Ässien fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 42 952
  • 227

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@MustatKortit pidät seisomakatsomoa ns perinteisenä stondiksena, mutta mietipä onko näitä "perinteisiä stondiksia" enää liigakentillä Poria lukuunottamatta juuri olemassa?
...

Eipä juuri ole ja se on oikeastaan myös pointtini. Jos ja kun kannatuskulttuuri on alkanut lätkässäkin kehittymään siitä syystä, että "erotuttaisiin massasta", niin mielestäni Ässät omintakeisella ja old school-seisomakatsomollaan erottuu itse asiassa oikein hyvin.

Asia mihin viittaat viestissäsi myöhemmin - eli porilainen haluttomuus lähteä mukaan kilpalaulantaan - niin sekin on mielestäni myös positiivinen voimavara, Ässien kannattajilla ja kannatuksella on oma tyylinsä. Rummun hakkaaminen ja lipun liehutus on tätä nykyä jonkin sortin geneeristä ja standardisoitua toimintaa, olen patasydämenä vähän tyytyväinen siitä, että meillä on oma juttumme.

Eli tiivistettynä: haukutaan omia, mutta annas olla, jos joku toinen haukkuu niin tulee tupenrapinat ;)
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä juuri ole ja se on oikeastaan myös pointtini. Jos ja kun kannatuskulttuuri on alkanut lätkässäkin kehittymään siitä syystä, että "erotuttaisiin massasta", niin mielestäni Ässät omintakeisella ja old school-seisomakatsomollaan erottuu itse asiassa oikein hyvin.

Asia mihin viittaat viestissäsi myöhemmin - eli porilainen haluttomuus lähteä mukaan kilpalaulantaan - niin sekin on mielestäni myös positiivinen voimavara, Ässien kannattajilla ja kannatuksella on oma tyylinsä. Rummun hakkaaminen ja lipun liehutus on tätä nykyä jonkin sortin geneeristä ja standardisoitua toimintaa, olen patasydämenä vähän tyytyväinen siitä, että meillä on oma juttumme.

Juuri näin ja samoilla linjoilla olen sen ensimmäisen viestisikin kanssa. Tämä porilaisuus on tällä hetkellä tappamassa kannattajakulttuuria kun sitä yritetään väkisin ajaa johonkin muottiin, mutta se voisi oikeasti olla - kuten sanoit positiivinen voimavara - sellainen yhdistävä porilainen hulluus, josta ei ikinä oikein tarkkaan tiedä mitä sieltä loppujen lopuksi tulee.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porissa lähtee kannatus kuin itsestään käytiin jos tuomari viheltää Ässiä vastaan tai jotenkin muuten koetaan että tapahtuu vääryys Ässiä vastaan. Menestys tietysti myös nostaa kannatuksen tasoa. Porilainen yleisö on niin rehellistä ettei se taivu mihinkään ohjattuun kannatusmuottiin. Kannatus on ns. spontaania kannatusta eli pelin mukaan tulee kannustusta jos siihen on aihetta. Yleisö on myös aika jääkiekkotietoista eli kentällä pitää tapahtua hyviä asioita niin yleisö kyllä palkitsee.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onkos tää uusi moderni kannatusryhmä ottanut tuulta alleen? Kauden alussa oli jotain juttua, mutta ei ole näkynyt seisomakatsomossa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Onkos tää uusi moderni kannatusryhmä ottanut tuulta alleen? Kauden alussa oli jotain juttua, mutta ei ole näkynyt seisomakatsomossa.
Ne kerää varmaa lisää väkeä. Se on asia erikseen montako kautta siihen kuluu. Mut nää on näitä.

Samalla saan heittää "Samaa mieltä"-kommentin regularflexin ja MustienKorttien kirjoituksiin.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkos tää uusi moderni kannatusryhmä ottanut tuulta alleen? Kauden alussa oli jotain juttua, mutta ei ole näkynyt seisomakatsomossa.

Eipä ole esiintymistä vielä näkynyt kun väkeä tarvittaisiin lisää. Nyt on viime aikoina ollut uusien tulijoiden osalta vähän vaisumpaa. Mutta kuten Mondie totesi, niin tällä vauhdilla varmaan 2-3 vuoden kuluttua väkeä riittävästi kasasssa. Sitä ennen pitää hampaat irvessä olla ylpeä siitä kun omille vittuillaan 100-0 ja kannatus pitää ansaita.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä ole esiintymistä vielä näkynyt kun väkeä tarvittaisiin lisää. Nyt on viime aikoina ollut uusien tulijoiden osalta vähän vaisumpaa. Mutta kuten Mondie totesi, niin tällä vauhdilla varmaan 2-3 vuoden kuluttua väkeä riittävästi kasasssa. Sitä ennen pitää hampaat irvessä olla ylpeä siitä kun omille vittuillaan 100-0 ja kannatus pitää ansaita.
Miksi jäähallissa tulisi tanssia ja laulaa? Jos laitan itse kolme syytä alkuun miksei.
1. Se ei näytä hyvältä. (omaan silmään liian homoeroottista)
2. Se ei kuulosta hyvältä. (Kuin karaoke. Ainoastaan laulaja itse kokee vetäneensä hyvän shown)
3. Herättää myötähäpeän tunteen.

Jos sun tarvitsee vittuilla omille, ellet pääse näihin esityksiin niin anna mennä vaan. Mä pystyn elämään kiekko-ottelussa mukana ilman vittuilua, tai yrittämättä päästä parrasvaloihin. Tuntuuko susta erikoiselta, ettei sun tekemiä lauluja halua muut laulella? Sulla on asenne perseestä ja asia jota ajat on vähintäänkin kummallinen. Voisi sopia siihen Narukerän puolelle, kun katsomossakin voi olla kylmä ilman tekemistä. Nämä on ihan ok, mutta porilaisia on turha syyttää siitä, ettei halua tähän lähteä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi jäähallissa tulisi tanssia ja laulaa? Jos laitan itse kolme syytä alkuun miksei.
1. Se ei näytä hyvältä. (omaan silmään liian homoeroottista)
2. Se ei kuulosta hyvältä. (Kuin karaoke. Ainoastaan laulaja itse kokee vetäneensä hyvän shown)
3. Herättää myötähäpeän tunteen.

Itse olen noista kaikista kohdista täysin päinvastaista mieltä. Mutta jokaisella tietenkin oma makunsa ja mielipiteensä näiden asioiden suhteen.

Jos sun tarvitsee vittuilla omille, ellet pääse näihin esityksiin niin anna mennä vaan. Mä pystyn elämään kiekko-ottelussa mukana ilman vittuilua, tai yrittämättä päästä parrasvaloihin. Tuntuuko susta erikoiselta, ettei sun tekemiä lauluja halua muut laulella? Sulla on asenne perseestä ja asia jota ajat on vähintäänkin kummallinen. Voisi sopia siihen Narukerän puolelle, kun katsomossakin voi olla kylmä ilman tekemistä. Nämä on ihan ok, mutta porilaisia on turha syyttää siitä, ettei halua tähän lähteä.

Tarkoitin tässä nyt sitä seikkaa kun ollaan kerran ylpeitä siitä, että meillä on etuoikeus vittuilla omille kenttäpelaajille, mutta muilla ei. Nyt olet senkin vääntämässä taas joksikin muuksi.

Ei minulla ole sen erikoisempia tuntemuksia, kukin pitää siitä mistä pitää ja eri tyyleihin on omat kannattajansa, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän. Itsellä on tapana katsella asioita vähän laajemmalla perspektiivillä ja se, että jokin asia ei Porissa lähtisi tuosta vain toimimaan, niin ei hetkauta kokonaisuuden kannatalta suuntaan taikka toiseen. Toimivia esimerkkejä kuitenkin nähnyt niin paljon, että vedän johtopäätökseni ennemmin sieltä.

Teikäläisen kirjoitusten perusteella on aika heikosti kompetenssia herjata perseestä olevasta asenteesta.

Tässä ei olla ketään syyttelemässä, vastasin vain esitettyyn kysymykseen niin kuin asia on. Jännä juttu vain edelleen, että minkä takia sitten kehityksen perään huudellaan, jos tuohon nykyisyyteen pitäisi kiltisti vain hymistellä yhdessä rintamassa.

Mutta ihmisten kuitenkin on hyvä tietää, että vaihtoehtoa on siinä vaiheessa tarjolla kun väkeä oltaisiin saamassa riittävästi riviin. Tätä menoa kuitenkin voi hyvin olla, että siihen menee vielä se 10 vuotta. Mulla on kuitenkin tässä koko elämä aikaa odottaa ja eiköhän se vähitellen ala sitten itekseen ilmenemään kun aika alkaa olemaan kypsä, tai sitten tosissaan sitä hetkeä ei tule koskaan. Eli mielenkiinnolla seurataan olosuhteiden kehittymistä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Marko Sjöblom rankkaa tuossa uusimmassa kolumnissaan liigaseurojen "organisoitunutta kannatustoimintaa" kouluarvosanoin ja antaa Ässien seisomakatsomolle keskikastin arvosanan 7-.

Se, ettei pitkälle organisoitunutta kannatustoimintaa ole Porissa, niin tiedän kyllä että joidenkin mielestä tämä on huono asia, mutta itse suhtaudun kyllä myös vähän ylpeydellä tähän. Ei minun rakastamani Ässä-joukkue tarvitse mitään erillistä ryhmittymää lippua heiluttamaan, Ässät on tärkeä asia kaikille porilaisille ja joukkueesta puhuvat nekin, jotka eivät edes lätkää pahemmin seuraa.

Komppaan tätä. Perinteinen, vähemmän "organisoitunut", kannatustoiminta on monin verroin parempaa kuin nämä taannoiset Etulinjan chantti-systeemit. Iso pata-lippu ja rumpali on ok, paljoa enempää ei oikeastaan kaivatakaan. Kyllä seisomakatsomon hitsareistakin ääntä lähtee kun se aika on. Se vain edellyttää sitä, että oman joukkueen peli kulkee ja vastustaja on sopivasti "sytyttävä".

EDIT: Komppaan myös 100% Zaaren esittämiä kolmea pointtia.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen enemmän vanhan liiton miehiä. Tykkään itse ottaa vähän kaljaa ja huudella/taputtaa fiiliksen mukaan pelin aikana. Elää pelin mukana. Mun mielestä silti pitäis kehittää ja tukea kaikkea kannatustoimintaa joka auttaa joukkuetta. Isoin rooli koko hommassa on tietysti virallisella kannattajayhdistyksellä. Tällä hetkellä Pataljoonan toimesta ei ole oikein osattu (tai haluttu) tehdä oikeita asioita. On ollut kaikenlaista riitaa ja muuta ikävää jo kolmen kauden ajan. Lopputuloksena on sitten muodostunut monia muutoshaluisia pikku ryhmiä. Hallituksestakin eroaa porukkaa ja imago on aika lailla nollissa. Näin hajanainen meininki ei oikein auta tuota kannatusmeiningin rakentamista. Tähän on nyt koitettu taustalla keksiä lääkettä ja kaikenlaisia idoita on saatu. Olen myös päättänyt sen, että lähden ehdolle PJ:ksi ensi kaudelle ja jos valitaan niin koitetaan yhdistää tuota kenttää ja lähdetään rakentamaan tätä kannattajahommaa eteenpäin uusin eväin ihan ylhäältä asti.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Kyllä seisomakatsomon hitsareistakin ääntä lähtee kun se aika on. Se vain edellyttää sitä, että oman joukkueen peli kulkee ja vastustaja on sopivasti "sytyttävä".
Onpas kieltämättä erikoinen ajattelutapa. Ei kai se nyt sentään tarvitse mitään "edellytyksiä" jotta voi kannustaa omaa jengiään ja antaa kaikkensa omalle rakastamalleen seuralleen. Ymmärrän kyllä että tiistai väännöt Saipaa, Kalpaa tai Kerhoo vastaan ei varmasti sytytä yhtä paljon kun tulinen lauantai vääntö HIFK:ta vastaan pienessä huppelissa vielä, mutta viestistäsi saa sellaisen käsityksen, että kannustaminen ainoastaan kyseisessä IFK peleissä on sallittua ja jos vähänkin erehdyt kerran huutamaan edes oman seurasi nimen siinä kuuluisassa "tiistai matsissa" olet vain myötähäpeää herättävä ääliö.
Nyt kun tässä lueskellu tän ketjun juttuja niin en yhtään ihmettele, että Porin kannattaja kulttuuri on mitä on. Enkä puhu nyt pelkästään organisoidusta kannattajatoiminnasta vaan ihan yleisestikkin. Jengi "mutta kun me ei haluta kannustaa kun noi". Ilmiö on varmasti joka paikkakunnalla ollut tuttu viimeisten vuosien aikana kun nuori kaarti on tuonut organisoidun toiminnan suomeen ja vanhemmat jäärät ei ole hyvällä katselleet. Muilla paikkakunnilla vaan ollaan jo pikkuhiljaa totuttu toistensa läsnäoloon ja hyväksytty tosiasia et samaa jengia kuitenkin kannatetaan. Sen sijaan tuntuu että porissa nähdään yhä edelleen vastustajan lisäks vihollisina myös omat fanit ja kannattajat.
Jokaisella varmasti oma tapansa kannattaa, eikä niitä pidä kenenkään väheksyä. Luulisi että porin seisomakatsomoon mahtuu monenlaista kannattajaa ja fania, on se sen verta iso. Tai niin ainakin luulis...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Posia tällä rintamalla!

Lahdessa kuulemma varsin hyvä meno ja kannatus faneilla, ainakin niin hyvä, että lahtelaispuolellakin asia mainittiin.
 

Caston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kehua pitää silloin kun on aihetta. Upeaa ja asiallista toimintaa Lahdessa. Piditte ääntä,kannustitte omianne upeasti ja järki pysyi päässä. Tälläistä soisi näkevän useamminkin vieraskannattajilta.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Vihdoinkin "päästään" Raumalle! Eli tasauskierroksella Lauantaina 24.1 järjestetään fanimatka Raumalle. Lisätietoa tästä linkistä joka vie Pataljoonan sivulle. Kysyntää pitäisi olla ottaen huomioon ottelun ajankohdan, tärkeyden ja mielenkiinnon.

-Ilmoittautumiset tekstiviestillä numeroon 045-8555002. Viestiin Etunimi Sukunimi, Jäsen / Ei jäsen ja mainintana Rauma
-Maksu 20€ jäsen / 30€ ei jäsen tilinumeroon jonka saat vahvistusviestistä.
-Sisältää edestakaisen kuljetuksen sekä istumalipun katsomoon C1. (Mieluiten seistään mutta emme siihen voi pakottaa)
-Lähtö Porin linja-autoasemalta kello 17:00.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Vihdoinkin "päästään" Raumalle! Eli tasauskierroksella Lauantaina 24.1 järjestetään fanimatka Raumalle. Lisätietoa tästä linkistä joka vie Pataljoonan sivulle. Kysyntää pitäisi olla ottaen huomioon ottelun ajankohdan, tärkeyden ja mielenkiinnon.
.

Paljos tonne Raumalle on nyt possea ilmottautunut/menossa? Kunnon hulabaloo sitten päälle!
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Paljos tonne Raumalle on nyt possea ilmottautunut/menossa?

Kaksi bussia koitetaan saada täyteen ja toinen on ainakin täynnä. Plus tietenkin omilla kyydeillä tulevat.Äänen pitäisi tulla aika hyvin lävitse aina porilaisten olohuoneisiin saakka.

EDIT: noin 90 henkilöä lähdössä fanibusseilla.
 
Viimeksi muokattu:

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Lukon fanit siis lykätään Prisman puoleiseen päätyyn seisomokatsomossa. Linkkiä "uutiseen" Suomikiekko-sivustolle.

http://www.suomikiekko.com/2015/01/...assat-pelaajien-ihon-alle-ei-pida-paikkaansa/

Onhan toi siirto nyt ihan perseestä. Millä helvetillä noita nyt on helpompi käsitellä kun lähin baari on keskellä käytävää ja ulos pääsee helevetin harvasta paikasta. Pyllistys seurajohdolta seidomakatsomolle, haista sinä Hautamäki pitkä paska.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kehutaan nyt eilisen ottelun ilmeisen mukavaa ja vauhdikasta tunnelmaa. Minulle lätkäkannattaminen on parhaimmillaan juuri tätä "reagointia", eli eletään pelissä mukana, kannatushuudot, vihellykset tai satunnainen huumori liittyvät vahvasti juuri käynnissä olevaan matsiin.

Kuten SK:n näkukulma eiliseltä kertoi, niin ottelu oli hienoa mainosta jääkiekolle, kaikin puolin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kehutaan nyt eilisen ottelun ilmeisen mukavaa ja vauhdikasta tunnelmaa. Minulle lätkäkannattaminen on parhaimmillaan juuri tätä "reagointia", eli eletään pelissä mukana, kannatushuudot, vihellykset tai satunnainen huumori liittyvät vahvasti juuri käynnissä olevaan matsiin.

Kuten SK:n näkukulma eiliseltä kertoi, niin ottelu oli hienoa mainosta jääkiekolle, kaikin puolin.
Eilen tuli pantua merkille että RB ei reagoinut mihinkään muuhun kenttätapahtumaan kuin Lukon maaleihin. Maalintekijän kuulutusten aikana laulu jatkui nornaalisti ilman mitään reagointia. Aikamoista kuraa tuollainen pelleily on omaan silmään. Monotonista laulua jonka sanoista ei saa selvää metrin päästä. Saattoi syynä olla kielimuurikin. Liput heiluu niin ettei maksavat asiakkaat näe maalinedustaa. Jippii kun ollaan moderneja.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Jouduin elämään tv:n välityksellä, mutta samaa mieltä tunnelmasta. Näköradioon raumalaisten äänet kuuluivat jatkuvammin, mutta kyllähän suurimmat piikit äänessä tulivat porilaisilta. Ja ei ne pelkät desibelit vielä kerro tunnelmasta, vaan koko yleisilmapiiri. Tällä kertaa nimenomaan tuo yleisilmapiiri tuntui olevan Isomäessä kunnossa, kuin vanhojen hyvien aikojen derbyissä.

Toivottavasti sama jatkuu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eilen tuli pantua merkille että RB ei reagoinut mihinkään muuhun kenttätapahtumaan kuin Lukon maaleihin. Maalintekijän kuulutusten aikana laulu jatkui nornaalisti ilman mitään reagointia...

Myös minä huomioin saman. Nyt toivottavasti modernin kannattamisen ystävät eivät suutu, mutta minä pidän tuota ihan vilpittömästi vähän tylsänä ja monotonisena tapana kannattaa. Tuntuu siltä, ettei matsilla ole edes niin väliä, paikan päällä ollaan muista syistä.

Kukin taaplaa tavallaan, minua tuo monotonisuus vähän pitkästytti. Porilaisyleisön klassinen reagoiminen tuomarityöskentelyyn ja maalinedusnahinoihin oli paljon luonnollisempaa ja virkistävämpää.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Juu oli kyllä vilpittömästi hyvä tunnelma. Muoviliput näytti alussa hyvältä. Ei edes näiden "modernien" kannattajien teeskennelty huutaminen ärsyttänyt.
Sinänsä oli hyvä että raumalaiset oli siirretty, ei kuulunut omalle tontille minkäänlaista mongerrusta.
Hyvän tunnelman takaa fyysinen peli, väkimäärä ja paskat tuomarit.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Hyvän tunnelman takaa fyysinen peli, väkimäärä ja paskat tuomarit.
Siinä se oli sitten kieytettynä, langan voi lukita.

Allekirjoitan täysin tuon lauseen. Pelkkä laulaminen laulamisen ilosta ei tuo pelitapahtumaan yhtään mitään lisää. Jokainen tietysti tavallaan, nää on näitä...
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Eilen tuli pantua merkille että RB ei reagoinut mihinkään muuhun kenttätapahtumaan kuin Lukon maaleihin. Maalintekijän kuulutusten aikana laulu jatkui nornaalisti ilman mitään reagointia. Aikamoista kuraa tuollainen pelleily on omaan silmään. Monotonista laulua jonka sanoista ei saa selvää metrin päästä. Saattoi syynä olla kielimuurikin. Liput heiluu niin ettei maksavat asiakkaat näe maalinedustaa. Jippii kun ollaan moderneja.

-Katsoitko peliä TV:stä?
- Mitä maalintekijöiden kuuluttamisen aikana olisi pitänyt tehdä?
-Missä kohtaa "pelleily" alkoi?
- Käytikö korvatulppia?
- Eikö raumalaiset olleet muka maksaneet lippuja
-Onko moderninen kannattaminen aiheuttanut turhautumisen sinussa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös