Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 324 696
  • 6 498

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
No mutta kiitos!

Heh, joskus kritiikkiäkin on otettava vastaan. Täytyy sanoa että hallimusiikissa on todella tultu jonkin verran alaspäin tämän kauden aikana. En ole sellainen kaveri että jaksan kuunella kovinkaan paljoa dance- ja konemusiikkia. Jotenkin tuntuu että tällainen genre on ottamassa entistä enemmän jalansijaa hallitapahtumassa? Missä on Peer Günt? Motörhead? HC-Punk voisi myös toimia.
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heh, joskus kritiikkiäkin on otettava vastaan. Täytyy sanoa että hallimusiikissa on todella tultu jonkin verran alaspäin tämän kauden aikana. En ole sellainen kaveri että jaksan kuunella kovinkaan paljoa dance- ja konemusiikkia. Jotenkin tuntuu että tällainen genre on ottamassa entistä enemmän jalansijaa hallitapahtumassa? Missä on Peer Günt? Motörhead? HC-Punk voisi myös toimia.
Viestissäsi oli melkoisen paljon enemmän informaatiosisältöä kuin tuossa aiemmassa. Palautteen antaminen on siis jopa suotavaa, mutta "voi VMP" tyyppiset huutelut eivät vaan auta oikein ketään.

Musiikkilinjaa ollaan tosiaan pyritty uudistamaan maailman menoon sopivaksi. Tarkoituksena on ollut kuitenkin säilyttää Backseatit ja muut helmet mukana listoilla. Se, että kaikkien korviin ei uudempi musiikki istu nyt eikä viikon päästä, on täysin selvä asia. "Kaikkia ei voi miellyttää", kai.

Toiveita on myös pyritty ottamaan vastaan avoimin mielin. Esimerkiksi ensi torstaina soi takuuvarmasti Backseat; todennäköisesti kahden pelikatkon ajan. Jos ja kun muita ykkösnyrkkejä on jätetty liian vähälle huomiolle, voi niitä toivoa täällä tai vielä mielummin twitterin puolella (@mylbeee). Pelkkää kasarirokkia en aio soittaa, kuten jossain on yhä tapana, muttei sitä ole tarkoitus unohtaakaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Palautteen antaminen on siis jopa suotavaa, mutta "voi VMP" tyyppiset huutelut eivät vaan auta oikein ketään.
Nyt kun suora palautekanava on käytössä, niin yksi asia on vaivannut minua jo vuosikausia.
Mihin on soittolistalta hävinnyt wanha kunnon...

Kai Hyttinen - Dirlanda

Tiedän kyllä, että Dirlanda soi ympäri hallia voitetun pelin jälkeen (onko ihan vakio?). En tiedä olenko sitten niin "wanhaa koulukuntaa", mutta mun mielestäni Dirlandalle on vain ja ainoastaan yksi oikea soittoaika, -tapa ja -paikka.

Mun mielestäni ottelutapahtuman musiikit pitäisi soida seuraavasti: maksetut mainokset pyritään ajamaan siten, että ottelun viimeisellä kymmenminuuttisella ei niitä tarvitsisi enää soittaa. AINA kun TPS johtaa ottelua aikavälillä 50:00-60:00 - lähes poikkeuksetta jokaisella pelikatkolla soitetaan pelkästään Dirlandata. Korostan vielä: AINOASTAAN silloin KUN TPS johtaa ottelua viimeisen kymmenminuuttisen aikana!

Tälläkin palstalla ainakin osa kirjoittajista/nykyisen kannattajakatsomon jäsenistä ovat sen verran nuoria, että he eivät osaa arvostaa tuota perinnettä. Siinä vain on jotain taikaa - sellaista karnevaalitunnelmaa ei luoda millään danspangstylella (:P), Macarenalla, Bailandolla eikä edes Peer Güntillakaan. HIFK ja hockeyrock kuuluvat yhteen kuin HK:n Sininen ja Turun Sinappi - aivan vastaavasti TPS ja Dirlanda kuuluvat yhteen! Tykkäsi siitä tai sitten ei!

"Paska haisee ja balalaika soi = TPS:n peli kulkee ja Dirlanda soi"

Soittakaa lähes mitä tahansa muuta koko ottelun ajan, mutta palauttakaa Dirlanda niihin otteluiden viimeisiin kliimaksihetkiin. Jos tuo viimeiset 10min tuntuu liian pitkältä ajalta, niin edes viimeiset 5min - tai paremminkin... viimeisen SM-liigan mainoskatkon jälkeen loppuvihellykseen saakka. Mun mielestäni vain tuo Dirlandan soitto ottelun loppuhetkillä kuuluu samaan sarjaan kuin TPS:n maalilaulu tai vierasjoukkueen jäähybiisi - kuuluvat erottomattomana osana itse ottelutapahtumaan.

Erkki Liikanen - Maali Se On Hunajata
Ray Charles - Hit The Road Jack

Tuli muuten samalla mieleeni kysäistä: onko Sandstormilla joku erityinen soittoaika/-paikka? Joku hämärä muistikuva mulla on, että aikoinaan hallilla tiesi tasan tarkkaan mitä seuraavaksi tapahtuu, kun Sandstorm alkoi soida. Aloittaako se erätauot vai mitä?

Darude - Sandstorm

Perinteitä, perinteitä...
 

Mylbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
maksetut mainokset pyritään ajamaan siten, että
Pyrkiä saa aina, mutta mainosten massiivisen määrän, ja pelikatkojen satunnaisten esiintymien vuoksi kaikki pyrkimykset mainosten suhteen ovat tuhoon tuomittuja. Toisin sanottuna: toisinaan erän mainokset on ajettu kymmenen minuutin pelin jälkeen, toisinaan niitä joudutaan ajamaan vielä erätauollakin.

Mun mielestäni vain tuo Dirlandan soitto ottelun loppuhetkillä kuuluu samaan sarjaan kuin TPS:n maalilaulu tai vierasjoukkueen jäähybiisi - kuuluvat erottomattomana osana itse ottelutapahtumaan.
Ehdoton sama tähän, PAITSI että näen Dirlandan aseman hieman toisin. Mielestäni se on voiton merkki, ei melkein-voiton. Mielestäni olisi inhottavaa soittaa Dirlandata, kun peliä on jäljellä 10 min tilanteen ollessa 4-3, ja voitto ei ole mitenkään varma. Vastustaja nousee rinnalle, ja vieläpä jatkoajalla voittoon, ja Dirlanda tuntuu yhtä tyhmältä kuin maalibiisin soittaminen tilanteessa josta ei tullut maalia, mutta jossa maali oli kuitenkin todella lähellä.
Toki jos peli on 5-1, ja peliä on vain vähän jäljellä, voidaan Dirlandata paukuttaa menemään jo ennen päätössummeria. Näin ollaan myös tehty ainakin kerran tällä kaudella.

Onko Sandstormilla joku erityinen soittoaika/-paikka?
On kyllä. Sandstormia käytetään nykyään rankkarikiplailun taustamusiikkina. Ennen wanhaan se oli ainakin jonkin mainoksen taustamusiikkina.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kiitos vastauksestasi! Viestissäsi on erittäin paljon mielenkiintoista asiaa.
Kommentoin (toistaiseksi) kuitenkin ainoastaan tätä kohtaa.
Toki jos peli on 5-1, ja peliä on vain vähän jäljellä, voidaan Dirlandata paukuttaa menemään jo ennen päätössummeria. Näin ollaan myös tehty ainakin kerran tällä kaudella.
Esimerkkinä käytän ottelua TPS-KAL (20.11.2012). Tilanne oli ajassa 49:07 (50:00) 6-2, ajassa 50:38 7-2 ja ajassa 51:24 7-3. Kuitenkaan Dirlandata ei tuossa matsissa soitettu ennen loppusummeria. En osaa sanoin kuvailla kuinka helvetin pettynyt mä olin tuolloin. Olin jo kertonut ja kuunteluttanut biisiä etukäteen ulkomaalaiselle vieraallenikin, joka oli elämänsä toista kertaa TPS:n matsissa. Ehkä mä sitten vain muistelen niitä TPS:n kultaisia vuosia, jolloin viimeisellä kympillä TPS johti Ässiä 5-2 ja joitain jyppejä, kalpoja ja saipoja enemmänkin. TPS:n peli kulki, viimeisellä kympillä Dirlanda soi ja yleisö nautti.

Noh, tämä on vain pikku yksityiskohta ottelutapahtumiin. Hienoa kuitenkin kuulla, että asia on tiedossa ja linja on yhtenäinen. Dirlandan pitää kuitenkin olla se TPS:n, Turkuhallin, turkulaisten perinne. Viesti vastustajille: tänne on aivan turha tulla pisteitä/voittoja hakemaan. Ehkäpä joukkueen esitykset eivät ole antaneet meille viime aikoina riittävästi syitä jakaa tuota viestiä vastustajille?
On kyllä. Sandstormia käytetään nykyään rankkarikiplailun taustamusiikkina.
Ehkäpä tässä on syy, miksi en ole Sandstormia niin useasti enää kuullutkaan. En ole nimittäin koskaan nähnyt livenä rankkarikilpailua - pari kertaa on ollut uhkana, mutta olen aina onnistunut olemaan juuri ratkaisevalla hetkellä jo hallin baarissa... Mulle 65min tasapeli on edelleen tasapeli!
Ennen wanhaan se oli ainakin jonkin mainoksen taustamusiikkina.
Aah... legendaarinen GANTin mainos! :)
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On Dirlanda soinut tälläkin kaudella jo ennen pelin päättymistä. Satuin kiinnittämään asiaan huomiota siksi, että minun muisteluissani Dirlanda on soinut perinteisesti voitetun ottelun jälkeen, ei ennen pelin päättymistä. Nämä muistot ovat tuosta n. 10 vuoden takaa. Varmaan on soinut pelin aikanakin ennen wanhaan, mutta minunkin mielestäni sitä kannattaa käyttää säästeliäästi juuri joissain murskavoitoissa ja silloinkin ihan pelin lopussa + voittopelin jälkeen tietysti. Olihan tuossa välissä aika, jolloin koko kappaletta ei enää soitettu lainkaan. Mustaa ja valkoista taisi jossain vaiheessa "korvata" Dirlandan voittopelin loppumusiikkina.

Mielipidejuttuja toki.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
On Dirlanda soinut tälläkin kaudella jo ennen pelin päättymistä.
Hienoa, jos näin on ollut! Itse vain en ole kuullut (joka rassasi/rassaa todella paljon).
Satuin kiinnittämään asiaan huomiota siksi, että minun muisteluissani Dirlanda on soinut perinteisesti voitetun ottelun jälkeen, ei ennen pelin päättymistä. Nämä muistot ovat tuosta n. 10 vuoden takaa.
On ehdottomasti soitettu jo ennen päätössummeria! (Murska-) Voitto-otteluiden ehdoton kliimaksi. Nämä muistot ehkä ~15-20 vuoden takaa.

Kun mainitsin tuosta "vaivannut minua jo vuosikausia" niin tarkoitin hyvin pitkälti tuota mestaruuskevättä 2010. Nyt kun tarkemmin asiaa pohdin, niin taisin missata juuri nuo selvimmät matsit (31.03. TPS-LUK 5-0 ja 19.04. TPS-JYP 6-1). Ymmärrettävistä syistä noissa tiukemmissa matseissa ei Dirlanda soinutkaan.
Varmaan on soinut pelin aikanakin ennen wanhaan, mutta minunkin mielestäni sitä kannattaa käyttää säästeliäästi juuri joissain murskavoitoissa ja silloinkin ihan pelin lopussa + voittopelin jälkeen tietysti.
Juuri näin - täysin samaa mieltä! Kahden maalin johto viimeisellä vitosella pitäisi kuitenkin riittää tähän.
Olihan tuossa välissä aika, jolloin koko kappaletta ei enää soitettu lainkaan. Mustaa ja valkoista taisi jossain vaiheessa "korvata" Dirlandan voittopelin loppumusiikkina.
Ehkä tämä on juuri se ajanjakso, joka on vaikuttanut niin voimakkaasti mielipiteeseeni?
Mielipidejuttuja toki.
Tästä olemme eri mieltä!

Lätkämatsissa pitää olla tiettyjä "pyhiä" juttuja - asioita joihin ei kosketa. TPS:n kohdalla "Maali Se On Hunajata" (maalilaulu), "Hit The Road Jack" (vastustajan jäähy) ja "Dirlanda" (voitto-ottelu) pitäisivät ehdottomasti olla sellaisia.

Totta kai minkä tahansa organisaation pitää pystyä uudistumaan, jos homma ei yksinkertaisesti toimi. Toisaalta uusi (vähänkään johtavaan/itsenäiseen asemaan valittu) työntekijä pyrkii aina tuomaan oman kädenjälkensä työtehtäväänsä. Näin sen pitää ollakin. Mutta... mielestäni yksikään työntekijä ei voi olla organisaatiotaan suurempi.

Eli eli... mielestäni TPS:n organisaationa pitäisi antaa uudelle DJ:lle/MC:lle/kotiotteluiden musiikkivastaavalle/whatever kohtuullisen vapaat kädet toteuttaa ottelutapahtuma omien valintojensa ja mieltymystensä mukaisesti. "Kuuntele yleisöä, kuuntele asiakkaita, muista mainostajat" - joku tällainen pitäisi olla ohjenuora. Tähän pitäisi vain ehdottomasti lisätä parit suuntaviivat: "Maalilaulu, vastustajan jäähylaulu ja voittolaulu pitää pysyä perinteisinä - älä JUMALAUTA mene muuttamaan niitä!".

Onhan se Dirlanda vähän helvetin juntti biisi - en mä sitä ole missään vaiheessa kieltämässäkään. Mutta eipä tuo TPS:n maalilaulukaan niin hirvittävän "trendikäs" ole. Mutta silti ne ovat sellaisia juttuja, joihin ei *PRKL* pitäisi koskea iki-kuuna-päivänä. Ne ovat meidän juttumme. Niiden tahdissa ollaan koettu unohtumattomia elämyksiä, niiden tahdissa ollaan voitettu mestaruuksia... Älkää ikinä viekö niitä elementtejä pois meiltä!

Eipä tuo nykyisen "kotijoukkueeni" SC Bernin maalilaulukaan mikään äärettömän trendikäs ole.
Tuo mieleeni ennen kaikkea Rauman - ja Rauma on sentään paska paikka!

SCB - Final Countdown

Mutta joka tapauksessa muistan aina, että mikä minä olen heitä arvostelemaan. Final Countdown on SCB-kannattajien juttu - ollut jo vuosikausia - he ovat takuuvarmasti kokeneet unohtumattomia elämyksiä tuon Europen sukkahousuheavyn soidessa. Suotakoon se heille!

Muistan edelleen kuinka pari vuotta sitten sain ihan oikeasti kaivamalla kaivaa ulos, mikä on se SCB:n "virallinen" kannatuslaulu - heidän "Tepsi tekee kohta maalin". Aavistuksen verran sitä jopa hävettiin (?) soittaa mulle - joillekin se saattaa kuulostaa jopa aavistuksen nololta? (kuten Dirlanda turkulaisille?)

SCB - Bärn I Ha Di Gärn

Biisin sanat (tekstitettyinä) olivat ensimmäinen kosketukseni sveitsinsaksaan (Schwiitzerdütsch) - saksaa osaavat varmasti huomaavat, että sillä ei ole paljoakaan tekemistä "oikean" saksan (Hochdeutch) kanssa.
Koodi:
Bärn! Bärn! Bärn! I ha di gärn!      (Ich habe dich gern!)
Bärn! Bärn! Bärn! I bi di Fan!       (Ich bin dein Fan!)
Bärn! Bärn! Bärn! Du bisch mi Stärn! (Du bist mein Stern!)
Bärn! Bärn! Bärn! I ha di gärn!      (Ich habe dich gern!)
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vieraista huutelen sen verran, että mikä mahtoi olla vierasjoukkueen jäähymusiikkina ennen nykyistä? Siitä minä pidin. Joku urkuinstrumentaali se oli, paljon parempi ja omaperäisempi kuin nykyinen kliseiden huippu.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Vieraista huutelen sen verran, että mikä mahtoi olla vierasjoukkueen jäähymusiikkina ennen nykyistä? Siitä minä pidin. Joku urkuinstrumentaali se oli, paljon parempi ja omaperäisempi kuin nykyinen kliseiden huippu.

Mitään urkuinstrumentaalia en tähän hätään muista, mutta olen tainnut aikaisemmin itsekin kirjoitella tästä aiheesta tänne. Yksi vierasjoukkueen jäähybiisi kuitenkin meni jotenkin "kukas se siellä orrella istuu, orrella istuu, orrella istuu...", tai jotain sinne päin. Biisin virallista nimeä en kyllä osaa sanoa. Niin hyvää nostalgiaa joka tapauksessa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
No mutta kiitos!

Soooori, palaute tuli nopeesti hallilta ja pikkuisen "pikaistuksissa". Närkästyminen johtui siis siitä että olen vuosien saatossa tottunut siihen että hallilla/halleissa soi enemmänkin rockahtavampi musiikki kuin esim.rap tai disco mikä eilen soi.. Naapurikaverin sanoin, rap kuuluu enemmänkin korismatseihin kuin lätkähalliin ja siitä olen täysin samaa mieltä. Omia mielipiteitähän nämä vaan on ja pahoittelut niille jotka pitää enemmän rapista kuin rockista. Kolmanteen erään vielä gangnam style niin mulla kyllä kiehui.. sori!
Toki on hienoa että katsojat/asiakkaat otetaan huomioon ja saa lähettää toiveitaan kesken matsin. Aina ei kuitenkaan kaikki uusi ole edistystä eikä tuo nyt tarkoita että vuodesta toiseen soi samat biisit joka kohdassa. Hra.Kettu tuossa jo mainitsikin asioista joista ei vaan voi luopua.
Koitan jatkossa kestää paremmin uuden soittolistan.. eiköhän se onnistu!

Pahoittelut vielä Mylbeelle, ei ollut mitään henk´kohtaista!
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Närkästyminen johtui siis siitä että olen vuosien saatossa tottunut siihen että hallilla/halleissa soi enemmänkin rockahtavampi musiikki kuin esim.rap tai disco mikä eilen soi..

Mielestäni tätä asiaa pitää nostaa ajoittain framille, tilanne on muuttunut vaivihkaa monessa hallissa. Pitkään mentiin niin, että ainoastaan Bluesin peleissä sai pyöritellä päätään "mielenkiintoisten" biisivalintojen edessä. Sama tapahtui joskus myös mestiksessä, mutta siellä ei varmasti ole kaikilla organisaatioilla vakituisia dj:tä tai muutakaan yleislinjausta.


Jäähalli (yleisenä käsitteenä) on kuitenkin ollut minulle aina se paikka, jossa vähintään musiikki on kunnossa. Se on itseasissa iso syy miksi kuuntelen rockia, 90-luvun alussa musiikin kulutus oli erilaista kuin nykyään. Vaikka itse ottelut ovat joskus täyttä kuraa, niin vähintään musiikki saa taisteluhengen päälle: "tämä perkele voitetaan vielä!"... En tiedä mikä on rap:n ja dancen funktio urheilussa, mutta ainakin itse yhdistän sen lähinnä nuorison (johon itsekin kuulun) juopotteluun/baarireissuihin & miksei juuri johonkin koripalloon!

Kasari voi tietysti olla liian yliampuvaa ja mahtipontista nykyään, mutta voihan sitä soittaa myös ysäriä tai 70-lukua...
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tavoite lienee se, että Mylbee soittelee pelkästään erätaulolla. Siihen menee varmaan vielä aikaa tovi. Itse vihaan tuota Hit the roadia, ja vaihtaisin sen välittömästi pois. Punkkia toki lisää.
 

besch

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vuosia takaperin, kun voitoista puhuttaessa tarkoitettiin mestaruuksia eikä yksittäisiä pelejä, voitto-otteluiden jälkeen hallilla ihmisten poistuessa soi Hunajata. Mielestäni perinne on päässyt joitain vuosia sitten loppumaan, vai olenko väärässä? Se oli perinteistä parhaita ja pitäisi ehdottomasti palauttaa.

Hunajata toki soi maalien jälkeen, mutta nimenomaan kokonaisuudessaan voitetun ottelun jälkeen jään tyhjennyttyä.
 

-TMA-

Jäsen
Musiikki HC TPS:n ottelutapahtumissa

Hienoa, että musikkilinjaus herättää keskustelua. Lisää vain rakentavaa palautetta, niin saamme tätäkin kehitettyä yhä edelleen. Heitän tähän väliin myös näkökulmaa näin järjestäjän näkökulmasta. Tarkoitus ei ole vetää linjaa suoraan kasarihevistä ja rockista hiphoppiin ja danceen, vaan pyrkiä luomaan halliin kokonaisuudessaan viihdyttävämpää ilmapiiriä sekä luoda paremmat puitteet kannustamiseen (ns. taputtamiseen). Esimerkiksi MM-kisoissa musiikkilinja oli huomattavasti kevyempää, mutta sopivilla biiseillä ja tahdeilla yleisö lähti paremmin kannustukseen mukaan, kun niitä käsiä voikin yhtäkkiä taputtaa tietyn biisin mukaan. Tässä valitettavasti moni rock-biisi epäonnistuu.

Itse olen soittanut musaa lukuisia kausia niin salibandyssä (rock-linjalla) kuin myös Korisliigassa (hiphop-linjalla) eli ymmärrän myös eri urheilulajien vaikutuksen soitettavaan musiikkiin.

Uudistus ei ole aina edistys, mutta jotain musiikkilinjaukselle oli tehtävä. SM-liigassakin moni seura on jämähtänyt ehkä liikaa 80-luvulle, kun yleisö on siitä kasvanut ja jopa usein nuorentunut. Ymmärrän myös klassikoiden merkityksen esim. HIFK:n otteluissa tietyt biisit vain kuuluvat tapahtumaan ja ei meilläkään ole tarkoitus jäähy- tai maalibiisiä vaihtaa.

Musiikkimaun muuttuminen on muuten havaittavissa aika selkeästi myös pukukopissa. Jopa näiden neljän kauden aikana, kun olen ollut organisaation palveluksessa, niin kopissakin soitettava musiikki on siirtynyt melko rankasti rockista kevyempään suuntaan. Toivottavasti löydämme niin potentiaalisia uusia asiakkaita kuin myös vanhempia asiakkaitamme miellyttävän musiikkilinjan. Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että voit tosiaan asiaan vaikuttaa.

Ehdotuksia, kritiikkiä ja musatoiveita voi esittää täällä, twitterissä, facebookissa, sähköpostilla, yksityisviesteillä tai jopa kirjeillä toimistolle.

Älkää ihmeessä tyytykö nykytilanteeseen ja murisko viereiselle kaverille, jos ette ole siihen tyytyväisiä, vaan rohkeasti palautetta, niin voimme mahdollisesti ohjata musiikkia tiettyyn suuntaan. Täältä löytyy kuitenkin erittäin vahva luotto DJ Mylbeehen.

edit: sanankäänteitä viilailin
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Lähinnä kannattaisi fundeerata oma tyylillisesti ehyt musalinja seuralle ja toistaa sitä tappiin saakka. IFK on tämän oivaltanut ja on ylivoimaisesti liigan paras tässä asiassa. TPS yrittää kuulostaa teknopolkkineen välillä maajoukkueelta, välillä gay-discolta TuTon tyyliin ja välillä suomirockbaarilta. Oma identiteetti puuttuu täysin. Kaikille kaikkea on aina väärä vastaus.

Muistaa kannattaa myös, että jääkiekkoyhteisö on perinteisesti erittäin konservatiivista musiikin suhteen ja AINA alan kehityslinjoista 5-10 vuotta perässä ml. koppimusat. Eli ei liian vaikeita hakuja kehiin. Luotto perusarvoihin, joita classic rock, kasarimetalli, Mike Monroen tyylinen glampunk jne. ovat. Urbaanityylit olisivat mielenkiintoisia mutta istuvat lätkään melko huonosti. Perusasia muutenkin hallilla on muu kuin musa, joka hukkuu mainosten sekaan muutenkin.
 

Pyhä Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Semmoinen pyyntö olisi että voisiko Mustaa ja Valkoista vähentää taikka jopa poistaa soittolistalta kokonaan? Kaikki kunnia Kilvelle mutta se biisi vaan on sysip**ka.

Varsinkin vierasjoukkueen kannattajien juttuja sivukorvalla kuunnelleena ko. biisi aiheuttaa enemmänkin myötähäpeää siinä missä Hunajata aiheuttaa jonkinlaista ärtymyksen sekaista kunnioitusta TPS:aa ja sen perinteitä kohtaan.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Semmoinen pyyntö olisi että voisiko Mustaa ja Valkoista vähentää taikka jopa poistaa soittolistalta kokonaan? Kaikki kunnia Kilvelle mutta se biisi vaan on sysip**ka.

Varsinkin vierasjoukkueen kannattajien juttuja sivukorvalla kuunnelleena ko. biisi aiheuttaa enemmänkin myötähäpeää siinä missä Hunajata aiheuttaa jonkinlaista ärtymyksen sekaista kunnioitusta TPS:aa ja sen perinteitä kohtaan.

Onhan niitä huonompiakin kappaleita olemassa esim. Routasydän à la Sentenced. Eikä omaa joukkuetta kannustavien kappaleiden olekaan tarkoitus esittää vierasjoukkueen kannattajassa mitään positiivista reaktiota, tai näin minä ajattelen. Mitä enemmän ärtymystä, myötähäpeää tai vaikka pelkoa kappale vierasjoukkueen kannattajassa aiheuttaa, sinä enemmän sitä kannattaa soittaa. Muutenkin kyseistä kappaletta ei ole tänä vuonna tullut hallissa kuin silloin tällöin (ei edes joka pelissä) ja silloinkin ollut instrumentaaliversiona.
 

DANSKU

Jäsen
Semmoinen pyyntö olisi että voisiko Mustaa ja Valkoista vähentää taikka jopa poistaa soittolistalta kokonaan? Kaikki kunnia Kilvelle mutta se biisi vaan on sysip**ka.

Varsinkin vierasjoukkueen kannattajien juttuja sivukorvalla kuunnelleena ko. biisi aiheuttaa enemmänkin myötähäpeää siinä missä Hunajata aiheuttaa jonkinlaista ärtymyksen sekaista kunnioitusta TPS:aa ja sen perinteitä kohtaan.

Olen myös samaa mieltä. Kyseinen biisi on tosi rasittava ja uskomattoman huono. Ei jatkoon.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Mun mielestäni vain tuo Dirlandan soitto ottelun loppuhetkillä kuuluu samaan sarjaan kuin TPS:n maalilaulu tai vierasjoukkueen jäähybiisi - kuuluvat erottomattomana osana itse ottelutapahtumaan.
...
Perinteitä, perinteitä...
Näin vieraasta pöydästä huudeltunakin täytyy yhtyä näihin Kettuherran näkemyksiin. Vastustajan kannattajanakin kun menee vierasmatseihin tai katsoo kotona tv:stä, niin sitä odottaa kuulevansa näitä vastapuolen seuralauluja tai muita tunnusbiisejä. Ne ovat ihan yhtä lailla merkittävä osa ottelutapahtumaa kuin vaikkapa värit pelipaidassa ja logossa.

Hataria muistoja Hockey Nightin kautta nähtynä jo jostain 90-luvun puolivälin Jokerit-finaalisarjoista. Kahdesta pahasta Tepsin puolella piti tietenkin vähän olla, varsinkin viimeisillä minuuteilla pelikatkot kestivät aivan helvetin kauan aloituksiin kyyristymisineen ja pilkkimisineen, ja Dirlandaa soi taustalla...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Aah... jos sitä alkaisi viimeinkin olla vuosisadan flunssa selätettynä?
Hra.Kettu tuossa jo mainitsikin asioista joista ei vaan voi luopua.
- - - ei meilläkään ole tarkoitus jäähy- tai maalibiisiä vaihtaa.
Juuri näin! Pari muutakin "meidän juttua" voisi vielä vetäistä.

Ennen matsin alkua joukkuetta odoteltaessa... pimeässä hallissa Vangelis - Conquest Of Paradise on mitä parhainta odottelu-/nostatus-musiikkia. Ensimmäisen pelaajan ensimmäisten luistimenpiirtojen osuessa Turkuhallin jäähän Metallican - Enter Sandman. Sopivasti yhteenmiksattuina - aivan täydellinen yhdistelmä nostatusta ja kliimaksia. Mulla ei ole suoraan sanottuna hajuakaan, onko tämä edelleen tämän päivän kattaus, mutta tämän pitäisi myös olla jotain sellaista, josta vain ei voida luopua.

Vangelis - Conquest Of Paradise
Metallica - Enter Sandman

Joillekin nämä saattavat tuntua täysin typeriltä ja jopa lapsellisilta, mutta... kuten olen jo aiemminkin sanonut jossain muissa ketjuissa: perinteitä ei synny, ne pitää itse tehdä. Kylmät väreet kulkevat edelleenkin selkäpiitäni pitkin, kun muistelen mikä taistelu oli ~10 vuotta sitten Porissa. Jäälletulomusiikki yritettiin korvata jollain muulla. Myöhemmin alettiin soittaa live-versiota, kunnes Porissakin tultiin järkiin palaten siihen aitoon ja alkuperäiseen. Porilaiset voinevat vahvistaa kuinka tämä homma oikeasti meni. Touch And Go vain kuuluu Isomäkeen kuten [joku hassu sanaleikki].

Emerson, Lake & Powell - Touch And Go
Itse vihaan tuota Hit the roadia, ja vaihtaisin sen välittömästi pois. Punkkia toki lisää.
Onko sulla jotain parempaa ehdotusta? Itse olen joskus miettinyt mm. Klamydiaa...
"Pienen pojan elämää; ei enempää ei vähempää. Kaikkee kivaa tehdä on; mikä kielletään!"

Klamydia - Pienen Pojan Elämää

Punk-henkisestä ratkaisusta huolimatta ei ehkä sittenkään? Ei vain toimi. Ainakin mulle tulee pelkona se, että nimenomaan vastustaja saa tällaisesta tykityksestä hengen päälle. Mun mielestäni noissa ylivoimatilanteiden aluissa on vaan parempi vetää jotain lässyn-lässyn-biisejä tyyliin "Hit The Road Jack" = "Voi nyt kili ja se kuuluisa VITTU"
Hienoa, että musikkilinjaus herättää keskustelua. Lisää vain rakentavaa palautetta, niin saamme tätäkin kehitettyä yhä edelleen.

Älkää ihmeessä tyytykö nykytilanteeseen ja murisko viereiselle kaverille, jos ette ole siihen tyytyväisiä, vaan rohkeasti palautetta, niin voimme mahdollisesti ohjata musiikkia tiettyyn suuntaan. Täältä löytyy kuitenkin erittäin vahva luotto DJ Mylbeehen.
Ei liity suoranaisesti hallin musiikkitarjontaan, mutta... yksi asia, jota olen miettinyt ja kehitellyt jo vuosikausia.

Yksi kesäpäivä pitäisi uhrata siihen, että joku pelaaja, jolla on kunnon "hockeyfrilla" tyyliin Jarkko Hattunen tai Timo Salo... pitäisi viedä johonkin Paimion jäähalliin tai vastaavaan. Samaisella kuljetuksella mukaan myös ämpärillinen kiekkoja, videokamera, savukone, pari stroboa ja muutama spottivalo. Pari tuntia pimeän jäähallin estradilla yhdistettynä henkeensopivaan musiikkiin, hidastuksiin, lähikuviin ja valojen+varjojen kombinaatioihin voisi vaikka syntyäkin jotain.

Mustavalkoisessa videossa italialaistyyppistä - kuitenkin lätkähenkistä märkää hiuskuontaloa futispuolen nuoren Gigi Buffonin tyyliin ja pelkän harjoituspaidan (TPS-logolla - custom made vain videota varten) alla hieman hiestä kiiltävää, tiukkaa lihasta naisten makuun. Joku musiikkivideotyylinen nopealeikkauksinen ratkaisu vähän Youngbloodin intron henkeen screeneilla tykitettäväksi ennen kuin Conquest Of Paradise pamahtaa ämyreistä.

Youngblood - Intro

Samasta introsta voitaisiin irrottaa 20sec klippejä käytettäväksi vaikka tulevien matsien TV-mainoksiin.
20-30 vuotiaat naiset kun saadaan hallille, niin äijät kyllä seuraa perässä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä tuo Dirlandaa soittamattomuus ole ollut pelkästään Mylbeen vikaa, sillä kyseessähän on nimenomaan voittolaulu, joten kyllähän joukkueenkin pitäisi tehdä asian eteen jotain.

Kävisikö uudeksi jäähybiisiksi:
Chris Rea - Road to Hell
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vaikka yritän pysyä erossa tästä makuasiakysymyksestä, niin on pakko todeta että Enter Sandman alkaa olla aika puhkisoitettu kappale kun sitä tuntuu kuulevan joka toisessa jäähallissa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Vaikka yritän pysyä erossa tästä makuasiakysymyksestä, niin on pakko todeta että Enter Sandman alkaa olla aika puhkisoitettu kappale kun sitä tuntuu kuulevan joka toisessa jäähallissa.

Taitaa olla jonkun muun joukkueen homma vaihtaa, sillä Metallica pauhasi ensi kerran Tepsin sisääntulossa jo aikaisin 90-luvulla (korjatkaa jos väärässä.)

Toki jos korvaaja on mallia Raining Blood niin saatte hyväksyntäni.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Onko sulla jotain parempaa ehdotusta? Itse olen joskus miettinyt mm. Klamydiaa...
"Pienen pojan elämää; ei enempää ei vähempää. Kaikkee kivaa tehdä on; mikä kielletään!"

Olishan toikin ihan hauska, joskus aikanaan oli "kukas se siellä orrella istuu..." vastustajan jäähybiisinä.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy sen verran antaa kehuja, että mielestäni hauskasti keksitty soittaa Lordi-Would you love monsterman aina kun Anttila tekee maalin. Onko näitä "personoituja" kappaleita muita, vai onko tuo ainut?

Perinteiset Hunajata, Dirlandaa, Hit the road jack yms. pitää ehdottomasti säilyttää. Muuten ei ole niin väliä minkälaista musiikkia soitetaan, peliä minä nakkiareenalle menen katsomaan, enkä musiikkia kuuntelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös