Korvamato – tää biisi jää soimaan mun päähän

  • 45 428
  • 230

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
En tiedä lasketaanko mainoksia, mutta Puuilon uusi mainosbiisi soi aivan taukoamatta päässä. Radiossa ainakin mainostaa jatkuvasti. Pikkuhiljaa rupeaa vituttamaan jo...

Morjensta pöytään! taitaa olla biisin nimi.

Meinasin tulla postaamaan samaa, mutta vain "Ärsyttävimmät mainokset" -ketjuun...
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Behm - Hei rakas - Youtube

Aamulla tuli radiosta ja koko päivän repeatilla päässä, vaikken yleensä kyseisen tyylisistä välitä alkuunkaan. Hienosti kyllä laulaa tässä pakko myöntää ja symppiksen oloinen nainen muutenkin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hahaa, monelle muullekin on jääny toi Puuilon mainos soimaan päähän. Toistaseks vielä hauska ja erittäin tarttuva, mutta liikaa kuultuna tod.näk. alkaa ärsyttämään.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Hahaa, monelle muullekin on jääny toi Puuilon mainos soimaan päähän. Toistaseks vielä hauska ja erittäin tarttuva, mutta liikaa kuultuna tod.näk. alkaa ärsyttämään.
Näin tämän ketjun olevan pinnalla ja olin heti aivan varma, että tästä mainoksesta täällä puhutaan. Hyvin ovat onnistuneet kyllä ainakin näkyvyydessä/kuuluvuudessa. Töissä soi lähes aina Radio Nova ja tältä kanavalta tuo mainos tulee valehtelematta ainakin 15 kertaa työpäivän aikana.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En muista, mitä olen joskus tänne vastannut (muuta kuin Kummelia), mutta tänään radiosta kajahti Topi Sorsakoski & Agentsin Eeva. Tuo on aina korvamato.

Toiseen ketjuun selitin parin neurologin tutkimuksista, mikä on musiikin vaikutus aivoihin. Toinen selitti allekirjoittaneelle, että ehkä käsittelen huonoja tunteitani musiikin avulla. Sillä sain selityksen, miksi keväällä ja kesällä hyräilin koko ajan Apulannan Koneeseen kadonnutta. Tuolle Eevalle en kyllä vastaavaa selitystä keksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Aina kun mä maitoo juon mä muistan sut ja hetken tuon, sä sanoit mulle terve vaan ja tuskin enää tavataan, sillä kirjeitä en osaa kirjoittaa, pane maitoa tulemaan".
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
"Jätettyjä, petettyjä, eronneita, karanneita
Langenneita, ratkenneita, sisimpäänsä salanneita...

...Kiusattuja, tuomittuja, perintönsä juhlineita
Kivipohjaan pudonneita, kirottuja, tuhlareita"

Ei vaan voi mitään, päässä soi kun radiosta tullut muutamaan otteeseen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen

Glove

Jäsen
Älä sano mitään, mua ei kiinnosta
Ammun sua haulikolla, suljen sinut vankilaan

Kyllä se auton radio soitti koko biisin, mutta tämä pätkä jäi pyörimään päähän. Pitäisikö olla huolissaan siitä, mitä minusta kertoo se kun tuommoiset haulikolla ammuskelut jää päähän pyörimään?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko



Tässä on mielestäni täydellinen esimerkki laskelmoidusta, hyvin tuotetusta ja nimenomaan radiosoittoon tehdystä korvamatobiisistä. Kertosäkeen sävekulku noudattelee samaa tuttua kaavaa, joka toistuu lukemattomissa muissakin kappaleissa. Näin se neljän soinnun kierto menee H-mollissa: Hm - G - D - A.

Samoin lyriikan rakenteessa on haettu sellaisia tehokeinoja, jotka jäävät mieleen. Kuten kertsissä pitkät vokaalit "tuuli joka tarttuu mun hiuksiin". Nuo pitkät UU:t ovat korvamadon kannalta onnistuneita valintoja. Toisaalta tämä on tuiki tavallinen ja yllätyksetön kipale, mutta silti se kolahtaa, ehkäpä juuri em. tehokeinojen täsmällisyydestä johtuen.

Ei huono: 10 pistettä, sanoisi Jorma.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hain toissa iltana Mille tuhahdit viimeksi- ketjua varten Vesalan kappaleen Tequila videon ja pitihän kuunnella mitä siitä "tekilan napaan kaatamisesta" lauletaan kun veljen lapsi ihmetteli miksi sitä ei juomaa kaadeta lasiin. Nyt se soi jatkuvasti päässäni...
Oot mun nouseva aurinko
ja mun ainoa kotimaa.
Ajetaan kovaa,
motellissa jossain saat kaataa
mun napaan tequilaa.


 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä miksi. Varsinkaan kun harvoin itse edes käyn nykyään baareissa ja en juo taas lainkaan alkoholia. Mutta silti tämän Särkynysydämiset-kappaleen kertosäe eli viekää minut baariin... on itse asiassa aina välillä soinut päässäni jo ainakin kaksi edellistä vuotta. Ja tätä kertosäettä tuleekin lauleltua ääneenkin aika usein.

Onhan tuo kertosäe varsinkin leppoisa, hyväntuulinen ja jää herkästi päähän kyllä soimaankin.



 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kotkan poikii ilman siipii, Olavi Uusivirran versioimana. Onneksi on hyvä biisi ja tulkinta.
 

Glove

Jäsen
One night in Tokyo. Siis tuo yksi rivi kertsistä pyörii päässä. Auttaiskohan se näihin mun uniongelmiin jos menisin Japaniin?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä miksi. Varsinkaan kun harvoin itse edes käyn nykyään baareissa ja en juo taas lainkaan alkoholia. Mutta silti tämän Särkynysydämiset-kappaleen kertosäe eli viekää minut baariin... on itse asiassa aina välillä soinut päässäni jo ainakin kaksi edellistä vuotta. Ja tätä kertosäettä tuleekin lauleltua ääneenkin aika usein.

Onhan tuo kertosäe varsinkin leppoisa, hyväntuulinen ja jää herkästi päähän kyllä soimaankin.




Tämä Särkynytsydämiset kappale on jo aika pitkään soinut korvamatona päässäni. Monet vuodet aina välillä. Jotenkin tykkäänkin tuosta rallattelusta viekää minut baariin veljet...

Ja viime päivinä on erään jonkun verran tietämäni ja tuntemani henkilön nimi soinut päässä. Ja sitten sen kun vielä sen yhdistää noihin minulla oleviin pakko-ajatuksiin niin voi tulla ihan järjettömiäkin ajatuksia ja höpöttelyä päähäni. Hävettää jonkin verran toisaalta. Onneksi kukaan ei ainakaan kuule ajatuksiani.

Mutta näemmä jonkun ihmisen nimikin voi jäädä päähän soimaan. Vaikka ei edes mikään kovin läheinen henkilö olisi. Välillä mieli ja alitajunta on ihmeellisiä asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös