Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 737 020
  • 8 198

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Viime kausi oli niin paskaa, että ei ole tippaakaan ikävä sitä. Kevätkaudella taidettiin lähteä kaverin kanssa hallista pois 3-4 kertaa ennen 3.erän puoliväliä kun Ilvekset ja HPK:t perseraiskasivat ilman pelisysteemiä pelannutta jokerilaumaa. Lähes joka matsissa oli mielessä, että miten joku Kousa voi saada 15000 €/kk vaikka selkä oli suorana suurimman osan ajan pelistä. Sitten oli näitä Waltereita ja Littleja, joidenka nimet piti nytkin googlata koska niin näkymättömiä he olivat. Nyt pelissä on järkeä ja pelaajat osaavat muutakin kuin heittää kiekkoa ränniin. Jokerit on minulle kuitenkin se tärkein juttu, eikä Jokereiden vastustajat.

Mä olisin valmis ottamaan jopa sen armottoman vitutuksen takaisin kunhan homma herättäisi edes jotain tunnetta. Vastaavasti viimekaudellakin koin tunteita mitä KHL ei ikinä pysty antamaan. Nagyn tekemä ratkaisumaali viimeisessä kohtaamisessa DDR-bunkkerissa sai aikaan fiiliksen mitä voi vain haikeudella muistella.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suurin osa Liigan tuomasta tunteesta johtui mielestäni vastustajien faneista. Vitutti hävitä, kun toisen joukkueen kannattajat juhlivat. Sen myötä voittaminenkin tuntui makealta. Toisaalta esim. Lahdessa ja DDR-hallilla sai välillä pelätä saavansa turpaansa jo siitä syystä, että piti Jokerien paitaa päällä. Näistä jälkimmäistä en jää kaipaamaan, mutta toki vastustajan fanit toisivat lisälatausta otteluun. Mutta kyllä se tälläkin kaudella hienolta tuntui, kun Topi Jaakola niittasi 3-2 Dinamo Riikaa vastaan sen jälkeen, kun oltiin oltu 58 minuuttia ihan purjeessa. Samoin vitutti hävitä SKA:lle ja katsoa jotain Kovaltshukia tuulettamassa maaleja.

Monesti fiilis kytkeytyy myös nostalgiaan ja ajan kultaamiin muistoihin. KHL:n osalta niitä ei vielä ole ja vie varmasti aikansa. Ilman tätäkin Jokerit on mulle se juttu, minkä takia kiekkoa pääasiassa seuraan. Tällä kaudella on huomannut, että Liiga itsessään ei ole kiinnostanut oikeastaan yhtään. Vielä kovinkaan tuttuja vastustajia ei KHL:ssä ole ja derbyjä tai mitään hegemoniakamppailuja ei ole päässyt muodostumaan, mutta niitäkin tulee ajan myötä. Vuosi sitten en osannut luetella edes puolta KHL-joukkueista, kun nyt 5-vuotias poikani tunnistaa lähes kaikki joukkueet logon perusteella. Ainakin itse nautin hommasta ja suuri merkitys on sillä, että Jokereissa hoidetaan tällä hetkellä kaikki todella ammattimaisesti.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Jospa pitkästä aikaa laittaisin omia tuntojani.

Itse halusin Jokerit KHL:ään jo case Peltosen aikaan. Turhautuminen ja kyllästyminen liigan sekoiluihin ja toisaalta taas nähdyt KHL-pelit houkuttivat. Niinpä odotukset olivat korkealla kauden alkaessa. Nyt kun on pelejä aika paljon alla voin sanoa, että KHL:n taso yllätti. Peli on vielä parempaa ja viihdyttävämpää kuin osasin odottaa. Myös Jokereiden odotettua parempi pärjääminen on ollut mahtavaa ja liimannut minut välillä Arenan penkkiin ja välillä ruudun ääreen. Vain kolme peliä on jäänyt näkemättä ja nekin voittamattomien esteiden takia.

Kotoinen liiga tympi viime kaudella pahasti enkä edes seurannut kovin paljoa pelejä. Tällä kaudella en edes vähää alusta. Urheiluruudustakaan en ole välähdyksiä katsonut paria enempää.

Minulle Jokerit KHL:ssä toi takaisin kiinnostuksen peliin nimeltä jääkiekko.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikoinaan en jaksanut innostua SM-liigan runkosarjapeleistä paljoakaan. Talviklassikot ja runkosarjan loppumatsit kiinnostivat, siinäpä se. Nyt kyllä maistuu, kun kaikki on uutta ja vastustajat ihan Euroopan kärkipäätä. Tykkään.

Mitä tunteen puuttumiseen tulee, niin liian helppo alkukausi. Vain yksi iso loukkaantuminen, vain muutamia häviöitä, pelitapa hanskassa ja Karlssonkin heräilemään päin. Kyllä ne tunteet sieltä tulee, kun ekaa isoa draamaa saadaan ja joku joukkue nousee teioillaan ykkösinhokiksi. Viimeistään playoffeissa. Ja onhan sitä nykyään kiva lällätellä niille, jotka ei uskonut Jokereitten mahdollisuuksiin pärjätä KHL:ssä.

Samassa leirissä ollaan. Itse edelleen pidän kuluneita kuukausia liian lyhyenä aikana arvioida tuota tunnetta tai sen puutetta. Liigakokemusta arvioi parin vuosikymmenen kollektiivisen muistikertymän pohjalta, jossa vielä aika sopivasti kultaa muistoja. KHL on vielä aivan liian vieras ja liian vähän on tapahtunut jotta voisi todeta, että toivoa ei olisi. Tässä ja nyt voi tietysti olla olo että tunne puuttuu. Ymmärrän täydellisesti sitä Eteläpäätyläistä, joka nautti kaikista eniten vaikka vierasmatkoista dösällä lähialueille juuri siinä omassa porukassa ja kaipaa tätä - nythän siihen ei ole mahdollisuutta. Aivan samoin ei IFK:ta vastaan nyt pääse pelaamaan ja tuota on ikävä. Kuitenkin, vielä ei olla nähty kuin pieni osa kaikesta siitä mikä herättää tunteita - en todellakaan osaa sanoa mitä filiksiä Dynamo Minsk herättää vaikka kolmen vuoden päästä. Voi olla, että välissä on kohdattu pari kertaa Game 7:issä ja Cheechoo on tuhonnut Karlssonin itseluottamuksen matsista toiseen. Tai sitten sama Minsk voi olla se joukkue, jota vastaan spekuloidaan etukäteen, josko Ben Amor tällä kertaa kuittaa viime kaudella tapahtuneet polvitaklaukset jne jne. Tai sitten ei, who knows.

Olisi aivan mahdotonta odottaa että yhden kerran nähty joukkue herättäisi sen suurempia tuntemuksia - no okei, aikanaan kun näki Jokerit ensimmäisen kerran niin kai se tunne heräsi heti.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. Ainakin itse nautin hommasta ja suuri merkitys on sillä, että Jokereissa hoidetaan tällä hetkellä kaikki todella ammattimaisesti.

Tämä on muuten varmaan hyvin yksilöllinen kysymys, mutta ainakin minulle tuottaa myös suurta mielihyvää nähdä, että Jokereiden organisaatiossa todella yritetään tehdä asioita oikein ja ammattimaisesti. Tämä on iso step-change vanhoihin liiga-aikoihin ja ei haittaa, vaikka tälle rahoitusta tulisi idästä.
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Pakko sanoa, että kyllä Jokerit yllätti positiivisesti. En itse henkilökohtasesti uskonut että Jokerit olis näin korkealla ja pelaa näin viisasta kiekkoa. Moses on ollut aika huikea Omarkin kanssa, hyvin kaverit löytää toisensa ja Mosesin ruuti on ollut melko rutikuivaa!
Ja yhden pelin paikanpäällä katsoneena tunnelmasta ei voi muutakuin kehuja antaa!

Toivon että Oulussa areenaprojun jälkeen alkaa ammattilaisliigaan siirtyminen. Mutta tämä on vain minun mielipide!

Tsemppiä Narreille!

E: Järkevämpi kirjotusasu!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minulle Jokerit KHL:ssä toi takaisin kiinnostuksen peliin nimeltä jääkiekko.

Tässähän tuo on kiteytettynä. Reilu 30v on seuran mukana kuljettu, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen ei touhu ole herättänyt edes sen vertaa tunteita, että olisi jaksanut kauhean usein katsoa edes tuloksia netistä. Mulle se fiilis tulee vain ja ainoastaan Jokereista ja laadukkaasta lätkästä ja nyt sitä on ekaa kertaa sitten 90-luvun tarjolla illasta toiseen.

Muakaan ei ekat KHL-tappiot vituttaneet, koska tulivat niin hienojen matsien jälkeen. Nyt on alkanut vituttaa. Mua vituttaa jokainen meitä isompi seura ja vitutusta lisää se fakta, että käytännössä meillä ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa yhtäkään heistä paras seitsemästä sarjassa, koska materiaaliero on tavoittamattoman iso ilman muutamaa lisämiljoonaa pelaajabudjettiin. Mutta nautitaan laatuviihteestä ja toivotaan ihmeitä kuten silloin ankealla 80-luvulla, jolloin oltiin viimeksi yhtä heikkoja suhteessa kilpailijoihin
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tässähän tuo on kiteytettynä. Reilu 30v on seuran mukana kuljettu, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen ei touhu ole herättänyt edes sen vertaa tunteita, että olisi jaksanut kauhean usein katsoa edes tuloksia netistä. Mulle se fiilis tulee vain ja ainoastaan Jokereista ja laadukkaasta lätkästä ja nyt sitä on ekaa kertaa sitten 90-luvun tarjolla illasta toiseen.

Muakaan ei ekat KHL-tappiot vituttaneet, koska tulivat niin hienojen matsien jälkeen. Nyt on alkanut vituttaa. Mua vituttaa jokainen meitä isompi seura ja vitutusta lisää se fakta, että käytännössä meillä ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa yhtäkään heistä paras seitsemästä sarjassa, koska materiaaliero on tavoittamattoman iso ilman muutamaa lisämiljoonaa pelaajabudjettiin. Mutta nautitaan laatuviihteestä ja toivotaan ihmeitä kuten silloin ankealla 80-luvulla, jolloin oltiin viimeksi yhtä heikkoja suhteessa kilpailijoihin

Voi huoh oikeasti tätä porukkaa. ''Tappio ei vituta jos kendo on hyvää ja Jokerit ei oo kiinnostanu kymmeneen vuoteen paitsi nyt sit kuitenkin kiinnostaa, kun on viihdettä ja valoshowta tarjolla''. Jokerien kannattajiksi itseään väittävät hokevat täällä miten liigamatsit eivät kiinnostaneet ja miten derbyistä julleja vastaan puuttui tunne ja muuta aivotonta mölinää. Mitä jengiä täällä oikeasti on seurattu viime vuodet jos väitetään, että KHL-matseissa on enemmän tunnetta, kuin oikeissa derbyissä julleja vastaan tai muissa ns kiimamatseissa? SKA:n kohtaamisen kutsuminen derbyksi tai edes paikallisotteluksi on kuitenkin aika syvä loukkaus kumpaakin termiä kohtaan.

Se on tietenkin ihan ok nauttia laadukkaasta kiekosta ja viihteestä mutta älkää oikeasti käyttäkö termiä ''me'' Jokerien yhteydessä tai leikkikö joukkueen kannattamista. Vitutuksen voi poistaa tunneskaalasta seuraamalla urheilua vain urheiluna kannattamatta kuitenkaan mitään joukkuetta. Kyllä se kaikilta täällä olevilta ''ei oo vuosiin kiinnostanut''-kirjoittajilta on onnistunut ennenkin joten siitä vaan kokeilemaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mr. Oikeinkannattaja ratsasti taas paikalle neuvomaan mikä on oikein kannattamista. Huoh miten väsynyt äijä!

Joillekin se kannattamisen ilo tulee hyvästä lätkästä, toisille tunteita herättävästä vastustajasta. Yhteinen tekijä kaikille on kuitenkin Jokerit ja se sun Max pitää hyväksyä. Sun tapa kannattaa ei ole ainut oikea.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ihan tosta vaan kun jotkut täällä ovat huutaneet sen perään ettei vastustajat herätä mitään tunteita, niin haluan muutaman sanan sanoa. Onhan se selvä ettei vastustajat vielä voikaan herättää mitään tunteita, kun ollaan ensimmäistä kautta sarjassa ja kohdataan joukkeita ensimmäistä kertaa niin eihän sitä voi vielä muuta kuin ihmetellä ja katsella uusia joukkueita. Esimerkiksi omalta kohdaltani Kärpät alkoi herättää tunteita vasta 2000-luvulla kun kohdattiin usein pudotuspeleissä ja aika usein vielä saatiin turpaan, niin alkoihan Kärpätkin siinä sitten vituttamaan. Siihen asti Kärpät oli ollut lähinnä pikkuseura kaukaa pohjoisesta joka voitettiin nousukarsinnoissa aikoinaan. Tai Tappara alkoi saamaan multa erityistunteita 2002 finaalisarjassa kun mr. Rautakorpi jaksoi koko ajan vinkua siitä kuinka tuomarit suosivat Jokereita. Eli katsotaan nyt rauhassa 2-3 kautta koheloa, niin kyllä niitä tunteita vastustajia kohtaan alkaa pikkuhiljaa varmasti syttymään. Ja jos ei syty, niin ainahan sitä voi kannattaa Jokereita ilman että vihaa vastustajaa.....eikö niin?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
. Mitä jengiä täällä oikeasti on seurattu viime vuodet jos väitetään, että KHL-matseissa on enemmän tunnetta, kuin oikeissa derbyissä julleja vastaan tai muissa ns kiimamatseissa? SKA:n kohtaamisen kutsuminen derbyksi tai edes paikallisotteluksi on kuitenkin aika syvä loukkaus kumpaakin termiä kohtaan..

Eiköhän tällä palstalla ole aika moni kirjoittaja seurannut Jokereita ja reissannut vieraspeleissä ennen kun arvon Max Power on ollut edes pilke isänsä silmäkulmassa. Ja kyllä. Ymmärrän hyvin, että sulle liigajoukkueet ovat olleet tärkeitä ja KHL:stä se sama tunne sun osalta puuttuu. Ymmärtänet kuitenkin, että sama toimii myös toisinpäin. Itselleni liiga oli kova sana 80-luvulla ja varsinkin 90-luvun loiston päivinään, jonka jälkeen alkoi jyrkkä alamäki joka on jatkunut koko 2000-luvun. Vaikka sä olet repinyt itsellesi sitä tunnetta näistä sun "kiimamatseista" (mitä sitten ikinä sulle ovatkaan), niin täältä katsoen kaikki on ko.liigassa ollut jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ihan täyttä paskaa, jopa kusi, ja jotain tällaista piti tapahtua, jotta koko lajin Euroopassa pelattavaa versiota jaksaisi edes vähää alusta.
Jos Ben Amorin Peltosen kouluttamista ja sitä yhtä hävittyä jullisarjaa ei lasketa, niin Jokereissa ei ole tapahtunut kaukalon sisällä mitään omiin tunteisiini vetoavaa sitten viimeisimmän mestaruuden. Sekin oli jo tosin tämän näivettymisen aikakauden pytty, mutta oli sentään eka Areenalla ja sen jälkeen pystyi hyvällä omallatunnolla jättää kausarit uusimatta. SKA matsi ei totta tosiaan ole derby - samaa mieltä - mutta kiinnostaa ihan vitun paljon enemmän kuin yksikään liigapeli 2000-luvulla, joten ymmärtänet, että siinä missä KHL oli sulle helvetin ikävä juttu, niin mulle se oli Jokereiden paluu sinne minne 90-luvulla kiivettiin ja mihin totuttiin. Jääkiekon paluu.

Se on tietenkin ihan ok nauttia laadukkaasta kiekosta ja viihteestä mutta älkää oikeasti käyttäkö termiä ''me'' Jokerien yhteydessä tai leikkikö joukkueen kannattamista. Vitutuksen voi poistaa tunneskaalasta seuraamalla urheilua vain urheiluna kannattamatta kuitenkaan mitään joukkuetta. Kyllä se kaikilta täällä olevilta ''ei oo vuosiin kiinnostanut''-kirjoittajilta on onnistunut ennenkin joten siitä vaan kokeilemaan.

Hehheh. Tuutko kertomaan joukkuetta vuosikymmeniä välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti fanittaneille mitä termejä on sopivaa käyttää, mikä ketäkin kiinnostaa ja miten kannatetaan oikein :D Jutuistasi paistaa läpi, että olet vasta muutaman vuoden ehtinyt äitin helmoista päästyäsi olemaan maailman kovin fani. Saanut kausarin eteläpäätyyn, käynyt jonkun kauden ehkä vierasmatseissa jne.. Helvetin hauskaa. Nyt sulta on kaikki tikkarit viety pois ja vituttaa niin helvetisti. Älä huoli, kyllä sä vielä uudet jokeritikkarit saat ja nekin sitten taas joskus vaihtuvat toisiin tikkareihin ja silloinkin taas vituttaa. Sitä se on Jokereiden kanssa. Koita kestää.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Jatkan väärin kannattamista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mr. Oikeinkannattaja ratsasti taas paikalle neuvomaan mikä on oikein kannattamista. Huoh miten väsynyt äijä!

Joillekin se kannattamisen ilo tulee hyvästä lätkästä, toisille tunteita herättävästä vastustajasta. Yhteinen tekijä kaikille on kuitenkin Jokerit ja se sun Max pitää hyväksyä. Sun tapa kannattaa ei ole ainut oikea.

Kommentoin, vaikka se vaarallista tässä ketjussa onkin.

Minun joukkueeni on Ässät, enkä hylkää sitä, vaikka joukkueen tai sarjan pelin taso putoaisi kuinka alas. Tuntuu hyvin erikoiselta ajatusmallilta, että joukkue hylätään siinä vaiheessa kun peli on paskaa, jos kutsuu itseään tosifaniksi. Ymmärrän, että satunnainen fani jättää pelit väliin pelin tason vuoksi, mutta silloin puhutaan glory huntereista tms.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kommentoin, vaikka se vaarallista tässä ketjussa onkin.

Minun joukkueeni on Ässät, enkä hylkää sitä, vaikka joukkueen tai sarjan pelin taso putoaisi kuinka alas. Tuntuu hyvin erikoiselta ajatusmallilta, että joukkue hylätään siinä vaiheessa kun peli on paskaa, jos kutsuu itseään tosifaniksi. Ymmärrän, että satunnainen fani jättää pelit väliin pelin tason vuoksi, mutta silloin puhutaan glory huntereista tms.

Ei. Sitä kutsutaan ajankäytön priorisoinniksi eikä joukkueen hylkäämiseksi. Jos se fanittamasi joukkue ei pysty enää tarjoamaan - joskin ilman omaa syytään - sulle enää sellaisia elämyksiä, että haluaisit käyttää siihen kaikkien muiden asioiden kustannuksella satoja tunteja vuodessa vähäistä vapaa-aikaasi + isoja summia fyrkkaa, kuten tosifanilla molempia vääjäämättä menee, niin jokainen joutuu jossain vaiheessa elämäänsä miettimään, että olisiko sille kausikortille joku vaihtoehto olemassa jotta ehtisi tekemään muita juttuja. Kaikilla on se kipupiste, jolloin keskitytään muihin asioihin, jossain kohdassa. Joku muuttaa kaupungista, joku opiskelee/keskittyy duuniin, joku harrastaa jotain omaa juttua jne. Syitä on monia. Sillon kun alkaa olemaan missä tahansa tylsää/joku muu asia kiinnostaa enemmän eikä kaikkea voi saada, niin kannattaa yleensä lähteä menemään. Kerran täällä vaan ollaan.
Jos sulla on ollut vaikka 40-vuotta putkeen kausari, etkä ole vapaaehtoisesti missannut peliäkään ja perhettäkin on sivussa siunaantunut, niin kyllä sekin näin vanhemmiten kuulostaa vitun surulliselta - paljon on jäänyt asioita tekemättä. Itsekin kuvittelin vielä kolmekybäisenäkin istuvani omalla paikallani joka matsissa hautaan asti, mutta ei liiallisesta fanittamisesta luopuminen ainakaan elämänlaatua heikentänyt, varsinkaan läheisten elämänlaatua.. Kaikelle tuppaa olemaan aikansa ja paikkansa. Jos ei omatuntoon yhtään pistä kun lähdet pitkien duuniviikkojen jälkeen kauden 50:een lätkämatsiin, joka vie ennakko ja jälkipeleineen sen 3-30 tuntia, ja skidi toivoo että touhuilisit vaikka sen kanssa jotain välillä, niin panee se vähän miettimään että onko vika mussa, vai oonko muuten vaan vitun idiootti, varsinkaan kun se itse urheilupuolikaan ei ole jaksanut napostella enää pitkän aikaan.

Btw. Eikös joukkueen hylkääminen esim. liigan vaihdon tms. syyn takia kerro siitä, että ko.fani on fanittanut liigaa eikä joukkuettaan?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun joukkueeni on Ässät, enkä hylkää sitä, vaikka joukkueen tai sarjan pelin taso putoaisi kuinka alas.

Mitäs jos se putoaisi niin alas että Ässät pelaisi KHL:ssä, peli olisi parempaa kuin ikinä ja joukkue täynnä maajoukkuetason pelaajia? Ja palkat maksaisivat venäläiset kun ehtisivät!
 

Undun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SaiPa, Wolverhampton Wanderers
Uutena käyttäjänä, toki pitkään palstaa seuranneena, koin tämän topicin hyväksi paikaksi aloittaa.

KHL ei alkuun herättänyt minkäänlaista kiimaa, joskaan ei sitä ollut herättänyt Jokerit ja jääkiekko lajina muutenkaan hetkeen. Etäkannattajan vuosittaiset, euforishenkiset vierailut Jaffalan alttarilla olivat vaihtuneet muutamaan opiskelupaikkakunnalla todistettuun vierasmittelöön. Enemmän sekin toki kun ei mitään.

Kauden alkua lähestyttäessä tutkaparin Kurri & Vuorinen tekemät ponnistukset joukkueen eteen kuitenkin herättivät innostuksen ja päätin etäkannattajana sijoittaa opiskelijakausikorttiin. Viimeistään päätös varmistui, kun huomasin halpabussien mahdollistavan ykköstien edestakaisin suhaamiseen opiskelijankin kukkaroa hellivään hintaan. Vieraskiertueiden tarjoamat kahden viikon matsibreikit ovat tulleet todella tarpeeseen.

Onneksi joukkue on esittänyt sellaista kiekkoa, etteivät öiset paluumatkat ainakaan vielä ole liiemmin sielua korventaneet. Enemmän ovat tökkineet omistajatahoihin liittyvät uutiset ja selvästi nähtävissä oleva silmukan kiristyminen näiden tahojen ympärillä. Välillä olen, ehkä hieman turhan paljonkin pohtinut, tuleeko historia tuomitsemaan kannattajat pehmeän vallankäytön sokaisemina lampaina. Vielä en ole kuitenkaan vakuutuksiani Sogaziin vaihtanut.

Kokonaisuus on silti ollut vahvasti plussan puolella, ja onnistuinpa tällä kaudella vihdoin sijoittamaan niin monena vuonna puhumaani Eteläpäädyn tukijäsenyyteen (Narriradiossa annetun palopuheen pohjalta tietenkin). Tifoja ja meininkiä olen aina ihaillut Areenalla vieraillessani. Hyvältä on kuulostanut pääty tänäkin vuonna, vaikka KHL:n nelisivuiset käytössäännöt ovat ilmeisesti hieman toimintaa rajoittaneet.

Tämä hieman ehkä paatoksellinenkin avaus olkoon tervehdys kaikille teille kanssakannattajille. Tuskinpa osaan pelillisiä nyansseja sen kummemmin kommentoida, mutta hienon syötön tai komean torjunnan tunnistan, kun sellaisen näen. Löysätään hieman kravattia sitten seuraavassa viestissä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Vammailua...

Fakta on kuitenkin se, että toinen osapuoli eli minä olen oikeassa ja toinen eli sinä väärässä. Ikäkortin pelaaminen kertoo vain argumenttien puutteesta tai niiden huonoudesta. Jos kendon taso määrittelee sen miten paljon Jokerit kiinnostaa niin voin kertoa sulle, että et siinä tapauksessa ole tämän seuran arvoinen kannattaja, etkä älyllisesti samalla tasolla oleva keskustelukumppani.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fakta on kuitenkin se, että toinen osapuoli eli minä olen oikeassa ja toinen eli sinä väärässä. Ikäkortin pelaaminen kertoo vain argumenttien puutteesta tai niiden huonoudesta. Jos kendon taso määrittelee sen miten paljon Jokerit kiinnostaa niin voin kertoa sulle, että et siinä tapauksessa ole tämän seuran arvoinen kannattaja, etkä älyllisesti samalla tasolla oleva keskustelukumppani.

Ikäkortti kertoo sen verran, että seuran takana ollaan seisty hyvien ja huonojen aikojen läpi, eikä hypätty heti seuraavaan bandwagoniin, kun saatu väkisin jatkuvasti keksittyä uusia tekosyitä loukkaantua, jättää juna ja puhua samalla jostain oikeinkannattamisesta. Sulla ei toki ikäkorttia taida olla käytössä, eikä oikeen tietoakaan menneisyydestä, niin tässä on tulos. Voin toki vinkata sen verran, että huonoja aikoja on ollut ennen sunkin liittymistä bandwagoniin ja Jokerit on kyllä sitä vitutustakin tarjonnut monella tapaa. Ja on niitä hyviäkin aikoja ollut ennen sun tuloa, useat niistä jopa moninverroin parempia kuin mikään viimeisen 10 vuoden aikana tapahtunut.

Se, että kannattamiseen jäähallin penkeillä on tullut väliaikaisia taukoja, ei kerro myöskään mistään väärinkannattamisesta, vaan siitä että on elämää muuallakin kuin jäähallissa ja asioita on täytynyt priorisoida. Se tietysti saattaa tuntua väärältä, jos ainoa oikeinkannattaminen on pitää itsestään ja tekemisistään järjetön meteli sen 3-4 vuotta ja sit poistuu takavasempaan. Tuli yhtä nopeesti kuin lähti.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meitsi on sen verran yksinkertainen kaveri, että meen hallille tsiigaamaan Jokereita. Mitä parempi jengi on kasassa, sitä kivempaa on tietty katsoa peliä. Mikä liiga? Mikä vastustaja? Mitä siitä? En ole liigafani. En ole KHL-fani. Olen jokerifani.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Meitsi on sen verran yksinkertainen kaveri, että meen hallille tsiigaamaan Jokereita. Mitä parempi jengi on kasassa, sitä kivempaa on tietty katsoa peliä. Mikä liiga? Mikä vastustaja? Mitä siitä? En ole liigafani. En ole KHL-fani. Olen jokerifani.

Näinhän sen pitääkin mennä. Antaa muiden kiihottajien sanoa mitä haluaa, eivät varmaan ole olleet paikalla kun järkeä jaettiin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään jatkuu kotipelillä.

Täytyy sanoa, että itsekin olen ollut Jokerit fani kohta 40 vuotta. Isäni jalanjälkiä seuraillut ja eihän Jokereista voi koskaan päästää irti. Viimeiset vuodet homma pleijareita lukuunottamatta rupesi olemaan vähän pakkopullaa. Ei vaan millään syttynyt näihin kalpoihin, hoopeekoihin ym.

Hifk pelejä odottelin aina vesikielellä ja omasta mielestäni harmi, että tuo saaga jäi vähän niinkuin kesken. Olisi varmaan ollut värikkäitä pelejä tällä kaudellakin tiedossa. Hifk kun tässä KHL junassa olisi mukana niin homma olisi enemmän kuin hyvin. Toisaalta mieluummin pelkkää KHL:ää kuin tasapaksua liigaa kuten aikaisemmin.

Mutta eilen tuli streamina tsiigattua tuota hifk:n CHL peliä ja kyllä se tasoltaan oli aivan kauheaa shittiä verrattuna ihan mihin tahansa KHL peliin. Pelinopeus, syöttöjen laatu, vetojen laatu... tuntui että siellä surffailtiin aivan unessa.

Eniten mieltäni kyllä lämmittää tämä KHL pelien kova taso. Jokerit on rakentanut erittäin mielenkiintoisen joukkueen josta löytyy hyvässä balanssissa ratkaisutaitoa ja sitä rouhijaosastoa. Toivoisin kuitenkin näiltä jyriltä (Semir, Mäki... enemmän taklauksia niin olisi kiva nähdä mikä vaikutus sillä olisi vastustajan peli-iloon).
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK ja Kärpät kun saataisiin mukaan näihin peleihin sekä Putin ja politiikka pois KHL:n yltä, niin ei kyllä olisi paljoa valittamista varmaan kenelläkään! Ei varmaan suurimmalla osalla nytkään ja itselläkin työpäivä mennyt Jatkoajassa odotellen jo illan matsia. Toivotaan että tätä KHL-lystiä jatkuu monta vuotta. Mun mielestä on myös kiva olla altavastaaja montaa jengiä vastaan, sopii hyvin suomalaiseen ja omaankin mentaliteettiin ja voitot maistuvat sitäkin makeammilta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mutta eilen tuli streamina tsiigattua tuota hifk:n CHL peliä ja kyllä se tasoltaan oli aivan kauheaa shittiä verrattuna ihan mihin tahansa KHL peliin. Pelinopeus, syöttöjen laatu, vetojen laatu... tuntui että siellä surffailtiin aivan unessa.

Tähän ihan nopea kommentti vaan, että tuota eilistä peliä nyt ei kannata pitää minkäänlaisena verrokkina. Peli oli poikkeuksellisen hirveä ja matalatempoinen, ja IFK oli aivan unessa koko pelin (pl väläykset 3 erässä, jolloin näkyi pikkuhiljaa jalkojen avautumista jo). Luulivat varmaan että Friipuri kaatuu kun vaan jaksaa ilmestyä paikalle. Mari Perankosken Putous-sanoin: "se oli virhe". HIFK-Färjestad pelit tulevat 100-varmasti olemaan ihan erilaista peliä kaikilla mittareilla. Se kannattaa mielummin ottaa vertailuihin, jos niitä haluaa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
HIFK ja Kärpät kun saataisiin mukaan näihin peleihin sekä Putin ja politiikka pois KHL:n yltä, niin ei kyllä olisi paljoa valittamista varmaan kenelläkään!

Olin aika varma aikanaan, että vuodessa parissa saadaan toinen jengi Suomesta pelaamaan KHL:ään. Perkeleen Putin sotki kaiken. Oikeasti, koko Jokerien KHL- projektissa ei minun kannaltani mätä kuin ajoitus, jota tietysti ei ilman ennaltanäkemisen lahjaa olisi voinut muuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös