Naisasiat

  • 7 489 762
  • 26 542

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
@Sp#16 Itse olen kerran ollut moisen kohteena ja tosiaan tätä tinderiä käytettiin minuakin vastaan. Olin siitä silloin varma, ettei minusta siellä mitään voi olla, sillä niin varmasti sieltä aikanaan kaikki poistelin. Kyse oli vain siitä, että tyttö halusi hypätä uuteen vaunuun, mutta ei asiasta halunnut käydä sen koommin keskustelua. Tämä oli sitten hänen tapansa lavastaa minut syylliseksi ja ns. oikeuttaa oman lähtönsä ilman selityksiä.

Olin silloin enemmänkin tyytyväinen, sillä tuollainen paljastaa aina sen todellisen luonteen. Lisäksi juttu oli vasta niin alussa ettei se päässyt harmittamaan.

Itse siis suosittelisin ottamaan jalat alle, jos voit olla varma siitä, ettei sinun profiiliasi siellä ole. Voihan tyttö myös testata tuolla sitä kuinka lujasti olet valmis juttuanne pitämään koossa, vai luovutatko heti tyyliin antaa olla.

Yksi tuollainen tapaus siis oli itselläni ja silloin päätin että vaikka kuinka kuuma kissa olisi niin en jaksa tämmöisiä ketkä "siskojen" kanssa pohtii parisuhteensa seuraavaa askelta selän takana. Hullu on hullu. Nämä siis omat kokemukset, enkä tässä nyt sinun naikkostasi arvostele. Läheltä vain liippas tuo toiminta.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Päivitystä Baronin naisasiaan: viikko sitten otettiin maailmansota näistä hänen "ihailijoistaan" joita on vuosien varrella riittänyt enempi tai vähempi. Somen myötä enempi. Aina on luvannut muutoksen, kymmenen hyvää ja vaikka mitä muuta sortuakseen uudestaan siihen, että oman 20v kumppanin kehut ovat luokkaa yhdentekeviä, mutta kun saman kuulee muualta, niin johan kokee itsensä ainutlaatuiseksi. Ja pisimmillään näillä teillä on menty ns. päätyyn asti.

Narsisti, narkkari, runkkari, mitä näitä termejä nyt latelemaan, mutta psyykkisesti sairas eukko tuo on ollut jo vuosia ja kaiken olen sietänyt, koska hyvät hetket ovat olleet hyviä ja lapset. Vittuilkaa vaan, mutta ilman jompaa kumpaa, niin meikäläinen vetäisi viikonloppuisänä eikä se ihan hirveästi houkuttele.

No joka tapauksessa pariterapiaan (aiemminkin olen yrittänyt, mutta eukolla ei ole ollut omaa halua siihen, koska ei ole ollut mitään ongelmaa) mennään ja tämä suhde laitetaan nyt pakettiin tavalla tai toisella: joko sieltä tullaan yhdessä ulos tai sitten ei.

Ja teille runkkareille, jotka olette lukeneet minulle lakikirjaa puhelimen katsomisesta ja viestisalaisuuden rikkomisesta: minulle sanottiin kiitos kun heitin hukkuvalle pelastusrenkaan ja katkaisin kierteen johon oli taas ajautumassa.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Kampitus voi ollakin testauilua, mutta aika sairaalta testailulta tuo tuntuu kun ei tämä tinder juttu nyt ainoa ollut. Toisaalta jokaisen kilahduksen jälkeen pyytää omaa mustasukkaisuuttaan anteeksi ja haluaa yrittää rakentaa jotain kestävää. Tyttö on myös kertonut kuinka huonosti häntä on aikaisemmin kohdeltu, joten sieltähän nuo varmasti sikiää. Itse vaan olen sitä tyyppiä, että aikaisempien säätöjen puiminen vituttaa ja viellä kun olemme näin alussa ja olen kaiken oikein tehnyt en koe, että haluan enää mitään todistellä. Ehkä hiukan itsepäiseltä kusipäältä kuullostan mutten ole parisuhdeterapeutti, joka pystyy muuta kuin haukkumaan aiemmat lyttyyn. Kaiken lisäksi tyttö on varmasti jo ties kuinka monelle jauhanut kuinka "samanlainen paska" olen kuin muutkin ja muuta valheiden sekamelska skeidaa, niin ei sekään pisteitä kohenna hänen kavereiden silmissä ja tekee minusta vain suuremman idiootin...on se pakko siirtyä tästäkin takavasempaan
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tässä kun kolmeakymppiä kolkutellaan niin näitä juttuja lukiessa toivoo vaan sitä että jos tästä vielä parisuhteeseen päädytään, että toinen osapuoli olisi suhtkoht tasapainoinen ihminen. Tuota draamaa ei elämään enää kaipaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
@Sp#16 tuohan on tyypillistä että kilahteluiden jälkeen ollaan kovinkin pahoillaan yms. Ei tee silti parisuhteesta toimivaa kun koko ajan joutuu pelkäämään että milloinkohan se seuraavan kerran alkaa skitsoilemaan. Eikä taida olla niinkään opittua kuin geneettistä tuollainen käytös, jotkut vaan ovat sairaalloisen mustasukkaisia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Edit2: @pernaveikko ja @moby kiitos näkemyksistä. Sinänsä rahapuoli ei huoleta koska minun kokemukseni perusteella olen yhteisten menojen nettomaksaja myös suominaisten kanssa. Eikä se mitään, harrastukset maksaa.

Kulttuuriero on tosiaan jonkinlainen. Niin kuin pernaveikko viittasikin, tämä neito totesi naisen olevan heikompi sukupuoli joten miehen homma on liidata. Hän sitten antaa taustatukea ja pitää huolen että miehinen ego voi hyvin.

Vaikuttaa tällaiselta "miehellä on tahtonsa, naisella on keinonsa" -asetelmalta, joka on varsin piristävä kyllä tämän suomalaisen tasapäisyyden rinnalla.

Katso ihmeessä kortit tuon venäläisen kanssa. Täällä Thaimaassa homma toimii samalla tavalla, eli minä maksan(toki hinnat ihan eri tasolla kuin Suomessa) kämpän + muut kiinteät kulut ja tietysti kun mennään ulos. Tietyllä tavalla virkistävää, kun roolit ovat selvillä. Ei tarvitse miettiä tasa-arvoasoita, tai menikö tämä nyt sukupuolineutraalilla tavalla yms. paskaa.

Emäntä on myös töissä, mutta tekee kotityöt ja laittaa ruokaa. Aina on ruoka valmiina kun tulen duunista kotiin. Ei tarvitse miettiä kenen vuoro tiskata tai siivota tai maksaa kauppalasku.

Saattaa kuulostaa kalliilta, mutta olen laskeskellut, että ei tämä kovin hintavaa ole, sillä säästöä syntyy siitä, kun yksin tuskin tulisi kokkailtua, vaan syötyä enemmän ulkona. Toki täällä ulkona syöminenkin on edullista, mutta kotona kokkaaminen puoli-ilmaista.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse vaan olen sitä tyyppiä, että aikaisempien säätöjen puiminen vituttaa ja viellä kun olemme näin alussa ja olen kaiken oikein tehnyt en koe, että haluan enää mitään todistellä. Ehkä hiukan itsepäiseltä kusipäältä kuullostan mutten ole parisuhdeterapeutti, joka pystyy muuta kuin haukkumaan aiemmat lyttyyn. Kaiken lisäksi tyttö on varmasti jo ties kuinka monelle jauhanut kuinka "samanlainen paska" olen kuin muutkin ja muuta valheiden sekamelska skeidaa, niin ei sekään pisteitä kohenna hänen kavereiden silmissä ja tekee minusta vain suuremman idiootin...on se pakko siirtyä tästäkin takavasempaan
Et sinä ole itsepäinen kusipää. Kuulostaa siltä ettet ole tehnyt mitään väärää. Nainen taas selkeästi on. Jätä nyt ihmeessä hänet vaikka se vaikealta tuntuu. 99,9 % todennäköisyydellä ei tuo tosta tule muuttumaan. Jos joku kertoo tähän tarinan kuinka sai sairaalloisen mustasukkaisen naisen muutettua terveeksi, niin pyörrän sanani, mutta epäilenpä ettei tuollaista viestiä tähän ketjuun kukaan kirjoita.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No joka tapauksessa pariterapiaan mennään ja tämä suhde laitetaan nyt pakettiin tavalla tai toisella: joko sieltä tullaan yhdessä ulos tai sitten ei.

@BaronFIN Tämä oli hienoa kuulla. Tsemppiä ja jaksamista. Toivon teille parasta mahdollista lopputulosta tuon terapian avulla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miksi helvetissä kukaan alkaisi testaamaan tälläistä? "Alan kusipääksi jotta huomaan miten pitkälle voin mennä ilman että mies jättää"
Ehkä vähän kärjistettyä tämä, mutta käyhän se joskus mielessä minullakin että olisiko avoin kahden ihmisen välinen asioista keskusteleminen vaihtoehto näiden monimutkaisten kiemuroiden ja koukeroiden sijasta?

En todellakaan ole mikään mestari itsekään näissä asioissa ollut menneisyydessäni, mutta jos sieltä nyt jotain voi oppia niin se on juurikin tuo, että ei pidä vetäytyä kuoreensa, vaan puhua asioista.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi helvetissä kukaan alkaisi testaamaan tälläistä? "Alan kusipääksi jotta huomaan miten pitkälle voin mennä ilman että mies jättää"

Sinähän sen sanoit. Joillain ihmisillä on tapana vain olla hieman kusipäisempi koskien parisuhteita. Koetellaan ja testaillaan eikä puhuta asioista.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Päivitystä Baronin naisasiaan: viikko sitten otettiin maailmansota näistä hänen "ihailijoistaan" joita on vuosien varrella riittänyt enempi tai vähempi. Somen myötä enempi. Ja pisimmillään näillä teillä on menty ns. päätyyn asti.

Vittuilkaa vaan, mutta ilman jompaa kumpaa, niin meikäläinen vetäisi viikonloppuisänä eikä se ihan hirveästi houkuttele.

No joka tapauksessa pariterapiaan (aiemminkin olen yrittänyt, mutta runolla ei ole ollut omaa halua siihen, koska ei ole ollut mitään ongelmaa) mennään ja tämä suhde laitetaan nyt pakettiin tavalla tai toisella: joko sieltä tullaan yhdessä ulos tai sitten ei.

Teillä oli ihan hirveä riita siis siitä kun hänen entiset ihastukset ottaa häneen yhteyttä ja hän antaa vastakaikua? Kyllä minäkin hermostuisin. Varsinkin jos jonkun kohdalla ollaan menty päätyyn saakka niin todellakin sinulla on syy reagoida voimakkaasti.

Sanoit että viikonloppu isänä oleminen ei houkuttele. Yhteishuoltajuus? Viikko molemmilla vuorostaan?
Oletko onnellinen? Tuskin. Ja jos et ole niin mun mielestä sun pitää tehdä rankkojakin ratkaisuja. 20 vuotta saman naisen kanssa. Ja siitä lähteminen on varmasti todella vaikeaa. Tai tiedänhän mä sen itsekin kun puolivuotta sitten sama tapahtui mulle. Ei oikein vieläkään osaa olla lainkaan itsekseen.

Tämä pariterapia on minusta hyvä idea. Saatte jonkinlaisen ratkaisun asiaan. Joko olette yhdessä tai sitten teette lopullisen ratkaisun erosta.

Helvetin vaikeita asioita ovat.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Miksi helvetissä kukaan alkaisi testaamaan tälläistä? "Alan kusipääksi jotta huomaan miten pitkälle voin mennä ilman että mies jättää"
Tämähän ei itsellenikään oikein koskaan auennut, mutta jälkikäteen ei ole kyllä ihmetyttänyt. Kyllä sitä kaikkea mahtuu tällekin pallolle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tulkaa vittu hakee mut täält veke.

Mikset vain lähde pubiin. Jos on sinun kämppäsi, niin tuskin se sitä silti hajoittaa. Toisaalta, kun tästä ketjusta lukee millaisiin tyttöihin jengi on törmännyt, niin ei tietenkään voi olla täysin varma.

Ei kyllä ole moni asia ahdistavampaa kuin joutua asumaan eksän kanssa, kun välillä se on ollut olosuhteiden pakosta melkein pakollista. Eli siis ymmärrän kuinka jo ihan vaikka muutama tunti on ihan vitusta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Paha mieli sen puolesta, ku oli mulle kertomatta tullu just mua varten Helsinkiin viikoks. Luulin, et olis kaks päivää vaan. Olis voinu ilmottaa kyllä.

Tälläiset yllätyshyökkäykset kyllä vituttaa ja sellaisten uhriksi olen joutunut. Mitä järkeä pamahtaa ilmoittamatta paikalle, jos ei ole mitään tietoa mitä toinen on puuhaamassa.

Nyt taitaa tyttö jo ymmärtää, että ei noin. Ei se vielä tee sinusta jäykkää insinööriä, jos haluat tietää etukäteen saako rauhassa juoda kaljaa vai tuleeko joku jonnekin.

Ex-vaimon kanssa sain sovittua kivuttomasti, että laita nyt helvetti viestiä, jos tulet iltavuorosta tunnin aikaisemmin. Syy oli ihan se, kun saattoi olla musiikit ja saunat päällä. Olihan se hänellekin varmasti kivempi tulla kotiin noiden hommien loputtua. Iltavuorosta hän tuli aina samalla bussilla, niin tiesin minuutin tarkkuudella ehtiikö vielä jonkun biisin kuunnella. Se nyt vain helpotti omaa elämää.

Kaverilla on arkivapaita ja avovaimonsa tekee perustoimistoaikoja, mutta sen verran päällikkönä, että joskus voi mennä myöhempään. Ikävää se on kotona vetää tiistaikännejä ja sitten yhtäkkiä avaimet ropiseekin lukossa. Kotiintuloaikaa pyritään selvittelemään jollain tyhjänpäiväisillä mitä tänään syötäisiin viesteillä.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Kiitos veli Pernis! Tuli hyvä mieli ku kirjotit! Tilanne helpottu, ku annoin suuseksiä. Nyt maataan tääl Haagassa puistossa. Kotiin haluisin, mut en kehtaa vielä lähteä.

E: Nyt kotona. En meinannu päästä lähtee, mut vetosin lopulta lapsiin. Typerää, ku yleensä oon tosi suorapuheinen ja teen mitä teen. Tän kanssa en jotenkin osaa vaan. Heikko olen ma. Ihme tyttö toi kyllä. Paha mieli sen puolesta, ku oli mulle kertomatta tullu just mua varten Helsinkiin viikoks. Luulin, et olis kaks päivää vaan. Olis voinu ilmottaa kyllä. Asuu ulkomailla nyt asuvan kaverinsa kämpässä, et ei onneks mitää hotellia ollu maksanu. Sanoin lähtiessäni puistosta, et kannattais lähtee kotiin ja kysyin viel mitä se ajattelee ja tuntee ylipäänsä kaikesta, ni sano "Vähän pettyny olo, ku lähet. Olisin halunnu nukkuu ens yön sun kaa. Voisitsä jättää lapset sun vanhemmille viel pariks päiväks? Nähään viimeistään lauantaina!". Öö, aijaa. Kai täytyy sit nähä ja takoa kunnolla sen päähän, et kaikki oli hyvin, ku oli selvää molemmille, ettei seurustella, mut nyt ei vaan toimi.

Off topic! @pernaveikko Mitä tykkäsit mun Ovechkinin paidasta, haha!?

Lapsia ei mihinkään mummolaan viedä jonku muijan takia!
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kaverilla on arkivapaita ja avovaimonsa tekee perustoimistoaikoja, mutta sen verran päällikkönä, että joskus voi mennä myöhempään. Ikävää se on kotona vetää tiistaikännejä ja sitten yhtäkkiä avaimet ropiseekin lukossa. Kotiintuloaikaa pyritään selvittelemään jollain tyhjänpäiväisillä mitä tänään syötäisiin viesteillä.

Näin juuri! Mikäs sen kamalampaa kuin jäädä rysän päältä kiinni salaa juopottelusta. Mitä meille suomalaisille miehille enää jää jos vielä piilopullotkin viedään!
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Ei tietenkään viedä. Se menee näin: "Likat hei, mä meen illal treffeille, ni viittittekö lähtee sit mummolle, ku jos tyttö tulee sit yöks tai muuta?", ja sit ne lähtee. Mä mikää pullan tuoksunen yh-isä oo.

En minäkään pullalta tuoksu mutta aina poitsujen kanssa vietetty aika on ykkösenä... jos neidot ei sitä ymmärrä ni ei voi minkään. Kaikki on ymmärtäny tähän asti ja kaikille on löytyny aikaa :) Nyt lapset on äidillään ja minä riennän neitoni luokse nauttimaan rokki viikonlopusta. Tsemiä sinne!
 

sinikettu

Jäsen
Länkkärinainen etsii usein "täydellistä" miestä, kun taas slaavinainen miestä, jota itse voi täydentää.
Olen tästä vähän eri mieltä. Kyllä, osa parhaassa iässä oleista naisista etsii 40-vuotiasta, rikasta ja menestynyttä miestä, mutta väittäisin tuon joukon pieni vähemmistö naisista. Suuri osa naisista etsii miestyyppiä, joka ei ole vielä liian valmis, mutta jolla on kykyä ja potentiaalia elämän eri alueilla, mutta nuo eivät vielä ole hioutuneet huippuunsa. Eräänlainen work-in-progress tyylinen mies siis. Tuollaiset miehet harvoin ovat yli 30-vuotiaita. Tosin psykologisen kirjallisuuden mukaan, ehkä jokseenkin ironisesti, vaikka nainen on se osapuoli, joka haluaa partneriaan muokata haluamaansa suuntaan, nainen on itse asiassa useammin se, joka helpommin muovautuu partnerinsa rinnalla erilaisiin kaavoihin ja käytökseen.

Muutenkin suurin ihmisten toisiinsa sitoja on yhteinen kasvu, kehitys ja kulkeminen elämässä eteenpäin samaa polkua. 42 vuotiaan miehen ja 21-vuotiaan naisen kohdalla se voi olla hieman hankalaa, jos toisen ihmisen elämänkaari ja kokemukset aikuisiällä eroavat kymmeniä vuosia.

7-10 vuotta lienee suurimmalla osalla naisista eräänlainen yläraja, mitä tulee suhteen toimivuuteen ja luontevuuteen. Toki tähän löytyy poikkeuksia vaikka millä mitalla, mutta itse en ainakaan ole tavannut kovinkaan monta alle 25-vuotiasta naista, joka ei jollain tavalla hätkähtäisi yli 35-vuotiaan miehen kanssa seurustelusta. Toisaalta uskon, että moni näistä lopulta voisi siihen alkaa, mutta se todennäköisesti tuntuisi alussa vähän oudolta. Jos sellainen nainen löytyy, niin kaasu vaan pohjaan.

30-35 on ylipäänsäkin keskimäärin miehellä parasta aikaa parisuhdemarkkinoilla, jos on pitänyt itsestään huolen. Tuossa kohtaa ihmisellä alkaa olemaan jo iso tukku kokemusta elämästä sekä ajan tuomaa vakautta ja itsevarmuutta. Taidot ihmissuhteiden, itsenäisyyden ja elämänhallinnan kohdalla pitäisi olla jo ihan hyvää luokkaa. Jos asiat on tehty hyvin, myös varallisuutta on alkanut varttumaan kohtalaisesti. Sen lisäksi pahin testosteroniryöppy on poistunut kehosta niin, ettei tatti enää pakonomaisesti heilahda joka toista 20-kesäistä naista kohti. Itsellläni ei ainakaan ole sen kummemmin haluja alkaa etsimään pitkän ajan partneria ainakaan ennen 30 ikävuotta ja tuskin vielä silloinkaan.

Nyrkkisääntönä voisin todeta, että 33-35 vuotiaana voisin napata jonkun näppärän yliopistosta vasta valmistuneen 23-25 vuotiaan naisen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Olen tästä vähän eri mieltä. Kyllä, osa parhaassa iässä oleista naisista etsii 40-vuotiasta, rikasta ja menestynyttä miestä, mutta väittäisin tuon joukon pieni vähemmistö naisista. Suuri osa naisista etsii miestyyppiä, joka ei ole vielä liian valmis, mutta jolla on kykyä ja potentiaalia elämän eri alueilla, mutta nuo eivät vielä ole hioutuneet huippuunsa. Eräänlainen work-in-progress tyylinen mies siis. Tuollaiset miehet harvoin ovat yli 30-vuotiaita. Tosin psykologisen kirjallisuuden mukaan, ehkä jokseenkin ironisesti, vaikka nainen on se osapuoli, joka haluaa partneriaan muokata haluamaansa suuntaan, nainen on itse asiassa useammin se, joka helpommin muovautuu partnerinsa rinnalla erilaisiin kaavoihin ja käytökseen.

Muutenkin suurin ihmisten toisiinsa sitoja on yhteinen kasvu, kehitys ja kulkeminen elämässä eteenpäin samaa polkua. 42 vuotiaan miehen ja 21-vuotiaan naisen kohdalla se voi olla hieman hankalaa, jos toisen ihmisen elämänkaari ja kokemukset aikuisiällä eroavat kymmeniä vuosia.

7-10 vuotta lienee suurimmalla osalla naisista eräänlainen yläraja, mitä tulee suhteen toimivuuteen ja luontevuuteen. Toki tähän löytyy poikkeuksia vaikka millä mitalla, mutta itse en ainakaan ole tavannut kovinkaan monta alle 25-vuotiasta naista, joka ei jollain tavalla hätkähtäisi yli 35-vuotiaan miehen kanssa seurustelusta. Toisaalta uskon, että moni näistä lopulta voisi siihen alkaa, mutta se todennäköisesti tuntuisi alussa vähän oudolta. Jos sellainen nainen löytyy, niin kaasu vaan pohjaan.

30-35 on ylipäänsäkin keskimäärin miehellä parasta aikaa parisuhdemarkkinoilla, jos on pitänyt itsestään huolen. Tuossa kohtaa ihmisellä alkaa olemaan jo iso tukku kokemusta elämästä sekä ajan tuomaa vakautta ja itsevarmuutta. Taidot ihmissuhteiden, itsenäisyyden ja elämänhallinnan kohdalla pitäisi olla jo ihan hyvää luokkaa. Jos asiat on tehty hyvin, myös varallisuutta on alkanut varttumaan kohtalaisesti. Sen lisäksi pahin testosteroniryöppy on poistunut kehosta niin, ettei tatti enää pakonomaisesti heilahda joka toista 20-kesäistä naista kohti. Itsellläni ei ainakaan ole sen kummemmin haluja alkaa etsimään pitkän ajan partneria ainakaan ennen 30 ikävuotta ja tuskin vielä silloinkaan.

Nyrkkisääntönä voisin todeta, että 33-35 vuotiaana voisin napata jonkun näppärän yliopistosta vasta valmistuneen 23-25 vuotiaan naisen.

Aamen
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa-a, mitähän sitä tekisi. Keväällä tutustuin netissä yhteen naiseen. Hieman siinä kirjoiteltiin ja mietittiin näkemistä, mutta juttu unohtui. Jokunen päivä sitten se pitkästä aikaa pisti taas viestiä ja selvisi että molemmat ollaan tässä välissä muutettu ja sattumoisin vielä naapuritaloihin. Nyt tuli kutsu viekkuun. Hitto vaan kun jotenkin en haluaisi näistä taloista silleen tuntea kun harvemmin tuolla ulkona selvin päin esiinnyn. Varsinkin illalla kun askel heittäen tulee kotiin niin koko talon edestä pitäis kävellä. Ei ole tyttöystävämatskua, mutta kuitenkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just nyt en kyllä lähde kun oon suorittanut normaalin miehen aamutoimet, runkkaus - hampaiden pesu - runkkaus, paitsi hampaat on pesemättä. Ja pienoinen krapulakin vaivaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nyrkkisääntönä voisin todeta, että 33-35 vuotiaana voisin napata jonkun näppärän yliopistosta vasta valmistuneen 23-25 vuotiaan naisen.
Jos tuo näppärä käsittää myös henkisen kypsyyden, ymmärrän jossain määrin tämän nyrkkisäännön, mutta kun tuolla yliopistossa vastikään vietin aikaan suurin piirtein 10-15 vuotta itseäni nuorempien seassa, en kyllä pidempiaikaista suhdetta olisi miettinyt kenenkään kanssa, tämä siis sillä oletuksella, että niitä olisi mulle valittavaksi asti ollut. Kauniita toki monikin ja varmasti älykkäitäkin, mutta kyllähän ne jutut oli "siis niinku silleen niin sellasta että hei" ei kiitos. No, yksilöitä toki ja mulla nyt vaikutti asiaan sekin, ettei mikään bilemaailma tai vastaavat perus-yotouhut touhut ole koskaan kiinnostaneet.
---

Pakko todeta, että aika suurella itseluottamuksella sä juttelet @sinikettu parisuhteesta ja parhaasta iästä 30-35 ikävuoden välillä, kun kumpaakaan juttujesi perusteella ei ole plakkarissa. Taannoin myös kasvatuksesta ja lapsista heittelit sinänsä mielenkiintoista läppää, vaikka niistäkään ei ilmeisesti omakohtaista kokemusta ole. Nämä siis ilman tarvetta vittuiluun. Hyvähän se yleensä on, että jonkinlainen sapluuna on olemassa, kunhan vain pitää mielessä, että varsinkaan ihmissuhdeasioissa kovin mustavalkoista ja kiveenhakattuja asetelmaa on turha ruokkia. Tai näin ainakin itse olen tupannut iän myötä ajattelemaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aiemmin mainittuun venäläistyttöön vielä tänä aamuna tapahtunutta. Menen asemalle vastaan ja tytöllä on joku kesäriepu mitä en muista aikaisemmin nähneeni.

- Moi
- Moikka
- Kiva kesämekko sulla
- Joo, onhan tää, mutta oikeastaan tarttisin uuden
- Niin siis vai mä tarttisin?
- No niin!

Eihän kukaan (no, taitaa monet kyllä olla) ole niin tossun alla, että samantien kaupoille ryntäisi ja eihän tuota edes täysin tosissaan heitetty. Mutta se on juuri se ajatusmaailma silti ja voisin hyvin kuvitella joskus parin kuukauden päästä hänen yhtäkkiä sanovan mennäänkö tänään ostamaan se mekko. Itse tietenkin ihan pihalla mistähän nyt voi olla kyse.

"No etkö nyt muka muista, kun asemalla lupasit."

Ihania ovat, ota kiinni, jos saat.

EDIT:

Ai niin ja sehän jäi sanomatta, että aina kävellään käsi kädessä. Kerta kaikkiaan aina ja joka paikassa kaikkialle. Siihenkin tottuu kyllä eikä sen muutenkaan tarvitse mikään taakka olla.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Jos tuo näppärä käsittää myös henkisen kypsyyden, ymmärrän jossain määrin tämän nyrkkisäännön, mutta kun tuolla yliopistossa vastikään vietin aikaan suurin piirtein 10-15 vuotta itseäni nuorempien seassa, en kyllä pidempiaikaista suhdetta olisi miettinyt kenenkään kanssa, tämä siis sillä oletuksella, että niitä olisi mulle valittavaksi asti ollut. Kauniita toki monikin ja varmasti älykkäitäkin, mutta kyllähän ne jutut oli "siis niinku silleen niin sellasta että hei" ei kiitos. No, yksilöitä toki ja mulla nyt vaikutti asiaan sekin, ettei mikään bilemaailma tai vastaavat perus-yotouhut touhut ole koskaan kiinnostaneet.
Riippunee vähän myös alasta. Lääketieteen puolella ainakin on ikänsä puolesta todella kypsää 20-25 vuotiasta jengiä. Toki läheskään kaikki eivät sitä ole, mutta eipä sitä tuon ikäisistä voikaan olettaa. Suurin osa nuorista naisista bilettää opiskeluaikana paljon, eikä siinä ole mitään kummallista. Ehkä tietyn persoonallisuusprofiilin ihmiset ovat vähän pidättyväisempiä tuon suhteen. Konservatiiviset, uskonnolliset ihmiset tai sellaiset, joiden persoonallisuuspiirteisiin kuuluu alhainen ekstraversio ja avoimuus. Henkilökohtaisesti en ole järin kiinnostunut sellaisten ihmisten kanssa seurustelusta. Bilettämisen ja vapaamman meiningin suhteen on asiat olleet niin iät ja ajat opiskelupiireissä, eikä se ole ennenkään estänyt, etteikö yliopistosta putkahda valmistuttuaan ulos hyvin sivistyneitä, fiksuja ja asiallisia ihmisiä kaikilta aloilta.

Olen toisaalta samaa mieltä, etten usko vanhemmalla iällä haluavani seurustella opiskelijan kanssa. Siksi kirjoitinkin yliopistosta vasta valmistuneen enkä yliopisto-opiskelijan kanssa. Samoin ikä kannattaa ottaa enemmänkin suuntaa-antavaksi. Se, että voisin ottaa pitkän ajan partneriksi hyvin kypsyneen ja fiksun 25-vuotiaan naisen ei tarkoita, että ottaisin kenet tahansa 25-vuotiaan yliopistosta valmistuneen naisen. Eikä yliopistotutkintokaan mikään pakollinen ole. Sen kautta vaan sattuu putkahtamaan sellaisia ihmisiä, joilla on kanssani tarpeeksi yhtäläisyyksiä ja joiden ominaisuuksia pidän arvossa partnerin suhteen.

Pakko todeta, että aika suurella itseluottamuksella sä juttelet @sinikettu parisuhteesta ja parhaasta iästä 30-35 ikävuoden välillä, kun kumpaakaan juttujesi perusteella ei ole plakkarissa. Taannoin myös kasvatuksesta ja lapsista heittelit sinänsä mielenkiintoista läppää, vaikka niistäkään ei ilmeisesti omakohtaista kokemusta ole. Nämä siis ilman tarvetta vittuiluun. Hyvähän se yleensä on, että jonkinlainen sapluuna on olemassa, kunhan vain pitää mielessä, että varsinkaan ihmissuhdeasioissa kovin mustavalkoista ja kiveenhakattuja asetelmaa on turha ruokkia. Tai näin ainakin itse olen tupannut iän myötä ajattelemaan.
Näitä juttuja ei kannata ihan autistisen tulkinnan tarkkuudella lukea. En ole koskaan väittänytkään, että parisuhdejutut ovat mustavalkoisia tai kiveenhakattuja. On kuitenkin useita nyrkkisääntöjä, jotka näyttävät pätevän kohtuullisen tarkasti suurimmalla osalla ihmisistä. Muun muassa tuo, että miehillä arvo parisuhdemarkkinoilla piikkaa huomattavasti myöhemmin kuin naisilla. Naisilla suurin tekijä kiinnostuksen suhteen on (valitettavasti?) ulkonäkö. Miehillä niitä ovat mm. tietyt persoonallisuuspiirteet (luovuus, huumori, älykkyys, optimismi, tunnollisuus, tehokkuus), sosiaalinen status ja varallisuus. Nämä tekijät hioutuvat huippuunsa yleensä vasta reilusti yli 30 ikävuoden. Edelleen, nämä kaikki ovat karkeita yleistyksiä, eivätkä tietenkään ainoita vaikuttavia tekijöitä, mutta nuo ovat universaaleja löydöksiä, jotka pitävät kutinsa kaikkialla maailmassa ja kaikissa tunnetuissa kulttuureissa.

Ikää ei tosiaan ole lähellekään 30 vuotta, mutta parisuhdeasiat toimivat tällä hetkellä varsin hyvin tavoitteitteni, kykyjeni ja ominaisuuteni valossa.

Voisit vielä tarkentaa, missä kohtaa heitin läppää kasvatuksesta ja lapsista. Yleensä mitä kirjoittelen psykologiasta täällä pohjautuu alan laadukkaaseen kirjallisuuteen. Kokemus on huono argumentti, sillä suurin osa ihmisistä hommaa lapsia, eikä suurin osa siltikään tiedä järin paljoa esimerkiksi kasvatuspsykologiasta ja käyttäytymisgenetiikasta. Lapsen tuominen tähän maailmaan ja sen elossa pitäminen ei ole kovin vaikeaa. Siihen pystyvät esimerkiksi vaikeasti mielenterveysongelmaiset, (lievästi) autistiset, alkoholistit ja muut päihteitten ongelmakäyttäjät, samoin lähestulkoon kaikki "normaalit" ihmiset. Sen lisäksi suurin osa alan populaarikirjallisuudesta on tosiaan aikamoista tuubaa.

Ps. kirjoitan tosiaan aika suorasukaista tekstiä, joka voi vaikuttaa suurelta itseluottamukselta. Jos jokin kirjoittamani asia on virheellinen, kykenen kuitenkin sen tunnustamaan ja vaihtamaan mielipidettäni sen suhteen, kunhan riittävä todistusaineisto tuodaan esille. Sen lisäksi kaikkea kirjoittamaani ei kannata ottaa ihan millintarkan kirjaimellisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös