Miksi kausikortti?

  • 29 380
  • 125
Suosikkijoukkue
Arsenal
Sosiaalinen media on nykypäivää. Sen käyttäminen markkinointiin on nopeaa, halpaa ja kustannustehokasta. Kun tähän lisätään se että annetaan vaikutelma että JYPiä kiinnostaa tälläiset ihmiset pienillä lahjoilla (kaulaliina, avaimenperä tjms. missä seuran logo on), kirjeillä toimitusjohtajan omin sanoin jne. Pienellä vaivalla saa suuren vaikutuksen ja tämä tuo sitä jatkuvuutta. Ruotsissa oli tutkimus tehty tästä ja tälläisiä tekoja ovat seurat tehneet. Ei liene ihme että siellä päin onkin vähän eri tasolla kannatustoiminta ja seurojen varatkin. Yrityksetkin tukevat paremmin kun ruohonjuuritason markkinointi, eli pohja, on kunnossa.

...sosiaalinen media on nykypäivää, nopeaa ja kenties jopa halpaa, mutta sen tehokkuudesta voidaan olla ihan eri mieltä. Ja ainakin JYP on :)

JYPin kannattajakunta on jopa kovin erilaista verrattuna Helsingin joukkueeseen. Siellä on kuitenkin kymmeniä tuhansia potentiaalisia nuoria ihmisiä, joita some tavoittaa. Täällä JYPin nykyinen vähäinen internet-näkyvyyden panostus todennäköisesti tavoittaa 80 % potentiaalisesta kannattajakunnasta. Vaikka JYP ilmestyisi Twitteriin, tuskinpa seuraajista löytyisi niin montaa uutta lipunostajaa, että halli saataisiin 4000 -> 4350.

Lahjoista olen lukenut Suomessa tehtyjä tutkimuksia, joissa tulokset ovat tasan päinvastaisia. Lahjat otetaan ilolla vastaan, niistä ollaan tyytyväisiä, mutta ne eivät paskaakaan vaikuta suomalaisten ostopäätöksiin. Suomalainen on ahne ja jollakin tapaa lojaalikin, mutta ei lahjottavissa. Varsinkin tapauksessa, jossa ne eivät sido siihen lahjan antajaan. On eri asia, jos Keskimaa antaa kymmenen euron lahjakortin - tottakai se saaja ostaa Prismasta kahdellakympillä. Mutta jos JYP antaa avaimenperän, ei sen takia kukaan osta peliin lippua. Käyttää kyllä avaimenperää. Minäkin käyn Prismasta sen joulusuklaan ja menen Citymarketiin. Ja otan Happee-kamaa vastaan, mutta menen JYPin peliin. Appiukolta tulee säännöllisesti Pelicans-rojua, jotka heittelen roskiin. Jos JYP antaisi minulle tavaraa, tottakai ottaisin ilolla vastaan. Mutta jättääkö joku oikeasti lipun ostamatta siksi, että ei ole saanut mitään ilmaista kamaa? Ei voi olla näin.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hienoa, että tämä keskustelu näyttää nostaneen taas tasoaan. Ne nimimerkit joita eilen haastoin kysymyksin katosivat kuitenkin jostain syystä vastaamatta yhteenkään.

Täällä mm. minua pätevämmät nimimerkit tuovat omissakin ajatuksissani pyörineitä asioita paljon itseäni laadukkaammin esille. Tarvitseeko sinulta siis tulla vielä erikseen pyyhkimään perse? Viestissä #33 esittämäsi kysymyslitania kattaa paljon muutakin kun tämän ketjun asiaa ja valitettavasti itse tämän ketjun aiheen ohi siihen kommentoin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä mm. minua pätevämmät nimimerkit tuovat omissakin ajatuksissani pyörineitä asioita paljon itseäni laadukkaammin esille. Tarvitseeko sinulta siis tulla vielä erikseen pyyhkimään perse?
Olet oikeassa. Sinun ei tarvitse pyyhkiä ahteriani. Kiitos asiallisesta ja informatiivisesta vastauksestasi. Yrittäkäämme pysyä ketjun aiheessa.

Itsellänikään ei muuten ole enää kausikorttia, koska olen köyhä ja matka kotipaikkakunnaltani hallille on turhan pitkä. Jatkakaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Millaisella markkinoinnilla Kulttimörkö yrittäisi tavoitella niitä potentiaalisia JYPin kausikortti/irtolippuasiakkaita joita nykyiset kanavat eivät ole jo tavoittaneet? Miten lätkäfaniutta voi ihmiseen istuttaa nyt vaikka Jyväskylässä jos sitä ei näinä menestysten vuosina jo tullut? Jos halliin saataisiin satunnaiset 200 katsojaa/peli,toisivatko he tunnelmaa halliin?

Enpä tiedä. Satunnaiskatsojat ainakin kokemuksen mukaan ihmettelevät ja haistelevat tunnelmaa. Mökää pitävät ne n.1500 lätkän hardcorekatsojaa jos ovat pitääkseen. Monissa peleissä tunnelma ei todellakaan ole kiinni katsojamäärästä. Hyvä matsi niin 3000 pitää jo todella hyvää tunnelmaa.

Kyllä se on joukkueet ja satunnaisistakin tekijöistä kiinni oleva peli joka sen tunnelman luo jos on luodakseen. Toki jos halli on täynnä ja "sattuu" hyvä peli on tunnelma parhaimmillaan jopa infernaalinen mutta tämähän on arpapeliä. Sanoisin että 3-5/30 kotiotteluista omaa edes mahdollisuudet tähän. Aivan sama on muissakin halleissa.

Alvajärven Urho onkin tiivistänyt ansiokkaasti markkinoinnin problematiikan pienessä hallissa jo pariin otteeseen. Ei tunnelmaa markkinoinnilla luoda. Ja älkää Happeen tapahtumasta nyt puhuko. Se oli ainutlaatuinen tilaisuus. Inflaatio iskisi jo toiseen vastaavaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh tuossa oli puhetta tuosta lahjasta, itse ainakin melkein laskisin sen vain lähinnä vittuiluksi jos sieltä tulisi kausikortin mukana joku rupunen avaimenperä, toki tyhjää parempi, mutta ei se vaikuta tosiaan siihen ostopäätökseen ja tuo kuitenkin joukkueelle useamman tuhannen menoerän, tai riippuen toki valmistuskustannuksissa ja kuka ne jakaa kirjekuoriin kun kausikorttia lähettää.

Asia olisi ehkä eri jos yhteistyökumppaneilta tulisi vaikka keskimaalle lahjakortti, osaan paikkaan tulisi alennuskuponkeja jne.. joku tuommoinen paketti kausikortin mukana voisi olla hyvä sekä sponsoreille, että kausikortin omistajalle.

Mitä vielä tulee tuohon markkinointiin niin viimekaudella alkoi olemaan ekakertaa se tilanne että myös istumapaikkoja jäi vapaaksi useampaan otteluun, toki puhutaan vain kymmenistä lipuista lähinnä, korkeintaan sadasta, mutta kohta tosiaan alkaa olemaan istumaankin vaikea myydä kaikkia lippuja. Tosiaan ei isoja markkinointeja kannata tehdä kun puhutaan vain muutamista sadoista seisomalipuista joita jäänyt myymättä otteluissa, toki jos paljonkin mennään alaspäin seisomalipuissakin niin hallin tunnelmakin kärsii entisestään ja ei siellä aitiossakaan kukaan halua olla. '

Loppupeleissä ne yhteistyökumppanit ja aitiossa olevat tuo ne isoimmat rahat. Jos hallissa olisi kokoajan hyvä tunnelma ja katsomot melkein täydet niin rahaa tulisi. Melkein kannattaisi se muutama sataa seisomakausikorttia myydä halvemmalla johonkin fanikatsomoon kuin pitää hallia tyhjänä. Loppupeleissä puhutaan niin pienistä summista verrattuna mitä sponsoreilta voisi tulla.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hienoa, että tämä keskustelu näyttää nostaneen taas tasoaan. Ne nimimerkit joita eilen haastoin kysymyksin katosivat kuitenkin jostain syystä vastaamatta yhteenkään. Jatkakaa.

Keskustelu on hyvästä ja hyvä että on erilaisia mielipiteitä. En karannut mihinkään vaikka kysymyksilläsi haastoit, vastaan ajan kanssa ja silloin kun olen koneella, nyt kännykän varassa ja reissuun lähdössä. Eiköhän tässä kesän aikana ehditä nämä asiat puida.

Jokainen saa täällä ja missä vaan uskoa vaikka minkälaisiin tarinoihin ja väittämiin. Ja jokainen saa tehdä kausikorttiostospäätöksensä sen mukaan mihin haluaa rahansa käyttää. Itseäni kiinnostaa seuran tilanne laajemmasti monelta kantilta ja seuraan ja osallistun toimintaan mahdollisuuksien mukaan.

Ediittiä ja tähän vastauksia Kummitukselle. Hyvä että kysyt ja vaadit minultakin tarkennuksia. Lähes kaikki näitä asioita on ymmärtänytkin ketkä ovat kauden mittaan seuran touhua seuranneet, mutta laitan tarkennuksia miten asiat omasta mielestäni näen. Mitään 100% faktoja minulla ei ole koska en pääse kaikkiin tietoihin käsiksi, mutta suuntaa antavia tietoja löytyy.

Syytän Tyniä valehtelusta lippuasioissa. Minä eikä kukaan kenen kanssa asiasta olen jutellut ole uskonut että tällä kaudella 30% useampi lunasti play-off kausikortin. Tästä ei ole 100% faktaa esittää minulla, mutta tämä ei voi pitää paikkaansa millään jos katsoo vaikka näiden pelien yleisömääriä. Kokonais määrät on kumminkin aikalailla samat ja tänä vuonna runkosarja ei antanut mitään viitteitä siitä että menestystä olisi tulossa. Tyni myös yritti markkinoida tämän vuoden play-offeissa lippuja sillä että kohta loppuu. Yhteenkään peliin ei myyty yli 4000 lippua.

Ylimielisiä lausuntoja tuli siitä että eikö teille faneille riitä se että ollaan viidentenä ja voitettiin Euroopan mestaruus. Suurin osa näkee että ongelmia on monenlaisia niin sitten esitetään että eikö teille mikään riitä. Ja mielestäni se että ei koettu aluksi mitään tarvetta ulostulolle runkosarjan lopulla oli todella suurta ylimielisyyttä. Ja muistatko mitä tämä ulostulo aiheutti. Varmaan ainakin osa huhuista ammuttiin alas aja luvatttin taistelevampi ja parempi JYP mitä aikaisemmin kaudella. Tätä kansa halusi nähdä ja uskoa ja saapui halliin ja antoi omalta osalta täyden tukensa. Tämä oli itselleni yllätys, positiivinen sellainen. Mutta heti kun aihe oli framilla niin yleisön kiinnostavuus lisääntyi. Halli oli täynnä tämän lupauksen jälkeen kaksi kertaa, ainoat kerrat kaudella.

Markkinointi on jäänyt monilta osin tekemättä, tai sitä ei ole päivitetty nykyajan vaatimalle tasolle. Tästä kirjoitinkin jo toiseen ketjuun. Mutta laitan esimerkin että tuo JYPappsi oli kaikkea sitä mitä kritisoin. Valehtelua, ei ollut edes appsi windows puhelimeen, ylimielinen, koska luultiin että tuollaista monikin käyttäisi ja merkkinoitiin edelläkävijänä. Markkinointi tekemättä, no se markkinointi tehtiin jopa mahtipontisesti, mutta kun tuote ei vastannut markkinointia ja sitä ei ole kehitetty tai ylläpidetty mitenkään, niin markkinointia ei voi pitää onnistuneena.

Itse en ole arvon kummitus närkästynyt tämän kauden sijoituksesta, tottakai sekin harmittaa, mutta eniten minua närkästyttää Tyni JYPin toimitusjohtajana, Hän on henkeen ja vereen JYPläinen mutta liian lähellä jotta näkisi omaa osaamattomuuttaan. Hän on ollut aivan loistava selostajana, mutta näytöt seurajohtajana on heikot. Aikaisempina vuosina menestys on jättänyt nämä asiat vähän taka-alalle, mutta kun ongelmia alkaa olla kyvyttömyys alkaa tulla esille. Näkee monista asioista että Tynillä alkaa olla paineita ja se purkautuu hieman heikkoina lausuntoina. Jos jotain jäi vielä epäselväksi laita yv.

Nyt jos Seppänen vetäytyy seurasta, täytyy toivoa että samalla vaihtuisi toimitusjohtajakin.
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Melkein kannattaisi se muutama sataa seisomakausikorttia myydä halvemmalla johonkin fanikatsomoon kuin pitää hallia tyhjänä. Loppupeleissä puhutaan niin pienistä summista verrattuna mitä sponsoreilta voisi tulla.

Menee hieman offtopiciksi, mutta melkein voisi kysyä että niin mihin fanikatsomoon? Tuo yksi pieni "katsomolohko" on todella ahdas nyt kun FC ja rumpuryhmä siirtyivät siihen samoille paikoille. Koko pääty kaipaisi muutosta esim. siten että istumapaikat siirtyisivät toiselle puolen päätyä ja toinen puoli päädystä olisi kokonaan seisomapaikkoja, eli fifty-fifty. Tuo seisomakatsomon kahtiajako ei tue mitään eikä ketään.

En ihmettele yhtään että tämmöinen ketju laitettiin pystyyn. Seuran ulosanti on ollut huolestuttavaa seurattavaa ja pisteenä iin päälle vitutusta nosti itse mr Seppäsen suusta tullut fanien mollaus paikallisessa lehdessä. Jos varaa ja aikaa kausikortin hyödyntämiselle olisi, miettisin vähintäänkin kahteen kertaan...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Menee hieman offtopiciksi, mutta melkein voisi kysyä että niin mihin fanikatsomoon? Tuo yksi pieni "katsomolohko" on todella ahdas nyt kun FC ja rumpuryhmä siirtyivät siihen samoille paikoille. Koko pääty kaipaisi muutosta esim. siten että istumapaikat siirtyisivät toiselle puolen päätyä ja toinen puoli päädystä olisi kokonaan seisomapaikkoja, eli fifty-fifty. Tuo seisomakatsomon kahtiajako ei tue mitään eikä ketään.

Lähinnä meinasin että fanikortteja voisi seisomakatsomoon alkaa myydä. Talouspuolella jotain taisin kirjoitella juuri että iso fanikatsomo olisi se jolla hippoksen tunnelmaa voisi parantaa ja samalla saataisiin enemmän katsojia peliin, niin seisomaan kuin myös muualle halliin. Loppupeleissä isoimmat rahat tuo ensimerkiksi sponsorit ja aitiomyynit. Aitiota ei osta kukaan jos seura ei kiinnosta ketään ja katsomot tyhjillään.

Itse lähtisin ihan ensimmäisenä parantamaan ottelutapahtumaa juuri tuolla, että tehtäisiin yksi suuri seisomakatsomo. Ei vaatisi seuralta isoa panostusta jos penkit siirrettäisiin jompaa kumpaan päähän ja tulisi tosiaan se yksi iso seisomakatsomo.

Myytäisiin tuonne katsomoon sitten vaikka hieman halvemmalla kausikortteja ja saataisiin läpi kauden paremmin ääntä peleihin. Nyt ne penkit katsomoiden välissä tappaa tunnelman täysin. Tuolta laidassa näkee vielä suhteellisen hyvin joten istumapaikkojen hinnat ei varmaan muuttuisi juuri yhtään , mutta tunnelma hallissa kasvaisi. Loppupeleissä aika monessa hallissa niin kotimaassa kun ulkomailla ollaan kokoajan menty tuohon että kasvatetaan vain fanikatsomoita, mutta JYP menee sillä linjalla että pistetään loputkin paikat istumalipuiksi. Ei yhtään ihmetytä jos vielä toisen puolen seisomakatsomot menisi istumapaikoiksi
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokainen saa täällä ja missä vaan uskoa vaikka minkälaisiin tarinoihin ja väittämiin. Ja jokainen saa tehdä kausikorttiostospäätöksensä sen mukaan mihin haluaa rahansa käyttää.
Tottakai, palturiinkiin saa halutessaan uskoa. Ja tietenkin jokainen tekee ostopäätöksensä itse.

Katkeralta tuoksahtavaa mutua:
Seventeen kirjoitti:
...faktoja minulla ei ole koska en pääse kaikkiin tietoihin käsiksi, mutta suuntaa antavia tietoja löytyy.
.. Syytän Tyniä valehtelusta lippuasioissa.
..ei ole 100% faktaa esittää minulla..
.. Minä eikä kukaan kenen kanssa asiasta olen jutellut ole uskonut ...

Seventeen kirjoitti:
Ylimielisiä lausuntoja tuli siitä että eikö teille faneille riitä se että ollaan viidentenä ja voitettiin Euroopan mestaruus.
Ei se tainnut ihan noin mennä. Uskottavuuden kannalta olisi tärkeää, että lainaisit suoraan Tynin sanomisia syytöksiesi pohjaksi.
Seventeen kirjoitti:
Suurin osa näkee että ongelmia on monenlaisia niin sitten esitetään että eikö teille mikään riitä.
Suurin osa näkee... jahas. Se muuten oli pääomistaja Seppänen, joka muotoili haastattelussa näin:
KSML kirjoitti:
– Kun saisi putsattua yhteisöstä menestyksen pakon, sen ajatuksen, että mikään ei riitä. Viime kaudella oli sitä ilmaa, että jos hävisimme, peli oli täyttä paskaa. Ja jos voitimme, voitimme väärällä tavalla.
– Mieluummin näkisin niin, että jokainen kausi on JYPille ja sen faneille iso mahdollisuus.
– Me seurana voimme taata sen, että joka kerta lähdetään taistelemaan mestaruudesta.
Mielestäni Seppänen puhuu asiaa. Olisi ollut kiva tietää mitä ja miten nämä asiat olisi pitänyt mielestäsi seurajohdon ulostulossa ilmaista, ettet kavereinesi olisi pahoittanut mieltäsi noin kamalasti.
Seventeen kirjoitti:
Ja mielestäni se että ei koettu aluksi mitään tarvetta ulostulolle runkosarjan lopulla oli todella suurta ylimielisyyttä.
Ehkäpä siinä vaiheessa seurajohdolla oli tärkeämpääkin tekemistä joukkueen kesken, kun peli ei tärkeillä hetkillä ollut ollenkaan sen näköistä mitä piti. Se, ettei se jostain syystä ollut sen näköistä kuin haluttiin on kyllä julkisesti myönnetty Seppäsen, Tynin, Virtasen ja useiden pelaajienkin suulla.
Seventeen kirjoitti:
Markkinointi on jäänyt monilta osin tekemättä, tai sitä ei ole päivitetty nykyajan vaatimalle tasolle. Tästä kirjoitinkin jo toiseen ketjuun. Mutta laitan esimerkin että tuo JYPappsi oli kaikkea sitä mitä kritisoin. Valehtelua, ei ollut edes appsi windows puhelimeen, ylimielinen, koska luultiin että tuollaista monikin käyttäisi ja merkkinoitiin edelläkävijänä.
Tuohon appsi-juttuusi en osaa ottaa kantaa, kun en siitä mitään tiedä. Luulisin kuitenkin, ettei se kovin merkittävä palanen vähenevissä katsojaluvuissa ja täällä palstalla levinneessä tyytymättömyydessä ole.
Seventeen kirjoitti:
Markkinointi tekemättä, no se markkinointi tehtiin jopa mahtipontisesti, mutta kun tuote ei vastannut markkinointia ja sitä ei ole kehitetty tai ylläpidetty mitenkään, niin markkinointia ei voi pitää onnistuneena.
Markkinointi on mielestäsi epäonnistunutta. Tähän voin varmaankin yhtyä. Valitit kuitenkin alunperin, ettei markkinointia ole ollut.
Seventeen kirjoitti:
Näkee monista asioista että Tynillä alkaa olla paineita ja se purkautuu hieman heikkoina lausuntoina.
Nuo mainitsemasi Tynin antamat "hieman heikot lausunnot" jäivät nyt vain arvioimatta, kun et niitä tänne suoraan halunnut lainata. Paineita varmasti riitti ja riittää kaikilla tuollaisessa tehtävässä. Minusta hyvin ymmärrettävää ja inhimillistä.
Seventeen kirjoitti:
Nyt jos Seppänen vetäytyy seurasta, täytyy toivoa että samalla vaihtuisi toimitusjohtajakin.
Tottakai siinä tapauksessa haet vapautuvaa paikkaa.
;)
Seventeen kirjoitti:
Jos jotain jäi vielä epäselväksi laita yv.
Ei kiitos, eiköhän tämä ollut tässä.

Toimin nyt hieman ylimielisesti ja katalasti, myönnän. Olen uupunut ja pahoittelen, koska poimin viestistäsi noita muutamia marjoja. Lopettaisin myös mielelläni puolestani tähän, koska tämä ei nyt vaikuta kovin hedelmälliseltä ja taitaa luisua välillä hieman ohi aiheenkin.

Kuten heti alkuun totesitkin, "jokainen saa täällä ja missä vaan uskoa vaikka minkälaisiin tarinoihin ja väittämiin.". Lisään kuitenkin vielä, että olisi ehkä parempi olla uskomatta ihan suoralta kädeltä vaikka minkälaisiin tarinoihin ja väittämiin totuuksina. Valintasi ovat kuitenkin omasi, enkä puutu siihen enempää.

Kiitos, ja anteeksi.
 

Pauli

Jäsen
Mielestäni Seppänen puhuu asiaa. Olisi ollut kiva tietää mitä ja miten nämä asiat olisi pitänyt mielestäsi seurajohdon ulostulossa ilmaista, ettet kavereinesi olisi pahoittanut mieltäsi noin kamalasti.

Yhdyn kummituksen mielipiteeseen. Seppänen puhui asiaa. Kumpa se menestymispakko saataisiin pois kaikista vaan kausi olisi mahdollisuus.
Tuo pisti niin silmään että häviö oli aina Virtasen vika ja voitto sitten pelaajien pelaaminen Virtasen käskyjä vastaan.
 

Baldrick

Jäsen
Te puhutte täällä kausikorteista, mutta itse olen jo aikaisemmin kyllästynyt hitaaseen pelitempoon ja taklauksien puutteeseen. Nyt kuitenkin tulee vastaan se tilanne, jossa siirrän katseeni vielä syvemmälle NHL:ään, enkä ota enää edes Nelosen tv-pakettia, josta noita pelejä katselisin. Mulle on ihan vitun se ja sama vaikka siellä hiihtelisi ykkösketjussa Jääskeläisiä, Sipiläisiä, Riskoja ja Myttysiä, sekä muita möttösiä, mutta tuo "kiekollinen" eli hidas ja saatanan tylsä pelaaminen vailla tunnetta vaan saa minun turhautumiseni hipomaan kattotapettia.

Nyt äkkiä se robottikiekko takaisin, sillä se on suurin asia, josta minä olen JYPissä pitänyt ja tällä hetkellä kaikki on siltä osin menossa päin vittua! Saatan vaillinaisesti teksti-tv:stä seurata, että miten JYPillä menee, mutta niin kauan kuin fyysinen prässääminen loistaa poissaolollaan ja peli on hidastempoista kiekonhallintaa vailla oikeaa taitoa edes viihdyttäviin yksilösuorituksiin, voi tämä paskaliiga ja JYP laskea minut pois tulojensa piiristä.

Hyvästi.
 

Pauli

Jäsen
Te puhutte täällä kausikorteista, mutta itse olen jo aikaisemmin kyllästynyt hitaaseen pelitempoon ja taklauksien puutteeseen. Nyt kuitenkin tulee vastaan se tilanne, jossa siirrän katseeni vielä syvemmälle NHL:ään, enkä ota enää edes Nelosen tv-pakettia, josta noita pelejä katselisin. Mulle on ihan vitun se ja sama vaikka siellä hiihtelisi ykkösketjussa Jääskeläisiä, Sipiläisiä, Riskoja ja Myttysiä, sekä muita möttösiä, mutta tuo "kiekollinen" eli hidas ja saatanan tylsä pelaaminen vailla tunnetta vaan saa minun turhautumiseni hipomaan kattotapettia.

Nyt äkkiä se robottikiekko takaisin, sillä se on suurin asia, josta minä olen JYPissä pitänyt ja tällä hetkellä kaikki on siltä osin menossa päin vittua! Saatan vaillinaisesti teksti-tv:stä seurata, että miten JYPillä menee, mutta niin kauan kuin fyysinen prässääminen loistaa poissaolollaan ja peli on hidastempoista kiekonhallintaa vailla oikeaa taitoa edes viihdyttäviin yksilösuorituksiin, voi tämä paskaliiga ja JYP laskea minut pois tulojensa piiristä.

Hyvästi.

Liiga nyt on kokonaisuudessaan niin paljon hitaampaa lätkää kuin nhl. Uni tulee jos katsoo nhl-pelin jälkeen liigaa. Ihan sama ketkä siellä pelaa. Myös tänä vuonna finaalipeleissä joutui haukottelemaan kun oli katsonut rangersin playoff pelin aluksi.
 

Baldrick

Jäsen
Liiga nyt on kokonaisuudessaan niin paljon hitaampaa lätkää kuin nhl. Uni tulee jos katsoo nhl-pelin jälkeen liigaa. Ihan sama ketkä siellä pelaa. Myös tänä vuonna finaalipeleissä joutui haukottelemaan kun oli katsonut rangersin playoff pelin aluksi.

Kyllä playoffeja katsellessa minä tällä kaudella viihdyin. Harmi vaan, että muuten intensiteetti puuttuu täysin. Ja kun ei ole fyysisyyttä tai tunnetta, eikä näyttäviä yksilösuorituksia, niin en ymmärrä miten tässä voi ihminen viihtyä? Pari kertaa kaudella jätin pelin kesken ja aloin tekemään muita ajankulujuttuja, kun peli on vain puuduttavaa paskaa. Ei tämä pelkästään JYPin vika ole, kun Liigakin on osansa tehnyt fyysiseen peliin päin helvettiä puuttumalla ja tuomaritoiminnan kehittämättä jättämisellä. Kuitenkin, jos JYP pelaisi kuten se teki RD:n alaisuudessa, niin viihtymiskerroin nousisi varmasti. Silloin pelaajat luisteli ja taklasikin välillä. Nyt vain yritetään läpsytellä kiekkoa ja pelin tempo on sama kuin jalkapallossa.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piletin mukaan kausikortti paikkoja on jäljellä 2234 joista 1065 on istumapaikkoja ja 1169 seisomapaikkaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piletin mukaan kausikortti paikkoja on jäljellä 2234 joista 1065 on istumapaikkoja ja 1169 seisomapaikkaa.

Ihan hyviäkin paikkoja näyttäisi olevan vapaana, että saapa nähdä mihin suuntaan tuo kausikorttimyynti lähtee menemään. Seurakin vähän uudessa tilanteessa kun kausikortteja pitää jopa markkinoida jotta niitä saa kaupaksi.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Henkilökohtaisesti alan olla siinä pisteessä, että on ehkä parempi etteivät syvästi pettyneet ihan oikeasti osta sitä kausikorttia. Ihminen vanhenee ja kiinnostuksen kohteet vaihtuvat. 30 vuotta olen JYPpiä kannattanut ja ensi vuosi on viides kerta, kun minulla on kausikortti (vuosituhannen vaihteessa JYP tarvitsi markkojani, nyt kannustustani). Helevetin hyvä että paska tippuu rattailta.

Täällä itketään jostain Tynin viiksistä kun pitäisi olla spekuloimassa CHL-arvontakorien sisältöä :). Aina ei voi voittaa ja siitä pitää mennä yli. Parempi siirtyä jokurien ja pifkien kannattajaksi jos noin koville ottaa. Ensi vuosi on mielenkiintoinen ja odotan jo innolla. Harmi kun oman seuran ketju on täynnä kotisohvatoimareiden kitinää. Mitä auttaa laskea vapaiden paikkojen määrää, ketä se hyödyttää? Pahimmillaan seuralla ei ole seuraavana vuonna paluumuuttajiin, sitäkö haluatte? Juu pelitapa on paskaa ja valmentaja on tyhmä ja liiga on tylsä, ei ole ensimmäinen kerta, eikä viimeinen.
Nyt negatiivisuus pois ja joka ukko juottamaan ensin naapuri känniin ja sitten ostamaan kausikortti sen rahoilla, hop hop!
 

B-Piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilökohtaisesti alan olla siinä pisteessä, että on ehkä parempi etteivät syvästi pettyneet ihan oikeasti osta sitä kausikorttia.

Juuri näin. Olen täysin samaa mieltä.
Nimim. posia katsomoon
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helevetin hyvä että paska tippuu rattailta.

Täällä itketään jostain Tynin viiksistä kun pitäisi olla spekuloimassa CHL-arvontakorien sisältöä :). Aina ei voi voittaa ja siitä pitää mennä yli. Parempi siirtyä jokurien ja pifkien kannattajaksi jos noin koville ottaa. Ensi vuosi on mielenkiintoinen ja odotan jo innolla. Harmi kun oman seuran ketju on täynnä kotisohvatoimareiden kitinää. Mitä auttaa laskea vapaiden paikkojen määrää, ketä se hyödyttää? Pahimmillaan seuralla ei ole seuraavana vuonna paluumuuttajiin, sitäkö haluatte? Juu pelitapa on paskaa ja valmentaja on tyhmä ja liiga on tylsä, ei ole ensimmäinen kerta, eikä viimeinen.

Ei varmaan pitäisi, mutta kysyn silti, millä oikeudella nimität seuraa perustellusti kritisoivia tahoja paskan tippumiseksi rattailta?

Millä logiikalla kuvittelet, että kritiikitön suhtautuminen seurajohdon älyttömiin tempauksiin ja maksavien katsojien aliarvioiminen toisi JYPille jatkossa menestystä? Siinä missä kriitikot perustelevat näkemyksensä, Tynin kavereiden argumentit ovat luokkaa "ei saa kritisoida". Ihan kuin Tyni itse: oltiin sentään viidensiä!

Verrataanpa asiaa perheeseen, kun JYP kuulemma on big happy family. Onko hyvä perheenisä tai -äiti sellainen, joka vähät välittää siitä, mitä lapsi tekee vai sellainen, joka asettaa lapselle rajat hänen oman tulevaisuutensa ja turvallisuutensa tähden?

OK, vertaus on ontuva sikäli, että JYPin tapauksessa maksavalla asiakkaalla on oikeus saada rahoillensa vastinetta ja asiallista kohtelua seurajohdon taholta, kun taas lasta rakastetaan pyyteettömästi, tekipä tämä mitä tahansa. Mutta yhtä kaikki, välittämisestä tässä on nimenomaan kysymys, kun kriitikot ovat huolestuneita seuran tulevaisuudesta.

Asetat itseäsi ylemmäksi ja kriitikoita paremmaksi faniksi. Miksi? Jos seurassa hoidetaan asioita vihkoon, totta kai siitä pitää voida sanoa.

Perustele ainakin se, millä kuvittelet asioiden olevan ensi kaudella paremmin ja kumoa kriitikoiden esittämät argumentit. Ehkä sillä tavoin tästä saadaan asiallista keskusteluakin. Seurajohto itse kun ei sitä ole halukas harrastamaan kannattajiensa kanssa, vaikka paljon isommissakin seuroissa se on arkipäivää ja täysin luonnollista.

Kausikortitkin saattaisivat mennä edellä mainituilla keinoilla paremmin kaupaksi..
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
En lähde mihinkään keskusteluun kenenkään kanssa, totean vaan että teitä valittajia on nähty aiemminkin. Tervemenoa. Totean myös ettei todellakaan ole yleisenä tapana seurajohdolla keskustella ongelmakohdista fanien kanssa. Vastakkaisia esimerkkejä löytyy, mutta hyvin, hyvin vähän. Saa tietysti valittaa, Suomi on vapaa maa, helkkarin tylsää se kyllä on eikä auta ketään.

Kumpikohan tässä tekee itsestään tärkeää? Huonosti menneen kauden jälkeen sinun kausikorttisi oikeutta sinua tivaamaan seuran johdolta miksi kävi näin etc. hiukan on nyt mopo karannut... tekisi mieli nauraa ellei kävisi sääliksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei sekään aina hyvä vaihtoehto ole että ostetaan kausikortti tuosta vain mutisematta ja pidetään mölyt mahassa, seura saa rahansa ja kaikki on mukamas hyvin.

Kyllä sekin antaa jo aika hyvin signaaleja seuran johdolle jos kausikortit ei mene kaupaksi. Ehkä jotain oikeasti tapahtuisi ja tehtäisiin parannuksia, vietäisiin ottelutapahtumaa eteenpäin, ehkä kehitetään markkinointia, fanitavaroita ja tehdään asioita paremmin. Voidaanhan sitä aina leikkiä että kaikki on hyvin ja ei joka kausi voi voittaa.

Nyt vaan pitäisi minusta kaikkien myös muidenkin kuin fanien tottua siihen ajatukseen ettei ehkä runkosarjaa voiteta ja taistella mestaruudesta joka kausi. Esimerkiksi juuri kausikortit ei ne automaattisesti mene kaupaksi välttämättä jos ei menestystä tule kuin edellisillä kausilla. Eikä myöskään otteluihin lippuja tietenkään automaattisesti myydä pelkällä keskisuomalaisen mainoksella.

Pitää markkinoida, pitää kehittää ottelutapahtumaa ja tuoda seura niitä positiivisia asioita esille. Katukuvassa pitää joukkueen näkyä, panostaa faneihin eikä jäädä tuleen makaamaan ja valittamaan kun ei ne helkkarin katsojat tule halliin, ootte paskoja katsojia kun ette otteluun tule.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
En lähde mihinkään keskusteluun kenenkään kanssa

Minkä ihmeen takia olet sitten rekisteröitynyt keskustelupalstalle.

Tiityy kirjoitti:
Totean myös ettei todellakaan ole yleisenä tapana seurajohdolla keskustella ongelmakohdista fanien kanssa. Vastakkaisia esimerkkejä löytyy, mutta hyvin, hyvin vähän.

Tässä kyllä olet totaalisen väärässä. Ns. suuressa maailmassa ei ole tosiaankaan mitään erikoista siinä, että seurajohto ja kannattajayhdistykset käyvät keskenään dialogia hyvässä hengessä ongelmakohdista ja kehitysehdotuksista. Eikä tämä tosiaankaan tarkoita mitään täysin epärealistista, kuten että kannattajat vaativat seurajohtoa hankkimaan jotain tiettyjä pelaajia tai että matseihin pitäisi päästä ilmaiseksi, vaan ihan aitoa, hyvähenkistä keskusteluyhteyttä seuran ja sen tärkeimmän sidosryhmän välillä. Esimerkkejä löytyy varmasti niin futis- kuin lätkäpuoleltakin pilvin pimein, ja varmasti mistä tahansa muustakin huippu-urheilusarjasta.

Kyllähän tuotakin voi tietysti kokeilla, että kaikki mitä "ylhäältä" tulee otetaan vastaan mukisematta ja jos ei miellytä, jääkää kotiin. Mutta jos seurajohto haluaa ihan oikeasti kehittää toimintaansa ja kannattajien viihtyvyyttä, jonkinlainen dialogi on syytä olla olemassa. (tämä nyt yleisellä tasolla, ei välttämättä koskien juuri JYPin aisoita)
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Minkä ihmeen takia olet sitten rekisteröitynyt keskustelupalstalle.

Lueskellakseni mielenkiintoisia spekulaatioita oman joukkueen suunnitelmista, jääkiekon taktisista ulottuvuuksista ja myös nähdäkseni mitä Timo TA Mikkoselle kuuluu. WOT-keskustelua unohtamatta.

Kyllähän tuotakin voi tietysti kokeilla, että kaikki mitä "ylhäältä" tulee otetaan vastaan mukisematta ja jos ei miellytä, jääkää kotiin. Mutta jos seurajohto haluaa ihan oikeasti kehittää toimintaansa ja kannattajien viihtyvyyttä, jonkinlainen dialogi on syytä olla olemassa. (tämä nyt yleisellä tasolla, ei välttämättä koskien juuri JYPin aisoita)

No tämä oli jo ihan asiallinen lisä, näen kyllä dialogin hyvät puolet. Tuodakseni nyt sitten oman lisäni, MINUN MIELESTÄNI saatu riitää. Kaiketi oma kirjoitukseni syntyi siitä, että tämä on mielestäni vähän tämmöistä "rusinat pullasta" ajattelua. Olemme saaneet ihan helevatasti JYPiltä pilkkahinnalla. Kun nyt yksi vuosi menee vain hyvin, niin itketään täällä yli kuukauden ajan kuinka väärin se on ja väitetään kuinka Tyni valehtelee yms. paikkansapitämätöntä paskaa.

En muuten edes asu Suomessa ja kotimatsit jäävät vähiin, kortin tulen silti ottamaan. Semmoista ihanuutta kuin viime vuodet ovat olleet, se on vähintä mitä voin tehdä. En ole muita parempi kannattaja siis, päinvastoin. Tarkoitus oli tuoda esiin, että NYT on se aika kun pitäisi olla kannattaja, siis kannatella. Fanipojat ja tytöt ovat erikseen...
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En muuten edes asu Suomessa ja kotimatsit jäävät vähiin, kortin tulen silti ottamaan. Semmoista ihanuutta kuin viime vuodet ovat olleet, se on vähintä mitä voin tehdä. En ole muita parempi kannattaja siis, päinvastoin. Tarkoitus oli tuoda esiin, että NYT on se aika kun pitäisi olla kannattaja, siis kannatella. Fanipojat ja tytöt ovat erikseen...

Olisiko tässä ettet asu edes Suomessa ja käy hirveästi kotimatseissa yksi syy mikset löydä hirveästi sitä valittamista ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Me jotkut notkutaan siellä hallilla joka kotipeli ja se ei aina ole niin ruusuilla tanssimista ja ihanaa jos pelitapa on tylsä ja ottelutapahtumassa parantamisen varaa. Aika usein viimekaudella kävi mielessä että "hoihoijaa" miksiköhän on kausikortti kun on niin umpitylsää ottelua katsoa, hidastuksia ei näy ja soi pelkät jotkut helkkarin samat mainokset ottelusta toiseen.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Olisiko tässä ettet asu edes Suomessa ja käy hirveästi kotimatseissa yksi syy mikset löydä hirveästi sitä valittamista ja kaikki pitäisi olla hyvin.

Me jotkut notkutaan siellä hallilla joka kotipeli ja se ei aina ole niin ruusuilla tanssimista ja ihanaa jos pelitapa on tylsä ja ottelutapahtumassa parantamisen varaa. Aika usein viimekaudella kävi mielessä että "hoihoijaa" miksiköhän on kausikortti kun on niin umpitylsää ottelua katsoa, hidastuksia ei näy ja soi pelkät jotkut helkkarin samat mainokset ottelusta toiseen.

Voipa olla. Näen kyllä pelejä ja käyn välillä. Mainokset ketuttavat, mutta en jaksa valittaa asiasta jos euronkaan tuovat seuran kassaan. Ja jos asiallisessa hengessä jatketaan, tärkeysjärjestykset muuttuvat ja voi olla oikea ratkaisu olla ostamatta sitä korttia jos ei vaan nappaa. Ärsytti vain tämä jankkaus, aletaan mielummin perkaamaan ensi kautta.

Kuitenkin elämme kiekkojännärin parasta aikaa, peliäkään ei olla vielä hävitty!
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ärsytti vain tämä jankkaus, aletaan mielummin perkaamaan ensi kautta.

Se tässä jankkaamisessa onkin hauskaa ettei se tule koskaan loppumaan. Kritiikin heittäjät ja (yltiö)optimistit tulevat jatkamaan tätä hamaan tappiin saakka.

Tämä keskustelu on edennyt aika samalla kaavalla jo jonkin aikaa; ensin annetaan kritiikkiä --> positiivarit tulevat 15 lainauksen ja 2002 vuoden Keskisuomalaisen paperiversion sitaattien kanssa torppaamaan sitä --> kritiikkiporukka vetää hernettä nenukkiin ja vastaa raivoisasti tähän, että mehän perustellaan yms. --> sitten aina välillä joku tulee julistamaan miten uskomatonta paskaa tämä on --> krittiikkimiehet taas tarttuvat tähän.

Tämähän ei tule päättymään siihen että positiivarit myöntävät että JYPissä hommat on hoidettu perseelleen viime kaudelle tai että kritiikkimiehet kääntyvät ylistämään Tyniä ja kirjoittavat hänelle avoimen kirjeen miten väärässä olivatkaan.

Arvostan rakentavaa ja perustavaa kritiikkiä ja täällä on todella hyviä kirjoituksia jossa on aiheellisesti ruodittu JYPin ongelmia ja kehittämiskohteita. Toisaalta arvostan myös suuresti Kapon kaltaisia tosifaneja jotka lusivat elinkautistaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös