Vihreä Liitto

  • 1 403 096
  • 10 661

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt vaan hyvä pöhinä päälle ja sinnetännemäet ja emmakarit joukolla kouluttamaan haukoista tiedostavia vegaaneja! On kyllä hupaisaa kun "ympäristöpuolueen" edustaja pöyristyy kun näkee luonnon toimintaa.

Ja näitä ihmiset äänestävät....
Sinähän tässä olet pöyristynyt.

On kyllä sakeaa luettavaa koko ketju. Väkisinkin pistää pohtimaan, miksi edes luen koko foorumia.
 

Jeffrey

Jäsen
Miten vihreät ja tuulivoima kytketään aina niin aatoksellisesti toisiinsa kun kyseessä on ainakin Suomen kamaralla täysin kepun luomus? Vai onko se vaan trendikkäämpää haukkua Emma Karia vaikkapa nyt Mauri Pekkarisen sijasta? Lisäkysymyksenä toki vielä se, että minkä puolueen edustaja esitti juuri uusiutuvaenergialle ja tuulivoimalle uusia tukia?

Tämähän on ihan totta. Vihreät ovat ainakin euroopan tasolla profiloituneet enemmänkin kasvavan hiilivoiman tuotannon ajajiksi. Viimeksi kun ovat vihreät olleet Suomessa asiasta äänessä, niin kovasti toivottiin tätä Saksan mallia Suomeenkin. Saksa on siis profiloitunut massiiviseksi hiilivoiman lisärakentamisen maaksi.
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Sinähän tässä olet pöyristynyt.

On kyllä sakeaa luettavaa koko ketju. Väkisinkin pistää pohtimaan, miksi edes luen koko foorumia.

Minua vain naurattaa. Kun ympäristöpuolueeksi itsensä profiloivan porukan yksi näkyvimmistä jäsenistä järkyttyy nähdessään luonnonmukaista toimintaa niin ollaan kyllä niin absurdilla tasolla ettei oikeen mikään vedä tälle vertoja...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minua vain naurattaa. Kun ympäristöpuolueeksi itsensä profiloivan porukan yksi näkyvimmistä jäsenistä järkyttyy nähdessään luonnonmukaista toimintaa niin ollaan kyllä niin absurdilla tasolla ettei oikeen mikään vedä tälle vertoja...
Niin paljon kun minä vihreitä rakastankin, niin ei Sinnemäki ole sanonut järkyttyneensä mikä todnäk johtuu siitä ettei hän ole tapahtuneesta järkyttynyt. Tämä teidän some-kohunne on taas niin naurattava kuin voi olla. Anni kirjoittaa henkkoht facebook-sivulleen päivänsä tapahtumista, kuten monet tekevät ja toimittaja kirjoittaa siitä raflaavan jutun jossa käyttää järkytys-sanaa ja fanipojat ryntäävät täyttämään forumit.
Siellä on pojat Tyrväiseltä nähty järkyttävä sikailu edellisessä pelissä, klikatkaa otsikkoa ja ottakaa kantaa.
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Niin paljon kun minä vihreitä rakastankin, niin ei Sinnemäki ole sanonut järkyttyneensä mikä todnäk johtuu siitä ettei hän ole tapahtuneesta järkyttynyt. Tämä teidän some-kohunne on taas niin naurattava kuin voi olla. Anni kirjoittaa henkkoht facebook-sivulleen päivänsä tapahtumista, kuten monet tekevät ja toimittaja kirjoittaa siitä raflaavan jutun jossa käyttää järkytys-sanaa ja fanipojat ryntäävät täyttämään forumit.
Siellä on pojat Tyrväiseltä nähty järkyttävä sikailu edellisessä pelissä, klikatkaa otsikkoa ja ottakaa kantaa.

Tässä tapauksessahan nimenomaan "luonnon puolesta" puolueen yksi tunnetuimmista hahmoista järkyttyy siitä kuinka luonnossa voi käydä näinkin ikävästi... Mutta uskossaan vahvat varmasti pitävät tätäkin vain osoituksena luonnon rasismista johon pitää puuttua kriminalisoimalla vihapuhe!
 

Undrafted

Jäsen
Niin paljon kun minä vihreitä rakastankin, niin ei Sinnemäki ole sanonut järkyttyneensä mikä todnäk johtuu siitä ettei hän ole tapahtuneesta järkyttynyt. Tämä teidän some-kohunne on taas niin naurattava kuin voi olla. Anni kirjoittaa henkkoht facebook-sivulleen päivänsä tapahtumista, kuten monet tekevät ja toimittaja kirjoittaa siitä raflaavan jutun jossa käyttää järkytys-sanaa ja fanipojat ryntäävät täyttämään forumit.
Siellä on pojat Tyrväiseltä nähty järkyttävä sikailu edellisessä pelissä, klikatkaa otsikkoa ja ottakaa kantaa.
Ei sanonut järkyttyneensä, mutta aika erikoista kommenttia hän asiasta heittää, jos toimittajan lainaukset pitävät paikkansa. Itse en esimerkiksi eläinten käytöksestä löydä ruumiinvalvojaistunnnelmia tai hyvästien jättämistä. Monet eläimet kuitenkin syövät lajitovereitaan joko suoraan saalistaen tai kuolleina löytäessään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse en esimerkiksi eläinten käytöksestä löydä ruumiinvalvojaistunnnelmia tai hyvästien jättämistä. Monet eläimet kuitenkin syövät lajitovereitaan joko suoraan saalistaen tai kuolleina löytäessään.
Norsut kuulemma pysähtyvät myöhempinä vuosina paikoille joissa niiden lauman jäseniä tai läheisiä on kuollut. Variksien sielunelämää en tunne.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua vain naurattaa. Kun ympäristöpuolueeksi itsensä profiloivan porukan yksi näkyvimmistä jäsenistä järkyttyy nähdessään luonnonmukaista toimintaa niin ollaan kyllä niin absurdilla tasolla ettei oikeen mikään vedä tälle vertoja...
Järkyttyminen on sinun oman pääsi sisällä. Minä koin tuon puheenvuoron, joka ei tietääkseni ollut mikään kannanotto, lähinnä runollisena kuvauksena kaupungissa esiintyvästä luontoilmiöstä.

Pitää olla aika umpimielinen, tarkoitushakuinen tai tyhmä, jos löytää jutusta jotain poliittisia ulottuvuksia tai jos aidosti epäilee, että Sinnemäelle olisi vierasta luonnossa tapahtuva kiertokulku.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vihreät ovat kaiken aikaa mankumassa rahaa. Milloin kehitysapuun, milloin taas mihinkin löhöily-yhtiskunnan päähänpistoon. Vihreiden unelmayhteiskunta tarjoaa kaiken "ilmaiseksi" kaikille. Se vaatii kovasti veroja ja vahvaa taloutta. Jos Vihreät ajaisivat luonnon asiaa, vastustaisivat he käytännössä jokaista veroeuroa, sillä niiden luominen vaatii toimivaa teollisuutta. Vihreät myös kannattavat lapsilisiä, vaikka on vaikea kuvitella ihmuskunnan alituisen kasvamisen olevan luonnon etu (monilapsisuus & moniavioisuus on musulmaanien pääelinkeino, joten islamistien lapsitehtaita ei tietenkään voi vastustaa).
Vihreiden unelmayhteiskunta vaatii todella paljon veroeuroja, joita ei pehmein keinoin saada. Vihreät eivät politiikallaan ole mitenkään ajamassa talouden downshiftausta. Eli eivät todellisuudessa aja luontoarvoja edistävää politiikkaa.
Onnittelut! Harvoin sitä näkee postausta, jossa on kaksi kappaletta, 95 sanaa ja 754 merkkiä ja jotka muodostavat 7 virkettä joista jokainen on olkiukko. Vielä parempaa, useampi virke sisältää enemmän kuin yhden olkiukon, parhaat jopa kolme! Tällainen omistautuminen vaatii kirjoittajaltaan erikoislahjakkuutta, tällaista ei voi harjoitella. Mestariksi synnytään.
 
Niin paljon kun minä vihreitä rakastankin, niin ei Sinnemäki ole sanonut järkyttyneensä mikä todnäk johtuu siitä ettei hän ole tapahtuneesta järkyttynyt.

Järkyttyminen on sinun oman pääsi sisällä.

Nimenomaan. Ei Sinnemäki järkyttynyt, hän vain oli "vähän pyörällä päästään melkein koko päivän". Näin syvästi visuaaliseen kokemukseen eivät ilmeisesti Anna Ahmatovan runot täysin valmista. Olisi kiva kuulla nimimerkin @bebeto näkemys tapahtuneesta. Onkohan tämä eläinten harjoittamasta karnivorismista pöllämystyminen peräti sellainen sukupolvikokemus? Miten teillä Ylöjärvellä? Meneekö siellä päin sukupolvella tunteisiin, jos näkevät elukan syövän toisen elukan?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Nimenomaan. Ei Sinnemäki järkyttynyt, hän vain oli "vähän pyörällä päästään melkein koko päivän". Näin syvästi visuaaliseen kokemukseen eivät ilmeisesti Anna Ahmatovan runot täysin valmista. Olisi kiva kuulla nimimerkin @bebeto näkemys tapahtuneesta. Onkohan tämä eläinten harjoittamasta karnivorismista pöllämystyminen peräti sellainen sukupolvikokemus? Miten teillä Ylöjärvellä? Meneekö siellä päin sukupolvella tunteisiin, jos näkevät elukan syövän toisen elukan?

Täytyy sanoa että viime aikoina on jäänyt yhteiskunnallisten asioiden seuraaminen lapsipuolen asemaan, olen keskittynyt täysin seuraamaan Patrik Laineen taivalta kohti 50:n maalin rajapyykkiä. Asiasta mitään tietämättä pidän luonnollisena että petoeläin saalistaa syödäkseen, ymmärrän toki hyvin että jonkun mielestä on vastenmielistä katsella kun joku syödään elävältä. En minäkään tykkää katsella luonto-ohjelmia jossa kissapeto saalistaa suloisen suurisilmäisen kauriin tai antiloopin. Mutta näin kuitenkin tapahtuu.
 
Asiasta mitään tietämättä pidän luonnollisena että petoeläin saalistaa syödäkseen, ymmärrän toki hyvin että jonkun mielestä on vastenmielistä katsella kun joku syödään elävältä.

Aivan. Yksi työkaverini kommentoi tähän Sinnemäen kanahaukkatarinaan, että "olisikohan se mieluummin katsellut miten kanahaukka kuolee nälkään".

Kyllä kai me kaikki joskus hämmennymme asioista, jotka joillekin muille ovat täysin arkisia. Minä olin vähän pyörällä päästäni melkein koko loppupäivän, kun näin kerran Hesassa ihan oikean raitsikan. Varmasti sellaisen näkeminen olisi elämys myös monille böndeläisille, joille eläinten lihansyönti on ihan arkipäiväinen ilmiö. Erkkereissä tupakoivat eivät sen sijaan raitsikoista ole moksiskaan.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitää olla aika umpimielinen, tarkoitushakuinen tai tyhmä, jos löytää jutusta jotain poliittisia ulottuvuksia tai jos aidosti epäilee, että Sinnemäelle olisi vierasta luonnossa tapahtuva kiertokulku.

En nyt ota kantaa onko Anni oikeasti järkyttynyt vai ei, kun en koko asiaa ole seurannut. Mutta olen varmaan kaikkia ylläolevia kun voin ihan aidosti epäillä Vihreää puoluetta kannattavan ihmisen käsitystä luonnon kiertokulusta. Ihan ilman sarvia ja hampaita, niin onhan normaalin kaupunkilaisvihreän käsitykset luonnon toiminnasta jokseenkin erikoisia.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En nyt ota kantaa onko Anni oikeasti järkyttynyt vai ei, kun en koko asiaa ole seurannut. Mutta olen varmaan kaikkia ylläolevia kun voin ihan aidosti epäillä Vihreää puoluetta kannattavan ihmisen käsitystä luonnon kiertokulusta. Ihan ilman sarvia ja hampaita, niin onhan normaalin kaupunkilaisvihreän käsitykset luonnon toiminnasta jokseenkin erikoisia.
Selvennätkö? Asun kaupungissa ja olen äänestänyt vihreitä, joten kiinnostaa tietää.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Onnittelut! Harvoin sitä näkee postausta, jossa on kaksi kappaletta, 95 sanaa ja 754 merkkiä ja jotka muodostavat 7 virkettä joista jokainen on olkiukko. Vielä parempaa, useampi virke sisältää enemmän kuin yhden olkiukon, parhaat jopa kolme! Tällainen omistautuminen vaatii kirjoittajaltaan erikoislahjakkuutta, tällaista ei voi harjoitella. Mestariksi synnytään.
Osoita olkiukot äläkä itse syyllisty kelvottomaan argumentointiin, jos kerran olet siinä mestari. Ad hominem- argumentti on argumentaatiovirhe siitä klassisimmasta päästäå.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selvennätkö? Asun kaupungissa ja olen äänestänyt vihreitä, joten kiinnostaa tietää.

Mikäli olet vihreiden linjoilla petoeläin-, metsänhoito- tai tuulivoima-asioissa, niin kuulut samaan, rinnakkaistodellisuudessa elävään, joukkoon. Ehkä jossain on myös tässä todellisuudessa elävä vihreä, Osmo?
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Minä elän vihreätä elämää. ainakin mökillä. Kovaa on, tänäänkin talsin järven toiselle puolen ja sahasin pokashalla ahkioon tuulenkaatopuusta pölkkyjä takkapuiksi. Oli ihan mielettömän kovaa homaa, huomenna taas uusiksi, vuoden aikan menee paljon puuta. Vihreä elämä on rankkaa, mutta kyllä siinä kunto kohenee.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä elän vihreätä elämää. ainakin mökillä. Kovaa on, tänäänkin talsin järven toiselle puolen ja sahasin pokashalla ahkioon tuulenkaatopuusta pölkkyjä takkapuiksi. Oli ihan mielettömän kovaa homaa, huomenna taas uusiksi, vuoden aikan menee paljon puuta. Vihreä elämä on rankkaa, mutta kyllä siinä kunto kohenee.
Kyllä ei ole hyvä homma tuo, hiukkapäästöjä tulee ja kaikki kuolee. Onko takassa hiukkassuodatin? Ja onhan puu kuivaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Osoita olkiukot äläkä itse syyllisty kelvottomaan argumentointiin, jos kerran olet siinä mestari. Ad hominem- argumentti on argumentaatiovirhe siitä klassisimmasta päästäå.
Juurihan osoitin. Joka ikinen lauseesi koko postauksessa on olkiukko. Perustele yksikin.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Järkyttyminen on sinun oman pääsi sisällä. Minä koin tuon puheenvuoron, joka ei tietääkseni ollut mikään kannanotto, lähinnä runollisena kuvauksena kaupungissa esiintyvästä luontoilmiöstä.

Pitää olla aika umpimielinen, tarkoitushakuinen tai tyhmä, jos löytää jutusta jotain poliittisia ulottuvuksia tai jos aidosti epäilee, että Sinnemäelle olisi vierasta luonnossa tapahtuva kiertokulku.

Meinasin kirjoittaa suunnilleen sanasta sanaan samat tänne aiemmin. Öyhälistön öyhönjanoisuutta ei voi koskaan aliarvioida.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Aika hienosti ovat piipertäjät saaneet tuon Sinnemäen trippailun selitettyä taas parhain päin. Lisää vaan Ultra Bra:ta, pilveä ja grappaa tuulimyllyyn, niin hyvä tulee!

#minäsuojelensinuahaukoilta
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Aivan järkyttävä on minusta tämä Jäämeri-ratahanke. Siellhän on Natura-alueita, ja poroja, tuskin tulee toteutuu. On tuo kyllä aika järkyttävää.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitkässä kuusessahan se hanke joka tapauksessa on. Saamelaiset vastustaa ankarasti juurikin niiden porojen vuoksi. Ja onhan se myönnettävä, että Lapin luonto on herkkä ja kaivurin jäljet tunturissa näkyvät kymmenien kilometrien päähän ja vuosisatojen ajan.

Ratahankkeen vastustajat lienee pääosin muita kuin cityvihreitä. Nuo saamelaiset taitaa ainakin olla porukkaa jotka ei hätkähdä, jos näkevät eläimen tappavan toisen.

Anni Sinnemäki muuten oli Sodankylän elokuvajuhlilla joskus 10 vuotta sitten ja näki Nanook-eskimon tappavan hylkeen valkokankaalla. Ei ollut millänsäkään.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Miljardeja rataan mikä vie satamaan mikä ei ole edes meidän oma. Ei tarvinne olla vihreä että tajuaa hankkeen mielettömyyden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös