KooKoon nousubonukset

  • 102 512
  • 358

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos tämän avoimen ja julkisen keskustelun perusteella olen tyhmä, niin olkoon niin.

Älä välitä. Tämä on tuttua Paraspelaajaa. Häneltä kun loppuu argumentit, niin alkaa henkilöön kohdistuva nimittely ja solvaaminen.

Kuten on jo aiemmin todettu, Kouvolan Edustuskiekko ry ja KooKoo Hockey Oy ovat hoitaneet asianmukaisesti ja Suomen lain edellyttämällä tavalla kaikki pelaajasopimusten edellyttämät sopimusvelvoitteensa.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
"olisiko minulle tullut väärä mielikuva"
Tämähän tässä juuri on hauskinta. Se tunne mikä tästä tulee, kun minua pyydetään "todistamaan" mielikuvani, on juuri tuo lainausmerkeissä oleva. Että olisi jotenkin vääriä mielikuvia ja sitten oikeita mielikuvia. Sinun mielestäsi ainut oikea mielikuva olisi tietenkin se, että KooKoon esiintyminen casen tiimoilta on ollut aivan loistavaa. Ikävä kyllä käsittelyssä ei nyt ole mitkään taivahan todet, vaan tulkinnanvarainen kokemus. KooKoo on minusta antanut ylimielisen ja välinpitämättömän signaalin medialle. Siinä se. Sinusta olisi varmaan lohdullista, jos minulla olisi velvollisuus todistaa tuon kokemukseni taustat sinulle. Vaan kun ei ole!
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämähän tässä juuri on hauskinta. Se tunne mikä tästä tulee, kun minua pyydetään "todistamaan" mielikuvani, on juuri tuo lainausmerkeissä oleva. Että olisi jotenkin vääriä mielikuvia ja sitten oikeita mielikuvia. Sinun mielestäsi ainut oikea mielikuva olisi tietenkin se, että KooKoon esiintyminen casen tiimoilta on ollut aivan loistavaa. Ikävä kyllä käsittelyssä ei nyt ole mitkään taivahan todet, vaan tulkinnanvarainen kokemus. KooKoo on minusta antanut ylimielisen ja välinpitämättömän signaalin medialle. Siinä se. Sinusta olisi varmaan lohdullista, jos minulla olisi velvollisuus todistaa tuon kokemukseni taustat sinulle. Vaan kun ei ole!

Onko tämäkin mielikuva:
Valehtele lisää Välimaa!

Valehtelusta syyttäminen edellyttää aina, että vastapuolella on esittää edes jonkinlaista faktaa väitteensä perustaksi. Tulkinnanvarainen kokemus ei riitä.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Kuten on jo aiemmin todettu, Kouvolan Edustuskiekko ry ja KooKoo Hockey Oy ovat hoitaneet asianmukaisesti ja Suomen lain edellyttämällä tavalla kaikki pelaajasopimusten edellyttämät sopimusvelvoitteensa.

Tuostahan KooKoo saisi tulevaisuuden myyntitykin hommiinsa. Mielikuva KooKoosta hyvänä ja oikeudenmukaisena työnantajana on ikävä kyllä kokenut inflaation. Kävi käräjillä miten hyvänsä ja tämän luulisi KooKoo-fanienkin tiedostavan? KooKoo-johto ei tätä koskaan tajunnut, koska tunteet vei Välimaata ja kumppaneita kuin pässiä narusta! Jääkiekkoilevan suomen ja eritoten agenttien, pelaajien ja heidän perheenjäsenten fiilikset ovat varmasti pilkun verran oikealla, jos sinne paperilapun äärelle koskaan päästään. Mielikuva - se pahin kaikista, koska ei perustu faktaan!
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Tämähän tässä juuri on hauskinta. Se tunne mikä tästä tulee, kun minua pyydetään "todistamaan" mielikuvani, on juuri tuo lainausmerkeissä oleva. Että olisi jotenkin vääriä mielikuvia ja sitten oikeita mielikuvia. Sinun mielestäsi ainut oikea mielikuva olisi tietenkin se, että KooKoon esiintyminen casen tiimoilta on ollut aivan loistavaa. Ikävä kyllä käsittelyssä ei nyt ole mitkään taivahan todet, vaan tulkinnanvarainen kokemus. KooKoo on minusta antanut ylimielisen ja välinpitämättömän signaalin medialle. Siinä se. Sinusta olisi varmaan lohdullista, jos minulla olisi velvollisuus todistaa tuon kokemukseni taustat sinulle. Vaan kun ei ole!
Pyydän aluksi anteeksi, olet selvästi ymmärtänyt että sinun pitäisi todistaa minulle jotain, ja näin ei ole. Pitää kuitenkin muistaa ettemme keskustelu tässä kahdestaan vaan näitä keskusteluja lukee myöskin muut ihmiset. Sen takia pyysin sinulta linkkejä uutisiin missä KooKoo on käyttäytynyt ylimielisesti. Siihen perustui väitteesi että KooKoo on hävinnyt tämän jutun kävi oikeudessa miten vain.


On mielestäni vähintään mielenkiintoista että sanot että nyt käsittelyssä ei ole mitkään taivahan todet vaan tulkinnanvaraiset asiat. Omasta mielestäni on oikeuden tehtävä nyt tulkita selkeitä papereita. Jonka jälkeen saadaan Suomeen uusi ennakkotapaus. Kuitenkin tuntuu hieman "punaniskaiselle" ajatella että ihan sama mitä oikeus sanoo.

Sitten vielä noihin mielikuviin. Ensimmäisessä viestissä ilmoitat oman näkemyksesi faktana, ajattelin että näin on. Siksi pyysin linkkejä. Kuitenkin minulle selvisi että kyse olikin mielikuvista. Istuin pari päivää sitten terassilla, niinkuin nytkin. Ja viereisessä pöydässä istui kaveri joka sanoi että hänellä on mielikuva että Somaleille kaupunki antaa luottokortin ilman luottorajaa. Kaverit jatkoi jutustelua ja hetken päästä se olikin jo fakta. Siksi mielestäni on hyvä että julkisella keskustelupalstalla pidetään mielikuvat ja faktat erillään.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Ajattelin, että ainakin Mestis-kansa osaisi liittää kommentin oikeaan viitekehykseen: olen ainakin joskus kuullut Jukka Toivakasta puhuttavan samalla lailla, vaikka ei minusta kyseinen henkilö ole valehdellut yhtään sen enempää. Kyseessä on siis hieman editoitu sanonta.

Se nyt vaan oli niin hauskaa, että minua pyydettiin perustelemaan mielipiteeni. Ei mielipiteitä tarvitse perustella, siksihän ne juuri mielipiteitä ovat! Sama kuin kysyisin Oskupojalta, että "voisitko nyt linkittää minulle ne perusteet, miksi KooKoo on sinusta parempi seura kuin Jukurit". Eihän tuossa oo päätä eikä häntää.
En ole sanonut missään vaiheessa että KooKoo olisi parempi. Päinvastoin toivon teidän liigaan nousua, te jos jokin sen on ansainnut. Minulle Jukureiden kohtaamiset on aina ollut mestiksen hienoimpia hetkiä!

E, häiritsi vain se että esitit aluksi mielikuvasi faktana.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Olet oikeassa. Tässä tapauksessa sopimusta tulkittaisiin siis pelaajia vastaan, jos ja kun sopimuspohjana on käytetty tätä pelaajayhdistyksen vakiopohjaa.

Kaikella kunnioituksella, nyt sun päätelmä menee kyllä persiilleen. Kyllä se sopimus on työnatajan laatima vaikka jotain sopimuspohjaa olisikin käytetty.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Kaikella kunnioituksella, nyt sun päätelmä menee kyllä persiilleen. Kyllä se sopimus on työnatajan laatima vaikka jotain sopimuspohjaa olisikin käytetty.
Tuo nyt ei pidä lainkaan paikkansa. Itse olen työllistänyt ihmisiä 15vuotta ja aina ne yhdessä tehdään. Mikäli työntekijä sen hyväksyy sen, hän allekirjoittaa sen. Siihen allekirjoitukseen asti siihen voi vaikuttaa molemmat osapuolet.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tuo nyt ei pidä lainkaan paikkansa. Itse olen työllistänyt ihmisiä 15vuotta ja aina ne yhdessä tehdään. Mikäli työntekijä sen hyväksyy sen, hän allekirjoittaa sen. Siihen allekirjoitukseen asti siihen voi vaikuttaa molemmat osapuolet.

En minä sinun työllistävää vaikutustasi epäile. Sopimusoikeusen ymmärryksen kyllä sen sijaan kyseenalaistan voimakkaasti. Työsuhteen ehdot sovitaan yhdessä neuvottelujen kautta. Mikäli työntekijä hyväksyy sopimukseen kirjatut ehdot, hän vetää bokstaavin alle. Tämä siis normaalissa tapauksessa, työsopimus kun ei edellytä kirjallista muotoa. Sen sijaan asia menee mutkikkaammaksi, jos, kuten nyt tässä case KooKoossa, sopimuksen sisältö siinämäärin huonosti muotoiltu, että se jättää sijaa useammalle eri tulkinnalle. Tällöin joudutaan tulkitsemaan sopimusta, missä yksi periaate on tulkita sopimusta sen laatijan haitaksi. Työsopimuksissa laatija on poikkeuksetta työnantaja. Toki tuo ei ole ainoa, ja vieläpä hyvin hyvin harvoin ensisijainen, tapa tulkita sopimusta. Sinulle nyt kuitenkin lyhyenä vastauksena, työsopimuksen laatiminen ja työsuhteen ehdoista sopiminen ovat kaksi eri asiaa.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
En minä sinun työllistävää vaikutustasi epäile. Sopimusoikeusen ymmärryksen kyllä sen sijaan kyseenalaistan voimakkaasti. Työsuhteen ehdot sovitaan yhdessä neuvottelujen kautta. Mikäli työntekijä hyväksyy sopimukseen kirjatut ehdot, hän vetää bokstaavin alle. Tämä siis normaalissa tapauksessa, työsopimus kun ei edellytä kirjallista muotoa. Sen sijaan asia menee mutkikkaammaksi, jos, kuten nyt tässä case KooKoossa, sopimuksen sisältö siinämäärin huonosti muotoiltu, että se jättää sijaa useammalle eri tulkinnalle. Tällöin joudutaan tulkitsemaan sopimusta, missä yksi periaate on tulkita sopimusta sen laatijan haitaksi. Työsopimuksissa laatija on poikkeuksetta työnantaja. Toki tuo ei ole ainoa, ja vieläpä hyvin hyvin harvoin ensisijainen, tapa tulkita sopimusta. Sinulle nyt kuitenkin lyhyenä vastauksena, työsopimuksen laatiminen ja työsuhteen ehdoista sopiminen ovat kaksi eri asiaa.
Ok. Puhumme eri asiasta. Kiitoksia! Joka päivä viisastuu. Ymmärsin nyt oikein, elikkä minä puhuin miten sopimus tehdään ja sinä miten sitä tulkitaan?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sunnuntain Hesarissa Joska Saarinen kirjoitti kolumnin "KooKoon toiminta karkottaa pelaajat". Siinä Saarinen mm. kirjoittaa: "Etenee tapaus Kymenlaakson käräjäoikeuteen tai ei, ja päättää oikeus mitä tahansa, sotkussa on vain yksi häviäjä. KooKoon maine sekä pelaajien että suuren yleisön silmissä kärsi valtavasti. Vaikea kuvitella, että itse pelaajana pelaisin tämän jälkeen koskaan KooKoossa, Helsingin IFK:n hyökkääjä ja Pelaajayhdistyksen hallituksen jäsen twiittasi viime viikolla".

Mestis-tason puuhastelua kabinettiseuralta. KooKoonhan mielestä sen ei tarvitse maksaa bonuksia, kun se nousi kabinettipäätöksellä. Symppaan KooKoon hyviä faneja kuten ennenkin, mutta en tippaakaan tuolla tavoin pelaajiin suhtautuvaa seuran johtoa.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luuletko, että pelaajayhdistyksen hallituksen jäsen jotain muuta twiittaisi asian tiimoilta kun negatiivista KooKoon suuntaan jos pelaajayhdistys ajaa asiaa? Eiköhän tämäkin ole joku Saarisen idea. Tätä on niin kauan turha jankata joka somessa kunnes käräjäoikeus tekee päätöksen ja... no turha sitä on sen jälkeenkään. Sit on The Päätös tehty ja joko rahat maksuun tai sit ei ja tuohon Ramsun twiittille ei paljon kannata painoarvoa antaa kun kuten yllä jo sanoin et voiko muuta odottaa pelaajayhdistyksen hallituksen jäseneltä?
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikea kuvitella, että itse pelaajana pelaisin tämän jälkeen koskaan KooKoossa, Helsingin IFK:n hyökkääjä ja Pelaajayhdistyksen hallituksen jäsen twiittasi viime viikolla".

OK. Siis Teemu Ramstedt istuu pelaajayhdistyksen hallituksessa. Tätä en tiennytkään. Tämä selittääkin Teemu Ramstedtin itkemisen twitterissä.

Suurelle yleisölle tällä casella ei ole mitään vaikutusta. Osallistuin tässä taannoin pk-seudulla erääseen seminaariin, jossa oli ihmisiä ympäri Suomen ja tottakai jossain vaiheessa keskustelu kääntyi jääkiekkoon. Otin tämänkin aiheen puheeksi. Porukassa oli useita aktiivisesti jääkiekkoa seuraavia henkilöitä ja kukaan heistä ei ollut edes kuullut mitään tästä casesta saatika että heitä olisi aihe kiinnostanut. Jatkoajan muutama mikkeliläinen vouhkaaja ei kuitenkaan edusta ns. suurta yleisöä.

Mitä pelaajiin tulee niin heihinkään tällä casella ei ole mitään vaikutusta. KooKoo on kokoajan tehnyt uusia sopimuksia tämän casen aikana ja tulee tekemään vielä lisää. Pelaajia on siirtynyt jopa toisista liigajoukkueista. Tipi Heikkinen, joka on yksi kiistan osapuolista kertoi taannoin, että hän olisi valmis pelaamaan KooKoossa ensi kaudella, jos sopimusta tarjottaisin, joten asialla ei ainakaan Heikkisen kannalta ole merkitystä.

Kaiken kaikkiaan erikoista, että Teemu Ramstedt alkaa pelaajayhdistyksen hallituksen jäsenenä puimaan keskeneräistä asiaa twitterissä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kaiken kaikkiaan erikoista, että Teemu Ramstedt alkaa pelaajayhdistyksen hallituksen jäsenenä puimaan keskeneräistä asiaa twitterissä.
Mitä ihmeellistä siinä on, kun neuvotteluissa ei ole päästy sopimukseen ja Pelaajayhdistyksellä on asiaan selkeä kanta?
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Mitä ihmeellistä siinä on, kun neuvotteluissa ei ole päästy sopimukseen ja Pelaajayhdistyksellä on asiaan selkeä kanta?
Täytyy myös muistaa että KooKoolla on myös asiaan selkeä kanta mutta hekään ei pui asiaa julkisesti. On vähintään kyseenalaista pl yhdistyksen hallituksen jäsenenä ottaa kantaa tälläiseen asiaan. Pitää muistaa että hallitusjäsenyys on aina luottamusvirka. Näin ne mielikuvat luodaan....
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy myös muistaa että KooKoolla on myös asiaan selkeä kanta mutta hekään ei pui asiaa julkisesti. On vähintään kyseenalaista pl yhdistyksen hallituksen jäsenenä ottaa kantaa tälläiseen asiaan. Pitää muistaa että hallitusjäsenyys on aina luottamusvirka. Näin ne mielikuvat luodaan....
en minäkään tiedä onko twitter oikea paikka kommentoida mitään mistään, mutta eikös KooKoon nettisivuilla ole joku tiedote. Eli kyllä KooKookin asiaa pui julkisesti. En ole asiaa tarkemmin seurannut enkä hirvesäti tästä tiedä, mutta valaiskaa: miksi vastuut olisi RY:n? RY:kö maksaa pelaajien palkat? jos vastuut ovat RY:n niin miksei ne maksa niitä?
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
en minäkään tiedä onko twitter oikea paikka kommentoida mitään mistään, mutta eikös KooKoon nettisivuilla ole joku tiedote. Eli kyllä KooKookin asiaa pui julkisesti.

KooKoolta on tullut vain yksi tiedote asiaan liittyen sen jälkeen kun Teemu Ramstedt ja kumppanit alkoivat esittämään julkisuudessa vääriä tietoja asiaan liittyen.

KooKoo tiedotti tuolloin, että on valitettavaa, että tätä bonuskiista-asiaa on käsitelty julkisuudessa virheellisin ja/tai vääristellyin tiedoin KooKoon toimintaa ja mainetta halventavalla tavalla ainoastaan kiistan toisen osapuolen näkemyksen mukaisesti. KooKoo ei ole lähtenyt näitä virheellisiä näkemyksiä oikaisemaan, sillä hyvän työnantajan tavoin KooKoosta ei kommentoida julkisesti työ- tai muita sopimuskiistoja tai niiden sisältöä millään tavalla
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
KooKoolta on tullut vain yksi tiedote asiaan liittyen sen jälkeen kun Teemu Ramstedt ja kumppanit alkoivat esittämään julkisuudessa vääriä tietoja asiaan liittyen.

KooKoo tiedotti tuolloin, että on valitettavaa, että tätä bonuskiista-asiaa on käsitelty julkisuudessa virheellisin ja/tai vääristellyin tiedoin KooKoon toimintaa ja mainetta halventavalla tavalla ainoastaan kiistan toisen osapuolen näkemyksen mukaisesti. KooKoo ei ole lähtenyt näitä virheellisiä näkemyksiä oikaisemaan, sillä hyvän työnantajan tavoin KooKoosta ei kommentoida julkisesti työ- tai muita sopimuskiistoja tai niiden sisältöä millään tavalla
Kyllä, mutta osallistumista se on tuokin. (ymmärrän, että tekee mieli jotain sanoa, varsinkin jos väärää tietoa liikkuu) Eli KooKoo ilmoitti, että meistä puhutaan p****aa kylillä ja kaikki on kunnossa. Kaikki velvoitteet on hoidettu lakien mukaan.

Entä JOS ne bonukset meneekin maksuun, niin olikos sittenkään kaikki kunnossa ja kaikki velvoitteet hoidettu?

korostan, että en ole seurannut asiaa kunnolla, enkä tiedä mitä esim. Ramstedt on sanonut missäkin. Enkä pidä tässä vaiheessa "syyllisenä" ketään.
Eiköhän tämäkin aikanaan ratkea.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
KooKoo ei ole lähtenyt näitä virheellisiä näkemyksiä oikaisemaan, sillä hyvän työnantajan tavoin KooKoosta ei kommentoida julkisesti työ- tai muita sopimuskiistoja tai niiden sisältöä millään tavalla
Jos KooKoo olisi ollut hyvä työnantaja ja muutenkin toiminut järkevösti se olisi maksanut tuon 62.000 euroa bonuksia ja tämä koko soppa olisi jäänyt syntymättä. Tyhmintä Kookoon kannalta nyt on jos se ei sovi juttua, vaan antaa sen mennä Käräjäoikeuteen ja sen jälkeen hyvinkin mahdollisesti se menee vielä Hovioikeuteen, jolloin sitä vatvotaan vuosia. Jos Kookoo sattuu prosessin häviämään niin se tulee imago-tappion lisäksi myös taloudellisesti kalliiksi Kookoon joutuessa maksamaan omien oikeudenkäyntikulujensa lisäksi todennäköisesti myös Pelaajayhdistyksen oikeudenkäyntikulut.

Onko Kouvola jäänyt täysin osattomaksi, kun maailmassa on jaettu tervettä järkeä?
 
Viimeksi muokattu:

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko Kouvola jäänyt täysin osattomaksi, kun maailmassa on jaettu tervettä järkeä?

Ihan aiheellinen kysymys, jos KooKoo tämän oikeudessa häviää. Olisi iso kolaus seuralle ja etenkin Välimaalle, johon kiista julkisuudessa henkilöityy.

Jos taas KooKoo jutun voittaa, niin vaikutukset jäävät vähäisiksi. En usko järkevästi ajattelevien ihmisten katsovan, että työnantajan maine menee kun se ei suostu työntekijöiden vaatimuksiin, jotka oikeus katsoo aiheettomiksi.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kaikella kunnioituksella, nyt sun päätelmä menee kyllä persiilleen. Kyllä se sopimus on työnatajan laatima vaikka jotain sopimuspohjaa olisikin käytetty.

Olet oikeassa tässäkin asiassa. Yritin olla nokkela siinä onnistumatta.

Kunnioittaen,

Gaizka
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos KooKoo tämän jutun häviää niin sitten Välimaa voisi tehdä jatkostaan johtopäätöksiä... Se voisi vähän puhdistaa ilmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös