Ei helvetti, ne panee joka vuosi saman uusinnan ulos?Aika monena vuotena olen lähetyksen kuunnelut ja jotekin on jäänyt sellainen kuva, että "show" on aina täysin samanlainen ja jopa soittajat samoja ;)
Ei helvetti, ne panee joka vuosi saman uusinnan ulos?Aika monena vuotena olen lähetyksen kuunnelut ja jotekin on jäänyt sellainen kuva, että "show" on aina täysin samanlainen ja jopa soittajat samoja ;)
Ei helvetti, ne panee joka vuosi saman uusinnan ulos?
Eiköhän ohjelma ole jo ammattilaisillekin tärkeää millaiseen keliin pitää lähteä ja millä kalustolla ja tullee tämän takia sekuntilleen samaan aikaan.
Lopetin kuuntelemisen kun huomasin sen tuottavan epäonnea. Mestaruusvuonna, ottelukierroksella oli peli HPK-Tappara. Kuuntelin sitä automatkalla, kunnes Tappara siirtyi 0-3 johtoon. Kotiin päästyäni teksti-tv päälle ja huomasin Kerhon juuri tehneen 4-3 jatkoaikamaalin.
Onko tämä muka hassuttelua vai onko tosiaan sitä, että halusi kertoa tuoreeltaan lätkämatsin muuttuneen tilanteen?
Onko tämä muka hassuttelua vai onko tosiaan sitä, että halusi kertoa tuoreeltaan lätkämatsin muuttuneen tilanteen?
Ongelmahan lienee siinä, että se merisää on viranomaistiedote. Siksipä sitä ei pidä sorkkiman. Sinänsä sille vois keksiä vaikka oman kanavan, jossa tulis jespergrönkjaerit päättymättömällä nauhalla.Satuin kuuntelemaan pitkästä aikaa Radio Suomesta kiekkokierrosta ja luulin, että kyseessä oli uusi (hyvä) YLE:n käytäntö. Siitä tuskin on suurta haittaa merisäätä kuunteleville ihmisille, jos yksi tai pari muuttunutta tilannetietoa väliin luetaan, mutta ihan mukava juttu pelejä seuraaville.
..jolla lievennetään ikuisen riesan (tosin varmastikin tarpeellisen sellaisen) urheiluihmisille aiheuttamaa tuskaa.
Ongelmahan lienee siinä, että se merisää on viranomaistiedote. Siksipä sitä ei pidä sorkkiman. Sinänsä sille vois keksiä vaikka oman kanavan, jossa tulis jespergrönkjaerit päättymättömällä nauhalla.
Enkä vieläkään tajua miksei sitä merisäätä voi siirtää siihen aikaan, että matseissa on erätauot.
Enkä vieläkään tajua miksei sitä merisäätä voi siirtää siihen aikaan, että matseissa on erätauot. Siksi kai, että se on tullut kivikaudelta asti tuohon samaan aikaan. Mutta siitäkin selvittäisiin hyvällä tiedottamisella, että merisää tulee tästä eteenpäin muutaman minuutin myöhemmin. Argh.
Oikaistaan sen verran, että se on Kuuskajaskari(kuusia kajastava kari).että kuuskajeskarit pitää tunkea keskelle matsia.
Kanavan vaihto ei taida kuitenkaan tulla kyseeseen.
Itse pidin aiemmin merisäätä täysin turhana, kunnes olin jonkin aikaa merellä töissä. Sellaisissa hommissa, missä esim. merenpinnan korkeudella oli ratkaiseva merkitys. Opin ennätysajassa muistamaan tarkat kellonajat milloin merisää putkahtaa radiosta pihalle. Sen jälkeen ei ole tullut mieleenkään ruveta kritisoimaan merisään tarpeellisuutta, vaikken juuri itse sillä tiedolla enää mitään teekään.Monikin veneilijä yhä riippuvainen Radio Suomen Merisäästä?
Kysyn tätä ihan vilpittömästi - en ole merimies enkä millään tavalla alan asiantuntija.
Mulle tuli ensimmäisenä Aki Laine mieleen mutta ei se äänestä päätellen ollut hän. Taitaa siellä joku muukin sellainen sitten olla YLEllä töissä.Kyseessä on ymmärtääkseni jonkinasteinen Lukko-fani.
Kokeneempi merenkävijä olisikin kuunnellut sen merisään eikä olisi merihätään alun perin joutunutkaan.Itse olen ollut ainoastaan kerran veneellä tilanteessa, jonka voidaan ajatella olevan varsinainen merihätä johtuen kovasta myrskystä, eikä silloin tullut mieleenikään odotella mitään merisäätä, vaan ottaa yhteyttä Merivartiostoon.
Nyt selvisi syy tuon tilanteen kertomiseen kesken merisään. Hieno mies. Kunnioitan!
IS: Merisään lukijan tempauksen takaa paljastui syöpäsairas lapsi
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2279819