Kieltolaki tulossa takaisin?

  • 20 458
  • 130

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ai. Sitten olen ollut nähnyt yksistään kuukauden sisään useita kymmeniä tarjoilijoita, jotka eivät noudata ohjeistusta. Minulta ja ikäisiltäni sentään kysyttiin ~joka toinen kerta kun olemme 5 vuotta yli rajan, mutta seurassa olleilta, 35+ -vuotiailta ei kysytty kertaakaan.

Eli pidän tätä ohjeistusta jonain tornihuhuna. Tosin jos olet itse esim. työskennellyt jossain paikassa, niin voihan siellä hyvin olla tällainen käytäntö. Mikään yleinen ohjeistus se tuskin on.
Jep, no saattaa olla, että ketjujen/osavaltioiden välillä on suuriakin eroja. Omat tiedot ovat vuodelta 2004, kun puhuin Coloradossa Red Lobster-ravintolassa työskentelevän tarjoilijan kanssa. Ainakin silloin tuossa ravintolassa oli kyseinen käytäntö voimassa ja keskustelusta sain käsityksen, että on yleisemminkin käytössä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Saattaapi olla noinkin. Uskon mieluummin kuitenkin siihen, että vajaa kolmekymppisenä olen edelleen niin pirun puhtaan, kauniin, suloisen ja viattoman oloinen, että en millään vaikuta täysi-ikäiseltä.

Tätä itsekin hoen, ainakin silloin kun lähikaupan 18-kesäinen myyjä pyytää pahveja olutta ostaessa. Ikää siis se 23. Tosin ihan hyvä homma, että noita valvotaan tarkasti. Mielummin tosiaan näytän pahvini kuin luen lehdestä 15 kesäisen sammuneen hankeen tai haen olueni kauempaata kun lähikaupan luvat ovat menneet.

Huvittavin tapahtuma näistä oli joskus muinoin intin aikana. Lomille lähtiessä tuli haettua kaupasta 2(!) olutta. Nuorehko miesmyyjä (poika?) sitten päätti kokeilla kepillä jäätä ja kyseli papereita. Tokihan taskusta löytyi, mutta jäi jotenkin vaivautunut olo. Intin kuteet päälläkö alaikäiset hakevat kahta ~3 euron olutta kaupasta? Olisi edes ollut naismyyjä, niin olisi voinut uskotella, että kyseessä oli iskuyritys...
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Olisi edes ollut naismyyjä, niin olisi voinut uskotella, että kyseessä oli iskuyritys...

Jos se oli homo?
Hyvä se vaan on, että valvonta on tarkkaa, ehtii sitä aikuisena dokaamaan ihan riittämiin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Intin kuteet päälläkö alaikäiset hakevat kahta ~3 euron olutta kaupasta? Olisi edes ollut naismyyjä, niin olisi voinut uskotella, että kyseessä oli iskuyritys...

Eikös inttiin edelleen pääse halutessaan 17-vuotiaana? Ja äkkiäkös sitä muutenkin myöhemmin lainaa vanhemman kaverin tai isoveljen kurkkusalaatteja.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Itseältäni kysyttiin juuri pari viikkoa sitten paperit tutussa marketissa. Huomasin heti, että tyhjimmällä kassalla oli uusi nainen myyjänä ja siihen kävin lappaamaan ostoksiani joiden seassa oli toki olutta. Hän sai kaikki tavarat piipattua koneesta läpi ja kysyi tämän jälkeen papereita. Hämmennyin niin kovin, että sain änkytettyä, että "mulla on kyllä ikää joten voisitko myydä vai siirränkö kaljat tohon toiselle kassalle josta tuttu myyjä myy ilman papereitakin?". Eipä myynyt koska oli ilmeisesti hiekkaa vaginassa siispä kiikutin oluet toiselle kassalle josta ne minulle myytiin. Olin täyttänyt toissa päivänä 22.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikös inttiin edelleen pääse halutessaan 17-vuotiaana? Ja äkkiäkös sitä muutenkin myöhemmin lainaa vanhemman kaverin tai isoveljen kurkkusalaatteja.
Kyllä, vapaaehtoisena voi palvelukseen astua jo 17-vuotiaana.

Lainattujen inttikuteiden käyttäminen oluenoston helpottamiseksi ei varmaan ole edes mikään extreme-suoritus, kun ottaa huomioon alaikäisten sinnikkyyden ja mielikuvituksen näissä asioissa. Tosin itse menin pentuna sieltä mistä aita oli matalin, eli tein omat kiljuni itse.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eikös inttiin edelleen pääse halutessaan 17-vuotiaana? Ja äkkiäkös sitä muutenkin myöhemmin lainaa vanhemman kaverin tai isoveljen kurkkusalaatteja.

EU luokittelee/luokitteli 17-vuotiaat lapsisotilaiksi, eli ainakaan viimeksi katsoessani ei päässyt. Ja onhan tuo lainaaminen aina mahdollista, mutta että kahden vähän kalliimman oluen takia... No eipä tuosta silloin arpia jäänyt, kunhan nyt vain piti mainita kun täällä näistä oli juttua.

Jos se oli homo?

Eipähän soitellut perään jos oli nimen papereista katsonut. Jos nyt kuitenkin oli iskemässä, niin epäonnistui aika pahasti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
EU luokittelee/luokitteli 17-vuotiaat lapsisotilaiksi, eli ainakaan viimeksi katsoessani ei päässyt. Ja onhan tuo lainaaminen aina mahdollista, mutta että kahden vähän kalliimman oluen takia... No eipä tuosta silloin arpia jäänyt, kunhan nyt vain piti mainita kun täällä näistä oli juttua.
Puolustusvoimien verkkopalvelusta käy ilmi, että "17 vuotta täyttänyt mies voi hakea varusmiespalvelukseen vapaaehtoisena". Edelleen sivustolla todetaan, että "Kutsunnat pidetään maan kaikissa sotilaslääneissä vuosittain syys-marraskuussa. Ne koskevat nuorukaisia, jotka sinä vuonna täyttävät 18 vuotta, lukuunottamatta niitä, jotka on hyväksytty palvelukseen vapaaehtoisena".

Sitä en taas osaa sanoa, onko PV mahdollisesti kiristänyt vapaaehtoisena palvelukseen otettavien seulaa tai jostain syystä pidättäytynyt toistaiseksi ottamasta 17-vuotiaita inttiin, siis ilman että asevelvollisuuslakia olisi muutettu.

Linkin takana oleva teksti teksti on näköjään päivitetty viimeksi vuonna 2004, mutta eipä sinne ole tullut uudempaakaan tilalle.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Puolustusvoimien verkkopalvelusta käy ilmi, että "17 vuotta täyttänyt mies voi hakea varusmiespalvelukseen vapaaehtoisena".

http://www.lanuti.fi/Suomeksi/Valitse_kunta!/Kemi/Nuppi/Oikeudet/Asevelvollisuus.iw3 Esimerkiksi tuon mukaan palvelukseen voi hakea 17-vuotiaana, mutta astua vasta 18-vuotiaana. Itse olen käsittänyt tuon niin, että esimerkiksi 17-vuotias voi nyt käydä kutsunnoissa ja astua II/10 erään jos täyttää 18 ennen sitä.
 
Itseältäni kysyttiin juuri pari viikkoa sitten paperit tutussa marketissa. Huomasin heti, että tyhjimmällä kassalla oli uusi nainen myyjänä ja siihen kävin lappaamaan ostoksiani joiden seassa oli toki olutta. Hän sai kaikki tavarat piipattua koneesta läpi ja kysyi tämän jälkeen papereita. Hämmennyin niin kovin, että sain änkytettyä, että "mulla on kyllä ikää joten voisitko myydä vai siirränkö kaljat tohon toiselle kassalle josta tuttu myyjä myy ilman papereitakin?". Eipä myynyt koska oli ilmeisesti hiekkaa vaginassa siispä kiikutin oluet toiselle kassalle josta ne minulle myytiin. Olin täyttänyt toissa päivänä 22.

Aika ylimielinen asenne. Oliko se nyt niin ylivoimaista näyttää papereita vai koetko tämän jotenkin nöyryyttäväksi? 17,5-v ja juuri täyttänyt 22-v ei monesti eroa toisistaan ainakaan ulkoisesti.

Itse olen 20-vuotias ja lähes jokainen myyjä/poke kysyy ne paperit. Se kuuluu niiden duuniin, ei pidä ottaa mitenkään henkilökohtaisesti tai varsinkaan käyttäytyä kuin 16-vuotias. Suomessakin tulisi ottaa käytäntöön tuo kaikilta kysyminen, vaikka en mä itse lähde tuomitsemaan 16-17 vuotiaiden alkoholinkäyttöä. Se pari siideria ja tästä seuraava hihittely kuuluu tuohon ikään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä myynyt koska oli ilmeisesti hiekkaa vaginassa siispä kiikutin oluet toiselle kassalle josta ne minulle myytiin. Olin täyttänyt toissa päivänä 22.
Se taisit kuitenkin olla sinä, jolla oli/on soraa esinahan alla, koska myyjä toimi täysin oikein ja sinä käyttäydyit idioottimaisesti.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Se taisit kuitenkin olla sinä, jolla oli/on soraa esinahan alla, koska myyjä toimi täysin oikein ja sinä käyttäydyit idioottimaisesti.

Simon armaani, nyt sä kyllä unohdit pari tärkeää asiaa: MULLAonoikeus!!! EtsävittutiedäkukaMÄoon ja MÄoonJOhei22siisdaa-ah!!!

Ymmärrän täysin Kaukosäätimen vitutuksen. Onhan se nyt huutava väärys, ettei myymäläpäällikkö kädestä pitäen esitellyt häntä uudelle myyjälle ja opastanut olemaan kysymättä papereita, sillä onhan hän sentään JO 22-vuotias.

Onneksi mulle ei käynyt mitään noin kamalaa 22-vuotiaana, olisin varmaan kuollut vitutukseen. En ainakaan olisi vastannut hymyillen, että "joo totta kai, tässähän nämä".

PS. Minäkin muuten alaikäisenä taisin jonkun kerran käyttää tuota "mä käyn täällä tosi usein niin ei multa yleensä kysytä enkä tajunnut ottaa mukaan" -selitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Itseältäni kysyttiin juuri pari viikkoa sitten paperit tutussa marketissa. Huomasin heti, että tyhjimmällä kassalla oli uusi nainen myyjänä ja siihen kävin lappaamaan ostoksiani joiden seassa oli toki olutta. Hän sai kaikki tavarat piipattua koneesta läpi ja kysyi tämän jälkeen papereita. Hämmennyin niin kovin, että sain änkytettyä, että "mulla on kyllä ikää joten voisitko myydä vai siirränkö kaljat tohon toiselle kassalle josta tuttu myyjä myy ilman papereitakin?". Eipä myynyt koska oli ilmeisesti hiekkaa vaginassa siispä kiikutin oluet toiselle kassalle josta ne minulle myytiin. Olin täyttänyt toissa päivänä 22.
Mikset vaan kaivanut papereita esiin, kai nyt jokainen järkevä ihminen kantaa sellaisia mukanaan. Myyjähän toimi ihan asiallisesti kun pyysi nuorelta näyttävää ihmistä todistamaan ikänsä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eipä myynyt koska oli ilmeisesti hiekkaa vaginassa siispä kiikutin oluet toiselle kassalle josta ne minulle myytiin. Olin täyttänyt toissa päivänä 22.
Minä olisin myyjän tilalla huikannut sille toisellekin kassahenkilölle, että älkää myykö tuolle kusipäälle mitään ja suksihan vittuun täältä mussuttamasta ja tule sen jälkeen tänne takaisin, kun olet tajunnut, että maailma ei pyöri sinun perseesi ympärilläsi. Se olisi ollut (a)asiakkaalle aivan oikein.

Ehkä tuossa on syy, miksen ole koskaan ollut myyntityössä, sillä olen aivan liian rehellinen ja samaan aikaan vittumainen siihen hommaan.

Minulta kysyttiin lähimmässä Prismassa papereita, kun ikää oli 31 vuotta ja 7 kk. Kävin siinä kaupassa joka viikko. Olisi vissiin pitänyt mennä kassan lattialle hakkaamaan lattiaa nyrkein ja jaloin. No, minä ajokorttiani esiin kaivaessa vain hieman nauroin ystävällismielisesti ja kiitin kassahenkilöä, että tämä on aina ihan piristävää kyllä, etenkin mitä enemmän ikää on.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Olen kuullut että Alkossa on tällainen käytäntö, en tiedä onko aina ollut vai onko uusi juttu.
Alkon sivuilla lukee näin:
"Jos olet alle 25-vuotias, näytäthän henkilötodistuksesi myyjälle jos ostat tai olet mukana seurueessa, joka ostaa alkoholijuomia. Yhdessä Alkossa asioivien nuorien tulee kaikkien olla iältään ostokelpoisia."

Kuten aikaisemminkin tässä ketjussa on mainittu, että USAssa kysytty myös papereita. Floridassa oli joulukuussa 2008 se käytäntö (NHL-pelissä ainakin), joka luki oikein paperilla, että jos asiakas näyttää alle 40-vuotiaalle, niin paperit kysytään. Olihan se vähän koomista, mutta suhtauduin siihen heidän käytännön mukaan.
Tosin, siinä vaiheessa itselläni ei ollut passia mukana, vaan se iso, muovinen 90-luvun ajokortti. Siinä ei ole syntymäaikaa muuten merkittynä. Onneksi sain selvitettyä naisihmiselle ajokortin päättymispäivästä että olen silloin 65-vuotias. Lieneeköhän siellä sama ikä? Onneksi juomat sain ja jatkossa samalle tyypille, jolle kerran oli näyttänyt paperit, niin ei kysellyt enempää.

Nykyään olen otettu, jos joku kysyy paperit. En mielestäni näytä kuitenkaan niin nuorelta, että tarvisi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen ollut aina sen verran ikäistäni vanhemman näköinen, että 15-vuotiaasta saakka hain aina itselleni ja kavereille kaljat paikallisista kaupoista. Olisivatkohan pari kertaa kysyneet paperit, ja toisella noista kerroista meni mopokortti läpi kun ei myyjä tajunnut tarkistaa syntymävuotta. Tämä siis 2000-luvun alkupuolella. Täysikäisenä en ole alaikäisille juomia hommannut. Nyt kuitenkin tänään, ensimmäistä kertaa sitten tuon viime sivulla kertoneeni tarinan jälkeen Kaarinan Citymarketin myyjä pyysi pahveja näyttämään. Tosin, saattoipa olla myyjältä lähinnä pelisilmän käyttöä, sillä takanani ei ollut jonossa ketään, mutta tiskillä oli vielä molemmilla puolilla ostoksiaan pakkailevia henkilöitä, joten tuolla sai vähän aikaa pelattua. Tosin ostokseni olivat myös hieman epäilystä herättäviä (maito, leipää, irtokarkkeja, sipseja, olutta ja tupakkaa).

En kyllä ymmärrä ihmisiä joita paperien kysyminen vituttaa. Välillä näkee että kassatyttökin menee hieman noloksi kun huomaa että sitä ikää löytyykin. Hyvä homma että kyselevät, eikä se minulta ole mitään pois.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Joo, ei voi muuta sanoo tosta kaken viestistä kun että, no huhhuh....Joskus oon lukenu joltain saitilta, kun joku ei suostunu avaamaan reppua kassaneidin pyynnöstä, vaikka ei ollut mitään vienytkään. Vasta kun oli poliisit pyydetty paikalle, niin oli näyttänyt ettei mitään ole varastanut. Yrittääkö nää palikat hakee huomioo, vai mikä vittu siinä on? Siinähän varmasti jokaisen kaupassaolijan pää kääntyy kun kassalla tulee jotain hämminkiä. En oo onneks koskaan livenä näihin kusipäihin törmännyt, enkä toivottavasti törmääkkään....Melkein vitutusketjun aihetta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Aika ylimielinen asenne. Oliko se nyt niin ylivoimaista näyttää papereita vai koetko tämän jotenkin nöyryyttäväksi
Se taisit kuitenkin olla sinä, jolla oli/on soraa esinahan alla, koska myyjä toimi täysin oikein ja sinä käyttäydyit idioottimaisesti.
Simon armaani, nyt sä kyllä unohdit pari tärkeää asiaa: MULLAonoikeus!!! EtsävittutiedäkukaMÄoon ja MÄoonJOhei22siisdaa-ah!!!
Minä olisin myyjän tilalla huikannut sille toisellekin kassahenkilölle, että älkää myykö tuolle kusipäälle mitään

Hehheh! Tarkennetaan nyt siis, että minulla ei ollut rahapussia mukana eikä näin ollen myöskään henkkareita. Vain kahdenkympin seteli. Tämä kauppa on kantapaikkani jossa käyn päivittäin ja "tunnen" sieltä kaikki muut myyjät. Ainoa mitä sanoin tälle uudelle n. 45 vuotiaalle kurppa myyjälle oli siis "Etkö nyt voisi myydä kun minulla on ihan oikeasti ikää. Toki voin mennä tuohon viereiselle kassalle ja ostaa siitä (ilman papereita)."

Mikä tuossa oli niin lapsellista ruikutosta, valitusta ja oman navan ajettelemista? Toki ymmärrän, että sielä Helsingissä on niin suuret ybermarketit, että sielä ei näe samaa myyjää kahta kertaa elämän aikana.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Hehheh! Tarkennetaan nyt siis, että minulla ei ollut rahapussia mukana eikä näin ollen myöskään henkkareita. Vain kahdenkympin seteli. Tämä kauppa on kantapaikkani jossa käyn päivittäin ja "tunnen" sieltä kaikki muut myyjät. Ainoa mitä sanoin tälle uudelle n. 45 vuotiaalle kurppa myyjälle oli siis "Etkö nyt voisi myydä kun minulla on ihan oikeasti ikää. Toki voin mennä tuohon viereiselle kassalle ja ostaa siitä (ilman papereita)."

Mikä tuossa oli niin lapsellista ruikutosta, valitusta ja oman navan ajettelemista? Toki ymmärrän, että sielä Helsingissä on niin suuret ybermarketit, että sielä ei näe samaa myyjää kahta kertaa elämän aikana.

No kyllä selitit helvetin hyvin/tarkasti tilanteen edeltävässä viestissä. Huomiotako hait?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
No kyllä selitit helvetin hyvin/tarkasti tilanteen edeltävässä viestissä. Huomiotako hait?

Oletin, että ihmiset olisivat viestistäni tajunneet, että henkkareita ei ollut matkassa, koska en niitä näyttänyt. Mutta ei kai ihan kaikkea voi vaatia... Mikä muu asia tuossa oli muka niin huonosti selostettu? Ennen kaikkea kerroin viestissä selvästi mitä sanoin myyjälle.

Edit. Ja niin. Jos olisi tarvetta hakea huomiota keksisin heti 100 parempaa tapaa.
 
Viimeksi muokattu:

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Oletin, että ihmiset olisivat viestistäni tajunneet, että henkkareita ei ollut matkassa, koska en niitä näyttänyt. Mutta ei kai ihan kaikkea voi vaatia... Mikä muu asia tuossa oli muka niin huonosti selostettu? Ennen kaikkea kerroin viestissä selvästi mitä sanoin myyjälle.

No juurikin tuo, ettet kertonut, ettei sulla ollut papereita mukana, jätti aika paskamaisen fiiliksen käyttäytymisestäsi. Sekin, kun kerroit, että täytit juuri kunnioittavat 22 vuotta lisäsi käsitystä siihen, että ei sun tarvitse papereita näyttää...olethan kuitenkin 4 vuotta yli vaaditun.

Tosissaan, kun joiltain palstoilta on lukenut ihmisten käyttäytymisiä kassaneitejä kohtaan, ei paljon heru sympatiaa ihmisten puolelle, ketkä vain "omiin oikeuksiin" viitaten ei avaa reppua pyydettäessä, tai näytä papereita.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä minä ainakin tuosta Kaken viestistä oletin, että jos kaveri käy lähikaupassaan päivittäin hakemassa bisseä, niin ei nyt vaan sattunut papereita mukaan, minkä vuoksi siirtyi toiselle kassalle tutun myyjän tykö. Varmasti tämä uusikin myyjä tajusi tilanteen, jos huomasi että kaveri kykenee ostamaan viereiseltä kassalta ilman ongelmia, vaikka toki kontrolli onkin tiukkaa.

Henk.koht ei ole henkkareita kysytty vuosikausiin, välillä tosin jopa toivoisi sitä edes Alkossa. Sinällään kyllä miltei sairaaksi mennyt tuo touhu, jos miettii että joku parikymppinen kaveri käy hakemassa muutaman pullon punkkua, eikä hänelle myydä jos liikkeen ulkopuolella palloilevat viisi kaveria eivät omaa papereita. Jossain on jotain mätää.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Hehheh! Tarkennetaan nyt siis, että minulla ei ollut rahapussia mukana eikä näin ollen myöskään henkkareita. Vain kahdenkympin seteli. Tämä kauppa on kantapaikkani jossa käyn päivittäin ja "tunnen" sieltä kaikki muut myyjät. Ainoa mitä sanoin tälle uudelle n. 45 vuotiaalle kurppa myyjälle oli siis "Etkö nyt voisi myydä kun minulla on ihan oikeasti ikää. Toki voin mennä tuohon viereiselle kassalle ja ostaa siitä (ilman papereita)."

Mikä tuossa oli niin lapsellista ruikutosta, valitusta ja oman navan ajettelemista? Toki ymmärrän, että sielä Helsingissä on niin suuret ybermarketit, että sielä ei näe samaa myyjää kahta kertaa elämän aikana.

Niin,itselläni kävi vastaava tilanne lähimarketissa.Olin tulossa kaverilta ja poikkesin ostamaan vähän ruokaa ja juomaa.Kassalla oli mulle tuntematon myyjä(nainen),joka sitten kysyi paperit nalleperhettä ostaessa.No,paperit oli himassa,jonka tietenkin kerroin suoraan.Kassa pahoitteli,että ei voi myydä oluita,johon totesin vaan,että ihan pykälien mukaan mennään ja jätin laatikon kassalle.Ajoin himaan ja otin ajokortin mukaan ja hain bisset.Menin samalle kassalle todeten että nyt on paperitkin mukana.Myyjä oli oikein asiallinen ja pääsin kotiin nauttimaan mallasjuomaa.Itselleni ei todellakaan tullut mitään huonoja fiiliksiä kassaa kohtaan,hänhän vain teki duuninsa hyvin.Ja ikääkin on jo se 30v...Ja varmasti muut kassat tuntevat meikäläisen,lähes päivittäin asioin kyseisessä marketissa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Hehheh! Tarkennetaan nyt siis, että minulla ei ollut rahapussia mukana

Jatkossa sitten otat sen. Paremmalta puoliskoltani, joka on useamman vuoden yli 30, kysytään Alkossa paperit kahdeksan kertaa kymmenestä, koska hän näyttää teiniltä sekä kasvoiltaan että hentoiselta kropaltaan.

Se vaan nyt pitää hyväksyä, että myyjä ei ole selvännäkijä. Ei kannata epäillä hiekan olinpaikkaa, jos itse sössii.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Joo, ei voi muuta sanoo tosta kaken viestistä kun että, no huhhuh....Joskus oon lukenu joltain saitilta, kun joku ei suostunu avaamaan reppua kassaneidin pyynnöstä, vaikka ei ollut mitään vienytkään. Vasta kun oli poliisit pyydetty paikalle, niin oli näyttänyt ettei mitään ole varastanut. Yrittääkö nää palikat hakee huomioo, vai mikä vittu siinä on? Siinähän varmasti jokaisen kaupassaolijan pää kääntyy kun kassalla tulee jotain hämminkiä. En oo onneks koskaan livenä näihin kusipäihin törmännyt, enkä toivottavasti törmääkkään....Melkein vitutusketjun aihetta.

Suomessa on vielä toistaiseksi yksilönvapaudet voimassa, joihin kuuluu myös tuo mahdollisuus olla sitä reppua avaamatta kaupankassalla. Onko se järkevää vai ei onkin sitten toinen kysymys. Mutta itse en ainakaan luovu yhdestäkään perusoikeudestani vapaaehtoisesti.

Hyvähän tuo on että papereita tarkasti kysellään, jopa siellä tutuissa lähikaupoissakin. Vähentääpä ainakin teinien humalajuomisen mahdollisuutta ainakin vähäsen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös