Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 733 738
  • 8 198

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aaltonen noista ainoa, joka erottui liigassa selvästi taidoiltaan. Enkä todellakaan väittänyt, että eivät erottuisi, ero ei vaan ole niin iso kuin moni tuntuu uskovan. Onhan tuo Jokereiden rosterikin vähän sellainen, kuin olisi otettu 2 parasta pelaajaa muista liigajengeistä, joten ei se ihmekään ole, jos hieman liigan yleistä ylemmäs mennään. Pari noista pelasi SHL:ssa, eikä Gundersson siellä nyt mitenkään dominoinut, loistavat pisteet teki toki. Omark on kai häikäissytkin, en ole ennen miehen sarjapelejä nähnyt, joten vaikea sanoa.

Aaltonen, Omark, Koukal ja Gundersson olisivat varmasti todella erottuvia pelaajia Liigassa. Todennäköisesti jokainen heistä olisi Liigan ykköstähti. Tepsin Laschilla ja teidän Zaborskylla voisi toki olla sanansa sanottavana. Nähdyn perusteella myös Todd olisi erottuva pelaaja. Karalahti voitti viime kaudella Liigan puolustajien pistepörssin, vaikka Jokerien joukkue oli mikä oli, erottuva pelaaja siis. Näiden kärkipakkien takana operoi vielä maajoukkuekalustoa; Väänänen, Jaakola, Ohtamaa, Lajunen, Korpikari. Kapanen ja McLean olisivat liigajoukkueissa varmoja ykkössenttereitä, kuten myös Koukal. Ei tarvitse minkään värisiä laseja huomatakseen, että Jokerien joukkue on erittäin nimekäs ja kohtuullisen nimekäs myös KHL:ään.

Sen verran vielä Omarkista, että hänellä on mahdollisuudet olla tähtipelaaja myös KHL:ssä. Voitti työsulkukaudella Sveitsin liigan pistepörssin näytöstyyliin. Gundersson tulee olemaan tähtipelaaja KHL:ssä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mun ei ole ollut kyllä tarkoitus väheksyä Jokerien tasoa. Pointti se, ettei se ero liigaan ole mikään valovuosi. Selvä se on, muttei valtava. Suurin osa jokeripelaajistakin saisi kyllä painaa peräsuoli ulkona liigassakin pärjätäkseen loistavasti. Samoin hyvin moni liigapelaaja menisi KHL:ssa siinä missä Mäet ja Pöystitkin. Mitä ylemmäs ketjuissa mennään, sitä vähemmän tietysti liigasta löytyy "korvaajia", ihan parhaille ei ollenkaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sori, padilla sähellän, eikä onnistu mikään. Vastaus osana lainausta, klikkaa auki.

Nojoo ollaan me ehkä osaks samoillakin linjoilla ja kuitenkin niin eri linjoilla. Kyllä Liiga kuitenki sen verran kova sarja et sellaset pelaajat on koko maailmassa aika vähissä jotka vain tulevat ja yksin dominoivat kenttää riippumatta ketjukavereista. Karlsson nyt tulee työsulkukaudelta tietysti esiin mutta muuten aika hiljasta vaikka työsulkupelaajatkin laskettaisiin mukaan. Mut kun Liigasta otetaan se kerma yhteen kasaan ja höystetään kakkua muutamilla huipun velillä niin aletaan puhumaan taitotasoltaan täysin eri asioista liigan ja khl:n välillä. Joku sen kiteyttikin jo hyvin: 3-4-ketjun kavereillakin on se pää ylhäällä nopeammin ja sekunti lisäaikaa tehdä seuraava siirto. Se on ihan aikuisten oikeesti aika merkittävä ero.

Toi taas juontaa osaksi siihen miksi taklauksia on usein khl-pelissä vähemmän kuin liigassa. Suuri kaukalo ja kiekko lähtee lavasta sen sekunnin-kaksi aikasemmin niin kiire tulee taklaajalle jos haluu ehtiä ajamaan. Nhl:ään on tässä turha verrata kun on niin paljon pienempi kaukalo. Odotan toki khl:n pienissä kaukaloissa nähtävän huomattavasti enemmän taklauksia.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suurin osa jokeripelaajistakin saisi kyllä painaa peräsuoli ulkona liigassakin pärjätäkseen loistavasti. Samoin hyvin moni liigapelaaja menisi KHL:ssa siinä missä Mäet ja Pöystitkin. Mitä ylemmäs ketjuissa mennään, sitä vähemmän tietysti liigasta löytyy "korvaajia", ihan parhaille ei ollenkaan.

Juu u, ei tätä varmaan pysty kukaan kieltämään. Ei nuo Mäet, Ben-Amorit, Pöystit tai Ridat mitään tähtiä (mielestäni!) olleet viime kaudella liigassa. KHL:n ja Liigan suurin ero ehkä onkin sen kärkipään osalta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mun ei ole ollut kyllä tarkoitus väheksyä Jokerien tasoa. Pointti se, ettei se ero liigaan ole mikään valovuosi. Selvä se on, muttei valtava. Suurin osa jokeripelaajistakin saisi kyllä painaa peräsuoli ulkona liigassakin pärjätäkseen loistavasti. Samoin hyvin moni liigapelaaja menisi KHL:ssa siinä missä Mäet ja Pöystitkin. Mitä ylemmäs ketjuissa mennään, sitä vähemmän tietysti liigasta löytyy "korvaajia", ihan parhaille ei ollenkaan.
Mun mielestä se ero ottelun tasossa tulee siitä, että kaikki 20 äijää on pykälän-kaksi parempia kuin verrokkinsa Liigassa, tai muissa Euroopan sarjoissa. Yksinään kovin moni Jokereiden pelaaja ei joulua tekisi Liigassakaan, mutta kun ne lyödään kasaan yhdeksi joukkueeksi, niin ero muodostuu jo merkittäväksi. Jokainen jätkä on vähän taitavampi, vähän nopeampi ja vähän viisaampi kiekollisena. Olisi ollut todella mielenkiintoista nähdä miten Liigajoukkueet pärjäisivät Jokereita vastaan edes melkein merkityksellisessä ottelussa. Edelleen harmittaa, että CHL-mahdollisuus perseiltiin molemmin puolin.

Ei sillä tasoeron koolla kuitenkaan loppupeleissä ole mitään merkitystä kun pelataan eri sarjaa. HIFK:n tarvitsee ainoastaan olla parempi kuin muut Liigajoukkueet ja sen suhteen näyttää ilmeisesti ihan hyvältä. Jokerit saa olla niin paljon tai vähän parempi kuin lystää.
 

Jeffrey

Jäsen
Mun ei ole ollut kyllä tarkoitus väheksyä Jokerien tasoa. Pointti se, ettei se ero liigaan ole mikään valovuosi. Selvä se on, muttei valtava. Suurin osa jokeripelaajistakin saisi kyllä painaa peräsuoli ulkona liigassakin pärjätäkseen loistavasti. Samoin hyvin moni liigapelaaja menisi KHL:ssa siinä missä Mäet ja Pöystitkin. Mitä ylemmäs ketjuissa mennään, sitä vähemmän tietysti liigasta löytyy "korvaajia", ihan parhaille ei ollenkaan.

Ei yksittäisiä pelaajia vertailemalla voi vertailla joukkueiden, tai sarjojen tasoa. Ihan totta on se, että yksittäiset pelaajat liigassa menisi myös KHL:ssä ja päinvastoin. Hagman on se sama mies joka dominoi Liigassa, samoiten Aaltonen. Näitä pelaajia on se muutama Liigassa. Nyt kuitenkin KHL:ssä nämä pelaajat voidaan lyödä samaan ketjuun, ja siihen vielä yksi valtakuntamme parhaista senttereistä väliin. Kaikenlisäksi Jokereilla on lyödä toinen saman tasoinen ketju siihen heti perään! Eikä kyse ole tietenkään pelkästään Jokereista, vaan KHL:stä ylipäänsä. Toki se liigan kirkkain kärki pärjäisi myös KHL:ssä, mutta KHL;ssä tuon tasoisia pelaajia on lyödä pöytään monta joukkueellista, kun Liigassa niitä on ehkä viisi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei yksittäisiä pelaajia vertailemalla voi vertailla joukkueiden, tai sarjojen tasoa. Ihan totta on se, että yksittäiset pelaajat liigassa menisi myös KHL:ssä ja päinvastoin.

Ei voikaan. Alun perin puutuin juuri siihen väitteeseen, että KHL:ssa pelaajien taitotaso on valovuoden edellä liigaa. Ja tässähän ei puhuta joukkueista mitään, vaan yksilöistä. Kuten olen todennut nyt monta kertaa, Jokereilla on todella kova joukkue. Joukkueena se ero korostuu, kun tuo yksilöiden pienempi ero kertautuu liigajoukkueiden omatessa korkeintaan 2-3 samantasoista pelaajaa, mitä Jokereissa on kaikki 1.-3. ketjussa.
 
Lyhyestä virsi kaunis: sen minkä liigapelien lopputuloksien tunnereaktiossa häviää, pelin tasossa voittaa ainakin tällä otannalla kirkkaasti. Useamman kauden oli SM-liigan touhu tuntunut siltä että kentällä mitellään ainoastaan siitä kumpi kaukalossa oleva joukkue on vähemmän paska juuri nyt, KHL:n alkukauden pelit ovat sen sijaan puhaltaneet vähän intoa kyynisempäänkin katsojaan kun pelit näyttävät ihan oikealta kilpailulta tasatahtisen hölkän sijasta. Synkkyyttä, masennusta, loskaa ja paskaa on varmasti kauden aikana odotettavissa vielä mutta ainakin itselle pelkkä tähänastisesti nähdyn pelin taso on jo omiaan puhaltamaan kipinää hitusen viilenneeseen hiillokseen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän tässä kohta fiilikset ovat sellaiset, että Jokerit ei kuulu KHLään. Pari vahvistusta ja joukkue on valmis pelaamaan NHLssä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Täältä tulee pessimisti. Eilinen Lada oli lätkän irvikuva ja muutama muukin jengi hengittää pelkästään oligarkkien ja mafian rahoilla. Mutta Jokereiden peli on silti ollut loistavaa ja toivon, että oikeita jengejä vastaan se jatkuu.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Uskomattoman hyvin on kyllä Jokerit aloittanut KHL:ssä. Tietenkin rakkaan vihollisen menettäminen KHL:ään tuntui pahalta, mutta kyllä nyt on mahtava nähdä miten joukkue menestyy ja pelaajat tekee huikeita suorituksia, Hagman etunenässä. En voi vielä myöntää olevani KHL-Jokerifani, mutta mukava tuota menoa on täältä poronhoitoalueelta seurata.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Täältä tulee pessimisti. Eilinen Lada oli lätkän irvikuva ja muutama muukin jengi hengittää pelkästään oligarkkien ja mafian rahoilla. Mutta Jokereiden peli on silti ollut loistavaa ja toivon, että oikeita jengejä vastaan se jatkuu.
Miksi legendaarinen Lada on lätkän irvikuva? Ei sarjassa pelkkiä kärkijoukkueita tarvitse tai edes voi olla.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kieltämättä KHL ei vielä muiden joukkueiden kuin Jokereiden osalta liiemmin kiinnosta, yhtääkään muiden joukkueiden ottelua en ole katsonut ja tuloksiakin on tullut vilkuiltua vain harvakseltaan eikä sarjatilanteesta ei ole juuri minkäänlaista käsitystä. Ylipäätänsä MM-kisakesän jäljiltä futis on ohittanut omalla kohdalla lätkän mielenkiinnossa ainakin väliaikaisesti, tällä hetkellä odotan lauantaista kutosen nousukarsintaottelua KäPa/NoLe-Jokerit FC huomattavasti enemmän kuin saman päivän Jokerit-Atlantia, vaikka jälkimmäiseenkin tule luultavasti raahauduttua paikan päälle.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Itse olen kyllä jopa yllättynyt siitä kuinka paljon nimenomaan Jokerien otteet kiinnostaa tällä hetkellä, eli hyvillä fiiliksillä ollaan liikenteessä. Aluksi ajattelin ettei Jokerit säväytä millään tavalla, eikä KHL kiinnosta yhtään sen enempää, mutta väärässä olin. Viime kaudella tuli toki Viaplayn kautta tsiigailtua silloin tällöin KHL-pelejä, tai siis silloin kun ei ollut muuta tekemistä ja sattui tulemaan ottelu, mutta Jokereiden KHL:n siirtymisen myötä on kiinnostus noussut kyseistä liigaa kohtaan huomattavasti. Normaalisti en ole niinkään mikään ns. "suomalaisjoukkueiden suosija", eli vaikkapa NHL:ssä en välitä tippaakaan siitä missä suomalaiset pelaa jne. Mutta ilmeisesti kun on kyse nimenomaan (suurimmin osin) venäläisjoukkueista, niin suomalainen joukkue, tai siis suomessa ainakin majaa pitävä joukkue kiinnostaa yllättävänkin paljon. Olen muidenkin KHL joukkueiden tuloksia ja otteita seuraillut paljon useammin tällä kaudella, siitä voi käytännössä kiittää yksin Jokereita. KHL:ssä on paljon taitavia yksilöitä ja kovia sekä viihdyttäviä matseja, joten uskoisin että Jokerit saattavat toimia ihmisille ns. "katapulttina" kohti KHL:n yleisempää seuraamista.

En olisi välttämättä ikinä uskonut että laittaisin näin paljon posia yhteen viestiin Jokereista, mutta menkööt. :)
 

#99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aurinkokuningas jossain läystäkkeessä totesi, että KHL:llä on max 5 vuotta elinaikaa. Olkoon niin sitten. Käytännössä siis on 5 vuotta aikaa katsoa oikeasti taidokasta lätkää koheltamisen sijaan. Jokerit otti pataan joltain Vitjazilta ja nettilähetyksen perusteella näytti siltä, että joku tuntematon ryssä nimeltä Afinogenov oli jatkuvasti rieasana. Vaikka jengit on tuntemattomia, niin siellä on silti jokunen pelimies paikalla myös - ihan joka ilta. Nautitaan tästä kunnes Tami saa ylipäällikön valtuudet eurooppalaisen jääkiekon määrittämiseen :-)
 

#99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seuraava ei niinkään liity Jokereihin millään muotoa, mutta yleisesti puhuen tuosta budjetin suuruudesta verrattuna laatuun.

Se, että on varaa pistää miljoonia enemmän joukkueeseen ei vielä kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että laatu on ehdottomasti niin paljon parempi mitä budjetin suuruus antaa ymmärtää vaan vaaditaan vielä monia tekijöitä ennen kuin voidaan sanoa, että joukkue laadullisesti on budjettinsa väärti...

Ehdottomasti näin. Kommentin tarkoitus oli ainoastaan hiljentää suut niiltä vertailijoilta, jotka toteavat, että 'tietenkin pelin laadun pitää ollakin parempi, kun fyrkkaa on käytetty 3 x meidän jengin budjetti'. Mutta eihän fyrkka vielä tee joukkuetta. Kuitenkin, näin väitän, on itselleen valehteleimsta maksaa 45€ HIFK - Lukko ottelun C2 katsomon paikasta vs. Jokerit - Atlant ottelusta 40€ katsomossa 119, jos oikeasti pelin laatu kiinnostaa yhtään.

Luonnollisesti ymmärrän, että kilpailijan pelit kiinnostavat kommarisarjassa juuri nollan verran, mutta pointti onkin pelin hinta-höbö suhde. Minun väittämä on, että alakatsomosta seurattuna EHT tason Jokereiden kamppailu 5€ halvemmalla lippulla antaa enemmän vastinetta rahalle kuin IFK:n kamppailu Rauman Lukkoa vastaan, jos kriteerinä on laadukas jääkiekko.
 

Myrkky

Jäsen
Loppupäätelmä: Jokerit organisaationa on tahallaan tai tiedostamattaan tehnyt minun osaltani sellaisia päätöksiä, että tunnesiteet ensi kaudella KHL:ään siirtyvään seuraan katkeavat nyt. Historia säilyy alla ja muistot Jokereista, mutta jatkuvuus siis häviää. Parhaimmillaan lähdetään puhtaalta pöydältä. Tältä se nyt tuntuu ainakin. Eikä ole ollut helppoa käsitellä tätä asiaa. Voihan se olla, että takki kääntyy ja jokin ”aineeton asia taustalla” osoittautuu vahvemmaksi kuin tämä logiikka, jota olen esittänyt. Tai olen glory-hunter ja voittoisien esitysten jälkeen sulan vanhalle rakkaudelleni… 
No mitä sitten tilalle? Muiden kuin Jokerien Liigapelejä olen seurannut tähänkin asti, mutta huomattavasti kliinisemmin ja keskittyen peliin, kaikkien tunteiden jäädessä taka-alalle. Toisen Liigajengin ottaminen tilalle ja samalle tunnetasolle tuntuu lähes mahdottomalta. Ehkä näinkin voi käydä, mutta todennäköisempänä pidän sitä, että NHL:n seuraamiseni lisääntyy ja mielenkiinto sitä kohtaan kasvaa. Junioripeleissä (Jokereiden) olen kyllä joskus käynyt. Ne ovat myös mielenkiintoisia, niitä täytyy harkita.

Mitä mieltä muut ovat? Samaa mieltä? Full of shit? Jos ette usko seuraavanne KHL-jokereita, niin mikä on teidän ratkaisunne? Toinen Liigajengi? Mestis? Junioripelit? NHL?

Edit: en tiedä miten voin unohtaa, mutta erääksi lempipelaajistani tuli Matti Lamberg ja hänet ehdottomasti olisin lisännyt listaani nuorista, lupaavista pelaajista.

Tässä vaiheessa (ja tuuletettuani Omarkin jatkoaikamaalia itsekseni kotisohvalla) voin kai kääntää julkisesti takkini ja tunnustaa, että en minä Jokereista kuitenkaan mihinkään ole päässyt. Paljon annoin viime kaudesta kritiikkiä, aiheesta, uskon edelleenkin, mutta en vaan pysty luopumaan. Näköjään. Okei, yhtään matsia en vielä paikan päällä ole nähnyt, mutta Viaplayn kautta olen katsonut lähes kaikki Jokerien pelit ja toiminta kiinnostaa edelleen. Viaplayn hankin kyllä pääsääntöisesti NHL:ää ajatellen, mutta kuitenkin. Muita liigajengejä voi käydä kattomassa, mutta ei niihin samaistu yhtään.

Olen Myrkky ja olen addikti.

Asiaan vaikuttavia tekijöitä:
- pelin laatu, ollut aika huikeaa. Ekan 12 pelin aikana on ollut erittäin jännittäviä ja mielenkiintoisia pelejä. Ei ihan kaikki, mutta kuitenkin monta. Enemmän kuin Liigassa.
- edellisen alakohtana tietty se, että otteluita on myös voitettu vaikuttaa mielialaan.
- rajusti vähentynyt negatiivinen myllytys mediassa. En tiedä, onko Jokerit ottanut käyttöön jonkun PR-firman tai mitä, mutta erittäin hyvää työtä on tehty positiivisen tai vähintään objektiivisen medianäkyvyyden kanssa. Tämä nostaa hyvin fiiliksiä.
- organisaation toiminta tässä vaiheessa vakuuttaa. Uusi toimitusjohtaja vakuuttaa, scouting vakuuttaa, jopa GM Kurri on alkanut vakuuttaa (ja Kurri oli itselleni suuri kysymysmerkki ja epäilyksen kohde. Tietty, osaaminen mitataan lopullisesti vasta hankaluuksia kohdattaessa, mutta hyvältä näyttää.

Muitakin asioita varmaan on, mutta tossa ensimmäiset. Summa summarum: tehkää sitten mitä vaan. Seuraan silti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Siirrän keskustelun positiivisuusketjusta tänne, sillä käsiteltävä aihe lienee turhan synkistelevä iloisten asioiden huomioimiseen tarkoitettuun ympäristöön.

Joo kyllähän kaikkien jengien pitäisi pelata neuvostoaikaisessa ladossa marssimusiikin soidessa ja maalien jälkeen nyökytykset karvahattuineen. Vaikka tätä tekstiä tulee jatkuvasti samalta kuvottavimmalta nimimerkiltä, joka palstalla vaikuttaa, ei voi olla vittuuntumatta tästä jatkuvasta perusteettomasta oksennuksesta. Ole hyvä ja poistu. Siirtäkää koko helvetin jokeriosio muu urheilu osastolle tai johonkin. Vittu.

jowfhiosdf

(nyyh)

Toisekseen: Perusteeton? Kerrohan, millä tavalla olen "oksennellut perusteettomasti". Poistua en aio, enkä myöskään hetkahda, vaikka todella pitäisit minua palstan kuvottavimpana. Oudoksun tapaasi kokea henkilökohtaisesti negatiiviset mielipiteeni SKA:sta. Enhän minäkään ole solvaamassa Jokerit-kielteisiä kirjoittajia heidän mielipiteidensä vuoksi.

Jos olisit aidosti tutustunut siihen, mitä mm SKA:n ottelutapahtumasta Jokereita vastaan olen kirjoittanut, saattaisit joko saada syytöksillesi pontta tai vaihtoehtoisesti olla aivan toista mieltä minusta, en tiedä, mutta joka tapauksessa otaksun, että tulkintasi on perusteiltaan hatara. En nimittäin ole esimerkiksi haukkunut pietarilaisia ihmisiä, päinvastoin, pidin heidän positiivisesta menostaan hallilla ja samoin heidän fanaattisuudestaan lätkää kohtaan. Se, mistä en pitänyt, oli ns. ylhäältä ohjattu toiminta. Ämyreistä sinkosi kannatusrytmejä, joihin pietarilaisyleisö vastasi lärpyttimiään läpsyttäen. Jumbolla pyöri desibelimittari ja joku pelaajista huudatti yleisöä, joka innoissaan vastasi. (Tätähän on valitettavasti yritetty Arenallakin). Samoin inhoan pelaajille maksettavia bonuksia; ikäänkuin voittaminen itsessään ei olisi tärkeintä urheilussa, vaan raha. Raha-meininki tuntuisi olevan kovin kuvaavaa KHL:ssä. Minun makuuni urheiluseuran toiminta maistuu muoviselta, jos se ei ole kolmiyhteydestä urheilu-urheilija-fani-lähtökohdasta toimintaansa ammentava. Juuri tämän havaisten puuttuvan SKA:sta (muiden joukkueiden muassa). Saatat joutua haistattelemaan jatkossakin, jos tämä sinua niin vituttaa.

Vittumaisena voit puolestani minua pitää, mutta älä tyhmänä kuitenkaan: en todellakaan ajattele, että autenttista ska-laisuutta olisi joku neukku-lato ja stalinmainen sotailu-teema. Olisi sitä muutakin.

PS. Niin ja Venäjä todellakin on kehitysmaa, valitettavasti.
 

Tuoppi

Jäsen
Tässä vaiheessa (ja tuuletettuani Omarkin jatkoaikamaalia itsekseni kotisohvalla) voin kai kääntää julkisesti takkini ja tunnustaa, että en minä Jokereista kuitenkaan mihinkään ole päässyt. Paljon annoin viime kaudesta kritiikkiä, aiheesta, uskon edelleenkin, mutta en vaan pysty luopumaan. Näköjään. Okei, yhtään matsia en vielä paikan päällä ole nähnyt, mutta Viaplayn kautta olen katsonut lähes kaikki Jokerien pelit ja toiminta kiinnostaa edelleen. Viaplayn hankin kyllä pääsääntöisesti NHL:ää ajatellen, mutta kuitenkin. Muita liigajengejä voi käydä kattomassa, mutta ei niihin samaistu yhtään.

Minulla taas vastaavasti se tunneside katkesi aika näppärästi. Tulokset olen hyvin pitkälti katsonut mutta sekin liittyy osiltaan pitkävetoon. Yhtään maalia en muista nähneeni. Ehkä jokusen urheiluruudussa. Viaplay on NHL-käytössä eikä paljon muussa! Typeränä maanantaipelipäivänä on muuta mieluisampaa harrastehommaa mitä en mielellään vaihtaisi edes SM-liiga Jokereihin. Fiilikset ovat siis yhä sellaiset että KHL jokereineen ei edelleenkään kiinnosta tippaakaan. Ainoa mista en ole päässyt kunnolla eroon on tämä jätkoajan lukeminen. ;) Lähinnä yleisesti KHL:ää (odottelen kaatumista) ja jääkiekkoa koskevat ketjut. SM-liigaa ja sen tapahtumia tulee yhä seurattua kyllä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Siirrän keskustelun positiivisuusketjusta tänne, sillä käsiteltävä aihe lienee turhan synkistelevä iloisten asioiden huomioimiseen tarkoitettuun ympäristöön.



(nyyh)

Samoin inhoan pelaajille maksettavia bonuksia; ikäänkuin voittaminen itsessään ei olisi tärkeintä urheilussa, vaan raha. Raha-meininki tuntuisi olevan kovin kuvaavaa KHL:ssä. Minun makuuni urheiluseuran toiminta maistuu muoviselta, jos se ei ole kolmiyhteydestä urheilu-urheilija-fani-lähtökohdasta toimintaansa ammentava. Juuri tämän havaisten puuttuvan SKA:sta (muiden joukkueiden muassa). Saatat joutua haistattelemaan jatkossakin, jos tämä sinua niin vituttaa.

Tää taitaa kuulua tapoihin aika monessakin paikassa. En tiedä KHL:n käytäntöjä, mutta eikö näillä erilaisilla henk.koht bonareilla kierretty/kierretä esim. NHL:n palkkakattoa.

Itse toivoisin noiden yleistyvän myös suomessa. Enkä ainoastaan urheilussa, vaan ihan kaikilla aloilla. Meillä on jotenkin hyvin hämmentävä järjestelmä kiitos kaikkien paskaliittojen, että kaikille pitäisi maksaa samasta työstä sama palkka, vaikka samassa joukossa on helvetin hyviä ja nopeita tekijöitä ja sitten kaikkia vitun vässykkätunareita, joista ei edellisten kanssa voi puhua samana päivänäkään. Ammattilaisurheilussa ei tietenkään noita suojatyöllistettyjä paskahousuja pyöri mukana, joten kaikki hoitavat hommansa ilman ekstrojakin, mutta kyllä ne pienet kannustimet viihtyvyyttä ja kunnioitusta työnantajaa kohtaan lisäävät sielläkin.
Mutta eihän sitä tässä maassa tietenkään tajuta, kun konsensus on se, että kaikki jonkun toisen saama hyvä on aina niin vitun epäreilua ja väärin. Kommarit.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Itse toivoisin noiden yleistyvän myös suomessa. Enkä ainoastaan urheilussa, vaan ihan kaikilla aloilla. Meillä on jotenkin hyvin hämmentävä järjestelmä kiitos kaikkien paskaliittojen, että kaikille pitäisi maksaa samasta työstä sama palkka, vaikka samassa joukossa on helvetin hyviä ja nopeita tekijöitä ja sitten kaikkia vitun vässykkätunareita, joista ei edellisten kanssa voi puhua samana päivänäkään. Ammattilaisurheilussa ei tietenkään noita suojatyöllistettyjä paskahousuja pyöri mukana, joten kaikki hoitavat hommansa ilman ekstrojakin, mutta kyllä ne pienet kannustimet viihtyvyyttä ja kunnioitusta työnantajaa kohtaan lisäävät sielläkin.
Mutta eihän sitä tässä maassa tietenkään tajuta, kun konsensus on se, että kaikki jonkun toisen saama hyvä on aina niin vitun epäreilua ja väärin. Kommarit.

Moi sekoomusnuori. Kyllä nyt fakta kuitenkin on se, että ylipalkatut urheilijat eivät todellakaan ansaitse massiivisen palkan päälle mitään ylimääräisiä voittobonuksia. Luulisi pelaajilla, jotka ovat ihan pikkujunnuista asti pelanneet ja unelmoineet ammattipelaajan urasta olevan jotain muitakin kannustimia rakastamassaan lajissa kuin raha. Onneksi on kuitenkin vielä ihmisiä joille urheilun todelliset ja säilyttämisen ansaitsevat arvot merkitsevät jotain. Tosin Jokerien ''faneista'' ei niitä montaa löydy enää nykyään.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Onko se sulta pois jos urheilija saa hyvää palkkaa? Ja on ihmisillä, myös urheilijoilla, tietenkin muitakin motivaattoreita kuin raha mutta en pidä työnantajan näkökulmasta ollenkaan huonona ideana pyrkiä sellaiseen palkkaukseen, jolla saataisiin ihan jokainen ilta revittyä työntekijän motivaatio tappiinsa. Ihminen on kuitenkin luonnostaan mukavuudenhaluinen olio, ja joskus voi tekijämiehellekin tulla rutiinipäivä jolloin ei ihan niin paljoa sytytä kuin normaalisti.
Btw. En oo sekoomusnuori, enkä edes nuori. Eläisin kuitenkin mielelläni maailmassa, jossa neuvottelisin aina itse kaikki työehtoni ilman että joku vitun kuvottava etujärjestö yrittää vaikeuttaa asiaani.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Onko se sulta pois jos urheilija saa hyvää palkkaa? Ja on ihmisillä, myös urheilijoilla, tietenkin muitakin motivaattoreita kuin raha mutta en pidä työnantajan näkökulmasta ollenkaan huonona ideana pyrkiä sellaiseen palkkaukseen, jolla saataisiin ihan jokainen ilta revittyä työntekijän motivaatio tappiinsa. Ihminen on kuitenkin luonnostaan mukavuudenhaluinen olio, ja joskus voi tekijämiehellekin tulla rutiinipäivä jolloin ei ihan niin paljoa sytytä kuin normaalisti.
Btw. En oo sekoomusnuori, enkä edes nuori. Eläisin kuitenkin mielelläni maailmassa, jossa neuvottelisin aina itse kaikki työehtoni ilman että joku vitun kuvottava etujärjestö yrittää vaikeuttaa asiaani.

Kyse olikin noista ylimääräisistä bonuksista eikä siitä, että tähtipelaajat saavat luonnollisesti isompaa palkkaa kuin muut. Suoran rahapalkkion maksaminen voittamisesta normaalin palkan päälle sotii vahvasti urheilun ja sitä seuraavien tervepäisten kannattajien arvoja vastaan. Pelaajat saavat jo muutenkin työnsä tärkeyteen suhteutettuna aivan liian suuria palkkoja joten bonukset eivät ole edes millään tavalla ansaittuja.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyse olikin noista ylimääräisistä bonuksista eikä siitä, että tähtipelaajat saavat luonnollisesti isompaa palkkaa kuin muut. Suoran rahapalkkion maksaminen voittamisesta normaalin palkan päälle sotii vahvasti urheilun ja sitä seuraavien tervepäisten kannattajien arvoja vastaan. Pelaajat saavat jo muutenkin työnsä tärkeyteen suhteutettuna aivan liian suuria palkkoja joten bonukset eivät ole edes millään tavalla ansaittuja.

Mitäs sä oot mieltä ihan yleisessä käytössä olevasta mallista niin Liigassa kuin NHL:ssäkin, missä pelaajat saavat bonuksia joukkueen menestymisestä ja henkilökohtaisista pisteistä tai mitä onkaan säädetty sopimukseen mittareiksi bonuksille? Eikö se ole loppupeleissä aivan sama asia kuin mitä nyt kritisoit?
 

Gemondo

Jäsen
Ja sinähän selvensit vielä, ettei sinulle merkkaa tämä historia mitään, niin tämä selvä.

Väärin ymmärretty. Kyllä historia merkitsee, mutta ei sen takia mitä muut ovat kokeneet silloin.

No enpä juuri osaa, toki yksittäisiä hyviä pelejä tulee mieleen. Oikeastaan minä linkitän parhaat ajat Ässien ja Lukon välisissä ehkä kuitenkin siihen aikaan, mitä en itse ole ollut todistamassa, eli 70-80-lukujen vaihteeseen, jolloin Ässät oli rautaa. Toisaalta pikkupoikana fiilistelty pronssipelin voitto vm. 1995 oli hyvä, mutten laskisi sitä miksikään aikakaudeksi.

Minulle Ässien ja Lukon mittely on ikään kuin loppumaton tarina, jossa sekä mietitään historiaa, että päästään naljailemaan hetkittäisellä menestyksellä, kuten 2013 mestaruudella.

Ok, minulle tuo ~2010-12 kestänyt taistelu pääkaupungin herruudesta oli vain jotain todella ainutlaatuista. Sen jälkeen ei päästy enää lähellekkään samaa fiilistä, eikä myöskään ennen sitä, vaikka yksittäisiä huikeita otteluita nähtiinkin. Toivottavasti Ässät ja Lukko tarjoavat vielä joskus samaa myös sinulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös