Tuli hankittua TV- ja kirjasarjan innoittamana Witcher 3 pleikkarille. Näin parin päivän pelaamisen perusteella vaikuttaa hyvälle ja erittäin koukuttavalle tekeleelle. Julkaisuvuoden (2015) huomaa kyllä grafiikoista, lähinnä cutsceneissä, mutta en ole antanut sen häiritä.
Hyvin on maistunut, kiitos kysymästä. Alussa kului useampi tunti päivässä karttaan tutustuessa ja tehtäviä tehdessä, vailla mitään tietoa mutageeneistä ja noiturin juomista yms.Miten on peli maistunut? Jos olisit malttanut loppuvuoteen odotella, niin silloin julkaistaan (näillä näkymin) remastered versio uudella sisällöllä. Tarkkaa päivämäärää ei ole.
Hyvin on maistunut, kiitos kysymästä. Alussa kului useampi tunti päivässä karttaan tutustuessa ja tehtäviä tehdessä, vailla mitään tietoa mutageeneistä ja noiturin juomista yms.
Päätarinan ensimmäinen ylitsepääsemätön este tuli vastaan luolassa jotakin Wild Huntin soturia vastaan. Palasin suosiolla edelliseen tallennukseen luolan ulkopuolelle kaverin vedettyä mua viidettä kertaa putkeen pataan :D Tuon jälkeen olen ottanut selvää mutageeneistä ja muista lisävarusteista sekä suorittanut Witcher contracteja tulevaa kostoa varten.
Hain pari päivää sitten lähikirjastosta myös kolmannen osan Witcher kirjasarjasta. Noiturit ja velhot ovat siis olleet suuri apu loman aiheuttaman tyhjiön täyttämisessä.
Ps. Gwentistä en tajua vieläkään mitään. Harvinaisen helppo tapa hävitä rahat.
Itse tuli loppuviimeksi aika vähän "signs"eja käytettyä ("Igni"llä on ihan hauskaa teurastaa pikkueläimiä huvin vuoksi), mutta "Quen" voi olla pomotappeluissa kovinkin hyödyllinen. Tekee siis "taikasuojan" jolla voi ottaa yhden kunnon osuman ilman että tuntuu missään, sitten pitää odotella vähän aikaa että tuon saa uudestaan päälle (tähän vaikuttaa kuinka raskaat varusteet on päällä, kevyellä gearilla nopeasti ja raskalla hitaammin). Ja toki saa päivitettyä eri tavoin, mutta ihan perustasollakin toimiva.Päätarinan ensimmäinen ylitsepääsemätön este tuli vastaan luolassa jotakin Wild Huntin soturia vastaan. Palasin suosiolla edelliseen tallennukseen luolan ulkopuolelle kaverin vedettyä mua viidettä kertaa putkeen pataan :D Tuon jälkeen olen ottanut selvää mutageeneistä ja muista lisävarusteista sekä suorittanut Witcher contracteja tulevaa kostoa varten.
Blood and bones on vaikeustasona eli taitaa olla toiseksi vaikein. Vielä olisi yksi kysymys. Inventory näyttää esimerkiksi mun karhun taljojen arvoksi yli 100 kultaa(?), mutta kauppiaat tarjoavat niistä vaan parikymppiä/kpl. Missä noita kamoja kannattaa myydä parhaan hinnan saamiseksi?Gwent ei kaikille maistu, mutta suosittelen antamaan sille mahdollisuuden. Yksi koko pelisarjan koukuttavimmista asioista.
Pääjuoni kannattaa ehdottomasti jättää aina välillä kellumaan ja keskittyä sivutekemiseen. Mutta ei liian pitkäksi aikaa, ettei käy liian helpoksi hahmon ylilevelaamisen takia. :) Niitä Witcher diagrameja kannattaa metsästää; nuo Witcher setit ovat aika lailla, parasta mitä pelillä on tarjota varusteiden muodossa.
Millä vaikeusasteella pelaat? Öljyt ovat myös tärkeä buffi miekan tekemään vahinkoon. Itse omalla pelikerralla panostin alkemiaan ja lähitaisteluun ja vaikeimmalla vaikeusasteellakin taistelut olivat melko helppoja, varsinkin alun jälkeen.
Blood and bones on vaikeustasona eli taitaa olla toiseksi vaikein. Vielä olisi yksi kysymys. Inventory näyttää esimerkiksi mun karhun taljojen arvoksi yli 100 kultaa(?), mutta kauppiaat tarjoavat niistä vaan parikymppiä/kpl. Missä noita kamoja kannattaa myydä parhaan hinnan saamiseksi?
Joo, quen ja sitten mutageeneistä se joku, että kun syöt ruokaa, niin se pukkaa HP:tä jonkun 30 sekuntia vaimitäseoli. Siinä kun vielä ripostelet, eli väistelet vaan kaikki iskut maltilla odottaen omaa saumaa iskeä ja että quen sekä HP palautuvat, niin menee homma liiankin helpoksi. Joku sanoisi ilkeästi pelin olevan rikki, joskin joutuu vaikeimmallakin tasolla vielä kunnioittamaan vihollislaumaa.Itse tuli loppuviimeksi aika vähän "signs"eja käytettyä ("Igni"llä on ihan hauskaa teurastaa pikkueläimiä huvin vuoksi), mutta "Quen" voi olla pomotappeluissa kovinkin hyödyllinen. Tekee siis "taikasuojan" jolla voi ottaa yhden kunnon osuman ilman että tuntuu missään, sitten pitää odotella vähän aikaa että tuon saa uudestaan päälle (tähän vaikuttaa kuinka raskaat varusteet on päällä, kevyellä gearilla nopeasti ja raskalla hitaammin). Ja toki saa päivitettyä eri tavoin, mutta ihan perustasollakin toimiva.
Jos nyt meinaat Detroitin tapaan tarinavoittoista QTE-jumppaa, niin toki Heavy Rain ja Beyond: Two Souls. Samalta tekijältä - jälkimmäisen omasta mielestä heikompi, vaikka on siinäkin puolensa.Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!
Juuri tuli maaliin Detroit - Become Human peli. Loistava interaktiivinen tekele missä pelaajan päätökset oikeasti muovaa tarinaa. Vähän kuin elokuvaa katsoisi, mutta saat itse osallistua mukaan touhuun. Tykkään ihan törkeästi. Telltale Gamesin kaikki interaktiiviset pelit myös läpi koluttu. Walking Dead, Wolf Among Us, Batmanit. Nyt pitäisi löytää uutta tekelettä. LA Noirea olen pohdiskellut aloittaa, vaikka ei täysin mikään interaktiivinen tekele olekkaan. Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!
Kannattaa Noirekin pelailla ehdottomasti. Hablaan David Cage -listaan vielä Fahrenheit/Indigo Prophecy, joka on 2/3 kestostaan timanttia. Samaten yllä oleva Life Is Strange on valtavan hyvä ja kantsii aloittaa ykkösestä, joka on paras ja silkkaa huikeutta. Lisäksi kulttiohjaaja Larry Fessendenin Until Dawn on kova. Ja jos kävelysimulaattoreihin mennään, niin Firewatch on aatelia. Se on siitäkin harvinainen, että kokemus on välittömämpi kuin kollegoissaan, koska ei vellota pelkkien muistojen parissa, vaan ollaan intensiivisesti myös reaaliajassa kiinni. Siitä jos tykkää, niin voi sitten kokeilla muitakin genren parhaimmistoa.LA Noirea olen pohdiskellut aloittaa, vaikka ei täysin mikään interaktiivinen tekele olekkaan. Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!
Hommasin Director’s Cutin ilman että olen pelannut aiempaa versiota. Onko grafiikoissa isokin ero vanhaan nähden? Ei näytä videoiden perusteella miltään maata mullistavalta erolta.Ghost of Tsushima tuli päivitettyä Directors Cuttiin PS5:lle. Eli DLCnä uusi saari ja ehostettu kaikinpuolin. On muuten aivan helvetin komea. Alussa ollaan, mutta kyllä tässä jälleen kaikki on tallella mikä teki itselle tästä pelistä täyskympin. Suosittelut.
Hommasin Director’s Cutin ilman että olen pelannut aiempaa versiota. Onko grafiikoissa isokin ero vanhaan nähden? Ei näytä videoiden perusteella miltään maata mullistavalta erolta.
Kyllähän tuo 30fps -> 60fps tekee jo paljon. Itse odotin vähän saman kaltaisia parannuksia kuin esim AC Valhallan ps4:n ja ps5:n välillä, tai Immortal Fenyx Risingissa, joissa myös valaistusefektejä parannettiin. GoT:ssa niitä on kyllä toisaalta vaikea parantaa.Lähinnä 60fps tekee paljon itselle. Muuten tosiaan maltillinen ero loppupeleissä. Omasta mielestä siis peli oli jo aikaisemmin hienoimpia pelejä pleikkarille. Liikkeessä komein.
Jos mennään akateemisen runkkauksen puolelle, niin PS4 Pro-versio on 1800cb*), ja tämä uusi PS5-versio on 2160cb, eli sikäli parempi resoluutio. Mutta tavallisilla katseluetäisyyksillä tuota ei välttämättä/melkein ikinä huomaa. Joka tapauksessa aivan mahtava peli, on ollut kivaa pelata uusiksi. Mutta 60fps PS5:lla tuli jo aiemmin ilmaisena päivityksenä, sitä varten ei tartte DLC:tä ostaa.Kyllähän tuo 30fps -> 60fps tekee jo paljon. Itse odotin vähän saman kaltaisia parannuksia kuin esim AC Valhallan ps4:n ja ps5:n välillä, tai Immortal Fenyx Risingissa, joissa myös valaistusefektejä parannettiin. GoT:ssa niitä on kyllä toisaalta vaikea parantaa.
Ja kun nykyiset 4k telkkarit osaavat skaalata alhaisemman resoluution 4k-resoluutioksi, niin eroja on entistä vaikeampi huomata. Aikanaan kun vaihdoin Full Hd-telkkarin 4k:hon, niin ihmettelin kun pelien grafiikat tarkentuivat kertaheitolla. Toki skaalattu 4k on eri asia kuin natiivi 4k, mutta pitää olla todella paljon yksityiskohtia että eron huomaa. GoT ei grafiikoiltaan ehkä kuulu siihen yksityiskohtaisimpaan kastiin. Siinä pelin kauneus on tehty muilla asioilla.Jos mennään akateemisen runkkauksen puolelle, niin PS4 Pro-versio on 1800cb*), ja tämä uusi PS5-versio on 2160cb, eli sikäli parempi resoluutio. Mutta tavallisilla katseluetäisyyksillä tuota ei välttämättä/melkein ikinä huomaa. Joka tapauksessa aivan mahtava peli, on ollut kivaa pelata uusiksi. Mutta 60fps PS5:lla tuli jo aiemmin ilmaisena päivityksenä, sitä varten ei tartte DLC:tä ostaa.
*) eli että checkerboard, vs. natiivi resoluutio. Onko tuolla käytännössä merkitystä, omasta mielestä ei. Ellei sitten tykkää laittaa peliä pauselle ja zoomata paljon tai olla naama kiinni ruudussa.
Ghost of Tsushima tuli päivitettyä Directors Cuttiin PS5:lle. Eli DLCnä uusi saari ja ehostettu kaikinpuolin. On muuten aivan helvetin komea. Alussa ollaan, mutta kyllä tässä jälleen kaikki on tallella mikä teki itselle tästä pelistä täyskympin. Suosittelut.