Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 134 919
  • 710

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
En varmaan ole sen asian kanssa yksin, että minkään laitteen volume tahi muu asetus ei vaan voi olla 13, telkkarissa se olisi kyllä illalla paras äänenvoimakkuus kun 12 on vähän liian hiljainen ja 14 on sellainen että ajattelen sen häiritsevän puolisoa. Sitten kyllä sivuutan sen asian ja laitan volumeksi 14, laittakoon korvatulpat.

Et ole ainoa. Jos sattuu käymään vahinko, eli nopeasti kaukosäätimestä laitettu äänenvoimakkuus jää 13, otan nopeasti kaukosäätimen takaisin käteen ja nostan äänenvoimakkuutta pykälän verran ylöspäin.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tykkään hieroa / painella otsani aluetta monta kertaa päivässä. Otsani ei ole mitenkään kipeä tai niskat tai muut päänseudun alueet jumissa tms. Joku siinä kuitenkin aiheuttaa todella hyvää ja rentouttavaa tunnetta, parempaa kuin vaikkapa hartioiden tai pohkeiden tai milloin minkäkin hieronta, joko itse tai vaikka ammattilaisen tahosta. Onko minulla sitten kissan otsa kun tekisi mieli "kiehnätä" otsaa asioita vasten? Päivän päätteeksi sängyssä pistää silmät kiinni ja painelee otsaa! Huhhahhei se on ainakin toiseksi parasta mitä sinkkumies voi yksin illalla sängyssään tehdä käsilllään.

En myöskään pidä kuumasta ruoasta tai oikeastaan muiden mielestä sopivan lämpöisestä ruoasta. Ei mulla varmaan mikään todella huono maku & hajuaisti ole tai aivan neiti ole ja kaikki polttelee suussa, vaan mielestäni ei niin lämmin ruoka maistuu paremmalle kuin ns keskivertolämpöinen ruoka. Muut aina ihmettelee että ruokanihan on aivan kylmää, vaikka olen lämmittänyt sen täysin mieleni mukaiseksi. Jos maistan muiden "keskivertolämpöisiä" ruokia niin eivät ne polttele suussani mutta mulle ei ole vaan mielekästä jostain syystä syödä kuumaa ruokaa, vaan vain vähän lämmitettyä.

Oon myös aivan mestari löytämään elokuvien tai tv-sarjojen lopputeksteistä sen copyright ja vuosiluku -tekstin ja se on ainoa syy miksi katsoa lopputekstitkin - se pitää vain löytää. Ok, elokuvasalissa en jää tuota etsimään yksinäni koko salin lähdettyä pois.

Mielenkiintoisia juttuja kaikilla täällä, sitähän meinaa tuntea itsensä normaaliksi. Ilmoittautuuko kukaan kissapääksi, "jäähtyneen" ruoan ystäväksi. tai copyrightin etsijäksi?
 
Viimeksi muokattu:

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Pari vuotta sitten selailin vanhoja papereitani ja löysin lukion kurssitarjottimeni, rupesin funtsimaan että osaisinko suunnitella vielä opintosuunnitelmani kolmeksi vuodeksi, sen enempiä ajattelematta aloin ympyröimään kursseja tarjottimelta, se ei ollut kyllä aivan yksinkertaista kun piti muistella miten monta kurssia mitäkin ainetta piti käydä ja toisaalta monet kurssit menivät päällekkäin niillä jaksojen kurssitarjottimilla joten niitä usein vaihdella, pari tuntia siinä meni että sain kolmeksi vuodeksi kurssit jollain lailla järkevästi valittua.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Tämä ketjun otsikko voisi hyvin olla, että "mitä tapoja minulla on tms"
Itsellä tuo perinteinen tsekkaaminen, että onhan kahvinkeitin ja hella pois päältä, pesukoneen vesihana kiinni. Nämä pitää tietty tehdä moneen kertaan.

Uutena asiana mitä on tullut viime vuosina on seuraava.
Oon huomannut, että joissakin pikku jutuissa tulee mieleen joku jatkoajan nimimerkki. Tässä muutamia esimerkkejä.

Silloin joskus kun otan viskihuikan mun il capitano mukista, niin tulee mieleen nimimerkki Tqofe nautiskelemassa.

Aina kun radiosta soi Europen uusin kappale Not Supposed to Sing the Blues, mulla tulee mieleen Vanha Len ehkä jammailemassa sähkökitaralla jossain.

Kun Santiago Bernabeulla hoilataan Real Madridin kannustuslaulua, ajattelen myhäilevää Graingeria mielessäni.

Kai ajattelet myös nimimerkki Balrogia lukiessasi nyt-liitteen tv-uutisia ? xD
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Et ole ainoa. Jos sattuu käymään vahinko, eli nopeasti kaukosäätimestä laitettu äänenvoimakkuus jää 13, otan nopeasti kaukosäätimen takaisin käteen ja nostan äänenvoimakkuutta pykälän verran ylöspäin.

Mulla on sama. Useimmiten autoradion kohdalla äänekkyyttä säätäessä juuri 13 kuulostaisi sopivalta, mutten vaan voi jättää sitä siihen. 13 on epäonnennumero ja pyrin välttämään sitä kaikkialla. joskus nuorena junnuna mulle annettiin pelinumeroksi 13 kun niitä ei itse saatu päättää, mutta lähes kyynel silmäkulmassa koutsille parkuen sain sen vaihdettua numeroon 16.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Minä katson aina julkisella kulkuneuvolla liikkuessani kyseisen "yksilön" numeron. Esimerkiksi tänään matkustan linjalla 70V ja bussin ajoneuvonumero oli 65. Samaten lentokoneiden rekisteri on pakko saada tietää. Viime lomamatkalla lensin menolennon PH-BXP-yksilöllä ja takaisin tultiin PH-BXU:lla. Jostain lapsuuden jutuista tuokin on päälle jäänyt.
 

chubster

Jäsen
En koskaan laita herätyskelloa soimaan "tasan". Eli ei 5.00, ei 5.10, ei 5.15 jne.

Aina pitää olla hieman epämääräinen luku.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En koskaan laita herätyskelloa soimaan "tasan". Eli ei 5.00, ei 5.10, ei 5.15 jne.

Aina pitää olla hieman epämääräinen luku.

Tuntuupa tutulta. Pitipä ihan tarkistaa, että huomenna kellohan soi 9.06. Vastaavasti duunipäivinä puhelin pirahtaa 5.24. En tiedä mikä tuossa on, mutta itsekin kartan tasalukuja.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuntuupa tutulta. Pitipä ihan tarkistaa, että huomenna kellohan soi 9.06. Vastaavasti duunipäivinä puhelin pirahtaa 5.24. En tiedä mikä tuossa on, mutta itsekin kartan tasalukuja.

Sama vika. Tänä aamuna kello soi 7.11. Kymmenen aamuina kello on soinut 8.36. En minäkään osaa selittää syytä tuolle, mutta noin vain on.
 

scholl

Jäsen
Tuntuupa tutulta. Pitipä ihan tarkistaa, että huomenna kellohan soi 9.06. Vastaavasti duunipäivinä puhelin pirahtaa 5.24. En tiedä mikä tuossa on, mutta itsekin kartan tasalukuja.

Se tulee helposti vahingossa. Usein aamulla esim. voi siirtää herätystä tunnilla eteenpäin ja kun pimeässä niin tekee niin painaa helposti vahingossa väärää nappia, jolloin siirtyykin ensin minuutti kunnes tajuaa siirtää viereisestä napista tunnin. Seuraavan kerran kun asettaa herätyksen niin todennäköisesti jaksaa laittaa vain tunnit kohdalleen ja taas jos siirtää kelloa niin saattaa mennä väärin. Tai jos haluaa vain puoli tuntia lisää unta niin pitää minuuttinäppäintä jonkun aikaa pohjassa, jolloin se herätys juoksee jonkun määrän minuutteja eteenpäin. Ei noissa jaka kukaan laittaa tarkalleen, ellei mene julkisilla, jolloin on hyvin tarkasti laskettava, kuinka monta minuuttia aamulla voi allokoida suihkuun, pukeutumiseen, aamupalaan jne. ilman, että myöhästyy jostain dösästä tai muusta kulkuneuvosta. Autolla liikkuvilla ei ole väliä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En koskaan laita herätyskelloa soimaan "tasan". Eli ei 5.00, ei 5.10, ei 5.15 jne.

Aina pitää olla hieman epämääräinen luku.

Täällä sama myöskin.

Olen välillä etsinyt kännykkään, jota siis herätyskellona pidän, softaa jolle voisi antaa "aikavälin" josta se arposi herätysajan.
Eli arkena voisin laittaa vaikkapa "0651-0711" ja tuolta väliltä se sitten arpoisi milloin soittaisi.
Olisi takuuvarma hittisovellus!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Aina pitää olla hieman epämääräinen luku.

Näköjään en ole ainoa "hullu" täällä. Tasaluvun voin asettaa herätykseen vain vapaapäivinä, muulloin aika on "sattumanvaraisen epämääräinen". Sama homma on myös mikron kanssa, ikinä ei tasaminuuttia viitsi tuohon asettaa.

Toinen "hulluuden" piirre on välttää liikaa tiettyjen rutiinien syntymistä. Säännöllisesti käyn varmaan 5-6 eri kaupassa hakemassa safkat ja kaljat, duuniin tulee mentyä parilla eri sporalinjalla tai metrolla helppoudesta tai matka-ajasta välittämättä ja mitä näitä nyt on.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näköjään en ole ainoa "hullu" täällä. Tasaluvun voin asettaa herätykseen vain vapaapäivinä, muulloin aika on "sattumanvaraisen epämääräinen". Sama homma on myös mikron kanssa, ikinä ei tasaminuuttia viitsi tuohon asettaa.

Menee jo tylsäksi muiden toistamiseksi, mutta tuskin ketjua pilaa jos mainitsen myös kuuluvani samaan jengiin.

Esim. tänään oli kello soittamassa 8.01, ei tosin tarvittu kun heräsin kivasti vähän ennen kuutta. Duuniaamuina kello soi usein esim. 6.21 tai 7.09 jne. Aika on täysin sattumanvarainen mikä nyt mieleen tulee, mutta ei koskaan ns. tasaluku.

Yritin saada mieleeni jotain mitä vain minä tekisin, mutta tuskin sellaista erikoisuutta omasta varastostani edes löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuskin sentään aivan ainutlaatuista, mutten muitakaan harrastajia tunne.
Pitkillä ja tylsillä ajomatkoilla yritän muodostaa mahdollisimman pitkän nimen tai sanan edessä olevan tai vastaantulevan auton rekkarista. Esimerkiksi ERB-123 on Serbia tai mieluummin vaikkapa Edgar Rice Burroughs.

Väsyneenä en ratin takana onneksi laske lampaita, vaan vastaantulijoita. Loppulukema saattaa olla 256, joista rekkoja 16, asuntoautoja 8, busseja 12, pakuja myös 12 ja loput 208 henkilöautoja. Värijakauma: punaisia 64, valkoisia 32, mustia 78, sinisiä 49 ja loput epämääräisiä.
Kyllähän sen autoilun voi tehdä vielä paljon hankalammaksikin, mutta onhan tämä melko hyvä alku?!
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee jo tylsäksi muiden toistamiseksi, mutta tuskin ketjua pilaa jos mainitsen myös kuuluvani samaan jengiin.

Hah. Pelottavan yleistä tämä herätyskellon kanssa räplääminen on. Itse aloitin tämän joskus 10-12 vuotiaana siitä syystä kun olin ärsyyntynyt mutsin herättättämiseen. Eli kun mutsi laittoi herätyksen klo 7.00, niin itsellä se oli 6.50-6.59. Ehkä enemmän "avautui" -ketjun kamaa, mutta tuo sama tapa on näköjään jäänyt vielä itselleni päälle vaikkei kukaan ole enää kylkeen potkimassakaan. Ja jos joskus sellainen vahinko pääsee käymään, niin herään aina muijaa aikaisemmin.

Kadulla kävellessä tulee väisteltyä kaivojen kansille astumista. En tiedä miksi, mutta loikkaan aina niiden yli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kadulla kävellessä tulee väisteltyä kaivojen kansille astumista. En tiedä miksi, mutta loikkaan aina niiden yli.

Ei välttämättä mitenkään huono metodi, ainakaan jos on liikkeellä jossain Etelä-Euroopassa. Minulle kävi Espanjassa aikoinaan siten, että kävelin kaikessa rauhassa kadulla kunnes seuraava askel olikin tavallista syvempi. Rysähdin nimittäin osittain kaivon kannen läpi. Onneksi kansi ei kokonaan pettänyt, tai olisin vajonnut syvyyksiin viemäreihin, mutta toinen jalkani mätkähti äkisti läpi kaivonkannesta.

Samalla meni polvi hieman vituiksi ja vertahan siitä sitten alkoi valumaan. Onneksi oli jäykkäkouristusrokotus voimassa, en olisi ehdottomasti halunnut mitään ylimääräistä oiretta saastaisesta kaivonkannesta.

Tästä huolimatta en silti välttele kaivonkansia, ainakaan Suomessa. Ehkä pitäisi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minäkin kuulun tasalukujen välttelijöihin herätystä asettaessani. Myöskään vitoseen aika ei saa koskaan päättyä. Viime aikoina kello on soinut aina 5.29. Yhdeksikköön päättyvät on aina hyviä, samoin kuutoset yleensä, mutta 16 ei käy. 26 on hyvä, 36 ei niin hyvä. 46 on taas ok mutta 56 ei oikeastaan koskaan. Sitten minuutit riippuvat myös tunnista. Esimerkiksi 7.47 on hyvä aika laittaa herätys, mutta 6.47 ei - silloin siirrän suosiolla sen pari minuuttia eteenpäin saadakseni 6.49. 11 on aina hyvä minuuttiluku, 21 samaten mutta 31 ei, sen kierrän kaukaa. Älkääkä kysykö miksi, sen vain tietää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minäkin kuulun tasalukujen välttelijöihin herätystä asettaessani. Myöskään vitoseen aika ei saa koskaan päättyä.

Entinen työkaveri on samanlainen. Tai siis en tiedä onko herätysten kanssa, mutta muuten välttelee nollaan ja vitoseen päättyviä kellonaikoja viimeiseen asti. Meidän piti dokumenttiversioita tehdessämme nimetä ne tietyn kaavan mukaan, jossa viimeisenä tuli tallennuksen kellonaika. Tällä työkaverilla se ei koskaan ollut nollaan tai vitoseen päättyvä, ja aina muisti tulla kysymään, että onhan tuo kellonaika minuutilleen oikein, jos itse laitoit nollan tai vitosen viimeiseksi.

Pelaan usein vessassa istuessani Wordamentia. Jätin saunomiset tyystin saunomatta vuonna 2011. Kirjoitan usein täyttä offtopicia, mutta näillä viimeisillä riveillä vältin sen tämän viestin osalta.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Tätä ketjua lukiessa tuleekin nyt mieleen, että taidan olla ainoa palstalainen, joka laittaa herätyskellon AINA joko nollaan tai vitoseen päättyvään lukuun. Numerot 1-4 ja 6-9 eivät tule missään tapauksessa kuuloonkaan!

Joko minä siis olen sairas, tai sitten te olette sairaita, itse sanoisin jälkimmäisen, eli te.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tätä ketjua lukiessa tuleekin nyt mieleen, että taidan olla ainoa palstalainen, joka laittaa herätyskellon AINA joko nollaan tai vitoseen päättyvään lukuun. Numerot 1-4 ja 6-9 eivät tule missään tapauksessa kuuloonkaan!

Joko minä siis olen sairas, tai sitten te olette sairaita, itse sanoisin jälkimmäisen, eli te.

Ja pyh, kuulun samaan kerhoon. Ei tuollaisia minuutteja jaksa ruveta ränkläämään vaan herätys on aina 0 tai 5 päättyvä kellon aika ja herätyksiä laitetaan kaksi per aamu, viiden minuutin välein.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herätys laitetaan puhelimeen joko tasatunniksi tai puoleksi. Ja sitten toki torkutetaan (9min välein hälytys, laittaisin 15min välein, mutta en ole löytänyt sitä säätöä mistään vielä) 1h-2h ennenkuin noustaan ylös. Tuskin kukaan muu torkuttaa noin tolkuttomasti?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei tuollaisia minuutteja jaksa ruveta ränkläämään
Eihän niitä ränklätäkään. Ne vain laitetaan oikein, koska jos ne eivät ole kohdillaan niin jotain pahaa tapahtuu.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tuskin kukaan muu torkuttaa noin tolkuttomasti?

Arkiaamuisin aina 30-40 minuuttia. Yksi kännykkä soi klo 6:50 ja siinä on torkutus kymmenen minuutin välein. Toinen kännykkä soi 7:20 ja sen soitosta tietää, että on aika nousta ylös. Joskus menee puoli kahdeksaan, että jaksaa herätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös