To 26.11.2009 Case Melart-Mäntylä

  • 99 483
  • 665

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Miksi minä vaatisin HIFKin tai Everin rankaisemista? Olen todennut että näin todennäköisesti käy. Käyppä vilkaisemassa viestihistoriasta sen verran mille alueelle olen eniten kirjoitellut niin voit miettiä onko mulla sittenkään sinioransseja silmälaseja. Jos et viitsi, vilkaise allekirjoitus ja mieti mistäköhän se voisi olla.

En minä tiedä miksi vaadit, mutta kun olet vaatinut, niin seiso sitten Ally McBeal saappaissasi.

Ei elämä, paljonko niitä lisäsanktioita halutaan? Voi olla aika pitkä toimitsijakielto monelle jos HIFK vielä koskeekaan Mäntylään.

Käy itse katsomassa viittaus, mielestäni haluat nimenomaan lisäpelikieltoja seka HIFK:lle ja erityisesti Timo Everille.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2944433&postcount=465

Timo Everi ei ole viitannut missään, että nimenomaan HIFK tulisi rankaisemaan Mäntylää. Olet liene samaa mieltä, vai mennäänkö suosikkiisi Allyyn?
 

ilu

Jäsen
Tämä iltalehden uutinen, jossa kerrotaan liigan huomauttaneen HIFKiä mainoksesta, antaa kyllä vähän toisenlaisen kuvan. Minkä lähteen perusteella SM-liiga olisi antanut luvan mainokseen?

Esimerkiksi tämän MTV3:n uutisen perusteella lupa liigalta on kysytty: http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/arkistot/jaakiekko/2009/11/1004997

"– HIFK toimi hyvässä uskossa. Seura tiedotti minua mainoksesta etukäteen ja annoin heille siihen luvan, Koskinen päätti."
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Tämä iltalehden uutinen, jossa kerrotaan liigan huomauttaneen HIFKiä mainoksesta, antaa kyllä vähän toisenlaisen kuvan. Minkä lähteen perusteella SM-liiga olisi antanut luvan mainokseen?

No vaikka tämän:

"– HIFK toimi hyvässä uskossa. Seura tiedotti minua mainoksesta etukäteen ja annoin heille siihen luvan, Koskinen päätti."

http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset_erik.shtml/arkistot/jaakiekko/2009/11/1004997?smliiga

Alkaa olla jo aika väsynyttä.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
En minä tiedä miksi vaadit, mutta kun olet vaatinut, niin seiso sitten Ally McBeal saappaissasi.



Käy itse katsomassa viittaus, mielestäni haluat nimenomaan lisäpelikieltoja seka HIFK:lle ja erityisesti Timo Everille.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2944433&postcount=465

Timo Everi ei ole viitannut missään, että nimenomaan HIFK tulisi rankaisemaan Mäntylää. Olet liene samaa mieltä, vai mennäänkö suosikkiisi Allyyn?

Täh? Mistä sinä löydät tuosta vaateen? Siinä käytetään esimerkiksi potentiaalimuotoa (=voi olla) ja pohditaan paljonko HIFK haluaa lisäsanktioita.

Ottiko noin koville se, että arvostelin Ally McBealin validiutta juridisena kouluttajana vai miksi sitä pitää niin kovin viljellä?

Katsoitko mihin keskusteluihin pääasiassa osallistun? Taitaapi olla sama alue kuin sinulla.

Esimerkiksi tämän MTV3:n uutisen perusteella lupa liigalta on kysytty: http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/arkistot/jaakiekko/2009/11/1004997

"– HIFK toimi hyvässä uskossa. Seura tiedotti minua mainoksesta etukäteen ja annoin heille siihen luvan, Koskinen päätti."

Tämä onkin mennyt ohi. Toisaalta, jos sama instanssi sekä antaa luvan että huomauttaa, niin eiköhän siitä voida myös rangaista.
 

ilu

Jäsen
Tämä onkin mennyt ohi. Toisaalta, jos sama instanssi sekä antaa luvan että huomauttaa, niin eiköhän siitä voida myös rangaista.

No mitäs mieltä, länsimaiseen oikeuskäytäntöön selvästi vähän perehtyneenä, olet tilanteesta jossa ensin varmistetaan (säännöt laativalta ja oikeusistuimena toimivalta) ylimmältä elimeltä toimen olevan täysin hyväksytty, jonka jälkeen sama elin tuomitsee ao. toimen ja (mahdollisesti) käyttää sitä koventavana tekijänä erillisen tapauksen tuomioita jaettaessa?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Täh? Mistä sinä löydät tuosta vaateen? Siinä käytetään esimerkiksi potentiaalimuotoa (=voi olla) ja pohditaan paljonko HIFK haluaa lisäsanktioita.

Ei elämä, paljonko niitä lisäsanktioita halutaan? Voi olla aika pitkä toimitsijakielto monelle jos HIFK vielä koskeekaan Mäntylään.

Koska siis haluat pyöritellä sana- ja sijamuotoja, siitä vaan. Seisoisit kuitenkin sanojesi takana, etkä kiemurtelisi niin kuin lahna. Mitä siis edellä mainitulla kirjoituksellasi haluat sanoa?

Ottiko noin koville se, että arvostelin Ally McBealin validiutta juridisena kouluttajana vai miksi sitä pitää niin kovin viljellä?

Sinä aloit kirjoittaa "Ally McBeal tasoisesta koulutuksesta", en minä. Itse asiassa en tiedä kyseisestä asiasta mitään.
 

susi

Jäsen
Asiahan ei mulle kuulu, mutta saanen sanoa, notta Tomek Valtonen tuomitsi melko jyrkin sanoin Melartin toimet eilisessä ottelussa. Siis Urheilukanavan kommentaattorina.

Erityisesti otti kantaa kokoeroon. Mäntylä 165 cm hattu päässä ja Melart parimetrinen. Adjektiivit Valtosen suusta.

Jep. Valtonen puhui kyllä asiaa, toisin kuin suurin osa täällä kirjoittavista "asiantuntija-faneista". Sanoi ensinnäkin jotain tyyliin että "kuka v...n Melart, koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Täysin järjetön juttu, että vedetään kaveri jostain mestis-k-vantaasta ja otetaan Tapparan ykköspakki pois pelistä." Näin siis puhui oikea pelaaja Tomek Valtonen. Respektit siihen suuntaan.

Puhui myös siitä, että spontaanit tappelut kuten Ben-Amor-Lostedt kuuluu asiaan mutta ei tällaiset ylijäämäpakkien noutoyritykset. Grönman oli myös sitä mieltä, että kosto olisi tullut tehdä siten, että Mäntylää olisi joka tilanteessa ajettu puhtaasti ja kovaa. Mutta se lienee mahdotonta koska Hifkissa ei ole yhtään kaveria joka osaisi taklata.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi te Tapparafanit muutamaa poikkeusta lukuunottamatta itkette, jos Mäntylä on niin kova jätkä kun annatte ymmärtää...

Edelleen, onko se kovan jätkän tai kovaa pelaavan pelaajan mittari hanskaako se? Vai väitätkö, että Tuukka Mäntylä ei pelaa fyysistä peliä?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Vai väitätkö, että Tuukka Mäntylä ei pelaa fyysistä peliä?

Näyttää siltä, että sinulla on valtavan väärä kuva siitä mitä tarkoittaa fyysinen peli. Tietysti, kun olet katsellut Tapparaa, et ole siitä nähnytkään mitään, koskaan.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
No mitäs mieltä, länsimaiseen oikeuskäytäntöön selvästi vähän perehtyneenä, olet tilanteesta jossa ensin varmistetaan (säännöt laativalta ja oikeusistuimena toimivalta) ylimmältä elimeltä toimen olevan täysin hyväksytty, jonka jälkeen sama elin tuomitsee ao. toimen ja (mahdollisesti) käyttää sitä koventavana tekijänä erillisen tapauksen tuomioita jaettaessa?

Väärinhän se on. Harmi vaan että SM-liigan ratkaisuilla ei ole mitään tekemistä lain tai oikeusperiaatteiden kanssa, eikä niissä viime aikoina mitään logiikkaakaan ole ollut. Hämmästyn kyllä kovin jos mainos ei vaikuta asiaan yhtään.

Jos tämä tapahtuisi esim. julkisessa halinnossa, saisi luvan antanut virkamies sanktioita asiasta. Tässä tapauksessa todennäköisesti todetaan ettei moisia lupia enää ominpäin anneta ja that's it.

Koska siis haluat pyöritellä sana- ja sijamuotoja, siitä vaan. Seisoisit kuitenkin sanojesi takana, etkä kiemurtelisi niin kuin lahna. Mitä siis edellä mainitulla kirjoituksellasi haluat sanoa?

Että SM-liiga ei tykkää tästä, ja todennäköisesti puuttuu tällaiseen toimintaan. Kerro nyt oikeasti jos löydät tuosta, tai mistään muustakaan viestistäni, mitään vaatimista tai muuta jonka takana en seiso?

Sinä aloit kirjoittaa "Ally McBeal tasoisesta koulutuksesta", en minä. Itse asiassa en tiedä kyseisestä asiasta mitään.

Jep, minulla kun ei ole Ally McBeal-tasoista koulutusta, yliopistotasoisia opintoja kyllä on, valmista tutkintoa ei vielä.
 

ilu

Jäsen
Väärinhän se on. Harmi vaan että SM-liigan ratkaisuilla ei ole mitään tekemistä lain tai oikeusperiaatteiden kanssa, eikä niissä viime aikoina mitään logiikkaakaan ole ollut. Hämmästyn kyllä kovin jos mainos ei vaikuta asiaan yhtään.

Eli pidät myös itse vaatimiasi ennakkomainontaan perustuvia lisäsanktioita eettisesti kestämättöminä?
 

nyybi

Jäsen
Jep. Valtonen puhui kyllä asiaa, toisin kuin suurin osa täällä kirjoittavista "asiantuntija-faneista". Sanoi ensinnäkin jotain tyyliin että "kuka v...n Melart, koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Täysin järjetön juttu, että vedetään kaveri jostain mestis-k-vantaasta ja otetaan Tapparan ykköspakki pois pelistä." Näin siis puhui oikea pelaaja Tomek Valtonen. Respektit siihen suuntaan.

Mentiin ansaan että kolisi vaan. Joku v***n mikkihiiri - varmaan nostettu karhukissoista tähän peliin - vei Tuukan ulos pelistä.

Tomek seuraa selvästi Jatkoaikaa..

Nyt tarttee mennä vaihtamaan housut.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Että SM-liiga ei tykkää tästä, ja todennäköisesti puuttuu tällaiseen toimintaan. Kerro nyt oikeasti jos löydät tuosta, tai mistään muustakaan viestistäni, mitään vaatimista tai muuta jonka takana en seiso?

Voi jeesus mikä puupää. Siis rautalankaa:

HIFK pomo Timo Everi sanoo:

"- Minulla on sellainen tunne, mitä tästä lajista ymmärrän, että ko. pelaajalle saattaa sattua jatkossakin, mikäli peliotteet jatkuvat samanlaisina."

Sinä sanot:

"Ei elämä, paljonko niitä lisäsanktioita halutaan? Voi olla aika pitkä toimitsijakielto monelle jos HIFK vielä koskeekaan Mäntylään".

Miten sinä yhdistät Timo Everin lausahduksen HIFK:on?
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Eli pidät myös itse vaatimiasi ennakkomainontaan perustuvia lisäsanktioita eettisesti kestämättöminä?

En minä niitä ole vaatinut missään, mutta olen pitänyt ehdottoman selvänä että tämä koventaa päätöstä. En tiennyt että HIFK on toiminut vilpittömässä mielessä, enkä häpeä myöntää että olen tässä ollut väärässä.

Miten sinä yhdistät Timo Everin lausahduksen HIFK:on?

Helposti, etkö sinä yhdistä HIFKin hallituksen puheenjohtajan sanomisia HIFKiin? Luuletko ettei SM-liiga yhdistä?
 

ilu

Jäsen
En minä niitä ole vaatinut missään, mutta olen pitänyt ehdottoman selvänä että tämä koventaa päätöstä. En tiennyt että HIFK on toiminut vilpittömässä mielessä, enkä häpeä myöntää että olen tässä ollut väärässä.

Check, ollaan siis samoilla linjoilla tämän suhteen. Onnea loppuopintoihin :)
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi te Tapparafanit muutamaa poikkeusta lukuunottamatta itkette, jos Mäntylä on niin kova jätkä kun annatte ymmärtää...
Eihän täällä kukaan itke, lähinnä nauru on yleisin tunnereaktio. Tai ainakin helpotuksen huokaus, kun mainostettu nouto kääntyi Tuukan talvisotamaiseksi torjuntavoitoksi!

No, Leinonen on itkenyt ehkä vähän - mutta sille maksetaan Tapparan puolesta itkemisestä...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
IL: Poliisi pohti tutkinnan aloittamista Mäntylä-tapauksessa

- Keskustelimme tästä aamulla epävirallisesti kahvipöydässä, neljä tutkinnanjohtajaa ja syyttäjä. Olimme liikuttavan yksimielisiä siitä, ettemme pitäneet tapausta niin vakavana, että aihetta esitutkinnan aloittamiseen olisi, rikoskomisario Vesa Hietala kertoi Iltalehdelle.

Hietalan mukaan sitä, että Melart olisi käskytetty Mäntylän kimppuun, on vaikea ellei mahdoton todistaa. Vaikka joku olisi Melartia ohjeistanutkin, hän tuskin kertoisi siitä itse.

- Aika hataraksi jää, että tässä olisi suunnitellusta pahoinpitelystä kyse.


Että näin. Oikea päätös.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Kerro miten Timo Everin lausahdus liittyy HIFK:n toimintaan? Mihin lakiin se perustuu?

Vastaan tähän lainauksella aikaisemmasta viestistäni:
Lisäksi, näitä asioita ei ratkaista käräjäoikeudessa, joten Suomen laki ei ole se ainoa auktoriteetti. Vai onko jääkiekkotuomareiden arvostelua kriminalisoitu jossain? Legitimiteettiperiaatteen mukaisesti rangaistusta ei saa antaa asiasta, jota ei ole kriminalisoitu. Onko Tamminen tai moni muu valmentaja kokenut siis oikeusmurhan kun sakkoja on tällaisesta saanut? Entä onko SM-liiga syyllistynyt laissa kriminalisoituun virkavallan anastukseen kun nämä sakkorahat on omatoimisesti määrätty ja pidetty vielä itse?

SM-liigan rangaistukset eivät liity lakiin mitenkään.

Edit: Siis et ymmärrä lakiasioista mitään.

No, tämä on sinun näkemyksesi. Onneksi muut tahot ovat pääsykokeita ja tenttejä arvostellessaan olleet eri mieltä.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha

Eli siis vastaus puoleltasi on puhdas nolla. Vaikka HIFK pomo Timo Everi sanoo:

"- Minulla on sellainen tunne, mitä tästä lajista ymmärrän, että ko. pelaajalle saattaa sattua jatkossakin, mikäli peliotteet jatkuvat samanlaisina."

Et siis pysty perustelemaan, miksi HIFK:n tulisi saada "pitkä toimitsijakielto monelle, jos HIFK vielä koskeekaan Mäntylään".

Mene nukkumaan ja ota Ally McBeal mukaan.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttää siltä, että sinulla on valtavan väärä kuva siitä mitä tarkoittaa fyysinen peli. Tietysti, kun olet katsellut Tapparaa, et ole siitä nähnytkään mitään, koskaan.

Se, että Tuukka Mäntylälle on tällä kaudella sattunut ylilyöntejä ei tarkoita, että Tuukka Mäntylän kovaa pelaaminen olisi pelkästään ylilyöntejä. Jos olisit seurannut jääkiekkoa tätä kautta aikaisemmin niin tietäisit, että Mäntylä ottaa taklauset vastaan itkemättä, usein jopa niin, että taklaaja keräilee kamojaan jään pinnasta. Mäntylä hakee kovia taklauksia ja usein niitä jakeleekin.

Millaista sitten sinun mielestäsi on se fyysinen peli? Kovien taklausten antamista ja vastaanottamista? Tilanteisiin menemistä kroppaansa säästämättä?
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Näin alkuun onnittelut esimerkillisen olkinuken rakentamisesta. Jatkossa heitä henkilöön kohdistuvat kuitit vaikka yksityisviestillä niin kirjoitusurasi palstallekin saattaa jatkua.

Kai kyselemäsi Sopanen hengissä ainakin on. En vain ymmärrä mitä merkitystä tällä on. Kyselit Mäntylän tempausten perään (rajaavana tekijänä OR/PRK/10min) tilastoina. En ymmärtänyt miten Mäntylän temput vuosien takaa liittyvät mitenkään eilisen tapahtumiin, mutta listasin sinulle nyt viisi tällä kaudella nähtyä casea. Väärin listattu? Kukaan ei ainakaan kuollut. Ei muuten eilenkään.

Sut on nyt aika nähty, tätä ei varmaan hirveästi tarvitse enää jatkaa. Paitsi jos sinulla on jotain sisältöäkin tarjottavana.

Entä miten se kaipaamani tilasto jonka mukaan Pikku Tuukka on jotenkin ylivertaisen "pahapoika" verratuna edes johonkin tapaukseen.

Ok. Tiedän että et koskaan löydä mitään järkevää vertausta, eli annetaan sm-liigan antaa ifk:lle ja ennen kaikkea sille lihavahkolle mestis -pelaajalle sanktiot. OK?

NA
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Eli siis vastaus puoleltasi on puhdas nolla. Vaikka HIFK pomo Timo Everi sanoisi:

"- Minulla on sellainen tunne, mitä tästä lajista ymmärrän, että ko. pelaajalle saattaa sattua jatkossakin, mikäli peliotteet jatkuvat samanlaisina."

Et siis pysty perustelemaan, miksi HIFK:n tulisi saada "pitkä toimitsijakielto monelle, jos HIFK vielä koskeekaan Mäntylään".

Mene nukkumaan ja ota Ally McBeal mukaan.

Ei, en pysty perustelemaan. En myöskään pysty perustelemaan miksi Johanna Tukiainen on älykäs tai miksi ostaisin käytetyn auton Diili-Jethrolta.

Koita nyt ymmärtää, HIFKin ei mielestäni tulisi saada, enkä myöskään vaadi mitään rangaistuksia. Totesin että näin todennäköisesti käy, sillä tällainen julkisuus ei ole SM-liigalle hyväksi, ja SM-liiga ei halua tällaista julkisuutta. Se, mitä pitää todennäköisenä, ei aina tarkoita samaa kuin se mitä vaatii.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Millaista sitten sinun mielestäsi on se fyysinen peli? Kovien taklausten antamista ja vastaanottamista? Tilanteisiin menemistä kroppaansa säästämättä?
Eikö sinun mielestäsi fyysiseen peliin kuulu yllä mainitsemasi lisäksi omista teoista vastaaminen? Jos pelaa rottamaisella tyylillä, niin se on lajissa nimeltä jääkiekko vain ajan kysymys milloin tulee kuitti, ja se on näköjään Leinoselle, sudelle ja muutamalle muulle tapparafanille näköjään ylitsepääsemättömän vaikeata ymmärtää, ja tässä en nyt viittaa sinuun Torsti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös