Käyttäjien keskinäiset vedonlyönnit kaudelle 2014–2015

  • 177 657
  • 722

Ralph

Jäsen
Pakko itsekin lähteä tähän leikkiin mukaan.

Yksi pelaaja vastaan yksi pelaaja. Runkosarjan osalta tehokkaampi ulkomaalaispuolustaja. Veto 20 eurosta, sinun valitsevasi pelaaja vastaan minun Craig Schira. Ei pelimäärärajoituksia.

Tarttuuko joku tähän?
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Kuvitellaanpa että lyön sinua vastaan erikseen jokaisella liigahyökkääjällä (pl. Palola) vetoa 20 euron panoksella maalipörssin voitosta. Jos yksittäisessä vedossa kumpikaan (Palola tai muu pelaaja) ei voita, veto raukeaa.

Mitäs niitä on hyökkääjiä Liigassa, about 14*14=196-Palola=195. Eli jos Palola voittaa maalipörssin, tienaat 195*20=3900 euroa. Jos Palola ei voita, häviät 20 euroa. Väitän että mistään muualta et Palolalle yhtä hyvää kerrointa saa maalipörssin voitosta.

No oihan tuossa ole enään mitään järkeä. Kuka on niin tyhmä että löisi vaikka Kemppaisen maalipörssivoitolla Palolaa vastaan? Hengitä pari kertaa syvään ja mieti tuo veto vielä läpi muutamaan kertaan kyllä se varmasti jossain vaiheessa aukeaa...
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Pakko itsekin lähteä tähän leikkiin mukaan.

Yksi pelaaja vastaan yksi pelaaja. Runkosarjan osalta tehokkaampi ulkomaalaispuolustaja. Veto 20 eurosta, sinun valitsevasi pelaaja vastaan minun Craig Schira. Ei pelimäärärajoituksia.

Tarttuuko joku tähän?

Noh kokeillaan pienellä riskillä ja otetaan Kolomatis!
 

Epic Perrin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ymmärrän jos et vetoon lähe mukaan mutta sitä en hyväksy että väität vetoa jotenkin epäreiluksi kun sitä se ei ole ja eikä todellakaan tarkoitus ole täällä hakea jotain mahdollisimman suurta palautus% vaan pientä jännitystä kaudeksi.

Olisko sinusta "epäreilua" myös se että kaikki laittaisivat rahat yhteiseen pottiin josta sitten voittaja nappaisi kaiken? Minun vetoni ei tuosta muuttuisi miksikään siin häviäisin ja voittaisin täysin saman verran mutta muilla voittopotti kasvaisi mutta samalla tappion mahdollisuus kasvaisi samassa suhteessa voiton suuruuden kanssa.

Onko tämä sitä naisen logiikkaa?

Totta helvetissä veto on epäreilu. Ei voi olla noin vaikeeta. Sinä olet ainut joka voi voittaa osallistujamäärä * panoksen, kun muut voivat saada tasan sen 20€. Samassa suhteessa sun pitäs maksella 20€ kaikille osallistujille mikäli Palola ei voita. Eli voit voittaa esim 200 mutta myös hävitä 200. Muut voi voittaa 20 mutta myös hävitä 20. Otatko noilla ehdoilla? Niinpä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs niitä on hyökkääjiä Liigassa, about 14*14=196-Palola=195. Eli jos Palola voittaa maalipörssin, tienaat 195*20=3900 euroa. Jos Palola ei voita, häviät 20 euroa. Väitän että mistään muualta et Palolalle yhtä hyvää kerrointa saa maalipörssin voitosta.

Kuten Mäntylä #18 sanoi, ei tuossa esimerkissä ole mitään järkeä. Sama kun löisi Kärppien runkosarjan voitosta vetoa, minulle Kärpät, sinulle kaikki maailman muut jääkiekkoseurat. Ei varmaankaan saa mistään muualta yhtä hyvää kerrointa Kärpille!!

Mäntylän veto ei ole millään tapaa epäreilu ketään kohtaan. Totta, Mäntylä voittaa enemmän, jos Palola sattuu maalipörssin viemään. Kuitenkin, mitä enemmän vastaehdokkaita, sitä suuremmaksi kasvaa myös tappion riski.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Onko tämä sitä naisen logiikkaa?

Totta helvetissä veto on epäreilu. Ei voi olla noin vaikeeta. Sinä olet ainut joka voi voittaa osallistujamäärä * panoksen, kun muut voivat saada tasan sen 20€. Samassa suhteessa sun pitäs maksella 20€ kaikille osallistujille mikäli Palola ei voita. Eli voit voittaa esim 200 mutta myös hävitä 200. Muut voi voittaa 20 mutta myös hävitä 20. Otatko noilla ehdoilla? Niinpä.

Ei helvetti, ei tää voi olla noin vaikeeta XD
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
No oihan tuossa ole enään mitään järkeä. Kuka on niin tyhmä että löisi vaikka Kemppaisen maalipörssivoitolla Palolaa vastaan? Hengitä pari kertaa syvään ja mieti tuo veto vielä läpi kyllä se varamsti jossain vaiheessa aukeaa...

Tätä rautalankaa on hauska katsella kun pojat vääntää, mutta koitetaan itsekin.

Mäntylä#18 veikkaa Palolaa 20e.

Nimimerkki A lyö Zaborskyä 20e Palolaa vastaan.
Nimimerkki B lyö Vihkoa 20e Palolaa vastaan.
Nimimerkki C lyö Smolenakia 20e Palolaa vastaan.

Mikäli Palola voittaa maalipörssin, voittaa Mäntylä#18 jokaisen vedon ja täten 60 euroa.

Mikäli vaikka Vihko vie pörssin, voittaa Nimimerkki B 20 euroa ja Mäntylä#18 häviää 20 euroa.

Palolan voitolla rahat jokaiselta vedonlyöjältä Mäntylä#18 kukkaroon.

Tietysti jokaisen oma asia, haluaako lyödä ns.yksittäisen vedon sinua vastaan. Itse en lähtisi rahoittamaan tätä settiä.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Laitetaanpa itsekin pieni täky.

Eli Saroksella pienempi PM/ottelu runkosarjan osalta vs. sinun maalivahtisi. Pelattujen otteluiden määrä min. 20 ottelua. Panos 20e? Ja nopeimman kanssa veto kiinni.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaanpa itsekin pieni täky.

Eli Saroksella pienempi PM/ottelu runkosarjan osalta vs. sinun maalivahtisi. Pelattujen otteluiden määrä min. 20 ottelua. Panos 20e? Ja nopeimman kanssa veto kiinni.

Karhusella kiinni?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten Mäntylä #18 sanoi, ei tuossa esimerkissä ole mitään järkeä. Sama kun löisi Kärppien runkosarjan voitosta vetoa, minulle Kärpät, sinulle kaikki maailman muut jääkiekkoseurat. Ei varmaankaan saa mistään muualta yhtä hyvää kerrointa Kärpille!!

Mäntylän veto ei ole millään tapaa epäreilu ketään kohtaan. Totta, Mäntylä voittaa enemmän, jos Palola sattuu maalipörssin viemään. Kuitenkin, mitä enemmän vastaehdokkaita, sitä suuremmaksi kasvaa myös tappion riski.
Hyvä on, olen valmis lyömään 20 euron vedon siitä että Kärpät voittaa runkosarjan. Samalla logiikalla mennään kuin Mäntylä#18 tarjoaa Palola-vetoaan. Eli te heitätte oman ehdokkaanne ja jos kumpikaan ei voita, veto raukeaa. Jokaista joukkuetta saa ehdottaa vain kerran.

Pistän tähän vielä oman lisäykseni, eli vastavedonlyöjiä täytyy löytyä vähintään viisi, muutoin veto raukeaa. Täytyy tuota häviön mahdollisuutta yrittää kasvattaa. Ketkä lähtee? Löytyykö luottoa omiin?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten Mäntylä #18 sanoi, ei tuossa esimerkissä ole mitään järkeä. Sama kun löisi Kärppien runkosarjan voitosta vetoa, minulle Kärpät, sinulle kaikki maailman muut jääkiekkoseurat. Ei varmaankaan saa mistään muualta yhtä hyvää kerrointa Kärpille!!

Mäntylän veto ei ole millään tapaa epäreilu ketään kohtaan. Totta, Mäntylä voittaa enemmän, jos Palola sattuu maalipörssin viemään. Kuitenkin, mitä enemmän vastaehdokkaita, sitä suuremmaksi kasvaa myös tappion riski.

Ei helvetti, ei tää voi olla noin vaikeeta XD

Ei se ihme, että vedonlyönti yhtiöt ja ties mitkä verkostomarkkinointi yritykset tahkoo Suomlaisilla rahaa. Ei taida peruskoulun taso olla ihan niin kova, mitä ite oon ajatellu :D

En olis kyl ihan heti uskonut, että tästäkin asiasta jotkut saa väittelyn aikaiseksi.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä on, olen valmis lyömään 20 euron vedon siitä että Kärpät voittaa runkosarjan. Samalla logiikalla mennään kuin Mäntylä#18 tarjoaa Palola-vetoaan. Eli te heitätte oman ehdokkaanne ja jos kumpikaan ei voita, veto raukeaa. Jokaista joukkuetta saa ehdottaa vain kerran.

Pistän tähän vielä oman lisäykseni, eli vastavedonlyöjiä täytyy löytyä vähintään viisi, muutoin veto raukeaa. Täytyy tuota häviön mahdollisuutta yrittää kasvattaa. Ketkä lähtee? Löytyykö luottoa omiin?

Ota ehdokkaaksi Sport, niin voin lähteä mukaan. Sekin on varmaankin epäreilu veto, koska voittaessasi sattuisit saamaan vähintään 5*20€=100€, mahdollisen muun voittajan tyytyessä 20 euroon. Perkeleen perkele..

Yritän kyllä ymmärtää tuota ajattelutapaa, jonka mukaan veto on Mäntylää suosiva, koska voittosumma on 200€ vs 20€. Itselläni mukaan tulee vaan automaattisesti myös todennäköisyys ja kuten aiemmin sanoin, niin myös tappion riski kasvaa. Lähtökohdat ovat esimerkiksi kymmenen mukaanlähtijän kanssa sellaiset, että todennäköisemmin Mäntylä on kauden päätyttyä 20 euroa köyhempi kuin 200 euroa rikkaampi. Yhden vedon kohdalla tilanteen voisi alustavasti olevan 50/50 (tai 10/80/10, jos menisi esim. Palola-tasapeli-Zaborsky).

Toivottavasti tässä nyt oli joku tolkku, puhelimella kirjoittaminen tuottaa tiettyjä hankaluuksia.
 

Epic Perrin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ota ehdokkaaksi Sport, niin voin lähteä mukaan. Sekin on varmaankin epäreilu veto, koska voittaessasi sattuisit saamaan vähintään 5*20€=100€, mahdollisen muun voittajan tyytyessä 20 euroon. Perkeleen perkele..

Yritän kyllä ymmärtää tuota ajattelutapaa, jonka mukaan veto on Mäntylää suosiva, koska voittosumma on 200€ vs 20€. Itselläni mukaan tulee vaan automaattisesti myös todennäköisyys ja kuten aiemmin sanoin, niin myös tappion riski kasvaa. Lähtökohdat ovat esimerkiksi kymmenen mukaanlähtijän kanssa sellaiset, että todennäköisemmin Mäntylä on kauden päätyttyä 20 euroa köyhempi kuin 200 euroa rikkaampi. Yhden vedon kohdalla tilanteen voisi alustavasti olevan 50/50 (tai 10/80/10, jos menisi esim. Palola-tasapeli-Zaborsky).

Toivottavasti tässä nyt oli joku tolkku, puhelimella kirjoittaminen tuottaa tiettyjä hankaluuksia.


Kuka vaan noista pelaajista mitä on ehdoteltu voi voittaa. Lähtökohdat ja todennäköisyydet kaikilla sama. Joku vaan voi voittaa paljon enemmän kun muut oman pelaajan osuessa kohdalleen. Siksi minä en tähän lähde.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Sun kannaltahan säännöt olis aika hyvät, jos otat vedon vastaan esim. kymmeneltä tyypiltä, niin Palolan voittaessa saat 200€. Sitten jos esim.Smolenak vie, niin Bärilundi voittaa 20€. Eli eihän tossa ole järkeä muuten kuin niin, että voittaja vie kaikilta osallistuneilta sen parikybää. Vedon luonne vaan hiukan muuttuu, kun tähän mennessä osallistujat ovat lyöneet vaan Palolaa vastaan vetoja.
Jep itsekin lähdin vetoon jossa valitaan pelaaja, ja kellä osuu se vie kokopotin, en lähtenyt mihinkään 1vs1 läpsyttelyyn pelaajilla.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Kuka vaan noista pelaajista mitä on ehdoteltu voi voittaa. Lähtökohdat ja todennäköisyydet kaikilla sama. Joku vaan voi voittaa paljon enemmän kun muut oman pelaajan osuessa kohdalleen. Siksi minä en tähän lähde.

Kylläpäs vedonlyöntifirmat tekevät huonoa bisnestä kun tarjoavat Palolan maalikuninkuudesta varmaan n.8-10 kerrointa, asiakas panostaa vaikka sen 20e niin firma voi voittaa tästä vain 20e kun taas asiakas sen lähemmäs 200e.
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Vielä yksi pakollinen :)

Runkosarjassa enemmän maaleja (SK mulle);
Samuli Kivimäki, Sport vs. vapaavalintainen HPK:n hyökkääjä.

Panos 20€

e. Ekalle ilman mitään loukkaantumis- tai siirtoehtoja.
 

Ralph

Jäsen
Runkosarjassa enemmän maaleja (SK mulle);
Samuli Kivimäki, Sport vs. vapaavalintainen HPK:n hyökkääjä.

Panos 20€

e. Ekalle ilman mitään loukkaantumis- tai siirtoehtoja.

Tartutaan tähän, Joonas Vihko on valitsemani HPK:n hyökkääjä.
 

Epic Perrin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Kylläpäs vedonlyöntifirmat tekevät huonoa bisnestä kun tarjoavat Palolan maalikuninkuudesta varmaan n.8-10 kerrointa, asiakas panostaa vaikka sen 20e niin firma voi voittaa tästä vain 20e kun taas asiakas sen lähemmäs 200e.

Niin tarkistele nyt vaikka noitten pelaajien kertoimet mitä täällä on veikattu. Voihan ton yhtähyvin viedä vaikka Vahalahti. Varmaan pienempien kertoimien top-10ssä kaikki.

Onhan sulla toki suurempi riski myös menettää rahaa, kuin muilla. Ite vaan emmemmin lähtisin sellaiseen jossa kaikilla samat sävelet. Esim. pottiin rahat ja veikattujen pelaajien kesken kisa maalimäärästä.Oikein tietäneelle koko potti.

Mä en enään jaksa jankata tätä. Se lähtee mukaan ketä kiinnostaa. Mua ei.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kylläpäs vedonlyöntifirmat tekevät huonoa bisnestä kun tarjoavat Palolan maalikuninkuudesta varmaan n.8-10 kerrointa, asiakas panostaa vaikka sen 20e niin firma voi voittaa tästä vain 20e kun taas asiakas sen lähemmäs 200e.
Unohdat sellaisen oleellisen seikan että vedonlyöntitoimistot ottaa sillä 8-10 kertoimella vastaan jokaisen vedon Palolan maalikuninkuudesta, eli jos Palola voittaa maalipörssin, vedonlyöntitoimisto ei suinkaan häviä vain yhtä kahtakymppistä vaan tuhansia sellaisia.

Sinä taas rajasit vetosi siten että yhtä ehdokasta saa ehdottaa vain kerran.

Vedonlyöntitoimisto myös voittaa kaikissa muissa tapauksissa paitsi siinä että Palola vie pörssin.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Mä en enään jaksa jankata tätä. Se lähtee mukaan ketä kiinnostaa. Mua ei.


Tämäpä juuri jos sua ei kiinnosta lähteä mukaan niin ihmettelen miksi pitää tulla heittelemään vetoon joka ei itseäsi kiinnosta yhtään jotain naisten logiikka läppää varsinkin kun olet itse täysin pihalla asiasta?
 

deWILS

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Unohdat sellaisen oleellisen seikan että vedonlyöntitoimistot ottaa sillä 8-10 kertoimella vastaan jokaisen vedon Palolan maalikuninkuudesta, eli jos Palola voittaa maalipörssin, vedonlyöntitoimisto ei suinkaan häviä vain yhtä kahtakymppistä vaan tuhansia sellaisia.

Sinä taas rajasit vetosi siten että yhtä ehdokasta saa ehdottaa vain kerran.

Vedonlyöntitoimisto myös voittaa kaikissa muissa tapauksissa paitsi siinä että Palola vie pörssin.

Tämähän ei ole millään tavalla oleellinen seikka. Mäntylä vaan haluaa harrastaa jonkinlaista kassanhallintaa. Makoisat naurut kyllä saanu tästä väännöstäjoten jatkakaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämähän ei ole millään tavalla oleellinen seikka. Mäntylä vaan haluaa harrastaa jonkinlaista kassanhallintaa. Makoisat naurut kyllä saanu tästä väännöstäjoten jatkakaa.
Mäntylä haluaa harrastaa lähinnä sitä että saisi paremman kertoimen Palolan maalipörssin voitolle kuin saisi oikeista vedonlyöntitoimistoista. Samaten hän saa tuossa mallissa bonuksena panoksen palautuksen jos kukaan ei löydä oikeaa voittajaa, sellaista ehtoa on Veikkauksilta tai muilta turha odotella.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämäpä juuri jos sua ei kiinnosta lähteä mukaan niin ihmettelen miksi pitää tulla heittelemään vetoon joka ei itseäsi kiinnosta yhtään jotain naisten logiikka läppää varsinkin kun olet itse täysin pihalla asiasta?
Ei helvetti :)

Eli muut lähtisi mukaan leikkimään sun kanssa 20€:n mahdollisesta voitosta tai tappiosta. Sinä taas voit tehdä voittoa 20-3900€ (riippuen osallistujamäärästä) mutta tappiota maksimissaan 20€. Onko se on sinun mielestä reilua että jos vain sinun veikkaus osuu kohdilleen, niin sinä saat kaikilta muilta rahat, mutta kaikki muut joutuvat tyytymään sinun 20€:oon? Reilua se on vasta siinä vaiheessa kun oikein arvannut saa koko potin, eli kaikkien osallistuneiden 20€:n panoksen.

Herää jo!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös