Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 103 605
  • 24 186
Suosikkijoukkue
HIFK
Milläköhän prosentilla muuten nämä ns. puskaraiskaukset jakautuvat kantaväestön ja mamujen kesken? Väitän prosenttien olevan vielä isompia, kuin tuo 17-kertainen.

Koska ihan helvetin harvoin näissä ulkona täysin tuntemattomille tehdyissä raiskauksissa etsitään ns. kantaväestön edustajaa. Oulussa oli se yksi juttu juu kyllä.

Jokainen raiskaus on liikaa, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää koska oma mielikuvani on vahva. Kantaväestö raiskaa sammuneen tuttunsa, joka on sammunut sohvalle vs. mamut raiskaa täysin tuntemattomia lenkkipolun varrella.
 
Jaa, että ensi keväänä säädetään laki, jonka mukaan yritys lähteä terroristiksi on rikos. Miksi lakia ei voida säätä nyt? On tämä touhu hiton hidasta näinkin tärkeissä asioissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko jossain jo todettu käyttikö tyttö burkhaa vai ei? Mielestäni täytyy selvittää tytön oma osuus tapahtumiin ja käyttäytyikö hän muslimeja, perhettään ja Allahia kohtaan kunnioittavalla tavalla, vai saiko tyttö mitä ansaitsikin liikkumalla ulkona yksin paljastavasti monikulttuurisessa ympäristössä miehiä kohtaan epäkunnioittavasti.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...njoella-äidit-huolissaan-tyttaristaan/2150161

Uutinen reilun kuukauden takaa.

"Myös Oskari Pulkkinen oli ollut todistamassa tilannetta, jossa pakolaismiehet lähestyivät nuoria naisia heidän mielestään sopimattomasti.

– Tulivat ihan kiinni heidän iholleen. Miten tällainen voidaan estää? hän kysyi.

Ylikomisario Pohjolainen muistutti, että kyse on kulttuurieroista ja siitä, että naisen asema on pakolaisten lähtömaissa ihan toinen.

– Näihin tilanteisiin on vain puututtava ja tehtävä heille selväksi, ettei käytös ole sopivaa."

Muistakaa, että esim. arabimaissa naisen asema on ihan toinen. Sitä ei kerrottu onko se parempi vai huonompi, mutta toisenlainen kuitenkin. Toisaalta onko korrektia puuttua tulijoiden kulttuurillisiin tapoihin, eikö sellainen voida tulkita rasismiksi?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ville Niinistö penäsi aikanaan A-studiossa, että "mikä on se toinen ääripää", viitaten tällä siihen, että yksi ääripää on äärioikeisto/mamukriitikot, mutta toista ääripäätä on vaikeampi hahmottaa.

Noh, mä olen kyllä omissa arvioissani nyt löytänyt sen toisen ääripään ja se on tämä RASMUS-sivustoilla päivystävä sakki.

Tuollaista ääriajattelua pitää etsiä jopa natsien nettisivuilta jo vähän tiheämmällä kammalla.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minulla on jotenkin hyvin ristiriitainen olo koko turvapaikanhakija/maahanmuuttokeskustelusta. Olen aina pitänyt itseäni suvaitsevaisena ja jatkiksen mielestä varmaan "kommunistisena" ihmisenä (en siis ole kommunisti, mutta varmaan enemmän noiden vassareiden kun kokkareiden kannalla). Silti en ymmärrä sitäkään, että ongelmat kielletään tai niistä ei saisi puhua olematta rasisti.

On fakta, että useimmissa maissa joista noita ihmisiä tulee naisen asema on huomattavasti heikompi kun täällä Suomessa. Asenteet ja tavat eivät todellakaan muutu helposti. On helvetin naiivia ajatella, että tästä ei tulisi ongelmia, varsinkin kun nuo maahantulijat ovat suurilta osin nuoria miehiä, joita suomalaisnaiset lähinnä karttelevat. 17-30v miehiä iso lössi, joita naiset eivät huomioi mitenkään? Hormonit hyrrää, asenne naisia kohtaa on mitä on ja kukaan ei kiinnostu vaikka yrittäisi "asiallisesti" lähestyäkin? Naisena olen baarissa huomannut tuon - ovat hyvin tungettelevia eivätkä tunnu ymmärtävän/uskovan jos sanoo ettei kiinnosta. Varmasti moni nuori suomalaismieskin turhautuisi, jos naiset hädin tuskin puhuisivat? Suomalaismiehet tosin ovat kasvaneet suomalaisessa kulttuurissa ja asenne on eri, jos pakit tuleekin. Silti, vasta viimeisen puolen vuoden aikana on tullut sellainen olo, että ei oikeasti vaan kannata kävellä yöllä yksin sieltä baarista kotiin - edes tuota 500m matkaa. Mielummin menen kaverin sohvalle norkoilemaan.

Toisaalta MV-lehden jututkin ovat kamalaa luettavaa, rasismia ja haukkumanimiä en tule hyväksymään. Maahantulijoita kutsutaan ihmisjätteiksi ja neekereiksi, sitten oikeista ongelmista ei voida puhua asiallisesti. Itseasiassa Jatkis taitaa olla suunnilleen ainoa paikka jossa tämä keskustelu on pysynyt edes suunnilleen asiallisena, nythän nuo iltapulutkin taitaa keskustelupalstojaan sulkea kun siellä jutut menee aina asiattomuuksiin.

OT: Uusi selain herjaa mielummin-sanaa... kuulemma pitäisi olla mieluummin... en vaan pysty noin kirjottamaan... mitä lie vikamurretta puhun sit.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Hyi helvetti, menetin ehkä uskoni ihmisiin kun eksyin Suomi24:n keskusteluun tästä tuoreesta raiskaustapauksesta. Siellä virtuaalisesti kilistellään skumppalaseja, kun pitävät varmana että tuo raiskattu tyttö on Sipilän veljentyttö. Miten helvetin sairaat ihmiset voi edes vitsailla tuollasella? "Kalahti omaan nilkkaan"... ei helvetti oikeasti. Voivoivat vielä lisää tällaista tapahtuvan "suvakeille" ja niiden läheisille.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mä olen kyllä omissa arvioissani nyt löytänyt sen toisen ääripään ja se on tämä RASMUS-sivustoilla päivystävä sakki.

Tuollaista ääriajattelua pitää etsiä jopa natsien nettisivuilta jo vähän tiheämmällä kammalla.
Itse asiassa esim hommafoorumilta löytää ihan etsimättä. Sehän noissa juuri on, että molemmilla palstoilla porukka vinkuu toisistaan täsmälleen samoilla argumenteilla. Ovat ikäänkuin peilikuvia toisistaan. Esim täällä on monessa viestissä pöyristytty sen yhden urpon false flag väitteistä. Täsmälleen samat false flag väitteet heilahtaa kehiin homman urpoilla aina, kun jotain tapahtuu toisin päin. Ja sitten sen toisen puolen false flag väitteistä pöyristytään aina siellä toisella puolella. Urpo on urpo ideologiasta riippumatta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esim täällä on monessa viestissä pöyristytty sen yhden urpon false flag väitteistä. Täsmälleen samat false flag väitteet heilahtaa kehiin homman urpoilla aina, kun jotain tapahtuu toisin päin. Ja sitten sen toisen puolen false flag väitteistä pöyristytään aina siellä toisella puolella. Urpo on urpo ideologiasta riippumatta.

Mun mielestä on ihan ok naureskella täällä yksittäisille tyhmille kommenteille. Niistä ei pidä kuitenkaan vetää johtopäätöstä kaikkia "samalla puolella" olevia kohtaan. Tuntuu varsin kohtuuttomalta, että jokin Ponni tai Pönni pilaa koko porukan maineen - porukan jossa on varmasti fiksujakin näkemyksiä.

...molemmilla palstoilla porukka vinkuu toisistaan täsmälleen samoilla argumenteilla. Ovat ikäänkuin peilikuvia toisistaan.

Tästä samaa mieltä. Kuten itsekin aikaisemmin totesin, ja kuten MustatKortit tuossa totesi, niin nyt on Villellekin löydetty se "toinen ääripää".

Tuomas Enbuskelta muuten varsin hyvä kirjoitus taas:
Sekä suvakit että rasistit ovat väärässä.
(APU)
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan #unelma-porukka järjestämässä minkäännäköistä mielenosoitusta raiskauksia tai naisten seksuaalista ahdistelua vastaan? Itse en usko, että järjestäisivät, koska siinä tulisi epäsuorasti vastustettua myös muslimeja, ja sehän ei käy!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tai sitten perhe saattaa olla sitä mieltä, että rajat täytyy laittaa kiinni ja kaikki turvapaikanhakijat karkottaa maasta välittömästi.

En oikein koskaan ole käsittänyt tätä jossittelua keskustelumuotona, tai pikemminkin käsittänyt sen vaikutusta/hyötyä itse keskusteluun.

Niin saattaa. Pointti oli se, että jos uhri tai uhrin perhe ei syytä tästä kaikkia maahan otettuja pakolaisia, niin miksi muiden pitäisi pukeutua kaapuihin ja sytyttää roihuja.

Asia on oikeuden näkökulmasta mielenkiintoinen, sillä vaikka karkotus olisi mahdollinen, huomioidaan tekijän/tekijöiden alaikäisyys aivan varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Mitäs sellaista itse olisit kysynyt rajalla näiltä sankareilta josta he olisivat paljastuneet rikollisiksi?.

Näiltä sankareilta olisi voinut kysyä passin. Rikollisiksi he eivät tietenkään olisi paljastuneet, mutta rikollisia he tuskin ovat vieläkään omasta mielestään. Tiedän, on periaatteessa mahdotonta pitää kehitysmaiden takapajuloista ja 1400-luvun ilmapiiristä tulevat muslimimiehet kokonaan ulkona Suomesta, mutta vastaan silti kysymykseesi. Pelkästään passin näkemällä olisin itsekin osannut jo etukäteen kertoa riskin naisiin kohdistuvasta väkivallasta olevan erittäin korkealla.

Nämä tapaukset (jotka tulevat ilman muuta kasvamaan räjähdysmäisesti) ovat hinta siitä riskistä jonka otamme. Itselläni ei ole onneksi tyttäriä, joten voin jättäytyä kyynisesti seuraamaan tätä Suomessa harjoitettavaa idiotismia taka-alalta.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rikosoikeuden professori Utriainen: Ulkomaalaiset yliedustettuina raiskaustilaistoissa (YLE)

– Meillä raiskausrikoksissa tekijöistä 20–25 prosenttia, eli joka neljäs tai viides on ulkomaalainen, eli ulkomaalaiset ovat yliedustettuina, Utriainen sanoo Yle Radio1:n Ykkösaamussa keskiviikkona.

Tähän pitäisi Utriaisen mukaan kiinnittää vakavasti huomiota, koska pakolaisvastainen mieliala voi alkaa levitä.

Suomessa ylipäätään seksuaalirikoksissa rangaistustaso on äärimmäisen lievä, Utriainen kritisoi.

 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Raiskausasiaan en jaksa ottaa kantaa, sillä sitä nyt on jeesusteltu täällä puolin ja toisin aivan tarpeeksi. Sen sijaan nostan esille Utriaisen mielestäni erittän oleellisen kommentin siitä, että kotouttaminen ei kyllä mitenkään pääse alkuun, kun turvapaikanhakijat pyörivät keskuksissaan, ilman mitään järkevää tekemistä ja ilman mitään virikkeitä.

Mielestäni vastuullista maahanmuuttopolitiikkaa olisi sellainen, että otetaan se x määrä ihmisiä, joille pystymme takaamaan kunnon olosuhteet, jotain tekemistä jne. Ihan omien näköhavaintojenkin perusteella tämänhetkinen tilanne on se, että väkisinkin asiat kärjistyvät, puolin ja toisin.
 

pp33

Jäsen
Raiskausasiaan en jaksa ottaa kantaa, sillä sitä nyt on jeesusteltu täällä puolin ja toisin aivan tarpeeksi. Sen sijaan nostan esille Utriaisen mielestäni erittän oleellisen kommentin siitä, että kotouttaminen ei kyllä mitenkään pääse alkuun, kun turvapaikanhakijat pyörivät keskuksissaan, ilman mitään järkevää tekemistä ja ilman mitään virikkeitä.

Mielestäni vastuullista maahanmuuttopolitiikkaa olisi sellainen, että otetaan se x määrä ihmisiä, joille pystymme takaamaan kunnon olosuhteet, jotain tekemistä jne. Ihan omien näköhavaintojenkin perusteella tämänhetkinen tilanne on se, että väkisinkin asiat kärjistyvät, puolin ja toisin.
Tässä on nimenomaan epäkohta tämän vastaanottobisneksen kohdalla. Yksityiselle toimijalle suurin voitto tulee suurista yksiköistä, joissa palvelut ovat minimaaliset. Lisäksi kotouttaminen ei vastaa näiden yrittäjien intressejä, vaan pikemminkin ihmisten pitäminen keskuksissa mahdollisimman pitkään.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni vastuullista maahanmuuttopolitiikkaa olisi sellainen, että otetaan se x määrä ihmisiä, joille pystymme takaamaan kunnon olosuhteet, jotain tekemistä jne. Ihan omien näköhavaintojenkin perusteella tämänhetkinen tilanne on se, että väkisinkin asiat kärjistyvät, puolin ja toisin.

Muistaakseni näin puhuivat myös Ruotsiin saapuneet turvspaikanhakijat, ja moittivat sitä, että heidät otettiin sisään, vaikka heille ei ole mitään tarjottavaa yhteiskunnalta. Pienemmän erän onnistunut kotouttaminen antaisi myös osaamsta ja kokemusta kotouttamisprosessista, jolloin määrää voisi myöhemmin lisätä, kun huomataan, kuinka homma toimii/ei toimi. On suuri riski kotouttaa kymmeniä tuhansia ihmisiä päin helvettiä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Noh, mä olen kyllä omissa arvioissani nyt löytänyt sen toisen ääripään ja se on tämä RASMUS-sivustoilla päivystävä sakki.

Tuollaista ääriajattelua pitää etsiä jopa natsien nettisivuilta jo vähän tiheämmällä kammalla.

Siis tarkoitatko tuota FB-ryhmää? Sitä olen itse lueskellut, eikä siellä todellakaan ole kovin paljon ylilyöntejä suhteessa viestien määrää, toki muutama hörhö on joukossa. Ei todellakaan verrattavissa natseihin. Vai onko heillä sitten joku oma foorumi muualla netissä?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue

"Tuetaan...Annetaan...Tuetaan...Lisätään...Tarjotaan...Annetaan...Myönnetään...Tuetaan...Annetaan". Mitään ei onneksi vaadita tai edellytetä. Ihan vitun kiva. Harmillisesti muuten hintalappu puuttuu, mutta ainahan voi ottaa lisää velkaa. Voisiko joku fiksu vihreä kertoa vähälahjaiselle ksenofoobikolle mitä tämä kustantaa? Fiksuina olette tämän kuitenkin laskeneet (ja vitut).
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
"Tuetaan...Annetaan...Tuetaan...Lisätään...Tarjotaan...Annetaan...Myönnetään...Tuetaan...Annetaan". Mitään ei onneksi vaadita tai edellytetä. Ihan vitun kiva. Harmillisesti muuten hintalappu puuttuu, mutta ainahan voi ottaa lisää velkaa. Voisiko joku fiksu vihreä kertoa vähälahjaiselle ksenofoobikolle mitä tämä kustantaa? Fiksuina olette tämän kuitenkin laskeneet (ja vitut).

Luulisi että fiksuna ja vihreitä huomattavasti vaikutusvaltaisempana organisaationa myös Elinkeinoelämän Keskusliitto on näin tehnyt. En oikein ymmärrä, miten aina niin himokkaasti takerrutaan niin punavihreihin, kun eivät ole lähelläkään mitään vallankäyttöä tällä hetkellä. Kaikki punavihreät ovat tällä hetkellä oppositiossa ja hallitusta pidetään ehkä lähihistorian ystävällisimpänä hallituksena elinkeinoelämälle. Notta, pitäisikö kriitikkojen ehkä miettiä noista kahdesta linkistä sitä ensimmäistä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siis tarkoitatko tuota FB-ryhmää? Sitä olen itse lueskellut, eikä siellä todellakaan ole kovin paljon ylilyöntejä suhteessa viestien määrää, toki muutama hörhö on joukossa. Ei todellakaan verrattavissa natseihin. Vai onko heillä sitten joku oma foorumi muualla netissä?

En osaa sanoa, kumpi ryhmä on runsaslukuisempi, todennäköisesti hommaporukka, mutta en ole viime aikoina enää jaksanut tuolla edes käväistä.

RASMUS-poppoo oli minulle uusi ja epämiellyttävä tuttavuus. Oli ääriajattelijoiden määrä sitten mikä tahansa, niin eiköhän Ville Niinistönkin kriteeristö tuolla tavoin täyty.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
"Tuetaan...Annetaan...Tuetaan...Lisätään...Tarjotaan...Annetaan...Myönnetään...Tuetaan...Annetaan". Mitään ei onneksi vaadita tai edellytetä. Ihan vitun kiva. Harmillisesti muuten hintalappu puuttuu, mutta ainahan voi ottaa lisää velkaa. Voisiko joku fiksu vihreä kertoa vähälahjaiselle ksenofoobikolle mitä tämä kustantaa? Fiksuina olette tämän kuitenkin laskeneet (ja vitut).

Nimenomaan. Turvapaikanhakijoilta eivät vihreät edellytä/odota yhtään mitään. On aivan selvää, että mikäli vihreät saisivat päättää, maassa olisi 130 000 turvapaikanhakijaa ja kulut 5 miljardia vuodessa, vähintään.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En osaa sanoa, kumpi ryhmä on runsaslukuisempi, todennäköisesti hommaporukka, mutta en ole viime aikoina enää jaksanut tuolla edes käväistä.

RASMUS-poppoo oli minulle uusi ja epämiellyttävä tuttavuus. Oli ääriajattelijoiden määrä sitten mikä tahansa, niin eiköhän Ville Niinistönkin kriteeristö tuolla tavoin täyty.

No, ei tuota nyt todellaakaan voi Hommaan verrata - ihmiset käyvät omilla nimillään kohtuullisen hillittyä keskustelua, joukossa on myös ilmeisiä "nuivia". Mukaan mahtuu erittäin typeriäkin mielipiteitä, mutta viehän tuo omien nimien käyttö selkeästi valtaosan normaalista anonyymistä netti-idiotiasta pois. Se on tietynlainen yhden asian liike, minkä jäsenet katsovat asiaa omasta näkökulmastaan, mutta vaikka joukossa on hörhöjä niin en missään tapauksessa pitäisi tuota minään "äärikirjoitteluna". (Olen muuten käsittänyt että sen eilisen järkyttävän iljettävän uhria syyllistävän tekstin kirjoittaja olisi aika tunnettu hörhöydestään ja että omaa jonkinlaisen diagnoosin, mikä selittäisi näitä äärimmäisyysmielipiteitä.)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No, ei tuota nyt todellaakaan voi Hommaan verrata - ihmiset käyvät omilla nimillään kohtuullisen hillittyä keskustelua, joukossa on myös ilmeisiä "nuivia". Mukaan mahtuu erittäin typeriäkin mielipiteitä, mutta viehän tuo omien nimien käyttö selkeästi valtaosan normaalista anonyymistä netti-idiotiasta pois. Se on tietynlainen yhden asian liike, minkä jäsenet katsovat asiaa omasta näkökulmastaan, mutta vaikka joukossa on hörhöjä niin en missään tapauksessa pitäisi tuota minään "äärikirjoitteluna". (Olen muuten käsittänyt että sen eilisen järkyttävän iljettävän uhria syyllistävän tekstin kirjoittaja olisi aika tunnettu hörhöydestään ja että omaa jonkinlaisen diagnoosin, mikä selittäisi näitä äärimmäisyysmielipiteitä.)

Kukin tehköön vertailun itselleen sopivaksi katsomallaan tavalla. Minua ei huvita käydä lukemassa Homman oksennuksia ja sama juttu tästä lähtien myös koskien näitä toisen äärilaidan sivustoja. Tavallaan aika kreisiä on nimenomaan juuri se, että joillain on pokkaa kirjoittaa omalla nimellään tuollaisia, viittaa tietysti mielenterveysongelmiin.

Alkuperäinen statement kuitenkin taisi olla se, että Niinistön mukaan on olemassa rasisteja ja sitten ovat muut ihmiset. Tämä ei taida pitää paikkaansa, näyttää siltä, että kyllä tässä maassa natseille vastapaino löytyy, oli tämä lukumäärällisesti mitä tahansa. Ymmärtääkseni aiankin osa tästä porukasta osallistuu myös itsenäisyyspäivän Angry Birds-henkiseen tapahtumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös