Murheelliseksi on Yllin saaga turkoosilaivan peräsimessä kääntynyt. Olen kovasti yrittänyt olla positiivinen ja luottaa siihen kuuluisaan prosessiin, mutta kyllä pikkuhiljaa pitää itsekin myöntää tosiasiat. Jos Yllillä olisi työkaluja kääntää tämän laivan kulku, siitä olisi nähty jo selviä merkkejä. Kausi on kuitenkin jo puolimatkassa eikä mitään näy eikä kuulu - ja ei, puheet on puhuttu -videon jälkeinen suonenveto ei ollut merkki, vaan juuri sitä: yksittäinen suonenveto.
Viimeinen toivonkipinä mitä olen viimeiseen asti elätellyt, oli se, että olihan Hölönkin aikana näitä hitaita startteja ja heikkoja jaksoja, mutta aina sieltä noustiin. Kovasti uskoin ja luotin siihen että tottahan Yllillä on käytössään ne samat aseet joilla Hölö meidät aina nosti nousukiitoon, mutta eipä näytä sekään olevan totta. Pelaajistollahan on tottakai kokemusta ja tietoa siitä, miten näistä slumpeista on ennen noustu, mutta suunnanmuutos vaatii pelaajien lisäksi valmentajaa, ja selvästi Ylliltä puuttuu jokin - onko se sitten auktoriteetti vai mikä - millä johtaa tätä.
Joten ei muuta kuin lisätkää minutkin huutokuoroon. Kauan minä Ylli sinuun uskoin ja luotin, mutta aika aikaansa kutakin. Hae Nupe meille uudeksi valmentajaksi vaikka kovaa kyytiä dementoituva Aurinkokuningas, tai hyppää vaikka itse penkin taakse, ei se tästä voi pahemmaksi enää muuttua.