Tommi Kovanen Lukossa 2009–2010 & 2012–2013

  • 102 308
  • 308

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Tommi on toden totta aloittanut kauden ehkä hieman odottamattoman hyvin, mutta viimeisessä viidessä pelissä Pettinen-Kovanen pakkipari vaikka ovatkin pelanneet hyvin niin silmään pistää Pettisen -7 ja Kovasen -5 lukemat tehopörsissä. Toki nämä ovat vain tilastoja, mutta pojat kumminkin kärkkyivät tehopörssin kärjessäkin jonkunaikaa sitten. Mutta kokonaisuutena pojat ja varsinkin Kovanen ovat pelanneet odotuksiin nähden todella hyvin!

Jep jep, mutta Tampereella Ilvestä vastaan ja kotona Tepsiä vastaan Tommilla on välillä täys paniikki päällä omassa päädyssä kiekon kanssa. Johtuuko se karistuneesta itseluottámuksesta. Esimerkkinä TPS pelissä, Kovasella ei ollut mitään kiirettä kiekon kanssa ja mies roiskaisi kiekon rystyllä maalin taakse ja merkkauksista ollaan välillä aika pihalla. Välillä taas mies väläyttelee ihan OK neppailuja, mutta hasardit ovat lisääntyneet huolestuttavasti. Ovatko muut samaa mieltä, vai olenko täysin väärässä?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kovasta ei näy tänään kokoonpanossa Tapparaa vastaan. Ei kai polvessa ole mitään ongelmia? Lukon kotisivujen ennakossa Kovasen poissaolosta ei mainita mitään, päinvastoin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kovasta ei näy tänään kokoonpanossa Tapparaa vastaan. Ei kai polvessa ole mitään ongelmia? Lukon kotisivujen ennakossa Kovasen poissaolosta ei mainita mitään, päinvastoin.

Tästä pitikin Jokeri-pelin jälkeen kyselemäni, kun en ainakaan kolmannen erän puolivälistä asti nähnyt miehen enää pelaavan vaihtoakaan. Liian paljon, liian aikaisin kaiketi. Tyhmäähän se olisi kyllä, jos kerrasta ei opita.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tästä pitikin Jokeri-pelin jälkeen kyselemäni, kun en ainakaan kolmannen erän puolivälistä asti nähnyt miehen enää pelaavan vaihtoakaan. Liian paljon, liian aikaisin kaiketi. Tyhmäähän se olisi kyllä, jos kerrasta ei opita.

Kyllä se vamma voi silti uusiutua, vaikka kaikki maailman lääkärit olisivat jo antaneet luvan pelata. Aika tapauskohtaisia juttuja, johtuuko se liian aikaisesta pelaamisesta vai ihan jostain muusta. Jos täysin varman päälle halutaan ottaa niin olisi tullut sitten takaisin syyskuun ässät-matsiin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mun pitää ihan erikseen hehkuttaa Tommi Kovasta. Eilenkin mies pelasi helvetin hyvin - luistin liikkuu hyvin ja kunhan vaan malttaa laittaa kiekon liikkeelle niin on erittäin hyvä pakki. Eikä ihan sukka vääntöpelissäkään, joskaan tuo osa-alue ei ihan omin olekaan (175 cm / 78 kg).

Jatkoajan pelaajakortin mukaan laukaus on "heikko". Kuitenkin tällä kaudella jo 8 maalia joten meneehän se heikompikin kuti sisään aina välillä. Lukon sisäisen pistepörssin neljäs sekä puolustajien pistepörssin kolmas (8 + 16). Ei huono siis.
 

Korinekki

Jäsen
Meikäläisen mielestä Kovanen on Pettisen kanssa Lukon selvästi paras pakki. Huomattavasti esim. pakkipariaan Cookkia edellä. Jatkosopimusta vaan kehiin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kovasen pelityyli on vaan semmoinen, että se aiheuttaa pelko perseessä peliä katsovalle pessimistikannattajalle aina kammiovärinää kun Tommi rupee alimpana miehenä esittelemään kikkavarastoaan kahta päälle tulevaa hyökkääjää vastaan.

Mutta kyllä mä olen kaiken kaikkiaan tyytyväinen Kovaseen. Ja jatkosopimusta toivon minäkin, tosin niin toivon Cookillekin mutta se nyt ei kuulu tähän ketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Kovasen pelityyli on vaan semmoinen, että se aiheuttaa pelko perseessä peliä katsovalle pessimistikannattajalle aina kammiovärinää kun Tommi rupee alimpana miehenä esittelemään kikkavarastoaan kahta päälle tulevaa hyökkääjää vastaan.

Totta turiset. Ja hirvitys tuplaantuu, kun Cook intoutuu Kovasen ohella ja kanssaan kikkailemaan.

Mutta molemmille voisi mun puolesta tehdä jatkosopimuksen.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Kovanen on pelannut erittäin hyvin tällä kaudella, mutta onko ketään kiinnittänyt huomiota, että pakkipari Kovanen-Cook on useasti kentällä kun Lukolla soi omissa?

Ainakin Espoossa Kovanen-Cook oli molempien Blues-maalien aikana kentällä ja muistaakseni tiistaina myös Lahdessa he olivat jokaisessa pelsumaalissa kentällä.

Tästä huolimatta toivon sydämestäni, että Kovanen jatkaa Lukossa ensi kaudella ja uskon jopa toivoa sitä.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovanen on pelannut erittäin hyvin tällä kaudella, mutta onko ketään kiinnittänyt huomiota, että pakkipari Kovanen-Cook on useasti kentällä kun Lukolla soi omissa?

Juuri tästä kirjoitin aikaisemmin. Tähän pariin pitäisi saada stay-at-home pakki. Kaksi hyökkäävää pakkia samassa parissa ei vain toimi omassa päässä. Itse olisin valmis vaihtamaan Cookin, jos tilalle löytyisi esim. Mikko Jokela.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Niin, kun miettii Kovanen-Cook pakkipariin Pettinen-Tikkanen niin onhan ero huomattava. Ja kun miettii myös, että ykkönen on tehnyt enemmän maaleja kuin kakkonen...

Mutta en missään nimessä nyt hauku ykköspakkiparia, eihän se muuten olisi ykkönen jos homma ei toimisi. Ehkä pakkipareja oltaisiin muutettu jos lähtö kauteen ei olisi ollut yhtä lentävä kuin mitä se oli. Tai no ei niitä nyt oikeen mitenkään sopiviksi saa, kun Lukolla top4 pakeista kolme on hyökkäävä puolustaja. Itse näen, että Honkaheimo on sellainen kolmoskentän pakki, että pystyy pelamaan roolia kuin roolia ja Rantanen nyt on mitä on.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse näen, että Honkaheimo on sellainen kolmoskentän pakki, että pystyy pelamaan roolia kuin roolia ja Rantanen nyt on mitä on.

Rantanen on itse asiassa ylittänyt kaikki odotukset ja sopii mainiosti kolmosen taakse. Jos jotain muutosta tehdään, niin ainoa järkevä paikka on heittää ykkösen taakse hyvä puolustava puolustaja tyyliin Pettinen. Cook ja Kovanen ei mielestäni taas sovi kolmosen taakse. Jos uusi kaveri tulisi, niin jompi kumpi ykkösen kavereista vaihtaa seuraa. Tätä taustaa vasten en usko, että Lukko hankkii enää uusia pelaajia.
 

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Itse olen tyytyväinen Kovasen paluuseen. Vahvistaa varmasti puolustusta, jos pysyy terveenä. Vahvaa kiekollista osaamista tuo Kovanen...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse olen tyytyväinen Kovasen paluuseen. Vahvistaa varmasti puolustusta, jos pysyy terveenä. Vahvaa kiekollista osaamista tuo Kovanen...

Oli Lukossa viimeksi hyvä ja Tapparassa pelasi viime kaudella puolustajista eniten. Hyvä hankinta, joskin toivon, että kärkipakit ovat vielä tuloillaan.
 

LehväsLUKKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen tyytyväinen Kovasen paluuseen. Vahvistaa varmasti puolustusta, jos pysyy terveenä. Vahvaa kiekollista osaamista tuo Kovanen...


Niinpä. Toivotaan parasta. Onkohan Kovanen kuitenkin pelannut parhaat vuotensa jo aikoja sitten. Toivotaan, että tulevat pakit ovat niitä kärkipakkeja, eikä Kovasta kaavailtaisi liian suureen rooliin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kovanen on kyllä kaikin puolin lukon näköinen ja oloinen pelaaja, joten ei voi muuta kuin onnitella. Kovasella on raumalla varmasti kotoisa olo, hieno homma.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kovasen kausi Tapparassa meni aika piloille aivotärähdysten takia. En tiedä kuinka monta niitä tuli eikä kaikkia kovin aktiivisesti haluttu mainostaakaan, mutta ei ollut mies loppukaudesta sama peluri joka ihastutti mahtavalla kiekollisella pelillä syksyllä. Sen takia jatkosopimus olisi aiheuttanut vähän epävarman olon ensi kaudesta, joten vaikka etenkin syksyllä Kovanen oli aivan loistava niin kovin suurena menetyksenä häntä ei osaa pitää.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pidän Kovasta hyvänä hakuna tähän paikkaan. Tuo taatusti kiekollista osaamista pakistoon varsinkin ylivoimassa, eikä ole omassa päässäkään mikään sukka. Tehoja nyt tuskin kannattaa odottaa Lintnerin tapaan, mutta aika pahasti Tommi saa alisuorittaa, jos kokonaispanos on "Rikua" heikompi. Joukkueessa on nyt ainakin se yksi kiekollinen pakki. Toivotaan vaan, että saa pelattua ehjän kauden.

Jo etukäteen nautin suunnattomasti niistä tulevista harava- ja taidelasi-itkuista vastustajien leireistä huudeltuna. Joku Vaasan Maitonäkki taisikin jo ehtiä vähän rivien välissä hauskuuttamaan...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joku Vaasan Maitonäkki taisikin jo ehtiä vähän rivien välissä hauskuuttamaan...

Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin. Pidän sitäpaitsi itseäni enemmänkin Koulunäkkinä. Sen verran usein olen joutunut teitä lukkofanejakin (Rommeli mukaanlukien) palstalla jääkiekosta kouluttamaan.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin. Pidän sitäpaitsi itseäni enemmänkin Koulunäkkinä. Sen verran usein olen joutunut teitä lukkofanejakin (Rommeli mukaanlukien) palstalla jääkiekosta kouluttamaan.

Vai oliko kyseessä näkkileipä laisinkaan vaan joku muu näkki?
Itse asiaan. Kovasen hankinta on vähän sellainen kikunkaakun hankinta. Tällä hetkellä tuonne pakistoon mahtuu hyvin mukaan kun ei vielä niitä kärkipakkeja ole. Olihan Kovanen silloin hyvä vahvitus kun viime visiitin Lukkoon teki, mutta onko aika ajanut jo ohi vai aika kullannut muistot?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jo etukäteen nautin suunnattomasti niistä tulevista harava- ja taidelasi-itkuista vastustajien leireistä huudeltuna. Joku Vaasan Maitonäkki taisikin jo ehtiä vähän rivien välissä hauskuuttamaan...
Kuin myös. Miettikää nyt, meillä on vittumainen taidelasinkerääjä-vegetaristi-mökkiharavoitsija-Kovanen ja liigan vittumaisin valmentaja eli RD. Mahtavuutta.

Hankintana tämä on hyvä, kunhan Kovanen ei pelaa ykköspakkiparissa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuten sanottu, Kovasen kaksi kautta Lukossa olivat mielestäni hyviä. Toivottavasti jatkaa samaa rataa edelleen, ja eiköhän Dufva tiedä millaisen pelaajan on joukkueeseensa hankkinut.

Kunhan nyt vaan pysyisi terveenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös