TV-sarjaketju

  • 2 202 002
  • 9 761

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Bob Odenkirk on näköjään maailmalla promokiertueella. Kaksi viikkoa ja muutama yö enää.

Niin, Better Call Saul.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olipahan taas kova jakso Expansessa. Hienosti kuvattu marsilaisten ongelmia maan päällä maan painovoimassa!

Panokset kovenee kauden huipennusta kohti, vielä neljä jaksoa jäljellä...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Isänmaan puolesta (näin suomeksi) on ollut yksi omia viime vuosien suosikkisarjoja, vaikka taso onkin heitellyt. Neloskausi oli kova, mutta tämä viimeksi Netflixiin ilmestynyt vitonen jotenkin kovin väsynyt. Muutama juonikuviokin tuntui vähän lapselliselta. Ehkä sarja alkaa vaan väsyä ja olisi aika vaikka tappaa osa päähahmoista. Sarjan aihe on omaan makuun kiinnostava ja siitä saisi kyllä monenlaista hyvää väännettyä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olipahan taas kova jakso Expansessa. Hienosti kuvattu marsilaisten ongelmia maan päällä maan painovoimassa!

National Geographicin minisarjaa Mars ei ole huomioitu ja ehkä ihan syystäkin. Kyseessä ei ole sci-fi vaan sci-fu, science future. Varsin realistinen kuvaus millaista se tulee olemaan. Samaan aikaan mukana on myös aitoja pätkiä haastatteluista ja ties mistä avaruushässäköistä. Kuljetetaan kahta juonta eli nykyaika ja sitten se 30-luku.

Lopputulos on siis sillisalaatti mikä ei ole tiededokumentti eikä draamasarja. Jos olet kiinnostunut avaruuden valloittamisesta, niin katso toki, mutta jos etsit vain jotain katsottavaa, niin jätä väliin.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Olipahan taas kova jakso Expansessa. Hienosti kuvattu marsilaisten ongelmia maan päällä maan painovoimassa!

Panokset kovenee kauden huipennusta kohti, vielä neljä jaksoa jäljellä...

Tuo oli monella tavalla todella mielenkiintoista juuri kun näytettiin tuo että jos on elänyt koko aikaisemman elämänsä pienemmässä painovoimassa ja kuvun alla niin maan painovoimassa tulee alkuun ainakin paljon haasteita. Vaikka uusin jakso olikin "välijakso" niin todella paljon kaikkea hienoa oli saatu sisällytettyä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
. Neloskausi oli kova, mutta tämä viimeksi Netflixiin ilmestynyt vitonen jotenkin kovin väsynyt. .

Vähän eri mieltä olen kyllä. Vitoskausi ole imo hyvä ja nythän siis mennään kuudennella ja ihan MTV3 tahdissa... tykkään tästäkin
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kirjoitetaan nyt tänne, vaikka olisi ehkä sopinut paremmin Marvel ketjuun. Olen yrittänyt (Netflixin kautta) seurata useampaakin myös täällä Jatkoajassa kehuttua Marvel-sarjaa, Daredevil, Luke Cage.. nyt viimeisimpänä Iron Fist.. ei oikein nappaa ja kaikki samasta syystä johtuen. Ne ovat.. raakuudestaan ja väkivällastaan huolimatta, todella lapsellisia sekä tarinankerronnaltaan, ohuudeltaan että osin myös toteutukseltaan. Ei tietenkään saisi vaatia liikoja siltä osin, kun sarjat kuitenkin pohjimmiltaan pohjautuvat esiteineille suunnatuille sarjakuville, mutta olisi noissa voitu edes hiukan yrittää tsempata sillä saralla. Todella lapsellinen ja alleviivaava eettinen moraalikoodisto, ja mutkien oikominen esimerkiksi sen suhteen kuinka supersankari on yhdessä kohtauksessa miltei voittamaton ja sitten toisessa tilanteessa rimpuilee normaalia kaduntallaajaa vastaan.. ei hyvä! Se paljon kehuttu sarjakuvamainen synkkyyskin on sellaista näennäissynkkyyttä, mutta eniten noissa tökkii vastaan tuo naiivius. Eikö se ketään muuta haittaa? Erityisesti Daredevil ja nyt viimeisimpänä tämä Iron Fist ovat suorana sanottuna lähes katselukelvottomia juuri tästä syystä johtuen. Iron Fistin supersankari on kuin kiukutteleva ja tunneoikkujen vallassa riuhuva impulsiivinen teini. Harmittaa aika paljon, kun kuitenkin itse kuulun siihen sukupolveen, joka kasvoi näitä sarjakuvia lukien.

Toivottavasti tulevaa Punisheria ei pilata samalla scheissella, mutta pahaa pelkään, kun jäljet johtavat samalle sylttytehtaalle!
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Isänmaan puolesta (näin suomeksi) on ollut yksi omia viime vuosien suosikkisarjoja, vaikka taso onkin heitellyt. Neloskausi oli kova, mutta tämä viimeksi Netflixiin ilmestynyt vitonen jotenkin kovin väsynyt. Muutama juonikuviokin tuntui vähän lapselliselta. Ehkä sarja alkaa vaan väsyä ja olisi aika vaikka tappaa osa päähahmoista. Sarjan aihe on omaan makuun kiinnostava ja siitä saisi kyllä monenlaista hyvää väännettyä.
Ihan kuin omaa tekstiäni. Neloskaudesta tykkäsin minäkin, mutta vitonen oli kauttaaltaan aikamoista pakkopullaa. Tiedä sitten oliko liikaa taukoa kausien välissä (Netflixin tahtiin) vai viihdyttävämpiä sarjoja takana, mutta tuossa harhaili ajatus välillä ihan muualla kuin tylsissä dialogeissa. Loppua kohti tarina vähän tiivistyi, mutta heikoin kausi miesmuistiin omista katsotuista sarjoista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta taas Homelandin nelos- ja vitoskaudet on sarjan parhaat. Voi olla, että neloskausi paras, mutta ei tuo vitonenkaan kauas jää. Sarjan kolmoskausi oli pääasiassa aivan karmeaa seurattavaa, ylivedettyä- ja pitkitettyä tuhinaa. Viimeisin kausi on seurailematta, joten ei mitään hajua, miten sarja etenee, mutta neljäs kausi on kyllä harvinaisen voimakas täyskäännös jo täysin nuupahtamisen kynnyksellä olevaan juttuun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö se ketään muuta haittaa?
Tavallaan ymmärrän mitä haluat sanoa, mutta minua nuo seikat oikestaan haittaa. Kun tarina kuitenkin sisältää lähtökohtaisesti jotain yliluonnollista kuten "rautanyrkin" niin ei siltä muutenkaan mitään realistisuutta vaivaudu odottaman. Hyvin tehtyjä ja oikein viihdyttäviä sarjoja ovat kaikki nämä MCU sarjat. Kysymys oikeastaan onkin mikä olisi tämän kevätkauden sarjoista kokonaisuutena parempi kuin vaikka tämä Netflixin Iron Fist?

Toki vanhosta sarjoista löytyy sitten kaikenlaisia helmiä, tällä hetkellä katselen uusintakierroksella vuosien jälkeen Sopranosia ja siinähän taas kaikki on tehty täsmälleen oikein.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tavallaan ymmärrän mitä haluat sanoa, mutta minua nuo seikat oikestaan haittaa. Kun tarina kuitenkin sisältää lähtökohtaisesti jotain yliluonnollista kuten "rautanyrkin" niin ei siltä muutenkaan mitään realistisuutta vaivaudu odottaman...

Kyse ei ole niinkään realistisuudesta (minua ei tuo yliluonnollisuus haittaa tippaakaan, se kuuluu osana pakettiin jos ja kun tätä genreä seuraa..) En jaksa murehtiä aivan kauhean pitkälle myöskään juonenkerronnallisista pikkukömmähdyksistä tai tarinankerronnallisista oikomisista. Eniten minua tökkii tuo päällerakennettu naiivi moralisointi.Voi tosin olla että tuota oli sarjakuvissakin. Sarjakuvien lukemisesta on kuitenkin vierähtänyt jo 25+ vuotta, joten ihan tarkkaan en tuota puolta muista ja tietysti sitä oli siihen aikaan iältäänkin enemmän kohderyhmää, eli lapsenmielisempi. Eniten noissa ärsyttääkin se, että pienillä parannuksilla nämä (kaikki) sarjat olisivat todella hyviä.

Toivottavasti Punisherista tehtäisiin tältä osin hiukan... no miehekkäämpi... vaikka pahaa pelkäänkin. En todellakaan kaipaisi sinne ketään side-kickiä lässyttämään ja moralisoimaan tai Punisheria muutenkaan vatvomassa teinisuhteen tasolla olevan parisuhteen kiemuroita. Ta jos sellainen (moralisointi) on pakko mukaan saada, niin sen voisi kuitenkin toteuttaa muutoin kuin teinivammaisen vimmalla.

Ymmärrän kyllä, että tuottajille tämä on hankala pähkinä purtavaksi. (Esi)teineille alun perin suunnatuista sarjakuvista pitäisi saada tehtyä laadukasta tv-viihdettä, jossa toisaalta halutaan kosiskella nykyteinejä (uusia kuluttajia), mutta samalla ei voi kuitenkaan kokonaan unohtaa sitä alkuperäistä kohderyhmää, jotka alkujaan noita sarjakuvia lukivat ja ovat nyt varttuneet reilusti aikuiseen ikään. Minä tekisin sellaisen ratkaisun, että suuntaisin osan sarjoista enemmän nuoremmille katsojille kun taas osan suuntaisin hiukan aikuisempaan makuun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten minua tökkii tuo päällerakennettu naiivi moralisointi
Minä en ehkä sitten ole huomannut tällaista näissä Marvelin sarjoissa,kun en saa kiinni mitä tarkoitat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minäkään en oikein tiedä, mistä on kyse näissä moralisoinneissa, tai ainakaan mitään erityisen alleviivaavaa en ole huomannut tämän viiden kauden aikana olleen. Ihan kelpo viihdettä ja toimintaa noin niin kuin aivot narikkaan -kategoriassa, enkä oikein muuta osaa supersankarijutuilta odottaakaan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minäkään en oikein tiedä, mistä on kyse näissä moralisoinneissa, tai ainakaan mitään erityisen alleviivaavaa en ole huomannut tämän viiden kauden aikana olleen. Ihan kelpo viihdettä ja toimintaa noin niin kuin aivot narikkaan -kategoriassa, enkä oikein muuta osaa supersankarijutuilta odottaakaan.

No ehkä tämä on sitten vain minua vaivaava asia? Tarkoitan lähinnä sitä, että esimerkiksi Daredevil sarjassa se pullukka lakimies partneri, samoin kuin se "likkakaveri" on molemmat kirjoitettu todella lapsellisiksi hahmoiksi, jotka ovat joka välissä tuuppaamassa omaa (luvalla sanoen) naiivia mooraalikoodistoaan (sen lisäksi että itse roolisuorituksilla ei Golden Globeja pokata..). Kyseiset roolihahmot ovat mielestäni sen johdosta ... vaivaannuttavia! Samaa henkeä on paikoin myös tässä Iron Fistissä, tosin sen päälle myös tämä päähenkilön oma käytös on käsikirjoitettu todella lapselliseksi ja siten varsin epäuskottavaksi, kun kaverin kuitenkin pitäisi olla budo-guru, jonka henkinen kapsiteetti ja kypsyys pitäisi olla "hiukan" eri tasolla. Ehkä tämä tosiaan on kuitenkin asia, joka vaivaannuttaa henkilökohtaisesti sen vuoksi, että aikanaan tuli monta vuotta harrastettua itse budo-lajeja ja tutustuttua myös tuohon lajin "henkiseen" puoleen...

Mutta eipä siitä sen enempää.. Minua nämä asiat vaivaavat näissä em. sarjoissa todella pahasti. En muuten noista edes olisi avautunut, mutta kun sarjat ovat monelta muulta osaltaan todella laadukasta viihdettä (siitä siis samaa mieltä), niin tämä harmittaa. Anyway Punisher oli minulle noista kuitenkin se "rakkain" sarjis aikanaan, joten toivottavasti siitä tehtäisiin pari naksua synkempi ja kaikenlainen lässytys taka-alalle jättäen..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ehkä tämä tosiaan on kuitenkin asia, joka vaivaannuttaa henkilökohtaisesti sen vuoksi, että aikanaan tuli monta vuotta harrastettua itse budo-lajeja ja tutustuttua myös tuohon lajin "henkiseen" puoleen...
Jep, näinhän se menee usein, että itselle tärkeät yksityiskohdat hiertävät näissä sarjoissa. Mulle kävi Trasformersien kanssa näin - olin valmis antamaan paljon anteeksi hollywoodmaisessa toteutuksessa, kun kuitenkin lapsuuteni suosikit herätettiin henkiin valkokankaalle, mutta silti en vain kyennyt ymmärtämään, että osasta hahmoja oli tehty tyhmiä letkauttelijoita, joillaisia he eivät ainakaan minulle alunperin olleet. Katsoin leffat, mutta en niistä erityisemmin nauttinut pl. Optimus Primen eka esiintyminen oli kyllä melkoinen tunnemyrsky aikoinaan teatterissa, pakko myöntää.

Punisheria odotan itsekin näistä eniten. Mulla ei ole tähän sankariporukkaan minkäänlaisia kytköksiä, mutta DD:n kakkoskauden alkupuoli oli mielestäni parasta settiä näiltä osin ja juuri Punisherin ansiosta. Siihen hautausmaakohtaukseen DD:n ja Punisherin välillä oli mun makuuni saatu jopa poikkeuksellista fiilistä. Olen siis pitänyt kaikista näistä aiemmista ja myös Iron Fist on hyvä, vaikkei mikään niistä mitään GoT-tasoa tavoittelekaan, mutta hahmona Punisher vaikuttaa kiinnostavimmalta. Toki myös on kiva, että TWD:n Shane saa samalla oikeutta itselleen.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Apua. Mistä näkisi Fargon kakkoskauden?

Tällä hetkellä ei varmaan mistään, ellei lainaa Amerikan serkulta. Tulee HBO Nordicilla saataville samaan aikaan kun kolmoskausi alkaa, eli olikohan 20.4. (tai jotain siihen suuntaan). Kannattaa kyllä katsella, yksi viime vuosien kovimmista kausista mitä tahansa tv-sarjaa kyseessä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tällä hetkellä ei varmaan mistään, ellei lainaa Amerikan serkulta. Tulee HBO Nordicilla saataville samaan aikaan kun kolmoskausi alkaa, eli olikohan 20.4. (tai jotain siihen suuntaan). Kannattaa kyllä katsella, yksi viime vuosien kovimmista kausista mitä tahansa tv-sarjaa kyseessä.

Tattista! Odotellaan.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Kahdenkymmenenviiden minuutin päästä alkaa TV2:lla ehkä paras suomalainen sarja koskaan; Tahdon asia. (linkki: HS)

Siirrän tänne TV-ketjun puolelle, kun ei tule juuri tänään TV:stä...

Mutta, lainaukseen: vahva sama. Luultavasti paras suomalainen sarja ikinä. Kaikkien, jotka ovat sitä mieltä, että Eppu Salminen ei osaa näytellä, pitäisi katsoa tämä. Rouhialan Mikon lisäksi huikeita hahmoja ovat Marja Packalenin esittämä vittumainen anoppi sekä Itseään täynnä oleva Markku Toikan esittämä Turre. Pertti Sveholm on ollut hyvä oikeastaan kaikissa rooleissa mitä olen mieheltä nähnyt, mutta hänen esittämänsä Esko Tiutinen on huikea tapaus! Muutenkin roolitus osuu täysin kymppiin.

Noin tusinan kertaa on tuo sarja tullut DVD:ltä katseltua, mutta niin sitä vain nauliutuu TV:n ääreen, kun tämä nyt taas uusintana tulee. Kulttuuriteko YLE:ltä!

Toinen suomalainen sarja, joka tulee säännöllisesti katseltua uudelleen ja uudelleen on Firma. Sarjahan on käytännössä Tommi Korpelan yhden miehen show, mutta Arttu on kyllä niin mahtava hahmo, että hakee vertaistaan. Klassikkokamaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Netflixin uusin omaa tuotantoa oleva sarja "13 reasons why" vaikuttaa todella hyvältä parin jakson perusteella. IMDB:ssä näyttää arvosana olevan 9.4 tällä hetkellä. En halua paljastaa tästä mitään muuta kuin, että hyvältä vaikuttaa jos tykkää mysteerijutuista. Joillekin saattaa olla liian hidastempoinen tosin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Netflixin uusin omaa tuotantoa oleva sarja "13 reasons why" vaikuttaa todella hyvältä parin jakson perusteella. IMDB:ssä näyttää arvosana olevan 9.4 tällä hetkellä. En halua paljastaa tästä mitään muuta kuin, että hyvältä vaikuttaa jos tykkää mysteerijutuista. Joillekin saattaa olla liian hidastempoinen tosin.

Eka jakso koukutti ainakin minut. Tosin en ole vielä ehtinyt enempää katsoa kuin tuon ekan jakson.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Netflixin uusin omaa tuotantoa oleva sarja "13 reasons why" vaikuttaa todella hyvältä parin jakson perusteella. IMDB:ssä näyttää arvosana olevan 9.4 tällä hetkellä. En halua paljastaa tästä mitään muuta kuin, että hyvältä vaikuttaa jos tykkää mysteerijutuista. Joillekin saattaa olla liian hidastempoinen tosin.

Pari jaksoa takana ja vaikuttaa todella hyvältä. Myös soundtrackista plussaa!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nämä Marvelin Netflix-supersankariseikkailut ovat tietysti oma juttunsa ja ihan hyviä tai kohtalaisia genressään, mutta kohtalainen kontrasti oli, kun Iron Fististä siirryimme eilen HBO:n Billionsiin. Joo, eri kohderyhmä, toteutus ja ajatus koko tuotoksesta, mutta silti - huomaa kyllä, että toisessa on ykkösrivin näyttelijät ja dialogi pääosassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös