Käytätkö lompakkoa?

  • 14 013
  • 136

Käytätkö lompakkoa?

  • Kyllä

    Ääniä: 178 85,2%
  • Ei

    Ääniä: 31 14,8%

  • Äänestäjiä
    209
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näin juuri, sortsien vasemmassa taskussa. Tähän kun porukka listaa näitä mukanaan kantamiaan kortteja, niin ei voi kuin pyöritellä päätään ihmeissään. Osa voi olla huumoria, mutta osa lienee totta. Mikäs siinä, jos samalla kertaa ovesta poistuessa pitää lentää lentoyhtiöllä, käydä kirjastossa ja apteekissa ja sitten vielä ruokakaupassa. Ja videovuokraamossa ja kuntosalilla.

Oma elämäni ei ole noin kiireistä ja pystyn arvioimaan mitä tarvitsen milloinkin.
Elämää voi elää hyvin monella eri tavalla. Sinä olet varmaankin oikeassa omien tarpeidesi suhteen. Joku muu ei välttämättä pidä mielekkäänä miettiä joka kerta kotoa poistuessaan erikseen, mitä kaikkia kortteja tai muita nikaleita pitää kullakin kerralla ottaa mukaan.

Käyn töissä useamman kymmenen kilometrin päässä kotoani. Toisinaan työpäivän aikana tulee tarvetta käyttää jotakin korttia, jolloin on tietenkin hyvä jos sellainen sattuu olemaan mukana. En välttämättä tiedä aamulla, missä kaikkialla tulen päivän mittaan asioimaan, vai asioinko juuri missään. Siksi onkin mukavaa, että povitaskusta löytyvässä lompakossa on niin kattava setti kortteja, ettei mikään olennainen asia kärsi noiden puuttumisen takia. Vituttaa ajatus siitä, että pitäisi duunissa tai missä hyvänsä liikkuessani miettiä, tuliko jokin tietty kortti aamulla mukaan. Ei tarvitse miettiä tuollaisia, kun määrätyt kortit ovat aina lompakossa.

Raja menee minulla lähinnä siinä, että lompakon tulee mahtua miellyttävästi povitaskuun, ja sen kantaminen ei saa tuntua epämiellyttävältä. Nyt lompakossa on kuitenkin kiistatta ylimääräistä sälää, joten pitänee vähän keventää. Ei kuitenkaan liikaa. Kun lompakkoon on ladattu sopivasti tavaraa, niin lompsan koko ja paino kertovat kantajalle mukanaolostaan. Tämä luo tiettyä turvallisuuden tunnetta.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä. Lompakko löytyy takataskusta, ja lompakosta löytyy henkilökortti, Masteri, Electron, Kela-kortti, dösäkortti ja setelit. Kolikot toisessa takataskussa stendarin kanssa. Näin näyttää persekin muhkeammalta, naisväki kiittää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Relevantti keskustelu koska välillä mietin josko vaihatisi tuon helvetin möhkäleen johonkin tupakkarasiaa pienempään metallikoteloon mihin mahtuu kyllä kortteja ja seteleitä, jokunen kuittikin ja sitten ne muutamat kolikot taskunpohjalle.

Heittäkää joku näitä koteloita käyttävä linkkiä kehiin mitkä ovat laadukkaita ja hyviä.


_
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuo kuullostaa kieltämättä näppärältä ja helpolta ratkaisulta, sen voisi kirjoittaa vaikka NiksiPirkkaan nutturapää matamien tiedoksi.
Maus on hirmu kiva varsinkin liukkailla metsäteillä, mutta onko siihen olemassa nykyisin biokaasu -versiota? Voitaisiin käyttää nuo kesämökin huussijätteet paremmin.

Omat laktoosi-intoleranssiset Maus-kuljettajani saavat syödäkseen läskiä, maitoa (ei-ei-laktoosista) ja ruisileipää. Lepovuorossa makaavat lisäksi kymmenen puolikkaan lestiä votkaa päivässä, joka nautitaan valkovenäläiten muodossa. Siis eivät kuskit muutu valkovenäläisten muotoon, vaan tarkoitan tässä juomasekoitusta. Tämä yhtälö tuottaa sen, että biokaasua on käytössä mitä parahultaisimmin. Jos näette joskus Maus-armadani, niin pankaapa merkille erityinen dunkkis ja kellanvihreät pakokaasut, jotka nousevat suoraan miehistöluukusta!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos en käyttäisi lompakkoa en ikinä löytäisi korttejani/käteistä kun ne olisivat ties missä. Lisänä tietysti se voiton tunne kun housun taskuun tulee reikä ja kolikot jäävät matkalle. Lompakko on hyvä olla, siellä kulkee kortit, setelit ja muu pieni krääsä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En välttämättä tiedä aamulla, missä kaikkialla tulen päivän mittaan asioimaan, vai asioinko juuri missään. Siksi onkin mukavaa, että povitaskusta löytyvässä lompakossa on niin kattava setti kortteja, ettei mikään olennainen asia kärsi noiden puuttumisen takia. Vituttaa ajatus siitä, että pitäisi duunissa tai missä hyvänsä liikkuessani miettiä, tuliko jokin tietty kortti aamulla mukaan. Ei tarvitse miettiä tuollaisia, kun määrätyt kortit ovat aina lompakossa.

Tähän muuten vaikuttaa parisuhdestatus varmaan aika paljon. Jos minulla ei ole kirjastokorttia mukana, niin menen sinne huomenna tai ylihuomenna tai milloin jaksan tai muistan. Lapsiperheessä ei välttämättä ole samoja mahdollisuuksia ilman isoa sanomista.

Lisänä tietysti se voiton tunne kun housun taskuun tulee reikä ja kolikot jäävät matkalle.

Noinkin on käynyt, mutta sitten pitää ottaa päivän tehtäväksi uusien sortsien hankkiminen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Lompakkoa käytän ja säilytän sitä joko povitaskussa tai housujen etutaskussa, onhan mulla etukorttejakin.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Tietenkään en käytä. Rahani,korttini, kolikot, avaimet aina lojuvat missä milloinkin, mutta uloslähdettäessä löydän ne alle minuutissa. Lompakot on noloja.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihan perinteistä lompakkoa kannan mukanani. Joskus hyvin harvoin saatan keventää niin että puhelimen suojakuoreen sujautan pankkikortin ja opiskelijakortin, niillä minä pärjäisin periaatteessa tiukassa paikassa. Lompakossa kulkee myös kaikkea turhaa roinaa mukana, saattaa olla vuodenkin vanhoja kuitteja. En tiedä miksi sitä tulee niin harvoin siivottua.

Serkulle kävi mukavasti kun puhelimen suojakotelossa kulki rahat, ajokortti, kelakortti, pankkikortti, varusmieskortti samassa jöötissä. Sitten ekoilla lomilla se pudotettiinkin järveen eikä ole sen jälkeen näkynyt. Hirveä häslinki siitä sitten tuli kun kaikki meni kerralla. Ja vähiten varmaan oli ongelmia puolustusvoimien kanssa.
 

cornix

Jäsen
Serkulle kävi mukavasti kun puhelimen suojakotelossa kulki rahat, ajokortti, kelakortti, pankkikortti, varusmieskortti samassa jöötissä. Sitten ekoilla lomilla se pudotettiinkin järveen eikä ole sen jälkeen näkynyt.

Ei kortteja kadonneesta lompakostakaan saa takaisin, puhelimeen voi sentään yrittää soittaa ja paikantaa tavarat.
 

Wolves

Jäsen
Tottakai. Mihin muualle ne kolmen kuukauden ostoskuitit saa talteen?

No itseasiassa, käytän kyllä lompakkoa, mutta vanhan liiton miehenä, päähäni ei ole iskostunut se ajatus, että joku kantaisi puhelimensa mukana kaikkia korttejaankin.

(Ja en minä oikeasti niitä ostoskuitteja säästä)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vyölaukku on tosi kätevä, yksi vetoketjun avaava liike ja kaikki tarvittava on heti käden ulottuvilla.
Vähän kuten sepaluksenkin kanssa. Tosin silti avaan aina vyön ja napin myös. Tai oikeammin napit, koska käytän pääsääntöisesti farkkuja ja käyttämissäni malleissa on yleensä napit.
---

En pidä lompsaa taskussa, varsinkaan takataskussa. Kulkee kädessä silloin kun pitää olla kaikki mukana. Pitää kuitenkin ottaa urakaksi tuo karsiminen ja iskeä opiskelureppuun bussikortti, opiskelijakortti ja HY:n kirjastokortti. Ajokortin, pari maksu- ynnä kantiskorttia sekä kaupungin kirjastokortin voisi ottaa tuollaiseen korttirasiaan. Käteistä on niin harvoin, että ne menee taskunpohjalla.
 
Jossakin vaiheessa kyllästyin lompakon kantamiseen kun takatasku kului aina puhki. Siirsin lompsan etutaskuun, ja tietenkin takintaskuun silloin kun olin pukeutunut takkiin.

Joitakin vuosia sitten sain Osuuspankilta kortin kylkiäisenä pienen korttilompakon. Se oli kätevä, kesti aikansa kunnes kului rikki. Ostin metallisen käyntikorttikotelon tai vastaavan, joka ei käytössä kulunut mutta tuppasi tipahtelemaan taskusta milloin mihinkin. Alkoi järjestelmällinen ratkaisun etsiminen tähän ongelmaan. Hetkeksi palasin jo lähes normikokoiseen pörssiinkin.

Keväällä löysin Pasilan asemalla sijaitsevasta nahkaliikkeestä täydellisen ratkaisun. Nahkaisen korttilompakon, jossa on 10 muovista välilehteä ja seteliosasto satunnaiselle käteiselle ja takuukuittien ensisäilytykseen. Tähän olen ollut todella tyytyväinen. Ylimääräiset kortit ja piensälä kulkevat isommassa lompakossa repun taskussa. Kolikot autossa kolikkorengissä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pari vuotta sitten päätin testata lompakotonta elämää, enkä enää vanhaan palaisi. Kaikki itselleni tarpeelliset kortit (pankkikortti, kirjastokortti, kelakortti, Ilveksen kausikortti, eräs työssä tarvitsemani kortti, ajokortti) kulkevat vaivattomasti puhelimen suojakuoressa. Bussikorttia olen aina säilyttänyt erikseen taskussa. Jos joskus harvoin sattuu käteistä tarvitsemaan, sekin sujahtaa kätevästi suojakuoren taskuun. Kolikot voi sitten heittää taskuun ja kotona vaikka purkkiin.

Tilanne voisi olla eri, jos en karttaisi ruton lailla kaiken maailman bonus- ja etukortteja.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Avaimet, lompakko ja kännykkä tulee olla mukana, kun ulko-ovi sulkeutuu perässä. Silloin pärjää.
 

cornix

Jäsen
Tottakai käytän. Jonneilla nämä karkkirahat taskun pohjalla jne
Phyh, jonneilla nämä kolikot, mä kannan siistejä setellinippuja povarissa. Ehkä joku varalompakko pitää joskus hankkia. Voisi sen sitten antaa jos tulee ryöstetyksi. Ei tarvii leikkiä puukkoa vastaan mutta ei myöskään menettää mitään arvokasta. Noh... en jaksaisi sitä kuitenkaan ottaa messiin niin turha vaiva.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Käytän, enkä aio luopua ennen kuin lompakosta tulee retroa, milloin voin sanoa, etten ole missään vaiheessa lopettanut käyttämästä.
 

Bacon

Jäsen
Kyllä käytän lompakkoa. Se on aina vasemmassa taskussa avainten kanssa. Jos ei ole, niin tulee hätä. Onhan se lompakosta paljon kätevämpi kaivaa tarroja ja tehdä Suomesta vähän enemmän keltamusta.

Suuri haave olisi joskus saada lompakko, joka olisi tehty kärpästen esinahoista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yksin jos olen liikkeellä niin lompsa on takin povarissa. Kesällä pienempi versio farkkujen etutaskussa. Useimmiten mukana on kuitenkin henkilökohtainen rahankantaja, joka antaa massia ja vieläpä omistaan kun tulee tarve. Kätsyä.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Relevantti keskustelu koska välillä mietin josko vaihatisi tuon helvetin möhkäleen johonkin tupakkarasiaa pienempään metallikoteloon mihin mahtuu kyllä kortteja ja seteleitä, jokunen kuittikin ja sitten ne muutamat kolikot taskunpohjalle.

Heittäkää joku näitä koteloita käyttävä linkkiä kehiin mitkä ovat laadukkaita ja hyviä.
Tommonen metallikotelo alkaa vaan vituttamaan, kun kolisee joko avaimia tai puhelinta vasten. Lisäksi mulla ainakin muutama kortti lakkasi toimimasta aika nopeasti metallisessa kotelossa. Nahkainen on paljon mukavampi ja käytännöllisempi.

Lompakkoa en ole käyttänyt yli 10 vuoteen, koska en näe mitään syytä käyttää sellaista.
 
Miksi vaikka joku pieni tukku seteleitä vetoketjullisessa povitaskussa olisi jotenkin epäkäytännöllisempää kuin lompakko siellä samassa paikassa? Enemmän tilaa se lompakko vie.

Minä puhuin korteista, seteleistä ja kolikoista. Sinä puhut pienestä tukusta seteleitä.

Pelkän setelitukun kantaminen on sen sijaan kätevää, kulkee melkein missä vain ja ihan huomaamattomasti. Sitä harrastin itsekin silloin kun käytin vielä käteistä rahaa.
 

cornix

Jäsen
Minä puhuin korteista, seteleistä ja kolikoista. Sinä puhut pienestä tukusta seteleitä.

Aivan joo. Mulla ei tosin pankkikortin lisäksi oikein ole mitään korttia jota tarvitsen päivittäisessa käytössä. Pankkikortillakin kyllä pärjää melkein missä tahansa, ainakin jos automaatti on lähellä, mutta mä olen aina preferoinut käteistä.
 

Mr Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Iisalmen Peli-Karhut, KuPS , PK-37
ainakin mulla kortit kulkee kätevästi puhelimen suojakuoren tms. sisällä. lompakko on siis turha kapistus. .

Sama täällä. Henkkarit ja Visa Electron plussa-ominaisuudella kulkee kätevästi mukana kännykän lompakkokotelossa. Maksoi alta 20€. Uusi lompsa olisi maksanut 50-60€ kun kyselin (stockmannilla tosin).
 
Yksin jos olen liikkeellä niin lompsa on takin povarissa. Kesällä pienempi versio farkkujen etutaskussa. Useimmiten mukana on kuitenkin henkilökohtainen rahankantaja, joka antaa massia ja vieläpä omistaan kun tulee tarve. Kätsyä.
Äidin kanssa on tosiaan mukava olla liikenteessä, hehe.

Keväällä löysin Pasilan asemalla sijaitsevasta nahkaliikkeestä täydellisen ratkaisun. Nahkaisen korttilompakon, jossa on 10 muovista välilehteä ja seteliosasto satunnaiselle käteiselle ja takuukuittien ensisäilytykseen. Tähän olen ollut todella tyytyväinen. Ylimääräiset kortit ja piensälä kulkevat isommassa lompakossa repun taskussa. Kolikot autossa kolikkorengissä.
Korjaan itseäni sen verran, että mainitsemani nahkatavaramyymälä NT-Bags ei suinkaan sijaitse Pasilan asemalla vaan Kampin kauppakeskuksessa. Siellä oli hyvä valikoima erilaisia ja erihintaisia korttilompakkoratkaisuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös