Missä on Lasse Kukkonen? Vaadin Lasse Kukkosen joukkueeseen.
Kylkiluu murtunut.
Missä on Lasse Kukkonen? Vaadin Lasse Kukkosen joukkueeseen.
Kylkiluu murtunut.
Tuomo Ruutun valitsemisen kyseenalaistaisin, vaikka siitä helposti kuraa osalleen saa. Ura on ollut useamman vuoden laskussa ja ei pelkkä pitkä NHL-ura saa olla valintaperusteena.
Tuomo on kuitenkin aina ollut hyvä maajoukkueessa
Tuomon urahan on ollut laskussa oikeastaan sen alkamisesta asti, loukkaantumisten ynnämuiden syiden takia. Kuitenkin tällä kaudella miehen otteita New Jerseyssä varsin tarkoin seuranneena on pakko sanoa että "heikoista" tehoista huolimatta oli roolissaan erinomainen Devilsin ajokoirakiekossa. Sopii taktisesti Suomen sapluunaan kuin nyrkki perseeseen ja kuten sanottua on aina Leijonissa syttynyt. Pelkkiin tehopisteisiin tuijottaminen ei tässä tapauksessa kannata, olen pomminvarma että Ruutu pelaa paremmat kisat kuin vaikkapa Jussi Jokinen.Tuomo Ruutun valitsemisen kyseenalaistaisin, vaikka siitä helposti kuraa osalleen saa. Ura on ollut useamman vuoden laskussa ja ei pelkkä pitkä NHL-ura saa olla valintaperusteena.
Tämä on varmasti totta. Mutta silloin itku pelaajavalinnoista olisi kohdistunut joihinkin muihin yksilöihin ja Leijonien valmennusjohdon puusilmäisyyteen. Pointti oli vain se, että aina löytyy joku valittamisen aihe ja siihen on toki jokaisella oikeus. Jos RR olisi mukana joukkueessa, niin sitten kura lentäisi jostain muusta syystä. Pääasia että lentää, sehän on Jatkoajassa varma kevään merkki.
Ruutu - Barkov + JokinenNiin, se on totta että jotkut valittaa ihan valittamisen ilosta. Muutamia yksittäisiä mielipiteen ilmaisuja olisi voinut tulla ilman case RR:ää mutta en usko että Palolan jättäminen rannalle on niin iso kuin tuo rassen pois jättäminen
Perjantaina alkaa, ja kun oma joukkue jo lomalla kohta kk päivät niin kyllähän tässä on hokia jo odotettukkin.
...
Pelkkiin tehopisteisiin tuijottaminen ei tässä tapauksessa kannata, olen pomminvarma että Ruutu pelaa paremmat kisat kuin vaikkapa Jussi Jokinen.
Joo, pelit kertoo sitten enemmän, tarkoitin pisteisiin tuijottamisella NHL-runkkarin pongoja ja niistä johtopäätösten tekoa. Puolustelin siis sitä että Ruutu on mukana, en välttämättä paikkaa ykkösen laidassa jos näin on kaavailtu - Palolaan en ottanut mitään kantaa.Turnauksen tehopisteisiin voidaan kyllä viitata, jos on paikka 1. tai hyökkäyssuuntautuneesta ketjusta. Käsittääkseni suunniteltu rooli poikkeaa selkeästi Devils:in roolista. Luultavasti olisi vähemmän herättänyt mielenkiintoa, jos olisin alkuperäiseen viestiini kirjoittanut Palolan menevän ohi myös J. Jokisesta. Monta kertaa olen puolustanut Jussin valintaa miehistöön, mutta en välttämättä enää.
Mielelläni olen väärässä myös T.Ruutun suhteen. Turhanpäiväistä jossittelua se "Kuinka olisi käynyt Palolan kanssa" on, kaiken muun jossittelun ohessa.
Ruutu - Barkov + Jokinen
J.Pesonen - Kontiola + Aaltonen
Komarov - Kemppainen + Donskoi
Hartikainen - Immonen + Pihlström
Extrahyökkääjät: Hytönen, Louhivaara
Ulos joukkeesta jää: H.Pesonen
Lyhyessä turnauksessa tärkeät "tutkaparit" olen yhdistänyt plusmerkillä.
Filppulan tullessa J.Pesonen tai Hartikainen tai Pihlström tippuu pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle ja Louhivaara lähtee tällöin kotimatkalle. Itse sijoittaisin Filppulan laitaan Ruudun paikalle ja Ruudun sijoittaisin J.Pesosen paikalle tai jopa neloseen. Toki Komarov voidaan myös laittaa neloseen, jolloin kentän kokonaisuus nousee selvästi.
Tästä voitte esittää hyvän kysymyksen itsellenne aiheeseen liittyen:
- Mihin Palola olisi saatu sijoitettua (kentät 1-3)?
Kärppien kaksikko menee kaksikkona edelle, ja kahteen kärkikenttään ei oikein ole asiaa, toki voi pohtia ottaako ennemmin Janne Pesosen vai Olli Palolan?
Etenkin, jos Filppula tulee, niin Top-6 laiturit ovat Filppula, Komarov, Jokinen, Donskoi, Ruutu, Aaltonen ja seitsemäntenä Janne Pesonen.
Tässäkin ketjussa on varmaan jo kahdeksan kertaa kerrottu Pesosen hiipumisen finaaleissa johtuneen siitä, että mies pelasi molemmat kädet paskana. Hopea, ja finaalit omalta osalta penkin alle loukkaantumisen takia, niin eiköhän sitä ole Pessilläkin jotain hampaankolossa. Mutta ymmärrän kyllä, että Pesonen on niin vihattu pelaaja, että vaikka hän olisi tehnyt jokaisessa finaalipelissä hattutempun, huudeltaisiin täällä silti, että kisalippu tuli vain saunakaveruuden takia.Tuomo on kuitenkin aina ollut hyvä maajoukkueessa, myös silloin kun peli ei ole rapakon takana kulkenut. Ilmeisesti Leijona-paita sytyttää. Ristolaisen tiputtaminen oli mielestäni täysin perusteltua. Sen sijan oilsin mielelläni nähnyt Janne Pesosen tilalla Olli Palolan. Pesonen katosi täysin SHL:n finaaleissa, kun taas Palolla voisi olla jotain hampaankolossa. Pulkkisen saapuminen hyvittäisi tämänkin.
Ruutu - Barkov + Jokinen
J.Pesonen - Kontiola + Aaltonen
Komarov - Kemppainen + Donskoi
Hartikainen - Immonen + Pihlström
Extrahyökkääjät: Hytönen, Louhivaara
Ulos joukkeesta jää: H.Pesonen
Lyhyessä turnauksessa tärkeät "tutkaparit" olen yhdistänyt plusmerkillä.
Filppulan tullessa J.Pesonen tai Hartikainen tai Pihlström tippuu pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle ja Louhivaara lähtee tällöin kotimatkalle. Itse sijoittaisin Filppulan laitaan Ruudun paikalle ja Ruudun sijoittaisin J.Pesosen paikalle tai jopa neloseen. Toki Komarov voidaan myös laittaa neloseen, jolloin kentän kokonaisuus nousee selvästi.
Tästä voitte esittää hyvän kysymyksen itsellenne aiheeseen liittyen:
- Mihin Palola olisi saatu sijoitettua (kentät 1-3)?
Kärppien kaksikko menee kaksikkona edelle, ja kahteen kärkikenttään ei oikein ole asiaa, toki voi pohtia ottaako ennemmin Janne Pesosen vai Olli Palolan?
Etenkin, jos Filppula tulee, niin Top-6 laiturit ovat Filppula, Komarov, Jokinen, Donskoi, Ruutu, Aaltonen ja seitsemäntenä Janne Pesonen.
Pesonen on niin vihattu pelaaja, että vaikka hän olisi tehnyt jokaisessa finaalipelissä hattutempun, huudeltaisiin täällä silti, että kisalippu tuli vain saunakaveruuden takia.
...
"En mä ala kommentoimaan. Se on loputon tie" Mikä hemmetin loputon tie? Jos Ristolaisen pois jättämisen syy on esim. NHL:n +/- -tilasto tai avauspelaaminen paineen alla, niin ei sen sanomiseen mene kuin 24 sekuntia. Sen jälkeen voit joka kerta sanoa, jos haastattelut tympäsee, että olen jo kerran perustellut en ala toistamaan; katsokaa Urheiluruudusta. Mutta pitäisi hyvänen aika edes kerran perustella. Loputon tie, my ass.... Voi elämä mitä kiekkokansan vähättelyä.
...
Ymmärrän kommentoimatta jättämisen perusteella "Loputon tie". Yksi pelaaja otettaessa käsittelyyn, seuraa jatkokysymyksenä analyysit 40 muusta pelaajasta miksi valittiin/jätettiin valitsematta. Lisäksi ei ole järkevää päävalmentajan alkavan suolaamaan tulevaisuuden mahdollista avainpelaajaa julkisesti.
Ei taistella kullasta? Ei yksi Palola tai Ristolainen vahvistaisi joukkuetta juurikaan. Tällä joukkueella taistellaan kullasta piste.Kannattaa muistaa että nämä on Nokan ensimmäiset arvokisat eli perusvarmat valinnat joilla ei taistella kullasta.
Kuten edelliseen viestiin kirjoitin, onko muutama harjoitusottelu tärkeämpi näytönpaikka kuin puoli vuotta kestävä runkosarja (oli sitten NHL:ssä, KHL:ssä tai Liigassa)? Vai miksi Jokipakka on joukkueessa ja Ristolainen ei? Tai miksi Olli Palola ei ole mukana? Koska pelasi Liigan finaaleja, eikä ollut antamassa tuikitärkeitä näyttöjä Tshekin tasavaltaa vastaan?
Mä en lähde väittämään, että Rasmus ei olisi päässyt pelaamaan lainkaan laatujoukkueessa. Sitä pidän erittäin todennäköisenä, että laatujoukkueessa hän olisi saanut huomattavasti pienempää vastuuta. Tämän oletuksen olen valmis tekemään ihan miehen pelejä näkemättäkin.