Ylioppilaskirjoitukset

  • 289 049
  • 1 533

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhteiskuntaopista 20 pistettä eli B:n ja C:n rajalla. Harmittaa vaan kun menin tekemään 6.tehtävän kun todellisuudessa olisi pitänyt vain tehdä jompikumpi jokereista. Siitä tuli 1 piste kun jokereista olisi sen 2-3 pistettä varmasti ainakin saanut.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis jne.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään alkaa tuloksia tulemaan. Mites jatkoaikalaisilla meni?

Tuloksia en ole vielä koululta hakenut, mutta nimi oli jo netissä, joten lakin ainakin saan.

Sen verran hyvillä pisteillä lähti, ettei läpimenoa joutunut jännittämään, mutta olihan se silti hienoa nähdä oma nimi tuolla muiden "viisaiden" joukossa.

Ja nytten fillaroimaan kohti koulua.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuloksia en ole vielä koululta hakenut, mutta nimi oli jo netissä, joten lakin ainakin saan.

Itse soitin koululle ja onnitteluthan sieltä tuli. Syvä helpotuksen houkaus. Töiden jälkeen täytyy vielä kiirehtiä koululle kysymään jos saisi ainekohtaiset tulokset.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja jos nyt vielä tarkemmin laitetaan, niin tällaiset sieltä sitten tuli:

äidinkieli = M
lyhyt englanti = M
pitkä matiiikka = C
keskipitkä ruotsi = C
yhteiskuntaoppi = M
historia = L(!)

Eli omalle tasolleni pääsin ja koska yhteiskuntaoppi ja historia ovat aina minua kiinnostaneet, niin niitä jaksoi vähän enemmän lukeakin - mikä näkyi taas tuloksissa.

Ja sitten otetaa hiukan lepiä ennen kesätöiden alkua.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja jos nyt vielä tarkemmin laitetaan, niin tällaiset sieltä sitten tuli:

Onnittelut. Itse joudun vielä odottelemaan arvosanoja, kun en vielä tiedä millä keinoilla hankkisin ne kun en voi henkilökohtaisesti koululle mennä. Mutta lakkia voi mennä perjantaina ostamaan :)

EDIT: No nyt on arvosanatkin tiedossa. Muutoksia ei tullut, joten aika tyytyväinen voi olla omaan riviin, josta kuitenkin löytyy ne kaksi ällää muutamien huonompien suoritusten lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä jäi sekä historia että YH pisteen L:stä. Hieman harmittaa vaikka E:tkin ovat olemattomaan lukemiseeni huikeita saavutuksia. Lakki tuli, siitä ei ollut epäselvyyttä. Muutenkin pitää olla ihan tyytyväinen.
 

Talentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spurs, SaPKo, Ässät
Tänne tuli melkein täydellinen C-rivi!

äidinkieli: C (56)
pitkä matematiikka: C (31)
pitkä englanti: C (syksyllä 224)
yhteiskuntaoppi: C (20)
keskipitkä ruotsi: B (150)
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jooh. Yhteiskuntaopista, englannista ja lyhyestä matikasta C. Äidinkieli lähti lautakuntaan 53 pisteellä ja olin lähes varma, että tulee C:nä takaisin. No mitä vielä, lautakunnassa -11 pistettä ja B kouraan. Prkl.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
PERKELE! 32 pinnaa sain, eli tippui yhdellä pongolla alustavista. Ja laudaturiin vaadittiin ensimmäistä kertaa 33 pistettä, joten PINNAN PÄÄHÄN JÄI laudatur terveystiedosta. V*ttu että voi v*tuttaa, äärettömän suuri pettymys kyllä, kun L olisi ollut tarjolla. Yksi vaivainen piste, ei ole todellista. Pitää nyt miettiä, menenkö korottamaan vielä vai tyydynkö tähän pettymyksentäyteiseen lopputulokseen...
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Äidinkieli: L (92p.)
Ruotsi: E (222p.)
Yhteiskuntaoppi: E (31p.)
Ranska: A (ei kiinnosta, hymiö)

Syksyltä tuohon vielä psykologian E ja englannin C, niin hyvä tokarihan tässä tuli.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
PERKELE! 32 pinnaa sain, eli tippui yhdellä pongolla alustavista. Ja laudaturiin vaadittiin ensimmäistä kertaa 33 pistettä, joten PINNAN PÄÄHÄN JÄI laudatur terveystiedosta. V*ttu että voi v*tuttaa, äärettömän suuri pettymys kyllä, kun L olisi ollut tarjolla. Yksi vaivainen piste, ei ole todellista. Pitää nyt miettiä, menenkö korottamaan vielä vai tyydynkö tähän pettymyksentäyteiseen lopputulokseen...

Ihan ymmärrettävä tunne, mutta usko pois, mikäli pääset siihen jatko-opiskelupaikkaan mihin haluat, luultavasti tuolla ei ole enää ikinä mitään merkitystä sun elämään. Itse kirjotin aikanaan matikasta ja äidinkielestä pisteen päähän L:stä ja fysiikan pisteen päähän E:stä. Silloin otti kupoliin ja matikkaa yritin korottaa. Motivaatio kuitenkaan ei lukemiseen enää riittänyt, kun plakkarissa oli jo "ihan hyvä" tulos. Kun pääsin kouluun ja opiskelutkin kohta takana, niin nyt oikeastaan ihan sama mitä sieltä silloin tuli.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
A B B A A -linjalla mentiin. Häävit paperit ei tullu, mutta läpi on ja lakin päähäni saan, niin se on pääasia. Onnea kaikille tuoreille ylioppilaille! 2.6 on juhlan paikka.
 
Lakki kouraan ja nimi lehteen!

Edes alustavia en jaksanut käydä katsomassa, koska hyvin ei mennyt. Voisivat sihteerit naputella noita nettiin, niin saisi tietää arvosanat ennen kun siitä paperista.
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laitellaanpa nyt itsekin omia tuloksia kun kirjoitin nyt keväällä äidinkielen ja englannin pakollisena ja historian ylimääräisenä. Ensi syksylle jätin sitten vielä pakollisina ruotsi ja psykologia eli lakkia ei vielä tullut.

Äidinkieli C (56 pistettä)
Englanti C (206 pistettä)
Historia B (14 pistettä)

Ihan tyytyväinen olen tuloksiin paitsi äidinkieltä aion yrittää syksyllä vielä korottaa kun M jäi neljän pisteen päähän ja tiedän pystyväni tekstitaidossa paljon parempaan kuin mitä nyt siitä sain. Englanti oli positiivinen yllätys koska koe lähti B:nä 194:llä pisteellä ja tuli tosiaan takaisin C:nä. Historiasta hain lähinnä vain kompensaatiopisteitä ruotsia varten vaikka tarkoitus toki olisi kesällä lukea sen verran ettei niitä tarvittaisi.

Onnea kaikille jatkoaikalaisille jotka lakin saivat tänä keväänä!
 
Lakki tuli pisimmän kautta, kun ei jaksanut panostaa hirveästi ensimmäisen vuoden ensimmäisten kurssien jälkeen. Ihan ok paperit silti (Pitkä Englanti ja Äidinkieli: M, Uskonto ja Psykologia: B, Lyhyt Matikka: meni läpi) kuitenkin tuli ja vanhemmat ainakin innoissaan.

Huomenna voisi sitten soitella koululle, että mitä tässä sitten seuraavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Olipa positiivinen yllätys, kun kävin noutamassa tulokset aamulla koululta. Historian korotus oli todellakin onnistunut ja noussut lopulta E:n (27p). Syksyllä kirjoitin B:n hissasta. Äidinkielestä ja yhteiskuntaopista tuli lopulta molemmista C. B-ruotsista sain B:n ja ylimääräisenä ollut lyhyt matikkakin meni läpi alimmilla mahdollisilla pisteillä. Syksyllä oli jo A taskussa pitkästä enkusta, joten näin sen lakki asettuu parin viikon päästä päähän.

Kaiken kaikkiaan oikein onnistunut fiilis nyt. Historia ja äikkä menivät paremmin kun osasin odottaa alustavien pisteiden perusteella enkä missään aineessa edes millään tavalla alisuorittanut. Äikästä sain lopulta 56 pistettä eikä jäänyt kuin neljän pisteen päähän M:tä Alustavista kun oli koossa vain 48, niin epäilin vahvasti edes C:n saamista.
 
Viimeksi muokattu:

Greenlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äidinkielen esseestä sain 45p, joka oli kyllä positiivinen yllätys. Jos tekstitaito ois menny paremmin, ois voinu tulla jopa E, mutta C oli tavoitteena, joten olen kyllä M:n tyytyväinen. Lisäksi mainittakoon, että pitkän matikan M aiheutti myös sukupuolielimen tilapäisen suurenemisefektin.
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kevään kirjoituksista seuraavat arvosanat napsahtivat omaan todistukseeni:

Yhteiskuntaoppi: E, 2 pistettä jäi L:stä, mutta eipä mahda mitään.

Englanti: E, 5 pistetttä jäi L:stä, pikkasen kaivelee, mutta menköön.

Pitkä matematiikka: E, 51 pistettä ja voittajafiilis!

Äidinkieli: E, lähtee kyllä uudelleen tarkistettavaksi, kun kehtasivat 20 pistettä tipauttaa esseen alustavasta pois. 83 pistettä nyt, joten jos se edes sen 5 pistettä nousee, niin Laudatur tulisi.

Oman lukioni (perinteisesti ollut lukiorankingissa noin sijalla 100) sisäisesti kolmanneksi parhaat paperit eli menihän noi hyvin. Syksyltä papereihin jäi keskipitkän ruotsin L ja lyhyen saksan E.
 
Viimeksi muokattu:

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Syksyn kirjoitukset lähestyy armotonta vauhtia ja 3. (ja toivottavasti viimeinen) vuosi lukiossa alkaa alle kolmen viikon päästä. On siis aika herätellä ketjua. Jos ja kun kohtalontovereita löytyy, olisi mukava kuunnella tuntemuksia luku-urakasta, tai sen skippaamisesta, itse kokeista ja kaikesta niihin liittyvästä.

Yhteensä seitsemän ainetta olen aikeissa kirjoittaa. Tavoite suluissa. Syksyllä pitkä englanti (M), filosofia (E) ja terveystieto (B). Keväällä fysiikka (M), pitkä matematiikka (M), yhteiskuntaoppi (L) ja äidinkieli (C). Tavoitteet olen pyrkinyt asettamaan niin, ettei arvosanan tippuminen yhdellä ole katastrofi.

Minulle tärkeimmät aineet ovat yhteiskuntaoppi, filosofia ja matematiikka. Ko. aineiden opiskelu kun kiinnostaisi lukion jälkeenkin. Myös fysiikan opiskelusta olen haaveillut, mutta vielä en ole löytänyt riittävää vaihdetta sen opiskeluun, vaikka kohtalaisia tuloksia on suht vähäisellä työllä saatukin. Englanti mennee lukematta tuonne C/M-tasolle, enkä siihen aio hirveästi voimavaroja käyttää. Äidinkieli ja terveystieto ei suuremmin nappaisi, enkä niistä siis hyviä arvosanoja odotakaan.

Vajaan vuoden päästä on -toivottavasti- hauska tulla katsomaan, että mites ne tulokset vastasi näitä tavoitteita ja ennakkofiiliksiä.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Lukion kolmas lähestyy ja monella ne kirjotuksetkin juu. Oma suunnitelma on laiskana poikana kirjoittaa kaikki kerralla ensi keväänä ja katsoa miten käy. Suunnitelmissa olisi kirjottaa äikkä, englanti, pitkä matikka, fysiikka, yhteiskuntaoppi ja ehkä vielä se oma murheenkryyni eli ruotsi. Vielä en ole asettanut mitään tulostavotteita, matikasta ja yhteiskuntaopista toiveet on korkeimmalla, kun taas ruotsista (jos sen kirjoitan) on tavoitteena vain läpi pääsy. Vielä ei stressaa, enkä usko että tulen missään vaiheessa stressaamaankaan, ei kuulu luonteeseen.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ruotsin kuuntelu täältä tullaan! Onneksi on ylimääräisenä aineena, niin ei tarvitse niin paljoa stressata, mutta tavoitteeksi asetin kuitenkin 65-60 pistettä tuosta kuuntelusta. Varovainen tavoite ruotsista on C.

Pistetään nyt nämä muutkin tavoiteet tähän, ettei voi alkaa löysäilemään missään vaiheessa.

Äidinkieli (L): Tavoite on korkealla, mutta harjoituskokeiden tulokset ovat olleet sen verran onnistuneita, että luottoa löytyy. Olen tyytyväinen myös, jos saan "vain" E:n, mutta parempaankin pystyn.

Englanti (M): Tästä on vaikea sanoa mitään, koska kieli on ihan hyvin kunnossa, mutta tulokset ovat olleet kursseista siellä 8 tienoilla. M siis tavoite, mutta hyvällä tuurilla voin saada parempiakin arvosanoja.

Historia (L): Mielenkiintoa löytyy ja motivaatio on korkealla, joten myös korkeita arvosanoja pitää hakea. Kaikki alle L:n ovat pettymyksiä, eli ei tässä oikein voi kun toivoa hyviä kysymyksiä.

Pitkä Matematiikka (E): Motivaatio ei ole oikein koskaan ollut korkealla matikassa, koska olen saanut hyviä arvosanoja (8-10) suhteellisen pienellä työllä. Jos sitä nyt jaksaisi vähän jopa opiskella niin E on ihan mahdollinen.

Yhteiskuntaoppi (L): Vahvin aine historian ohella, joten L tarvitaan tästäkin. Motivaatiotakin löytyy ihan mukavasti kun kerta oikeustiedettä pitäisi alkaa lukea lukion jälkeen. Toivon mukaan tulee taas mukavia tehtäviä niin ei tarvitse sitä ainakaan kirota.
 

RepoMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maple Leafs
Itselläkin abivuosi lähtenyt käyntiin ja syksyllä pitäisi kirjoittaa psykoklogia. Keväällä sitten näillä näkymin kirjoitan pitkän matikan, pitkän enkun, äikän ja yhteiskuntaopin. Vähän arveluttaa miten jaksan panostaa noihin koska tähän asti oikeastaan koko lukio (ja ala- ja yläaste) mennyt löysäillessä. nytkin olen vasta vähän ykköskurssin kirjaa selaillut psykassa ja kirjoitukset siis joskus parin viikon päästä. Tavoitteena itsellä olisi saada E psykologiasta ja äikästä. Yhteiskuntaopista M olisi rihan riittävä ja matikasta ja enkusta olisi realistista odottaa ehkä B:tä, mutta ainakin enkussa myös C on mahdollinen. Jostain pitäisi vain saada motivaatiota ja itsekuria että tavoitteisiin pääsisin.
 

Jay Baseline

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt taisi äidinkielen tekstitaidon koe olla jatkoaikalaisille melkoinen jackpot. Kolme tehtävää liittyen lätkään ja kaksi viimeistä urheiluaiheeseen runoon.

Itse tein tehtävät 1,2 ja 5. Ihan hyvä fiilis jäi kokeesta, toivottavasti tulisi hieman kovemmat pisteet kuin viimekeväiset 24p.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös