YouTuben parhaat

  • 820 324
  • 1 828

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos se tuolla nimellä näytettiin Suomessa, niin hyvä niin. Veikkauksista ei vaan ole apua, vaan kaivattaisiin faktaa, mikä se oli.
Pika googletuksella kyseessä on teatteri Tenneseessä, eikä tv-ohjelma. Ehkä olet tuon clipin nähnyt jossain ohjelmassa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Komiata oli meno, mut mut.. oliko tossa tosiaan perinteinen vaihdekeppi millä vaihto, aika villiä.

Eikös Bosse näyttänyt kytkintä aina välillä painelevan, että kai tuo vaihdelaatikko ainakin osittain manuaalinen taisi olla. Tyyliin ylöspäin automaattisesti ja alaspäin täytyy vaihtaa itse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hukkaportti äänteli jotenkin oudosti. Shellinbaari-analyysinä voisin heittää Bossen ajaneen normaalia tehottomammalla autolla.

2-litraisesta kun otetaan irti 850 hevoisvoimaa niin Bossenkin mukaan kone oli käynyt koko ajan liian kuumana. Ja muutama kilometri ennen maalia turboon oli sitten tullut vielä joku vika.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pika googletuksella kyseessä on teatteri Tenneseessä, eikä tv-ohjelma. Ehkä olet tuon clipin nähnyt jossain ohjelmassa?

On se mahdollista. Päätäni en voi pantiksi laittaa, mutta vahva mielikuva on, että se oli joku ohjelma, eikä tuo klippi jossain muussa ohjelmassa. Tulee mieleen vain Jimmy Kimmelin ja sen toisen häiskän The Man Show, mutta en tiedä oliko se tuossa ohjelmassa. Mahdollista. Mielikuvan häivähdys on, että joku toinenkin samantyyppinen ohjelma tuli noihin aikoihin, kun The Man Showtakin esitettiin.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Eikös Bosse näyttänyt kytkintä aina välillä painelevan, että kai tuo vaihdelaatikko ainakin osittain manuaalinen taisi olla. Tyyliin ylöspäin automaattisesti ja alaspäin täytyy vaihtaa itse.

No näinhän se.. luulin vaan et noissakin ohjuksissa käytettäs vormulatekniikkaa ja rattivaihteita et vois keskittyä pitään auto tiellä siellä vuoren rinteillä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No näinhän se.. luulin vaan et noissakin ohjuksissa käytettäs vormulatekniikkaa ja rattivaihteita et vois keskittyä pitään auto tiellä siellä vuoren rinteillä.

Tuo Fiestahan olikin vain vähän modattu rallicross-auto, eikä varta vasten Pikes Peakia varten tehty auto kuten Monster Tajimalla. Mitenkähän lienee rallicrossin säännöt vaihdelaatikoiden suhteen? Tuo on vähän käymätön auto muutenkin Pikes Peakiin, koska tuollainen WRC-/Rallicrossauton pohjalle tehty auto painaa aivan liikaa. Esim. tuo Monster Tajiman Suzuki painaa reilusti alle tuhat kiloa ja siinä käytetään 2.7 litraista V6-moottoria, kun taas tuo Bossen Fiesta painoi yli tuhat kiloa ja moottori on vain 2 litrainen. Lisäksi Bossella oli mukana kartturi kun taas konkari-Tajima ajoi yksin. Siitäkin tulee jo se joku sata kiloa lisää painoa kun lasketaan kartturin ja penkin paino mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mitenkähän lienee rallicrossin säännöt vaihdelaatikoiden suhteen?

En tiiä kun oon urpo näissä jutuissa, ajattelin vaan et olis ajajalle helpompaa jos olis rattivaihteet :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiiä kun oon urpo näissä jutuissa, ajattelin vaan et olis ajajalle helpompaa jos olis rattivaihteet :)

Varmasti olisi helpompaa, ja tuossa unlimited-luokassa ne todennäköisesti ovat sallittujakin. Mutta tosiaan kun tuo auto perustuu RC-autoon niin ajattelin vaan että saattaa olla siksi ihan normaali keppiaski kun rallicrossissa ei sallita rattivaihteita. En ole varma minäkään noista RC-säännöistä.

EDIT: Mutta jottein tämä menisi ihan OT-jauhamiseksi jostain Fiestan vaihdelaatikoista niin laitetaan välillä joku hyvä videokin tähän ketjuun. Tässäpä video jota katsoessa tulee aina mukava fiilis, on sen verran absurdi koko idea esittää tuollainen biisi Tenavatähdessä: Jari Paavola - Hilma ja Onni
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
2-litraisesta kun otetaan irti 850 hevoisvoimaa niin Bossenkin mukaan kone oli käynyt koko ajan liian kuumana. Ja muutama kilometri ennen maalia turboon oli sitten tullut vielä joku vika.

Se on kyllä hirmuisesti tuommoisesta koneesta. Ovat tehneet samaa Fordin Cosworthille (Oliskohan cossun kone myös tuossa Bossen värkissä) ihan sivilipuolen 2 litraisiin turboihin.

Video Ford Sierrasta. http://www.youtube.com/watch?v=Gvkk7GENhHk
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Laittakaapa youtubeen hakusanoiksi "later" ja "jools holland". Tulee ihan järkyttävä määrä mahtavuutta
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Peak Performance! Ford Fiesta RallyCross storms Pikes Peak

Bosse Grönholmin ajoa Pikes Peakista tältä vuodelta 850 hevosvoimaisella RC-Fiestalla. Komeat on maisemat ja komealta näyttää ja kuulostaa meno. Video on tavallaan tribuutti tälle kuuluisalle Vatasen "Climb dance" -videolle.

Komeita videoita nuo kyllä on! Tuon Vatasen videon olen nähnyt aiemminkin ja kyllähän tuo Grönholmin ajo on aika köröttelyä verrattuna tuohon Vatasen hurjasteluun. Juurikaan en autoista tai rallista ymmärrä, mutta veikkaisin, että tuo Vatasen käyttämä auto luokiteltaisiin nykyään mieluummin hävittäjäksi kuin autoksi. Sen verran hurjaa on meno. Väillä vaan kättä auringon eteen, niin näkee edes vähän tietä, ettei nyt rotkoon tipu. Hurjia miehiä!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Komeita videoita nuo kyllä on! Tuon Vatasen videon olen nähnyt aiemminkin ja kyllähän tuo Grönholmin ajo on aika köröttelyä verrattuna tuohon Vatasen hurjasteluun.

Mutta ajassa ei ole silti kovin suurta eroa, tosin nyt ajetaan osittain asfaltilla, mutta olisihan tuo Bosse varmasti parantanut aikaansa aika reilustikin mikäli turbo olisi toiminut loppuun saakka. Vatasen tuolloinen ennätysaika oli muistaakseni jotain 10.47, kun taas Bosse ajoi ajan 11.28. Monster Tajiman ennätys taitaa olla 10.01. Vaan nämä uudet autot on niin rauhallisia ja hyviä ajettavia verrattuna noihin B-ryhmäläisistä modattuihin, että se meno näyttää köröttelyltä kun se ei ole sellaista reuhaamista.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Mutta ajassa ei ole silti kovin suurta eroa, tosin nyt ajetaan osittain asfaltilla, mutta olisihan tuo Bosse varmasti parantanut aikaansa aika reilustikin mikäli turbo olisi toiminut loppuun saakka. Vatasen tuolloinen ennätysaika oli muistaakseni jotain 10.47, kun taas Bosse ajoi ajan 11.28. Monster Tajiman ennätys taitaa olla 10.01. Vaan nämä uudet autot on niin rauhallisia ja hyviä ajettavia verrattuna noihin B-ryhmäläisistä modattuihin, että se meno näyttää köröttelyltä kun se ei ole sellaista reuhaamista.

Noinhan se on varmasti. Tuosta Vatas-videosta saa jotenkin semmoisen vaikutelman, että auto on hädin tuskin tien pinnassa kiinni. Ratti kääntyy lounaasta kaakkoon niin, että itsellä olisi hartiat jumissa jo minuutin jälkeen. Hurjaa touhua tuo kyllä vaikuttaa olevan, kun toisella puolella on seinä ja toisella puolella pudotus, jonne jouduttua ajetaan rallia enää pilven reunalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös