Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • 31 873
  • 257

Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • Liittyy omaan nimeen

    Ääniä: 113 25,9%
  • Liittyy ammattiin

    Ääniä: 9 2,1%
  • Liitty harrastukseen

    Ääniä: 35 8,0%
  • Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön

    Ääniä: 121 27,7%
  • Täysin mielikuvituksen tuotetta

    Ääniä: 100 22,9%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 59 13,5%

  • Äänestäjiä
    437

Ralph

Jäsen
Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön. Esikuvaani. Tosin ensimmäisenä yritin erästä toista saman televisiosarjan hahmoa, mutta se oli jo käytössä, joten päädyin tähän. Nyt olen tyytyväinen, että juuri tämä on nimimerkkini. Sitä en kerro, mikä se ensimmäinen vaihtoehto oli.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Nimimerkkini on keksitty minun suosikki näyttelijättären nimestä eli Maki Horikitasta. Olen jo vuosia katsellut Japanilaisia draama sarjoja ja joskus kauan aikaa sitten näin tv-sarjan nimeltä Nobuta wo produce, ihastuin välittömästi sarjassa näytelleeseen Horikitaan ja aloin seurata hänen elokuvia ja sarjoja. Jossakin foorumilla käsiteltiin Horikitan tv-sarjoja ja siellä joku käyttäjä kutsui Horikitaa lempinimellä Makinpo, otin kyseisin nimen sitten omaan käyttööni.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön. Esikuvaani. Tosin ensimmäisenä yritin erästä toista saman televisiosarjan hahmoa, mutta se oli jo käytössä, joten päädyin tähän. Nyt olen tyytyväinen, että juuri tämä on nimimerkkini. Sitä en kerro, mikä se ensimmäinen vaihtoehto oli.

Vahva veikkaus on olemassa. En kerro, mikä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Suora lainaus wikipediasta:

Philip Anthony Campbell (born 7 May 1961), better known as Phil "Wizzö" Campbell, is a Welsh rock musician. Campbell is best known as the guitarist in Motörhead from 1984 to 2015.
 
SaiPassa otettiin jääkiekko mukaan jalkapallon ja jääpallon lisäksi harrastettavien lajien joukkoon ja pitihän sitäkin harjoitella... (lähteenä Wikipedia).

"Varsin hyvin sujuneen talven jälkeen SaiPa lähetti pelaajansa Vilho Pekkosen Suomen jääkiekkoliiton vuosikokoukseen, jossa hän kuuli englanninkielisestä The Hockey Handbookista eli Jääkiekon käsikirjasta. SaiPan puheenjohtaja Bryan Backmansson käänsi kirjan suomeksi ja teos hankittiin myös SaiPan käyttöön. Tämän myötä SaiPa aloitti entistä määrätietoisemman harjoittelun, ja tiettävästi harjoitteli täysipainoisemmin kuin monet muut aikansa jääkiekkoseurat."

THE HOCKEY HANDBOOK: The Classic Teaching Guide: Lloyd Percival, Wayne Major, Larry Sadler: 9781552091272: Amazon.com: Books
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
TV-sarja Dallasiin pohjautuu meikäläisen nimimerkki. Siellähän seikkaili Cliff Barnes -niminen miekkonen, joka kävi kovia taisteluja J.R:n kanssa.
 
Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön. Esikuvaani. Tosin ensimmäisenä yritin erästä toista saman televisiosarjan hahmoa, mutta se oli jo käytössä, joten päädyin tähän. Nyt olen tyytyväinen, että juuri tämä on nimimerkkini. Sitä en kerro, mikä se ensimmäinen vaihtoehto oli.
Ralph Cifaretto on kyllä ihan loistava esikuva. Epäilemättä Tony on sen verran yleinen nimi ja nimimerkki, että hyvin todennäköisesti onkin varattuna.

Oma nimimerkki liittyy vähän työhön ja vähän harrastukseen. Ei keneenkään ihailemaani henkilöön.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oluestahan tämä nimimerkki sai alkunsa. Ja syntymävuodesta. Tosin nykyisiltään ei kykene oksentamatta tummaa olutta juomaan. Jostakin syystä.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Joku samanniminen pelifirma löytyy. Siitä tuli pakkasten aikoihin apinoitua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joku samanniminen pelifirma löytyy. Siitä tuli pakkasten aikoihin apinoitua.
Minulle tulee nimimerkistäsi aina ensimmäisenä mieleen legendaarinen ja surullisenkuuluisa metallifestari nimeltä Frostbite. Tapahtuma järjestettiin ensimmäisen ja viimeisen kerran Lahdessa vuonna 2009, ja juttuhan on kuuluisa sitä että 18-vuotias järjestäjä teki konkurssin ja sai niskoilleen 200 000 euron velat. Vahva lähtökohta juuri täysi-ikäiseksi tulleelle tyypille.

Tapahtumaan piti tulla esim. Lamb of God, Arch Enemy, Cradle of Filth, Mayhem ja Gorgoroth. Näistä ainoastaan kaksi ensimmäistä saapui paikalle, ja heillekään ei saatu heti maksettua keikkapalkkiota ja lisäksi majoitukset, ruokailut ja muut vastaavat oli hoidettu huonosti. Muut mainitut bändit ei tulleet edes paikalle koska järjestäjä oli "unohtanut" hankkia lentoliput bändeille. :D

Sattuuhan näitä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minulle tulee nimimerkistäsi aina ensimmäisenä mieleen legendaarinen ja surullisenkuuluisa metallifestari nimeltä Frostbite. Tapahtuma järjestettiin ensimmäisen ja viimeisen kerran Lahdessa vuonna 2009, ja juttuhan on kuuluisa sitä että 18-vuotias järjestäjä teki konkurssin ja sai niskoilleen 200 000 euron velat. Vahva lähtökohta juuri täysi-ikäiseksi tulleelle tyypille.

Tapahtumaan piti tulla esim. Lamb of God, Arch Enemy, Cradle of Filth, Mayhem ja Gorgoroth. Näistä ainoastaan kaksi ensimmäistä saapui paikalle, ja heillekään ei saatu heti maksettua keikkapalkkiota ja lisäksi majoitukset, ruokailut ja muut vastaavat oli hoidettu huonosti. Muut mainitut bändit ei tulleet edes paikalle koska järjestäjä oli "unohtanut" hankkia lentoliput bändeille. :D

Sattuuhan näitä.
Tuo tyypin olisi kannattanut aloittaa järjestäjän hommat vaikka kahden hengen kotibileillä, jos ne olisi mennyt hyvin niin sitten vähän isompaan vaihdetta silmään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuo tyypin olisi kannattanut aloittaa järjestäjän hommat vaikka kahden hengen kotibileillä, jos ne olisi mennyt hyvin niin sitten vähän isompaan vaihdetta silmään.
Joo, rupesin penkomaan arkistoja niin aika hulvattomia juttuja löytyy tapahtumaan liittyen. Tapahtuma järjestettiin Lahden messuhallissa (vai onko se Suurhalli nimeltään?), ja sitten tapahtumaa varten narikat ja anniskelualueet sijaitsi eri paikassa kuin itse tapahtum. Mayhemin peruuntumisesta oli A4-lappunen sisäänkäynnin ulkopuolella jossa luki "Mayhem peruttu", siinä ainoa tiedote asiasta. Jonkun toisen bändin alkamisajankohtaa siirrettiin neljä tuntia eteenpäin muiden perumisten vuoksi, mutta tästäkään ei tiedotettu missään. Lisäksi viimeisenä esiintyneen bändin soittoaika siirtyi alkavaksi klo 1.00 yöllä, ainoa ongelma oli että tapahtuman huvilupa loppui klo 00.00. Noh, kannatti käydä Lahes.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Joku muu, mikä. Kotimaisesta komediasarjasta Seitseman. Siinä Salakarilla (Risto Kaskilahti) oli lemmikkirotta nimeltään Reijo. Jostain syystä jäänyt mieleen kun Salakarilla oli taas joku tilanne päällä niin ilmoitti vievänsä Reijon naisiin :) Siitä siis tämä vähän tökerö nimimerkki.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joku muu, mikä. Kotimaisesta komediasarjasta Seitseman. Siinä Salakarilla (Risto Kaskilahti) oli lemmikkirotta nimeltään Reijo. Jostain syystä jäänyt mieleen kun Salakarilla oli taas joku tilanne päällä niin ilmoitti vievänsä Reijon naisiin :) Siitä siis tämä vähän tökerö nimimerkki.

Ei mitenkään tökerö tai siis just siististi tökerö. Hyvä että Reiska pääsi naisiin!
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Hereford on hintaansa nähden erinomainen viini. Löytyy Alkosta hintaan 5.97€ ja on varsin toimiva vaikkapa istuskelun ja keskustelun ohella nautittavaksi. Mikäli koko pullo on nautittu, voi nimi ääntyä tuossa vasemmalla näkyvän kaltaiseksi juojan äänijänteissä.

Mainittakoon, että samanniminen pihviliha menee punkun kanssa oikein kivasti myös.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Hereford on hintaansa nähden erinomainen viini. Löytyy Alkosta hintaan 5.97€ ja on varsin toimiva vaikkapa istuskelun ja keskustelun ohella nautittavaksi. Mikäli koko pullo on nautittu, voi nimi ääntyä tuossa vasemmalla näkyvän kaltaiseksi juojan äänijänteissä.

Mainittakoon, että samanniminen pihviliha menee punkun kanssa oikein kivasti myös.

Minä yhdistän nimesi aina Herefordiin, joka on nautarotu. Kilohinnaltaan varmasti kalliimpaa kuin tuo viini, mutta yhdessä nautittuna varmasti toimivaa. Itse aikanaan mietein, että jokin jääkiekkoon liittyvä nimi voisi olla hyvä. Ajattelin että kun tekisi kampituksesta isolla kirjaimella erisnimen, voisi tämä jotenkin nostaa itseni jo lähtökohtaiseseti muiden yläpuolelle. Tässä 7 vuotisen palstahistoriani aikana olen toki törmännyt myös älykkäämpiin oivalluksiin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus aikoinaan eri foorumeilla ja muissa nimimerkkiä vaativilla sivuilla nimeni vaihtui niin tiuhaan, että päätin jossain kohtaa keksiä tasan yhden nimimerkin. IRCnetissä tuli kuljettua kanavalta kanavalle, joten siitähän minä hokasin, että Kulkija olisi ihan jees nimimerkki.
 
Uskoisin olevani ainoa Jatkoajan 16 000 jäsenestä, jolle tuommoinen tuli mieleen. Nimimerkkisi ja suosikkijoukkueesi vaan antoi ilmiselvän vinkin. Ollaan siis varmaan samaa koulua käyty joskus ja samoilla kulmilla asuttu.

Mainitaan vielä että itse en tiennyt että yhteyden Nat King Cole/Nätkin koulu on joku muukin huomannut. Joskus varmaan 90-luvun alussa radiossa sanottiin että seuraavaksi meille esiintyy Nätkin koulu ja olin että oho, mikähän juttu tämä oikein on. Ja sitten joku neekeri lauloi ulkomaan kielellä.
Et ole ainut Jatkoajan jäsen, joka nimimerkin osasi yhdistää Nätkin kouluun. Itse käytin jonkinlaisena vitsin tynkänä jo aikoja sitten väitettä, että tunsin Nat King Colen. Itse käynyt samaista sivistämislaitosta joskus aikoinaan. Terveiset opettajalleni Leena Kärjelle.
Oman nikkini muotoilin kotikaupungistani Savonlinnasta ja samalla sisällytin siihen hieman katu-uskottavuutta muuten niin nössöön persoonaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Aikoinaan tuli pelailtua päivittäin pääosin Day of Defeat 1.3 sekä Counter Strikea. Vuosi oli tuolloin jotain 2004 paikkeilla ja ensin pelailin omalla nimellä mutta homman alkaessa sujumaan aloin olla oikeasti hyvä niin ajattelin, että omalla nimellä pelaaminen on jotenkin hölmön näköistä. Varsinkin kun käytännössä kaikilla oli jokin nimimerkki niin pitihän sitä itekin jotain keksiä.

Nimimerkkiä pohitessa jostain tuli jostain vaan mieleen, että " Zip " on lyhyt ja samalla "vikkelän" mielikuvan antava joka sopi omaan nopeaan ja hyökkäävään pelityyliin. Sittenhän pelailtiin kyseisellä nimimerkillä vuosikaudet kunnes -09 tulin ostaneeksi Playstationin ja PSN -tiliä luodessa Zip oli varattu tai ei muuten vain käynyt, joten lisäsin etunimen tuohon eteen. Konsolilla pelaillessa onlinessä onkin siis ollut käytössä Jussizip, joka sitten on samalla tullut parille keskustelupalstalle nimimerkiksi. Tosin olen tässä muutamaan kertaan miettinyt josko sitä Moderaattoreihin ottaisi yhteyttä ja pyytäisin ottamaan tuon etunimen pois nimimerkistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös