Yllille kenkää!

• 123 789
  • 1 076

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
En itse vieläkään saa tätä valmennuksen piikkiin, enemmänkin Lelun piikkiin kun hommannut meille ykkösveskan ja kaksi kolmosveskaa, ei voi Barto pelata joka peliä vaikka haluisikin.

Ja itse kuulun kaartiin joka ei todellakaan Ylliä tai muita veskoja ole jättänyt kritisoimatta.

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä pistän ton eilisen sulamisen osittain Yllin piikkiin. Joukkue pelasi ekat 25min ja sitten lopetti kun luuli, ettei Hifk enää halua pelata. Toisin kävi!! Kyllä tämä pelaamisen lopettaminen on valkun vastuulla. Kolmateen erään ei tullut kuin yks jengi. Mutta vaikka Barto olis ollut maalissa, oltaisiin hävitty 5-3!

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ironista tällaisena iltana, että Ylli on päävalmentajan paikalla paskinta, mitä Lahessa on nähty sitten juurikin Tomi Lämsän.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Tämä kausi mennään Yllillä loppuun asti, ei tuo enää tässä vaiheessa miksikään muuksi muutu vaikka itse Jeesus ottaisi homman haltuun ja raha puhuu. 12 parhaan joukkoon pääseminen on meidän mestaruus tällä kaudella.

Mutta en olisi yhtään yllättynyt, oikeastaan vaan enemmänkin koko ajan enemmän ja enemmän vakuuttunut siitä, että kauden jälkeen Yli-Junnilalle lopulta mono viuhuu, ja Petu Matikainen vetää Stihlin käyntiin toukokuussa.

Suosikkijoukkue
Tämä kausi mennään Yllillä loppuun asti, ei tuo enää tässä vaiheessa miksikään muuksi muutu vaikka itse Jeesus ottaisi homman haltuun ja raha puhuu. 12 parhaan joukkoon pääseminen on meidän mestaruus tällä kaudella.

Mutta en olisi yhtään yllättynyt, oikeastaan vaan enemmänkin koko ajan enemmän ja enemmän vakuuttunut siitä, että kauden jälkeen Yli-Junnilalle lopulta mono viuhuu, ja Petu Matikainen vetää Stihlin käyntiin toukokuussa.
Brynäs taisi pari vuotta sitten kenkiä Mamba Mannerin kesken karsintojen, ja Brynäs putosi silti.

Vähän pelottaa tällä hetkellä että pelataanko Lahessa ens syksynä edes Liigaa.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Brynäs taisi pari vuotta sitten kenkiä Mamba Mannerin kesken karsintojen ja Brynäs putosi silti.

Vähän pelottaa että pelataanko Lahessa ens syksynä edes Liigaa.
Eikös Lahdessakin annettu aikanaan valmentajalle kenkää kesken karsintojen

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen

Minä taas olen hyvin vakuuttunut siitä että sikäli kun Yllillä jatketaan kausi loppuun, niin Yllillä myös startataan seuraavakin. Silloin toki liipasin on herkemmässä kuin tällä kaudella.

Ainoa poikkeus voisi olla taloudellisesti täydellinen katastrofi, jossa joudutaan realisoimaan pelaajistoa isosti. Tällöin vaihtuu helposti valmennuskin kesällä.

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Minä taas olen hyvin vakuuttunut siitä että sikäli kun Yllillä jatketaan kausi loppuun, niin Yllillä myös startataan seuraavakin. Silloin toki liipasin on herkemmässä kuin tällä kaudella.
Nurmisen tuntien syyllinen tälle katastrofille kyllä etsitään, ja se poistetaan yhtälöstä mahdollisimman nopeasti kauden päätyttyä. Tässä kohtaa se sormi varmasti osoittaa sitten nimenomaan valmennukseen. Kaikkia valmentajiakaan ei varmasti potkita, vaan nimenomaan Yli-Junnila tuosta varmaan sen paskan sitten tulee syömään.

Toki tämä vaatii sen, että liigapaikka säilyy.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Ironista tällaisena iltana, että Ylli on päävalmentajan paikalla paskinta, mitä Lahessa on nähty sitten juurikin Tomi Lämsän.
Eihän Lämsä meillä onnistunut mutta ainakin mun mielestä Ufa pelasi hyvää kiekkoa kun Lämsä oli siellä ja Lämsän Lukkokin johtaa Liigaa nyt.

Eikä Jukka Jalosen Ilveskään aikoinaan hurmannut, eli Ylli voi olla vuosien päästä ihan kovakin valmentaja.
Mutta ei nyt kyllä mitenkään ole valmis johtamaan tätä joukkuetta.

Suosikkijoukkue
Eihän Lämsä meillä onnistunut mutta ainakin mun mielestä Ufa pelasi hyvää kiekkoa kun Lämsä oli siellä ja Lämsän Lukkokin johtaa Liigaa nyt.
Aivan, tarkotinkin Lämsän silloista tasoa.

Kuka tietää vaikka Yllistäkin vielä kouliutuu aikanaan huippukoutsi, mutta tässä vaiheessa ne Hölön saappaat joihin miestä soviteltiin, taitaa olla vielä pari kokoa liian isot. Valitettavasti.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti

Kuka tietää vaikka Yllistäkin vielä kouliutuu aikanaan huippukoutsi, mutta tässä vaiheessa ne Hölön saappaat joihin miestä soviteltiin, taitaa olla vielä pari kokoa liian isot. Valitettavasti.
Sen olisi pitänyt saada samanlainen lähtö kun Hölö, eli joukkueeseen tankattiin nuoria lupauksia joista saatiin tukea omille nouseville kyvyille ja NHL-korvauksia tuleville kausille.
Samalla Hölö sai itsekin rauhassa kasvaa valmentajana, kokeilla juttuja ja tehdä virheitä mutta myös kokea onnistumisia yhdessä nuorien runkopelaajiensa kanssa.

Ylli sai kokeneen ja kalliin joukkueen joka oli rakennettu menestymään päivästä yksi lähtien ja tämän paineet varmasti tuntuvat joka päivä, ensimmäisestä työpäivästä asti. Meidänhän odotettiin haastavan tosissaan mestaruuskilpailussa muut joukkueet ja jatkamaan kahden hopean jälkeen samalla linjalla.

Ei helppo paikka tulokkaalle.

Mikä eniten kivestää verrattuna viime kauteen? Jokin tietty osa-alue vai vaan suoritusten epätasaisuus? Se on valitettavasti juuri näin, että saappaat voi olla isot kun tulee niitä haasteita, että miten käännetään se laiva. Kirjoitin kesällä (kun moni oli näreissään miksi Pelicansin valmennus rankattiin niin alas), että vaikka kuinka eläisi ja hengittäisi edeltävää menestysvalmentajaa, jokainen valmentaja kirjoittaa aika silti itse sen oman tarinansa. Totinen kaveri on Ylli ollut koko kauden lehdistötilaisuuksissa, kertooko se mistään en tiedä. Persoonanakin varmasti erilainen kuin Hölö. Lycka till sinne Lahteen teille, kivinen tie pleijareihin.

Rautakansleri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, RoKi, alasarjajoukkueet
Murheelliseksi on Yllin saaga turkoosilaivan peräsimessä kääntynyt. Olen kovasti yrittänyt olla positiivinen ja luottaa siihen kuuluisaan prosessiin, mutta kyllä pikkuhiljaa pitää itsekin myöntää tosiasiat. Jos Yllillä olisi työkaluja kääntää tämän laivan kulku, siitä olisi nähty jo selviä merkkejä. Kausi on kuitenkin jo puolimatkassa eikä mitään näy eikä kuulu - ja ei, puheet on puhuttu -videon jälkeinen suonenveto ei ollut merkki, vaan juuri sitä: yksittäinen suonenveto.

Viimeinen toivonkipinä mitä olen viimeiseen asti elätellyt, oli se, että olihan Hölönkin aikana näitä hitaita startteja ja heikkoja jaksoja, mutta aina sieltä noustiin. Kovasti uskoin ja luotin siihen että tottahan Yllillä on käytössään ne samat aseet joilla Hölö meidät aina nosti nousukiitoon, mutta eipä näytä sekään olevan totta. Pelaajistollahan on tottakai kokemusta ja tietoa siitä, miten näistä slumpeista on ennen noustu, mutta suunnanmuutos vaatii pelaajien lisäksi valmentajaa, ja selvästi Ylliltä puuttuu jokin - onko se sitten auktoriteetti vai mikä - millä johtaa tätä.

Joten ei muuta kuin lisätkää minutkin huutokuoroon. Kauan minä Ylli sinuun uskoin ja luotin, mutta aika aikaansa kutakin. Hae Nupe meille uudeksi valmentajaksi vaikka kovaa kyytiä dementoituva Aurinkokuningas, tai hyppää vaikka itse penkin taakse, ei se tästä voi pahemmaksi enää muuttua.

Suosikkijoukkue
Pelicans. Kärpät, Ilves
Näyttää siltä että ei Ylli saa tuota porukkaa suorittamaan sillä tasolla että pärjätään,, ikävä kyllä. Kun katsoo esim. Kärppiä niin siellä on tapahtunut suunnan muutos selkeästi, Anttila siitä haastattelussa kertoikin. Siirryin eilen katsomaan Ilves-Körpät peliä niin olihan Kärpiät ihan eri joukkue kuin aikaisemmin. Ilves oli kova myös kun nousi vielä tasoihin mikä ei niinkään johtunut Kärppien huonoudesta vaan Ilveksen hyvyydestä. Lahdessa pitäisi kyllä jotain tehdä, Barton mahdollinen pitkä Saikku ei helpota tilannetta yhtään.

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ei oo rahaa, Yllillä mennää.
Vaikka rahaa oliskin ni tarvis varmaan olla myös hyvä valmentaja jossain vapaana. Onko sellaista?

Matikainen ja Virta lienee poissuljettuja vaihtoehtoja. Kivi voitti joskus 10 vuotta sitten jotain, sen jälkee näytöt aika ohuita ja pari kertaa saanut kenkääkin. Rautakorvet ja Summaset ovat menneen talven lumia. Salo on liiton hommissa. Marko Virtanen ei ole pariin vuoteen valmentanut missään.

Kuka olisi oikeasti sellainen sijoitus johon kannattaisi panostaa?

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vaikka rahaa oliskin ni tarvis varmaan olla myös hyvä valmentaja jossain vapaana. Onko sellaista?

Matikainen ja Virta lienee poissuljettuja vaihtoehtoja. Kivi voitti joskus 10 vuotta sitten jotain, sen jälkee näytöt aika ohuita ja pari kertaa saanut kenkääkin. Rautakorvet ja Summaset ovat menneen talven lumia. Salo on liiton hommissa. Marko Virtanen ei ole pariin vuoteen valmentanut missään.

Tämä on totta. Ei huonoa kande vaihtaa toiseen yhtä huonoon tai vielä huonompaan. Eiköhän noita vaihtoehtojakin ole kartoitettu. Jos joku tyyliin Manner olisi ollut vielä tarjolla kun tilanne oli pahimillaan niin eiköhän siihen olisi tartuttu.

Suosikkijoukkue

Niin eikös se ole niin että on valmentajia jotka on saanut potkut ja niitä jotka tulevat saamaan potkut.

Tietysti jos ajattelee kuka on voittanut ja menestynyt milloinkin niin tätä ei taidettu edes ajatella kun Ylli palkattiin…otettiin kun oli omankylän poikia ja halvalla sai

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Niin eikös se ole niin että on valmentajia jotka on saanut potkut ja niitä jotka tulevat saamaan potkut.

Tietysti jos ajattelee kuka on voittanut ja menestynyt milloinkin niin tätä ei taidettu edes ajatella kun Ylli palkattiin…otettiin kun oli omankylän poikia ja halvalla sai
No ei, mutta Ylli oli ollut 8 vuotta omassa valmennusputkessa ja pari vuotta jo Liigan mukana. Seuran toimintamallit, pelilliset linjaukset ja identiteetti tuttuja. Tätä vartenhan sitä valmennusputkea on täällä rakennettu.
Valinta oli siis kaikin puolin ihan järjellisesti perusteltua.

Keskustelupalstan tällä puolella on helppo olla asioista toista mieltä.

Suosikkijoukkue
No ei, mutta Ylli oli ollut 8 vuotta omassa valmennusputkessa ja pari vuotta jo Liigan mukana. Seuran toimintamallit, pelilliset linjaukset ja identiteetti tuttuja. Tätä vartenhan sitä valmennusputkea on täällä rakennettu.
Valinta oli siis kaikin puolin ihan järjellisesti perusteltua.

Keskustelupalstan tällä puolella on helppo olla asioista toista mieltä.
Ihan hyviä perusteluita mutta joku on oppimisessa ilmeisestikin jäänyt vielä vajaaksi. Joo ja jos Ylli olisi onnistunut niin kaikki olisi taputtanut karviaisia käsiä yhteen ja todenneet kuinka loistavasti homma meni. Allekirjoittanut mukaan lukien

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy