Uusi kännykkä

  • 1 252 432
  • 5 800

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaimo tarvitsisi uuden luurin, kun vanha HTC Wildfire alkaa vedellä viimeisiään. Toiveissa kuulemma on edelleen Android -luuri, abaut samaa kokoluokkaa (eli ei järkyttävästi isompi tuosta). Mitkäs luurit tällä hetkellä täyttävät nuo kriteerit. Koitin ehdotella Nokian/HTC:n uusia Win8 -luureja. Mitäs argumentteja voisi käyttää, jotta saisi vaimon tuommoisesta innostumaan ja onko niissä tarjolla "ei niin järettömän suurella" näytöllä varustettuja malleja?

Eipä ole Lumia 800 koolla pilattu ja ominaisuuksiin nähden myydään parhaillaan pilkkahintaan.
 

J.Petke

Jäsen
Eipä ole Lumia 800 koolla pilattu ja ominaisuuksiin nähden myydään parhaillaan pilkkahintaan.

Saatko sinä näistä jotain provikkaa?

Sonyn mallien muotoiluun olen kyllä itse ihastunut. Tyylikkäitä, hieman erilaisia puhelimia. Vielä kun Sony saisi nyt kilpailijan Galaxy S3:lle niin voisi pistää itsekin harkintaan.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saatko sinä näistä jotain provikkaa?

Sonyn mallien muotoiluun olen kyllä itse ihastunut. Tyylikkäitä, hieman erilaisia puhelimia. Vielä kun Sony saisi nyt kilpailijan Galaxy S3:lle niin voisi pistää itsekin harkintaan.

Mitään provikkaa ei tule. Itse hommasin tuon työluuriksi juuri ennen kuin hinnat tippuivat nykyiseen tasoon ja totesin jo silloin, että onpa hintaisekseen hyvä luuri.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kannattaa tarkistaa Sonyn mallistoa, sieltä löytynee oikean kokoinen Android malli.

Jea, tuolta näyttääkin löytyvän juurikin sopivia vaihtoehtoja. Jäi koko Sonyn mallisto kahlaamatta lävitse.

Eipä ole Lumia 800 koolla pilattu ja ominaisuuksiin nähden myydään parhaillaan pilkkahintaan.

Tää perhe taitaa kumminkin jäädä odottelemaan vielä hetken Android -leiriin. Katsotaan sitten kun oma luuri tulee vaihtaa. Vaimo ei kuulemma halua/jaksa opetella taas uutta käyttistä luuriin, kun on ollut Androidiin sen verran tyytyväinen.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Olisi tarkoituksena ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi uusi puhelin, vaikka vanha Nokian 5230 pelittääkin vielä ihan hyvin. Tosin olen huomannut, että takuuajan rauettua aikaisempiin Nokian puhelimiini on tullut kaikenlaista pikkuvikaa. Ja tuosta 5230 loppuu takuu parin viikon päästä.

Tarvitsisin oikeastaan ihan ehdottomasti sellaisen roiske- ja pölysuojatun mallin, sillä nykyinen opiskelupaikka ja tulevat harjoittelu- sekä työpaikat, ja miksei myös vapaa-ajan harrastukset, sitä vaativat (runsaasti maastossa oloa). Ja siis ainakin jonkunlainen älypuhelimen se saisi olla, että saan muutamat tarpeelliset sovellukset myös uuteen puhelimeen käyttöön.Puhelimessa tulisi olla myös mahdollisimman selkeä navigaattori/GPS. Akkukin saisi kestää mahdollisimman hyvin, jottei joka välissä tarvitsisi latailla.

Netin ihmeellisestä maailmasta olen löytänyt kaksi kukkarolleni sopivaa vaihtoehtoa, Samsung Galaxy Xcoverin sekä Sony Xperia Activen. Onko jollain kokemuksia em. malleista tai onko jollain heittää vielä parempi tarjous pöytään? Niin, ja lisätään vielä, että itselläni on aina ollut Nokia, mutta nyt en Nokialta tällaista hardcore-käyttöä kestävää puhelinta löytänyt.
 
....

Netin ihmeellisestä maailmasta olen löytänyt kaksi kukkarolleni sopivaa vaihtoehtoa, Samsung Galaxy Xcoverin sekä Sony Xperia Activen. Onko jollain kokemuksia em. malleista tai onko jollain heittää vielä parempi tarjous pöytään? Niin, ja lisätään vielä, että itselläni on aina ollut Nokia, mutta nyt en Nokialta tällaista hardcore-käyttöä kestävää puhelinta löytänyt.
Ja aiemmin jo kirjoittamani juttu..
Pomoni hommas tuon Xcoverin ja on alusta asti kironnut sitä. Käytettävyys aivan luokaton, pätkii, sammuilee jne. Muutaman kuukauden jälkeen vaihtoi Nokian Asha 301:een tai mikä olikaan. En tiedä, ehkä toi Xcover toimii vasarana paremmin kuin puhelimena.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Xcover kannattaa unohtaa tosiaa heti alkuunsa. Varmaan kaikki Suomessa ostetut Xcoverit on pyörähtänyt kertaalleen huollon kautta ja niitä on myyty aivan helvetisti. Päivitysten myötä luvattiin apua tuohon boottailuun, mutta ei ole auttanut. Hajoaa myös ihan luvattoman helposti, vaikka pitäisi olla "duudsonin" kestävä malli. Tähän puhelimeen investointi on sama kun heittäisi rahat kaivoon.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Vältä Xcoveria. Edustaa tuota suunnattoman laajaa "alitehoiset Androidit" -sarjaa, jotka aiheuttaa enemmän vitutusta kuin iloa. Pätkii ja toimii muutenkin miten sattuu.
 

Lonkero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vältä Xcoveria. Edustaa tuota suunnattoman laajaa "alitehoiset Androidit" -sarjaa, jotka aiheuttaa enemmän vitutusta kuin iloa. Pätkii ja toimii muutenkin miten sattuu.


Tämä. Muutaman kuukauden jaksoin sitä, mutta sitten oli pakko vaihtaa, en suosittele.

Mites Motorola Defy, spekseiltään ainakin parempi kuin Xcover.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Mites Motorola Defy, spekseiltään ainakin parempi kuin Xcover.

Vielä suurempi kasa paskaa kuin XCover. Täysin samoja vikoja ja huolto pääosin Ruotsissa. Huoltokeikat tulevat tutuiksi ja saattavat olla kuukaudenkin pituisia. Motorolaa kannattaa välttää toden teolla.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi tarkoituksena ostaa itselleni syntymäpäivälahjaksi uusi puhelin, vaikka vanha Nokian 5230 pelittääkin vielä ihan hyvin. Tosin olen huomannut, että takuuajan rauettua aikaisempiin Nokian puhelimiini on tullut kaikenlaista pikkuvikaa. Ja tuosta 5230 loppuu takuu parin viikon päästä.

Tarvitsisin oikeastaan ihan ehdottomasti sellaisen roiske- ja pölysuojatun mallin, sillä nykyinen opiskelupaikka ja tulevat harjoittelu- sekä työpaikat, ja miksei myös vapaa-ajan harrastukset, sitä vaativat (runsaasti maastossa oloa). Ja siis ainakin jonkunlainen älypuhelimen se saisi olla, että saan muutamat tarpeelliset sovellukset myös uuteen puhelimeen käyttöön.Puhelimessa tulisi olla myös mahdollisimman selkeä navigaattori/GPS. Akkukin saisi kestää mahdollisimman hyvin, jottei joka välissä tarvitsisi latailla.

Netin ihmeellisestä maailmasta olen löytänyt kaksi kukkarolleni sopivaa vaihtoehtoa, Samsung Galaxy Xcoverin sekä Sony Xperia Activen. Onko jollain kokemuksia em. malleista tai onko jollain heittää vielä parempi tarjous pöytään? Niin, ja lisätään vielä, että itselläni on aina ollut Nokia, mutta nyt en Nokialta tällaista hardcore-käyttöä kestävää puhelinta löytänyt.

Kuten tuossa jo useampi vastasikin, niin vältä noita halpisAndroideja.
Hommaa joku ihan normaali(siis ei pöly-/vesitiivis) puhelin ja laita se tarpeen tullen minigrip-pussiin.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Ihan mielenkiinnosta heitän ilmoille tälläisen kysymyksen:

Mitkä ovat kolme parasta puhelinta tällä hetkellä markkinoilla? Nimeä TOP-3.
Valintakriteerinä voisi pitää hinta-laatusuhdetta. Toki listalle voi laittaa kalleimatkin puhelimet jos näkee sen olevan paras puhelin, oli hinta kallis tai ei.

Itse olen luultavasti ostamassa puhelinta joulukuun ja helmikuun välissä, milloin olisi paras aika ostaa?
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Mielenkiintoista... Nopean tsekkauksen jälkeen tuli pari mieleen:

1. Lumia 800
-Hinta alle 240€. Laadukas, tyylikäs, tehoa löytyy ihan riittävästi ja eikös tuo saa myös 7.8 käyttiksen? Jos vertaa vaikka tuohon Xcoveriin, niin hinta/laatu on ihan toiselta planeetalta.

2. HTC One S
-347€ (markantalo.fi). Suht iso näyttö, prosessorina oikein pätevä Snapdragon S4 (ulkomuistista, korjatkaa jos olen väärässä), HTC Sense...

Hienoa, että tuon tasoisia puhelimia saa tuohon hintaan. Vielä pari vuotta sitten ei kunnollista älypuhelinta saanut ilman kunnon panostusta.
 
Suosikkijoukkue
KK
1. Lumia 800
-Hinta alle 240€. Laadukas, tyylikäs, tehoa löytyy ihan riittävästi ja eikös tuo saa myös 7.8 käyttiksen? Jos vertaa vaikka tuohon Xcoveriin, niin hinta/laatu on ihan toiselta planeetalta...
Tämä on kyllä totta. Tosi moni puhelinbloggari/arvostelijakin on samaa mieltä, että Lumia 800 on hinta/laatusuhteeltaan paras.
 

Hurjis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkos porukalla kokemuksia HTC:n luureista?

Uutta puhelinta on mietiskelty ja jotenkin kiehtoisi tuo Windows 8 uutena käyttiksenä ja tällä hetkellä HTC 8S taitaisi lähteä halvimpaan hintaan. Entä sitten mitä hintaluokkaa Lumia 820 tulee olemaan?

Vai kuinka paljon tuo käyttis on uudistunut, että kannattaisiko sittenkin tyytyä esim. yllämainittuun Lumia 800, jos nyt ei aivan maltaita halua puhelimesta maksaa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meikäläiselläkin on edessä uuden peruspuhelimen hankinta (9 vuotta vanha 3310 vetelee viimeisiään). Lähinnä mielessä on ollut Asha 311 tai Nokia 500. Onko näistä kennelläkään kokemuksia?

Asha olisi halpa (Gigantissa 98€) ja ilmeisesti modernimpaa mallia, mutta vain 3,2 mpix kameralla, kun taas "viissatasessa" olisi 5 mpix kamera (hinta 128€). Mutta onkohan esim. netin käytössä eroja?

Paljon kalliimpaa en viitsisi ostaa kakkospuhelimeksi, ja entisen kumisaapastehtaan tuotteissa ajattelin pysytellä jo ihan osakkeenomistajan näkökulmasta...
 

Alejandro

Jäsen
Meikäläiselläkin on edessä uuden peruspuhelimen hankinta (9 vuotta vanha 3310 vetelee viimeisiään). Lähinnä mielessä on ollut Asha 311 tai Nokia 500. Onko näistä kennelläkään kokemuksia?--
Tuosta "viissatasesta" on usean kuukauden käyttökokemus. Kolme tärkeää kohtaa ostopäätöstä koskien:

1) Näyttö on pieni ja tämä korostuu tekstiviestejä kirjoittaessa. Todella hidasta ja virheitä tulee helposti.

2) Kamera on huono, koska ei ole salamaa. Oikeastaan käyttökelvoton.

3) Käyttöjärjestelmä on 'insinöörimäinen'. En keksi parempaa termiä, mutta kovinkaan käyttäjäystävällinen se ei ole. Toisaalta luurissa onnistuvat jotkin asiat, joita ei vielä ole vaikkapa Applen laitteissa nähty. Esimerkkinä puhelimen käyttäminen massamuistina.

Siitä tykkää tai ei.
 
Toisaalta luurissa onnistuvat jotkin asiat, joita ei vielä ole vaikkapa Applen laitteissa nähty. Esimerkkinä puhelimen käyttäminen massamuistina.
Niin, onko Applen lisäksi joku muu, jonka laitteissa tai vähintään yhdessä mallissa tuota ominaisuutta ei olisi?
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Mitkä ovat kolme parasta puhelinta tällä hetkellä markkinoilla? Nimeä TOP-3.
Valintakriteerinä voisi pitää hinta-laatusuhdetta. Toki listalle voi laittaa kalleimatkin puhelimet jos näkee sen olevan paras puhelin, oli hinta kallis tai ei.

Top-3 omalla rahalla (hinnat verkkokauppa.comista):
1. Nokia Lumia 800 (250e). Ylivoimainen hinta-laatu. Itsellä käytössä duunin kautta, ja olen tykännyt. Toimiva ja tyylikäs paketti.
2. Samsung Galaxy SII (350e). Vanhempi Galaxy on käsittääkseni edelleen pätevä laite, varsinkin kun hinta on tullut alas. Iso näyttö ja uusin Android saatavilla.
3. HTC 8S (350e). Uusi luuri tuoreella WP8-käyttiksellä. Speksit ja ulkonäkö vaikuttavat kelvollisilta, ja hinta on kohdallaan. HTC:stä en merkkinä ole ihan varma.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ihan mielenkiinnosta heitän ilmoille tälläisen kysymyksen:

Mitkä ovat kolme parasta puhelinta tällä hetkellä markkinoilla? Nimeä TOP-3.
Valintakriteerinä voisi pitää hinta-laatusuhdetta. Toki listalle voi laittaa kalleimatkin puhelimet jos näkee sen olevan paras puhelin, oli hinta kallis tai ei.

Itse olen luultavasti ostamassa puhelinta joulukuun ja helmikuun välissä, milloin olisi paras aika ostaa?

Top kolmosesta en tiedä, mutta top ykkönen on Nokian Lumia 920.

Tässä on nyt 4 päivää tullut käytettyä luuria ja tässä on kyllä markkinoiden tämän hetken paras älypuhelin mikä saa KAIKKI muut luurit näyttämään vanhanaikaisilta.

Upeaa että Nokia on jälleen back in the game. Näitä tullaan myymään todella monta miljoonaa ja Lumia 920 tulee nostamaan Nokian taas kukoistukseensa.

Jos puhelinta aikoo ostaa niin kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa tähän Nokian mestariteokseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös