Naisasiat

  • 7 483 302
  • 26 542

BaronFIN

Jäsen
"Vaikka sä näet mut täydellisenä, niin mä en halua olla täydellinen kun töissä pitää olla koko ajan täydellinen. Kauhean painostavaa."

"Halusin syödä kakun sekä pitää sen samaan aikaan."

"Se oli se yks riita, joka sai mut aikanaan funtsimaan, et tää oli tässä. Mut silloin oli opinnot kesken, opintolainat niskassa ja yhteinen lapsi. Päätin hakea sen huomion muualta kun näytti siltä että sulla oli hauskempaa koulussa kuin kotona."

"Minulla oli vuosien suhde selän takana. Oli se enemmän kuin pelkkää ystävyyttä. Se oli ihastusta ja rakkauttakin. Siitä on ollut vaikea päästää irti. Jopa sittenkin kun siitä jäi kiinni."

"Mutta silti se ei ole se juttu. Kyllä mä haluan edelleen jatkaa sun kanssa."

20 vuotta yhdessä ja kolme lasta. Mä muistan tuon riidan. Vittu. Samalla sekunnilla kun se loppui, niin tajusin et ei helvetti, mitä mä tulin sanoneeksi (hanki oma elämä!). Nähtävästi saan rangaistusta siitä edelleen. Jätkät, ottakaahan oppia: älkää ikinä voittako naistenne verbaalisessa nokitelussa 100-0, sillä imperiumin vastaisku on armoton.

Paljon on puhetta psykologeista, mutta kyllä ammattilainen on ammattilainen. Osasi oikein hyvin tulla tasollemme eikä lätissyt itsestään selvyyksiä ja helvetin kipeitäkin asioita tuli käytyä läpi ja asioita joita ei oikeasti haluaisi kuullakaan. Mutta silti olo on parempi kuin aikoihin. Kissa on pöydällä ja tästä jatketaan.

Kyllä saa itseäänkin katsoa peiliin; olen aina ollut sellainen joko-tai ihminen ja kaikki tai ei mitään persoona. Varmasti helvetin ahdistava asuinkumppani, joten pitää joitakin nipsuja löysentää omaa ruuvia ja pingottaa vähemmän.

Mennyt on mennyttä, tärkeämpää on, että osataanko oppia mitään menneistä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kun pian puolitoista vuotta sitten erosin vaimosta, on jokunen tippa Aurajoessa virrannut. Olen tutustunut ihmisiin ilman sen kummempia aikeita tai haluja suurempaan. Nyt sitten pari kertaa treffannut yhtä vajaa vuosi sitten tapaamaani naishenkilöä ja panemiseksi se on molemmilla kerroilla mennyt ja on tullut omalle kiinnostukselle myös vastinetta. Mukava nainen, mutta on sitten sellaisia seikkoja etten todellakaan tiedä haluanko ottaa riskiä, että lähden leikkimään isähahmoa hänen lapselleen jos vaikka homma ei erinäisistä syistä inspiroisikaan lopulta elämänmittaiseen matkaan ja aiheutan lapselle paskaa. Eikös se niin mene, että jos heti on sellainen fiilis niin parempi lopettaa? Vai voiko olla, että olen vielä menneessä kiinni?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
@penkinlämmittäjä

Kauanko olitte naimisissa? Haluatko tulevalta (?) suhteelta mitään, tai onko jotain mistä olet paitsi?

En ehtinyt olemaan kuin reilut kaksi vuotta.
Alan olemaan siinä iässä, että perhe olisi mukava perustaa, kun tässä kolmeakymppiä lähestytään. Kovin monelle vikatikkisuhteelle ei enää ole aikaa. Tähän asti kaikista suhteista on opittu jotain, mutta seuraavat epäonnistuneet ovat vain ajanhaaskausta. Siksi varmaan koen aika kovaa epävarmuutta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mukava nainen, mutta on sitten sellaisia seikkoja etten todellakaan tiedä haluanko ottaa riskiä, että lähden leikkimään isähahmoa hänen lapselleen jos vaikka homma ei erinäisistä syistä inspiroisikaan lopulta elämänmittaiseen matkaan ja aiheutan lapselle paskaa. Eikös se niin mene, että jos heti on sellainen fiilis niin parempi lopettaa? Vai voiko olla, että olen vielä menneessä kiinni?

Terve ajattelutapa on ajatella lapsen parasta näissä asioissa. Ei sitä kuitenkaan lupaavaa ihmissuhdetta kannata tällaisien ajatuksien takia suorilta uhrata. Neuvoisin siis jatkamaan tapailua neidon kanssa, mutta älä ala tekemään läheisempää tuttavuutta muksuun ennenkuin olet hieman varmemmalla pohjalla ajatuksiesi kanssa. Ei sitä heti tarvitse alkaa isähahmoa leikkimään. Itse suostuin tapaamaan nykyisen avokkini muksut vasta muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Sitä ennen pohjalla oli useamman vuoden sinkkuus, ja ajatukseni kulkivat hyvin pitkälti samoilla urilla sinun kanssasi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Voi voi..

Mulla on nyt muijan kanssa "tauko" menossa minun aloitteestani, eli en tiedä haluanko vielä olla hänen kanssaan vai enkö. Pää on ihan jumissa, auttaako vain aika ja rauhassa miettiminen?? Tuttavat hokee jotta mieti rauhassa ja ajattele itseäsi, ja omaa onnellisuuttasi. Asia ei vaan ole näin yksinkertainen;

Toinen osapuoli on raskaana ja ennestään meiltä löytyy 5vuotias lapsi. Eli on tässä vähän muutakin ajateltavaa kuin vain oma napa...
Niin pitänee muistaa että nainen tässä siunatussa tilassa ei ole käytökseltään samanlainen kuin aiemmin. Hormonit jyllää ja tunteet vellovat. Muistele millainen suhteenne oli ensimmäisen raskauden aikana? Tietysti silloin ei ollut yhtä tenava kuvioissa mukana. Mikä klikkaa naisesi käytös vai omasi? Pohdi tarkasti ja tee viisaita päätöksiä koska päätöksesi vaikuttavat 4 ihmisen tulevaisuuteen. Kun olet päätöksesi tehnyt pysy siinä äläkä ala veivaamaan. T 4 lapsen isä
Ps aina välillä on vaikeampia aikoja mutta yritä katsoa kokonaisuutta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Terve ajattelutapa on ajatella lapsen parasta näissä asioissa. Ei sitä kuitenkaan lupaavaa ihmissuhdetta kannata tällaisien ajatuksien takia suorilta uhrata. Neuvoisin siis jatkamaan tapailua neidon kanssa, mutta älä ala tekemään läheisempää tuttavuutta muksuun ennenkuin olet hieman varmemmalla pohjalla ajatuksiesi kanssa. Ei sitä heti tarvitse alkaa isähahmoa leikkimään. Itse suostuin tapaamaan nykyisen avokkini muksut vasta muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Sitä ennen pohjalla oli useamman vuoden sinkkuus, ja ajatukseni kulkivat hyvin pitkälti samoilla urilla sinun kanssasi.

Tällä tapaa olen itsekin vähän ajatellut. On vaan monilta arvostamiltani ihmisiltä tullut niin mittanauhan eri päistä ajatuksia tämän osalta, että vuorotellen miettii eri vaihtoehtoja. Ehkä minä vain katson mitä tapahtuu. Nyt on kuitenkin tulevina viikkoina niin vähissä tapaamismahdollisuudet, että vähän automaattisesti rauhoittuu. En minä nyt pöytälaatikkoonkaan halua häntä sysätä odottamaan täysin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ehkä minä vain katson mitä tapahtuu. Nyt on kuitenkin tulevina viikkoina niin vähissä tapaamismahdollisuudet, että vähän automaattisesti rauhoittuu. En minä nyt pöytälaatikkoonkaan halua häntä sysätä odottamaan täysin.

Tapaamismahdollisuuksien puuttumisen pitäisi kuitenkin lisätä viestiliikennettä tällä nykytekniikalla. Jos sellainen ei kiinnosta, niin sitten ei tarvitse edes sitä pöytälaatikkoa vaan ihan se eräs mappi minne laitetaan ne tapaukset.

Minulla on tässä 65km etäsuhde ja ei tule arkisin nähtyä juurikaan, vaikka teoriassa voisi parit pusut vaihtaa ja taas kotiin. Ei siinä vain ole järkeä, mutta sovelluskaupasta on haettu Messenger.

Ei me juuri soitellakaan mitään äänipuheluita, kun kuitenkin kohta tai joskus taas nähdään. Sen sijaan viestejä laitellaan koko ajan. 90-luvulla oli kiva roikkua tyttöjen kanssa lankaluurissa tuntitolkulla, mutta se on mennyttä aikaa se.

Tytöt laittaa myös söpöjä hymiöitä, kun niiden kanssa tsättäilee.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tehtiin ratkaisu, että laitetaan homma jäihin, kun kummallakaan ei ole varmuutta haluaako vakavaa suhdetta ja lapsen ollessa mukana ei voi ruveta leikkimään. Varmasti hyvä näin ja koska kuitenkin viihdyttiin keskenämme, niin ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Oletko ensimmäistä kertaa tekemisissä tyttöjen kanssa? Tietenkin tietää, jouluun mennessä siellä on uusi ukko kainalossa.

Ei ole. Ja en ole. Tämä nainen teki minuun tuttavuutta ensimmäisen kerran vajaa vuosi sitten ja viimeiset pari vuotta ollut sinkkuna. Huonoja mieskokemuksia ja pelkää ettei osaa rakentaa luottamusta vielä. Itse en tiedä haluanko asua edes täällä päin sen jälkeen kun kausi keväällä päättyy. Suunnitelmat kun vievät muihin maisemiin.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tämä lause yksinään saisi ainakin meikäläisen juoksemaan jo pakoon. Ei ole anyways mitään hyvää odotettavissa, kun nyt jo tollasta laitellaa .

Nojaa, tuo lause pätee n. 99,99% naisista, jättäen jäljelle ne joilla ei vielä kokemuksia miehistä ole, sekä ne jotka ovat edelleen ensirakkautensa pauloissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmetyttää kyllä joidenkin ihmisten tarve turvautua parisuhdeasioissa eri sortin puoskareihin, kuten vaikkapa tähän Iltasanomissa suunvuoron saaneeseen "mentaalivalmentajaan".

En kyllä ottaisi parisuhdeneuvoja viisikymppiseltä naiselta, joka kertoo olevansa sitoutumiskammoinen ja jonka vaatimukset miehen suhteen ovat olleet seuraavat:
– Ihannemieheni on ollut sellainen pukutyyppi, joka seksin aikana sitoo minut kravatilla. Mutta oli jääkylmä suihku tajuta, että eivät sen tyyppiset miehet yleensä halua minun tyyppistäni naista. Olen aika vapaa sielu ja räväkkä. En välttämättä pane rintsikoita, kun lähden yökerhoon. Nyt olen ymmärtänyt, että eihän miehen tarvitse olla se pukua käyttävä toimitusjohtaja, joka sitoo minut kravatilla, vaan saman kokemuksen voi saada duunarin kanssa, jolla on nuuska huulessa, ikisinkkuna itseään pitänyt Marsh kertoo

Siis kravatilla naistaan sitova pukutyyppi? Mutta nyt tämä vapaa ja rintsikat kotiin jättävä sielu on tajunnut, että nuuskahuulisen duunarinkin voi saada sitomaan kravatilla. Selvä homma. Tästä mentaalivalmennuksesta kannattaa varmasti maksaa.

Minä voin antaa äärettömän nirsoille viisikymppisille "vapaille sieluille" ihan ilmaisen vinkin: kravattiaan heiluttavia pukutyyppejä ja muita vauraita alfauroksia on toki markkinoilla, mutta todennäköinen toimarin mielenkiinnon kohde on noin 25 vuotta nuorempi nainen viisikymppisen mihinkään tyytymättömän ikisinkun sijasta. Ja luultavasti se pukutyyppi toivoo ennemmin, että nainen hakisi hänelle jääkaapista kylmän kaljan kuin että pitäisi lähteä johonkin kravattileikkiin, jossa menee pahimmillaan kallis laatukravatti pilalle.

Tämä jääkylmä suihku kannattaisi omien elämiensä mentaalivalmentajien ottaa jo varhaisessa vaiheessa elämää, niin ei tarvitse sitten vaihdevuosivaiheessa ihmetellä, että miksei koskaan löytynyt sitä unelmien kravattisitojaa.

Onhan niitä monella miehelläkin aivan ylimitoitettuja vaatimuksia kumppaniaan kohtaan, mutta lieneekö sitten Cosmopolitanin, Hollywoodin paskaleffojen vai minkä vaikutusta, että monella naisella menee vaatimustaso aivan järjettömästi yli suhteutettuna siihen, mikä on oma taso.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Juuri näin:

Minä voin antaa äärettömän nirsoille viisikymppisille "vapaille sieluille" ihan ilmaisen vinkin: kravattiaan heiluttavia pukutyyppejä ja muita vauraita alfauroksia on toki markkinoilla, mutta todennäköinen toimarin mielenkiinnon kohde on noin 25 vuotta nuorempi nainen viisikymppisen mihinkään tyytymättömän ikisinkun sijasta. Ja luultavasti se pukutyyppi toivoo ennemmin, että nainen hakisi hänelle jääkaapista kylmän kaljan kuin että pitäisi lähteä johonkin kravattileikkiin, jossa menee pahimmillaan kallis laatukravatti pilalle.

Ja nuorisolle: jos tulee kravattileikkijä vastaan, niin älkää helvetissä nirsoilko vaan antakaa palaa, mutta älkää jättäkö kravattileikkijälle yhteystietojanne.

Nämä ovat yksinkertaisia asioita, mutta en ainakaan minä niitä nuorempana ymmärtänyt. Siksi tässä setä vähän neuvoo.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Pari vuotta nuorempaan prospectiin tuli tavattua vähän aikaa sitten, ja nyt on ELC-sopimus solmittu. Enää pitäisi julkistaa se kaikille. Insiderit tästä jo tietää, mutta hekään eivät ole vielä hiiskuneet. Sellainen fiilis on, että tulee solmittua parin vuoden jälkeen heti pitkä sopimus. Ainoastaan vain mentaalipuoli on hyvin pieni kysymysmerkki. Kestääkö molempien kantti pidempää sopimusta?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Pari vuotta nuorempaan prospectiin tuli tavattua vähän aikaa sitten, ja nyt on ELC-sopimus solmittu. Enää pitäisi julkistaa se kaikille. Insiderit tästä jo tietää, mutta hekään eivät ole vielä hiiskuneet. Sellainen fiilis on, että tulee solmittua parin vuoden jälkeen heti pitkä sopimus. Ainoastaan vain mentaalipuoli on hyvin pieni kysymysmerkki. Kestääkö molempien kantti pidempää sopimusta?

Noiden nuorten, suurta pontentiaalia omaavien nuorten kanssa on myös paljon sovellettu siltasopimuksia, jos ennusmerkit ovat muuten hyvät, mutta ihan täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole. Näissä prospekteissa on myös se vaarana, että mukavoituvat heti kun pitkä "varma" sopimus on taskussa. Kannattaa selvittää taustat muutenkin kuin netti-skouttaamalla. Siis siitä huolimatta, vaikka jatkoaika onkin täynnä tämän(kin) alan asiantuntijoita.

Tuo mentaalipuolen kestävyys viittaisi venäläisiin huippuprospekteihin, mutta siitä lienee ei tässä tapauksessa ole kyse? Liian paljon en myöskään luottaisi insidereihin... kyllä se tieto sieltä aina jossain vaiheessa vuotaa.

Jos käteen jää kaikesta huolimatta ns. tyhjä arpa, niin siitä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman pian, kun vaihtoarvoa vielä on.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Noiden nuorten, suurta pontentiaalia omaavien nuorten kanssa on myös paljon sovellettu siltasopimuksia, jos ennusmerkit ovat muuten hyvät, mutta ihan täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole. Näissä prospekteissa on myös se vaarana, että mukavoituvat heti kun pitkä "varma" sopimus on taskussa. Kannattaa selvittää taustat muutenkin kuin netti-skouttaamalla. Siis siitä huolimatta, vaikka jatkoaika onkin täynnä tämän(kin) alan asiantuntijoita.

Tuo mentaalipuolen kestävyys viittaisi venäläisiin huippuprospekteihin, mutta siitä lienee ei tässä tapauksessa ole kyse? Liian paljon en myöskään luottaisi insidereihin... kyllä se tieto sieltä aina jossain vaiheessa vuotaa.

Jos käteen jää kaikesta huolimatta ns. tyhjä arpa, niin siitä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman pian, kun vaihtoarvoa vielä on.

Aina kannattaa myös katsoa onko äiti missä kunnossa, koska valitettavan usein siitä saa hieman osviittaa mitä on tulossa hehkeämmänkin näköisellä nuorella naikkosella..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noiden nuorten, suurta pontentiaalia omaavien nuorten kanssa on myös paljon sovellettu siltasopimuksia, jos ennusmerkit ovat muuten hyvät, mutta ihan täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole. Näissä prospekteissa on myös se vaarana, että mukavoituvat heti kun pitkä "varma" sopimus on taskussa.
Aina pitää sopimusta tehdessä pitää mielessä myös se, milloin prospektista tulee UFA. Sen jälkeen varsinkin pitkät sopimukset tuppaavat käymään kukkarolle.
 

BaronFIN

Jäsen
Nää on niin hauskoja nämä lätkätermein käydyt pohdinnat. Oman puolisoni sain tutkaparikseni jo juniori-sarjoista ja jälki meillä oli alusta alkaen tasaisen tappavaa. Sitten se lähti maailmalle isompiin sarjoihin ja meikäläiseltä meni pari vuotta omassa kehityksessä, mutta sain kun sainkin sopimuksen samaan seuraan ja sen jälkeen ollaan saatu keskenään kokonainen ketju aikaiseksi.

Mut sitten on ollut näitä tehottomampia kausia ja ketjukoostumuksia on pitänyt harjoituksissa kokeilla vaikka peleissä ollaan painettu kolmosketjun duunia tasaisen varmasti. Tietysti se näkyy heti tulostaululla kun ajatukset on toisella jossain muualla kuin omassa tekemisessä, joten välillä vilttiketjukin on tullut tutuksi. Nyt ollaan saatu mentaalipuolen valmentaja mukaan ja se on sitä mieltä, että ulkopuoliset vahvistukset pitäisi lempta ulos joukkueesta ja keskittyä ydintekemiseen.

Tällä harjoituskaudella on nyt sitten haettu uutta suuntaa ja ajatuksia tekemiseen ja katsotaan mitä tuleva kausi tuo tullessaan. Ainakin keskinäinen kommunikointi on pitkästä aikaa aitoa ja toiveissa olisi lisääntyvä peliaika ja siirto ykkösketjuun, mutta ei mennä asioiden edelle. Peliaika pitää ansaita eikä nimi selässä merkitse mitään. Tämä on ratkaiseva kausi. Se on tulos tai ulos.
 

Masentaja

Jäsen
Tiettekös sen fiiliksen, kun oot pakkina jengissä ja pitäisi jakaa sentterille avaussyöttöä keskelle. No, tää sentteri hiihteleekin sitten jo paitsiossa vastustajan viisikon takana ja se lyhyt ensimmäinen suoraan lapaan on täys mahdottomuus. Sitten jälkikäteen sanotaan että joo, oisit vaa heittäny siihen keskiympyrään niin oisin mä sen siitä hakenut. No et hemmetti sanonut mitään! En oo mikään ajatustenlukija.

Myös se kun välillä se yhteispeli toimii koko ketjun kesken mutta sit on niitä "pitkiä kuivia kausia" apinat selässä ja ei mee maaliin, ei millään? Oisko se aika tehdä ketjumuutoksia kun niitä jaksoja kun mikään ei onnistu alkaa olemaan useammin kuin niitä, että kaikki uppoaa. Itse olen enemmän niitä vanhan koulukunnan miehiä että en oikein näistä mentaalivalmentajista perusta. Ennemmin näistä kaverien kanssa pitkä saunailta ja siellä käymään pikku puintia ja haetaan sitä kautta apuja lukkojen aukaisuun. Toki sentteriä ei näihin saunailtoihin huolita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ketjussa on ollut monenlaista tyttöystävää, kaikenlaisia hulluja, muita sekopäitä, pettäjiä ja ties mitä mitä on käsketty jättämään ja syystäkin.

Oma tilanteeni on erilainen, tai no ei nyt edes ole mitään tilannetta, mutta kuitenkin. Tyttö on erittäin täysijärkinen ja kaikinpuolin ihana, mutta hän on äitinsä omaishoitaja. Tämä siis tarkoittaa sitä, että suunnitelmat voivat joskus muuttua nopeallakin aikataululla sillä äiti menee kaiken edelle.

Tietenkin menee, enkä siitä valita. Hän on katolilainen ja perheellä on aivan erilainen merkitys kuin meillä itsekkäillä uskonnottomilla. Mikään laitos minne vanhukset kärrätään pois jaloista ja ruvetaan odottamaan perintöä ei ole vaihtoehto. Ei tietenkään ole.

En kysy mitään, kunhan vain totean, että tilanne on nyt se, että juon kaljaa ja katson jalkapalloa, vaikka tänään piti tehdä ihan muuta. Tosi hyvin on mennyt tytön kanssa ja taivas tietää, jos tässä olisi vaikka mikä tulevaisuus.

Kauankohan tämä hoitosuhde vain jatkuu. Tällä hetkellä ei haittaa yhtään, mutta entäs muutaman kauden päästä, paljon ehtii olutta virrata Vantaan joessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös