HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 965 260
  • 29 417

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ei kai mikään ole varmaa ennen kuin kiekko jäähän syksyllä kolahtaa, mutta jos Nikke ei ole tulossa niin hänen sijastaan tulee sitten kova ukko...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Ramstedtin tuleva seura voi löytyä yllättävänkin läheltä. Ja mun lähteiden mukaan Nikke ei ole yhtään niin varma, kuin täällä puhutaan. Lennu sen sijaan on varma. En toki täysin varmuuteen näistä mene, mutta tälläistä omiin korviin juteltu.

Juu, eihän ne varmoja ole ennenkuin virallisesti julkaistaan joka tuutista ja faxista. Itse kuulin maalivahtikolmikoksi ensi kaudelle Nikke, Keke ja jokereista nuori Niilo Halonen viimeisimmän huhun mukaan. Melkein kaksi viikkoa saadaan hengitystä pidättää vielä, kun Officelta ei sen vertaa pelisilmää näköjään löydy, että jotain julkaisisi jo ennen jotain helvetin risteilyä.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Ei kai mikään ole varmaa ennen kuin kiekko jäähän syksyllä kolahtaa, mutta jos Nikke ei ole tulossa niin hänen sijastaan tulee sitten kova ukko...
Varmasti. En toki tältä lähteeltä ole kuullut kuin muutaman kerran varmoja huhuja, ei toki hutejakaan ole hirveämmin tullut. Mutta hän oli sitä mieltä, ettei Nikke olisi kovinkaan varma, muttei sitä mennyt vannomaan etteikö olisi tulossa.

Mielelläni Niken näkisin meillä, ja Ramun jossain muualla, kuin Pasilassa. Niin paljon Ramulle on vastuuta ja mahdollisuuksia onnistua annettu, että tuntuisi suht karseelta, jos hänen valinta kaikesta mahdollisesta on Pasila.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Ramstedtin tuleva seura voi löytyä yllättävänkin läheltä. Ja mun lähteiden mukaan Nikke ei ole yhtään niin varma, kuin täällä puhutaan. Lennu sen sijaan on varma. En toki täysin varmuuteen näistä mene, mutta tälläistä omiin korviin juteltu.
Toi Ramun spekulointi Pasilaan kuulostaa utopistiselta. Viikko-pari sitten olisin voinut ehkä uskoakin, mutta mistä niiden rosterista Ramulle paikka edes enää löytyy. Sentterit jo hankittuna kaikki. Eiköhän Ramukin pelaamaan halua ja kärkiketjuihin. Tähän en usko. Vastaavasti jos Nikke ei olisi tulossa niin kovaa tasoa on korvaajan oltava. Edelleen uskon, että kaksi veskariamme ovat Bäcks ja Keke.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Käsittääkseni Ramu matkaa Moskovaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
@Justice @Red Machine : Samaa tarinaa näköjään kirjoitetaan. Ilahduttavaa muuten huomata suuri yksimielisyys siitä, että pakistossa pitää olla karbaaseja taidon seassa. Aiemmassa viestissäni viittasin juuri siihen, että Sir Pena teki sinänsä uskomattoman tempun: panostamalla fyysisyyteen hän sai jopa mutkin suhtautumaan pikkuhiljaa nihkeästi fyysisiin pelaajiin ja hetken aikaa leijuin siinä uskossa, että nykyään pärjätään pelkällä taidolla. Tämä johtui tietenkin siitä, että pelaajahankinnoissa oli aiemmin vaan kertakaikkiaan niin huono laatu. Taito & fyysisyys, molempia pitää löytyä. Ja tarpeeksi senttereitä. Tokihan jengiin on imua, mutta ainahan se on hieman sääli korjata ehjää.

Lennun suhteen mulla on tosi kaksijakoinen fiilis: Olen todella iloinen legendan palaamisesta punaisiin ja samaan aikaan pelkään, että hän on sitten kuitenkin varjo entisistä ajoista. Äärimmäisen mielelläni olen väärässä, mutta kovempia nimiä odotan hyökkäykseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, eihän ne varmoja ole ennenkuin virallisesti julkaistaan joka tuutista ja faxista. Itse kuulin maalivahtikolmikoksi ensi kaudelle Nikke, Keke ja jokereista nuori Niilo Halonen viimeisimmän huhun mukaan. Melkein kaksi viikkoa saadaan hengitystä pidättää vielä, kun Officelta ei sen vertaa pelisilmää näköjään löydy, että jotain julkaisisi jo ennen jotain helvetin risteilyä.

Mun mielestä Officella on erittäin paljon pelisilmää, sillä eihän kukaan kiinnittäisi mitään huomiota IFK:n hankintoihin, jos nyt pukkaisi jotain tiedotetta tai lehdistötilaisuutta. Viime viikolla kaikki - paitsi puolet Tampereesta - hehkuttivat Tapparan mestaruutta ja nyt jengin tajuntaan mahtuu vain joku Skoda-cup. Totta kai Everi & Co. haluavat mahdollisimman suuren näkyvyyden ja mediahuomion IFK:lle. Eipä toi Moskovan-kisojen viimeinen viikkokaan mikään optimaalinen ole, mutta olisko sitten vähiten huono? Tietysti joku newsletter voisi olla paikallaan ja siinä rauhoteltaisiin faneja, että ensi kauden jengi on kovin ikinä missään ja 1-2 artistisopparia vaille valmis, malttakaa vain pari viikkoa, niin härifrån tvättas.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kovastihan se itseänikin kiinnostaa, millainen joukkue on ensi kaudella jalkeilla, mutta eihän tällä julkistus- ajankohdalla nyt niin väliä ole. Jos nippu on rautaa, niin ei paljon harmita, vaikka julkistus venyisi kesäkuulle.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@JHag Lennun suhteen pitää mun mielestä odotukset kohdata realismin. Mikään pistelinko sieltä ei ole tulossa(ellei täysin nappikausi satu). Hyökkäyspään fyysisyyttä ja av-osaamista. Nopeuden puolesta hyvä mainita Luttinen. Motivaatio& treeni kun kohtaa niin vähän hitaampikin pärjää ja on hyödyksi Stögön systeemissä.

Tunnepuolella: Lennun ura alkaa olemaan ehtoopuolella. Rundit ulkomailla on varmaan jo heitetty, ellei sitten halua jäähdytellä vielä jossain Sakemanneissa joskus. Mutta jäbällä on tilaisuus nousta edelleen ns. Tosi Ikoniksi. Se vaatii vielä mestaruuden Brändissä ja sellaista lennumaista pelitapaa loppu-uran ajan, luonnollisesti vain HIFK:ssa. Ihan mahdollista ja mä suon jne.
 

BigRedKoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennu on sellainen et jos The Sir olis vielä puikoissa niin saattaisi käydä niin ettei oo käyttöä mutta yhtä hyvin niin että sillä olis mottipäinen allekirjoitettavana ja kumpikin vaihtoehto vituttais. Mutta tossa luotan karavaanariin enemmän. Kaipa tuo osaa kotiuttaa järkisummalla ja tuskin Lennusta kauheata skabaa täytyy käydä. Suht huonoja kausia alla ja NHL-statuskin jo vanhentunut. Eli jengiin vaan mutta tuskin tuosta mitään rainmakeriä voi oottaa.

Hirson tuleminen olis huono homma jos ei sitten tulis R2 stuntin lisäksi. Eipä Hirsonkaan hintalappu välttämättä enää aivan tapissa oo joten saattaishan toi mahtua budjettiin stuntin lisäksikin. Mutta toi JHagin 1-2 visio olis melkoinen riski. Voisi toimiakin jos kaikki menis kuin Strömsössä mutta se edellyttäisi että Hirso palasi vielä hieman takaisin tasossa eli tämä kausi olis vain sekavuudesta, ei alkavasta ikääntymisestä, johtuva notkahdus. Lisäksi se vaatis et Hintz ottaisi askeleen huipulle. Nythän ei kuitenkaan voi olla varma vaikka ensi kausi sittenkin menisi kuten tänävuonna eli kyseessä oli jonkinlainen A.Pihlström 2. Putki kulkee niin perkeleesti että kokoajan tuntuu varmalta että tulosta alkaa tulemaan minä hetkenä hyvänsä mutta lopulta kuitenkin summeri soi turhan harvoin.

Mutta en mä täysin verkkareita repis vaikka lähettäis Hintz-Hirso-Kari-Nykopp-muut kombolla kauteen. Tosin silloin pitäisi olla muuten paketti ensiluokkaista kamaa ja kassassa varaa lokakuulle. Kaikkea kun ei voi saada ja ei toi nyt aivan toivoton setti olis. Mut tuohon jos tulis vielä O.J. Ramun stuntiksi niin olis kivasti kaikki taivaan ja helvetin välillä tarjolla. Kelpaisi silti sillä high reward houkuttelisi high risk:n pelkoa enemmän.

Bäcks riittäisi kyllä tolppien väliin ja puolustukseen tarvittaisiin Auvitun paikalle osaamista johon Bono kelpaisi. Järviselle tarvittaisiin sit myös stuntti mutta kai sellainen on löydettävissä. Ehkä joku hyvin luisteleva isohko nikkari (tosin Nybarin aiemmat haut huomioiden... taas pelottaisi) jolla olis esittää hyvät statsit muutamalta vuodelta. En tiedä, vaikka mä arvostan luotettavia puolustavia pakkeja todella korkealle ja diggaan enemmän pakilla hyvästä +- säleistä kuin isosta pistemäärästä, niin jotenkin näen sen paikkana joka on hieman helpompi paikata. Sellainen kasin peruspakki voi korvata ysin äijän ilman että matseja kauheesti hävitään mutta ysin sentteri tai hyökkäävä pakki voi ratkoa pelejä jotka jää kasin jätkältä tekemättä...

JMA olis Zabon korvaajana kaiketi riittävä tai ei niitä paljon parempiakaan tyrkyllä ole.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennussa on se hyvä puoli, että kaiffarista löytyy todistettavasti on se toinenkin taso. Eli että sen lisäksi että saadaan joka tapauksessa Peruslennu, on mahdollista saada myös se vuoden 2011 Superlennu.

Pitkästä aikaa on myös jonkinasteinen luottamus siihen, että syksyllä tulee joku Jasse Ikonen, Yohann Auvitu tai Matt Generous, joka istuu kuin nenä päähän IFK-jengiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pitkästä aikaa on myös jonkinasteinen luottamus siihen, että syksyllä tulee joku Jasse Ikonen, Yohann Auvitu tai Matt Generous, joka istuu kuin nenä päähän IFK-jengiin.

Jep, Karavaanari & co ovat olleet kyllä saatanan hyviä scouttaajia monenkin pelaajan suhteen. En mäkään täällä hattua heitellyt Auvitusta, Jassesta, Raskista (jota pidin ihan hasbeenina). Aulie oli myös pirun hyvä nappaus kesken kauden.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Mä uskon ettei Lennu ole saanut olla Lennu muualla kuin IFKssa. Toivon todellakin että tulee ja sitten vaan muistetaan mitä sieltä voidaan odottaa: AV pelaamista, fyysisyyttä, kovaa tsemppiä. Samalla muistetaan että jos Lennulla on kultakypärä niin kaikki on aikalailla päin helvettiä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Samalla muistetaan että jos Lennulla on kultakypärä niin kaikki on aikalailla päin helvettiä.

Bluesissa muistaakseni Ihmiskyrpä Sailiolla oli jossain vaiheessa kultakuuppa ja kyllähän sellainen tosiaan tietää kuolonkellojen kilinää. Tästä tulikin mieleeni, että vanha kunnon IK olisi hyvä korvike Liivikille ja parannettu versio MMÅ:sta. Mikä lienee sopparitilanne?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tuskin Sailio Oulussakaan jatkaa..miksiköhän se oli niin vaisu IFK aikanaan? Oliko se jotenkin Ramin syytä? Mä kyllä ottaisin syvyyspelaajaksi jos hinta olisi kohdallaan
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Vielä ei ole Lennulla sopimusta, neuvottelut jatkuvat. Tämä on 100% tietoa suoraan Lennun hyvältä pelaaja kolleegalta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mun vahva fiilis on että Ramu jatkaa uraansa TSKA Moskovassa.

TSKA:lla on ensi kaudesta jo sopimus kolmen ulkomaalaisen laatusentterin eli Stephane Da Costan, Jan Mursakin ja Greg Scottin kanssa. Erittäin vaikeaa nähdä, että Ramulle tuolta enää löytyisi paikkaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun miettii Nybarin ulkomaalaishakuja, niin kannattaa tsiigata, kuka on kulloinkin ollut penkin takana. KJ:n aikana saatiin Hamiltonia, Lupaa ym. Nyt Stögön aikana meille on saatu mm. Zabo, Auvitu, Aulie, Grilli. Nää DeSantisit ja kumppanit olivat Summasen aikaisia hakuja, kun jengiin ei ollut imua varsinkaan suomalaisten pelaajien keskuudessa. Nyt IFK voitti runkosarjan ja pani Tapparan tiukoille finaaleissa. Todennäköisesti tällaiseen joukkueeseen on mahdollista saada parempia pelaajia kuin runkosarjassa rämpivään ja säälit niukasti selvittävään jengiin. Fyrkatkin tulee tilille ajallaan jne. Kandee siis suhteuttaa pelaajahankinnat aikakauteen.

Toki kyseessä on IFK ja Karavaanari, joten kaikki on mahdollista.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En ole huolissani tyypeistä ketä on tulossa tai ehkä tulossa.

Stögö on antanu vakuuttavat näytöt miten hyödyntää pelaajien maksimaalinen potentiaali. vrt. Ikosen, Raskin ja Partasen kasvaminen.

Esim. Lennu näkisi todennäköisesti uuden kevään punaisissa. Lennun kannattaisi tulla tänne nauttimaan pelaamisesta. Sen lisäksi toisi ripauksen IFKlaisuutta, jota aina tarvitaan.

Auvitun ja Järvisen korvaaminen on kaikkein haastavinta. Auvitu oli kuitenkin "halpa" suhteessa saatuun ja Järän kaltaisia kavereita ei saa välttämättä rahallakaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tätä on HIFK-fanin elämä. Nyt on toukokuun alku, taskussa on hopeaa hyvin menneeltä kaudelta. Ja ensimmäisenä kun heräsin aamulla, mietin että kuka perkele on meidän 1-sena ensi kaudella. Vittu, eiks tää alkkarifaija vois jättää mut hetkeksi rauhaan, please!
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
@JHag, mua vaivaa toi sama ongelma. mä luulin että kun ikää tulee ( nyt 61-v), olotila ja fiilikset helpottuis ja elämä IFK:n kanssa muuttuisi seesteisemmäksi ja helpommaksi. Mitä vielä, IFK hallitsee mun elämää entistä enemmän, vielä kun sattuu olemaan myös Stadin Kingien kanssa futis puolella aktiivisesti mukana. Ykkössena tulee jossakin vaiheessa, mä oon varma siitä. Ei nykyisellä senakalustolla voida mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös