HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 017 736
  • 29 654

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Suikkanen sitä oli jo kuulemma kysellyt Kärppiin, vastaus oli että Suomi ei ole vaihtoehto ensi kaudeksi.
Eipä yllätä millään tavalla. Jäätävät tehot Sweduissa. Nyt alkaa olemaan tilanne, että ns. varmoja kortteja ei oikein ole vapaana. Liigassa siis tasonsa jo näyttäneitä. Valitettavasti ns. ulkkaripuolelle ja uusien sellaisten puolelle alkaa kallistumaan nämä korvaajat. Saas nähdä mitä sieltä tulee.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Noni tulkaas nyt tietäjät itse selittämään, miten JMA:n varma tulo punaisiin vaihtuukin Pelsuihin menoon.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kyllä luottavainen olo ollut koko ajan, mutta pelottavaa on tämä hiljaisuuskin. Kunhan ei nyt oltaisiin palattu siihen vanhaan moodiin. Ollaan kato runkkarin voittajia ja hopeat kaulassa. Ei meidän tartte pelaajia metsästää. Kyllä ne ottaa itse yhteyttä.

Tai voisiko olla, että Nybarin tarjonnut vain vuoden pahvia. Pelsut tarjoaa muutaman vuoden. En tiedä, mutta silti sanon edelleen että ei tällaisia miehiä ole liikaa tarjolla nykypäivän markkinoilla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikani kuluksi oli pakko tsiigailtava free agents listoja. Seuraavassa korvaajaehdokkaat Ramstedtille, ja kyllä, joukossa on laitureita ja senttereitä, koska Ramstedtin tyyppisiä senttereitä on todella vähän vapaana Euroopan liigoissa. Listalta löytyy myös enimmäkseen jo tasonsa liigassa näyttäneitä.

Ramstedtin korjaajaehdokkaat:
Eliteprospects.com - Patrick Thoresen (Täys mahdottomuus)
Eliteprospects.com - Ryan Lasch (Ei tule Suomeen)
Eliteprospects.com - Geoff Platt
Eliteprospects.com - Ryan Vesce (Löytänyt uuden vaihteen peliinsä nolon Blues visiitin jälkeen)
Eliteprospects.com - Francis Paré
Eliteprospects.com - Niko Kapanen (Ei kyllä suoraan olisi Ramun korvaaja, niin eri tyyppiset pelaajat)
Eliteprospects.com - Olli Jokinen (Sama kuin Kapasella)
Eliteprospects.com - Rob Schremp
Eliteprospects.com - Bud Holloway (Pelkkää unelmointia)

Siinäpä oikeastaan parhaat korvaajaehdokkaat. Jäikin yllättävän lyhyeksi tämä lista.

Heikkoa on tarjonta. Veikkaan että IFK:lle jää musta pekka käteen näiden ns. taitoniekkojen kanssa. Ellei sitten haeta jotain arpaa joka ei ole Euroopassa pelaillut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mistään mitään, mutta jos Aaltonen väitteiden mukaan haluaa asuaa Stadissa ja siksi olisi itse ottanut yhteyttä HIFK:hon, tuskin hän Pelicansiin menee. Pelicans kun on Lahdesta, joten vähiin käy Stadista nauttiminen, sen sijaan autossa saa istuskella. Matkahan ei ole mahdoton lainkaan, mutta JMA on sellaisen tason pellaaja, ettei hänen tarvitse tässä vaiheessa uraansa ajella kaupunkien välillä. Toki, jos Lahiin meinaa muuttaa, niin sitten on Juhin mieli muuttunut, jos HTT:tä on uskominen.

Ja sitten on se raha. Jos HIFK joutuu vakavasti miettimään, onko hyvää hinta-laatusuhdetta mahdollista saavuttaa, miten ihmeessä Pelsut tulisivat sitä ikinä saavuttamaan? Enkä usko, että JMA tiputtaisi merkittävästi liksaansa Pelsuille.

Toisaalta mulle on yhdentekevää, missä JMA pelaa. Mielummin jossain muualla kuin HIFK:ssa, mutta mä en asiaa päätä. Zabon korvaaminen ei kovin vaikeata tule olemaan ja siihen on Nyballa hillot olemassa. Itse säästäisin fyrkkaa ykkössenaan ykköskentän laiturin kustannuksella vrt. tämä kausi.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kyllähän meillä rahaa on, mutta liian pitkään näitä palasia ei antaa odottaa. Meillä on vaan niin perkeleen huono historia näiden Amerikan arpojen kanssa. Aulie ja Elkins tulevat vaan mieleen ns. Puskista hankituista onnistujista viime vuosina. Meillä on ollut kuitenkin jo pitkään tiedossa lähtijät. Koko kausi on ollut tiedossa Ramun lähtö. Zabo ja Auvitu tässä talven mittaan. Aikaa on ollut etsiä näitä ja muutama on mennyt jo ohikin. Jos saamme viikon sisään kuulla vaan esim. Lennun ja Salmelan (Saku) pahvin olen kyllä pettynyt.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Noni tulkaas nyt tietäjät itse selittämään, miten JMA:n varma tulo punaisiin vaihtuukin Pelsuihin menoon.

Epäilen että teillä on punnittu asiaa ja expected value on arvioitu huonoksi. Ilmaiseksi JMA ei pelaa etenkään sellaisessa seurassa jolla on varaa maksaa. Viihdyttävä pelaaja ajoittain mutta muutoin aika tyhjä arpa. Oikeastaan se viihdearvokin katoaa kun hienon jalkakynän ja piruettien jälkeen kiekko menetetään (tai syötetään vastustajan lapaan) siniviivalla josta seuraa luonnollisesti vaikeuksia omassa päässä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kyllä mää veikkaan, että siellä on nimiä pahveissa aika tanakasti, niistä kun ei vaan isommin hiiskuta jos/kun kausi on vielä kesken...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllähän meillä rahaa on, mutta liian pitkään näitä palasia ei antaa odottaa. Meillä on vaan niin perkeleen huono historia näiden Amerikan arpojen kanssa. Aulie ja Elkins tulevat vaan mieleen ns. Puskista hankituista onnistujista viime vuosina. Meillä on ollut kuitenkin jo pitkään tiedossa lähtijät. Koko kausi on ollut tiedossa Ramun lähtö. Zabo ja Auvitu tässä talven mittaan. Aikaa on ollut etsiä näitä ja muutama on mennyt jo ohikin. Jos saamme viikon sisään kuulla vaan esim. Lennun ja Salmelan (Saku) pahvin olen kyllä pettynyt.
Täyttä asiaa koko viesti! Pettymyksen lisäksi tämä alleviivaisi sitä kuinka paska UTJ Karavaanari on! Samalla Köllin ja Linnavallin puheet "imusta" olisivat sketsiosastoa!
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kyllä luottavainen olo ollut koko ajan, mutta pelottavaa on tämä hiljaisuuskin. Kunhan ei nyt oltaisiin palattu siihen vanhaan moodiin. Ollaan kato runkkarin voittajia ja hopeat kaulassa. Ei meidän tartte pelaajia metsästää. Kyllä ne ottaa itse yhteyttä.

Tai voisiko olla, että Nybarin tarjonnut vain vuoden pahvia. Pelsut tarjoaa muutaman vuoden. En tiedä, mutta silti sanon edelleen että ei tällaisia miehiä ole liikaa tarjolla nykypäivän markkinoilla.

Eikös näitä diilejä ole kaatunut enemmän siihen, että HIFK haluaisi vähintään parin vuoden sopparin kun pelaaja olisi valmis vain yhden vuoden soppariin. Voi olla myös, että JMA on halunnut sopimukseen pykälän joka mahdollistaisi siirron kesken kauden KHL:ään (kuten edellisessä liigasopparissaan Kärppien kanssa), mutta näihinhän HIFK ei ole suostunut, mutta Pelsut kyllä.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kyllä mää veikkaan, että siellä on nimiä pahveissa aika tanakasti, niistä kun ei vaan isommin hiiskuta jos/kun kausi on vielä kesken...
Mitä sarjoja enää pelataan? Lätäkön toisella puolella kyllä, mutta tuskin ne meidän vahvistukset Stanley Cupista enää taistelee. Se on totta, että kauden aikana näistä ei hiiskuta, mutta kyllä meidän vahvistuksilla luulisi kauden olevan jo päättynyt.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mää veikkaan, että siellä on nimiä pahveissa aika tanakasti, niistä kun ei vaan isommin hiiskuta jos/kun kausi on vielä kesken...

Varmasti on nimiä paperissa, koska Nybondashan sanoi että joukkue on muutamaa pikkusilausta vaille valmis. Mä olen joka tapauksessa pettynyt, jos sieltä ei tule sisään sitä Ramstedtin korvaajaa, koska sellaista pure talentia tossa jengissä ei ole kuin Roope Hintzillä ja sitä en tosiaan tiedä onko hän vielä valmis ykkössentterin saappaisiin. Mulle on ihan ok sekin, jos Ramstedtia ei suoranaisesti korvata, eli sentteri sentteristä, koska tällä hetkellä näyttää siltä, että se ei vaan ole mahdollista, mutta joku samantasoinen pelinrakentaja tonne on saatava. Puhutaan esimerkiksi Juhamatti Aaltosesta mitä tahansa, niin onhan sen Hockey IQ kovalla tasolla, vaikka sellainen taiteilija onkin.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mun mielestä tuo uutisointi Pelicans - sopimuksen olevan "kalkkiviivoilla" on ihan liian läpinäkyvää. Ilmeisesti ei ole saanut HIFK:lta ja Kärpiltä haluamaansa rahaa ja nyt agenttinsa "vuotaa" julkisuuteen Pelicans sopparin olevan kalkkiviivoilla. Aaltosesta ei kannata maksaa maltaita, sillä ohipelejä tulee aivan liikaa. Toisekseen Aaltonen on jo sen ikäinen ettei valitse seuraa sen mukaan missä on paras ympäristö kehittymiselle vaan ykköskriteeri on fyrkka.

Aaltonen todennäköisesti sopisi hyvin Stögön sapluunaan saadessaan vapauksia toteuttaa itseään. Toisaalta samalla rahalla saisi paljon muutakin. Stögöllä on näyttöjä siitä, että nuoret ja vähän varttuneemmatkin ovat ottaneet harppauksia kehityksessään ja se tehnee HIFK:n varsin mielenkiintoiseksi vaihtoehdoksi monelle pelaajalle. Stögön ja HIFK:n vahvuus on siinä, että pelitapa kokonaisuutena antaa suorastaan erinomaisen mahdollisuuden kehittyä erityisesti pelin ymmärtämisessä ja se ei ainakaan vähennä HIFK:n vetovoimaa siirtomarkkinoilla.

Mitä tulee hankintoihin niin oma käsitykseni on, että uusilla pelaajilla tulee olla riittävä valmius tuottaa liikettä. Tämä siksi, että HIFK:n pelitapa on varsin aktiivinen ja hyvät luisteluominaisuudet tukevat pelitapaa kenties eniten. Kun lisäksi ensikaudella yhä useampi Liigaseura mitä todennäköisemmin tulee ottamaan mallia ja/tai osia HIFK:n pelitavasta tarkoittanee se sitä, että HIFK:n pakit tulevat saamaan enemmän painetta kuin menneellä Liigakaudella. Tämän vuoksi pakeilla on oltava valmius purkaa paine myös jalalla.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JMA ja HIFK ovat olleet yhteyksissä ja mielestäni HIFK oli pitkään ykkösvaihtoehto. Mutta Pelsuista saa varmaan helpomman sopparin - siis 1-vuotisen ja mahdollisuuden liueta ulkomaille ehkä jopa kesken kauden. Mulle kelpaisi Zabon stuntiksi, mutta tosiaankin - sentteritilanne on pajon tärkeämpi kuin yksittäiset laitahyökkääjät.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Minusta on aivan turhaa epäillä, etteikö HIFK:lla olisi jo tehtynä jatkosopimuksia tai uusia sopimuksia "ykköskorin" pelaajien kanssa. Olen aivan varma, että jälleen HIFK tulee esittelemään Liigan tasolla erittäin kovia hankintoja ja jatkoja.

Miksi niitä pantataan, en tiedä. Jotkut ehkä pelaavat MM-kisoja tai odotellaan KHL-klausuulin sulkeutumista.

Hyvä sieltä tulee.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti on nimiä paperissa, koska Nybondashan sanoi että joukkue on muutamaa pikkusilausta vaille valmis
Joo. Nyt vaan pitää odottaa vielä muutama hetki. Tässä vaiheessa jokaisella elämää jatkavalla joukkueella on jo sopimukset vähintäänkin viittä vaille valmiina. Elämme jännittäviä aikoja. Ei kuitenkaan kannata vetää ranteita auki, vaikkei Nybarin ensimmäisessä avautumisessa olisikaan vielä kaikkia kortteja pöydällä
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Normaalistihan kausi on loppunut jo hyvissä ajoin maalikuun puolella tai huhtikuun alussa, joten niitä soppareitakin on voitu julkaista aikaisemmin. Nythän kauden päättymisestä on vain reilu viikko aikaa eikä uusien sopimusten julkaisu ole välttämättä ollut se ykkösprioriteetti. Pelaajillakin alkoi loma ja joukkue oli Roomassa yhteisellä reissulla joten sen takia ei ole varmaan niitä jatkosopimuksiakaan julkaistu.

Linnavalli ja Kölli puhuivat, että ensi kauden sopimusten julkaisu venyisi toukokuun puolelle, ehkä jopa risteilylle asti. Koska tuo risteily on viikon päästä niin tuo antaisi olettaa, että ensi viikolla niitä sopimusuutisia saattaisi tulla ulos, kun office ei taida olla enää auki tällä viikolla. Varmaan pyritään maksimoimaan näkyvyys, joten välttämättä ei ehkä julkaista samoina päivinä kun maajoukkueella on peli.
 

Stigu

Jäsen
Mitä tulee hankintoihin niin oma käsitykseni on, että uusilla pelaajilla tulee olla riittävä valmius tuottaa liikettä. Tämä siksi, että HIFK:n pelitapa on varsin aktiivinen ja hyvät luisteluominaisuudet tukevat pelitapaa kenties eniten. Kun lisäksi ensikaudella yhä useampi Liigaseura mitä todennäköisemmin tulee ottamaan mallia ja/tai osia HIFK:n pelitavasta tarkoittanee se sitä, että HIFK:n pakit tulevat saamaan enemmän painetta kuin menneellä Liigakaudella. Tämän vuoksi pakeilla on oltava valmius purkaa paine myös jalalla.
Juuri näin! (Läpinäkyvyydestä puheen oleen, veli C.Orr voisi vihdoinkin vaihtaa tuon suosikkijengin nimen IFK:ksi.)

Itse olen edelleen sitä mieltä, että Stögön lätkä onnistuu ainaostaan, jos 1) jengissä on tarpeeksi jalkoja ja käsiä toteuttamaan sitä ja 2) materiaali on tarpeeksi laaja.

Tämän kauden jengi oli runkosarjan osalta oikeastaan melko lähellä ideaalista. Akilleenkantapää oli nelonen jo alusta asti. Pleijareissa lisäksi muutama runkkarin aikana hienosti kehittynyt pelaaja (mm. Hintz ja Parru) petti, sekä pakistossa oli valitettavia loukkaantumisia. Noita loukkaantumisia ei voi tietenkään ennustaa, kuten ei myöskään pelaajien pettämistä isoissa peleissä. Silti esim. Nykoppin loukkaantumishistoria on sitä luokkaa, etten laskisi hänen varaansa ensi kaudellekaan yhtään mitään. Simon lähdön myötä meidän nelonen on siis täysin auki. Itse toivon meiltä ensi kaudeksi Liigan TOP3 nelosketjua. Hyvällä nelosella voidaan kompensoida sitä, ettei ensi kaudeksi satavarmasti saada samanlaisia kolmea muuta ketjua kasaan, kuin tälle kaudelle.

Kärkihyökkääjien osalta, en ihmettelisi yhtään, jos Ramu tai Zabo yritettäisiin korvata jollain neverhöörd-ulkkarilla. Tuossa on tietysti omat riskinsä, mutta luotto Stögöön on kova. Omasta mielestäni Zabo oli Stögön aikana pettymys, mutta varsinkin Ramun nousu pleijareissa aivan kirkkaimmaksi tähdeksi oli osittain Stögön pelifilosofian ansiota. Sen takia joku Hirso voisi hyvinkin parantaa peliään Stögön alaisuudessa, mutta Hirson kohdalla tuo vauhti on iso ongelma. Eli ei kiitos hänelle.

Hyökkäystä enemmän itseäni huolestuttaa pakisto. Auvitun ja Taimen(?) poistumisia on helvetin vaikea korvata: Kädelliset ja jalalliset pakit ovat haluttua tavaraa jokaisessa liigassa. Itse näkisin, että Stögön ainoa vaihtoehto olisi sainata Liigasta jotain nousevia tähtiä, 2016-luvun auvituja.

Sum summarum: Paljon on vielä pelaajia hankittava/julkaistava: Hyökkäykseen minimissään 5 ukkoa ja pakistoon 2 kirkasta/nousevaa tähteä.
 

Animal

Jäsen
Suoritin aikani kuluksi Eliteprospectsin avulla pientä teksti-tv-scouttausta. Nyt kun fransmannien makuun on päästy, niin miten olisi tällainen järkäle pakiksi: Maxime Suzzarini? Pituutta tällä "ihmisen kokoisella puolustajalla" yli kaksi metriä ja painoa päälle 110 kiloa. Siinä meidän mörkö / Aulien stuntti ensi kaudeksi :)

Toivottavasti tämä oli tarkoitettu vitsinä. Viimeiset kolme kautta Ranskan kakkosliigassa ja sitä ennen visiitti ehkä Suomen kolmosdivarin tasoiseen Australian pääsarjaan jossa ulkolaiset pelaavat sellaisella sopparilla, että seura hankkii työpaikan kauden ajaksi. Eikä peliäkään Ranskan miesten taikka poikien maajoukkueissa. Vastaavan tasoisia tyyppejä löytyy pelkästään Suomen ja Ruotsin aladivareista, puhumattakaan ison veden takaisista junnu- tai alemmista farmiliigoista.

Jos Aulien korvaajaa lähdetään hakemaan, niin silloin katseet kannattaa suunnata AHL:aan tai jopa ECHL:aan jossa on vuosittain lähtökuopissa isokokoisia peruspakkeja joilla NHL -ura ei ole ottanut tuulta alleen eivätkä halua jäädä veteraanipelaajan statuksella veivaamaan pienellä liksalla hajamatseja farmissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taimi ei ole lähdössä mihinkään, joten häntä ei tarvitse korvata.

Mä oon varmasti sairas, mutta mä jotenkin luotan (ekaa kertaa ikinä?), että HIFK saa kasaan erinomaisen joukkueen. Tottahan sitä mielenkiintoisia yksilöitä katsoo, mutta prioriteettilistallani joukkue on se ykkönen ja yleensä sieltä nousee niitä mielenkiintoisia tarinoita ja tyyppejä sitä kautta esiin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mun mielestä on vähän turhaa puhua jostain ohipeleistä pelaajan kohdalla, joka on tehnyt KHL:ssä tasaisesti n. 30-40 pinnaa, SM-liigassa viimeksi lähes piste per peli ja pelannut olympialaisia ja MM-kisoja välissä isohkossa roolissa. Fakta on se, että JMA:ta varmempaa suorittajaa on tähän liigaan erittäin vaikea löytää edes isolla rahalla. Menisi heittämällä joukkueen kuin joukkueen ykkösketjuun, jopa ykköslaituriksi.

En tiedä, onko Aaltonen tulossa Pelicansiin. Kovasti nuo sitä huutelevat, jotka asioista jotain tietävät. Ehkä HIFK:n kanssa neuvotteluissa ei ole kaikki täsmännyt, mutta käsittääkseni halukkaita ottajia on ollut loppuun asti ihan riittävästi. Mikäli Aaltonen tulee Pelicansiin, on miehestä varmasti maksettu markkinahinta.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Juuri näin! (Läpinäkyvyydestä puheen oleen, veli C.Orr voisi vihdoinkin vaihtaa tuon suosikkijengin nimen IFK:ksi.)
Ei onnistu bro. Leirin vaihtoa on yrittänyt ehdottaa niin faija kuin broidikin. Faija vei mut ensimmäisen kerran Nordikselle HIFK:n matsiin muistaakseni vuonna 1978 pikkuskloddina. Finaalisarjassa vuonna -83 kun Jokerit katkerasti hävisi HIFK:lle vitutti katsella kun faija ja isobroidi heitteli yläfemmoja eikä yhtään helpottanut se, että istuin niiden välissä. Kun pelattiin paikallismatseja faijalla oli tapana laittaa aina tekstari jos HIFK teki byyrin. Tekstari oli aina sama: "Noin!" Vuonna 2011 mun kännykkä oli äänettömällä vikassa puolivälieräsarjamatsissa ja koko seuraavan päivän. Kännykässä oli kohtalaisen monta viestiä odottamassa broidilta ja faijalta. Aika monessa luki ytimekkäästi "Noin!" Oli vähän sama fiilis kuin vuonna -83 pikkukundina niiden välissä istuessani. Seuraavana vuonna tilasin kotiinkuljetuksena aurinkotuolit niin faijalle kuin broidillekin sen jälkeen kun Jokerit oli pudottanut HIFK:n. Faijalle toimitetussa tuolissa oli erikoispyyntönä tuolin päälle teipattu A4 jossa luki punaisin tikkukirjaimin "Noin!". Ei ole vielä tänäpäivänäkään kuulemma istunut siinä.

Karavaanarin duunia helpottaa varmasti se, että Stögön HIFK:n luulisi riittävän imua. Eiköhän HIFK saa iskukykyisen jengin kasaan ensikaudeksi.
 

Stigu

Jäsen
Ei onnistu bro. Leirin vaihtoa on yrittänyt ehdottaa niin faija kuin broidikin..
Noin!! Ei perkele, mitkä naurut. Sano faijallesi ja broidillesi terveisiä! Ja ajettele sitä fiilistä, kun päättäisit vaihtaa leiriä, sanoisit kuuluvalla äänellä "Noin", ja tuntisit kuinka helpotuksen, rakkauden ja aidon IFK-kollektiivisuuden aalto soljuu kroppaasi.Tuosta ei enää olisi paluuta.

Jos yhtään helpottaa, sain tällä kaudella heti ratkaisevan finaalin ratkettua tekstiviestin kolmelta Narrifanilta, joista en ole kuullut moneen vuoteen. Tekstarien sisältö oli kaikissa sama: Vituttaako?

Ja jottei menisi ohi aiheen: Taimen jatkaminen on hienoa, thanks BOL tiedosta. Ja kyllä mäkin olen varsin luottavainen jengin rakennuksen suhteen. Luotto Stögöön on kova.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stögön ja HIFK:n vahvuus on siinä, että pelitapa kokonaisuutena antaa suorastaan erinomaisen mahdollisuuden kehittyä erityisesti pelin ymmärtämisessä ja se ei ainakaan vähennä HIFK:n vetovoimaa siirtomarkkinoilla.

Koko viesti taas täyttä asiaa, kiitos siitä. On se Luojan lykky, ettet ole laittanut hokkareita naulaan niinkuin kaimasi :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös