Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 372 805
  • 7 308

JKyykka

Jäsen
Löytyihän se! En edes halua tietää kuinka paljon olen käyttänyt aikaa tämän biisin googlettaminen. Mutta kyseessä on siis yhtye nimeltä The Stanfields ja heidän kappaleensa Run on the Banks. Kiitokset kaikille, jotka yrittivät auttaa.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Kappaleessa sanottiin mielestäni ainakin seuraava lause: "man on the moon" tai jotain vastaavaa, kuullosti ainakin pikkasen vanhemmalta musiikilta kyseinen kappale. Olen kuullut biisin aikaisemminkin, mutta ei vaan perhana tule mieleen. Apuja? (Mieslaulaja)
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kappaleessa sanottiin mielestäni ainakin seuraava lause: "man on the moon" tai jotain vastaavaa, kuullosti ainakin pikkasen vanhemmalta musiikilta kyseinen kappale. Olen kuullut biisin aikaisemminkin, mutta ei vaan perhana tule mieleen. Apuja? (Mieslaulaja)
R.E.M:n "Man on the Moon", kenties?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hakusessa olis 2000-luvun alkupuolelta kappale. Naislaulaja, hentoinen ääni. Ainakin jossain kohtaa (kertsi??) sanotaan "I'm sorry, I´m sorry.." jossain kohtaa biisiä kuuluu myös lapsien räppäystä tai leikkimisestä syntyviä ääniä sämplättynä.
Ei ole kaukana että itsekin muistaisin, mutta nyt ei tule millään päähän,
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Lisättäköön tähän sen verran että tuo Ugly Kid Joen versiohan ei ole se alkuperäinen vaan alkuperäinen kappale on Cat Stevensin käsialaa.

Lisättäköön tähän sen verran että tuo Cat Stevensin versiohan ei ole se alkuperäinen vaan alkuperäinen kappale on Harry Chapinin käsialaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lisättäköön tähän sen verran että tuo Cat Stevensin versiohan ei ole se alkuperäinen vaan alkuperäinen kappale on Harry Chapinin käsialaa.
Pah, kimpassa tekivät vaimonsa Sandran kanssa. Varsinkin, jos käsialasta puhutaan, niin sanat ovat ainakin enemmän Sandran kuin Harryn käsialaa. Sävellyspuolesta en lähde kiistelemään. Kerran lähdin ja annoin huijata itseltäni tuopin. Voi olla, etten kuunnellut kännispäiten kysymystä tarpeeksi tarkasti. Vastasin "Harry Chapin" ja selityksen kuultuani maksoin esiintyvälle taiteilijalle kiltisti tuopposen.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Hakusessa olis 2000-luvun alkupuolelta kappale. Naislaulaja, hentoinen ääni. Ainakin jossain kohtaa (kertsi??) sanotaan "I'm sorry, I´m sorry.." jossain kohtaa biisiä kuuluu myös lapsien räppäystä tai leikkimisestä syntyviä ääniä sämplättynä.
Ei ole kaukana että itsekin muistaisin, mutta nyt ei tule millään päähän,

Jotenkin vaikuttaa tutulta, mutta en itsekään tiedä. Oisko joku Didon biisi?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vahva muistikuva musiikkivideosta jossa lapsi soittaa rumpua. Onko tietoa?

Ja kun nyt täällä olen niin kysyn vielä mitä punk-bändiä The National apinoi Sea of Love videolla?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on kyllä niin huonot lähtökohdat, mutta yritetään kuitenkin. Mua alkoi oikeasti vaivata yksi biisi, joka soi tänään TPS:n matsissa. Muistaakseni biisi soi ensimmäisen erän aivan viimeisillä minuuteilla. Kyseessä lienee melko tuore biisi, sillä sitä on veivattu tänä kesänä useammankin trendikahvilan ja -klubin terasseilla. Olen melko varma, että saattaisin löytää biisin vaikkapa NRJ:n Finnish Dance Chartilta. Yritän kuitenkin ensin täältä ennen kuin alan youtubettaa noita kaikkia läpi.

Kyseessä on dance-biisi - todennäköisesti instrumentaali. Kyseessä voisi olla esim. David Guetta, mutta hänen uusimmissa singleissään näyttää kaikissa olevan "feat. joku", joten lasken Guettan välittömästi pois laskuista. Joka tapauksessa biisistä ainakin soitetaan pääasiassa instrumental-kohtaa - "syvä" (?) bassojumputus, jonka päällä juoksee joku melodinen syntikkakuvio tai jotain... voisi melkein sanoa vaikkapa helium-äänellä sävytetty paskainen nauru tai joku välillä jopa "oktaavia korkeammalla" (?). Mä en ymmärrä musiikkitermeistä yhtään mitään, joten voi olla, että käyttämäni termit ovat täysin päin sitä itseään.

Tämä bassojumputus on todella "syvä", mutta biitti on loppujen lopuksi melko "löysä". Todella hankala selittää, mutta jotain tyyliin: DUM-DU-DUM-DU-DUM-DUM - DUM-DU-DUM-DU-DUM-DUM - ensimmäisenä tulee mieleen ehkä jotkut viidakkorummut tms. Jotenkin tämä on niin täydellinen nykyteiniritsoille suunnattu "perseenpyörittämisbiisi" kuin vain olla ja saattaa. *VASEN KANKKU* *VASEN KANKKU* *OIKEE KANKKU* *VASEN KANKKU* *OIKEE KANKKU* *OIKEE KANKKU* Mä olen aivan varma, että tänäkin iltana kyseinen biisi on soinut jossain Marilynissa jo joku 3-4 kertaa ja on illan toivotuimpia biisejä. Tänä iltana mä vain tunsin itseni liian wanhaksi lähteäkseni seisomaan ja rupattelemaan Marilynin DJ-kopin viereen kanki tanassa ja odottamaan oikeaa hetkeä.

Kuten sanoin - todella hankala biisi selittää, mutta sytyttäisikö kenelläkään?
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Kuten sanoin - todella hankala biisi selittää, mutta sytyttäisikö kenelläkään?
Selaa Twitteristä Tepsin DJ:n mylbeen twitter-feedi läpi, jonne tulee Tepsin peleissä soitetut kappaleet.

@ruoska
Kokeilepas googlettaa Lacrimosa - Immediate Music. On mainittu tuon videon alkutekstissä.
 
Viimeksi muokattu:

MVP8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten sanoin - todella hankala biisi selittää, mutta sytyttäisikö kenelläkään?
Tuosta ''syvästä bassojumputuksesta'' tulee välittömästi mieleen Tungevaag & Raaban ja kun katsoin tuon DJ:n Twitterin niin siellä on soitettu biisi nimeltä Samsara, joka varsin hyvin sopisi kuvailuusi.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Selaa Twitteristä Tepsin DJ:n mylbeen twitter-feedi läpi, jonne tulee Tepsin peleissä soitetut kappaleet.
Hei... ei näin wanhalle miehelle saa heittää näin epämääräisiä vinkkejä. Pitää laittaa suora linkki ja mieluiten vielä käyttöohjeiden kera. Noilla antamillasi vinkeillä mä päädyin ensimmäiseksi jollekin ranskalaiselle Twitter-tilille (mylbee1985). TPS:n DJ:n Twitter-tili kirjoitetaan kolmella e:llä.

Matsi-DJ mylbeee

Tuosta ''syvästä bassojumputuksesta'' tulee välittömästi mieleen Tungevaag & Raaban ja kun katsoin tuon DJ:n Twitterin niin siellä on soitettu biisi nimeltä Samsara, joka varsin hyvin sopisi kuvailuusi.
Loistava arvaus, mutta Samsaraa soiteltiin jo viime kaudella. Sikäli hyvä osuma, että tuo Samsarasta soitettava kohta on kyllä harvinaisen lähellä hakemaani biisiä. Risuaitahelvetin avustuksella tämäkin biisi kuitenkin löytyi:

Alfons - Ganjaman (Mike Emilio Remix)

Yleisesti mainiten hieno uudistus, että matsien biisilistat ovat tuolla tavalla saatavilla. Mä en vaan ymmärrä, että minkä helvetin takia noita risuaitoja pitää sotkea joka paikkaan. Miksi yksinkertainen biisilistaus ei riitä?
 

Bilbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Oilers
Hei, mikäs biisi soi ainakin Ilveksen ja Pelicansien peleissä? Menevä biisi, olisiko rockia? Nainen laulaa suureksi osaksi ja laulaa siinä joku mieskin. Laulaisiko jotain "to the new world"?

Ruudun kautta Shazam ei löytänyt.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hei, mikäs biisi soi ainakin Ilveksen ja Pelicansien peleissä? Menevä biisi, olisiko rockia? Nainen laulaa suureksi osaksi ja laulaa siinä joku mieskin. Laulaisiko jotain "to the new world"?

Ruudun kautta Shazam ei löytänyt.
Amaranthen Digital World?
 

snaphappy

Jäsen
Kärppien chl-pelissä soi tänään letkeät biisit. Näinkö unta vai oliko paremmat musat kuin yleensä. Yksi biisi jäi vaivaamaan: mieslaulaja, menevä rock-henkinen rallatus, jossa kertsissä laulettiin "Weigh me down". Muuta en sitten muistakaan. Mikä tää on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös