Jonkun verran pillastumisia on ollut liikkeellä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Tämä case Uganda. Tavallaan kiinnostaisi lukea aiheesta enemmän kuin otsikot ja uutisista kuultu info, mutta homma vaikuttaa niin epäselvältä, että uusia käänteitä saadaan varmaan vielä pitkän aikaa ja on ajanhukkaa lukea spekulaatioita viikosta toiseen. Voisko joku tehdä lyhyen tiivistelmän asiasta kun kaikki on selvillä ja loppuunkäsiteltyä?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulkomaalaisen jalkapallo-/jääkiekko-/muun urheiluseuran intohimoinen fanittaminen.

Viikonloppuna istuin eräässä anniskeluravintolassa, missä pyöri samaan aikaan joku Valioliiga-peli yms. Viereisessä pöydässä oli joku oletettavasti täysin suomalainen, jolle joku väärin tuomittu rajaheitto meni vähän tunteisiin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ulkomaalaisen jalkapallo-/jääkiekko-/muun urheiluseuran intohimoinen fanittaminen.

Viikonloppuna istuin eräässä anniskeluravintolassa, missä pyöri samaan aikaan joku Valioliiga-peli yms. Viereisessä pöydässä oli joku oletettavasti täysin suomalainen, jolle joku väärin tuomittu rajaheitto meni vähän tunteisiin.

Loppuviimeksi intohimoinen fanittaminen jossa rajaheittokin menee tunteisiin on ihan yhtä älytöntä oli se seura sitten kotimainen tai ulkomainen. Voidaan viedä pidemmällekin jolloin koko urheilu on turhaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asia joka ei ole täysin avautunut -eli en ole jaksanut täysin paneutua- on tämä hevostalousjupakka, Libera/Kiesiläinen ja muutaman muun tahon herättämä keskustelu. Ovatko ns. asialla kritisoidessaan valtiotukien jakoa vai onko tässä jotain tarkoitushakuista poliittista ajoa?

Toisaalta, onko hevos/peli-ihmiset asialla selitellessään ja puolustaessaan tukiaisia? Vai onko kyse siitä, että heitä vaan ärsyttää kuinka joku kehtaa tulla kritisoimaan ja kyseenalaistamaan asioita heidän intohimo-hiekkalaatikolleen? Jonkun verran pillastumisia on ollut liikkeellä.

Kyse ei ole tukiaisista vaan hevostalouden tuottojen kierrätyksestä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Uutisissa on tänään kerrottu E18-tien viimeisen moottoritieosuuden avaamisesta Haminasta Vaalimaalle, mikä tarkoittaa koko E18-tien olevan nyt moottoritietä. Olen siinä uskossa, että valtatie 1 ja valtatie 7 ovat kokonaisuudessaan moottoriteitä, mutta mistä lähtien kyseiset valtatiet yhdistävä, E18-tiehen kuuluva Kehä 3 on ollut moottoritietä? Ei avaudu tämä.
 

Lemminkäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uutisissa on tänään kerrottu E18-tien viimeisen moottoritieosuuden avaamisesta Haminasta Vaalimaalle, mikä tarkoittaa koko E18-tien olevan nyt moottoritietä. Olen siinä uskossa, että valtatie 1 ja valtatie 7 ovat kokonaisuudessaan moottoriteitä, mutta mistä lähtien kyseiset valtatiet yhdistävä, E18-tiehen kuuluva Kehä 3 on ollut moottoritietä? Ei avaudu tämä.
Uskoisin että kyseessä on oikeistohallituksen salajuoni. Tuota samaa valheellista moottoritie-retoriikka on viljelty jo Ahon hallituksen aikoihin.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000003177625.html

Toinen vaihtoehto on se, että tässä uutisessa niputetaan moottorie-määritelmän alle niin varsinaiset moottoritiet kuin puhekielen kaupunkimoottoritietkin.

Linkki vie HS:n fake news-henkiseen uutisointiin espoolaisesta moottoritiestä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Uskoisin että kyseessä on oikeistohallituksen salajuoni. Tuota samaa valheellista moottoritie-retoriikka on viljelty jo Ahon hallituksen aikoihin.

Oletko sinä se sama Lemminkäinen, joka fuusioitui YIT:n kanssa?

E18-uutisissa on muuten sekin virhe, ettei tien Suomen-osuus ala Turusta vaan Naantalista. Ja kartasta katsottuna Naantalista lähtevä tie ei sekään ole moottoritie.
 

Lemminkäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oletko sinä se sama Lemminkäinen, joka fuusioitui YIT:n kanssa?
Enemmän tuo nimimerkki viittaa kansalliseepoksemme suuntaan. Lisäksi kiistän olleeni nimestäni huolimatta missään tekemisissä kyseisen tai muidenkaan (pseudo)moottoriteiden päällystämisen kanssa.
Ajattelin lähinnä, että tuossa olisi ihan vaan sinisilmäistä huolimatonta toimittajuutta. Nyt kun tähän juttuun liityikin vielä tuollainen Naantali-sivuhaara niin kyllä kyse täytyy olla jostain suuremmasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Loppuviimeksi intohimoinen fanittaminen jossa rajaheittokin menee tunteisiin on ihan yhtä älytöntä oli se seura sitten kotimainen tai ulkomainen. Voidaan viedä pidemmällekin jolloin koko urheilu on turhaa.

Tuo on totta, mutta fanittamista ei saa aina tuomita keksityksi, jos ei tiedä henkilön taustoja. Ei tulisi mieleenkään fanittaa jotain joukkuetta minkä kotikaupungissa en olisi asunut ja sitä kautta se tunneside tullut.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo on totta, mutta fanittamista ei saa aina tuomita keksityksi, jos ei tiedä henkilön taustoja. Ei tulisi mieleenkään fanittaa jotain joukkuetta minkä kotikaupungissa en olisi asunut ja sitä kautta se tunneside tullut.

Jalkapallopuolella tämä ilmiö tunnetaan termillä mieshuoraaminen. Itse olen sitä monta kertaa yrittänyt turhaan. En vaan ole millään pystynyt luomaan mitään tunnesidettä toisella puolella maailmaa toimiviin ammattilaisseuroihin. En sen paremmin englantilaisiin jalkapallojoukkueisiin, NHL-seuroihin tai NFL-jalkapallojoukkueisiin.

Toisaalta kerran keskustelin työasioiden lomassa Milanossa asuvan italialais-kollegan kanssa. Koitin kysellä, kumpaa seuraa hän kannattaa. Kuulemma on edelleen kotipuolen Sisilialaisen Serie C seuran fani ja Serie A:ssa seuraa lähinnä Juventusta. Onko tämä sitten futisforum-termein sitä lutuuria?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Koitin kysellä, kumpaa seuraa hän kannattaa. Kuulemma on edelleen kotipuolen Sisilialaisen Serie C seuran fani ja Serie A:ssa seuraa lähinnä Juventusta.

Siinä on mies joka ymmärtää jalkapallon päälle:)

Kuten sanoin tuossa aiemmin niin loppuviimeksi se on ihan yhtä älytöntä intohimoisesti fanittaa seuraa oli se sitten kotimainen tai ulkomainen. Onko se niin että jos näkee lähikaupassa paikallisseuran pelaajan niin on jotenkin oikeutettu silloin fanittamaan häntä ja hänen seuraansa tyyliin: "Hänhän on kuin minä koska hän käy samassa kaupassa joten voin mennä tuohon lähistadille huutamaan paitsiota ja se ei ole "mieshuoraamista". Entä jos on niin huono tuuri ettei näe koskaan yhtään paikallisseuran pelaajaa julkisella paikalla? Ei voi samaistua heihin joten se siitä.

Entä jos mukulana samaa koulua käynyt pelaaja murtautuu paikallisseuran edustusjoukkueeseen? Silloin voi ajatella että: "Hänhän on kuin minä koska oltiin samassa koulussa joten voin taas huutaa paitsiota ilman "mieshuoratitteliä". Entä jos tämä sama pelaaja kehittyykin huippuyksilöksi hänet hankitaan sinne Serie C -seuraan? "Ääh miten voi olla että minä hitsaan täällä pitkät päivät auton lokasuojia ja toi lähtee sisiliaan tienaamaan pallonpotkimisella?"

Koko urheilun fanittaminen on älytöntä jos sitä alkaa liikaa tai edes vähän miettimään.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kuten sanoin tuossa aiemmin niin loppuviimeksi se on ihan yhtä älytöntä intohimoisesti fanittaa seuraa oli se sitten kotimainen tai ulkomainen. Onko se niin että jos näkee lähikaupassa paikallisseuran pelaajan niin on jotenkin oikeutettu silloin fanittamaan häntä ja hänen seuraansa tyyliin: "Hänhän on kuin minä koska hän käy samassa kaupassa joten voin mennä tuohon lähistadille huutamaan paitsiota ja se ei ole "mieshuoraamista". Entä jos on niin huono tuuri ettei näe koskaan yhtään paikallisseuran pelaajaa julkisella paikalla? Ei voi samaistua heihin joten se siitä.
Seura on paljon enemmän kuin senhetkiset edustusjoukkueen pelaajat. Minä voin Suomessa matkustaa kymmenessä minuutissa hallille kannustamaan suosikkejani, käydä katsomassa junnumatseja, osallistua myyjäisiin ja muihin tempauksiin, nähdä joukkueen logoa bussipysäkeillä, taksien kyljissä ja sanomalehdissä. Minulla on ystäviä joiden kanssa jakaa kannatukseni, tunnen valtavasti seuraan liittyviä henkilöitä, sillä olen ollut hallilla pari vuotta töissä.

Paikallista seuraa kannattamalla on mahdollisuus päästä ihan eri tavalla osaksi yhteisöä ja siinä on mun mielestä iso osa koko fanituksen mielekkyyttä. Jotkut tähtipelaajat ja mestaruudet ovat sitten ylimääräistä plussaa jos sattuvat joskus tulemaan. Toisessa maassa oleva seura ei koskaan voisi olla minulle yhtä henkilökohtainen, mutta eipä se ole keltään pois jos joku kokee asiat toisin.

Siitä ihan samaa mieltä, että kannattaminen harrastuksena ei kestä kovin kriittistä tarkastelua.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eurooppalaisen jalkapallojoukkueen ja amerikkalaisen jääkiekkojoukkueen kannattamisessa on kysymys mielikuvamarkkinoinnista. Jos Valioliigan joukkueiden talous olisi kiinni vain englantilaiselta yleisöltä tulevista lipputuloista, ei seuratoiminta olisi kannattavaa liiketoimintaa. Mutta kun pystytään luomaan mielikuva, jossa joukkuetta kannatetaan mahdollisesti ympäri maailmaa, lisää ihmisten kiinnostus katsoa pelejä, jolloin he käyttävät rahojaan pelien katsomiseen televisiosta, ja ovat lisäksi alttiita mainoksille. Eikä pidä väheksyä oheistuotemyyntiä. Jostain kumman syystä ulkomaalainen suosikkiseura sattuu aina olemaan (a) ison jalkapallomaan joukkue, (b) pääsarjatason joukkue ja (c) menestynyt joukkue. Tai ehkä olen täysin väärässä ja Suomessakin on iso joukko belgialaisen KV Kortrijkin kannattajia.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jostain kumman syystä ulkomaalainen suosikkiseura sattuu aina olemaan (a) ison jalkapallomaan joukkue, (b) pääsarjatason joukkue ja (c) menestynyt joukkue. Tai ehkä olen täysin väärässä ja Suomessakin on iso joukko belgialaisen KV Kortrijkin kannattajia.

Syy/seuraus kysymys: Onko se iso kuuluisa seura menestynyt sen takia että se pelaa tämän etäfanin silmään niin näyttävää futista/lätkää että sitä on ilo seurata? Puhun tietenkin vain omasta puolestani mutta Juventuksen kohdalla seurasin 1996 mestarienliiga-finaalia ja selostaja hehkutti koko ajan miten Litmasen Ajax on ylivoimainen seura. Ottelua seuratessani en nähnyt mitenkään Ajaxia ylivoimaisena ja Juventuksen lopulta voitettua ajattelin että jos Ajax on niin ylivoimainen niin mitä Juventus sitten on. Se ei ollut päätöntä fanittamista siitä hetkestä vaan Juventus jäi takaraivoon ja aina kun seuran ottelu tuli televisiosta niin katsoin sitä erityisellä kiinnostuksella. Aika pian silmiinpistävästi kentältä erottui Alessando Del Piero joka oli taiteilija pallon kanssa. Se oli kuin änärilähetysten katsominen kun aina Pittsburghin peliä katsoessa joku 66 siellä teki mitä halusi.

Tunnetusti Juventus ei ole sen jälkeen mestarienliigaa voittanut(Eikä Lemieux stanley cuppia) mutta heidän pelaamistaan on aina ollut erityistä seurata. Molemmista lajeista pitävänä heidänlaistensa pelaajien otteissa silmä lepäsi. Kun molemmat sitten aikanaan eläköityivät niin jäljelle jäi ne seurat joista oli siinä ohessa oppinut väkisinkin välittämään.

Jos jotain keinotekoista haluaa keksiä niin se on että menee väkisin katsomaan paikallisseuran peliä jossa ei ole mitään mielenkiintoista seurattavaa mutta sitä on pakko kannattaa koska se on oman kylän seura. Onneksi elokuvan ystävät eivät ole niin sulkeutuneita.(Enkä tarkoita Radiopäätä tai sen enempää ketään muutakaan tässä ketjussa) "Et voi pitää kummisetä-elokuvasta koska sitä ei ole kuvattu prisman takapihalla. Sinun on pakko tykätä munamies-elokuvasta että tekijät saavat rahaa ja tekevät ensi kerralla paremman elokuvan."

Edit. Ja ei hätää, tiedostan että ei se vaadi kuin sen yhden kultaisen sukupolven joka vie jonkun suomalaisseuran ucl:ään ja vielä pudotuspeleihin siellä sekä suomen em-tai mm-kisoihin jolloin koko homma räjähtää, joten aion viedä oman poikani tulevaisuudessa katsomaan paikallista jalkapalloa jos se innostaisi hänet lajin pariin ja saavuttamaan nuo edellä mainitut asiat.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tässä teille hiukan taustatietoa erään ulkomaisen jalkapalloseuran kannattamisesta ulkomailla.

Linkki vie ulkomaiselle jalkapalloaiheiselle sivustolle. Esimerkiksi minä kuulun tuohon ihmisryhmään, joka vajaa 50 vuotta sitten näki ensimmäisen kerran brittiläistä seurajalkapalloa telkkarista, koska YLE päätti sitä näyttää. Silloin ei todellakaan tullut jääkiekon SM-sarjaa telkkarista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä voin myöntää - mutta en tuomitse - että ulkomaisen seuran, kannattaminen näyttää minusta vähän dorkalta. Siis jos ei ole siihen perusteltua ja hyväksymääni "support your local"-perustetta. Siis vaikkapa nimimerkin @Grainger Real-kannatus vaikuttaa ihan typerältä gloryhunttaukselta mutta sitten taas Jymy-kannatus on hienoa, ns oikein kannattamista. Tässä on siis se aspekti että seura on ulkomainen, mutta tietysti myös se että se valittu seura on menestynyt, ts se näyttää gloryhunttaukselta.
En hyväksy myöskään tuota brittifutistelkkariperustelua, tai siis hyväksyn, mutta kyllä ne tahtoo niitä sen ajan tai nykyajan suurseuroja olla, jota porukka kannattaa, ts gloryhunttausta sekin.
Tästähän on ketjukin:Väärin kannatettu | sivu 7 | Jatkoajan keskustelupalsta
Toki minunkin pitäisi kannattaa vain ja ainoastaan Panelian Raikasta jos tälle linjalle lähdetään, eli menestyksen perusteella olen Lukon valinnut. Uskotteko kotona.
 

sinikettu

Jäsen
Kyllä mä voin myöntää - mutta en tuomitse - että ulkomaisen seuran, kannattaminen näyttää minusta vähän dorkalta. Siis jos ei ole siihen perusteltua ja hyväksymääni "support your local"-perustetta. Siis vaikkapa nimimerkin @Grainger Real-kannatus vaikuttaa ihan typerältä gloryhunttaukselta mutta sitten taas Jymy-kannatus on hienoa, ns oikein kannattamista. Tässä on siis se aspekti että seura on ulkomainen, mutta tietysti myös se että se valittu seura on menestynyt, ts se näyttää gloryhunttaukselta.
Jaa, miksi ei? Ihmiset kun yleensä kiinnittyvät sellaisiin ideoihin ja asioihin, joiden kanssa sattuvat aikuiseksi varttumaan. Nuoremmat sukupolvet esimerkiksi internetin, telkkarin tai medioiden kautta helpostikin saattavat luoda paljon "läheisempiä" suhteita ulkomaisiin pallojoukkuesiin kuin viiden kilsan päässä pelattaviin pesis- tai jalkapallo-otteluihin, joissa ei koskaan käydä. Varsinkin kun oikeasti hyvissä urheilujoukkueissa pelaa paljon mielenkiintoisempia pelaajia ja lapsuuden idoleita. Suomalaiset möttöset ja töppöset eivät ole ainakaan minuun koskaan sen kummemmin iskeneet ikävuodesta 13 eteenpäin verrattuna maailmanluokan urheiluidoleihin.

Henkilökohtaisesti alan jo olemaan sitä sukupolvea ihmisiä, jotka ovat varttuneet teini-iässä ja sen jälkeen internetissä ja ulkomaisten medioiden katveessa. Itse satun kannattamaan Kärppiä pelkästään siksi, että vartuin Oulun seudulla ja mulla oli perheenjäseniä ja kavereita, jotka kannattivat Kärppiä, innolla aina odottelin niitä aikoja kun sain käydä katsomassa livepelejä. Osa kavereista kannatti tosin Jokereita, vaikka olivat asuneet Oulun lähellä koko lapsuutensa ja nuoruutensa ja kävivät jopa kanssani katsomassa säännöllisesti kärppäpelejä. En nyt sitten tiedä, oliko heidän kannattamisensa sen huononmpaa kuin minunkaan.

No kuitenkin, mielestäni KuPsin kannattamisessa ei nyt mitään ylellisempää ole kuin Manun tai Barcelonan. Olen asunut Kuopiossa pian kuus vuotta, eikä kyllä kiinnosta kuopiolainen urheilu vittuakaan, paitsi yhden entisen naisystävän, hyvän naispuolisen kaverin poikaystävän ja muiden kavereiden peleissä olen käynyt aina välillä.

Internet-aikakaudella on helppo luoda tunnesiteitä ja "lokaaliuden" tunnetta minkä tahansa urheilujoukkueen kanssa. Puolestani näitä väärin kannatettu -mantrojen hokijoita voisi aina välillä napauttaa kumipampulla päähän, jotta lopettaisivat typerien juttujensa papukaijamaisen toistamisen.

Fanittakaamme siis niitä joukkueita, joita haluamme. Haters gonna hate.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Syy/seuraus kysymys: Onko se iso kuuluisa seura menestynyt sen takia että se pelaa tämän etäfanin silmään niin näyttävää futista/lätkää että sitä on ilo seurata?

Varmasti. Mutta eikö tällöin suosikkiseuran kuuluisi vaihtua pelityylin perusteella?

Ei tarvitse mennä kotimaan ulkopuolisiin seuroihin, jotta voi ihmetellä taustoja suosikkijoukkueen valitsemiseen. Keski-Euroopassa on yleisempää, että suosikkiseura on paikallinen seura, eikä läheisen suurkaupungin tai ylipäätään pääsarjatason joukkue. Iso kysmys on kuitenkin, miksi joku kannattaa jotain tiettyä seuraa, vaikka sekä pelaajisto että omistaja on vaihtunut. NHL:ssä puhutaan jopa paikkakunnasta. Esimerkiksi jos oman suosikkijoukkueeni omistus, joka on iso osa seuran identiteettiä, siirtyisi jollekin ulkopuoliselle multimiljonäärille, joutuisin todella punnitsemaan suhdettani uudestaan. Se, että joukkueen nimi ja kotipaikka pysyvät ennallaan, ei välttämättä tarkoita, että seura olisi sama.

Linkki vie ulkomaiselle jalkapalloaiheiselle sivustolle. Esimerkiksi minä kuulun tuohon ihmisryhmään, joka vajaa 50 vuotta sitten näki ensimmäisen kerran brittiläistä seurajalkapalloa telkkarista, koska YLE päätti sitä näyttää. Silloin ei todellakaan tullut jääkiekon SM-sarjaa telkkarista.

Urheiluseuran kannattaminen on kuitenkin eri asia kuin jostain lajista ja sarjasta pitäminen. Minä esimerkiksi kuulun ryhmään, joka katsoo Valioliigaa ja NHL:ää ilman suosikkijoukkuetta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Radiopää
Kiva, kun kerrot tällaiselle Liverpool-fanille tuoolaisia latteuksia. Toivottavasti siellä jalustalla ei tuule kauhean kovaa. Voit vilustua.
 

Nick Neim

Jäsen
Tämä ylläoleva aihe jaksaa aina kyllä hämmästyttää. Ihmiset kokevat erilaisia reaktioita erilaisiin asioihin, ja kun puhutaan näinkin haitattomasta aiheesta kuin etäkannattaminen, niin en ymmärrä tätä jeesustelun tulvaa, jota ympäri nettiä aiheesta saa aina lukea.

Siitä vain sitten selittämään muille, miksi olet rakastunut kumppaniisi, ihastunut hienoihin autoihin, tai kannatat vaikkapa Porin Ässiä. Meille ulkopuolisille se kuulostaa hyvinkin dorkalta, mutta ei meidän sitä tarvitsekaan ymmärtää, että jokin siinä ns. klikkaa. Eikä kaiken tarvitse olla rationaalisen ajattelun tulosta, vaan joskus mennään tunteella.

Sen kyllä haluan sanoa, että minä en kannata esimerkiksi mitään Valioliigan tai änärin jengiä. En ole mikään väärinkannattava pussihousu, hyhhyh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös