Yli 500 kannattajaa boikotissa Virmasta vastaan

  • 78 699
  • 414

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Voihan nuo kausarin omistajatkin osallistua boikottiin hommaamalla "oranssi vallankumous" t-paidan jossa lukisi, vaikka "Tee nyt ihmeessä edes jotain MASA" tai "MASA kassan kautta ulos" tai vastaavaa. Jos joku tietää mistä saisi teetettyä kyseisisiä paitoja tässä olisi yksi ostaja kanditaatti. Olisi "hienoa" katsoa Tappara peliä, jos katsomo olisi aivan oranssi, taitaisivat Tapparan pelaajat olla ihmeissään. Voisi Jalmarinkin silmät aueta selaisisessa näyssä.

Itse lopetin kausareiden oston vuosia siten kun ei vaan sopinut aikataulut joka peliin. Nykyisin saan aika helpolla lippuja ilmaiseksi peleihin, että en ole maksanut kuin 2 peliin liput ja olen sentään nähnyt ainakin 6 peliä.

Itse olen kyllä valmis boikotoimaan mikäli säännöistä sovitaan, niin paljon vit...i lippujen hommaus tuohon viime peliin (Tappara). Laitoin palautetta nettisivujen kautta toimistoon ja ilmoitin sähköposti osoittenikin, jos sellaisen ilmoittaa lupaavat ottaa yhteytä asian tiimoilta, saa nähdä meneekö tuokin vasta palautten saaminen MASAILUKSI.
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
E

Mistä tämä boikotti lähti?

Siitä, että katsottiin kavereiden kanssa yhdessä Jokerit-HPK ottelua joulukuun alussa. Meitä oli jotain viisi tai kuusi ja kun Jokereita ja pelaajia tähän otteluun esiteltiin videotaululla, mukana esittelyssä oli "Sami Pulkki." Siis pelaaja, joka ei ollut enää ollut aikoihin Jokereissa ja jonka nimikin on Simo Pulkki. Joku totesi, että ei vittu nyt saa riittää, jos edelleenkin Jokereissa pelaa "Sami Pulkki", joka ei ole ikinä ollut Sami ja Simokin on jo kuukauden ollut Vantaalla.

Siinä sitten mietittiin, että onhan tuo törkeä juttu ja kertoo Jokerien johdon pelaajien arvostuksesta. Osa meistä lähti heti ulos, minä ja muutama muu katsottiin se matsi loppuun asti.

Vöi jösses, jos tämän takia pitää alkaa boikottia puuhaamaan! Nää kaunat Virmasta kohtaan alkaa menemään pikkasen liian yli nyt viimestään, eihän tossa ole enää mitään järkeä. Boikotteja voidaan tehdä ja tehtiin viime kaudella jostain aivan muusta syystä, ja silloin siihen oli todellakin aihetta. Nyt ei aihetta todellakaan ole. Et ilmeisesti halua nähdä samanlaista kiekkoa kuin esimerkiksi lauantaina Jokerit-tappara matsissa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa ei tyhjiä poissa. Kyllä se on tällä hetkellä niin, että kaukalossa pelaa Jokerit, jotka ovat esittäneet loistavaa jääkiekkoa. Tämän lisäksi joukkueessa on useita todella hienoja pelaajia. Summa summarum, mukavaa Jokeri-kiekkoa kaukalossa = bozik katsomossa.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
bozik kirjoitti:
Jaa ei tyhjiä poissa. Kyllä se on tällä hetkellä niin, että kaukalossa pelaa Jokerit, jotka ovat esittäneet loistavaa jääkiekkoa. Tämän lisäksi joukkueessa on useita todella hienoja pelaajia. Summa summarum, mukavaa Jokeri-kiekkoa kaukalossa = bozik katsomossa.

Juuri näin se on. Ainakin kiekko on viihdyttävää ja pelaajat antavat joka ilta (melkein ;)) kaikkensa... Kyllä siitä maksaa.

Mutta Cobol nyt ajaa varmaankin asiaa erilaisesta näkökulmasta, vaikka varmasti myös häntä Jokerien otteet kentällä viihdyttävät...
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Minä en lähde mukaan mihinkään tällaiseen, ja siihen on monta syytä.

-Kannatan Jokereita nyt ja aina. Joukkueen johdon virheet eivät sitä muuta enkä minä käännä selkääni tällaiselle ryhmälle joka nyt on kasassa ja joka selvästi pelaa tunteella ja haluten voittaa. En kääntänyt myöskään viime vuonna, jolloin peli oli p-seestä.
-Olen todella tyytyväinen muutamaan tärkeään asiaan: saan kausikorttilipun runsaalla 200 eurolla, joka on törkeän halpa hinta ja joka lyö monen muun joukkueen vastaavat tarjoukset mennen tullen. Tästä voin kiittää ainoastaan Hjallista ja Virmasta.
-Tällä hetkellä olen todella tyytyväinen joukkueen otteisiin ja tunnelma hallissa on pääsäntöisesti hyvä.
-Jos muutaman vuoden takaperin katsoo noita hommia niin Jokereita ei olisi olemassa ilman Hjallista, vaan tämä organisaatio pelaisi jossain mestiksessä nimellä Kiekko-Helsinki-Jokerit muutaman konkurssin tehneenä. Kyllä Hjalliskin virheitä tekee, mutta vähän perspektiiviä kiitos.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että Virmanen on mokaillut paljon viime aikoina ja että hänen viime kautensa olisi pitänyt päättyä muutoksiin, mutta hän hoitaa tietyt asiat oikein hyvin (kuten esim. nuo fanisuhteet). Pienellä viilauksella ja yhden kehittäjähenkilön palkkauksella (mm tekniikka ja fanituotteet) saataisiin homma toimimaan vallan mainiosti.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vaikka en mikään H&M-fanittaja olekaan, jos se jollekin ei ole selvinnyt, niin silti tämä homma ei nyt oikein minulle auennut, jonka takia olen katsomossa sekä tiistain, että torstain kotipeleissä. Aion juoda myös kaljaa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Gags kirjoitti:
Vaikka en mikään H&M-fanittaja olekaan, jos se jollekin ei ole selvinnyt, niin silti tämä homma ei nyt oikein minulle auennut

Ymmärsin sen vain jälleen yhtenä tapana ilmaista tyytymättömyyden Jokerijohtoa kohtaan. Suoraa boikotointikehoitustahan cobolin viestissä ei ollut, ja tuollaiset ketjunavaukset toisaalta saavat fanipoikareaktion aikaan monissa. 500:ta Virmasen takia boikotoijasta voi todennäköisesti todellisuudessa vähentää, jos ei nollan luvusta, niin ainakin muutaman huntin määrästä. Toisaalta, moni kuljettaa mukanaan hallille katsojia, jotka ei siellä muuten kävisi.

edit.
Ja ehkä tässä taas yliarvioidaan Jatkoajan merkitys. Tosin muita suomalaisia keikkomedioita mielipidevaikuttamiseen ei käsittääkseni edes ole olemassa.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
wezq kirjoitti:
Ne jotka aidosti Jokereita kannattavat eivät edes harkitse mitään boikotteja.

Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Ei kukaan ole Jokereita boikotoimassa, vaan Virmasta. Valitettavasti Virmanen ei ymmärrä kuin yhtä kieltä, ja se on raha. Ja nykytilanteen valossa ei näemmä sitäkään. Eli perseillä saa niin kauan kunnes se näkyy tilinpäätöksessä. Ja nyt kun näkyy, niin siellä se vaan perseilee edelleen.

Niille jotka pitävät Virmasta vastaan heilumista hölmönä, esittäisin yhden kysymyksen:

Onko Virmanen suurempi kuin Jokerit?

Jos nyt ei ole aika reagoida, niin missä se raja menee?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyyberi kirjoitti:
Jos nyt ei ole aika reagoida, niin missä se raja menee?

Sinulla se on ilmeisesti 3. sija runkosarjassa. Kelpaisiko toinen sija, vai kelpaako vain johtopaikka?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyyberi kirjoitti:
Onko Virmanen suurempi kuin Jokerit?

Ei, vaan Jokerit on suurempi kuin Virmanen.

Ymmärtäisin jatkuvan kritiikin, jos Jokerit olisi jossain urheilullisessa kriisissä tällä hetkellä, mutta kun me ei olla... Päinvastoin. Viime kaudesta on otettu opiksi monessa asiassa.

Netistä käsin on aina helppo kritisoida. Täällä se on niin helppo sanoa, mitä pitäisi tehdä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sape28 kirjoitti:
Vöi jösses, jos tämän takia pitää alkaa boikottia puuhaamaan! Nää kaunat Virmasta kohtaan alkaa menemään pikkasen liian yli nyt viimestään, eihän tossa ole enää mitään järkeä.

Minkäänlaista henkilökohtaista tai muutakaan kaunaa mulla ei ole Virmasta kohtaan. Edelleenkään. Aivan naurettavia juttuja ovat myös ne aiemmissa ketjuissa esitetyt jutut, joiden mukaan olisin tavoitellut Jokerien toimitusjohtajuutta tms ja katkeroitunut siitä. En ole koskaan tavoitellut tai ollut ehdokkaana mihinkään Jokereissa. Ei kiinnostaisi ne hommat, sillä en ole pätevä jääkiekkojoukkueen toimitusjohtajaksi.

Mulle riittää se, että olen nostanut erään firman alallaan yhdeksi Suomen huipuista, noin 100 kertaistanut sen osakkeiden arvon ja myynyt siitä osan eräälle Suomen pörssissä noteraatulle konsernille. Mulla ei ole siis mitään etua tai saatavia Jokereihin tai Jokereilta.

Ainoa huoleni on Jokerien uppoaminen suhteessa resursseihin. Se on tapahtunut Virmasen aikana ja uskomattoman nopeasti, jos verrataan aiempaan Hjalliksen aikaan:

Urheilullinen puoli:

Aiemmin: Jokerit oli runkosarjan ja playoffien parhaita.
Nyt: Jokerit on noin viides runkosarjassa ja pudonnut jo kahdesti varsinaisista playoffeista ulos viimeisen viiden kauden aikana.

Aiemmin: Jokerit oli taitojoukkue, jossa olisi myös kovuutta
Nyt: Taitoa ei todellakaan ole, kovuudessakin moni menee edelle.

Kiinnostavuus:

Aiemmin: Jokerit esitteli liigan kiinnostavimmat vahvistukset
Nyt: kuka edes seuran ulkopuolella tietää, ketkä ovat Jokerien ulkkarit?

Talous:

Aiemmin: Jokerit oli yksi Euroopan suurseuroista ja Suomen oloissa ykkönen
Nyt: Kaudesta toiseen massiivisia tappioita myös kiekkotoiminnalla, nyt maksuvalmius saatu aivan kuralle ja Jokerit on tilanteessa, jossan rahat riittää vain try outteihin tai halpiksiin kesken kauden.

Itse olen henkeen ja vereen Jokeri. Mutta ollaan jo siinä pisteessä, että nykyinen johto on saatava ulos, jotta seura voidaan pelastaa. Jokerien kulut ovat ottelutapahtumasta keskimäärin sellaiset, että ne vaativat lähes 9 000 maksavaa katsojaa. Nykyisen johdon toimenpitein ollaan tilanteessa, jossa halliin vaivautuu osaan otteluista enää 3 000 katsojaa tai vähän yli.

Näin ei voi jatkua ilman että seura tuhoutuu. Ja sitä en halua.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ikijokeri kirjoitti:
Ei, vaan Jokerit on suurempi kuin Virmanen.

Ymmärtäisin jatkuvan kritiikin, jos Jokerit olisi jossain urheilullisessa kriisissä tällä hetkellä, mutta kun me ei olla... Päinvastoin. Viime kaudesta on otettu opiksi monessa asiassa.

Netistä käsin on aina helppo kritisoida. Täällä se on niin helppo sanoa, mitä pitäisi tehdä.

Tuo juuri tuo jutun ydin!

Netissä on niin helppo aina sanoa miten hommien kuuluisi mennä. Syyllistyn myös ite tähän koska itselläni on vielä liian lyhykäinen virtualpeeenis. Mutta kyllä se kasvaa vielä.

Mielipiteeni kuitenkin tästä boikotoinnista se, että se on täysin naurettavaa ja suoraan sanottuna lapsellista. "en mä oo enää sun bestis vaa mä tykkään enemmä tost naapurin Laurasta ku sil on kissa".

Edit: Nyt en puhu todellakaan cobolista tai kanna henk.koht jotain kaunaa häntä kohtaan vaan ihan yleisesti puhun ja vielä sekin että boikotointi ei saa mitään aikaan. Korkeintaan naurua.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
cobol kirjoitti:
Itse olen henkeen ja vereen Jokeri. Mutta ollaan jo siinä pisteessä, että nykyinen johto on saatava ulos, jotta seura voidaan pelastaa. Jokerien kulut ovat ottelutapahtumasta keskimäärin sellaiset, että ne vaativat lähes 9 000 maksavaa katsojaa. Nykyisen johdon toimenpitein ollaan tilanteessa, jossa halliin vaivautuu osaan otteluista enää 3 000 katsojaa tai vähän yli.

Joten tilanteen ratkaisemikseksi keksit kehitellä boikotin, jolla saat aina vaan lisää porukkaa pois hallista.

Onneksi ei ole mitään syytä uskoa tuohon 500 henkilöön. Ei sullakaan niin paljon kavereita ole, ei edes kaverin kavereita, jotka kävisivät säännöllisesti Jokeriotteluissa. Otetaan yksi nolla pois ja katellaan sitten uudestaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Happis kirjoitti:
Joten tilanteen ratkaisemikseksi keksit kehitellä boikotin, jolla saat aina vaan lisää porukkaa pois hallista.

Se on juuri tarkoitus. Muussa tapauksessa Virmanen jatkaa Jokerien tuhoamista edellä esittämieni lukujen muuttuessa vieläkin ikävimmiksi.

Hyvin on boikotti otettu vastaan. Vaikka ilman sitäkin väkimäärä on romahtanut. Eikä paljon auta se taloutta tai edes yleisömäärää, että huomiseen KalPa-peliin on jaettu hirveä kasa ilmaislippuja mm. Espoon kouluissa.

Osaltani ei enempää. Palaan varjoihin toistaiseksi.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Virmanen saa ihan ok arvosanan joukkueen kasaamisesta noilla varoilla. Heikon arvosanan annan lähes kaikesta muusta kaukalon ulkopuolella tapahtuvista masailuista, jotka täällä on lueteltu moneen kertaan. Siksi ymmärrän kyllä tämän Masan boikotoinnin täysin. Ei tota touhua kaikki voi jaksaa loputtomiin. Olen oikeasti huolissani Jokereiden tulevaisuudesta ja siksi toivon sydämeni pohjasta Masan ulostamista!
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Se on juuri tarkoitus.
Minä olen juuri mobilisoinnut boikotin.
Olen ilmoittanut Virmaselle, että jos Cobol tästä päivästä eteen päin ilmestyy Areenalle minä poistun välittömästi paikalta. Tähän mennessä boikottiin on ilmoittanut osallistuvansa yli 200 fania.
Teen tämän sen vuoksi, että Cobol ei tuhoaisi Jokereiden mainetta.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyyberi kirjoitti:
Onko Virmanen suurempi kuin Jokerit?

Jos nyt ei ole aika reagoida, niin missä se raja menee?
Ei ole suurempi, mutta ne jotka alkaa boikotoida JOKERIEN pelejä tekevät Virmasesta suuremman. Jos haluaa tehdä jotain sen eteen ettei Virmanen enää toimitusjohtajana olisi niin se kannattaa tehdä jonkun muun kustannuksella kuin tämän JOUKKUEEN jota me kannatamme.

Miksi tuhota se fiilis hallista (fanikatsomosta) jota olemme rakentaneet monta vuotta? Vain sen takia että jotkut eivät halua Virmasen toimivan toimitusjohtajana?

Itse en todellakaan usko noihin cobolin lukuihin. Kysymys on maksimissaan paristakymmenestä satunnaiskannattajasta, ja todennäköisesti henkilöistä joilla ei ole kovinkaan suurta intohimoa kannustaa omia.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
cobol kirjoitti:
Se on juuri tarkoitus. Muussa tapauksessa Virmanen jatkaa Jokerien tuhoamista edellä esittämieni lukujen muuttuessa vieläkin ikävimmiksi.

Eli uskot, että boikotin seurauksena yleisökeskiarvo laskee ja sen seurauksena Hjallis antaa Masalle kenkää.
Uskot myös, että Virmasen jatkaessa TJ:nä yleisökeskiarvo laskee.
Eikö tällä logiikalla Masa saa kenkää joka tapauksessa? Miksi siis kiusata itseään jäämällä rakastamansa joukkueen pelistä pois vain nopeuttaakseen jotakin väistämätöntä. Etenkin kun nopea yleisökato ajaa Jokerit suurempaan ahdinkoon taloudellisesti, kuin hitaasti tapahtuva lasku, johon voidaan budjetoinnissa kiinnittää huomiota.

Lisäksi yleisökeskiarvon laskun syitä etsittäessä voidaan kääntää katseet myös Töölön suuntaan. Eikä suinkaan vanhaan jäähalliin, vaan Finnair Stadionille. Jalkapallo valtaa kokoajan markkinoita Suomessa ja mikäli EM-kisapaikka tulee niin liigapaikkakunnilla, joissa pelataan jalkapalloa edes ykkösdivaritasolla, voi yleisökeskiarvon pudotus olla suurikin. Vaikka moni katsoja ei jalkapallon puolelle siirtyisikään, niin vuositasolla vaikutus voi olla suurikin. Mitään lukuja ei ole esittää, joten pidetään tämä viimeinen kappale vain minun omana spekulaationani.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Happis kirjoitti:
Eli uskot, että boikotin seurauksena yleisökeskiarvo laskee ja sen seurauksena Hjallis antaa Masalle kenkää.
Uskot myös, että Virmasen jatkaessa TJ:nä yleisökeskiarvo laskee.
Eikö tällä logiikalla Masa saa kenkää joka tapauksessa? Miksi siis kiusata itseään jäämällä rakastamansa joukkueen pelistä pois vain nopeuttaakseen jotakin väistämätöntä. Etenkin kun nopea yleisökato ajaa Jokerit suurempaan ahdinkoon taloudellisesti, kuin hitaasti tapahtuva lasku, johon voidaan budjetoinnissa kiinnittää huomiota.

Jokerien hallitus tulee asettamaan tämän kauden jälkeen Hjalliksen erittäin vaikeaan tilanteeseen. Yritän osaltani vaikuttaa edes hiukan siihen, että hallituksen Hjallikseen kohdistama painostus olisi vieläkin kovempaa ja Virmanen joutuisi "omasta tahdostaan lähtemään, koska juuri nyt on uusien haasteiden aika."

En halua Jokerien tuhoutumista, vaan Jokerien iloisen ilmeen ja kiinnostavuuden (= maksavat katsojat) takaisin. Jos joukkueet kokoaa jatkossa joku Jokerien brändiä kunnioittava ammattilainen, Jokerit voi taas nousta mestarisuosikiksi numero 1 ja liigassa samalla kaikkein kiinnostavimmaksi joukkueeksi.

Itse voi ostaa samana päivänä 100 Jokerien kausikorttia kun Hjallis potkii Virmasen ulos ja joukkueen kasaa jatkossa todellinen ammattilainen, joka kunnioittaa Jokerien brändiä. Myös Hjalliksen on pysyttävä omassa roolissaan eli ulkopuolella Jokerien joukkueen operatiivisesta rakentamisesta. Samanlaisia meitä on muitakin ja olemme todella halukkaat tulemaan takaisin Jokerien otteluihin.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
cobol kirjoitti:
Kiinnostavuus:

Aiemmin: Jokerit esitteli liigan kiinnostavimmat vahvistukset
Nyt: kuka edes seuran ulkopuolella tietää, ketkä ovat Jokerien ulkkarit?

Kun Jokerit siirtyi pelaamaan Areenaan syksyllä -97, halli oli täynnä ottelusta toiseen. Areena kiinnosti ihmisiä ympäri Suomen, joo, mutta joukkueessa oli tuolloin myös sellaisia pelaajia (esim. Mika Nieminen), joita kiinnosti tulla katsomaan kauempaakin, vaikka peli näytti paljon surkeammalta kuin vaikkapa tällä kaudella. Enää tuollaisia kassamangneetti-pelimanneja ei löydy mistään. Tai no, ehkä, jos Teemu ja Saku pelaavat samassa ketjussa, niin tupa täyttyy muutamiin matseihin. Tuota tuskin tapahtuu. Tai pistäpä Cobol esiin se nimilista - Pohjois-Amerikka unohtaen, koska se vei ja vie kenet haluaa - millä Jaffa-pytinki täyttyisi? Vaikeaa on, vaikka rahaa olisi niin, ettei paskalle taipuisi, eikö vain?!

Summa summarum: jääkiekon kiinnostus Suomessa on kaikin puolin pudonnut 10 vuoden takaisesta ja se näkyy Jokereittenkin yleisömäärässä. Cobol on tällä lapsellisella boikotillaan mukamas savustamassa Virmasta ulos. Minä kutsuisin sitä ennemminkin säälittäväksi oman pesän paskaamiseksi, jota olen täällä Jatkoajassa joskus suomalaisten nykyiseksi kansallisurheiluksikin nimittänyt. Veli-Cobolin ja muidenkin on hyvä muistaa tässäkin asiassa Marsalkka Mannerheimin sanat: vihamielisyys omissa riveissä iskee pahemmin kuin vihamiehen miekka...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alkiolainen kirjoitti:
Tai pistäpä Cobol esiin se nimilista - Pohjois-Amerikka unohtaen, koska se vei ja vie kenet haluaa - millä Jaffa-pytinki täyttyisi? Vaikeaa on, vaikka rahaa olisi niin, ettei paskalle taipuisi, eikö vain?!

Ensimmäinen tavoite olisi saada otteluun paikan päälle maksavia katsojia edes saman verran kuin HIFK vetää DDR-halliinsa. Siellä ei taida olla vuosiin alitettu rimaa samalla tavalla kuin Jokerit alitti toissa kotipelissään, jolloin noin kolmannes hallin kapasiteetista oli paikalla. Lukuina 4000 - 5000 katsojaa. KalPa-otteluun on jaettu taas ilmaislippuja, mutta saadaanko 4000 katsojaakaan paikalle? Siis ilmaislipuillakaan, huom! Tappara-peliin jaettiin yli 2 000 ilmaislippua + myytiin usean mainoksen avulla lippuja à 7.5 euroa kappale. Playoffien ekaa kierrosta on seurannut jopa kolmosella ja nelosella alkavia lukuja. Ei näin. Ei todellakaan.

Heti kun verrataan Jokerien yleisömäärän kehitystä vaikkapa HIFK:n yleisömäärän kehitykseen, huomataan Jokerien katsojamäärän todellinen romahdus. Mitkään selitykset eivät tätä muuksi muuta.

Veli-Cobolin ja muidenkin on hyvä muistaa tässäkin asiassa Marsalkka Mannerheimin sanat: vihamielisyys omissa riveissä iskee pahemmin kuin vihamiehen miekka...

Samaa mieltä. En käsitä, miten Virmanen kehtaa vielä nauttia 80 000 euron palkkaansa tämän katastrofin toisena aiheuttajana.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tasoerot ovat tasottuneet liigassa, luulisi cobolin tajuavan että samalla hiekkalaatikolla ei enää Jokerit saa kaikkea. IFK piristyi kullastaan -98, Kärpät nousi liigaan ja suurseuraksi jne. Jos nyt tällä kaudella ei ole taitojengi perinteisessä mielessä niin tekeekö se taitokiekko-brändistä kuolleen? Ja vaikka palkkakuluissa on vääristymiä esim Latvalan suhteen niin ne asiat on helposti korjattavissa, kun ei anna samanarvoisia pahveja käteen.

Edelleen Jokerit on Suomen seuratuin joukkue pääosin Harkimon suhteiden ja seurapiiri-statuksen vuoksi. Jos Hjallis haluaa Jokereista jutun lehteen, niin pari soittoa ja se on huomisessa iltapulussa.

Lisäksi jääkiekko lajina on pienessä taantumassa, joten rahavirrat ovat pienempiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Snaipperi #16 kirjoitti:
Tasoerot ovat tasottuneet liigassa, luulisi cobolin tajuavan että samalla hiekkalaatikolla ei enää Jokerit saa kaikkea.

Tajuan hyvin tämän. Mutta en sitä, että paikan päällä olevat katsojamäärät ja varsinkin itse lippunsa maksavien määrät ovat romahtaneet. En näe sitä luonnon lakina, että HIFK vetää maksavia katsojia paremmin vanhaan halliinsa. Siellä todella käy väkeä otteluissa. Olosuhteet huomioiden tilanteenhan pitäisi olla päin vastoin: Jokerit vetää jonkin verran enemmän väkeä kun on parempi halli ja ollaan liigassa kärjen vauhdissa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
cobol kirjoitti:
Tajuan hyvin tämän. Mutta en sitä, että paikan päällä olevat katsojamäärät ja varsinkin itse lippunsa maksavien määrät ovat romahtaneet. En näe sitä luonnon lakina, että HIFK vetää maksavia katsojia paremmin vanhaan halliinsa. Siellä todella käy väkeä otteluissa. Olosuhteet huomioiden tilanteenhan pitäisi olla päin vastoin: Jokerit vetää jonkin verran enemmän väkeä kun on parempi halli ja ollaan liigassa kärjen vauhdissa.


Tämä on mutua mutta arvelisin IFK:lla olevan hieman enemmän kestofaneja joten pieni hallin rähjäkin täyttyy paremmin, kun taas Jokereilla on enemmän satunnaiskatsojia. Iso halli niin 6000-7000 ei näy missään,IFK:n vanha halli on taas aikansa elänyt vaikka legendaarinen onkin. IFK vetäisi faneja mutta halli on jo muutenkin suhkot täynnä ja ilmeisesti IFK ei edes saa pelien oheismyyntiä itselleen ainakaan kokonaan. Lisäksi Jaffalaan menee kaikki keikat ja Monster Jamit ja kassakone kilisee. Jokereilla on enemmän potentiaalia lisätuloihin, esim jos Jokerit voittaa mestaruuden tällä kaudella niin ensi kaudella halli on lähes täynnä yhä useammin ihan maksavia katsojia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Snaipperi #16 kirjoitti:
Tämä on mutua mutta arvelisin IFK:lla olevan hieman enemmän kestofaneja joten pieni hallin rähjäkin täyttyy paremmin, kun taas Jokereilla on enemmän satunnaiskatsojia.

Samaan uskon itsekin. Mutta juuri siksi pidän kehitystä huolestuttavana. Samaa mieltä on Jokerit itse, sillä seura on nostanut esille katsojamäärien riskit aivan konsernitasolla. Lueskelen sitä paperia parhaillaan. Kyllä siellä Jokereissa on vähitellen herätty koko karmeuteen. Mutta en usko nykyisen johdon pystyvän kurssia kääntämään, koska se kuuluisa kiekkopuolen asiantuntemus eli pihvi puuttuu. Satunnaiskatsojat ovat nähneet sekoiluja jo sen verran, että luottamus on mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös