Yliluonnollista(ko)?

  • 2 933
  • 12

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Dodii,aloitan tälläisen ketjun.En tiedä onko tästä jo aiemmin juteltu,jos on niin sorry.Eli omakohtaisia kokemuksia,joita ei välttämättä pysty selittämään maalaisjärjellä.Korostan heti alkuun,että en pyri milläänlailla dramatisoimaan näitä kolmea juttua,vaan pyrin ne teille kertomaan juuri siten kun itse ne koin... No niin,lähdetään.

Tapaus 1:

Olin nuori poika tällöin.Meillä oli kotona hiukan ahdasta ja faijamme oli meille pennuille(3 kpl)tehnyt keittiöön seinälle nostettavat sängyt.Äidillä ja isällä oli tuolloin tapana silloin tällöin pelata Spritismi peliä.Itse en luonnollisesti siinä iässä(n.7-9vee)tiennyt tuon taivaallista kyseisestä pelistä.Yhtenä yönä he olivat jälleen kokoontuneet meidän keittiöön parin pihan ukon kanssa.Varmasti he kaikki olettivat,että me pennut olimme jo unessa.Minä en kuitenkaan saanut unta ja jäinkin kuuntelemaan mitä aikuiset touhuavat.

Itse jutuista en paljoa selvää saanut,mutta rupesin tietenkin ihmettelemään minkä takia heillä paloivat kynttilät pöydällä ja minkä takia heillä oli joku kumma lauta siinä keskellä pöytää.Myöskin ylösalaisin ollut lasi pani ihmetyttämään tätä räkänokkaa.

Kuten tuossa äsken sanoin,niin en juurikaan kuullut mitä he höpöttivät siinä pöydän ääressä,mutta yhden asian havaitsin hyvinkin selvästi.Keittiöön tuli hyvin hiljaista ja kaikki aikuiset katsoivat sitä lasia.Minä tietenkin hirnuin siellä keittiön nurkassa,sillä pidin heitä tosi tyhminä.

Sitten tapahtui jotain sellaista mitä minä en unohda koskaan.Tämä lasi rupesi liikkumaan siinä pöydällä.Huomasin sitä ennen,että aikuiset pitivät käsiään lasin yläpuolella,mutta eivät koskeneet siihen lasiin.Silmäni olivat juuri samalla tasolla pöydän reunan kanssa ja pystynkin sanomaan täysin varmasti,että se lasi liikkui ilman apuja.Jumalauta kun minä pelästyin!!Kysyin asiasta äidiltäni seuraavana aamuna,mutta hän vaan sanoi,että olin nähnyt harhoja.(Tiedä häntä)

Tämän jälkeen en ole ollut missään tekemisessä kyseisen pelin kanssa.

Tapaus 2:

Edesmennyt isosiskoni,joka kuoli pitkäaikaisen sairauden jälkeen,oli sopinut aviomiehensä kanssa merkistä,jonka hän yrittää antaa sen jälkeen kun hänestä aika on jättänyt.Kaksi viikkoa siskoni kuoleman jälkeen oli tämä aviomies pukemassa lapsilleen vaatteita päälle eteisessä.Siellä eteisessä oli kokovartalo peili,hänen pukiessaan lapsilleen vaatteita,räsähti tämä kyseinen peili melkein keskeltä vaakasuoraan halki.Tiedän kyllä,että on kaikenlaisia pintajännityksiä,mutta kyseinen peili oli ollut heillä jo muutaman vuoden ja muistaen siskoni lupauksen,meni pienet väristykset pitkin kroppaani kuultuani tämän.

Tapaus 3:

Tämä tapahtui noin kuusi vuotta sitten asuessani Hakunilassa sinkkuna(Tytöt,en ole enää sinkku:D )

Olin tullut aamuvuorosta himaan ja söin siinä vähän.Tämän jälkeen menin makkariin lukemaan,sillä poikamiehen elämässäkin on tiettyjä etuja mistä voipi nauttia...Pelkkää lööbaamista ja dokaamista:D :D .

Asiaan,aloin silloin lukemaan jotain dekkaria,olisiko ollut Cornwell.Ulkona paistoi aurinko ja siinä bunkassa oli mahtavaa vain olla ja keskittyä hyvään kirjaan.Hetken aikaa luettuani minua alkoi häiritsemään jokin.Aluksi en oikein saanut otetta siitä,että mikä se redsiä nyt oikein häiritsee.

Noh....Yritin sysätä moiset ajatukset syrjään keskittymällä entistä tarkemmin kirjaan.Siitä ei kuitenkaan tullut mitään,sillä jokin minua alkoi todella painostamaan.Siinä lukiessani huomasin,että käsivarteni olivat menneet kananlihalle ja tunsin pientä vilunvärettä.Kirjan lukemisesta ei luonnollisestikaan tullut enää mitään,mutta jatkoin silti näennäisesti lukemista,samalla analysoiden tilannetta.

Hetken aikaa siinä vietettyäni,olin täysin varma että joku oli siellä sängyn päässä.Ette voi uskoa millaiselta tuntui kun on varma,että joku/jokin on samassa huoneessa kanssasi,vaikka siellä ei jumalauta pitäisi olla ketään.En uskaltanut vähään aikaan tehdä muuta kun vaan olla siinä.Mietin vaihtoehtoja ja kaikki vaihtoehdot tuntuivat järjettömiltä.Olihan tilannekin täysin mahdoton,ainakin omasta mielestäni,sillä en juurikaan ole mihinkään kummituksiin tai muuhun koskaan uskonut.

Tämä "tapaus"päättyi siihen kun käännähdin sängylläni ympäri nyrkit valmiina(Tyhmä kun oon).Eihän siellä ketään ollut,mutta tuo tunne oli jotain sellaista,mitä en ole koskaan kokenut.

Pidän itseäni melko kovana ukkona,mutta silloin pelkäsin kuin pieni lapsi.

Ps:Chatti kavereille vaan sen verran,että olin tämän viimeisen tapauksen aikana selvinpäin(Hörpssss!!!! ).Muuten olisiko iltasella Wanha mitään?Pyrin itse sinne tulemaan,jos suinkin pääsen ja riivaan teitä kybällä!!!!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esimerkiksi tuollainen on ollut.

Mutta ainahan näitä sattuu uusiakin :)

Ei tosin minulle. Vai lasketaanko käden murtuminen yliluonnolliseksi? Entäs se, että sillä tekee töitä murtuman jälkeen 9 h (rakennusduunia) ja vasta sitten menee lääkäriin? Eikö? Jaa, että typeryyttä? No voi se olla sitäkin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti reds1897
Ps:Chatti kavereille vaan sen verran,että olin tämän viimeisen tapauksen aikana selvinpäin(Hörpssss!!!! ).Muuten olisiko iltasella Wanha mitään?Pyrin itse sinne tulemaan,jos suinkin pääsen ja riivaan teitä kybällä!!!!

Höpöhöpö, sä oot aina jurrissa. Mä en taida keretä sättiin, ku mä lähen sporttari baariin, nännännännää ;)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Isoäitini kertoi aikoinaan tällaista tarinaa:
Hän vietti nuoruutensa Hämeessä Toijalassa (siihen aikaan paikan nimi taisi olla Akaa). Siellä oli eräs puinen kaarisilta, ja sen sillan kanssa oli paikkakuntalaisilla ongelmia. Nimittäin mitkään eläimet eivät suostuneet menemään sen sillan yli! Siihen aikaan oli enemmän hevosia kuin autoja liikenteessä, joten tuo oli iso ongelma! Hevoset saivat täydellisen raivarin siltaa lähestyttäessä, ja samoin käyttäytyivät myös esim. koirat. Pientäkään koiraa ei saanut menemään sillan yli edes sylissä kantamalla! Sama homma myös kissojen suhteen!
Tilanne ei kuitenkaan tuon sillan suhteen ollut tuollainen sen valmistumisesta alkaen, vaan tuo eläinten omituinen käytös alkoi sen jälkeen, kun eräs nuori nainen teki itsemurhan hirttäytymällä sillan kaiteeseen. Nainen ei ollut naimisissa, mutta oli raskaana... siihen aikaan ei katsottu hyvällä moista asiaa.
Herääkin kysymys, että mitähän ne eläimet mahtoivat sitten siinä sillalla vaistota/nähdä?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: Re: Yliluonnollista(ko)?

Viestin lähetti Mike


Höpöhöpö, sä oot aina jurrissa. Mä en taida keretä sättiin, ku mä lähen sporttari baariin, nännännännää ;)

Mike:

Paraskin arvostelija,lue mitä kirjoitit.:D
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Re: Yliluonnollista(ko)?

Viestin lähetti reds1897


Mike:

Paraskin arvostelija,lue mitä kirjoitit.:D

Mulla on varaa välillä käydä, kun tässä on alla tipaton tammikuu.. tai ei ehkei sittenkään tullut ihan koko kuu, mutta kuitenkin..
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Tämä tapahtui tossa n.5vuotta sitten.

Olin isäni kanssa käymässä vaarini haudalla. Kun sitten pääsimme haudalle, alkoi yhtäkkiä sataa. Minä olin haudan vasemmalla, ja isäni haudan oikealla puolella. Ja sade meni suoraan keskeltämme poikki, minun puolellani ei satanut tippaakaan, kun taas isäni puolella satoi. Ja seisoimme n. puoli metriä toisistamme!
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Yliluonnollista!

Eli asioita joita ei pysty ihmisjärjellä käsittämään.
Miten on mahdollista että liigan toiseksi suurimmalla budjetilla pelaava joukkue on noinkin alhaalla taulukossa...vitsi vitsi :)
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ristisanatehtävä

Muistan kun kerran pikkujäppisenä selailin Hymy-lehteä. Avatessani aukeaman jossa oli ristisanatehtävä näin välittömästi tekstin jonka tuli muodostua tummennettuihin ruutuihin. Muistan vieläkin tekstin: Oman puolueensa ainoa kansanedustaja. Mitään muuta tekstiä en nähnyt valkoisissa ruuduissa.
 

turhapuro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Predator
Isoäitini kertoi aikoinaan tällaista tarinaa:
Hän vietti nuoruutensa Hämeessä Toijalassa (siihen aikaan paikan nimi taisi olla Akaa). Siellä oli eräs puinen kaarisilta, ja sen sillan kanssa oli paikkakuntalaisilla ongelmia. Nimittäin mitkään eläimet eivät suostuneet menemään sen sillan yli! Siihen aikaan oli enemmän hevosia kuin autoja liikenteessä, joten tuo oli iso ongelma! Hevoset saivat täydellisen raivarin siltaa lähestyttäessä, ja samoin käyttäytyivät myös esim. koirat. Pientäkään koiraa ei saanut menemään sillan yli edes sylissä kantamalla! Sama homma myös kissojen suhteen!
Tilanne ei kuitenkaan tuon sillan suhteen ollut tuollainen sen valmistumisesta alkaen, vaan tuo eläinten omituinen käytös alkoi sen jälkeen, kun eräs nuori nainen teki itsemurhan hirttäytymällä sillan kaiteeseen. Nainen ei ollut naimisissa, mutta oli raskaana... siihen aikaan ei katsottu hyvällä moista asiaa.
Herääkin kysymys, että mitähän ne eläimet mahtoivat sitten siinä sillalla vaistota/nähdä?


Eläintarinaa en ole kyseisestä sillasta kuullut, mutta isävainaani kertoman mukaan eräs nuori nainen oli todellakin tehnyt siitä itsemurhan. Hän tosin muisteli naisen hypänneen junan alle.

Kyseinen silta meni Toijalassa ratapihan vierestä junanradan yli, ja lahosi ja purettiin joskus 50 -luvulla. Silta oli niinsanottu kävelysilta aikaan ennen autoja, ja autojen yleistyessä viereen rakennettiin vieläkin käytössä oleva "miljoonasilta".

Turhapuro
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Velipoika oli koko viime kesän Italiassa tyttöystävänsä vanhempien maatilalla töissä. Asuivat tilan päärakennuksessa, joka ei kuulemma ole ihan uusi eikä ihan pieni. Siellä kuulemma kuului aina välillä kummallisia koputuksia. Huoneissa saattoi olla alueita, joihin kun esimerkiksi laittoi käden, nousi iho välittömästi kananlihalle siinä osassa kroppaa joka sillä tietyllä alueella oli. Perheen koira ei suostunut menemään lähellekään noita alueita. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että tilan alueella on aikoinaan ollut luostari, ja luostarin hautausmaa sijaitsi jotakuinkin siinä, missä päärakennus on nyt.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuulin eilen karmaisevan mutta kauniin jutun yliluonnollisesta.

Toisella luokalla oleva tyttö oli polkenut tien piennarta pitkin kotiinsa. Takaa tuli rekka ja törmäsi tyttöön. Tyttö tietenkin kuoli. Kaunis osuus tässä on se, että pari minuuttia ennen onnettomuutta oli vanha pariskunta ajanut tytön ohi ja nähnyt valkoiset siivet tämän selässä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Tähän ketjuun toteaisin vain lyhyesti että jos harrastat spiritismiä, paholaisen palvelua tms kuolleisiin tai saatanaan yhteydenottamista, niin ei sitten kannata ihmetellä jos ikäviä ja pelottavia asioita alkaa tapahtua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös