Yleisömäärät kaudella 2014–2015

  • 350 907
  • 1 703

ekihoo

Jäsen
Tänään oli Hartwall Arenalla 13000 ihmistä, joten liigan yleisön vähäisyyteen pitää varmastikin hakea muita syitä kuin talous, televisio-näkyvyys tai hyvät kelit. Vaihtoehtona minulla oli katsoa tietokoneelta joko Hifk - Lukko tai Jokereiden kotimatsi ja päädyin ilman sen kummempaa pohdintaa jälkimmäiseen. Jokereilla on tuote kunnossa: Pelaajat ovat taitavampia, pelit ovat parempia, tunnelma ottelulähetyksissä on parempi, studio ja lähetys on parempilaatuinen, äänimaailma on onnistuneempi, asiantuntijat ovat parempia. Kaiken kaikkiaan kaikesta paistaa ammattimaisuus, aivan toisin kuin liigassa tällä hetkellä. Ja ei sovi unohtaa sitä että nähdään parasta jääkiekkoa seuratasolla mitä on koskaan nähty.

Paljon on puhuttu vaikuttaa KHL kotoiseen Liigaamme ja ainakin omalla kohdalla oma kiinnostukseni on yllättäny jopa itsenikin.
 

Jeffrey

Jäsen
Ja se, että ruplamiljonäärit käy täällä jakelemassa ohjeita, vaikka pärjäävätitsekin vain venäläisten rahojen ansiosta. Juu, on vaikea markkinoida tuota tähtisikermää.

Mikä on arviosi tuosta ruplien määrästä Jokereiden budjetissa?

Jos oletetaan, että tuo n. 10 500 yleisö ka. pysyy koko kauden ajan ja ka. lipunhinta olisi 20, tarkoittaisi tämä lipputuloina n. 6 300 000 € kauden aikana (-verot ja lippupalvelijan osuus toki).

Jos ka. asiakas kuluttaisi pelissä n. 20€ josta vaikkapa 10% kolahtaisi Jokereille asti, tarkoittaisi tämä 630 000 € kauden aikana.

Nämä siis runkosarjan aikaisia tuloja (30 kotiottelua). Tähän sitten päälle mahdolliset pleikkari pelit X kpl. Tällähetkellä voisi kuitenkin olla melko realistista n. 10 playoff peliä, joka lisäisi kassavirtoja vähintään kolmasosalla tuosta seitsemästä miljoonasta. Oletettavaa tosin on se, että pleikkareissa yleisö ka. kasvaisi entisestään, ja kevätaurinko aiheuttaisi myös olutvirtojen kasvun.

Tähän sitten lisäksi lisääntyneet yhteistyökumppani tulot, fanituote myynti, televisiosopimus, palkintorahat yms.

Herää vain kysymys, mikä on loppujenlopuksi se ruplien määrä kokonaisbudjetissa?

Ymmärrän, että menestyvän neuvot tuntuvat menestymättömän kannalta pahoilta. Mielestäni kuitenkin Liigan tulisi benchmarkata Jokereita hyvinkin tarkasti, vaikka samaa tähtisikermää ei pystytäkkään tarjoamaan...
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt näyttää Liigan kannalta hyvältä. Täällä oli tänään täysi tupa. Kolme henkilöä nojatuoleissa. Valtava televisio ja loistava äänentoistojärjestelmä takasivat huikean tunnelman. Kaksi kotijoukkueen kannattajaa vastaan yksi vierasjoukkueen kannattaja. Ääntä piisasi koko ottelun ajan. Parasta oli pieni kuittailu vastustajan suuntaan aina tilanteen sen suodessa. Erätauoilla kävimme tilanteita läpi hyvässä hengessä kielellä jonka kaikki osaamme. Tauon lähestyessä loppua juomat käteen ja takaisin katsomoon. Tunnelma jatkuu hyvänä läpi ottelun. Ratkaisun tullessa kaksi nousee juhlimaan ja yksi jää istumaan. Siinä pienet tunteilut ja sitten kaverille kädenojennus. Molemmat osapuolet kunnioittavat toisiaan. Tätähän on jatkettu vuosia ja tullaa jatkamaan. Molemminpuolinen kunnioitus on keskuudessamme vaikkakin kuittailu kuuluu asiaan silloin kun sen paikka on. Nyt on jo ottelusta hetki ja some sekä puhelimet käyvät kuumana. Koti- ja vierasjoukkueen kannattajat keskustelevat keskenään menneestä ottelusta ja haetaan jo asetelmia seuraavaan otteluun. On tunnetta ja intohimoa. Tätä on Liiga Suomessa ja siitä minä olen iloinen ja niin tuntuvat olevan myös tuttavani. Ehkä yleisömäärät itse tapahtumapaikalla ovat hieman laskemaan päin. Kaikki kuitenkin jollain tavalla tukevat Liigaa rahallisestikkin. Tätä on jääkiekko parhaimmillaan. Sitä pystyy Suomessa tarjoamaan ainoastaan SM-Liiga ja siitä minä ja tuttavani ollaan todella innoissamme. Kiitos Liiga! Meitä ei voi nujertaa! Me olemme perhe!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mikä on arviosi tuosta ruplien määrästä Jokereiden budjetissa?

Vaikea sanoa, kun Kohonen ei suostu tuota koskaan kysyttäessä avaamaan, mikä on jo sinällään hieman epäilyttävää. Jokerit on tuollaisella n. 10 000 yleisömäärällä kerännyt liigassa n. 3 miljoonan lipputulot, joten eivät ne noilla hinnoilla (4 lippua 39 € parhaimmillaan ja muutenkin hinnat keskimäärin samat) nouse mainitsemiisi lukuihin. Lainaamasi viesti oli vitutuksen vuoksi hieman turhan kärjekäs, mutta samaa mieltä pääasioista olen edelleen. KHL on taloudellisesti täysin epäterve liiga, jossa rahoitus tulee pääosin muualta kuin aidoista tuloista. Vaikka Jokerit lienee tässä KHL:n priimuksia, niin tukea tekin tarvitsette. Mutta ylipäänsä tuo koko liiga olisi mahdoton ilman Venäjän valtion kautta ohjailtua tukea, ja tästä Jokeritkin pääsee hyötymään. Jokereiden yleisömäärät perustuvat pääosin ylivertaiseen tasoon päätuotteen eli pelin ja pelaajien osalta. Tämän kanssa liigan on mahdoton kilpailla, vaikka teiltä kivoja ohjeita tuleekin.

Mutta liigan ongelmat sinänsä eivät ole Jokereiden vika. Teidän toimintamallit eivät kuitenkaan sellaisenaan sovellu liigajoukkueille, joiden pitää oikeasti kerätä varat menoihinsa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tänään oli Hartwall Arenalla 13000 ihmistä, joten liigan yleisön vähäisyyteen pitää varmastikin hakea muita syitä kuin talous, televisio-näkyvyys tai hyvät kelit. Vaihtoehtona minulla oli katsoa tietokoneelta joko Hifk - Lukko tai Jokereiden kotimatsi ja päädyin ilman sen kummempaa pohdintaa jälkimmäiseen.
Tämä oli hyvä. Katsoako HIFK:n matsi vai Jokereiden matsi, kun suosikkijoukkueen kohdalla lukee Jokerit?
Jos tuota pitäisi tässä tapauksessa miettiä, niin voisi pyytää äitiä ottamaan sen Jokereiden pelipaidan takan päältä alas ja sytyttämään takan sillä.

Avatkaa sarja ja näin ollen nostakaa panoksia, yleisömäärät kasvavat varmasti. Sarjan neljä viimeistä joutuvat karsintasarjaan ja pykälän parempi sijoitus antaa aina yhden tai kaksi pistettä enemmän karsintasarjaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Vaikea sanoa, kun Kohonen ei suostu tuota koskaan kysyttäessä avaamaan, mikä on jo sinällään hieman epäilyttävää.

Itseasiassa Kohonen taisi vähän epäsuorasti sanoa tuossa A-Talkin? haastattelussa, että katsotaan sitä sitten kauden jälkeen. Olisi varsin luonnollista, että Jokerit eivät tiedä vielä itsekkään, kuinka paljon joudutaan käymään omistajien kukkaroilla. Se riski, ja mahdollisuus on kiistatta olemassa.

Todetaan nyt kuitenkin myös se, että Hjallis on omakustanteisesti myös rahoittanut Jokereiden toimintaa todella monena kautena. Miksi tämä ei ollut silloin liigalaisten mielestä ongelma? Samalla voidaan todeta, että erittäin moni kunta ja kaupunki tukevat oman kaupungin joukkueitaan, myös Jokereita ennen KHL:n siirtymistä. Miksi venäjältä tuleva raha nähdään ongelmaksi, mutta ei Helsingistä, Espoosta tai Vaasasta tuleva? Nämähän ovat kuitenkin niitä veronmaksajien pennosia.

Liiga ei tosiaan pysty laadullisesti kilpailemaan KHL:n kanssa, eikä sen tule edes yrittää sitä. Nyt pitäisi kuitenkin sitten erottautua kilpailussa omalla omalaatuisella tavalla. Viihteessä ja kulttuurissa on aina se tilanne, että joku on suositumpi kuin joku toinen. Urheilussa on ehkä helpompi vetää rajanveto paremman ja huonomman välille, mutta tässä tilanteessa vain sen "huonomman" tulisi tehdä se joku juttu, joka saisi yleisön kiinnostumaan siitä.

Kun tasollisesti ei pysty kilpailemaan, niin voisiko yksi mahdollisuus olla vaikka se, että luotaisiin kiintiöt sille, kuinka monta omaa kasvattia, ja suomalaista pelaajaa tulisi joukkueessa pelata? Ainakin lyhyellä aikavälillä tämä kenties heikentäisi tasoa entisestään, mutta uskon kuitenkin, että useampi ihminen tulisi katsomaan sitä paikallista Möttöstä ennemmin kuin vierasta Höttöstä. Ulkomaalais kiintiön tekeminen on lainvastaista, mutta jalkapallosta tuttu kotimaistenkiintiö (omien kasvattien) ei. Kotimaisella pelaajalla on kuitenkin aina sukulaisia, kavereita ja tuttavia jotka häntä seuraavat, jos ns. turhat ulkkarit saataisiin korvatuksi heillä, voisi se olla yksi pieni edistysaskel liigalle. Jos ihminen haluaa katsoa maailmantähtiä, seuraa hän Jokereita joka tapauksessa. Toisaalta tämä ehkä brändäisi liigaa ns. kasvattajasarjaksi, jota liiga ei varmasti halua.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Kisapuistossa yleisömäärä alkaa normalisoitua viime kauden tasolle, tänään 4141 katsojaa mikä on aika hyvin Bluesia vastaan.
 

ekihoo

Jäsen
Tämä oli hyvä. Katsoako HIFK:n matsi vai Jokereiden matsi, kun suosikkijoukkueen kohdalla lukee Jokerit?
Jos tuota pitäisi tässä tapauksessa miettiä, niin voisi pyytää äitiä ottamaan sen Jokereiden pelipaidan takan päältä alas ja sytyttämään takan sillä.

Suosikkijoukkue on Lukko ja olen Raumalta kotoisin.. Jokerit ei ole aiemmin myöskään kiinnostanut.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jos liigan yleisömäärätrendi jatkuu nykyisenlaisena niin tammikuussa 2015 on kaikkien aikojen ale. Tulobudjeteista tullaan jäämään aika pahasti.

Jokereista täytyy sanoa sen verran että tuote on kunnossa, elikkä nimekäs joukkue pelaa voittavaa lätkää. Liigassa ei tällä hetkellä kukaan voi varauksetta väittää samaa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerifanien suosikkiketju sentään näyttää yhä löytyvän Liiga-osiota!
Tää on nyt vaan meikäläisen perstuntumaa mutta melko lailla neutraalissa hengessä jokerifanit ovat liikkeellä täällä.

Jos tilanne olisi toisin päin, Liiga porskuttaisi (tulisi vaikka NHL-lakko ja buustia yleisömääriin) mutta Jokerien taival olisi kivikkoinen ja yleisö istuisi himassa, veikkaan vahvasti että meidän vastaava ketju olisi aivan tukossa kaikenmaailman vittuilijoista.

Itse en ainakaan näe mitään hyvää Liigan huonoissa yleisömäärissä, enkä jaksa uskoa Jokerien katoamisen merkityksen ylikorostamiseen. Tänäänkin oli tosi jees kuunnella YLE:n kiekkokierrosta kun oli tarjolla matseja kummastakin sarjasta. Kyllä minua ainakin edelleen kiinnostaa muut suomalaiset liigajoukkueet öbaut yhtä vähän/paljon kuin viime kaudellakin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suosikkijoukkue on Lukko ja olen Raumalta kotoisin.. Jokerit ei ole aiemmin myöskään kiinnostanut.

No perin outoa. Minä jouduin matsin katsomaan tänään TV:stä kun nuo tulevat pikku veronmaksajat tarvitsivat kaitsijaa kotona. Mutta hyvissä ajoin oli kaffet keitettynä ja kaadettuna Lukkomukiin, marjapiirakka uunissa ja telkkari oikealla kanavalla. Ei käynyt pienessä mielessäkään lähteä katsomaan Jokerien peliä. Hyvelit hyssykät sentään.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Suosikkijoukkue on Lukko ja olen Raumalta kotoisin.. Jokerit ei ole aiemmin myöskään kiinnostanut.

Täältä oulusta terkkuja, olen samanlainen tapaus itsekin. Jokereiden pelit kiinnostaa tällä hetkellä aivan selvästi enemmän kuin vaikka Kärppien pelit. Kärppiä seuraan enää lähinnä junnujen kuten esmes Puljujärvi takia, koska pelillisellisesti, viihteellisesti ja urheilullisesti Jokereiden tarjonta on aivan eri planeetalta kuin kotimainen Liiga. Hartwallilla olen jo kerran käynyt, kärppäpeleissä en kertaakaan.

Dramaattinen muutos ja suuntaus, jolle liiga ei tällä haavaa pysty mitenkään vastaamaan. Ellei sit lippujen hinnat tule pysyvästi 50÷ alemmaksi, jolloin hinta-laatu tulee väkisin paremmaksi. Arkipeleihin kympillä vaikka?

Ja hyissss tollaisille mediasulku-ehdotuksille ala Tuppurainen. Aivan pöyristyttävä ehdotus. Jengi hupenisi entisestään muiden lajien pariin, sillä ei kaikki vaan pääse sinne hallille. Ja laittomia striimejä katottais silti, joka tarkoittaa yksinkertaisesti vähemmän rahaa Liigalle.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En olisi kyllä millään uskonut että Jokereiden vaikutus liigan yleisömääriin on näin suuri. Tänään kyllä Helsingissä Jokerit ja KHL pullisti hauista siihen malliin, ettei edes Subwayn vapaaliput riittäneet tasoittamaan eroa kiinnostavuudessa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue on Lukko ja olen Raumalta kotoisin.. Jokerit ei ole aiemmin myöskään kiinnostanut.
Ja nyt on suosikkijoukkueen kohdassa ekana Jokerit... Onneksi minun tuttavapiirissäni ei ole yhtään sinun kaltaistasi. Muutamat Jokereita kannattaneet ovat nyt siirtyneet täysillä erään toisen Liiga-joukkueen taakse. Käyvät peleissä ja ovat ottaneet Ruudusta Liigapaketin koko kaudeksi. Hienoja ihmisiä, heille tunne on tärkeintä. Saamme väitellä suomeksi vastustajan kanssa. Se on mukavaa se. Siihen koko fanaattisuus perustuu, vastakkainasettelua, tiedäthän sen. Liigan yleisömäärät ovat kovempia kuin koskaan, toiset katsoo paikanpäällä ja toiset himassa, mitä väliä. Miksi Jokereiden ja Venäjän kannattajat tulevat nykyään SM-liigan osioon? Siksi kun heidän osiossa ei ole tunnetta. Ei ne parit syöttöketjut auta mitään kun ei ole ketään ketä vastaan niitä esitetään, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En olisi kyllä millään uskonut että Jokereiden vaikutus liigan yleisömääriin on näin suuri. Tänään kyllä Helsingissä Jokerit ja KHL pullisti hauista siihen malliin, ettei edes Subwayn vapaaliput riittäneet tasoittamaan eroa kiinnostavuudessa.
Onko miten hyvät jälkipelit ru. sivustolla?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mmmm.

Jokereilla on laadukas pelaajisto, menestyksekäs alkutaival, hyvin kilpailukykyiset hinnat, hyvät olosuhteet ja se pelaa jännässä uudessa huippusarjassa. Ymmärrän hyvin, miksi paketti kiinnostaa ihmisiä, Liiga ja sen seurat ovat toisenlaisessa tilanteessa ja painivat omien, monitahoisten haasteidensa/ongelmiensa kanssa.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Jääkiekko liikutti lähes 20000 ihmistä tänään Helsingissä. Se jos joku on hieno asia. On selvää että tämä KHL-kuvio vaikuttaa Liigaan, toivottavasti liigaseurat osaavat reagoida nimenomaan tuotteen, ei kitisemisen kautta.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Onko miten hyvät jälkipelit ru. sivustolla?

En tiedä, mutta jatkoaika.com on ainakin aika hyvät. Twitterissä ja facebookissa on kans ihan kivat.

Ja tunne on niin henkilökohtainen asia, et siitä on kenenkään ihan turha lähtä mesoamaan. Varsinkaan niin että odotetaan tunnetta, usein positiivista, kotimaista liigaa kohtaan. Sitä samaa johon noustaan kabineteissa, josta ei voi pudota urheilullisista syistä ja jossa nykyään yhä useammat alle 20 vuotiaat pärjää tuosta vaan.

Ja hei, sekä KHL:n että Liigan menestys hyödyttää lajia nimeltä jääkiekko. Ei siis mikään ole suomilätkältä pois.
 

faro

Jäsen
Siihen koko fanaattisuus perustuu, vastakkainasettelua, tiedäthän sen.
Niin, olihan siellä tänäänkin Arenalla äänekkäämpi vierasfaniryhmä kuin HIFK:lla on koskaan ollut, joten tiedä sitten tästä vastakkainasettelun puutteesta.

Kerrotko muuten vielä, että miten tuo kannattaman seuran vaihtaminen onnistuu? Ei kuulosta kovin tunnepitoiselta touhulta.
 

ekihoo

Jäsen
Ja nyt on suosikkijoukkueen kohdassa ekana Jokerit... Onneksi minun tuttavapiirissäni ei ole yhtään sinun kaltaistasi. Muutamat Jokereita kannattaneet ovat nyt siirtyneet täysillä erään toisen Liiga-joukkueen taakse.

No eikö nämä mainitsemasi kannattajat ole juuri olleet "minun kaltaisia" eli vaihtaneet joukkuetta?
 

ekihoo

Jäsen
Täältä oulusta terkkuja, olen samanlainen tapaus itsekin. Jokereiden pelit kiinnostaa tällä hetkellä aivan selvästi enemmän kuin vaikka Kärppien pelit. Kärppiä seuraan enää lähinnä junnujen kuten esmes Puljujärvi takia, koska pelillisellisesti, viihteellisesti ja urheilullisesti Jokereiden tarjonta on aivan eri planeetalta kuin kotimainen Liiga. Hartwallilla olen jo kerran käynyt, kärppäpeleissä en kertaakaan.

Juuri näin! Suoraan sanoen tämän hetken Liiga-otteluita ei voi edes verrata Jokereiden tarjoamaan KHL-viihteeseen, jälkimmäinen on laadussaan aivan eri tasoa kuin liigamatsit. Jokereissa pelaa Suomen parhaita pelaajia, valmentajana on paras Suomalainen valmentaja, yleisöä on 13000 ja kommenttaattoreina studiossa Jukka Jalonen ja Jortikka. Liigassa pelaa möttöset ja töppöset, selostajana on joku paikallismediasta skoutattu negailija, halli on puolityhjä ja tuotetta ei ole, paitojen ja kentän mainosten perusteella ottelussa pelaavat Pohjolan Voima ja Nakkilan Makkarapihvi vs Elosen lounaslista ja Terveystalo.

Kiinnostaako minua Lukon matsit? Tottakai! Mutta kun vastassa on aivan ylivoimaisesti parempi, laadukkaampi ja kaikin puolin mielenkiintoisempi KHL-Jokerit, valitsen tämän jälkimmäisen tuotteen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, tänään kuudessa liiga pelissä oli n. kaksinkertainen määrä ilmoitettuja katsojia, kuin yhdessä Ilmalan ottelussa. Jos kerrankin luotetaan Hjallikseen ja siihen, että Jokerit eivät ole jakaneet yhtäkään ilmaislippuja (poislukien Jokerit@School), maksaneiden katsojien suhde lienee entistäkin selvemmin vääristynyt.

Minun mielestäni on kuitenkin positiivinen asia, että tähän ongelmaan alkaa pikkuhiljaa heräämään fanit, ja siten myös ehkä seurat ja itse liiga. Koska pelkästään ongelmat tiedostamalla, niitä pystytään parantamaan.

Esko Seppänen heitti äskön Viasatilla ilmoille ajatuksen "tulevaisuuden urheilutapahtumasta", joka tulisi olemaan katsojille täysin maksuton, tulovirta kerättäisiin muilla tavoin. Mielestäni tämän tulisikin olla suuntaus, mutta auttamattomasti vanhentunut hallikanta Suomessa ei oikein mahdollista tätäkään. Esimerkiksi Nordiksella tilat ovat niin käsittämättömän ahtaat, että lisämyynnin järjestäminen sille lisääntyneelle katsojamäärälle olisi vähintäänkin erittäin haasteellista. Joskos siellä onnistuisi vaikka etupihalle jonkinlaisen lämmitetyn olut teltan pystytys aina pelipäivinä? Paha sanoa, mutta jotain luovia ratkaisuja nyt tarvittaisiin.
Nyt tuli jo yksi aivan loistava idea. Tupakointi on pahasta, mutta eikös niille tupakoitseville ja miksei muillekin voisi myydä katetussa tilassa hallin ulkopuolella sitä erätaukobisseä. Nyt porukka juoksee ensin ulos tupakalle, seuraavaksi kiireellä kaljalle ja sitten vielä vessaan ja aina on karmee hoppu. Siinä kun vetäsis ulkona bissen ja röökin samalla, niin säästyisi aikaa ja ihmiset voisi hyvinkin ostaa useammin. Toki tämä nyt ei ehkä nordiksella toimisi, tai no voihan se jopa olla että HIFK voisi perustaa omat myymälät hallin ulkopuolelle ja jopa tienata siellä. Varmaan moni ostaisi HIFK:n pisteestä mieluummin, vaikka ulkona pakkasessa sijaitsisikin, kuin kalliista jonkun muun tahon pisteestä, josta tienaa vaan Bogomoloffi.
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Juuri näin! Suoraan sanoen tämän hetken Liiga-otteluita ei voi edes verrata Jokereiden tarjoamaan KHL-viihteeseen, jälkimmäinen on laadussaan aivan eri tasoa kuin liigamatsit. Jokereissa pelaa Suomen parhaita pelaajia, valmentajana on paras Suomalainen valmentaja, yleisöä on 13000 ja kommenttaattoreina studiossa Jukka Jalonen ja Jortikka. Liigassa pelaa möttöset ja töppöset, selostajana on joku paikallismediasta skoutattu negailija, halli on puolityhjä ja tuotetta ei ole, paitojen ja kentän mainosten perusteella ottelussa pelaavat Pohjolan Voima ja Nakkilan Makkarapihvi vs Elosen lounaslista ja Terveystalo.

Kiinnostaako minua Lukon matsit? Tottakai! Mutta kun vastassa on aivan ylivoimaisesti parempi, laadukkaampi ja kaikin puolin mielenkiintoisempi KHL-Jokerit, valitsen tämän jälkimmäisen tuotteen.

Jokereilla kiistatta on erinomainen rosteri ja Viasatin tv-tuote on ylivertainen nelosen vastaavaan. Westerlund ei tosin todellakaan ole suomen paras valmentaja. 11 kautta liigassa ja yksi mestaruus.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt tuli jo yksi aivan loistava idea. Tupakointi on pahasta, mutta eikös niille tupakoitseville ja miksei muillekin voisi myydä katetussa tilassa hallin ulkopuolella sitä erätaukobisseä. Nyt porukka juoksee ensin ulos tupakalle, seuraavaksi kiireellä kaljalle ja sitten vielä vessaan ja aina on karmee hoppu. Siinä kun vetäsis ulkona bissen ja röökin samalla, niin säästyisi aikaa ja ihmiset voisi hyvinkin ostaa useammin.
Tämä olisi niin järjettömän yksinkertaista toteuttaa, JOS vain olisi oikeasti halua!

Omien muistikuvieni mukaan useimmissa halleissa tupakointialue on kuitenkin jollain tavalla rajattu ja aidattu alue. Ei tietysti kaikissa, mutta useimmissa - lisäksi niihin puuttuviinkin se aitaus olisi kohtuullisen helppoa rakentaa siihen ympärille. Miksi tästä ei tehdä anniskelualuetta sekä lisätä paria myyntipistettä, joista saa vain yksinkertaisia tuotteita? Yksinkertaisin versio olisi yhdenkokoista tasahintaista (esim. 5EUR) hanaolutta pelkällä käteismyynnillä. Mitään katoksia tai lämmitysjärjestelmiä ei mun mielestäni tarvittaisi. Tupakoitsijan erätauko menisi siis seuraavalla kaavalla:

katsomosta ulos => kalja myyntitiskiltä => rööki - säästä riippuen kaljan voi hörppiä loppuun ulkona ja vetää toisen röökin => halliin => (kuselle) => katsomoon

Ulko-ovien sisäpuolella oleva alue pitäisi samaten tehdä anniskelualueeksi => paskalla säällä 3min röökin jälkeen takaisin sisätiloihin, kalja loppuun => (ulkona toinen 3min rööki) => (kuselle) => katsomoon. Nopeimmat ehtisivät varmasti vetää kaksikin kaljaa yhdellä erätauolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös