Mainos

YouTuben parhaat

• 820 522
  • 1 828
Saatana että nää on pelottavia. Mitähän kaikkea tästä vielä seuraa kun voi ihan kenen tahansa suuhun laittaa ihan mitä vaan sanoja.
Kohta ei tarvita näyttelijöitä tai uutistenlukijoita. Nythän monilla radiokanavilla tulee uutiset ja liikennetiedotteet jo tekoälyn lukemina. Aika vaikeaksi menee tulevaisuudessa audion ja kuvan käyttö todisteena mistään, kun kaiken saa tehtyä uskottavasti tekoälyllä.

axe

Jäsen
Ei mulla oo hyviä suosituksia -- oon siis sama ku YouTube itse!

Kaikki nää somealustojen algoritmit on kyllä käsittämättömän paskoja. Tai no, jos niiden tarkoitus oikeasti on yrittää tuputtaa jotain itse haluamaansa asiaa, niin kai se sitten toimii, mutta mulla on ainakin sinisilmäinen käsitys, että niiden tarkoitus olisi tuputtaa jonkun profiloinnin perusteella sellaista mitä katsoja näyttää haluavan. Sitä instat ja facebookit ei osaa kyllä yhtään.

Youtubessa suosituskupla osuu ehkä paremmin, koska jotain tiettyjä asioitahan sitä sieltäkin muita useammin katselee, mutta siinä mua vituttaa se, että maailmassa ja Youtubessa itsessään on joku 900 tuhatta miljoonaa biljoonaa videota, mutta silti se ei viikosta toiseen osaa tarjota kuin niitä samaa ehkä viittäkymmentä tai sataa videota. Voi vähän yrittää jollain asetuksella sorttailla, mutta sekin vain lähinnä järkkää samat tarjokkaat uusiksi. Samat videot, vaikka ne olisi jo katsonutkin, vaikka ei olisi avannut sitä tarjottua puoleen vuoteen, ja vaikka siitä aiheesta olisi olemassa ne pual miljoonaa muutakin videota.

Tai jos erehtyy valitsemaan jonkun "nousussa"-jutskan, niin sieltähän saa silmilleen ainoastaan sitä heikkosisältöistä lyhyttä pystyvideopaskaa, joka olisi saanut pysyä omilla tyhmille pystykuvaajille sopivimmilla pystymedia-alustoillaan.

Ainoa suositusmuutos tulee sitten kun menee avaamaan jossain linkatun videon, varsinkin jos sen aihe on sen oman Youtube-algoritmin sulle luoman ja sulkeman kuplan ulkopuolelta, niin sitten välittömästi sulle on tarjolla kymmeniä sitä aihetta eikä mitään keinoa taas päästä normaaliin. Joka sekin vituttaa vaikka se normaalitarjontakin vituttaa. Vittu!

Tekoälyllä tehdään nykyään kyllä ihmeellisiä asioita, mutta somealgoritmeissä on kyllä todella tyhmät AI:t. Tai sitten ne vaan on niin älykkäitä että mää en vaan ymmärrä, ja lopulta oon jonkun Dr. Some-Evilin aivopesemä zombie, joka tykkää just siitä mistä NE haluaa.

(Ei mua oikeesti näin paljoo vituta, kunhan esitän vaan!)

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kaikki nää somealustojen algoritmit on kyllä käsittämättömän paskoja. Tai no, jos niiden tarkoitus oikeasti on yrittää tuputtaa jotain itse haluamaansa asiaa, niin kai se sitten toimii, mutta mulla on ainakin sinisilmäinen käsitys, että niiden tarkoitus olisi tuputtaa jonkun profiloinnin perusteella sellaista mitä katsoja näyttää haluavan. Sitä instat ja facebookit ei osaa kyllä yhtään.

Maailma on erilainen vakioveikkaajan silmin - vai miten se meni.

Oli sitten youtube tai twitter, omalla perustilillä on räätälöitynyt tietynlaiseksi, mutta sitten ilman kirjautumista tai uudella tilillä herra mun jee miten sieltä alkaakaan pukata tietynlaista suositusta.

Tätä seuraavaa kanavaa varmasti jo seuraa ne jotka seurata haluaa. Mutta verrattain mielenkiintonen jakso kun Immun vieraana päihdelääkäri, somelääkäri, entinen vankilääkäri ja mitä vielä, Atte Virolainen.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy