Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää?

  • 292 996
  • 1 320

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Liigan uusi mediavastaava on siis tämä heikkotasosin lätkätoimittaja joka Suomen maankamaralla on ikinä nähty.

Nyt tuli väärin, ei Liiga Pekka Jalosta palkannut
 

faro

Jäsen
Mutta silti kiinnostaa. Tuote on juuri niin hyvä kuin sen tekijät ja ne tekijät hakkaavat mustaa kumista lätkää polvihousuissaan. Juuri nyt liiga on tasaisempi kuin koskaan ja kiinnostaa myös jokerifaneja.
Tuote voi kiinnostaa, vaikka se ei olisikaan kunnossa.
Mutta kuka olikaan se KHL:n mediavastaava?
Mistä minä tiedän. Selvitä itse, jos noin paljon kiinnostaa.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Ihan uteliaisuudesta, kuka on KHL:n mediavastaava?
Ei mitään käryä. Ihan uteliaisuudesta, miten se liittyy tähän?
Mielelläni Jokerit liigassa näkisin, joten ikäväksihän tuota voi sanoa. Toisaalta ihmettelen tuota Jokeri-kannattajien invaasiota tänne, itse kun en vaivaudu SHL, DEL:n tai vaikka Mestiksen hallintopäätöksiä kommentoimaan.

Itse kysymykseni oli mielestäni validi - Kun useampi Jokerikannattaja täällä käynyt dumaamassa valinnan, olen utelias kuulemaan, kuka KHL:ssä vastaavista asioista vastaa ja millaiset taustat hänellä on?
Onkos oman kotimaan liigan asioiden kommentoiminen jotenkin kielletty siinä tapauksessa että oma suosikkijoukkue ei pelaa sarjassa, sitäkö tarkoitat?

Dumasin tämän valinnan sen vuoksi, että tehtävään valittiin mies joka ei ole vain kirjoittanut soopaa, vaan myös osoittanut IS-TV:n ohjelmissa että on koko lajista aivan kujalla. Mulla ei ole mitään käryä kuka KHL:ssä hoitaa vastaavaa pestiä, tai ylipäätänsä hoitaako kukaan.

Tää on taas tätä suomalaista mentaliteettia, tiedetään että asiat on päin sitä itseään mutta naapurille sitä ei voida myöntää ja esitetään että kaikki on hyvin. Ja sitten otetaan nokkiinsa kun toiset on eri mieltä.

Edit: @bebeto se on hyvä kun tiedät että meitä kiinnostaa. Ikäväksesi voin kuitenkin todeta, että en ole yhdenkään jokeri-fanin kuullut sanovan tällä kaudella näin faroa lukuun ottamatta.

Ja ennen kuin nää väsyneet "kylläpäs kiinnostaa kun oot nytkin täällä kirjottelemassa" vastaukset alkaa niin todettakoon, että mua ei pelillisesti kiinnosta Liiga pätkän vertaa. Vastaavasti mua kyllä kiinnostaa, millaisia kehitysaskelia maamme jääkiekkoilun kehityksen kannalta tärkein liiga ottaa.

Jottei ihan negailuksi mene niin Kimmo Rannisto vaikuttaa mielestäni oikein fiksulta ja asiansa osaavalta mieheltä.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tuote voi kiinnostaa, vaikka se ei olisikaan kunnossa.

Mistä minä tiedän. Selvitä itse, jos noin paljon kiinnostaa.

Ei se minua kiinnosta lainkaan mutta minua ihmetyttää miksi teitä kiinnostaa kotimaisen liigan vastaava. Olisihan se toki suotavaa että ns. oma liiga olisi hallussa mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mutta se mikä minua kiinnostaa on se miksi epäkunnossa oleva tuote kiinnostaa?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ei mitään käryä. Ihan uteliaisuudesta, miten se liittyy tähän?

Koska uteliaisuus on hyve, vastaan Sinulle: Jotenkin ymmärsin, että KHL-ihmisten mielestä Pärnäsen valinta oli puuhasteluliigan naurettava päätös ja tulkitsin, että "oikeissa" liigoissa hommaa hoitaa jokin raudanluja ammattilainen. Koska haluan sivistää itseäni, kyselin tämän perään. Itsekin naureskelisin, mikäli SHL:n mediavastaavaksi valittaisiin Tauski, koska uskon Pärnäsen olevan parempi. Mikäli Liigassa pestissäkin olisikin Johanna Tukiainen, ei Tauski olisikaan niin naurettava. No se siitä.

Onkos oman kotimaan liigan asioiden kommentoiminen jotenkin kielletty siinä tapauksessa että oma suosikkijoukkue ei pelaa sarjassa, sitäkö tarkoitat?

Ei toki. Harvemmin vain törmää nimimerkkiisi tai muihin jokerikannattajiin ketjuissa, joissa kehutaan liigan keskikastin & play-off -kisan uskomatonta tasaisuutta, Bluesin huikeeta lätkä tai vaikkapa Kärppien nuorten esiinmarssia. Nuo kun sattuvat olemaan asioita, joita monet kommentoivat.

Tää on taas tätä suomalaista mentaliteettia, tiedetään että asiat on päin sitä itseään mutta naapurille sitä ei voida myöntää ja esitetään että kaikki on hyvin. Ja sitten otetaan nokkiinsa kun toiset on eri mieltä.

En mä nyt tiedä onko allekirjoittaneen perspektiivistä asiat huonosti. Kärpät johtaa liigaa, on voittamassa runkosarjan toista kertaa putkeen ja edessä hienot pleijarit. Kuten viime keväänäkin oli - Mikäs sen parempaa! Itse kun en elä niinkään kollektiivista, eli sarjasta, vaan jengistä, eli Kärpistä. Tällä hetkellä Kärpät pelaa Suomen pääsarjaa, ja kuluttajana olen näkemääni tyytyväinen. Paitsi että Narrejakin vastaan olisi kiva pelata, mutta minkäs teet.
 

faro

Jäsen
Ei se minua kiinnosta lainkaan mutta minua ihmetyttää miksi teitä kiinnostaa kotimaisen liigan vastaava.
Ei se ole kiinnostanut minua tähän mennessä pätkääkään eikä mulla ole hajuakaan kuka sitä pestiä on aiemmin hoitanut. Tuon tietyn henkilön astuminen Liigan johtotehtäviin vaan sai aikaan pienen naurunpurskahduksen.
Olisihan se toki suotavaa että ns. oma liiga olisi hallussa mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta.
Mitä minä teen sillä tiedolla, että kuka on KHL:n viestintäpäällikkö. Minua kiinnostaa KHL:ssä Jokerit ja sen pelit. En tajua miksi minun tulisi tietää jotain viestintäpäälliköiden nimiä.
Mutta se mikä minua kiinnostaa on se miksi epäkunnossa oleva tuote kiinnostaa?
Kiinnostukselle on monia mittareita. Jos tämä kiinnostus ei realisoidu rahana, niin eihän silloin tuote ole kunnossa, kuten nyt Liigassa on huomattu. Monet seurat rypevät talousvaikeuksissa eikä yleisö löydä enää tietään hallille. Minusta silloin voidaan jo puhua, että tuote ei ole kunnossa.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Koska uteliaisuus on hyve, vastaan Sinulle: Jotenkin ymmärsin, että KHL-ihmisten mielestä Pärnäsen valinta oli puuhasteluliigan naurettava päätös ja tulkitsin, että "oikeissa" liigoissa hommaa hoitaa jokin raudanluja ammattilainen. Koska haluan sivistää itseäni, kyselin tämän perään. Itsekin naureskelisin, mikäli SHL:n mediavastaavaksi valittaisiin Tauski, koska uskon Pärnäsen olevan parempi. Mikäli Liigassa pestissäkin olisikin Johanna Tukiainen, ei Tauski olisikaan niin naurettava. No se siitä.

Ei toki. Harvemmin vain törmää nimimerkkiisi tai muihin jokerikannattajiin ketjuissa, joissa kehutaan liigan keskikastin & play-off -kisan uskomatonta tasaisuutta, Bluesin huikeeta lätkä tai vaikkapa Kärppien nuorten esiinmarssia. Nuo kun sattuvat olemaan asioita, joita monet kommentoivat.

En mä nyt tiedä onko allekirjoittaneen perspektiivistä asiat huonosti. Kärpät johtaa liigaa, on voittamassa runkosarjan toista kertaa putkeen ja edessä hienot pleijarit. Kuten viime keväänäkin oli - Mikäs sen parempaa! Itse kun en elä niinkään kollektiivista, eli sarjasta, vaan jengistä, eli Kärpistä. Tällä hetkellä Kärpät pelaa Suomen pääsarjaa, ja kuluttajana olen näkemääni tyytyväinen. Paitsi että Narrejakin vastaan olisi kiva pelata, mutta minkäs teet.
Asia selvä. Huihain kommenttia lukuun ottamatta en kyllä näe tuossa minkäännäköistä liigojen vertailua enkä puuhasteluliigoista huuteluita, mutta joo.

Tämä johtuu hyvin todennäköisesti siitä, että jokerikannattajat eivät ole suurimmilta osin seuranneet Liiga-mittelöitä tällä kaudella. Ihan rehellisesti sanottuna mulla ei ole minkäänlaista käsitystä siellä vallitsevasta sarjatilanteesta tai siitä millaista lätkää mikäkin jengi tällä hetkellä pelaa. Katselin muutamaa Liiga-peliä hetken syksyllä, mutta ei vaan sytyttänyt yhtään. Ymmärrät varmaan itsekin, koska teikäläistä ei varmaan KHL taikkapa SHL esimerkiksi taas nappaa. Aika harvinaista täällä Suomessa muutenkin on kilpailijoiden kehuminen.

Niin. Puhuinkin nyt Liigan tilanteesta, enkä Kärppien tai sinun henkilökohtaisesta tilanteestasi. Katsojamäärät ovat olleet tällä kaudella Liigassa käsitykseni mukaan melko heikkoja jne, mutta tässä tapauksessa tarkoitin enemmänkin tätä Pärnäsen signausta. Aika nopeasti tuli täysin asiaanliittymättömät kuitit vaikket edes missään vaiheessa ole sanonut olevasi eri mieltä asiasta kuin minä. Ja bebeton toimesta oltiin heti vakuuttelemassa kuinka kaikki on tuotteessa kunnossa, vaikka myös Liiga-seurojen kannattajat kyllä näkevät ettei näin ole - ainakin ne joiden kanssa olen itse aiheesta keskustellut.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei se ole kiinnostanut minua tähän mennessä pätkääkään eikä mulla ole hajuakaan kuka sitä pestiä on aiemmin hoitanut. Tuon tietyn henkilön astuminen Liigan johtotehtäviin vaan sai aikaan pienen naurunpurskahduksen.

Mitä minä teen sillä tiedolla, että kuka on KHL:n viestintäpäällikkö. Minua kiinnostaa KHL:ssä Jokerit ja sen pelit. En tajua miksi minun tulisi tietää jotain viestintäpäälliköiden nimiä.

Kiinnostukselle on monia mittareita. Jos tämä kiinnostus ei realisoidu rahana, niin eihän silloin tuote ole kunnossa, kuten nyt Liigassa on huomattu. Monet seurat rypevät talousvaikeuksissa eikä yleisö löydä enää tietään hallille. Minusta silloin voidaan jo puhua, että tuote ei ole kunnossa.

Mutta miksi tämä epäkunnossa oleva, talousvaikeuksissa rypevä tuote kiinnostaa sinua? Tämä jos mikä kiinnostaa juuri minua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ainakaan Jokereilta ja KHL:ltä liigaseuroilla ei juuri opeteltavaa ole, sillä resurssit ovat erilaisia ja rahojen alkuperäkin hieman toinen. Näin ollen Jokeri-resepti ei yksinkertaisesti ole toimiva vaihtoehto joka kyläseuralle.

Toki jokainen voi tahollaan miettiä, jos jotain tanssityttöjä pitäisi lisätä ja musiikkia latoa kovemmalle.
 

faro

Jäsen
Mutta miksi tämä epäkunnossa oleva, talousvaikeuksissa rypevä tuote kiinnostaa sinua? Tämä jos mikä kiinnostaa juuri minua.
Koska siellä on joitakin seuroja, joilla on pitkä ja hieno historia Jokereiden kanssa. Niihin on muodostunut tunnesiteet, joita ei pelkällä tuotteen heikkenemisellä katkaista.
 

faro

Jäsen
Ainakaan Jokereilta ja KHL:ltä liigaseuroilla ei juuri opeteltavaa ole, sillä resurssit ovat erilaisia ja rahojen alkuperäkin hieman toinen. Näin ollen Jokeri-resepti ei yksinkertaisesti ole toimiva vaihtoehto joka kyläseuralle.
Miksi taas vedät Jokerit ja KHL:n tähän keskusteluun mukaan?

En oikein edes ymmärrä, miten viestisi liittyy tähän ketjuun, mutta joo, onhan täällä omaltakin osaltani ketjuun kuulumattomia viestejä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miksi taas vedät Jokerit ja KHL:n tähän keskusteluun mukaan?

Sisälukutaitoni ilmeisesti petti. En tajunnut, että olette paikalla vilpittömin mielin ilmaisemassa huoltanne Liigan asioista!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ainakaan Jokereilta ja KHL:ltä liigaseuroilla ei juuri opeteltavaa ole, sillä resurssit ovat erilaisia ja rahojen alkuperäkin hieman toinen. Näin ollen Jokeri-resepti ei yksinkertaisesti ole toimiva vaihtoehto joka kyläseuralle.

Toki jokainen voi tahollaan miettiä, jos jotain tanssityttöjä pitäisi lisätä ja musiikkia latoa kovemmalle.

Lainaan nyt koko viestin, mitä harvemmin teen.

Mutta juu, aivan totta tuo, että jokaisen kyläseuran ei ole kannattavaa kopioiden Jokerien konseptia. Se mikä toimii miljoonan ihmisen (joista varmaan puolet "juurettomia") markkina-alueella, ei välttämättä toimi tiiviissä "alkuasukkaiden" kylässä. Infra, demografia ja vastaavat jo pelkästään erovat toisistaan niin paljon, että samoja systeemejä ei voi suoraan kopioida.

Sen sijaan Jokerit on pistänyt muutakin uusiksi kuin musiikit (ajoittain) kovemmille, tanssityttöjen lukumäärä tuntuu pysyneen samoissa lukemissa. Mulla on sellainen fiilis, että tuolla joku on oikeasti kysynyt mitä on tarjolla ja kenelle sitä tarjottaisiin. Vanhojen tapojen sijaan on pyritty rikkomaan suomalaista "runkkaripalloilukulttuuria" ja jo pelkästään lippujen hinnoissa selvästi arvotettu matseja eri arvoisiksi. Samoin myynnillisesti haastellisia "putkia" on pyritty sitomaan yhteen pakettiin, jolloin sisään on saatu satunnaisempaakin väkeä säännöllisesti, uusia vakkareita ja ties mitä mörköjä.

Itse olen jo kauan ennen KHL-siirrosta uutisointia toivonut suurempaa varianssia lippuihin. Tästä löytyy viestit haun kanssa jos on tarvis. Vaikka suoraan Jokerien konseptia tällä saralla ei voisikaan kopioida, tiettyjä asioita voisi ainakin ottaa huomioon: hinnoittelupolitiikkaa voisi muuttaa edes hieman, aiempia "myyntistandardeja" voi olla kannattava haastaa ja onnistuneen markkinoinnin avulla myös harvemmin käyviä voidaan saada hallille yhtä hallidenaa enemmän.

Mitä kokonaisuuteen tulee, niin en näe Jokereita noin muuten minään poikkeuksellisena. Jokainen seura voi muokata kannatustoimintaansa ja lipunmyyntiään haluamaansa suuntaan. Jokereilla toimii yksi tapa, pienemmällä paikkakunnalla ja hallilla taas toinen. Siitä vain rohkeasti ideoimaan ja rajoja rikkomaan! Samoin KHL:ssa Jokerit toimii lopulta varsin rajallisin resurssein, mutta se ei suoraan haittaa. Jengi pelaa sitä kiekkoa, mitä moni narrifani tottui näkemään aiempina vuosikymmeninä. Samoin hankintoihin ja joukkueen rakennusprojektiin on on joko pistetty aikaa, vaivaa ja osaamista tai tuuri on oikeasti käynyt. Mikään ei estä "tarkemman markan" projektia Liigassakaan, jossa kuitenkin budjettierot ja pelaajien nettoliksojen erot ovat aivan toista kuin KHL:ssa. Siinä missä pelaaja maksaa käytännössä samat verot SaiPassa kuin Jokereissakin, jää käteen huomattavasti enemmän keskellä Siperiaa jos bruttoliksa olisi sama kuin Jokereissa.

Ongelma ei mielestäni ole lopulta rahojen alkuperä tai vastaavat. Suurin ongelma on mielestäni siinä, että pysytään liian vahvasti aiemmissa rakenteissa ja ei pyritä oikeasti kehittämään toimintaa. Kehittämisen tapa taas puolestaan voi olla tyystin toinen kuin Jokereilla on ollut, johtuen jo pelkästään eri lähtökohdista ja vallitsevista realiteeteista. Tuntuu nyt pahalta sanoa, mutta mun mielestä Jokerit tuhlasti noin 15 vuotta toimimalla "vanhaan tapaan" pyrkimättä aktiivisesti kehittämään toimintaansa. Ainoa syy tuo ei heikkoihin tuloksiin ollut, mutta ainakaan se ei tukenut 1990-luvun menestyksen jatkumista 2000-luvulla paremmissa olosuhteissa.

edit: Eli mielestäni tässä ei suoraan ole kyse Jokerien tai Liigan asioista, vaan ylipäätään elämysbisneksen markkinoimisessa. Tietyt asiat voivat toimia Lakersilla, Yankeesilla, Rangersilla, Jokereilla tai Kärpillä. Mikään ei takaa näiden toimivan toimivan "ristiin" tai "ulkopuolisilla" seuroilla. Silti tuntuu hullulta se, että eri lähtökohdista ponnistavat seurat saman sarjan sisällä toimivat lähes järjestään samoin metodein Liigassa. Jos sulla on käytössä Äijänsuo (vai mikä vittu tuo nykyään onkaan?) ja valtava "elinkautisina" tai "pakon edessä" tulevina kannattajina, niin et kai toimi samoin kuin Turun nakkikattilassa? Ei Kotipizzakaan suoraan kopioi Dunkin Donutsin menestysreseptiä, vaan elää oman tuotteensa, kuluttajaryhmänsä ja vastaavien keskuudessa. DD:lta voi oppia paljon, mutta suora kopiointi tuskin pizzamyyntiä kasvattaa.
 
Viimeksi muokattu:

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Sisälukutaitoni ilmeisesti petti. En tajunnut, että olette paikalla vilpittömin mielin ilmaisemassa huoltanne Liigan asioista!
Jo yksi katsahdus palstaveli faron allekirjoitukseen riittää mun osalta kyseenalaistamaan sen, minkä verran teikäläisellä on varaa arvostella jokerikannattajien viestejä tällä puolen aitaa. Vaikka ensimmäisessä viestissäni asialle lähinnä naureskelin niin onhan se nyt aika helvetin hälyttävää että Antti Pärnäsen tapainen kaveri etenee urallaan jääkiekon saralla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Siitä vain rohkeasti ideoimaan ja rajoja rikkomaan! Samoin KHL:ssa Jokerit toimii lopulta varsin rajallisin resurssein, mutta se ei suoraan haittaa..

Hyvää pohdintaa koko viesti.

Tuosta lainaamastani kohdasta, niin tuntuu silti aika vaikealta lähtetä muokkaamaan ja rikkomaan rajoja tietyillä paikkakunnilla. Oli tämä sitten hyvä tahi huono asia, niin muutokset aiheuttavat isossa määrässä ihmisiä lähinnä vastareaktion ja siirtymisen kuppikuntiin. Tässä suhteessa suhtautuminen on erilaista täällä Helsingissä.

Mitä tulee Pärnäseen ja monen nickin kuten @SilkySmooth :n huoleen hänen onnistumisestaan, niin mielestäni on kohtuullista antaa hänelle ensin mahdollisuus. Kyllä Sihvonenkin heitti surkeaa provoa U-lehdessä, mutta on ollut aika hyvä YLEn radio-ohjelmassaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mitä tulee Jokerifanien kiinnostukseen asioiden puimisesta "tällä puolella aitaa", niin onhan se nyt täysin normaali asia! Sanotaan, että joku muuttaa Suomesta vaikkapa Kanadaan. Aina silloin tällöin tulee kiinnostuttua siitä, miten Suomessa menee. Kerran viikossa suunnilleen ainakin aluksi otat yhteyttä johonkin vanhaan frendiin. Tahti voi hiipua, mutta jos joku kavereistasi alkaa styylata uuden mimmin kanssa tai menee sen kanssa kihloihin, saatat hyvinkin ottaa yhtetyttä. Se nyt ei varsinaisesti välttämättä kiinnosta, miten kaverisi tekevät töitä arkisin, mutta jos jonkun niistä työpaikka muuttaa sanotaan vaikka Rokki-Mäkiltä Oopperataloon, höristät korviasi. Eiks je?

Mulle kiinnostavia asioita suomalaisessa jääkiekossa ovat Jokerit. Sen jälkeen olen kiinnostunut siitä, missä tolassa Liiga on. Toivoisin että se olisi hyvissä käsissä ja hyvässä suunnassa, koska haaveilen Jokereiden paluusta siihen jonain päivänä. Tällaiset paskat uutiset, kuten että Antti Pärtsi Pärnänen laitetaan PR-johtoon ovat silkkaa myrkkyä. Kyseessä on siis jakkara, jolla istuvan olisi keksittävä ripeästi keinoja Liigan kiinnostuksen lisäämiseen niin median, yhteistökumppaneiden kuin katsojienkin silmissä. Tämä EI ole hyvä valinta.

Antti Pärnänen sopisi paremmin jonkun kehyskunnan ala-asteen keittäjäksi, koska siinä postissa ei välttämättä tarvitse osata puhua tai kirjoittaa eikä tietää mikä esim. pitkä kiekko on.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mitä tulee Pärnäseen ja monen nickin kuten @SilkySmooth :n huoleen hänen onnistumisestaan, niin mielestäni on kohtuullista antaa hänelle ensin mahdollisuus. Kyllä Sihvonenkin heitti surkeaa provoa U-lehdessä, mutta on ollut aika hyvä YLEn radio-ohjelmassaan.
Sihvosen lajituntemus on aivan toista luokkaa Pärnäseen verrattuna ja jääkiekosta kirjoittavina toimittajina Sihvosella oli/on sellaista perspektiiviä lajiin, josta Pärnänen voi vain haaveilla. Pärnäsen substanssiosaaminen korostuu kirjoittaessaan pukukoppihuhuista ja heikentyy mitä pidemmälle mennään pelin ytimeen. Sihvosen substanssiosaaminen taas on sitä vahvempaa mitä enemmän kirjoittaa pelin sisällöstä.

Vaikea uskoa, että tästä maasta ei olisi löytynyt kompetenssiltaan parempaa henkilöä hoitamaan pr- ja viestintäpäällikön tehtävää maamme ylivoimaisesti suurimman lajin ainoassa ammattilaisliigassa. Onkin oletettavaa, että lajituntemuksella ei ole ollut lainkaan tai hyvin vähän painoarvoa tehtävää täytettäessä ja ehkä työn suorittaminen ei sitä edes edellytä. Kasvot Pärnänen kuitenkin tehtävälle antaa, enkä ole lainkaan vakuuttunut siitä onko se Liigan imagolle edullista etenkin, kun tilausta olisi pikemminkin kasvojenkohotukselle. Positiivinen lopputulema on se, että Pärnäsen pukukoppihuhuihin, koomisiin yrityksiin ymmärtää peliä ja kömpelöihin provoihin ei törmää jatkossa edes vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Onkin oletettavaa, että lajituntemuksella ei ole ollut lainkaan tai hyvin vähän painoarvoa tehtävää täytettäessä ja ehkä työn suorittaminen ei sitä edes edellytä...

Tätä en sinällään epäile minäkään, duuni lienee valitettavasti saatu muilla meriiteillä, kuin jääkiekon kokonaisvaltaisella ymmärtämisellä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä tulee Jokerifanien kiinnostukseen asioiden puimisesta "tällä puolella aitaa", niin onhan se nyt täysin normaali asia!...

Viestisi on aikamoista jeesustelua, kun katsoo nimimerkkien huihai, SilkySmooth ja faron lähtökohtia keskusteluun. Jos tarkoituksena oli Liigan uuden viestintäpäällikön palkkauksen puiminen, niin ainakin lähtö hieman epäonnistui.

Eivät ketään muuta saaneet. Muutenkin Liigaan on kasaantunut porukkaa, joka minusta näyttää "ei vielä kaapista ulostulleilta".

Liigan uusi mediavastaava on siis tämä heikkotasosin lätkätoimittaja joka Suomen maankamaralla on ikinä nähty. Nyt on kyllä jo niin pahasti metsässä asiat kotimaisen liigan johdossa ettei varmaan saisi nauraa mutta kyllä tän näkeminen aiheutti meikäläisessä parhaat naurut pitkään aikaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Viestisi on aikamoista jeesustelua, kun katsoo nimimerkkien huihai, SilkySmooth ja faron lähtökohtia keskusteluun. Jos tarkoituksena oli Liigan uuden viestintäpäällikön palkkauksen puiminen, niin ainakin lähtö hieman epäonnistui.
No eipä tämä viestisikään mikään diplomaattisin ollut.

Puhuin isommasta kokonaisuudesta nimeltä Jokerifanien kiinnostus Liigaa kohtaan. Yksittäisten kirjoittajien kielenkannoista en mene sanomaan tässä näkökulmassa sen enempää, ts. miten heidän mahdollinen kiinnostuksensa heijastuu heidän mielipiteisiinsä ja kirjoituksiinsa. Sen minkä sanon on että tämän ketjun otsake kyllä antaa mahdollisuuden suurenkin luokan vittuilulle, jos niikseen. Se ei ollut Jokerifani, joka toi Pärnäsen pestin tähän ketjuun, eikä ollut sekään, joka toi jonkun KHL:n viestintäpäällikön nimen havittelun tänne.

Homma meni jotensakin näin: Liiga palkkasi Pärnäsen. Palkkausta pidettiin paskana, nauruakin tapahtui. Jatketaanko KHL-jankkausta ("Joo mun faija pasko Sokoksel housuu, mut sä et ees tiiä ketä su faija on"), vai mietitäänkö miten Pärnänen tulee tehtävässään onnistumaan? Itse väitän että "Pärtsi" on surkea valinta tähän toimeen, enkä todellakaan haluaisi nähdä olleeni oikeassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Homma meni jotensakin näin: Liiga palkkasi Pärnäsen. Palkkausta pidettiin paskana, nauruakin tapahtui. Jatketaanko KHL-jankkausta ("Joo mun faija pasko Sokoksel housuu, mut sä et ees tiiä ketä su faija on"), vai mietitäänkö miten Pärnänen tulee tehtävässään onnistumaan? Itse väitän että "Pärtsi" on surkea valinta tähän toimeen, enkä todellakaan haluaisi nähdä olleeni oikeassa.

KHL jankkaus on alkanut tässä ketjussa siinä vaiheessa kun joku Jokerifani on liittänyt keskusteluun KHL:n (@Gags) tai kirjoittelee @huihai n tai @faro n tyylisesti. Tässäkin ketjussa on useampi Jokerifanin viesti, jotka eivät ole saaneet aikaan minkään näköistä KHL-jankkausta. Ja onhan vastaavia nimimerkkejä myös aidan toisella puolella.
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
KHL jankkaus on alkanut tässä ketjussa siinä vaiheessa kun joku Jokerifani on liittänyt keskusteluun KHL:n (@Gags) tai kirjoittelee @huihain tai @faron tyylisesti.
Miten niin minun "tyylisesti"?

Ilmeisesti jokerifani ei siis saa edes ilmaista mielipidettään (tai avointa ihmettelyä sille, että tässäkin keskustelussa Liigafanit nostivat Jokerit ja KHL:n esille) enää täällä Liiga-puolella(?)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
KHL jankkaus on alkanut tässä ketjussa siinä vaiheessa kun joku Jokerifani on liittänyt keskusteluun KHL:n (@Gags) tai kirjoittelee @huihain tai @faron tyylisesti.
KHL-skeidan toivat Pärnäs-asian tiimoilta tähän ketjuun nimimerkit @Tshekki77, @Beukeboom ja @bebeto siinä missä Jokeripuolen nimimerkit kirjoittivat Pärnäsestä. Yleistyksesi ei siis toimi, mutta se osaltani OT:sta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Antti Pärnäseen liittyvässä keskustelussa on ihan perusasiakin pielessä. Täällä otetaan kantaa siihen, onnistuuko Pärnänen Liigan PR- ja viestintäpäällikkönä sen mukaan miten kukin on Pärnäsen kiekkojutut kokenut.

Sama kuin Nokian viestintäjohtaja Maija Taimia arvioitaisiin sen perusteella miten hän osaa luoda innovaatioita sensoriteknologiassa.

Plussaa Liigalle ja sen päättäjille siitä, että valitsivat suhteellisen tuoreen kasvon hoitamaan viestintää. Ja viestiensä (sisältö ja muodot) kehittämiseen Liigalla on iso tarve. Kuinka onnistuu ja mitä tuloksia saadaan, sen näyttävät lähivuodet.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
KHL-skeidan toivat Pärnäs-asian tiimoilta tähän ketjuun nimimerkit @Tshekki77, @Beukeboom ja @bebeto siinä missä Jokeripuolen nimimerkit kirjoittivat Pärnäsestä. Yleistyksesi ei siis toimi, mutta se osaltani OT:sta.

Ok, tämä keskustelu on todellakin turhaa, vika on aina vastapuolella. Onhan tuo @huihai n viesti tosiaan puhdasta asiaa Pärnäsestä, mutta tämä tästä.

Eivät ketään muuta saaneet. Muutenkin Liigaan on kasaantunut porukkaa, joka minusta näyttää "ei vielä kaapista ulostulleilta".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös