Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • 31 845
  • 257

Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • Liittyy omaan nimeen

    Ääniä: 113 25,9%
  • Liittyy ammattiin

    Ääniä: 9 2,1%
  • Liitty harrastukseen

    Ääniä: 35 8,0%
  • Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön

    Ääniä: 121 27,7%
  • Täysin mielikuvituksen tuotetta

    Ääniä: 100 22,9%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 59 13,5%

  • Äänestäjiä
    437

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pelicans toisin päin.
Enpä oo muuten huomannut tätä. Aina oppii jotain uutta. Ensimmäisenä mulla tuli tästä mieleen joku etanoihin liittyvä. Hyvä nick siis sulla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oleminen on mielenkiintoisempaa kuin olemattomuus. Tai jotain olin kännissä, en muista.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Setävainaa opetti että viinan kätkeminen erinäisiin niemenkärkiin, lahdenpohjukoihin ja siirtolohkareiden alle on mukava elämäntapa, vaikka urheilullisuus viinan ostamisesta onkin mennyt. Pitäisikö sitä ottaa vähän. Ihan vähän vain, että jää hyvä maku suuhun...
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
15-vuotias minä keksi, että Kissojenvihaaja on hyvä nimimerkki keskustelupalstalle. Muutama vuosi vanhempi minä keksi, että se onkin tyhmä, mutta lyhennetty versio KiVi on toimiva.

Nykyisin KiVi itsenäisenä nickinä on ihan kiva, mutta alkuperän alkuperä on korkeampaa matematiikkaa nykyminälle.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Jonnet ei tajua.

muaddib
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Liittyy olemukseeni kun olen yhtä paksu ja pitkä, tai ennemmin yhtä paksu ja lyhyt. Mieleltäni vieläkin enemmän Murkula, meen ennemmin läpi kuin ohi. Ja tietysti tässä innoittajana oli Vintiöiden Ilkka ja Markku sketsin laji murkulavippi.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Harrastukseen liittyy, autotallista löytyy parikin kappaletta "esikuvia".
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Uskoisin olevani ainoa Jatkoajan 16 000 jäsenestä, jolle tuommoinen tuli mieleen.
Olen itseasiassa aina naureskellut samalle jutulle. Nerokas nimimerkkivalinta kerrassaan.

Omani viittaa erääseen laulu- ja soitinyhtyeeseen, jonka virallinen fanilegioona kantaa nickiäni nimenään. Loppuosa voi hieman viitata myös ikääni.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nimimerkkini tulee jalkapallon puolelta.

Kesällä 2013 HJK hävisi nolosti virolaiselle Nõmme Kaljulle Mestareiden liigan karsinnoissa. Etenkin tuolla kaudella vastustajan kannattajat huutelivat HJK:lle aina ahkerasti Nõmme Kaljua, ja se jaksoi aina naurattaa. Ja on tuota vielä myöhemminkin kuultu, muistelen kuulleeni noita huutoja vielä viime kaudellakin.

Sitten piti vain suomentaa tuo joukkueen nimi, ja kas, nimimerkki oli siinä. Itse joukkueeseen minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä, enkä ole myöskään mitenkään erityisesti anti-HJK.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jonnet ei tajua.
Muaddib oli kirjailijan, jonka nimeä en muista, scifi-kirjassa, jonka nimeä en muista. Parinkymmenen vuoden takaisessa elokuvassa ratsastettiin valtavan kokoisilla hiekkamadoilla pitkin aavikkoa. Onko ”hän” sukulaisiasi?

Minun nimi on perussimppeli, olen NeanDerThaler.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Jenkkiläisestä sarjasta nimeltä Futurama. Siellä on sellainen komea lääkäri.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkkini tulee jalkapallon puolelta.

Kesällä 2013 HJK hävisi nolosti virolaiselle Nõmme Kaljulle Mestareiden liigan karsinnoissa. ...
Jostain syystä nimimerkistäsi tulee aina mieleen Kummelin tinnitusrokkari Gerhard Rihmakallo. Ei sen puoleen, että olisin nimen kuvitellut tulevan sieltä - ennemmin olisin veikannut jotain kaupunginosaa tai kylää.

Omani olen maininnut jo ketjussa aiemmin, mutta siis lyhennetty vanhassa Kiekkopesässä käyttämästäni Motown Junkista. Mistä lie tulee.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jostain syystä nimimerkistäsi tulee aina mieleen Kummelin tinnitusrokkari Gerhard Rihmakallo. Ei sen puoleen, että olisin nimen kuvitellut tulevan sieltä - ennemmin olisin veikannut jotain kaupunginosaa tai kylää.

Heh, hauska mielleyhtymä! Voihan se olla, että noiden musiikkikeskustelujen perusteella on tullut jonkinlainen kuva vanhasta rokkarista, vaikka eihän nykyään nelikymppinen ole rokkariksi vanha. Onnekseni voin paljastaa, että ulkoinen olemukseni ei muistuta Gerhard Rihmakalloa.

Omani olen maininnut jo ketjussa aiemmin, mutta siis lyhennetty vanhassa Kiekkopesässä käyttämästäni Motown Junkista. Mistä lie tulee.

Virtuaalinen hatunnosto nimimerkin alkuperälle. Olisihan sen nickin voinut maailman parhaasta bändistäkin repäistä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihan kuin joskus olisin jossain ketjussa muinoin nimimerkkini taustat kertonut, mutta Ruotsissa useita vuosia tullut asuttua ja tunsin itseni finnjäveliksi vielä Suomeen palattuakin. Kiekkopesää varten sitten vähän tuota jalostin kansainvälisemmäksi. Sieltähän nickit siirtyivät Jatkoaikaan sellaisinaan.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Liittyy ihannoimaani asiaan/henkilöön" varmaan lähimpänä totuutta, olkoonkin että en nyt niin erikoisesti Roger Moorea (välttämättä) ihannoi, mutta James Bondia toki.

Tosin isoin inspiraatio täälle nimimerkille oli (muistaakseni) HPK:ta fanittava nimimerkki @Sean Connery, joskus bongasin kyseisen nimimerkin joten ajattelin että miksikäs ei voisi hieman samassa hengssä tehdä omaakin nimimerkkiä. Siitä sitten odottelemaan milloin tänne ilmestyy George Lazenby, Timothy Dalton, Pierce Brosnan, Daniel Craig...

Kippis @Roger Moore ...Tämän kunniaksi ja muita kollegoja odotellessa voidaan ottaa drinkit. Martini ja luulenpa, että tiedät miten tehtynä ;)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ennen tuli Kapaselta (Kaksnelonen). Vaihdoin kun noita numeronikkejä on niin paljon. Ötökkä vaan tuli jostain.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Yhdistelmä tuo on. Tulee sanoista kulttipelaaja ja jostain isokokoisesta ilkeästä pakista josta joskus käytetään termiä mörkö, Lisättynä siihen se fakta että olin vaihtamassa nimimerkkiä koska edellinen oli tehty vuosia sitten enkä tuntenut sitä enää omaksi joten mietin sellaista nimimerkkiä jonka voi yhdistää hyvin allekirjoitustekstiin. Syntyi Kulttimörkö. Itse en ole kyllä isokokoinen enkä ilkeä vaikka joku saattaa pelästyä jos tulen pimeässä kulman takaa eteen. Böö!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No mistähän tulis!

Valavuorikin joskus viime vuosikymmenellä kertoi Nybergin Artsille että hän maksaa ne kaukalot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös