World of Tanks

  • 261 592
  • 2 155

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Voisin myös ilmoittautua peleille mukaan, Jatkis65 taisi olla WoT-kanavan nimi? Ihan hirveän kova peluri meikä ei ole, semiheikolla läppärillä tulee jauhettua mutta n. pari tuhatta peliä on nyt kertynyt ja edes jollain tavalla osaan pelailla, pelistä minut löytää Olpenator nimellä.

Tallista löytyy:

VI:
T1 Heavy - kaikki vehkeet tutkittuna, tokat skillit n. 60%
KV-1S - kaikki vehkeet tutkittuna, miehistön eka skilli 98%

VII:
SU-152 - kaikki vehkeet tutkittuna, ekat skillit 10%

VIII:
ISU-152 - SU-152:n 122mm tykillä toistaiseksi, tokat skillit 65%

SU-152:n ostin juuri uuden miehistön ja sen vuoksi siellä hieman huonompi tilanne taitojen osalta. SU-100:n olen tallista myynyt mutta voisihan tuonkin takaisin ostaa jos siitä olisi yhteispeleihin tarvetta. Tällä hetkellä focus on tietysti ISU-152:ssa, pääsenkö suoraan BL-10 vai tuleeko minun ostaa ensin tuo 122mm BL-9S kun muista miten tuo menikään?
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisin myös ilmoittautua peleille mukaan, Jatkis65 taisi olla WoT-kanavan nimi? Ihan hirveän kova peluri meikä ei ole, semiheikolla läppärillä tulee jauhettua mutta n. pari tuhatta peliä on nyt kertynyt ja edes jollain tavalla osaan pelailla, pelistä minut löytää Olpenator nimellä.

Tallista löytyy:

VI:
T1 Heavy - kaikki vehkeet tutkittuna, tokat skillit n. 60%
KV-1S - kaikki vehkeet tutkittuna, miehistön eka skilli 98%

VII:
SU-152 - kaikki vehkeet tutkittuna, ekat skillit 10%

VIII:
ISU-152 - SU-152:n 122mm tykillä toistaiseksi, tokat skillit 65%

SU-152:n ostin juuri uuden miehistön ja sen vuoksi siellä hieman huonompi tilanne taitojen osalta. SU-100:n olen tallista myynyt mutta voisihan tuonkin takaisin ostaa jos siitä olisi yhteispeleihin tarvetta. Tällä hetkellä focus on tietysti ISU-152:ssa, pääsenkö suoraan BL-10 vai tuleeko minun ostaa ensin tuo 122mm BL-9S kun muista miten tuo menikään?

Tervetuloa vaan mukaan. Jatkis65 on kanava ja sinne vaan, kyllä meitä siellä linjoilla aina joku on. Sulla näyttää olevan tuo kalustokin kutoskomppaan ihan kunnossa tuon KV-1S:n myötä koska hevejä ollaan kaivattu lisää ja ilmeisesti M6 on lähellä myöskin ja passaa sekin. SU-100 on myös kelpo vekotin mutta td-osastoa meillä jo on melko paljon joten ei varmaan kannata alkaa sitä ostamaan, säästä ne rahat BL-10:n koska sitten pääsee vasta ISU oikeuksiinsa ja vaunu muuttuu laakista ihan muuksi. On nimittäin yksi radikaaleimpia muutoksia vaunussa mitä koko pelissä on. Itse muistan, että alkoi vallan hymyilyttämään minkälaista jälkeä tuo mörkötykki aiheutti. Samanlaisia tuntemuksia on herättänyt tuon jälkeen lähinnä Fv 215b(183) kun on tiputtanut IS-7:n kyljestä laakista alas. Tuota en muista miten tech tree menee mutta tuoltahan sen kehityspuusta pelissä näet.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Illan kompasta

Illan kompasta sen verran, että tuo mainitsemani klo21 oli vain ilmoitus milloin olen itse paikalla. Komppa voidaan aloittaa sitten, kun meillä on riittävästi pelaajia kasassa eli mennee sinne klo22 tuolle puolen varmaankin.

Jusukin taisit olla aika pitkään kiinni CW:ssä tänään. Jos kerkeät, niin heitä jatkis -kanavalle väliaikatietoa, miten pääset mukaan vai pääsetkö ollenkaan. Siihen asti meillä on johtajuusongelma aivan, kuten KalPassa :)

Toivotaan, että Tapparaa vastaan alkaa KalPalla nousujohteinen kausi, niin ei tarvitse enää kuunnella noita KalPa -vitsejä tappiollisten komppien jälkeen ;P
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jeps, illalla varmaankin on 19 -> CW:t ja niissä kiinni mutta jossain vaiheessa varmaan taas mukana ja linjoilla kyllä olen ja kanavalla ja voin siellä huikkia mikä on meininki. Mumbleen en tule koska käytämme klaanissa Teamspeakia ja päällekäinen löpinä ei taida toimia :)

En tiedä onko meillä minkäänlaista kattavaa listausta kaluston osalta kutoskoppiin olemassa joten voisi olla ehkä paikallaan sellainen tehdä. Kasia ei vielä kannata suunnitella koska siellä on kovaa porukkaa vastassa eikä meillä varmaankaan kasiin kalusto riitä. Miehistöjen osalta komppiin kuudes aisti olisi ehdottomasti se juttu koska tärkein asia on lukea vastustajan liikkeet siinä vaiheessa ja lamppu kertoo jotain siitä jo ennenkuin vihuja välttämättä edes nähdään. Suosittelen siis kaikille, että komentajalle kuudes aisti kehitykseen jos jo ei ole.

Kutoseen siis tallissa:
Hevit: KV-1S,T-150,KV-2,VK3601H - kolme viimeistä luovuttaneet miehistönsä isompiin joten vajaita
Medit:PZ IVS, Type 58 - Typen miehistö vajaa
Light: nada
TD: Dicker Max,Nashorn,SU-100Y, Hellcat - kaikkiin hyvät SU:ssa Obj268 miehistö kolmilla lisätaidoilla, Dickeriinkin JgPz E-100:n miehistö tarvittaessa samoin kolmilla lisillä
Arty: Lefh105 - premivaunu joten löytyy tähänkin BatChat 155 58:n miehistö kolmilla lisätaidoilla
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Pitää nämä kasata yhteen sitten lopuksi ja sinne päivittää aina sitä mukaa, kun kalusto päivittyy.

TIER 6-komppaan:

Heavy: KV1S
TD: Hellcat
Arty: Sturmpanzer II (Grillen voin ostaa takaisin)
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Laitetaanpa itsekin tieto komppakelpoisista vaunuista, eli kutostieristä löytyvät:

Nashorn - Jagdpantherin vanha miehistö, kahdet lisätaidot joista tärkeimpänä lamppu.
Hellcat - Miehistö 96%, ei lisätaitoja siis.
KV-1S - Lyhyellä 122mm haupitsilla varustettuna ei vielä kelpaa komppiin.

Tuo KV-1S:n grindi on myös niin tuskainen, että voi mennä pitkäkin aika ennen kuin tuo kaiken muuttava pitkä 122mm on kiinni.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kutoseen:

Päävaununa Hellcat, lamppu syttyy ihan justiinsa. KV-1s on ekat skillit 50%. Reservissä Jagdpanzer, jossa tokat skillit 10% ja VK36.01, joka on pahasti kesken.

Jos kompassa on yli kymmenen niin nelosesta löytyy T40 sekalaisella miehistöllä ja vitosesta PzIV, jossa just tullut 100% miehistö, joten skillit vasta lähtee. Lisäksi on Priest kolmosen artyna, mutta se lienee alikylän vehje kuutoskomppaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mitäs muuten konkarit arvioi, kannattaako SU-100:n jälkeen avata SU-152 vai SU-100M1? Kumpi noista kahdesta alkavasta haarasta on parempi. Tavallaan houkuttaisi tuo täällä puhuttu BL-10, mikä tulisi tier 8:ssa leikkikaluksi, mutta tuossa toisessa tierissä taas pääsisi vähän pienmmillä expamäärillä tier X:ään.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsellä:

Jackson: semi ok miehistöllä, ei tosin vielä lamppua
Kv-1s: saman tyylisellä miehistöllä kuin Jackson. Lamppua kehittelen, mut heavyllä mun mielestä ei niin tärkee kuin muilla vermeillä. Puuttuu gunrammeri ja laying drive jotka itseä harmittaa tossa eniten.
Cromwell: samat miehistöt kuin edellä, ei mun mielestä oikee käyttöö jos ei saa kunnon medikkalaumaa.

Kaikki tankit toki parhailla kilkkeillä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
On tuo lampun hankkiminen sitten tuskaista. Jagdpanther II:ssa on jo ekana perkkinä BIA, ja kakkosperkin tekeminen on hidasta. Nyt on 62% koossa ja matka tuntuu todella hitaasti etenevältä...
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko meillä minkäänlaista kattavaa listausta kaluston osalta kutoskoppiin olemassa joten voisi olla ehkä paikallaan sellainen tehdä. Kasia ei vielä kannata suunnitella koska siellä on kovaa porukkaa vastassa eikä meillä varmaankaan kasiin kalusto riitä. Miehistöjen osalta komppiin kuudes aisti olisi ehdottomasti se juttu koska tärkein asia on lukea vastustajan liikkeet siinä vaiheessa ja lamppu kertoo jotain siitä jo ennenkuin vihuja välttämättä edes nähdään. Suosittelen siis kaikille, että komentajalle kuudes aisti kehitykseen jos jo ei ole.

Mä voin askarrella googlen my driveen taulukon, jonka voin jakaa tarvitsijoille. Laitetaan vaikka siihen tarvittavat tiedot. Laitan YV:nä linkin peleissä mukana olleille ja pyytäkää sitä jos en ole huomannut jollekin laittaa. Laitan omat kulkineet malliksi ja te pystytte itse muokkaamaan ja laittamaan omanne sinne jatkoksi.

Itse pääsen tänään pelipaikoille kunhan kotiudun illan pelistä joskus 22: aikaan.
 

The 24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Philadelphia Flyers
Itselläni ei taida kalusto vielä riittää kutoskomppaan, muuten olisin mukana!
Kärkivaunut siis KV-1 kaikilla hilppeillä, sekä Stug III kaikilla hilppeillä. Uskoisin, että viikon sisään saan grindattua KV-1s, että sitten olen ainakin mukana kutoskompassa. Sama Stugissa, että kutostason PSTn uskoisin saavani viikon sisään.

Hyviä pelejä kaikille.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Uskoisin, että viikon sisään saan grindattua KV-1s, että sitten olen ainakin mukana kutoskompassa. Sama Stugissa, että kutostason PSTn uskoisin saavani viikon sisään.

Tsemppiä grindaukseen. Sen verran vaan että KV-1s on kuutoskomppaan hyvä vehje, mutta Stugin jälkeen tuleva jagdpanzer taas ei. Elikkä kannattaa keskittää siltä kantilta katsoen grindaus KV-1s:n suuntaan.
 

The 24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Philadelphia Flyers
Tsemppiä grindaukseen. Sen verran vaan että KV-1s on kuutoskomppaan hyvä vehje, mutta Stugin jälkeen tuleva jagdpanzer taas ei. Elikkä kannattaa keskittää siltä kantilta katsoen grindaus KV-1s:n suuntaan.
Kiitos neuvosta. Keskityn sitten vaan KV-1s.
Tällä hetkellä tuntuu joka matsissa kulkevan niin hyvin, että jos tätä tahtia jatkuu, ja innostun pelaamaan enemmänkin tänä viikonloppuna niin vois hyvin olla viikonlopun aikana tai alkuviikosta jo grindattu. Rupeaa nyt jo vähän pääsemään sisään peliin, ainakin tuloksissa on selvää paranemista ollut nyt. Ei tule tehtyä niin tyhmiä ratkaisuja kuin aiemmin, rupeaa tuntemaan mapit paremmin jne...

Mites muuten, mitä porukka on mieltä premiumista. Onko hintansa väärti? Jotenkin houkuttelis vähän, niin nopeutus eteneminen vielä lisää.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mites muuten, mitä porukka on mieltä premiumista. Onko hintansa väärti? Jotenkin houkuttelis vähän, niin nopeutus eteneminen vielä lisää.

Kannattaa hommata ainakin jossain vaiheessa, tosin kun kerran annat pirulle pikkusormen niin kohta pelkkä premi ei riitä ja sitten pitääkin ostella kultaa ja premiumtankkeja. Ja kannattaa toki tulla linjoille milloin vaan, pitäisi peliseuraa löytyä. Itse harkitsen ton premikka japsin hommaamista, kun vaikuttaa toi japsien uus linja sen verta kiinnostavalta.

Mitäs muuten konkarit arvioi, kannattaako SU-100:n jälkeen avata SU-152 vai SU-100M1? Kumpi noista kahdesta alkavasta haarasta on parempi. Tavallaan houkuttaisi tuo täällä puhuttu BL-10, mikä tulisi tier 8:ssa leikkikaluksi, mutta tuossa toisessa tierissä taas pääsisi vähän pienmmillä expamäärillä tier X:ään.

En oo konkari, mutta itse hommasin jostain päähänpistosta 100m1:sen. En nyt hirveen tyytyväinen oo valintaan ollut, tosin tuska vasta taitaa tullakkin seuraavassa tierissä. Siinä käsityksessä tosin olen että linjan päässä odottaa jotain sen verta hyvää että tuplilla pikkuhiljaa jaksaa grindailla.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Mitäs muuten konkarit arvioi, kannattaako SU-100:n jälkeen avata SU-152 vai SU-100M1? Kumpi noista kahdesta alkavasta haarasta on parempi. Tavallaan houkuttaisi tuo täällä puhuttu BL-10, mikä tulisi tier 8:ssa leikkikaluksi, mutta tuossa toisessa tierissä taas pääsisi vähän pienmmillä expamäärillä tier X:ään.

SU-152. Kunhan liikkuvuuden saa tappiin teloilla ja parhaalla moottorilla, ei tuo ole ollenkaan niin kömpelö kuin monesti palstoilta saa lukea. Panssari on melko huono, mutta eipä tuolla hyökkäyksen kärkenä ole tarkoitus ollakaan. Grindaukseen suosittelen ehdottomasti 152mm DERP-haupitsia, nimimerkillä Tiger I pudotettu laakista. Kuitenkin myös paras 122mm kannattaa avata, sillä se puolestaan helpottaa ISU-152:n grindausta kohti BL-10:ä huomattavasti.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kopsaanpa tänne tuon mirasanen aikoinaan keräämän nimilistan ja päivittelin sitä, mitä edellisiltä sivuilta löysin:

JA-nimimerkki / WOT-nimi
Syöttöpiste / LJA25
Germanicus / Hortensius
Hauptmann / VonHaeften
Hereworth / marskinnyrkki
Jusu7 / JulleII
skode / skoideri (?)
Major Julli / Major Julli
mirasane / mirasane
Monipuolisenhuono / SchnelleJohan
MrMacmanaman / MrMacmanaman
Nebula / Hauptmann_Schwein
Stonewall / Vanjan_Surma
stunt cock / reems3000
Tiityy / RadarRat
Tinke-80 / tinke80
Wilderness / 1joju
fezr0 / Olpenator
Axbor Nocturne / Bosse2010
Jarvis / HellReiseri
Yakuza / Fofanov
VTVH / W_Beelsebub
Kaani / SnTnCd
Tadu / Taduuu

Jos nimi puuttuu listasta, niin laittakaa viestiä. Äkkiseltään tuli mieleen, että ainakin WoTissa Sonicer uupuu.
 
Viimeksi muokattu:

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kopsaanpa tänne tuon mirasanen aikoinaan keräämän nimilistan ja päivittelin sitä, mitä edellisiltä sivuilta löysin:

.
.
.

Jos nimi puuttuu listasta, niin laittakaa viestiä. Äkkiseltään tuli mieleen, että ainakin WoTissa Sonicer uupuu.

Laitoin YV:llä linkin kaikille Nebulan edellisessä viestissä mainituille siihen luomaani taulukkoon. Päivitelkäähän sinne omat vaununne. Ei pitäisi vaatia kirjautumista Googleen tms. Linkin saa pyytämällä, jos joku haluaa ja nimi ei ollut mainitussa listassa.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
SU-152. Kunhan liikkuvuuden saa tappiin teloilla ja parhaalla moottorilla, ei tuo ole ollenkaan niin kömpelö kuin monesti palstoilta saa lukea. Panssari on melko huono, mutta eipä tuolla hyökkäyksen kärkenä ole tarkoitus ollakaan. Grindaukseen suosittelen ehdottomasti 152mm DERP-haupitsia, nimimerkillä Tiger I pudotettu laakista. Kuitenkin myös paras 122mm kannattaa avata, sillä se puolestaan helpottaa ISU-152:n grindausta kohti BL-10:ä huomattavasti.

Itse myös tykkäsin erittäin paljon SU-152:sta juurikin tuosta liikkuvuudestaan johtuen, omaan näppiin kohtuullisen ketterä kärry. Olen molempia tykkejä käytellyt reilusti, mutta koen omaan pelityyliini tuon 122mm:sen paremmaks sillä tuo antaa hieman anteeksi omat taidot, alhaisen fps:n sekä lagin. Tällä hetkellä 6.2sek vie lataus joten ei tarvitse kytätä sitä kaikkein parasta osumaa. 152mm:stä käyttäessä olen käyttänyt myös pääosin sirpaletta, mutta 8-9 peleihin joutuessani saattanut turvautua ontelokranaatteihin joita pyrin pitämään n. 5kpl mukana joka kerralla, kultaa tähän en käytä vaan kylmästi pelirahnaa. Myönnän että 152mm:llä on erittäin hauskaa täräytellä oman ja alemman tierin vaunuja, kunhan osuu, muuten seuraavat ~14sek tulevat olemaan ankeita.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
gubo huudettu.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Golf Uniform Bravo Oscar! Muista ensi kerralla Julle :D "Ei vittu mitä paskaa nää nimet."

Ei, mutta kiitokset kaikille hyvistä matseista! Tuli toki tappioita, mutta laskujeni mukaan voittoja enemmän!

Tästä on hyvä jatkaa!

Tosiaan, itse olen seuraavan kerran maanantaina perinteisesti klo22 jälkeen linjoilla komppaa varten.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Hyvät matsit oli kyllä, niin 7vs7, komppa kuin platatkin. Kompissa taisi olla luokkaa 5-2 saldo. Voitettiin jopa hienosti se Lakeside ilman Jusua, toki Jusun opein, eli kahden TD:n tulppa solaan, skoutti keskelle ja hevit vyörytti kaupungin läpi. Itsekin pystyi nyt parempaan peliin, otin XVM:n pois ja fps nousi ~22 -> 40, mikä kyllä helpottaa pelaamista paljon. Koitan asentaa pelkkää minimap-modia, jos saisi fps:n pysymään yli 30. Grafiikat on jo vedetty alimpaan asetukseen.

Sitäpaitsi aika moni kuski alkoi olemaan pikkuhönössä joten tiedä mihin selvinpäin pystyttäisiinkään :) Ainakin kirjoittamaan gubon oikein alle kolmella yrityksellä ...
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Kiitoksia porukalle eilisistä matseista! Ensimmäiset matsit itselle ja paljon tuli oppia ja onhan tuo kompassa pelaaminen ihan eri meinikiä randomeihin verrattuna. Tarvii vaan laajentaa tuota VI ja VIII kalustoa niin on helpompaa vaikka T150 toimikin suhteellisen hyvin.

Niin ja nimimerkki tarvinee myös laittaa mietintään kun sitä tavaamista kuunteli :D Loppujenlopuksi se Sentenced ilman E:tä kelpasi viestiaakkosia paremmin :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös