Yrityksien nimet – herättääkö mielikuvia?

  • 49 393
  • 198

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Rinta-Jouppi

Rintaliivejä? Ei.
Vaatteita raskaana oleville naisille? Ei.
Plastiikkakirurgiaa? Ei.
Autoja

Edit: Lisätään vielä käytännöllisten nimien sarjaan Heinimäen Hautaustoimisto Sairaalan Vieressä
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mannerheimintieltä löytyy Tullinpuomin paikkeilta tatuointiliike, jonka nimi on 'Happy Rabbit'. Ikkunassa oleva kuva liittynee aiheeseen, siinä on jotakuinkin sieniä nauttineen oloinen jänö. Kyyyllä tässä on pieni pelko persiissä, että kyseessä on tatuoitsijan mielentila... toinen vaihtoehto on, että 'tatuoimme ainoastaan iloisia pupukuvia'. Tiedä näistä sitten kumpi on pahempi :)
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Turun Mariankadulta löytyi vielä joitakin aikoja sitten hansikkaita, nahkatakkeja ja lompakoita, ynnä muuta asiaan kuuluvaa myyvä liike nimeltä Nykynahka.

Jostain kumman syystä en oikein pystynyt ajamaan puodin ohi hymyilemättä. Meikäläisellä nyt on tosin tunnetusti ruma mielikuvitus...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mielikuvia pörssiyhtiöiden nimistä:

Citycon = kaupunkihumma
Sponda = Bönde ??
Technopolis = sinivuokkojen tekno-osasto
Aldata Solution = ratkaisu kaikkiin tietsikkaongelmiin ??
Lassila & Tikanoja = Tissilä
OM HEX = ohmot noituu ?? hassut asut päällä
Rakentajain konevuokraamo = sanopa se kolme promillen jurrissa
Rocla = venatkaa vähän, mä käyn roclaamassa, eilen meni pitkään
M-Real = kuin jonkun ohmosivuston nimi (ai niin, sehän olikin Saksassa)
Elisa = tsiigatkaa, vaikka mä olen 100-v, niin tää minihame sopii mulle (tsemppiä vaan työntekijöille : ) )
F-Secure = turvaseksiä
Okmetic = ääni, joka kuuluu kun roclataan kankkusessa
Scanfil = no ei sentään joku muu -fil
Vacon = dodii, löytyihän se niche
Biotie Therapies = Elokuvakatu, jonka on perustanut Ben Furman
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti tant gredulin
Mannerheimintieltä löytyy Tullinpuomin paikkeilta tatuointiliike, jonka nimi on 'Happy Rabbit'. Ikkunassa oleva kuva liittynee aiheeseen, siinä on jotakuinkin sieniä nauttineen oloinen jänö. Kyyyllä tässä on pieni pelko persiissä, että kyseessä on tatuoitsijan mielentila... toinen vaihtoehto on, että 'tatuoimme ainoastaan iloisia pupukuvia'. Tiedä näistä sitten kumpi on pahempi :)
Tuota putiikin nimeä olen itsekin miettinyt ja sananväännöksillä todennut sen viittaavan myös sanoihin "Rappy Habit", eli vapaasti tulkittuna "hakkaava tapa".
Monelle tatuoidullehan tuo tatuoiduksi tuleminen/tatuoituna oleminen on suuri osa elämäntapaa, johon vilkkaalla mielikuvituksella voi yhdistää tuon väännöksen.

Tosin saattaa olla, että olen itse nauttinut joitain sieniä, kun moisia olen päähäni saanut. Mene ja tiedä...
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Karjaan lähellä Pohjassa on linja-autoyhtiö Volter Amper. Taisi olla sähäkkä kaveri eläessään :) Niitä voi joskus bongata Stadissakin...
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä ei nyt ihan osu yksiin otsikon kanssa, mutta en tätä varten halunnut avata uuutta otsikkoakaan.

Tästä on nyt varmaan jo viisi vuotta, kun eräs työpaikallamme ollut harjoittelija kaivoi Tampereen puhelinluettelon ja näytti erästä kohtaa V-kirjaimen kohdalta:

Jaffa Veripää

En halua tietää, onko tämä todellakin syntymässä saatu nimi vai myöhemmin otettu. Minulle on meinaan aivan sama, onko ko. henkilö itse hmm... outo vaiko hänen vanhempansa. Mutta ei löydy varmaan toista samasta luettelosta. Tosin ei löydy nykyään tuotakaan. Oli varmaan suosittu pilasoittojen kohde.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tampereella/Ylöjärvellä olen nähnyt Kumi-Ollin ajelevan pakullaan kuskaten kumisia tuotteita asiakkailleen? Siis luonnollisesti rengasalan liike?

Kumi-Olli: Kaikkea kumista...
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vilpertti

Hyvinkäällä on/oli sellainen nahka-alan erikoisliike kuin Nahkatori. Ystävällisesti myös käännetty ruotsin kielelle, eli Skinntorget. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös Skinn ole ihmisen iho? Leder tjsp olisi sitten nahka =P


Kyllä sanaa skinn voidaan käyttää tuossa yhteydessä eikä se siinä mitenkään viittaa ihmisen ihoon.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Turun muna - åbo kikkel
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti JiVe
Kalvotuonti I.M.P.I , ai herättääkö mielikuvia?



Ei perjantaita ilman totaalista putoamista johonkin heittoon Jatkoajassa. Tässä on yksi sellainen, heh.. Kiitos aamun parhaasta heitosta!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Muistuu mieleen

Porissa torin laidalla oli v. 1983 optiikkoliike nimelta ' Porin AIDS 0Y ' . Noooooh , liike muutti sittemmin nimesä.
Myös Joensuussa olleesta , ompelukoneita myyvästä liikkeestä ' Hassisen Kone ' tuli kuuluisa hieman muiden avittamana
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun limingantullissa p*skainen halli, jossa kait käytettyjä autonrenkaita myyvä yritys. Nimenä rehvakkaasti General Rengas.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
ai niin

ETOLA , kaikkea kumista ja muovista .

Sanokaa FAZER , kun haluatte hyvää
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti Pleksi(t)
Nahka Albert.

Löytyy ainakin Tampereella Koskikeskuksesta.
Herätti kyllä monenkinlaisia mielikuvia, en tiedä johtuuko vain liian vilkkaasta mielikuvituksesta.. Myivät kyllä ilmeisesti "vain" takkeja ym. nahkatuotteita.
Ei voi mitään, minua ainakin jaksaa naurattaa tuon yrityksen nimi.

Täällä Helsingissähän vaikuttavat Nahka-Albertin lisäksi myös Nahka-Freda ja Nahka-Sakke! Aika epäpyhä kolmikko. Todellisuudessa vielä yhdyssanavirhein noi kaikki kolme.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Olenkohan ainoa jonka mieleen logistiikkayritys Transuotilan nimestä ei suinkaan tule Trans-Uotila vaan Transu-Otila!?
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Dougie KillMore
Olenkohan ainoa jonka mieleen logistiikkayritys Transuotilan nimestä ei suinkaan tule Trans-Uotila vaan Transu-Otila!?
Et ole! Olen esittänyt tämän asian muutamalle, mutta eivät he minua ole ymmärtäneet! Hyvä etten ole ainoa.

Yksi hauska rekkafirma on Kuljetusliike Jari Theman. Aika miehekäs nimi, varmaan kova luu.
 

Rocco

Jäsen
Vaasan kupeessa Laihialla, Alapään kunnanosassa toimi ainakin ennen Alapään Parturi-Kampaamo.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Oulussa toimii Nahka-Albert.
Ainakin aikanaan Oulussa toimi myös Mainostoimisto G-piste.

Samaisessa kaupungissa näin myös makkarakojun, jossa luki iloinen mainosteksti "Herkuttele Tanen makkaroilla". Sinällään ei mikään erikoinen, mutta sai aina hyvälle mielelle, kun kuvitteli keski-ikäistä miestä, joka vaimoltaan salaa livahtaa herkuttelemaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tässäkin ketjussa saattaa jokunen esiintyä mutta päivän IL on ansiokkaasti poiminut näitä hieman epätavallisia nimiä.

Koko juttu siis www.iltalehti.fi mutta ohessa muutama helmi:

Diktaattori Oy
Asunto Oy Simpautus
Pekan Munapalvelu Oy
Pikku Pomo Oy
Hullu Aasi Avoin Yhtiö
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös