Tuossahan ei tempun tekijä itse noita kortteja siirrä, vaan katsoja saa itse laittaa niin monta päälle kun haluaa, vaikka koko pinon. (videossa vain demonstroidaan katsojaa). Eli ei noita voi mitenkään itse laskea montako siellä on välissä.Erikoista, että tuossa kun nuo pinkat laitetaan yhteen,
niin 4 päällimmäistä laitetaan alimmaiseksi? Tuotahan ei tarvitsisi tehdä, kun laittaa ensimmäiseen pinkkaan 14 korttia 10 sijaan. Tai sitten on tuossa vain "pään sekoittamiseksi", että toisi lisää näyttävyyttä temppuun.
Mutta se on ihan sama monta se siirtää, samoille paikoille ne kortit menee anyway. Jos mietitään sitä lopullista pakkaa, siinä on alla 10 korttia, jonka jälkeen tulee 1. katsojan valitsema kortti. Sitten tulee ne aluksi keskimmäisestä kasasta siirretyt kortit, joiden määrällä ei ole väliä. Sitten tulee loput keskimmäisessä kasassa olleet kortit, jonka jälkeen tulee taas katsojan valitsema kortti. Sitten tulee kamerasta vasemmalta keskelle siirretyt kortit, jonka määrällä ei ole väliä. Sitten tulee loput vasemman kasan kortit ja sen jälkeen katsojan kortti ja lopuksi ne 9 jäljelle jäänyttä korttia.
Tosta huomataan, että ne viisitoista korttia, mitkä on niissä kahdessa kasassa siirretään peräkkäisiksi korteiksi kahdessa osassa, joten sillä ei ole mitään väliä monta korttia niistä viidestätoista se avustaja valitsee siirrettäväksi, se on vain hämmennystä.
Mä olen maailman huonoin selittämään asioita, mutta tossa on jotain yritystä. Katsojalla ei ole mitään väliä, vaan tää perustuu matikkaan jossa ne kortit on alusta asti tietyillä paikoilla.
E. Katso videosta kohdat 1:20 ja 1:42, joissa siirretään kortteja keskimmäisestä kasasta oikeaan kasaan. Ensin siirretään satunnainen määrä viidestätoista, ja tossa toisessa kohdassa ne jäljelle jääneet kortit siirretään niiden aiemmin siirrettyjen päälle. Eli katsojien korttien väliin jää aina se 15 korttia, valitsi hän miten tahansa.