Mainos

Zen Cafe

• 11 304
  • 62

ace

Jäsen
Viestin lähetti Everton
Näyttää tuo Vuokralainen olevan tulevan levyn neljäs biisi. Sen sijaan Keskustassa... ei siltä löydy. Eli ällös huoli, Vuokralaisesta saat kuulla menevämmän version. 100% varma en ole koskiko tuo diskokomppi juuri ko biisiä, mutta aika varma kuitenkin - eli eroa pitäisi löytymän.

Tuo sinkkujen mainostus noilla muuallajulkaisemattomilla biiseillä on yleistä ja toisinaan harhaanjohtavaakin. Mutta, ihan mielenkiinnosta vielä, että onkohan kyseessä ne Mafiassa äänitetyt versiot vaiko jotkut studioajantappoversiot? Löytyy varmaan kansilehdistä tieto, jos viitsit katsoa. Ei kyllä tuntunut ihan nappiin se Mafia-osuus menneen.

Vuokralainen-biisin perässä lukee studiodemo, ja Keskustassa rauhallista perässä ei mitään. Se kuitenkin kuullostaa ihan kuin ois nauhoitettu puoli viisi aamulla hirveen ryyppy yön jälkeen. Toivottavasti se levylle tuleva Vuokralainen ei mikään diskobiisi kuitenkaan ole. Niitä kikkailuja kuultiin tarpeeks jo edellisellä levyllä.

TBK:lle

Idiootti kolahtaa mullekin eniten. Palaa biisissä on niin loistavat sanat että. Ua Ua:ltakin löytyy helmia mm. Talo, ja Romuna levyltä löytyy ehkä bändin TOP3:n kiilaava Antaa vituttaa. Sitä täytyy kuunnella aina vitutuksen kourissa.

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noniin nyt tuli käytyä ostamssa Zen Café:n tuorein, eli vuokralainen. Hyvältä kuulostaa. Rokimpaa, kuten oletettiinkin, kuin Helvetisti Järkeä.

Levy alkaa hienosti: "join pullon viinaa" :)

Suosittelen, jos on tykännyt aikasemmasta tuotannosta ja vaikka ei olisikaan :)

ace

Jäsen
Ostettu on Zenkkareiden uusi levy ja nyt parin kuuntelukerran jälkeen rupeaa löytymään ajatuksia sisällöstä.

Rokkia Vuokralaiselta löytyy ehkä hieman enemmän kuin Helvetisti Järkeä-levyltä, mutta eipä tätäkään voi millään miksikään rokkilevyksi sanoa. Ja se on kyllä ainakin mulle hienoinen pettymys. Aamuisin sinkun perusteella odotin jälleen kunnon kitaranrytkettä, mutta eipä sitä juurikaan muista biiseistä löydy. Siinä ehkä ne levyn negatiiviset puolet.

Positiivisiäkin yllätyksiä löytyy. Ihan ekaks Putron taatusti mielenkiintoiset sanoitukset saavat jatkoa tälläkin levyllä. Tällä kertaa aiheet ovat siirtyneet parisuhteen vaikeudesta enemmänkin yhteiskunnallisiin, ja kantaa ottaviin teksteihin. Varsinkin Puuenkelin kohdalta saattaa olla odotettavissa melkoista keskustelua. Aika rohkea veto ottaa levylle tuommoinen biisi. Myös se on mielestäni hyvä että edellisen levyn "musiikillisia kokeiluita" on huomattavasti vähennetty. Tosin niitä parista biisistä löytyy, mutta ei enää yhtä häiritsevästi kuin edellisellä levyllä.

Vaikka mielestäni levyltä ei löydy yhtään samantasoista hittiä mitä on kaikilta edellisiltä (varauksella Romuna) löytynyt, niin kyllä Vuokralainen sisältää myös aivan loistavaa Zen Cafe materiaalia, ja on pakko ostos kaikille bändistä diggaaville.

Hesan keikka on 2.11. Tavastialla, joten kaikki vaan paikalle.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Perjantaina tuli tuo ostettua ja sen jälkeen olen kuunnellut sitä jo noin 20 kertaa. Jostain syystä sen tunkee joka kerta soittimeen. Ensimmäisellä kuuntelukerralla ei oikeen vielä tarttunut, mutta sen jälkeen on kehittynyt suorastaan riippuvuus ;)

Eli tällä kuuntelulla sanoisin, että tuntuu kyllä paremmalta levyltä kuin Helvetisti järkeä ja UaUa. Kahteen aikaisempaan en lähde vertaamaan (vielä), koska tämä edustaa samaa linjaa noiden kahden viimeisen kanssa.

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Heti perjantaina levy tuli haettua... taattua Zen Cafe laatua... ja mitä tuossa Tavastialle ei mahdu kuin se noin 1000 eli ei sinne nyt ihan kaikki voi tulla... ja se alkaa varmaan olla jo kohta loppuunmyyty... menee ne liput kuitenkin sen verran nopeesti sinne keikale...

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nostanpa tämän ylös, sillä olin viime perjantaina katsomassa, miltä bändi näyttää livenä. Keikan jälkeen olo oli todella kaksijakoinen, ja onneksi seurassani oli kaveri, joka osasi pukea tunteet sanoiksi.

Keskustelimme nimittäin kotimatkalla siitä, onko ihan loppuun asti fiksua pukeutua raidallisiin pellepukuihin (nämä oli päällä koko bändillä Jyväskylän keikalla, puna-sini-pystyraidalliset puvut, alla samannäköinen hihaton paita) ja yrittää laulaa vakavista asioista. Ja kun lavashowkin oli aika show, eli Putro hyppi ympäri lavaa. Sitten edestakaisin ravaamisen välillä laulettiin vähän vakavista asioista kuten pettämisestä ja perheväkivallasta, ja sitten taas pelleiltiin. Noin kärjistetysti sanottuna. Onko tämä kaikkien mielestä ihan toimiva kaava? Minusta ainakin tuntui hiukan erikoiselta, kun olen tottunut näkemään kamalaa heilumista lavalla ilman yritystäkään olla vakava bändi (Tehosekoitin) ja vakavien tekstien arvoista vakavaa esiintymistä ilman show-ulottuvuutta (Trio Niskalaukaus).

Kaveri sanoi myös kotimatkalla miten hänestä tuntuu, että Putro tekee sanoituksia sellaisista asioista joiden tietää koskettavan kuulijoita siksi, että ne koskettavat kuulijoita eikä siksi, että ne koskettaisivat juuri häntä itseään. Tästä on vaikea sanoa mitään, mutta onhan tuokin mahdollista. Taitavahan mies on kirjoittamaan kuin mikä, mutta onko hommassa mukana kauheasti sydäntä?

Luokkakaveri, ikänsä bändiä ihaillut tyttö veti kohtalaisen suuren herneen nenään Puuenkelin kuulemisesta keikalla. Hänestä oli tosi mautonta soittaa perjantai-iltaa viettäville humalaisille ihmisille perheväkivallasta. Mutta en tiedä, ristiriitainen olo jäi joka tapauksessa.

ace

Jäsen
Mielestäni Putron lavaliikehdintä ei ole mitään yritystä olla hassu tms. Se vaan on miehen tapa esiintyä ja olla lavalla. Sitäpaitsi hän on varsin piristävä poikkeus "tavanomaisiin" lavaesiintyjiin.

Niistä asuista voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän esim mainitsemasi Niskalaukauksen tukanheilutukset ja kitaransoitot eri asennoissa on ihan vastaavanlaista showta. Vähän vaan eri muodossa johtuen erilaisesta musiikista. Molemmat bändit toimivat kuitenkin livenä ihan täysillä.

Samoinhan myös Niskalaukaus laulaa vakavista aiheista, ja tuskin heidänkään yleisönsä ihan selvinpäin on. Kieltämättä tuo Puuenkeli-biisi voi jossakussa herättää kielteisiä tuntemuksia, mutta jos joku musiikintekijä tekee jonkun biisin, niin miksi hänen pitäisi välttää sitä esittämästä.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti FourForty
Luokkakaveri, ikänsä bändiä ihaillut tyttö veti kohtalaisen suuren herneen nenään Puuenkelin kuulemisesta keikalla. Hänestä oli tosi mautonta soittaa perjantai-iltaa viettäville humalaisille ihmisille perheväkivallasta. Mutta en tiedä, ristiriitainen olo jäi joka tapauksessa.
Sekoitatkohan nyt kappaleet? Puuenkelin aihepiiri on vielä vakavampi eli tarina kertoo lapsiin sekaantumisesta. Sen kappaleen sanat löytyvät tämän linkin takaa.

Sen sijaan samalta levyltä löytyvä kappale "Ensimmäinen" kertoo juuri perheväkivallasta.
Sen kappaleen sanat löytyvät täältä

Ja loppuun kannanotto: jos humalaiset eivät halua kuulla kantaaottavia kappaleita, ei varmaan kannattaisi mennä Zen Cafeen keikalle. DJ Bobo voisi olla parempi vaihtoehto.

ace

Jäsen
Zen Cafe Tavastialla 2.11.

Perjantaisesta Popedan keikasta väsähtäneenä lauantaina meinasi olla vaikeuksia saada konetta käyntiin. Pitkällisen odotuksen jälkeen kun Zen Cafe nousi lavalle, väsymys unohtui kuitenkin varsin nopeasti. Yleisö oli edellis illasta vaihtunut nuorempaan ja paremmin pukeutuvampaan. Ilmeisesti olen niitä harvoja johon vetoaa sekä Popedan junttimeininki, sekä Zenkkareiden "sivistyneempi" look.

Yhtye oli jättänyt pois vierailevan kitaristinsa Martti Salmisen, ja niinpä musiikkikin oli paljon suoraviivaisempaa kuin Salmisen mukana ollessa. Täytyy kuitenkin sanoa että juuri triona Zen Cafe iskee ainakin minuun huomattavasti enemmän suoraviivaisuudellaan ja kulmikkaalla soitannallaan.

Orkesterin jäsenet olivat teettäneet tapojensa mukaisesti kaikille yhtenäiset esiintymisasut. Tällä kertaa ne olivat punamustaraidalliset puvut. Joku täällä aikaisemmin kritisoi niitä pukuja, mutta kyllä ne mielestäni olivat ihan hauskat, eivätkä olleet ristiriidassa bändin esiintymisen tai biisien kanssa.

Keikka oli loppujen lopuksi vähän liiankin odotustenmukainen. Juuri ne biisit esitettiin mitä yleisö oli tullut kuulemaan. (Tosin Antaa vituttaa vaan kuulosti olevan suurelle osalle yleisöstä iloinen yllätys). Pari aikaisemmin joka keikalla kuultua biisiä oli kuitenkin saanut tehdä tilaa uuden albumin kipaleille. Putron persoonallinen liikehdintä ja kommunikointi yleisön kanssa oli myös taattua Zen Cafeta.

Vaikka keikka oli mielestäni loistava, kuten Zenkkareilla aina, jäi mieltäni kaivamaan sen yllätyksettömyys ja myös lyhyys. Popedan kahden setin ja reilun parin tunnin mittaisen tykityksen jälkeen Zen Cafeen vajaan 1,5 tunnin mittainen esitys tuntui aivan liina lyhyeltä. Ehkä bändin kannattaisi hieman uudistaa lavashowtansa ainakin kestoltaan pidemmäksi. Soittoon kelpaavia biisejä kun yhtyeellä kuitenkin löytyy ihan riittävästi parituntiseenkin esitykseen.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Sekoitatkohan nyt kappaleet? Puuenkelin aihepiiri on vielä vakavampi eli tarina kertoo lapsiin sekaantumisesta. Sen kappaleen sanat löytyvät tämän linkin takaa.

Sen sijaan samalta levyltä löytyvä kappale "Ensimmäinen" kertoo juuri perheväkivallasta.
Sen kappaleen sanat löytyvät täältä

Joo, sekoitin. Eli Ensimmäisestä oli kyse.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Musa toimii, sanat ei

Musiikki pelaa kohtalaisen hyvin, mutta sanoitukset eivät osu ainakaan meikäläiseen. Varsinkin Aamuisin kappale on sen luokan tuubaa tekstin osalta, että kanava kääntyy välittömästi, kun se alkaa soida.

Jos sanoituksen on tarkoitus heijastella keski-ikäisen ja keskiluokkaisen suomalaisen elämän yksitoikkoisuutta tai sen stereotypiamaisuutta, ovat pojat kyllä keksineet aika laimean vertauskuvaston: "pese kasvosi ja käytä pyyhettä, seiso väkevästi sängyn vieressä".

Jos taas ideana on vain ladella tyhjänpäiväisyyksiä, olisi niitäkin voinut keksiä vähän omaperäisemmin.

Yleensä kertosäkeistön ideana on jollakin tavalla kiteyttää laulun "sanoma". Nyt kuullaan jotain ihme jollotusta riippukeinun virittämisestä ja jemmarahasta.

Ei kolise. Mutta kuten sanottua, soitto wörkkii.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Menin eilen kaverin mukana pienellä varauksella Zen Cafen Järvenpään keikalle, enkä pettynyt. Olin nähnyt kyseisen orkan aikaisemmin kerran - Ankkarokissa. Silloin huomioni kiinnittyi bändin sijasta ruokailuun, enkä saanut keikasta mitään suuria kicksejä. Nooh, eilen oli kuitenkin ihan hyvä meno ja paikallakin yllättävän paljon porukkaa, ottaen huomioon Järvenpään huiman aktiivisen yöelämän viikolla. Huomasin yllättäen jopa, että osa biiseistähän oli hyviä! Bändillä tyylikkäät puvut päällä, ihan energinen show ja asialliset välispiikit - kyllä tuollaisesta mielellään 7 euroa maksaa. Heh, yhden biisin riffi kuulosti hämmästyksekseni jotenkin AC/DC - maiseltä. Rumpali oli myös ihan hommansa taitava mies ja soitto oli muutenkin ihan rullaavaa. Minullakin tosin sanoitukset taitavat mennä vähän yli hilseen, mutta väliäkö tuolla jos kokonaisuus kuulostaa hyvältä.

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Laimeaapa hyvinkin

Viestin lähetti Bast

Jos sanoituksen on tarkoitus heijastella keski-ikäisen ja keskiluokkaisen suomalaisen elämän yksitoikkoisuutta tai sen stereotypiamaisuutta, ovat pojat kyllä keksineet aika laimean vertauskuvaston: "pese kasvosi ja käytä pyyhettä, seiso väkevästi sängyn vieressä".

...ihme jollotusta riippukeinun virittämisestä ja jemmarahasta.
Sanavalinnat ovat laimeita, koska keskiluokkainen suomalainen elämä on laimeaa, etenkin maanantaista perjantaihin. Valitsemasi poiminnat osuvat meikäläiseen pienellä viilauksella jokainen:

- Aloin pestä kasvoni siirryttyäni työelämään, koska aikaisin herätessä silmät ovat rähmässä eikä herääminen muuten onnistu. Naama myöskin vanhemmiten haisee.
- Sitten se naama vasta haiseekin, jos sen käsipyyhkeellä pyyhkii.
- Aamupesun jälkeen on syytä välttää takaisin sänkyyn rojahtamista, koska muuten myöhästyy. Jos ei muuta keksi, niin seisoo vaikka väkevästi sängyn vierellä.
- Kevään tullen osoitetaan naapureille oma yhteiskuntakelpoisuus haravoimalla piha ja raijaamalla sinne kalusteita, joissa sitten parina iltana istutaan saunaolutta nauttimassa. Itse nostan mökin pihalle kiikun.
- Tilillä on syytä olla aina minimissään 2000 euroa ns. jemmarahaa, jos vaikka tulee mätky. Muuten tulee sanomista, kuten omalla kohdallani kävi.

Tämän analyysini jälkeen voinemme todeta Zen Cafen sanoitusten olevan ensivaikutelmaltaan laimeita, mutta hetken maistelun jälkeen nousevan kipakasti päähän.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Zen Cafe ja sanoitukset

Itselleni Zenkkareiden sanoitukset eivät ole juurikaan pudonneet uauan jälkeen. Idiootilla sanoituksissa oli vielä omaperäistä särmää, ja sanat sopivat oikeastikin todelliseen elämään. Parilla uusimmalla platalla sanoituksiin on mielestäni tullut pientä yliyrittämistä. Putro itse taisi Aamuisin -biisistä todeta, että näin jälkikäteen sanoituksen taso hieman hävettää.

P.S. Anna minun olla rauhassa, nukun tänä yönä sohvalla...

Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Zen Cafe ja sanoitukset

Viestin lähetti sopuli
Putro itse taisi Aamuisin -biisistä todeta, että näin jälkikäteen sanoituksen taso hieman hävettää.

Niin pitääkin hävettää.

Itse en pidä Zen Caféa juuri minään, juuri siksi, ettei sanoituksissa ole juuri mitään tolkkua. Parhaana esimerkkinä kappale 'Aamuisin'. Olen itse kehittänyt oman sovituksen ko. biisiin, mutta se ei juurikaan imartele itse bändiä. Toivottavasti joku kaunis päivä olen riittävän kännissä, että kehtaan mennä vetäisemään "oman biisini" karaokeen...

Zen Café = hyi saatana.

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Tulevan kokoelmalevyn joku pakollinen uusi raita on soinut radiossa tänään aika tiuhaan. On tainnut Putro mieltyä vahvasti näihin vertauskuviin, tyyliin: "Minä olen ________ ________" (lisää oma vertauskuvasi tähän). Tai sitten varastoon on jäänyt nippu tällaisia vähän huonompia leftover-vertauksia jotka nyt sitten tehdään "uudeksi biisiksi" kokoelmalevylle. Boring.

Aiemmat levyt olivat kokonaisuutena dynaamisempia, ts. levyllä oli oikein rauhallisia biisejä, mutta mukana myös oikein rosoisia raitoja. Ja sanoituksissa oli aina jotain uusia kivoja koukkuja. Nykyään seisoskellaan biisistä toiseen väkevästi sängyn edessä ja käytetään pyyhettä ja ollaan mitä lie Kekkosia puistoissa.

Livenähän homma toimii hienosti, mutta lähinnä niiden vanhojen biisien ansiosta. Ei kai näitä "minä olen/sinä olet" -lallatuksia kännissä jaksaisi edes kuunnella saati saada jotain kiksejä.

Tosin kelpo kokoelman materiaalista saa tietysti kasattua, sen verran hyviä tykityksiä on vuosien varressa syntynyt.

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Viestin lähetti Cosmo
Livenähän homma toimii hienosti, mutta lähinnä niiden vanhojen biisien ansiosta. Ei kai näitä "minä olen/sinä olet" -lallatuksia kännissä jaksaisi edes kuunnella saati saada jotain kiksejä.

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta livenä - etenkään festareilla - en jaksa Zen Caféeta paria biisiä pidempään. Samaa tasapaksua materiaalia samalla tasapaksulla temmolla alusta loppuun. Yleisö sitten poimii ne muutamat hittibiisit joukosta ja pomppii ja laulaa mukana saaden jopa Putroonkin pientä energiaa.

Kotona on helpompi poimia ne hyvät biisit soittimeensa ja jättää loput omaan arvoonsa.

-Maila

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Maila
Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta livenä - etenkään festareilla - en jaksa Zen Caféeta paria biisiä pidempään.

Bändillä on kieltämättä hyvin omaleimainen saundi, jonka suurin tukipilari on tietenkin vokalistin kieltämättä hieman aneeminen tapa lausua - siis ei laulaa - vaan lausua. Toki hän on myös kitaristina aivan oivallinen, ei siinä mitään. Eipä tuo muutenkaan ole kovin tavallin kuvio, että kolmimiehisessä bändissä kitarakompista ja sooloista huolehtiva hemmo hoitaa myös sen laulupuolen lähes yksinään.

Muistaako kukaan brittibändiä nimeltä Dr.Feelgood? Tohtori Hyväolon raju lavashow oli kyllä valovuosia edellä Zen Caféeta, mutta tavallaan kumpikin bändi on jäänyt samaan ansaan - ostava yleisö haluaisi että kaikki biisit esim. tämän suomalaisen bändin kohdalla kuulostaisivat jotakuinkin "Aamuisin"-hitin jytkeeltä... niinkuin aikanaan yleisö odotti että Dr.Feelgoodin uudet biisit ovat aina ja ikuisesti samaa rataa kuin bändin alkutaipaleen isot hitit Roxette ja She Does It Right.
Tämä vaan on kaksipiippuinen juttu... toisaalta bändi kuitenkin saa helposti sellaisen maineen, että "no joo, ne ovat soittaneet samaa biisiä nyt 15 vuotta aina välillä sen yhden ja saman alkuperäisen biisin sanoja vaihdellen".
Se mikä kelpaa yhdelle kuulijalle, ei aina kelpaa toiselle. Minulla on hyllyssä kolme Zen Caféen cd-levyä ja täytyy kyllä myöntää, ettéi noita ole tullut mukaan otetuksi esim. autoon enään piiiitkään aikaan.
Aikansa kutakin.

PSST: Dr.Feelgood sen sijaan soi autossani nykyäänkin... niin ja kotona kans.

Viimeksi muokattu:

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
"Aamuisin", ja "Vuokralainen" ovat sytyttäneet. Jänniä kappaleita, selkärangasta löytyy ryhtiä.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aamuisin olisi muuten ok biisi, mutta sanoitukset eivät nappaa todellakaan. Toinen ihan hyvä veto on "Mies, jonka ympäriltä tuolit viedään". Tuo tosin on jo aika vanha biisi.

Ei niin hirveästi tämä sytytä. On toki huonompiakin, ja livenä toimii ihan ok.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Nyt kun tällainen ketju on ylös nostettu, voisin kehottaa kaikkia kyseisestä bändistä pitäviä tsekkaamaan kokoelmalevy Jättiläisen kakkoslevyltä (tai vaihtoehtoisesti sinkuilta) biisit Huonot päiväsi ja Maailman helpoin asia. Omassa rankingissa nämä biisit menevät ihan Zen Cafén tuotannon kärkipäähän, varsinkin jälkimmäisessä on mielestäni upeat sanat.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mielestäni ihan ok bändi, tosin joskus tuli jopa hiukan enemmän kuunneltuakin, sekä muutaman kerran livenäkin nähtyä (keskimääräistä parempi live-esiintyjä). Nykyään ei paljoa radiossa kuule, mikä on muutamien biisien kohdalta ihan hyväkin, nimittäin aika loppuun soitettuja jotkut Piha ilman sadettajaa tms. ovat.
Ketjun ylösnousemuksesta tulikin mieleen, että voisi jostain muuttokuorman uumenista kaivaa Romuna-levyn esiin, siinä on monta hauskaa veisua.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jahas, ei taida Zen Café oikein napata useimmille. Mitä noita viestejä nyt lukee?

Omakohtaisesti voin sanoa, että ZC toimii kyllä. Vuosia sitten se vielä ärsytti jossain määrin ja tietyt kappaleet kyllä ärsyttää edelleenkin. Niin vaan ajan ja ajatuksen kanssa kuunnellessa bändin tyyli avautui ja muutamat kappaleet säväytti oikein hienosti. Yksi niistä esim. tuo Sistiksen mainitsema Ihminen.

Tiedä sitten onko sanat tekotaiteellista ja hölynpölyä, mutta aika suorasukaisesti ne mielestäni puhuvat erilaisista ihmistyypeistä, jonkalaisia voi löytää omasta arjestakin ihan hyvin. Mielestäni ZC lyriikkoineen on aika helppotajuista ja suoraviivaista, vrt. vaikka CMX ja YUP. Onhan Putrolla toki nuo omintakeiset kielikuvat, mutta ei niissä vikaa, jos ne toimivat. Kyllä mielestäni ZC eroittuu ihan edukseen Suomen musiikkikartalla ja tekevät täysin omaa juttuaan, välittämättä pahemmin muiden mielipiteistä. Taitaa myydä lisäksi aika hyvin. Tietysti joku sanoo, että suuri yleisö ei ole aina oikeassa ja omaa sitä hyvää makua, ja olen siitä kyllä joskus samaakin mieltä. Joka tapauksessa pidän itse Zen Cafésta ihan siitä riippumattomista syistä. Mielestäni kun hyvä on hyvää, oli se suosittua tahi ei. Sama pätee roskaan.

Livenä ZC on lisäksi aivan loistava, mitä nyt viimekesän Ankkarockin perusteella voi todeta. Huikea lavameno ja tarttuva fiilis, yleisö oli ihan pähkinöinä. Myös minä.

Viimeisimmällä levyllä nuo muutamat hieman rivoiksi sanoiltaan yltyvät biisit eivät oikein nappaa. Kiroilu ei jotenkin kuulosta Putron suusta tultuna uskottavalta ja hauskalta. Ainoastaan tympeältä. Eipä se muutenkaan tunnu olevan bändin terävintä kärkeä. Ehkä tulevaisuudessa tulee parempaakin lättyä.

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sistis kirjoitti:
Vajaa olympiadi sitten arvioin bändiä noin. Neljässä vuodessa minun mielipiteeni ovat hieman seestyneet, mutten edelleenkään pidä bändiä minään loistavana. Korkeintaan yliarvostettuna yhtyeenä, josta jää aika neutraali maku (paitsi, jos he soittavat tuon edelleen erittäin karmean "Todella Kaunis"-biisin)..
"Todella kaunis" sai aivan uusia ulottuvuuksia kun kuuli mille biisi on omistettu. Tässähän ei lauleta naisesta, vaan miehen parhaasta ystävästä kauniina kesäiltana, saunan jälkeen mökin rannalla. Eli olutpullosta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy