HIFK:n peliesitykset kaudella 2011-2012

  • 744 409
  • 2 462

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloituksista: Tarkkaan ottaen Ville pelasi ainakin kolmannessa erässä kaikki 1-ketjun oman pään aloitukset. Erikoinen kuvio.

Tohtori B määrää JHagille vähemmän kaljaa, käynnin optikolla tai dementialääkkeet. Redenbach aloitti jokaisen aloituksen, kun oli kentällä 3. erässä ja näitä tuli 12 kpl. Siis niin omassa kuin vastustajan päässä ja tähän jatkoksi, että aloitti myös kaikissa aloituksissa koko ottelussa kentällä ollessaan. Ville pelasi alivoimaa ja aloitti kaiketi pari kertaa tuolloin ja Redenbach ei ollut samaan aikaan kentällä. Kaikki edellinen tarkistettu narulta, sillä alkoi vaivamaan nämä erikoiset näkemykset, koska hallilla olin selvinpäin ja olen elämäni kunnossa toisin kuin jotkut ikäloput kanssafanit. Vanhuus ei tule yksin, mutta se on toisaalta kaunis asia. Muutenkin mielenkiintoista keskustelua Redenbachista. Siis yleisesti eikä vain JHagilta. Mä tuon oman näkemykseni kehiin:

* kaksinkamppailut: ei riuhdo voimakoneen näköisesti, mutta tahtoa löytyy ja eilenkin suoriutui useimmiten 1 vs. 1 väännöstä voittajana hyvän tasapainon ja pelisilmän avulla

* nopeus: HIFK:n sisällä sijoittuu keskitasolle nopeudessaan hyökkääjistä- ei todellakaan hidas

* pelirohkeus: uskaltaa pelata ja joskus hakee hieman jopa liian riskejäkin syöttöjä, mutta nämä kuuluu asiaan tuolla pelisilmällä.

* puolustustahto: yllättänyt erittäin positiivisesti ja on uhrannut hyökkäyspään avujaan todella tunnolliseen oman pään pelaamiseen

Edellä oleva ei tarkoita, että kyseessä on superäijä, vaan nimenomaan kaavailtuun 3. sentterin rooliin hieno hankinta. On osoittanut MG:n ja PW:n poissaollessa, että HIFK pystyy kuteinkin äärimmäisessä sentterikriisissä paikkaamaan poissaolot siten, että joukkue pystyy edelleen voittamaan joukkueen kuin joukkueen. Redenbach sisään ja Hirso ulos oli tällä kaudella erittäin hyvä ja tärkeä muuvi. Ja nyt meidän 3. sentteri sai kahdessa edellisessä pelissä 24 min per peli arvokasta aikaa pleijareita ajatellen. Tärkein tulee tässä: Redenbach on hyväksynyt roolinsa joukkueessa ja tämä näkyy herran nostaessa puolustuspelaamisen jalustalle hyökkäyspelaamisen kustannuksella. Ja Nybondaksen näkemyksessä tämä roolin hyväksyminen on numero yksi asialistalla laatikoiden täyttämisestä puhuttaessa. HIFK:n kolmossentteri tilanne on juuri sellainen, kuin kärkijoukkueella pitää ollakin. Monelta jengiltä ei vastaavaa variaatiota löydy, kun 1. ja 2. sentteri uupuu kokoonpanosta.
 
Viimeksi muokattu:

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Olen ilmeisesti ainoa, jota Redenbach ei tänään viehättänyt?

Et ole. Itsekin ihmettelen Reden ylistyksiä. Mielestäni ei pystynyt antamaan tukea laitureille. Tuolla ykkösyv:llä PITÄÄ saada ylivoima pyörimään.

Dennis E. SNIF!
Taisteluvoitto rosvolaumalta, erittäin makoisa. Me like!

Murraysta puhuminen tässä yhteydessä on rikos.

Sama! Tästä pitäisi rangaista 25 vuodella Siperiaa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ole. Itsekin ihmettelen Reden ylistyksiä. Mielestäni ei pystynyt antamaan tukea laitureille. Tuolla ykkösyv:llä PITÄÄ saada ylivoima pyörimään.

Mitä mä katselin, niin useimmiten ylivoima sössitiin puolustajien toimesta. Kyllä tuon toimivuus oli useamman tekijän summa ja ei missään tapauksessa kulminoitunut Redariin. Lisäksi Ville oli huomattavan usein hidas ja löysä ratkaisujensa kanssa hyökkäyspäässä. Tosin Villestä sen verran, että on pelannut useammassa pelissä paljon eikä missään nimessä huonosti. Tosin Redari on myös vetanyt 24 min per peli kahdessa viimeisimmässä. Kaiken kaikkiaan eilen Redari antoi tukea laiturileilleen ihan kiitettävästi matsin aikana useilla syötöillä hyviin mestoihin. Redenbach on ehdottamasti ollut joukkueen parhaimmistoa näissä kahdessa pelissä. Ja nyt kannattaa huomioida ja pistää pelaaminen siihen kontekstiin, että HIFK on lähtenyt näissä peleissä tarkemmalla keskialueenpuolustuksella ja kovalla karvauksella. Redari on hyvin osallistunut tuohon karvauspeliin tunnollisen puolustuspelaamisen ohella ohjailemalla vastustajaa muun ketjun ohella. Ja jotta ei jää taas hekumointikuvaa päälle, niin puhun kolmossenasta joka on hoitanut tonttinsa kiitettävästi kärkijoukkueita vastaan käydyissä kamppailuissa 24 min pelaavana ykkösenä ja joukkue on pelannut näissä peleissä erittäin hyvin. Mukava voimavara ratkaisupelien mahdollisiin täyttötilanteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No helvata, kyllä mä näin aloituksia, jotka Ville otti omassa päässä - enkä ole koskaan viikolla olevassa matsissa kaljajonossa. Vihaan muutenkin muovituoppibisseä. Perjantait ja lauantait ovat erikseen. Oli miten oli, minähän en ole TR-dissaaja, vaan kenties ensimmäinen, joka täällä totesi, että itse asiassa tekisin diilin ensi kaudeksi 3-senaksi, jos tämä jatkuu näin. Tästä on noin kuukausi aikaa ja tilanteeseen vaikuttaa tietenkin se, että olen sentteri-entusiasti ja mun joukkueessani ei ole koskaan liikaa keskushyökkääjiä.

Muttamuttamutta - Vertaaminen Hirson menneisiin pisteisiin on naurettavaa, älä nyt veli Stigu jaksa. Ensinnäkään meistä kukaan ei pysty tietämään, miten Hirso olisi tehnyt pisteitä, jos hän olisi saanut jatkaa. Moni veikkaa, että enemmän kuin mitä Tyllerö on tehnyt. KHL:n playoffeissa vanha kunnon Flegu on tehnyt 2+1 / 4 ottelua. Ylivoiman pyörittäjänä Hirso on ja olisi vuorenvarmasti parempi. Toisekseen - ja tämä on tärkein pointti: Ennen oli ennen, nyt on nyt ja nyt mennään Tyllerön kanssa kohti pleijareita. Enää ei ole pointtia miettiä sitä, mitä tapahtui tammikuun lopussa. Nyt pitää toivoa Tyllerölle ja HIFK:lle vilpittömästi loistavaa kevättä, eikä muistella vanhoja asioita, joihin kukaan ei voi enää vaikuttaa. 1-sentteritasolle Tyllerön ei kuulu mahtuakaan HIFK:n tasoisessa joukkueessa. Saipa on Saipa ja HIFK on HIFK. Ja Rem Murray on yksi 2000-luvun HIFK:ssa mielestäni 2. paras sentteri, vain Micke on edellä. On pyhäinhäväistys vailla vertaa spekuloida Tylleröstä ja Rem Murraysta (lakit päästä tässä yhteydessä!) samassa yhteydessä. Jumaleisön, Murray (vieläkö jollain urpolla on lakki päässä?) tuli HIFK:hon suoraan Stanley Cupista, Tyllerö Sveitsin kakkosesta ja tällainen tasoero on pysyvä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä kuuluisko kokoonpanoketjuun vaiko tänne, mutta viimeisen kolmen pelin perusteella Rajamäki ei voi kuulua mielestäni lähellekään aloittavaa kokoonpanoa kun saikulta alkaa porukkaa tervehtyä.
Aika tyhjä arpa tällä hetkellä, eihän se taklaa kun ei se kerkee millään tilanteisiin mukaan ja sitten välillä tulee jäähyjä siitä kun jää vaan niin pahasti jälkeen ja joutuu mailalla paikkaamaan.
Vaikka ajattelin Ekin tullessa joukkueeseen ihan positiivisin mielin, niin nyt ajatuksena lähinnä se, että on heikoin lenkki tuossa jengissä.

-S
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Redenbach ei ole HIFK:n ykkössentteri, eikä kukaan ole hänestä sellaista tekemässäkään. Tietääkseni tässä nyt vertaillaan joukkuetta, joka suorittaa kentällä ja siinä jengissä Rede on suorittanut omalla tontillaan pirun hyvin, on HIFK:n ykkössena ja sillä siisti. Ville pelasi kentällä myös silloin kun Rede ei siellä ollut ja silloin Peltosen paikka oli sentterin rooli, eilen oli Petulla samanlaista rulettia ketjujen kanssa kuin lauantainakin. Sentterit rullasivat ja laiturit yhtälailla, ainostaan Liivikin ketju pidettiin koossa suurimmaksi osaksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Redenbach ei ole HIFK:n ykkössentteri, eikä kukaan ole hänestä sellaista tekemässäkään. Tietääkseni tässä nyt vertaillaan joukkuetta, joka suorittaa kentällä ja siinä jengissä Rede on suorittanut omalla tontillaan pirun hyvin, on HIFK:n ykkössena ja sillä siisti.

Kukaan ei ole tekemässä hänestä ykkössentteriä, mutta hän suorittaa mielestäsi pirun hyvin HIFK:n ykkössentterinä nyt? Koeta nyt kestää, mutta tämä on keskustelupalsta, jossa kukaan ei voi lausua sillä siisti-tyyppisiä totuuksia, ellei kyseessä ole silkka fakta. Mä sanon, että hän ei suorita ollenkaan riittävästi HIFK:n ykkössentterinä. Piste. Ja sillä siisti.

Kolmossentteriksi hänelle voisi mun mielestäni ruuvata jatkon samantien, mutta en halua HIFK:sta sen tasoista joukkuetta, että kolmossenan nouseminen ykköseksi olisi yhdentekevä asia. Ja markkinoilla ei ole olemassakaan, ellei ole sairaasti tuhjoa, niin hyvää kolmossenaa, että hän kelpaisi sellaisenaan ykkösketjuunkin. Miten pirun kalliita ovat tuolloin 1- ja 2-sena? Älkää olko niin herkkähipiäisiä Hirso-angsteissanne, että jokainen kritiikinsana Tylleröä kohtaan aiheuttaa paskahalvauksen. Keskinkertainen pelaaja, joka ei siitä isoksi tähdeksi breikkaa HIFK:ssa koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
No helvata, kyllä mä näin aloituksia, jotka Ville otti omassa päässä - enkä ole koskaan viikolla olevassa matsissa kaljajonossa.

Itse en ainakaan eilisestä matsista muista yhtään tilannetta, jossa Ville ja Redenbach olisivat olleet yhtäaikaa kentällä siten, että Ville olisi ottanut ensimmäisen aloituksen. Petuhan kierrätti senttereitä siten, että Villekin pelasi välillä keskellä.

Mitä tulee Redenbachin esitykseen, niin ei voi paljon haukkua jos otti lukuisia tärkeitä aloituksia, joista yksi 100-0 voitettu päätyi IFK:n maaliin ja lisäksi jakeli monta loistavaa maalipaikkaa ketjukavereilleen, joilla ei tuntunut uppoavan millään. Mikäli esimerkiksi Peltonen olisi ollut parissa maalitilanteessa skarpimpi, niin Reden tehot olisivat olleet helpostikin jotain 0+3. Mielestäni oli muutenkin hyvällä jalalla liikenteessä ja karvasi aktiivisesti, hoitaen myös puolustusvelvotteet. Miinusta tietenkin siitä, ettei saanut pyöritettyä ykkös-YV:tä toivotulla tavalla, mutta osaselitykseksi kelvannee, että joukkueen koko YV-pelaaminen oli aivan sekaisin muuttuneiden roolitusten vuoksi.

Summasummarum: Tunnustusta pitää antaa silloin kun on sen paikka, ja mielestäni Redenbach oli eilen helpostikin joukkueen top3-hyökkääjä Ma.Granlundin sekä Peltosen ohessa. Ykkössentteri hän ei ole mestaruutta tavoittelevaan jengiin, kuten harva varmasti olettaakaan, mutta kuitenkin kykeneväinen tuuraamaan ko. tonttia loukkaantumissumassa. Kaikkien ollessa terveenä, 2.-3. sentteriksi aivan riittävää, jopa hyvää tasoa.
 

Stigu

Jäsen
Muttamuttamutta - Vertaaminen Hirson menneisiin pisteisiin on naurettavaa, älä nyt veli Stigu jaksa. Ensinnäkään meistä kukaan ei pysty tietämään, miten Hirso olisi tehnyt pisteitä, jos hän olisi saanut jatkaa. Moni veikkaa, että enemmän kuin mitä Tyllerö on tehnyt. KHL:n playoffeissa vanha kunnon Flegu on tehnyt 2+1 / 4 ottelua. Ylivoiman pyörittäjänä Hirso on ja olisi vuorenvarmasti parempi. Toisekseen - ja tämä on tärkein pointti: Ennen oli ennen, nyt on nyt ja nyt mennään Tyllerön kanssa kohti pleijareita. Enää ei ole pointtia miettiä sitä, mitä tapahtui tammikuun lopussa. .

Itse ajattelen - jälleen kerran musiikkitermejä lainatakseni- että jos vaikkpa Red Hot Chili Peppersin laulusolistiksi vuoden 2012 Tourille palkataan Ilkka Jääskeläinen, joka laulaa 30 ensimmäistä keikkaa päin persettä, niin a) hän luultavasti laulaa myös seuraavat 30 keikkaa päin persettä ja b) bändin managerin kannattaa tässä vaiheessa yrittää hankkia edes Danny-tai Fredi-tason laulaja, jotta bändin uskottavuus kiertueen loppusosassa säilyisi.

Noiden spekulointien suhteen, ainoa tapa jolla kahta pelaajaa voidaan verrata on heidän pisteensä, kaikki muu on mutu-pohjaista fiilistelyä. Eri asia on, onko spekuloinnissa mitään järkeä. Itse olen sitä mieltä, että Nybari teki taas kerran oikean ratkaisun, kun palkkasi Redderiin kesken kauden. Samoin Nyba teki oikean ratkaisun kun vaihtoi Diapamin Huhtaniittyyn. Oikeastaan ainoa Nybarin liike, joka hieman arvelluttaa on tuo Raju-Eki, mutta onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa saada hänetkin kuntoon. Mikä jengi meillä olisikaan, jos Raju-Eki olisi Blues-aikojensa kunnossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitä tulee Redenbachin esitykseen, niin ei voi paljon haukkua jos otti lukuisia tärkeitä aloituksia, joista yksi 100-0 voitettu päätyi IFK:n maaliin ja lisäksi jakeli monta loistavaa maalipaikkaa ketjukavereilleen, joilla ei tuntunut uppoavan millään. Mikäli esimerkiksi Peltonen olisi ollut parissa maalitilanteessa skarpimpi...

Kun tätä samaa selitystä tarjottiin Hirsolle, se ei kelvannut millään. Siis antaa hyviä syöttöjä, joista kaverit eivät saa sisään. Kumma juttu. Mun mielipide ei kyllä ole muuttunut, ilman muuta se menee laitureiden piikkiin, jos eivät saa sisään suunnilleen tyhjiin ja eilen Ville sössi ainakin yhden hienon Tyllerön syötön. Katsokaa kaksinkamppailuja kiekollisena ja kiekottomana, katsokaa kenet on ketjussa helpoin ohittaa, kun vastustaja hyökkää. Esimerkiksi MaG on tehnyt huikean parannuksen tämän alueen suorittamisessa ja heti painan vihreän valon, kun näen vastaavaa TR:ltäkin. Hyvä kolmossena tähän nippuun.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Kun tätä samaa selitystä tarjottiin Hirsolle, se ei kelvannut millään. Siis antaa hyviä syöttöjä, joista kaverit eivät saa sisään. Kumma juttu. Mun mielipide ei kyllä ole muuttunut, ilman muuta se menee laitureiden piikkiin, jos eivät saa sisään suunnilleen tyhjiin ja eilen Ville sössi ainakin yhden hienon Tyllerön syötön. Katsokaa kaksinkamppailuja kiekollisena ja kiekottomana, katsokaa kenet on ketjussa helpoin ohittaa, kun vastustaja hyökkää. Esimerkiksi MaG on tehnyt huikean parannuksen tämän alueen suorittamisessa ja heti painan vihreän valon, kun näen vastaavaa TR:ltäkin. Hyvä kolmossena tähän nippuun.

Piti sitten se Hirsokin kaivaa naftaliinista keskusteluun mukaan, hyvä hyvä. Omaan silmääni Redenbach hoiti eilen sentterinvelvoitteet mallikkaasti, eli otti aloituksia, järjesti maalipaikkoja ja hoiti myös puolustusvelvoitteet. Mikään vahva kaksinkamppailupelaaja hän ei ole ikinä ollut eikä hänestä sellaista saakaan.

Lainaan vielä itseäni: "Ykkössentteri hän ei ole mestaruutta tavoittelevaan jengiin, kuten harva varmasti olettaakaan, mutta kuitenkin kykeneväinen tuuraamaan ko. tonttia loukkaantumissumassa. Kaikkien ollessa terveenä, 2.-3. sentteriksi aivan riittävää, jopa hyvää tasoa. "
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse ajattelen - jälleen kerran musiikkitermejä lainatakseni- että jos vaikkpa Red Hot Chili Peppersin laulusolistiksi vuoden 2012 Tourille palkataan Ilkka Jääskeläinen, joka laulaa 30 ensimmäistä keikkaa päin persettä, niin a) hän luultavasti laulaa myös seuraavat 30 keikkaa päin persettä ja b) bändin managerin kannattaa tässä vaiheessa yrittää hankkia edes Danny-tai Fredi-tason laulaja, jotta bändin uskottavuus kiertueen loppusosassa säilyisi.

Ymmärrän kyllä ja tässähän tapauksessa kohdan a) kaveri on parin kauden takainen pistepörssin voittaja ja seuran oma kasvatti, joka korvattiin b) -sektorin Ilkka Jääskeläisellä, joka esiintyy nykyään nimellä Tyler Redenbach. Toisin sanoen: Jos syksyllä 2011 olisi esitetty neljälletoista liigajoukkueelle kysymys: Haluatko omaan joukkueeseesi mieluummin Hirson vai Sveitsin kakkosessa pelaavan Reddiksen, olisi Hirso vienyt tämän 13-1. Yksi ääni Reddikselle olisi tullut Saipasta. Jos Reddis lähtee HIFK:sta, päätyykö hän KHL:ään? Ei missään tapauksessa. Väitän edelleen, että Hirso, niin huono kuin hän täällä olikin, oli worth trying ja on edelleen Tylleröä parempi jääkiekkoilija. On mysteeri, miksi juuri HIFK:ssa tapahtui näin, eikä se mysteeri ole enää edes kovin kiinnostava. Mutta laitoinpa vain faktat kuntoon - rockrock.

edit: Kantorille - Hirson kaivoi naftaliinista esiin tämän sivun ylälaidassa tämä veli Stigu, en minä. Toim.huom.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Ykkössentteri hän ei ole mestaruutta tavoittelevaan jengiin, kuten harva varmasti olettaakaan, mutta kuitenkin kykeneväinen tuuraamaan ko. tonttia loukkaantumissumassa. Kaikkien ollessa terveenä, 2.-3. sentteriksi aivan riittävää, jopa hyvää tasoa. "

Sinänsä hyvin omituinen väittely -siis aikuisten oikeasti- koska tästä kohdasta kaikki lienevät aivan samaa mieltä. Tää HIFK-osio on mainio mesta : D
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskinkertainen pelaaja, joka ei siitä isoksi tähdeksi breikkaa HIFK:ssa koskaan.

Tänne Redenbachille tunnustusta antaneet eivät käsittääkseni ole odottanutkaan kaverin ikinä breikkaavankan HIFK:n ykköstähdeksi ja ymmärtävät realiteetin, että Redari on 3. sentteri. Nyt vain tapahtui niin, että tuo 3. sentteri pelasi kahdessa edellisessä ottelussa 24 min per peli kärkijoukkueita vastaan käydyissä kuoleman peleissä ykkössenan roolissa ja erittäin hyvin pelasikin antaen näin oivan tuen materiaalin alemmasta kerroksesta kriisin hetkellä. Tässä tulee tietysti eri näkemykset kehiin ja omassa näkemyksessäni painotan nimenomaan puolustuspelaamista joukkueen yhteiseen taktiikkaan sitoutuen. Nyt kun Hirso on tuotu mukaan keskusteluun (et sinä JHag), niin tuon tämän vaihdon puolet esiin oman subjektiivisen näkemykseni kautta. Redarin jalat toimivat Hirson vastaavia paremmin - liike alhaalta ylös ylhäältä alas toimii pajlon paremmin. Redari on suorittanut senan puolustusvelvollisuudet paremmin kuin tämän kauden Hirso. Ja tärkeimpänä seikka, joka saattoi vaikuttaa Hirson esityksiin; Redenbach on hyväksynyt roolinsa 3. sentterinä ja keskittynyt pelaamisessa korostamaan puolustuspeliä enemmän kuin mitä miehen luontainen peliajattelu on antanut myöden. Tästä kaveristahan sanottiin, että puolustusvelvollisuudet ei oikein kiinnosta. Mä olen aina ollut hardcorena puolustamassa Hirsoa, mutta asiat olivat herran kohdalla tällä kaudella vituillaan. Taidot eivät kyllä katoa minnekään, joten siitä ei ollut kyse. Liike vaikuttaa erittäin paljonkin kaikkeen (vrt. Tuomas Pihlman tai Toni Söderholm ennen leikaustaan) ja tämä voi olla yksi syy Hirson vaisuuteen. Itse kumminkin epäilen, että Hirso ei sisimmässään, ehkä itselleen vakuutteluista huolimatta, hyväksynyt asemaansa sentterihierarkiassa kolmosena ja meno jäi vaisuksi. Anyways, sentteritilanteemme on hyvällä mallilla kevättä ajatellen, jos tietysti molemmat saikuttelijat pelaavat pudotuspeleissä. Uskon Redarin täyttävän hyvin Töykkälän paikan, jos halutaan verrata viime kevääseen. Redarin etu kuitenkin on pari askelta tasokkaampi hyökkäyspään osaaminen verrattuna Töykkälään, mutta kuitenkaan ei jää puolustustaidoissa yhtä paljon taakse, kuin omaa etua hyökkäyspuolella. Ja mä olen koko ajan ymmärtänyt sun pointin JHag kolmossenasta, mutta myös muiden pointin kolmossenasta joka tuurasi erittäin hyvin kovilla minuuteilla kahta ensimmäistä senaa. HIFK-keskustelualue voi hyvin ja pulleasti. Ok, nyt alkaa olemaan Bubimainen olo, joten over and out.

Edit. Ja kyllä se Ville aloitti kaksi(?) kertaa 3. erässä. Molemmat olivat alivoimalla ja Redenbach ei kehissä.

Edit2. Ja JHag, se miksi itse aloin "väittelemään" (paremmin sanottuna tuomaan esille oman näkemykseni Redenbachista) juontuu tästä viestisi kohdasta ja ylipäänsä siitä, että hyvin pelannut kaveri tärkeässä roolissa sen ansaitsee:
Mutta hieman hymyillen seuraan suunnatonta kehumista 1-sentteristä, joka ei kelpaa edes oman ketjunsa aloittajaksi. Se on aika erikoista.

Tuo pätkä sisälsi kriittisen asiavirheen (ei kelpaa ketjunsa aloittajaksi)ja mielipiteen "suunnatonta kehumista" (moni on tuonut näkökantansa nimenomaan tuurajan kontekstissa eli miten 3. sena pelasi ykkösenä).

PIIS & LÖÖV ja ryhmähali
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kolmas peli putkeen, jossa joku teki ensimmäisen liigamaalinsa. Muutenkin onnistunut tuo nuorten esiinmarssi - mikäli laskin oikein kuusi pelaajaa on tällä kaudella tehnyt ensimmäisen liigamaalinsa (Ma. Granlund, Åsten, Kivelä, Piiparinen, Leinonen ja Salmi).

Tää on muuten aspekti, josta saatte antaa ison sulan Paskansyöjän hattuun. Bluesin viime vuosien tasaisesta junnujen esiinnoususta on usein kehuttu pelisysteemiä, joka pysyy samana a:ssa ja liigassa, mutta juuri kukaan ei ole puhunut Matikaisen (ja Marjamäen) roolista siinä. Matikaisella on ilmiömäinen kyky saada pelaajat nuoret pelaajat uskomaan siihen, että "hekin voivat pärjätä liigassa siinä missä kuka tahansa". Miehen retoriikka, olemus ja nyt tarkkana scholl, karisma, saa nuoren pelaajan uskomaan todella helposti sen mitä mies suustaan päästää. Tää ei oo muuten spekulaa, vaan miehen entisten valmennettavien suusta kuultua.

Noi samat jutut toki voi toimia käänteisesti vanhoihin gubbeihin, mutta juuri tossa nuorten pelaajien valmentamisessa Matikainen on aivan huikean hyvä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Sinänsä hyvin omituinen väittely -siis aikuisten oikeasti- koska tästä kohdasta kaikki lienevät aivan samaa mieltä. Tää HIFK-osio on mainio mesta : D

Tämä on kyllä totta :D Mitä tulee Hirsoon, niin siitäkin lienee kaikki samaa mieltä, että siirto muihin maisemiin oli win-win -tilanne ja kuten sanoit, on melkoinen mysteeri miksi hänen kanssaan kävi kuten kävi. Mutta oikeasti, jätetään nämä Hirso-vertailut jo pois, jookosta? Mikä tärkeintä, joukkue porskuttaa tällä hetkellä siipirikkoisenakin mallikkaasti ja kevät alkaa lähestyä hyvää kyytiä - mikäs sen parempaa. Ei tässä nyt oikein mitään Hirso-casea jaksaisi jossitella!
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä hyvin omituinen väittely -siis aikuisten oikeasti- koska tästä kohdasta kaikki lienevät aivan samaa mieltä. Tää HIFK-osio on mainio mesta : D

Tässähän on ihan selvä patterni nähtävissä: Hirsolasien takaa katsovat eivät näe Tylerin onnistumisia ja ne, jotka pitivät Hirson lähtöä oikeutettuna puhuvat TR:stä ylisanoin. Ja näinhän se pitää keskustelupalstalla mennäkin.

Hauska on myös seurata ja olla osallisena palstatotuuksien luomisessa. Sekä joukkueesta medialle tulevilla viesteillä että joukkueen sisältä kantautuvilla tositarinoilla on aivan samalla tavalla oma agendansa. Näin syntyy meheviä totuuksia siitä, kuinka Marjamäki valmensi kakkosvalmentajan paikalta Bluesia tai Matikainen savusti Hirson ulos HIFK:sta. Mahtavaa.
 

Stigu

Jäsen
Mutta oikeasti, jätetään nämä Hirso-vertailut jo pois, jookosta?
Eikä jätetä. Tämä asia on nyt puitava meidän palstalaisten kesken niin että asiasta vallitsee yksimielisyys. Kipeistä asioista ei saa vaieta. Pitää keskustella, keskustella ja keskustella. Kun tämä case Hirso on puitu perinpohjin läpi, lupaan, että meillä kaikilla on huojentuneempi olo, ja voimme alkaa pohtimaan esim. kysymystä "keikkuisiko Sammy Babizin listojen kärjessä jos eläisi". Eli kaikki yhdessä (lappareiden "Tero" tjsp biisin sävelellä): Hirso on hidas Retiisi on nopea, Hirso haisee pahalle Retiisi käyttää dödöä, Hirso surffailee Retiisi menee suoraan, Hirso ei osu edes ladon seinään Retiisi tekee maaleja, Hirso joutui Siperiaan Retiisi chillailee Onnelassa, Hirso on epäsuosittu Retiisi saa naisia.

Otin tämän Hirso-vertailun Reddiksen osalta esille korostaakseni sitä, että Retiisi tuli korvaamaan Hirs... erästä nimeltämainitsematonta pelaajaa kesken kauden. Siis pelaajaa, jota oli alunperin kaavailtu kakkossenaksi, mutta onnellisten sattumien summana ajutui kolmossenaksi. Ja tähän kolmossentterin paikalle tällä kaudella Retiisi on siis ollut vahvistus. Sen takia on turha miettiä, miten hän pelaa ykkössenterinä, koska hän pelaa siinä roolissa vain väliaiakaisesti. Haluaisinko Retiisin ensi kaudeksi IFK:hon? Tuskin, mutta jos pitäisi valita sen-joka-meni-Siperiaan ja Retiisin kesken, niin ottaisin nykynäytöillä Retiisin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haluaisinko Retiisin ensi kaudeksi IFK:hon? Tuskin, mutta jos pitäisi valita sen-joka-meni-Siperiaan ja Retiisin kesken, niin ottaisin nykynäytöillä Retiisin.

Onneksi ei mitä ilmeisemmin tarvitse valita. 'Hän Kenen Nimeä Ei Lausuta' tuskin tulee yrittämään uudelleen Petun skeidaan. Tyllykälle en tarjoaisi diiliä ellei nyt sitten nosta vielä tasoaan pleijareissa. Olen vaativa mutta pohjoiskoreassa me ollaan aina.

OldShit, mitä olisit mieltä seuraavista senoista enskaudeks: The One(Dixon?), Märkä, Uusi 3/4 hankinta a'la 'töykkälä' ja Pipari? Noilla alkuun ja syksyn aikana hommataan reserviä?

Wirtasen jatkosoppari olisi kuin elinkautisvangille vuoden bordellikortti.

Ps. Ei mitään ryhmähaleja vaan paskaista päivänjatkoa kaikille.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mitä tulee Redenbachin esitykseen, niin ei voi paljon haukkua jos otti lukuisia tärkeitä aloituksia, joista yksi 100-0 voitettu päätyi IFK:n maaliin ja lisäksi jakeli monta loistavaa maalipaikkaa ketjukavereilleen, joilla ei tuntunut uppoavan millään. Mikäli esimerkiksi Peltonen olisi ollut parissa maalitilanteessa skarpimpi, niin Reden tehot olisivat olleet helpostikin jotain 0+3. Mielestäni oli muutenkin hyvällä jalalla liikenteessä ja karvasi aktiivisesti, hoitaen myös puolustusvelvotteet. Miinusta tietenkin siitä, ettei saanut pyöritettyä ykkös-YV:tä toivotulla tavalla, mutta osaselitykseksi kelvannee, että joukkueen koko YV-pelaaminen oli aivan sekaisin muuttuneiden roolitusten vuoksi.

Aika lailla samoin näin Redenbachin esityksen eilen minäkin. Kokonaisuudessaan edelleen huikean paljon parempaa suorittamista kuin HIFK-uransa alussa, nyt alkaa olla oikeasti hyvän kolmossentterin tasoa. Eilen ei oikein Peltosen kanssa löytynyt yhteistä säveltä, muutoin olisi jälki ollut tuhoisaa. Muutamat erittäin hyvät passit tosiaan tarjoili.

Itse olen erittäin tyytyväisin mielin seurannut Redarin otteita, vaikka olisin alunperin Hirson mieluummin pitänytkin. Täytyy sanoa, että onnistunut siirto ja omasta mielestäni on turhaa jossitella Hirson suorituksilla. Ne olisivat voineet yhtä hyvin olla parempia kuin huonompiakin. KHL:ssä on tehnyt hyvää jälkeä, joten kaikki kääntyi parhain päin. Se siitä. Redenbachiin palatakseni, hyvin on omassa roolissaan pelannut ja toivoisin hänen saavan jatkossa rinnalleen Huhtasen ja Somervuoren, joiden kanssa peli on rullannut hyvin. Jatko olisi mielestäni ihan hyvä asia, joskin voisin kuvitella IFK:n ensi kauden kolmossentterin kantavan paidassaan numeroa 72.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ps. Ei mitään ryhmähaleja vaan paskaista päivänjatkoa kaikille.

Kakkahalaus ? Muutenhan olen samaa mieltä Stigun kanssa, tämä asia on nyt puitava ytimiään myöten, sillä kumpikin pelaaja odottaa Jatkoajan HIFK-osion tuomiota. Ei saa Kimi nukuttua Venäjällä, eikä Rede stadissa. Myös molempien agentit haluavat Jatkoajan päätöksen asap. Koko kiekkoileva maailma seuraa tilannetta. Aloittaisin itse molempien pelaajien lapsuudesta. Itä-Suomen Varkaudessa syntynyt Kim Hirschovits tunnettiin jo leikkikoulussa johtajan asenteesta ja parhaista hiekkakakuista, kun taas jossain Kanadan tundralla syntynyt Redenbach toimi ensimmäiset vuotensa hylkeensyöttinä. Hänet tunnettiin kuitenkin tunnollisena treenaajana ja kivana ihmisenä.........

...eiku joo, nyt on nyt ja HIFK:lla on pleijarit edessä Tyllerön kanssa. Ja vieläkin korostan, että mulle hänen näyttönsä riittävät hyvin ensi vuoden sopimusta ajatellen. Ja joo, asiavirhekin on luiskahtanut muuten timanttiseen tekstiini. Olen aivan down ihmisenä tämän johdosta. Menen kuuntelemaan Suurlähettiläitä ja Mambaa, se muistuttaa mua aina siitä, että jollain on joskus mennyt vieläkin huonommin. Olispa jo kevät ja kannu himassa!

edit: Pelaajista vielä sen verran, että HIFK:lla ei ole mitään ongelmia Redenbachin kanssa. Sen sijaan Somervuoren meno vaikuttaa pelottavan vaisulta.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Sen sijaan Somervuoren meno vaikuttaa pelottavan vaisulta.

Samaa mieltä siitä, että Somervuori pelasi eilen vaisusti, mutta jotain täytyy antaa takaisin flunssan johdosta, joten annetaan aikaa ottelu-pari, jotta vire löytyy taas. Se Pelsu-matsihan oli niin Eerolta kuin koko kentältä täysi katastrofi, mutta tuon kentän roolitus olikin aivan täydellisen epäonnistunut ja toisaalta MaG:n eka liigapeli koskaan sentterinä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sen sijaan Somervuoren meno vaikuttaa pelottavan vaisulta.

Oli lentsussa, mutta silti viimeiset neljä matsia kiikareilla ja tuo Pelsu ottelun pakkaslukema oli vertaansa vailla. Kuitenkin, sitä ennen kuudessa ottelussa viisi maalia. Eiköhän se Eero tekaise vielä kolme maalia viimeisissä neljässä matsissa, jos pysyy terveenä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eiköhän se Eero tekaise vielä kolme maalia viimeisissä neljässä matsissa, jos pysyy terveenä?

Mun mielestäni Eero kuin Kibe; loistava laukaus ja jos hänelle ei pelata vetopaikkoja, on pörräys melko hyödytöntä. Toinen juttu, joka rupeaa vähän vaivaamaan Eerossa, on melko huoleton suhtautuminen puolustustyöhön. Nythän kaverilla on toki toipilasaika ja vielä kauheat paineet näyttää. Ottaisi vähän iisimmin ja seuraisi peliä paremmin, niin hyvä tulee. Toisaalta, samaan aikaan MaG on parantanut aivan huikeasti otteitaan. Loistava kaveri! On meillä sen verran "syvyyttä leveydessä", että ei snaipperin tarvitse jokaisessa matsissa verkkoa heiluttaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vieläkin korostan, että mulle hänen näyttönsä riittävät hyvin ensi vuoden sopimusta ajatellen.

Syy miksi itse olen tätä vastaan on yksinkertaisesti se, ettei meillä ole mitään tietoa miten Tyllykkä skulaa kun pelit kovenee. Lisäksi en usko että kaveri on mikään 'revitään käsistä'- kategoriaa joten jatkosopparin suhteen odottelisin hieman playoffnäyttöjä. Jos natsaa niin sitten tarjousta, muussa tapauksessa voi lähteä vielä menee kun pääsee! :D

Ja kakkahalaus kuulostaa ihanan likaiselta. Olet sä Jhag aika paskamainen sälli sittenkin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös